@raven000
CD Projekt - Wczoraj duże tapnięcie, dzisiaj wzrost (na razie nie odzyskali stanu z 27 X).
Allegro - Wczoraj duże tapnięcie, dzisiaj lekki wzrost.
Jednak porównanie tutaj jest słabe, bo co innego jest zabrać swoje pieniądze z banku, a co innego czegoś nie kupić. W przypadku takich firm jak CD Projekt wartość akcji zmienia się głównie po wydaniu jakiegoś produktu przez tą firmę lub konkurencję.
Nie jesteśmy na ty.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 października 2020 o 17:35
@rafal199 co nie zmienia faktu, że bank nie jest od popierania takich czy innych protestów, a od świadczenia usług finansowych. Ja rozumiem działania marketingowo-propagandowe, ale tutaj przekroczono pewną granicę.
@siditg W banku pracują ludzie, którzy mają swoje poglądy i żaden gopłodupiec nie będzie decydował czy mogą je prezentować. Coś mi się wydaje, że wczorajszy dzień dla mBanku był jednym z najlepszych w tym roku. A ci,którzy tak się odgrażali, że zamykają konta, to najpewniej tam rachunków nie mieli, albo ich konta wyglądały tak żałośnie jak ich komentarze:)
@tema_lina rozumiem, że jeżeli, dajmy na to, Lotos ogłosi, że sprzeciwia się realizacji postulatów środowisk LGBT, to powiesz to samo? Kierując się obiektywnie tą samą ścieżką rozumowania?
Skąd masz pewność, że wszyscy pracownicy banku myślą to samo w tej kwestii i podpisują się pod takim stanowiskiem. A może twierdzą, że ich prawo do wyrażania poglądów właśnie zostało naruszone?
Ludzie mają swoje poglądy i mogą je wyrażać. Instytucja nie jest ludziem. Instytucja ma statut i cel, któremu służy. W przypadku banku to nie jest polityka społeczna w kontekście prokreacji.
Utożsamianie instytucji z ludźmi jakoś z nią powiązanymi prowadzi do bardzo dużych problemów. Przykłady? Żydzi i ich obecność w NKWD czy bezpiece na gruncie polskim, dowolna uczelnia wyższa i jej wykładowcy, Kościół Katolicki i jego kapłani oraz wyznawcy, Lasy Państwowe i leśnicy pracujący dla nich...
@siditg Gdybyś widział ten post z poparciem to byś zobaczył ludzi, którzy popierają prostest. Pozwoliłoby ci to uniknąć bełkotliwego komentarza nie na temat. A propos, pis już zlikwidował lotos, więc... :)
@tema_lina Tak myślałem, że małostkowo przyczepisz się do Lotosu. Obalenie tezy, przez obalenie jednego argumentu - Szopenhauer w pełnej krasie.
Tak, widziałem. Dlaczego używają do tego szyldu MBanku? Jaki mają w tym cel?
Czy kilkadziesiąt osób podpisujących się pod tym postem ma oznaczać, że taka jest linia całej instytucji?
Twierdzisz, że bank to ludzie. A co z tymi pracownikami, którzy nie popierają strajków? To oni już nie reprezentują tego banku? A może zakładamy, że takich tam nie ma?
Zresztą nie wiem, czemu to w ogóle Tobie tłumaczę. Nie mój cyrk, nie moje małpy. Zorganizuj sobie we własnym zakresie rozpoznawalną markę a potem pozwól wciągnąć ją w konflikt światopoglądowy. Nie wiem kogo tam mają od PRu, ale działa niezgodnie ze sztuką. Z tym, że to jego problem.
@raven000 Spadek niemal 17% (10% powyżej średniej rynku) w 3 dni, po dobrych wynikach finansowych. Myślę, że sporo inwestorów mBank'u zauważyło ryzyko w zaangażowaniu się banku w spory ideologiczno-polityczne.
@raven000 CD Projekt przesunął datę premiery flagowej gry, co poskutkowało tąpnięciem. Allegro nie dawno weszło na giełdę, miało mega rozpoczęcie, akcje poszybowały w górę, to nie mogło trwać wiecznie, musiało spać. Rzadko coś dzieje się bez przyczyny.
@Pereplut Dobra widzę, że muszę wytłumaczyć, bo po minusach wychodzi, że to jednak chyba za trudne do ogarnięcia. Wszystkie banki spadają - od lutego 2020 są ogromne spadki w sektorze bankowym. Procentowo od lutego te spadki są porównywalne i dotyczą całego sektora. Jeszcze jedna rządowa "perła" PEKAO - od lutego ponad 60% spadku. Także pokazywanie kursu giełdowego mbanku jako przykładu, że traci on ze względu na poparcie protestu, a nie ze względu na niemal zerowe stopy procentowe, przez co wszystkie banki mają problemy,jest... tanią manipulacją godną trolli pisowskich.
@Pedzacy_Jelen: Allegro i CDProjekt są tak napompowanymi balonami, że tylko spekuła na nich gra. Nikt o zdrowych zmysłach, znający się na analizie fundamentalnej nie ryzykowałby swoich pieniędzy na takie spółki. Co innego debiut Allegro - to była okazja. No, ale już była :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 października 2020 o 14:06
@darkwitcher Masz sporo racji jeśli chodzi o wszystkie banki a na obronę banków państwowych mnie na pewno nie namówisz. Dlatego ja pisałem tylko o ostatnich 3 dniach i odnosiłem się do tego jak mBank wypadł na tle całego zniżkującego sektora. Moim zdaniem kontrowersyjna akcja marketingowa(?) miała wpływ na ponadprzeciętny spadek notowań. Nawet zwolennicy protestów mogli sprzedać akcje z obawy przed np. "zemstą na banku PiSowskiego KNF". Zaczepkę o manipulacji pominę milczeniem.
@Pereplut "a na obronę banków państwowych mnie na pewno nie namówisz"
Jaką obronę? Gdzie kogokolwiek namawiam? Czy my czytamy ten sam post?
