@pantharhei
Sądząc po konstrukcji jak najbardziej mniej więcej ten okres czyli początek XVIII wieku lub nawet starsze ..
Trochę wiedzy o technologi . XVII wiek to rozkwit mechaniki w 1620-1630 powstała tokarka i frezarka podziałowa z samoposówem X. niczym się nie różniąca od tych jakie używane są do końca XX wieku. (obecnie to już CNC z serwo mechanizmami sterowane komputerowo) Tokarka posiadała suport poruszający się na trójkątnych pryzmatach z chwytakiem do śruby pociągowej, podzielnica gwintów była pasowa , konik z wysuwanym kłem lub uchwyt na wiertło lub frez, futro trzykłowe samo centrujące lub czterokłowe nieżalezne . Frezarka miał obrotnićę 360 i imak szczękowy z posuwem XY . Wszytko napędzane pasem z koła wodnego
A to urządzenia jakie się zachowały i są w Luwrze a sądząc po niektórych wyrobach mogła być znana 50-100 lat wcześniej być może nie tak precyzyjne bo zachowana Tokarak ma dokładność 1/30 linii. Przy okazji tokarkę znali Rzymianie wynalazcy Rzymskiej śruby.
Do tego dodaj takie wynalazki z końca XVI wieku i początków XVII czy XVIII jak skalowa kopiarka ślimakowa , zegary , pozytywki , zapalniczka, zamki kołowe do broni palnej , poruszające się laki czy rękopiser czyli uzrądzenie podpisujące się piórem stawiąjące podpis lub rysujące np ostać. Lunety , mikroskopy suwmiarki i wiele innych . XVIII wiek już masz silniki parowe a w 1768 Nicolas-Joseph Cugnot skonstulował pierwszy pojazd kołowy napędzany parą wcześniej silniki parowe używane były w kopalniach jako wyciągarki wind lub agonów albo do napędania pomp A kilka dekad później pierwsze statki parowe z kołami łopatkowymi
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 października 2020 o 23:24
W taką bzdurę może uwierzyć tylko ktoś kto nie ma pojęcia o poziomie metalurgii i obróbki metali 3 wieki temu. To współczesna, stylizowana, "steampunkowa" imitacja.
Wspaniała konstrukcja, ale skoro się nie przyjęła to albo była za droga albo znaleziono na nią sposób.
Pewnie było to dzieło unikatowe zrobione na zamówienie.
Ale raczej wygląda na dzieło epoki industrialnej dysponującej precyzyjnymi metodami obróbki. Ładny mechanizm.
@pantharhei
Sądząc po konstrukcji jak najbardziej mniej więcej ten okres czyli początek XVIII wieku lub nawet starsze ..
Trochę wiedzy o technologi . XVII wiek to rozkwit mechaniki w 1620-1630 powstała tokarka i frezarka podziałowa z samoposówem X. niczym się nie różniąca od tych jakie używane są do końca XX wieku. (obecnie to już CNC z serwo mechanizmami sterowane komputerowo) Tokarka posiadała suport poruszający się na trójkątnych pryzmatach z chwytakiem do śruby pociągowej, podzielnica gwintów była pasowa , konik z wysuwanym kłem lub uchwyt na wiertło lub frez, futro trzykłowe samo centrujące lub czterokłowe nieżalezne . Frezarka miał obrotnićę 360 i imak szczękowy z posuwem XY . Wszytko napędzane pasem z koła wodnego
A to urządzenia jakie się zachowały i są w Luwrze a sądząc po niektórych wyrobach mogła być znana 50-100 lat wcześniej być może nie tak precyzyjne bo zachowana Tokarak ma dokładność 1/30 linii. Przy okazji tokarkę znali Rzymianie wynalazcy Rzymskiej śruby.
Do tego dodaj takie wynalazki z końca XVI wieku i początków XVII czy XVIII jak skalowa kopiarka ślimakowa , zegary , pozytywki , zapalniczka, zamki kołowe do broni palnej , poruszające się laki czy rękopiser czyli uzrądzenie podpisujące się piórem stawiąjące podpis lub rysujące np ostać. Lunety , mikroskopy suwmiarki i wiele innych . XVIII wiek już masz silniki parowe a w 1768 Nicolas-Joseph Cugnot skonstulował pierwszy pojazd kołowy napędzany parą wcześniej silniki parowe używane były w kopalniach jako wyciągarki wind lub agonów albo do napędania pomp A kilka dekad później pierwsze statki parowe z kołami łopatkowymi
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 października 2020 o 23:24
Zegarek i silnik parowy to dużo starszy wynalazek i to Chińczyków.
Jeszcze ciekawiej byłoby zobaczyć ten sejf na żywo, a skoro już znamy szyfr....
Piękny.
W taką bzdurę może uwierzyć tylko ktoś kto nie ma pojęcia o poziomie metalurgii i obróbki metali 3 wieki temu. To współczesna, stylizowana, "steampunkowa" imitacja.