Autorowi demota warto też przypomnieć że ruch Black Lives Matter protestuje przeciwko systemowej przemocy policji wobec ciemnoskórych (i przypadkom tuszowania tych spraw przez ich przełożonych), a nie przeciwko atakom jednych "zwykłych obywateli" na drugich. Dlatego sytuacja pokazana na powyższym democie jest nieadekwatna. Jak autor znajdzie przypadek w którym ciemnoskóry policjant wpakuje nieuzbrojonemu, białemu obywatelowi siedem pocisków w plecy z bezpośredniej odległości, to będzie można sprawdzić czy faktycznie świat nie protestuje.
@Xkubolowski Zdecydowanie źle Ci się wydaje. Statystyki (źródło to raporty publikowane oficjalnie przez amerykańskie BJS - Bureau of Justice Statistics, agencję rządową zajmującą się między innymi prowadzeniem statystyk dotyczących przestępstw) jasno mówią, że zdecydowaną większość przestępstw w USA popełniają czarni (to nie jest rasism, tylko fakty, po szczegóły odsyłam do strony BJS: bjs.gov). Zależnie od sposobu klasyfikowania przestępstw i wykroczeń, czarni popełniają do 90% przestępstw w Stanach. Obecnie jednak z zupełnie niezrozumiałych dla mnie powodów poprawność polityczna bierze górę i gloryfikuje się czarnych , którzy giną podczas interwencji policji (jak Floyd, w którego przypadku interwencja wydaje się zbyt ostra, ale już ciężko było znaleźć informacje w sieci/tv, dlaczego doszło do tej interwencji. Cierpliwi znajdą jednak te informacje: wezwano policję, ponieważ Floyd chciał zapłacić fałszywym banknotem. Poza tym miał już wcześniej sporo wybryków, wyroki za kradzież, narkotyki a także za rozbój, źródło: wikipedia, a mimo to stał się bohaterem Ameryki, a wystarczyło żyć uczciwie i nikt by nikogo kolanem nie dusił), a nikt nie bierze w obronę białych, którym mordują czarni (jak w przykładzie z demota, choć autor nie podał źródła, nie można być więc do końca pewnym autentyczności tej konkretnej informacji). Nie widzę też protestów w obronie białych, którym rych BLM niszczy dorobki życia podczas swoich "protestów". Czyżby pełne hadło BLM brzmiało "Only black lives matters"?
@Andreas50 Poczekaj, poczekaj, zaraz ten Murzyn powie, że policja brytyjska uderzyła go i pokaże siniak, lewackie trolle wrzucą zbierane od 20 lat zdjęcia, gdzie jakikolwiek Murzyn został przyciśnięty do asfaltu (przepraszam za dwuznacznik) i rozleje się chryja, wspierana przez całą masę "pożytecznych idiotów". Potem opowieści op tym, że "to nie jego wina, iż taki jest", o tym "jak to go wychowało straszne życie", o "współczuciu każdemu człowiekowi" i zobaczysz co będzie.
@baniapfdq Komentarz jest tak napisany ze nie odnosi sie tylko do 1 osoby, ale do wszystkich czarnoskurych. Bo jesli chodziloby o tego jednego nie bylby uwzgledniony jego kolor skury, a nawet jesli to by nie kierowal wszystkich "zwierzatek" do zoo.
jest jedna mala podstawowa roznica
gosc ktory to zrobil, to bandyta, ktory zostanie zlapany i osadzony,
BLM strajkuje przeciwko brutalnosci policji i z instytucjonalnym kryciem przypadkow kiedy policja przekroczyla swoje kompetencje.
@mieteknapletek Niszczenie cudzej własności, okradanie sklepów, napadanie na ludzi koloru innego niż czarny (nawet przez ludzi innego koloru skóry niż czarny) to wszystko nazywasz protestem przeciwko brutalności ze strony policji? Zastanów się w ogóle nad sobą, a później nad tym co piszesz...