"Dlatego ja pisałem tylko o ostatnich 3 dniach i odnosiłem się do tego jak mBank wypadł na tle całego zniżkującego sektora".
Wydajesz ocenę po całych ostatnich 3 dniach. Ciekawe, ciekawe. Tu jeszcze zachowuję powagę.
"Moim zdaniem kontrowersyjna akcja marketingowa(?) miała wpływ na ponadprzeciętny spadek notowań."
Więc według Ciebie 5% dziennie - jak dzisiaj - to jest "ponadprzeciętny spadek notowań".
Chyba mówinny o innej giełdzie niż GPW :) Więc uważasz, że ten "ponadprzeciętny spadek notowań" xD - jest spowodowany "akcją marketingową". :)
Muszę Cię niestety rozczarować. Skutkiem tej akcji jest ogromy wzrost zainteresowania mbankiem - clue marketingu - a ujadanie "krezusów" z tysiacem złotych na koncie jest idealnym potwierdzeniem skuteczności tej akcji.
"Nawet zwolennicy protestów mogli sprzedać akcje z obawy przed np. "zemstą na banku PiSowskiego KNF"."
Zapewne drżą ze strachu - i to wyłącznie z tego powodu, że mbank poparł protesty :) Nie dlatego, że stopy procentowe są żałośnie niskie, nie dlatego że trzeba mieć większy wkład własny na kredyt, nie dlatego, że jest pandemia i kryzys, a w momencie kryzysu cash is the king, nie dlatego że kapitał zagraniczny ucieka z GPW :)
"Zaczepkę o manipulacji pominę milczeniem."
Powinienem to zrobić z Twoją wypowiedzią, ale nie mogłem - tak mnie przednio rozbawiłeś :)
To nie była zaczepka tylko stwierdzenie faktu - dopasowywanie obecnych notowań kursu pod swoją tezę bez uzględnienia obecnych realiów rynkowych jest niczym innym tylko tanią manipulacją. Jeszcze jeden minus? :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 października 2020 o 15:45
@darkwitcher Ja piszę o mBanku i całym sektorze a Ty mi wyciągasz PEKAO jako kontrargument a ja nie zamierzam bronić tego banku. Jeżeli przytaczanie PEKAO nie miało na celu wywołania mojej reakcji czyli jego obrony to znaczy, że było zwykłym biciem piany obok tematu.
Akcja miała miejsce 3 dni temu to jakie mam oceniać notowania? Wcześniejsze? Czy te z przyszłego tygodnia? To by było niepoważne.
Przeciętny spadek sektora to 10%. Spadek 17% jest ponadprzeciętny z definicji. Nie jest to moja opinia.
Wyśmiewasz myśl, że niektórzy inwestorzy analizują stosunek organów nadzoru finansowego do konkretnych spółek oraz wpływ polityczny na kierunki ich działań. To świadczy tylko o Twojej dziecinnej nieświadomości.
W dalszej części odpowiedzi powtarzasz argumenty odnośnie sytuacji sektora, z którymi już się zgodziłem i powszechnie znane slogany (banał - cash is the king) jako argument w dyskusji. Przy czym to dotyczy WSZYSTKICH banków a ja pisałem o pozycji mBanku NA TLE reszty.
"Kapitał ucieka z GPW" To też ma być argument za szczególnym spadkiem notowań mBanku na tle sektora? Gdzie jest notowana reszta indeksu WIG_BANKI że ich ucieczka kapitału nie dotyczy?
Z Twoich wynurzeń wynika, że absolutnie nie ma żadnego wpływu działań marketingowych mBanku na wycenę ich akcji więc żyj w tej nieświadomości.
Z doświadczenia (również z autopsji) wiem, że jak ktoś pisze tyle akapitów to już się go nie przekona ale zarzuciłeś mi manipulację, nie poparłeś tego ani jednym celnym argumentem ad rem więc nie chciałem zostawić Twojego wywodu bez odpowiedzi.
@Pereplut "Ja piszę o mBanku i całym sektorze a Ty mi wyciągasz PEKAO jako kontrargument a ja nie zamierzam bronić tego banku. Jeżeli przytaczanie PEKAO nie miało na celu wywołania mojej reakcji czyli jego obrony to znaczy, że było zwykłym biciem piany obok tematu." Ktoś Ci kiedyś powiedział, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Nie? To ja Ci mówię. Nie zrozumiałeś tego co do Ciebie piszę. Wszystko co jest w zacytowanym akapicie to jedynie Twoja nadinterpretacja. Niczego nie zrozumiałeś. Pokazałem Wam dwa konkurencyjne banki, których kurs spadł więcej niż 60% od lutego - nie rozumiem o co ta "afera" o mbank, skoro cały sektor przeżywa kryzys. 5, 7, czy 17 procent nie robi na mnie kompletnie żadnego wrażenia. Dlatego pozwól, że tym razem nie będę tracić czasu na odpisywanie Ci na resztę posta. bo skoro już na tym etapie masz problem ze zrozumieniem przekazywanej treści, to dalej będzie tylko gorzej. Mimo wszystko pozdrawiam, bo zgadzamy się co do kryzysu w sektorze bankowym - co do tego nie ma wątpliwości.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
30 października 2020 o 17:40
@siditg Żeby nie przedłużać tej męczarni. Bank nie jest instytucją charytatywną i jeśli zdecydował sie na taki krok, to na pewno ludzie od ryzyka i marketingu uznali, że bardzo się opłaci. A ci, którzy się z tym nie zgadzają niech złożą wypowiedzenia. Nie muszą pracować w instytucji, która im się nie podoba. Podejrzewam, że takich nie było:)
@siditg na business insider:
"Można spodziewać się, że podobnych sygnałów będzie więcej, także ze strony innych firm, dbających o apolityczność, ponieważ przy obecnej sytuacji w kraju milczenie mogłoby zostać odebrane przez klientów jako poparcie dla PiS, co może stanowić dla znanych marek, zwłaszcza takich z młodymi odbiorcami, niepotrzebne ryzyko."
każdy kolejny dzień obnaża ludzką głupotę - 2020 przejdzie zdecydowanie do historii.
Tu nie chodzi o poglądy polityczne. To jest kwestia postawy rządu. Uważam, że nawet osoby popierające wyrok nie powinny popierać wydania takiego wyroku w takim czasie w takiej sytuacji.
Autorze rozumiesz dla czego bant to instytucja zaufania publicznego?
No więc za mieszanie się w JAKĄKOLWIEK politykę powinien tracić zezwolenie na działalność gospodarczą. A wiesz dla czego? Bo z banku wszyscy muszą mieć prawo korzystać a jak pozwolisz takiej instytucji politykować to zaczną odmawiać prowadzenia rachunków ludziom których poglądy im nie odpowiadają.
A teraz wyobraź sobie, że taki bank wspiera stronę z przeciwnymi poglądami niż Twoje i wraz z innymi odmawiają prowadzenia Twoich rachunków (albo jak PayPal zatrzymują wszystkie twoje środki) i co fajnie tak jak w ChRL z systemem punktów "społecznych" kiedy pensji nie dostaniesz i nie wypłacisz pieniędzy?
@SARs9504 Dlaczego piszesz dla czego? Nikt nie odmawiał ani prowadzenia rachunków ani nie zatrzymywał środków. Gdyby każda firma tak postąpiła w swoim czasie, może nie mielibyśmy w podręcznikach z historii II wojny światowej.
@juljuljul12 może dla tego że to Ci teraz pasuje bo zakładasz że by nie dotyczyło ciebie. A jak by nagle było na odwrót? Jak by nagle większość społeczeństwa miało inna opinie niż Ty? A jak by to Ciebie uznali za człowieka któremu nie powinno się pozwolić na prowadzenie konta w banku?
Większość społeczeństwa już miało inne zdanie niż ja i zagłosowało na pis. Oto mamy efekty. A mnie uznano za gorszy sort. A jeszcze kiedyś uznano, że moja rodzina zasługuje na zesłanie. Ale jeszcze kiedyś uznano, że faszystom nie będzie sie wprowadzać ograniczeń. I też był efekt. Przybijam piątkę temu bankowi. Moje prawa są teraz ograniczane - więc zobaczcie jak to jest. Brawo bank. Bo halo halo - czy jest ktoś myślący po tej drugiej stronie - ja jestem kobietą. Moje prawa są teraz ograniczane. Już, w tej chwili są. I dotyczy to czegoś znacznie znacznie większego niż moje konto bankowe.
@juljuljul12 czytałaś wyrok czy tylko powtarzasz slogany? Liderzy tego strajku próbowali legalnych dróg poprawy zakwestionowanego zapisu czy poprostu wylegli na ulicę i odmówili rozmowy (odpowiem za Ciebie odmówili udziału w pracach) czyli wedle ciebie Twoje prawa są ograniczone bo Twoje ciało Twoja sprawa to co ma powiedzieć ojciec dziecka skoro on nie ma praw on ma OBOWIAZKI tylko?
Jako dodatek skoro uważasz że jak Ci ograniczono to ok by ograniczać innym to chyba nie za dobrze o Tobie świadczy.
@SARs9504 kolego ale Ty wiesz, że wyrok trybunału nie podlega dyskusji? Bo chyba nie załapałeś jaką metodą zostało to zrobione.
Normalną metodą dyskusji nie przeszło więc zrobiono to od dupy strony i dlatego jest jak jest. Najgorsze iż tego posprzątać się nie da zgodnie z prawem.
Ojciec moich dzieci jest mądrym człowiekiem. A to co się dzieje na ulicach nie dotyczy tyl;ko sprawy aborcji - ludzie protestują przeciwko obecnej władzy, jej niezaradności, arogancji, łamaniu praw, łapaniu stołków. Zdejmij klapki z oczu. A co do aborcji - ani ojciec ani matka nie chcą oglądać konania dzieci. Może nie wiesz jak przebiega ciąża - ja mam to za sobą i wiem jak bardzo jest wyczerpująca dla ciała. Jaki to przeogromny wysiłek. Wiem, jak wygląda strach, że twoje dziecko umrze. Przeszłam to. Nie życzę nikomu. Nie widzę sensu tobie tłumaczyć - co możesz wiedzieć o poświęceniu, cierpieniu, miłości rodzica? Skoro uważasz, że facet ma tylko obowiązki to co ty wiesz o związku? Ja uważam, że to jest ok walczyć z okrucieństwem - bo ta ustawa to nic innego niż okrucieństwo.
Został jeden zapis zakwestionowany i wskazano nawet dla czego. Ba wiesz co Ci jeszcze powiem... Było 27 lat na dyskusję wiesz 20 qwa 7 lat i nie gadaj mi tu głupot o tym że się nie da zwłaszcza jak zamiast spróbować wyleciałeś na ulicę.
Posprzątać się nie da, no bo nowej ustawy nie można napisać na nawet nie można referendum rozpisać prawda o zmianę konstytucji. Normalnie wszyscy inni zbierają podpisy i dają radę, pro life kurde daje radę działać zgodnie z prawem przez ostatnie 23 lata a wy nie potraficie tygodnia to chcesz mi powiedzieć.
Pomysł trochę jakoś posłowie co są ponoć z protestującymi nie chcą WOGULE pracować nad nową ustawą, nie zastanawia Cię to?
Tak protestujecie i tak wywiezie Kaczyńskiego na taczkach ale najpierw spróbujcie zrobić co można LEGALNIE bo ci których wepchacie tą drogą na szczyty tak samo będą postępować zamiast być lepsi.