@AIkanaro
pisze o tym co bylo powodem protestow,
to ze czesc spoleczenstwa wykorzystaly zamieszki do rabowania sklepow a media calkowicie sie na tym skupily to inna sprawa
@AIkanaro Nie cała, były chociażby filmiki z panią czarną, co się darła na debili którzy jej zniszczyli sklep. Nie każdy jest taki jak otoczenie, niektórzy się starają, ale potem przez idiotów są ściągani na dno
@mieteknapletek tu się nie zgodzę...pytałam wielu na angielskich stronach, o co strajkują niby. Nigdy nie było jednoznacznej odpowiedzi. Samo BLM- BLACK Lives Matter, całkowicie ignorują przypadki nadużyć policji wobec osób o innym kolorze skóry. Całkowicie omijane są wszystkie statystyki nie będące na rękę, bo o tym że czarny jest ofiarą brutalności policji 3 razy częściej, mimo bycia 13% narodu powiedzą, ale o tym że to samo 13% może popełniać 50% przestępstw w całym kraju jakoś nie wspominają. Temat jest kontrowersyjny, to co robi i robiła policja nie było ok, jednak manipulacja źródeł i zachowanie "aktywistów" też nie jest najlepszym przykładem co powinno się robić... Jeśli mowa o policyjnej brutalności, to dlaczego wyciąga się jedynie sprawy czarnych, podczas gdy niby każde życie się liczy, a ,,inne kolory skóry" mimo wszystko liczbowo bardziej cierpią?
@theplaguedoctor tak samo wszyscy Polacy to pijaki i sebixy, a skądś się pieniądze na 500+ biorą, no nie? ;) Przykładów czarnych osób które się za siebie biorą jest wiele, chociażby Obama (to czy był dobry czy nie to inna sprawa, ale raczej na obrabianiu ludzi nie został prezydentem). Mają tam słaby system, który wręcz zachęca do pewnych zachowań, jednak mimo wszystko, jeśli całe 13% by się z rabunków i przekręstw utrzymywało, to by państwo zbyt długo nie postało
@Plaskaflaszka Branie na przykład mniejszości obywateli afroamerykańskich którzy potrafią współżyć w społeczeństwie i pracować jak normalni ludzie zamiast siedzieć na socjalu i napadać ludzi to jak twierdzenie, że polska to kraj homofobiczny i w ogóle nietolerancyjny przez garstkę ludzi którzy rzeczywiście nie lubią homoseksualistów. A taką właśnie łatkę mamy na zachodzie przez garstkę ludzi których jest taka sama ilość lub nawet mniej niż tych rzeczonych homoseksualistów...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 września 2020 o 14:40
Będę wdzięczny za wytłumaczenie co wspólnego mają protesty przeciwko działaniom policji w USA z nożownikiem po drugiej stronie oceanu?
Jestem zarówno przeciwnikiem stosowania przemocy niewspółmiernej do zagrożenia przez służby, jak również zagorzałym przeciwnikiem jakiejkolwiek przemocy w wykonaniu przestępców. Nie widzę tu żadnej sprzeczności.
Aczkolwiek w sprawie drugiego raczej nie poszedłbym protestować na ulicę ze względu na wątpliwe efekty. Przestępcy nie są zorganizowanym organem państwowym na którego działanie można wpływać odpowiednią legislacją.
@wotwob Moj demot mial na celu ukazanie faktu, iz nie ma czarnych, bialych , zoltych itp..Sa tylko dobrzy albo zli ludzie..W każdej rasie czy grupie etnicznej.Dlatego wykorzystywanie jakiegos incydentu kryminalnego do rozpętania kampanii propagandowej , ktora ma "wzmocnic" prawa danej grupy jest co najmniej naduzyciem.Do tego ta kampania przeksztalcila sie w zamieszki uliczne. Ja widze analogie pomiedzy tymi wypadkami. Tylko skutki tych wypadkow sa diametralnie rozne. I to jest niepokojące. Brak zdrowego rozsadku u ludzi jest żenujący. Skoro śmierć za oceanem tak wzburzyła tylu polaków, dlaczego nie wzburza ich smierc osob w UK??? Co za roznica, czy tam zabil policjant bandzior, czy tu zwykly czlowiek bandzior? .Śmierć to śmierć.Protesty w USa byly przeciwko Policji?? A gdyby tam zabil tego człowieka zwykły biały obywatel, sadzisz, ze było by inaczej?? No i wytlumacz mi jeszcze, dlaczeo biali nie rabują sklepów w USA jak policjant nadużywając sily zabije bezbronnego białego??A zdarza sie to nagminnie. . Oświeć mnie takze , bo nie rozumiem, dlaczego czarni nie prostestuja jak policja nadużywając sily zabije białego?? Białego..wolno?? White live no matters?? Skoro jak twierdzisz protestowali przeciwko Policji, dlaczego tylko wtedy jak ginie jeden z nich?? W innych przypadkach policja juz nie jest brutalna i nie potrzeba protestowac?? Pozdrawiam
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
5 razy.