@SARs9504 A dlaczego powinno być zmienione? Jest wolność gospodarcza i można powiedzieć, że SARs coś tam jest klientem, którego u siebie mieć nie chcemy. Prawo bankowe poczytaj. Tam jest więcej ciekawostek, o których pojęcia nie masz:)
I naucz się poprawnie pisać: DLACZEGO łącznie!!! Natomiast oddzielnie pisze się W OGÓLE!!!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
29 października 2020 o 21:01
@juljuljul12
O wreszcie sobie przypomniałaś, że Dzieci nie są Tylko Twoje ale też i Ojca... Ty mi tu z "klapkami na oczach" nie wyskakuj bo Ja wiem co znaczy "rewolucja" czy jesteś jedną z tych co zrobić rewolucje to tak ale potem "jakoś będzie"? Myślisz że PiS jest jakiś wybitny? To rozglądnij się Kto tam idzie z "wami" na te protesty.
"A co do aborcji - ani ojciec ani matka nie chcą oglądać konania dzieci" - No nieee niemożliwe.... Ale czekaj, Ani razu nie wspomina się Ojca przy podejmowaniu decyzji... Dla czego? A wiem bo Kobieta ma decydować Moje Ciało Moja Sprawa a jak zdecyduje tak jak Ona chce a nie facet to już nie jest "Moja" sprawa ale "Nasza" sprawa i wybór ojca to płacić i płakać albo siedzieć w pace i płakać...
"Może nie wiesz jak przebiega ciąża - ja mam to za sobą i wiem jak bardzo jest wyczerpująca dla ciała." - odwieczny argument kobiety "ale Nie wiesz co to ciąża!!! Ja rodzę!!!" Przez zapylanie się "zaraziłaś" kurde szła ulicą i Duch Święty Spłyną na Ciebie. Facet to ogólnie sidział na dupie i rozkazywał tylko.
"Nie widzę sensu tobie tłumaczyć - co możesz wiedzieć o poświęceniu, cierpieniu, miłości rodzica?" - Co ty wiesz? Ja 9 miesięcy nie spałem po nocach pilnując cukru żony, przy porodzie pilnowałem cukrów i dziecka z świadomością, że oba pochowam jak źle pójdzie, dziecko przez rurkę w inkubatorze karmiłem ale spox Ja nic nie wiem bo Facet jestem Ty/Wy wszystko wiecie bo Tylko Wy się liczycie najbardizej uprzywilejowane istoty na Świecie!
Co Ja wiem o związku? Widocznie więcej od Ciebie bo Ty nie wiesz co protestujesz. Ustawa to okrucieństwo? To nie USTAWA to WYROK TK po pierwsze i po drugie zakwestionowali ŹLE NAPISANĄ USTAWĘ SPRZECZNĄ Z KONSTYTUCJĄ O CZYM WIADOMO BYŁO OD 1997 ROKU.
Wiesz co jeszcze? Tylko część ustawy zakwestionowano a dokładnie Jeden punkt. Wiesz co jeszcze? Nigdzie nie jest napisane, że drugiej nie można złożyć.
Tak to kurde jest "Ale JA RODZE!!!" więc myśleć nie muszę! Szkoda mi Twojego męża bo widać jak myślisz Tylko o sobie a nie jesteś świadoma tego przez co przechodził widocznie. Tak wyobraźcie sobie, CIĄŻA NIE DOTYCZY TYLKO WAS! To nie "Wasze Ciało Wasz Problem!" To "Wspólna Decyzja Wspólny Problem i Diecko TEŻ JEST WAŻNE!"
@tema_lina Pisałem dla czego, tak to są dobra szczegulne tak jak prąd i woda albo telekomunikacja, oni nie mogą wybierać sobie kogo obsłużą właśnie po to by nie potraktowano jakieś grupy społecznej jak żydów w II WŚ. Tak wyobraź sobie, że trendy się zmieniają i co się stanie Jak nagle Twoje poglądy staną się trendowate? Jak Tobie odmówią prądu, wody, telefonu, paliwa, banku? Dla tego tak ważne jest by nie dopuścić do wycofania gotówki z obiegu na przykład.
To że dużo tam ciekawostek to raczej bardzo źle.
Jak pisze z telefonu to przy długich postach nie widzę co on sobie poprawia, niestety mam Chiński Szajs ale za to wodoodporny. Coś za coś. Niemniej czepianie się interpunkcji czy ortografi a ignorowanie argumentów świadczy o braku kontr argumentów.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 października 2020 o 20:38
@SARs9504 Nadal przypominam DLACZEGO!!!! SZCZEGÓLNE Nie zwalaj nieuctwa na Chińczyków :)
Bank jest instytucją, która świadczy usługi dla ludności i przedsiębiorców. Nie są to dobra podstawowe. Nie musisz z nich korzystać. Ba nie są ci potrzebne do życia jak prąd, woda, czy gaz. Po wtóre bank nie kieruje się emocjami tylko algorytmem ryzyka. To nie jest instytucja charytatywna:) Musi zarabiać, bo nikt jej nie dotuje. I również z tego powodu ma wolność wyboru, kogo obsługuje, a komu tych usług odmawia.
Pisząc o ciekwostkach miałam na myśli informacje, które pewnie byłyby dla ciebie przydatne, gdybyś kiedyś chciał założyć rachunek bankowy:)
Tak są to dobra podstawowe od momentu kiedy wypłata może być tylko na konto. :)
Tak powinien się kierować ale PayPal jednak mimo, że jest pośrednikiem kieruje się. Właśnie takie ryzyko się zaczyna kiedy Bank zaczyna mieć "sumienie".
Może pora zaktualizować "portfel" dóbr podstawowych od momentu kiedy emeryture czy pensje możesz dostać praktycznie tylko na "konto bankowe" a i z niego możesz dokonać tylko opłat.
@raven000
I dlatego tak wazne jest zeby banki nie mieszaly sie w polityke. Bo dojdzie do tego ze przed publicznym opowiedzeniem sie za jakas strona w sporze publicznym bede musial sprawdzic jakie zdanie ma w tym sporze moj bank, zeby mi przypadkiem konta nie zamknal.
@tema_lina Zamiast mu zwracać uwagę na błędy ortograficzne i inne to przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM to co on próbuje Ci przekazać, bo gościu w tym co pisze do Ciebie ma więcej racji niż Ty czy inni tu komentujący razem wzięci...
@SARs9504 są osoby na tyle ograniczone i pozbawione myślenia, że do nich się nie przemówi. Ta ustawa jest o dzieciach które i tak umrą. Mogą umrzeć spokojnie a mogą konać długo i boleśnie. Mój mąż ma wspaniałą żonę - nie musisz mu współczuć. A ja mam wspaniałego męża. Biorąc pod uwagę te wybroczyny - ty takich relacji nie będziesz mieć
@juljuljul12 nie mów o sobie jak o osobie ograniczonej i pozbawionej myślenia, wiem że trudno zrozumieć że Ustawa to co innego niż wyrok TK albo że można zakwestionować jeden zapis. Na pewno jak wrócisz do książki od WOS zrozumiesz różnice. Cieszę się, że mimo wszystko spotkałaś tak wspaniałego małżonka że akceptuje Cię taka jaka jesteś.
@SARs9504 i skoro o facetach mowa - żaden normalny facet nie chce patrzeć na na powolne konanie swojego dziecka i na cierpienie swojej kobiety. A jeśli już o nienormalnych mowa- to jaka jest kara dla faceta, który porzuci kobietę w ciąży? To jeśli chodzi o rolę faceta i równouprawnienia. I nie wiem co ci kobieta w życiu zrobiła ale musiałą nieźle dowalić
@AIkanaro Wiesz, powinien mi podziękować za douczenie. Nie wie, o czym pisze, ty pewnie też, bo jakoś nie widziałam:) A szacunek do języka ojczystego jest obowiązkiem każdego Polaka. Niestety, coraz mniej tych, którzy to rozumieją.
@tema_lina Szacunek szacunkiem. To, że gościu popełnia błędy bo ma dysortografię nie znaczy, że nie okazuje szacunku do języka. A Ty natomiast nie posiadając żadnych argumentów w tej dyskusji przyczepiłaś się do tego do czego mogłaś się przyczepić czyli do popełnianych przez niego błędów bo przekaz w jego wiadomościach jest rzeczowy, spójny i konkretny. Być Tobie wdzięczny? Nie rozśmieszaj mnie bo nie ma za co. Masz za duże mniemanie o sobie :)
@SARs9504 Niemożliwe:) A na przykład kaczelnik nie ma, nawet w BOŚ banku, który kontroluje złodziejskie pis.
Ale nie o tym chciałam. Nie musisz mieć konta w tym banku jeśli ci się nie podoba z jakichkolwiek powodów. Wypowiedzenie umowy rachunku można zrobić zdalnie. W czym więc problem?
Nikt nikogo nie zmusza do pracy w mBanku. Wolna droga, może odejść w każdej chwili w trybie ustawowym. Płakać nie będą. I idę o każdy zakład, że z tego powodu żadnem pracownik banku nie zwolnił się!
@tema_lina nie ma co rozmawiać już z Tobą, klepek nie zejmiesz, nie rozumiesz co może się stać i nie wiesz co się działo na PayPal parę lat temu z porozumieniem z jednym z właścicieli (nie wiem jak to inaczej określić) platformy płatności kartą.
Trudno. Mam nadzieję że nie będziesz musiała się przekonać.
@juljuljul12 nie bądź taka droga dla samej siebie. Naprawdę dasz radę.
Co do kary to jak by to była wspólna decyzja to tak ale Ty nie chcesz wspólnej decyzji to kara się nie należy. Przejmujesz odpowiedzialność w momencie odebrania drugiej osobie szansy na jej podjęcie.
Raz jeszcze ucałuj męża w nagrodę że z tobą jest bo udowodniłeś że musi Cię naprawdę kochać.
@tema_lina Jedyną osobą poszkodowaną na umyśle tutaj jesteś Ty. Oczywistym jest, że nie potrafisz brać udziału w dyskusji, nie masz także argumentów na podtrzymanie swojej opinii. Jedynie co potrafisz to atakujesz personalnie osobę z którą "prowadzisz dyskusję".
@AIkanaro Bardzo dziękuję za tak merytoryczny komentarz. Na przyszłość jednak proszę, abyś czytał, to co piszę i dopiero wtedy wyrażał swoje opinie. Spadaj!
@tema_lina I to jest właśnie to o czym napisałem wyżej. Nie masz nic mądrego do powiedzenia i atakujesz drugiego człowieka personalnie:) Przestań się ośmieszać i wyjdź stąd. Oddasz ludziom przysługę.
mBank kiedy powstawał to był najnowocześniejszy bank. Mówię o czasach żółto-niebieskiego pulpitu po zalogowaniu. Nigdy nie zapomnę oczu pracownika stacji benzynowej pod koniec zeszłego tysiąclecia, który stwierdza, że operacja kartą nie może zostać wykonana, po czym ja, cały na biało, wyciągam w niedzielę popołudniu telefon komórkowy, przelewam środki z eMaxa na ekonto i po chwili transakcja tą samą kartą przechodzi.
@koszmarek66 Z tego co pamiętam to takie było ich założenie, żeby być bankiem najbardziej nowoczesnym i mobilnym. Dzisiaj to bank z największą ilością problemów technicznych, jak czytamy nagłówek o problemach w banku to na 80% będzie to mbank.
Typowe.
Kościół to jedyna organizacja co nie może mieszać się do polityki, obyczajów, i tym podobne (pomimo, że Kościół to zbiór wszystkich katolików nie tylko kler, ale i wierzący), ale banki, sklepy, stowarzyszenia itp. mogą a nawet powinni (pod warunkiem, że będą atakować Kościół).
Symetria, że aż boli.
Pozdrawiam.