Ostatnia modyfikacja:
9 września 2020 o 1:18
@Andreas50 Tak, źródłem protestów są działania policji. Na sztandarach protestujących nigdy nie pojawiło nazwisko kogoś kto zginął z rąk innych niż ręce służb porządkowych. Dodatkowo protestują to, że takie dziania policji mają podłoże rasistowskie bo według statystyk dotykają częściej nieuzbrojonych czarnoskórych niż białych. Nawet jedną z taktyk protestujących jest tzw "white shield", gdzie na przodzie protestu idą biali czego rezultatem są bardziej wyważone reakcje policji.
A dlaczego biali nie protestuje jak policja zastrzeli białego (w zeszłym miesiącu np. odstrzelili kolesia do którego dostali zgłoszenie, że za głośno gra w grę - Ryan Whitaker)? Pewnie mniejszy odsetek spotkał się bezpośrednio z brutalnością policji więc nie uważają, aby problem ich dotyczył. Ale to pytanie do białych amerykanów, a nie do mnie. Ja w sumie też nie protestuje, gdy jakiś chłopaczek z blokowiska dostanie za friko pałą bo był zbyt podobny do kogoś innego łysego chłopaczka albo miał szemranych kolegów. Po prostu wydaje mi się, że problem mnie nie dotyczy.
Ogólnie to ta dyskusja jest taka, że ja twierdze, że 2 + 2 = 4, Ty wyskakujesz, że przecież 2 + 3 to nie jest 4. Zgadza się, ale nie o takim równaniu jest rozmowa.
@Andreas50 A jeśli twój demot miał abstrahować od koloru skóry, a być tylko o dobrych i złych ludziach to znaczy, że nie zrozumiałeś problemu. Bo to, że są dobrzy i źli to standard i przecież nie o to chodzi. Problem jest w tym, że tych złych jest zaskakująco dużo w służbach porządkowych, które z definicji powinny być po tej dobrej stronie. I to nie są tą wyjątki bo okazuje się, że niby działają zgodnie z procedurami i bardzo rzadko spotyka ich jakakolwiek kara, są chronieni przez związki. A to już oznacza, że istnieje jakiś problem systemowy, który wypadałoby rozwiązać.
To trochę jak z pedofilami w kościele. Oczywiście, że pedofile są wszędzie. Ale akurat ci kościelni są jakoś szczególnie chronieni przez pracodawcę (który ma specjalne względy u władzy) i zamiast więzienia karą często są tylko przenosiny do innej parafii.
@Paprodziad Jesli bedziesz swoja nienawisc do calej rasy bazowal na tym co widzisz w mediach/wiadomosciach to bedziesz rasista. 90% wiadomosci co bedziesz slyszal o innei rasie/kolturze beda negatywne, bo z jakiegos powodu lepiej sie sprzedaja zle niz dobre wiadomosci.
Mieszkam w UK mam sasiadow murzunow, koles jest lekarzem wiec nie narzekan hehe A z murzynem z USA pracuje I koles tez nie jest glupi Bo projektoje uklady scalone, ale moze ja poprostu to zle widze... ;)
Nie wiem czemu mowisz o terrorystach I imigrantach jak ja mowie o kolorze skuty, a nie z kad Oni przybyli. Mi chodzi o t, ze nie wolno oceniac wszystkich po kolorze skury, Bo jakbys wpadl do pewnej dzielbicy u mnie w miescie I poogladal lokalnych bialych to bys stwierdzili ze z jaskini wyszli albo bys w zeby dostal, Bo jestes obcy I wszystkich w miescie albo kraju tak ocenial? Czy po jednostkach oceniamy tylko czarnych I inne mniejszosci?
Moje miasto, ale daleko (15 kilometrów od domu).