@takj Kościół powinien zajmować się tylko swoimi wiernymi i nie mieszać się do życia politycznego i państwowego. A tym bardziej dyktować władzom rozwiązania prawne zgodne ze swoimi bajdurzeniami. Nie mam nic wspólnego z kościołem katolickim i nie chcę mieć, ale państwo zafundowało mi właśnie piekło na zyczenie katabasów, którzy teraz jakoś ucichli, bo się przestraszyli a jeszcze tydzień temu dziękowali przybłedskiej za rozwiązanie zgodne z ich życzeniem. Jeśli mają ich ochraniać, przed kim?, kibolskie bojówki, to znaczy, że laicyzacja przyspieszy bardziej niż mogli się spodziewać.
@tema_lina
To, że nie należysz do Kościoła nie znaczy, że wszyscy nie należą (a z tego co mi wiadomo należy do nich spora większość Polaków). Kościół (powtarzam po raz tysięczny) to wspólnota katolicka, zarówno kler jak i wierni. Dlaczego więc odmawiasz wiernym (jak wspomniałem, większości Polaków) wtrącania się w politykę.
Najprawdopodobniej większość protestujących należy do Kościoła (szok!). Im też nie wolno się mieszać. Może wtedy zostałabyś sama z paroma innymi osobami w proteście.
Pozdrawiam i życzę bezpieczeństwa protestującym.
@takj Nie spora większość, tylko spora mniejszość. To widać na mszach, gdzie dominują ludzie 70+.
Nie odmawiam wiernym wtrącania się do polityki tylko katabasom narzucania swoich bajdurzeń takim jak ja, czyli kobiecie niebędącej w tej wspólnocie. A takich naprawdę jest bardzo dużo. Na pewno więcej niż policji i kiboli razem wziętych:)
Nie wiem, dlaczego uważasz, że ci protestujący należą do kościoła. Robiłeś jakieś badania? Pokaż!!! To, że kiedyś zostali ochrzczeni i niebędąc tego świadomymi zostali włączenie do kościoła, wcale nie znaczy, że teraz są w tym zakłamanym i w dużej mierze przestępczym kościele.
@tema_lina
Chodzisz na msze, że wiesz kto i w jakich ilościach uczestniczy w mszy świętej? Jeżeli nie to zachowaj swoje pragnienia w sferze marzeń. Ja chodzę i niestety twoje słowa mijają się z prawdą. no chyba, że mówisz o mszach w tygodniu gdzie dzieci się uczą a dorośli pracują. Tak wtedy większość to emeryci. Odmawiasz pisząc, że Kościół nie ma prawa się wtrącać (Kościół to wszyscy wierzący).
Obrażasz mnie (i wielu katolików), a nawet oczerniasz. Dlaczego nazywasz mnie przestępcą i każdego katolika?
@takj No tak, napisz jeszcze, że jesteś jako katolik dyskryminowany i będzie całość tej bzdury. Widzę, że nie zrozumiałeś tego krótkiego fragmentu mojej wypowiedzi, więc powtarzam go i tym samym kończę jałową dyskusję z tobą.
Nie odmawiam wiernym wtrącania się do polityki tylko katabasom narzucania swoich bajdurzeń takim jak ja, czyli kobiecie niebędącej w tej wspólnocie. A takich naprawdę jest bardzo dużo. Na pewno więcej niż policji i kiboli razem wziętych:)
@tema_lina
Po pierwsze: właśnie dyskryminujesz mówiąc, że Kościół katolicki ma się nie wtrącać do polityki.
Cieszę się, że ogarnęłaś, że to bzdura.
Pojęcia takie jak katabasy i kibole są mi obce i brzmią niezbyt miło.
Nie wiem skąd czerpiesz wiedzę, że katolików jest niewielu, ale około 90% to raczej spora liczba.
Pozdrawiam i polecam dzisiejszej nocy obserwować księżyc, druga pełnia w tym miesiącu i to w Halloween.
@takj Wiesz, robisz z siebie świętoszka, tacy najbardziej mnie śmieszą. Nalepszym sprawdzianem liczby katolików w Polsce byłoby wprowadzenie podatku kościelnego. Skoro tych katolików jest 90%, to kościół miałby z nich niezłą kasę:) Ale kieckowi wiedzą, co się dzieje w Niemczech - tam liczba katolików wśród Polaków gwałtownie maleje po pierwszej wypłacie:):):) I to jest ta tajemnica polskiego kościoła. Ileś tam procent ochrzczonych bez ich wiedzy i woli to jeszcze nie katolicy!
@tema_lina
Chciałbym być świętym i dążę do tego, ale niestety jeszcze wiele mim brakuje (bo wszyscy w niebie to święci) i liczę na boskie miłosierdzie.
Myślę, że podatek od deklarujących wiarę byłby dobrym rozwiązaniem. Poprawiło by to kręgosłupy niektórych księży i może do kleru nie wstępowali by cynicy, dla których tylko kasa się liczy.
Również dobre było by analogicznie podatek na partię którą się popiera. Nie płacisz to nie głosujesz i nie narzekasz. I cieszę się, że w tych ciężkich czasach mogę wywołać uśmiech na twarzy kobiety nielubiącej mnie.
Pozdrawiam.
Odsuwając emocje na bok - nie chodzi tu teraz o to, że mBank popiera taką, czy inną stronę sporu. Nie chodzi nawet o samą tematykę tego sporu, bo dziś może iść o kwestię ciąży, a jutro o kwestię wyznania lub jego braku.
Co do zasady takie instytucje nie powinny w ogóle zabierać głosu w jakichkolwiek sprawach, bo może to naruszyć ich zaufanie społeczne. A zaufanie społeczne jest podstawą funkcjonowania bankowości jako takiej.