Tak, jest wyższa przestępczość wśród czarnych. Ale kwestie rasizmu działają inaczej w UK niż w USA. Brytyjczycy są bardzo na tym punkcie wyczuleni i bardzo ostrożni żeby nie wyglądać jak rasiści. Rzadko wspomina się rasę w prasie - nie tylko w kontekście przestępstw ale w ogóle jakimkolwiek. Ludzie wydają się myśleć że jeśli nikt nie będzie o tym mówił przez 50 albo 100 lat, to problem rasy w ogóle zniknie i konfliktów rasowych nie będzie. Jeśli policja jest bardziej skłonna aresztować kogoś czarnego to jest to różnica dużo bardziej subtelna niż w USA. BLM to Amerykański ruch i w UK co najwyżej jest trochę zaangażowanych politycznie Jamajczyków którzy ostrożnie popierają ten ruch na Facebooku - i tyle. Jeden z nich jest moim kolegą z pracy. Co kilka lat jest jakaś demonstracja bo ludzie uważają że ten czy owy osobnik został niesłusznie skazany albo źle potraktowany przez policję - ale nie zmienia się to w ruch polityczny i nie jest jakoś szczególnie związane z kolorem skóry.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 września 2020 o 18:03
A teraz wyobraźcie sobie co by było gdyby bandyta był biały i zaatakował czarnych? Całe lewactwo dostało by orgazmu! Proszę bądzbądźcie od nich mądrzejsi.
to nie ma nic wspolnego z BLM. to wciaz ten sam temat islamskich uchodzcow ktorzy tutaj prowadza swoja krucjate przeciw cywilizacji zachodu i nie chca sie asymilowac.
Po kilku latach życia we Włoszech, stwierdzam, że jestem juz rasistą. Nie życzę im śmierci lub czegoś złego. Ale jak dla mnie powinni wypie*** tam skąd przypłynęli. We Włoszech są ulokowywani w jednych z lepszych hoteli, dostają firmowe ciuchy, jedzenie, trochę kasy. Jedzenie z Caritasu (produkty, które ludzie kupują i dają na cele charytatywne, nie jakieś po dacie ważności) potrafią całe wyrzucić bo oni g***a nie jedzą. Wielce obrażeni, że WiFi nie jest dobre, że kilka tysięcy euro nie dostają. Wielkie Panie i Wielcy Panowie - wszystko im się należy. Nie można do takiego sie skrzywić bo od razu Rasizm... To są uchodźcy... Biedni i skrzywdzeni. Widziałam może z 5 na całe tysiące, którzy powiedzili "dziękuję"...
A co do reszty... Ciągle tylko prawa czarnych. Jak tak dalej pójdzie to kiedyś my biali będziemy niewolnikami... Bo czarny stanie się nie tykalny a nas będą karać za wszystko
A czm Oni sie roznia of "bialych" pasorzytow w Polsce, albo innych krajach co sie o wszystko upominaja "Bo I'm sie nalerzy"? Chodzi mi Tu o madki z bombelkami.....
Tak obserwuję to wszystko i utwierdzam się w coraz większym przekonaniu, że ludzie to banda niedorozwiniętych szympansów, jakiś nieudany eksperyment genetyczny.
Rasizm praktycznie przestał istnieć to lewactwo zaczęło wmawiać ze policja źle traktuje czarnych przestępców którzy nie słuchają poleceń, czarni palą i niszczą wszystko na swojej drodze w ramach "protestu". I to nakręca rasizm na nowo, biali po takich akcjach przestają w nich widzieć ludzi a zaczynają postrzegać ich jako bezmózgie i wściekle zwierzęta które uciekly z zagrody. I bum, wyimaginowany problem staje się rzeczywistością.
jakoś mi się nie wydaje żeby kolor skóry miał znaczenie w pierwszej kolejności
Autorowi demota warto też przypomnieć że ruch Black Lives Matter protestuje przeciwko systemowej przemocy policji wobec ciemnoskórych (i przypadkom tuszowania tych spraw przez ich przełożonych), a nie przeciwko atakom jednych "zwykłych obywateli" na drugich. Dlatego sytuacja pokazana na powyższym democie jest nieadekwatna. Jak autor znajdzie przypadek w którym ciemnoskóry policjant wpakuje nieuzbrojonemu, białemu obywatelowi siedem pocisków w plecy z bezpośredniej odległości, to będzie można sprawdzić czy faktycznie świat nie protestuje.
@Xkubolowski Zdecydowanie źle Ci się wydaje. Statystyki (źródło to raporty publikowane oficjalnie przez amerykańskie BJS - Bureau of Justice Statistics, agencję rządową zajmującą się między innymi prowadzeniem statystyk dotyczących przestępstw) jasno mówią, że zdecydowaną większość przestępstw w USA popełniają czarni (to nie jest rasism, tylko fakty, po szczegóły odsyłam do strony BJS: bjs.gov). Zależnie od sposobu klasyfikowania przestępstw i wykroczeń, czarni popełniają do 90% przestępstw w Stanach. Obecnie jednak z zupełnie niezrozumiałych dla mnie powodów poprawność polityczna bierze górę i gloryfikuje się czarnych , którzy giną podczas interwencji policji (jak Floyd, w którego przypadku interwencja wydaje się zbyt ostra, ale już ciężko było znaleźć informacje w sieci/tv, dlaczego doszło do tej interwencji. Cierpliwi znajdą jednak te informacje: wezwano policję, ponieważ Floyd chciał zapłacić fałszywym banknotem. Poza tym miał już wcześniej sporo wybryków, wyroki za kradzież, narkotyki a także za rozbój, źródło: wikipedia, a mimo to stał się bohaterem Ameryki, a wystarczyło żyć uczciwie i nikt by nikogo kolanem nie dusił), a nikt nie bierze w obronę białych, którym mordują czarni (jak w przykładzie z demota, choć autor nie podał źródła, nie można być więc do końca pewnym autentyczności tej konkretnej informacji). Nie widzę też protestów w obronie białych, którym rych BLM niszczy dorobki życia podczas swoich "protestów". Czyżby pełne hadło BLM brzmiało "Only black lives matters"?
W nocy wszystkie koty są czarne.
@Andreas50 Poczekaj, poczekaj, zaraz ten Murzyn powie, że policja brytyjska uderzyła go i pokaże siniak, lewackie trolle wrzucą zbierane od 20 lat zdjęcia, gdzie jakikolwiek Murzyn został przyciśnięty do asfaltu (przepraszam za dwuznacznik) i rozleje się chryja, wspierana przez całą masę "pożytecznych idiotów". Potem opowieści op tym, że "to nie jego wina, iż taki jest", o tym "jak to go wychowało straszne życie", o "współczuciu każdemu człowiekowi" i zobaczysz co będzie.
@Dipol I znowu rasista.
@baniapfdq Komentarz jest tak napisany ze nie odnosi sie tylko do 1 osoby, ale do wszystkich czarnoskurych. Bo jesli chodziloby o tego jednego nie bylby uwzgledniony jego kolor skury, a nawet jesli to by nie kierowal wszystkich "zwierzatek" do zoo.
http://info.wyborcza.pl/temat/wyborcza/maltretowane+dziecko
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/dziecko-pobite-przez-rodzicow-wraca-do-nich/cq16hpl
gdzie te oszołomy niosące pomoc dzieciom w katolickie Polsce?Może poszukać dalej?
jest jedna mala podstawowa roznica
gosc ktory to zrobil, to bandyta, ktory zostanie zlapany i osadzony,
BLM strajkuje przeciwko brutalnosci policji i z instytucjonalnym kryciem przypadkow kiedy policja przekroczyla swoje kompetencje.
@mieteknapletek Niszczenie cudzej własności, okradanie sklepów, napadanie na ludzi koloru innego niż czarny (nawet przez ludzi innego koloru skóry niż czarny) to wszystko nazywasz protestem przeciwko brutalności ze strony policji? Zastanów się w ogóle nad sobą, a później nad tym co piszesz...
@AIkanaro
pisze o tym co bylo powodem protestow,
to ze czesc spoleczenstwa wykorzystaly zamieszki do rabowania sklepow a media calkowicie sie na tym skupily to inna sprawa
@mieteknapletek Część społeczeństwa? Cała społeczność murzyńska skupiła się na tym, że można palić, gwałcić i rabować...