Obecnie każda duża korporacja (a nawet spora część małych firm) ma swoją jasno określoną misję i wartości. Niektóre firmy mają w swoich wartościach np dbanie o planetę albo wspieranie edukacji w biednych krajach. I co? Też powiecie, że im nie wolno bo wy akurat sprzeciwiacie się poglądom ekologicznym? Jak się komuś nie podoba, że firma np wykorzystuje niewolniczą pracę, to może nie kupować jej produktów. Jak Wam się nie podoba, że mBank jako firma popiera protest - wolna wola, usuwajcie konta. Ale nic Wam do tego, jakie firma wyznaje wartości. Swoją drogą zastanówcie się, czemu żadna ogólnopolska czy globalna marka nie chciałaby być kojarzona ze zmuszaniem kobiet do rodzednia nieodwracalnie chorych dzieci. Hmmm... może dlatego, że to poglądy których nie podziela prawie żaden cywilizowany kraj? Ja jestem klientem mBanku i bardzo mnie cieszy, że mBank miał odwagę zabrać głos.
@look108 Hmm jakoś ciężko mi sobie wyobrazić że np. niemiecki oddział PKO wyraża poparcie dla protestów w Niemczech, których głównym hasłem jest "je**ć CDU i Angelę Merkel oraz wypier***ać. Dbanie o planetę czy wsparcie edukacji nie jest tym samym co popieranie danej strony politycznej w sporze w obcym państwie. Ciekawe czy mbank poparł opozycję na Białorusi czy w Rosji... Ty się cieszysz, bo firma wyraziła swoje poparcie zgodnie z twoimi poglądami. Czy jeśli mbank poparłby stronę pro-life też byś się cieszył czy byłbyś oburzony?
@grescio To, że na protestach się pojawiają takie hasła, nie znaczy, że celem protestu jest "je...ć PIS". Jeśli mBank poparłby jakąś partię polityczną wprost to nie podobałoby mi się to. Ale uważam, że tego nie zrobił. Co do Twojego przykładu z poparciem pro-life, masz rację - nie podobałoby mi się to, rozważyłbym zamknięcie konta. Ale nie powiedziałbym mBankowi: nie macie prawa wyrazać swoich poglądów. Z podobnych powodów zdarza mi się nie kupować pewnych produktów od firm o których wiem, że np finansują coś co jest sprzeczne z moimi wartościami.
@look108 Problem jest taki, że to wszystko jest tylko zagrywką PRową. Żadna z dużych korporacji nie przedstawia żadnych wartości poza jedną - wartość pieniądza. Czy taki mbank wspiera kobiety w Arabii Saudyjskiej, Emiratach czy Izraelu? Czy korporacje wspierające LGBT robią to również w krajach arabskich? Oczywiście, że nie bo stawiają pieniądz ponad wartości. Tak samo w tym przypadku ktoś uznał wsparcie dla strajku kobiet jako dobry ruch marketingowy, bo nie wiąże się to dla nich z żadnym zagrożeniem. Wg. mnie było to bardzo nie profesjonalne, ale rynek ich oceni.
Jednocześnie było wskazanie, żeby się przenieść do PKO BP. To ja chyba w takim razie przeniosę się do mBanku, a PKO raczej nie utrzyma się ze starych babć.
mBank ma spore kłopoty finansowe w związku z tym 20% pracowników idzie do zwolnienia. I teraz ta sztuczka techniczna by o tym nie mówiono. Najważniejsze to nie mieć powyżej 100 tys. euro w jednym banku bo tyle wynosi fundusz gwarancyjny.
uznali protesty za sluszne wiec poparli a ze zrobil to bank to jednak cos w tym musi byc , panowie i panie zarzadzajacy takowymi lekka reka nie robia takich numerow , na pewno narodowe buractwo sie od nich odwroci ale to zazwyczaj cwiercmozgi pracujace za niewielki hajs wiec mysle ze na dystansie to raczej zyskaj niz straca,
Luty 2020. Chce podjąc większą gotówkę z mBank. Dzwonię. Niestety, podjęcie gotówki trzeba zgłosić do 15h00 dnia poprzendiego. Jest 15h06 jak odliczymy melodyjki w oczekiwaniu i przełączania... rozmowa powinna się odbyć ok 14h55... Niestety - podjęcie gotówki w piątek nie będzie możliwe. Kolejny dzień to sobota, ja wyjeżdżam... dopiero poniedzialek. Idę w piątek do oddziału i tak. Okazuje się, że bez problemu gotówka jest na miejscu i mo żna ją podjąć. Pytanie 'dlaczego Pan zamyka konto u nas'... i co ja mam ospowiedzieć? Po zamknięciu konta jeszcze w kolejnym miesiącu dostałem info o saldzie... mocno ujemnym i do tego odsetki za dług. Dopiero reklamacja wszystko rozwiązała... No nic. 16 lat razem mineło - bezpowrotnie.
Właśnie dzisiaj stracili z moich kont, funduszy i konta giełdowego więcej niż w podpisie. Na podstawie tego co wycofałem nie będą mogli udzielić jakiś kilku milionów złotych kredytów. Poszedłem do neutralnej światopoglądowo nierządowej konkurencji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
30 października 2020 o 23:04
26 października - wartość akcji mBanku: 151,20 zł
29 października - wartość akcji mBanku: 121,40 zł
@Obeznany hahaha dobre :D Widać jestem z tych co nie rozumie co pokazuje ale pokazuje ;)
@Obeznany to jeszcze daj do porównania akcje CD Projekt i Allegro dla przykładu. Zobaczymy czy tąpnęło na całości czy tylko na mBanku.
@raven000
CD Projekt - Wczoraj duże tapnięcie, dzisiaj wzrost (na razie nie odzyskali stanu z 27 X).
Allegro - Wczoraj duże tapnięcie, dzisiaj lekki wzrost.
Jednak porównanie tutaj jest słabe, bo co innego jest zabrać swoje pieniądze z banku, a co innego czegoś nie kupić. W przypadku takich firm jak CD Projekt wartość akcji zmienia się głównie po wydaniu jakiegoś produktu przez tą firmę lub konkurencję.
Nie jesteśmy na ty.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 października 2020 o 17:35
@rafal199 co nie zmienia faktu, że bank nie jest od popierania takich czy innych protestów, a od świadczenia usług finansowych. Ja rozumiem działania marketingowo-propagandowe, ale tutaj przekroczono pewną granicę.