@AIkanaro Nie cała, były chociażby filmiki z panią czarną, co się darła na debili którzy jej zniszczyli sklep. Nie każdy jest taki jak otoczenie, niektórzy się starają, ale potem przez idiotów są ściągani na dno
@mieteknapletek tu się nie zgodzę...pytałam wielu na angielskich stronach, o co strajkują niby. Nigdy nie było jednoznacznej odpowiedzi. Samo BLM- BLACK Lives Matter, całkowicie ignorują przypadki nadużyć policji wobec osób o innym kolorze skóry. Całkowicie omijane są wszystkie statystyki nie będące na rękę, bo o tym że czarny jest ofiarą brutalności policji 3 razy częściej, mimo bycia 13% narodu powiedzą, ale o tym że to samo 13% może popełniać 50% przestępstw w całym kraju jakoś nie wspominają. Temat jest kontrowersyjny, to co robi i robiła policja nie było ok, jednak manipulacja źródeł i zachowanie "aktywistów" też nie jest najlepszym przykładem co powinno się robić... Jeśli mowa o policyjnej brutalności, to dlaczego wyciąga się jedynie sprawy czarnych, podczas gdy niby każde życie się liczy, a ,,inne kolory skóry" mimo wszystko liczbowo bardziej cierpią?
@Plaskaflaszka „Nie cała, były chociażby filmiki z panią czarną...” Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
@theplaguedoctor tak samo wszyscy Polacy to pijaki i sebixy, a skądś się pieniądze na 500+ biorą, no nie? ;) Przykładów czarnych osób które się za siebie biorą jest wiele, chociażby Obama (to czy był dobry czy nie to inna sprawa, ale raczej na obrabianiu ludzi nie został prezydentem). Mają tam słaby system, który wręcz zachęca do pewnych zachowań, jednak mimo wszystko, jeśli całe 13% by się z rabunków i przekręstw utrzymywało, to by państwo zbyt długo nie postało
@mieteknapletek Zupełnie dziwnym trafem ta część społeczeństwa, która wykorzystała zamieszki do rabowania sklepów, była czarnoskóra. Przypadek?
@Plaskaflaszka Branie na przykład mniejszości obywateli afroamerykańskich którzy potrafią współżyć w społeczeństwie i pracować jak normalni ludzie zamiast siedzieć na socjalu i napadać ludzi to jak twierdzenie, że polska to kraj homofobiczny i w ogóle nietolerancyjny przez garstkę ludzi którzy rzeczywiście nie lubią homoseksualistów. A taką właśnie łatkę mamy na zachodzie przez garstkę ludzi których jest taka sama ilość lub nawet mniej niż tych rzeczonych homoseksualistów...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 września 2020 o 14:40
Będę wdzięczny za wytłumaczenie co wspólnego mają protesty przeciwko działaniom policji w USA z nożownikiem po drugiej stronie oceanu?
Jestem zarówno przeciwnikiem stosowania przemocy niewspółmiernej do zagrożenia przez służby, jak również zagorzałym przeciwnikiem jakiejkolwiek przemocy w wykonaniu przestępców. Nie widzę tu żadnej sprzeczności.
Aczkolwiek w sprawie drugiego raczej nie poszedłbym protestować na ulicę ze względu na wątpliwe efekty. Przestępcy nie są zorganizowanym organem państwowym na którego działanie można wpływać odpowiednią legislacją.
@wotwob Moj demot mial na celu ukazanie faktu, iz nie ma czarnych, bialych , zoltych itp..Sa tylko dobrzy albo zli ludzie..W każdej rasie czy grupie etnicznej.Dlatego wykorzystywanie jakiegos incydentu kryminalnego do rozpętania kampanii propagandowej , ktora ma "wzmocnic" prawa danej grupy jest co najmniej naduzyciem.Do tego ta kampania przeksztalcila sie w zamieszki uliczne. Ja widze analogie pomiedzy tymi wypadkami. Tylko skutki tych wypadkow sa diametralnie rozne. I to jest niepokojące. Brak zdrowego rozsadku u ludzi jest żenujący. Skoro śmierć za oceanem tak wzburzyła tylu polaków, dlaczego nie wzburza ich smierc osob w UK??? Co za roznica, czy tam zabil policjant bandzior, czy tu zwykly czlowiek bandzior? .Śmierć to śmierć.Protesty w USa byly przeciwko Policji?? A gdyby tam zabil tego człowieka zwykły biały obywatel, sadzisz, ze było by inaczej?? No i wytlumacz mi jeszcze, dlaczeo biali nie rabują sklepów w USA jak policjant nadużywając sily zabije bezbronnego białego??A zdarza sie to nagminnie. . Oświeć mnie takze , bo nie rozumiem, dlaczego czarni nie prostestuja jak policja nadużywając sily zabije białego?? Białego..wolno?? White live no matters?? Skoro jak twierdzisz protestowali przeciwko Policji, dlaczego tylko wtedy jak ginie jeden z nich?? W innych przypadkach policja juz nie jest brutalna i nie potrzeba protestowac?? Pozdrawiam
Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 września 2020 o 1:18
@Andreas50 Tak, źródłem protestów są działania policji. Na sztandarach protestujących nigdy nie pojawiło nazwisko kogoś kto zginął z rąk innych niż ręce służb porządkowych. Dodatkowo protestują to, że takie dziania policji mają podłoże rasistowskie bo według statystyk dotykają częściej nieuzbrojonych czarnoskórych niż białych. Nawet jedną z taktyk protestujących jest tzw "white shield", gdzie na przodzie protestu idą biali czego rezultatem są bardziej wyważone reakcje policji.
A dlaczego biali nie protestuje jak policja zastrzeli białego (w zeszłym miesiącu np. odstrzelili kolesia do którego dostali zgłoszenie, że za głośno gra w grę - Ryan Whitaker)? Pewnie mniejszy odsetek spotkał się bezpośrednio z brutalnością policji więc nie uważają, aby problem ich dotyczył. Ale to pytanie do białych amerykanów, a nie do mnie. Ja w sumie też nie protestuje, gdy jakiś chłopaczek z blokowiska dostanie za friko pałą bo był zbyt podobny do kogoś innego łysego chłopaczka albo miał szemranych kolegów. Po prostu wydaje mi się, że problem mnie nie dotyczy.
Ogólnie to ta dyskusja jest taka, że ja twierdze, że 2 + 2 = 4, Ty wyskakujesz, że przecież 2 + 3 to nie jest 4. Zgadza się, ale nie o takim równaniu jest rozmowa.
@Andreas50 A jeśli twój demot miał abstrahować od koloru skóry, a być tylko o dobrych i złych ludziach to znaczy, że nie zrozumiałeś problemu. Bo to, że są dobrzy i źli to standard i przecież nie o to chodzi. Problem jest w tym, że tych złych jest zaskakująco dużo w służbach porządkowych, które z definicji powinny być po tej dobrej stronie. I to nie są tą wyjątki bo okazuje się, że niby działają zgodnie z procedurami i bardzo rzadko spotyka ich jakakolwiek kara, są chronieni przez związki. A to już oznacza, że istnieje jakiś problem systemowy, który wypadałoby rozwiązać.
To trochę jak z pedofilami w kościele. Oczywiście, że pedofile są wszędzie. Ale akurat ci kościelni są jakoś szczególnie chronieni przez pracodawcę (który ma specjalne względy u władzy) i zamiast więzienia karą często są tylko przenosiny do innej parafii.
Nigdy przenigdy nie bylem rasistą i nie jestem, ale mam wrażenie że już długo to nie potrwa.
@Paprodziad Jesli bedziesz swoja nienawisc do calej rasy bazowal na tym co widzisz w mediach/wiadomosciach to bedziesz rasista. 90% wiadomosci co bedziesz slyszal o innei rasie/kolturze beda negatywne, bo z jakiegos powodu lepiej sie sprzedaja zle niz dobre wiadomosci.
Mieszkam w UK mam sasiadow murzunow, koles jest lekarzem wiec nie narzekan hehe A z murzynem z USA pracuje I koles tez nie jest glupi Bo projektoje uklady scalone, ale moze ja poprostu to zle widze... ;)
Nie wiem czemu mowisz o terrorystach I imigrantach jak ja mowie o kolorze skuty, a nie z kad Oni przybyli. Mi chodzi o t, ze nie wolno oceniac wszystkich po kolorze skury, Bo jakbys wpadl do pewnej dzielbicy u mnie w miescie I poogladal lokalnych bialych to bys stwierdzili ze z jaskini wyszli albo bys w zeby dostal, Bo jestes obcy I wszystkich w miescie albo kraju tak ocenial? Czy po jednostkach oceniamy tylko czarnych I inne mniejszosci?
Gdyby biały zabił czarnych to te wszystkie białe, czarnofilskie "postępowce" dostałyby amoku.
Nie w UK - każdy nadal by unikał wspomnienia o rasie ofiar i sprawcy.
Moje miasto, ale daleko (15 kilometrów od domu).
Tak, jest wyższa przestępczość wśród czarnych. Ale kwestie rasizmu działają inaczej w UK niż w USA. Brytyjczycy są bardzo na tym punkcie wyczuleni i bardzo ostrożni żeby nie wyglądać jak rasiści. Rzadko wspomina się rasę w prasie - nie tylko w kontekście przestępstw ale w ogóle jakimkolwiek. Ludzie wydają się myśleć że jeśli nikt nie będzie o tym mówił przez 50 albo 100 lat, to problem rasy w ogóle zniknie i konfliktów rasowych nie będzie. Jeśli policja jest bardziej skłonna aresztować kogoś czarnego to jest to różnica dużo bardziej subtelna niż w USA. BLM to Amerykański ruch i w UK co najwyżej jest trochę zaangażowanych politycznie Jamajczyków którzy ostrożnie popierają ten ruch na Facebooku - i tyle. Jeden z nich jest moim kolegą z pracy. Co kilka lat jest jakaś demonstracja bo ludzie uważają że ten czy owy osobnik został niesłusznie skazany albo źle potraktowany przez policję - ale nie zmienia się to w ruch polityczny i nie jest jakoś szczególnie związane z kolorem skóry.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 września 2020 o 18:03
Macie rezultaty tolerancji i lewactwa
A teraz wyobraźcie sobie co by było gdyby bandyta był biały i zaatakował czarnych? Całe lewactwo dostało by orgazmu! Proszę bądzbądźcie od nich mądrzejsi.
Nie wierzę xD
https://wiadomosci.wp.pl/rzeszow-atak-nozownika-sa-ranni-6433491135116929a
https://wiadomosci.wp.pl/krakow-atak-nozownika-na-przystanku-autobusowym-nowe-informacje-6457949630076545a
https://wiadomosci.wp.pl/atak-nozownika-w-wadowicach-zaatakowal-dwie-osoby-6487402042910849a
Bo on zabił w zemście za kolonializm, czego nie rozumiecie?
Białasów jest za dużo.
mame oszukasz, tate oszukasz, natury nie oszukasz......UTYLIZOWAĆ!!!!
to nie ma nic wspolnego z BLM. to wciaz ten sam temat islamskich uchodzcow ktorzy tutaj prowadza swoja krucjate przeciw cywilizacji zachodu i nie chca sie asymilowac.
on się bronił przed rasistami
Po kilku latach życia we Włoszech, stwierdzam, że jestem juz rasistą. Nie życzę im śmierci lub czegoś złego. Ale jak dla mnie powinni wypie*** tam skąd przypłynęli. We Włoszech są ulokowywani w jednych z lepszych hoteli, dostają firmowe ciuchy, jedzenie, trochę kasy. Jedzenie z Caritasu (produkty, które ludzie kupują i dają na cele charytatywne, nie jakieś po dacie ważności) potrafią całe wyrzucić bo oni g***a nie jedzą. Wielce obrażeni, że WiFi nie jest dobre, że kilka tysięcy euro nie dostają. Wielkie Panie i Wielcy Panowie - wszystko im się należy. Nie można do takiego sie skrzywić bo od razu Rasizm... To są uchodźcy... Biedni i skrzywdzeni. Widziałam może z 5 na całe tysiące, którzy powiedzili "dziękuję"...
A co do reszty... Ciągle tylko prawa czarnych. Jak tak dalej pójdzie to kiedyś my biali będziemy niewolnikami... Bo czarny stanie się nie tykalny a nas będą karać za wszystko
A czm Oni sie roznia of "bialych" pasorzytow w Polsce, albo innych krajach co sie o wszystko upominaja "Bo I'm sie nalerzy"? Chodzi mi Tu o madki z bombelkami.....
Tak obserwuję to wszystko i utwierdzam się w coraz większym przekonaniu, że ludzie to banda niedorozwiniętych szympansów, jakiś nieudany eksperyment genetyczny.
Rasizm praktycznie przestał istnieć to lewactwo zaczęło wmawiać ze policja źle traktuje czarnych przestępców którzy nie słuchają poleceń, czarni palą i niszczą wszystko na swojej drodze w ramach "protestu". I to nakręca rasizm na nowo, biali po takich akcjach przestają w nich widzieć ludzi a zaczynają postrzegać ich jako bezmózgie i wściekle zwierzęta które uciekly z zagrody. I bum, wyimaginowany problem staje się rzeczywistością.