@siditg W banku pracują ludzie, którzy mają swoje poglądy i żaden gopłodupiec nie będzie decydował czy mogą je prezentować. Coś mi się wydaje, że wczorajszy dzień dla mBanku był jednym z najlepszych w tym roku. A ci,którzy tak się odgrażali, że zamykają konta, to najpewniej tam rachunków nie mieli, albo ich konta wyglądały tak żałośnie jak ich komentarze:)
@tema_lina rozumiem, że jeżeli, dajmy na to, Lotos ogłosi, że sprzeciwia się realizacji postulatów środowisk LGBT, to powiesz to samo? Kierując się obiektywnie tą samą ścieżką rozumowania?
Skąd masz pewność, że wszyscy pracownicy banku myślą to samo w tej kwestii i podpisują się pod takim stanowiskiem. A może twierdzą, że ich prawo do wyrażania poglądów właśnie zostało naruszone?
Ludzie mają swoje poglądy i mogą je wyrażać. Instytucja nie jest ludziem. Instytucja ma statut i cel, któremu służy. W przypadku banku to nie jest polityka społeczna w kontekście prokreacji.
Utożsamianie instytucji z ludźmi jakoś z nią powiązanymi prowadzi do bardzo dużych problemów. Przykłady? Żydzi i ich obecność w NKWD czy bezpiece na gruncie polskim, dowolna uczelnia wyższa i jej wykładowcy, Kościół Katolicki i jego kapłani oraz wyznawcy, Lasy Państwowe i leśnicy pracujący dla nich...
@siditg Gdybyś widział ten post z poparciem to byś zobaczył ludzi, którzy popierają prostest. Pozwoliłoby ci to uniknąć bełkotliwego komentarza nie na temat. A propos, pis już zlikwidował lotos, więc... :)
@tema_lina Tak myślałem, że małostkowo przyczepisz się do Lotosu. Obalenie tezy, przez obalenie jednego argumentu - Szopenhauer w pełnej krasie.
Tak, widziałem. Dlaczego używają do tego szyldu MBanku? Jaki mają w tym cel?
Czy kilkadziesiąt osób podpisujących się pod tym postem ma oznaczać, że taka jest linia całej instytucji?
Twierdzisz, że bank to ludzie. A co z tymi pracownikami, którzy nie popierają strajków? To oni już nie reprezentują tego banku? A może zakładamy, że takich tam nie ma?
Zresztą nie wiem, czemu to w ogóle Tobie tłumaczę. Nie mój cyrk, nie moje małpy. Zorganizuj sobie we własnym zakresie rozpoznawalną markę a potem pozwól wciągnąć ją w konflikt światopoglądowy. Nie wiem kogo tam mają od PRu, ale działa niezgodnie ze sztuką. Z tym, że to jego problem.
@Obeznany Sprawdź sobie PKO BP :)
@Obeznany akcje spadają ale to nie z tego powodu. W tym czasie poszły newsy o słabej kondycji banku.
@lukkrzywy Wszystkie banki mają spadki, ale mBank miał większy. Być może przez news o którym Pan mówi.
@raven000 Spadek niemal 17% (10% powyżej średniej rynku) w 3 dni, po dobrych wynikach finansowych. Myślę, że sporo inwestorów mBank'u zauważyło ryzyko w zaangażowaniu się banku w spory ideologiczno-polityczne.
@darkwitcher PKO BP spadło 10% w 3 dni, równo ze średnią indeksu WIG_BANKI. mBank poradził sobie 7% gorzej i ciągle spada szybciej niż rynek i branża.
@raven000 CD Projekt przesunął datę premiery flagowej gry, co poskutkowało tąpnięciem. Allegro nie dawno weszło na giełdę, miało mega rozpoczęcie, akcje poszybowały w górę, to nie mogło trwać wiecznie, musiało spać. Rzadko coś dzieje się bez przyczyny.
@Pereplut Dobra widzę, że muszę wytłumaczyć, bo po minusach wychodzi, że to jednak chyba za trudne do ogarnięcia. Wszystkie banki spadają - od lutego 2020 są ogromne spadki w sektorze bankowym. Procentowo od lutego te spadki są porównywalne i dotyczą całego sektora. Jeszcze jedna rządowa "perła" PEKAO - od lutego ponad 60% spadku. Także pokazywanie kursu giełdowego mbanku jako przykładu, że traci on ze względu na poparcie protestu, a nie ze względu na niemal zerowe stopy procentowe, przez co wszystkie banki mają problemy,jest... tanią manipulacją godną trolli pisowskich.
@Pedzacy_Jelen: Allegro i CDProjekt są tak napompowanymi balonami, że tylko spekuła na nich gra. Nikt o zdrowych zmysłach, znający się na analizie fundamentalnej nie ryzykowałby swoich pieniędzy na takie spółki. Co innego debiut Allegro - to była okazja. No, ale już była :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2020 o 14:06
@darkwitcher Masz sporo racji jeśli chodzi o wszystkie banki a na obronę banków państwowych mnie na pewno nie namówisz. Dlatego ja pisałem tylko o ostatnich 3 dniach i odnosiłem się do tego jak mBank wypadł na tle całego zniżkującego sektora. Moim zdaniem kontrowersyjna akcja marketingowa(?) miała wpływ na ponadprzeciętny spadek notowań. Nawet zwolennicy protestów mogli sprzedać akcje z obawy przed np. "zemstą na banku PiSowskiego KNF". Zaczepkę o manipulacji pominę milczeniem.
@Pereplut "a na obronę banków państwowych mnie na pewno nie namówisz"
Jaką obronę? Gdzie kogokolwiek namawiam? Czy my czytamy ten sam post?
"Dlatego ja pisałem tylko o ostatnich 3 dniach i odnosiłem się do tego jak mBank wypadł na tle całego zniżkującego sektora".
Wydajesz ocenę po całych ostatnich 3 dniach. Ciekawe, ciekawe. Tu jeszcze zachowuję powagę.
"Moim zdaniem kontrowersyjna akcja marketingowa(?) miała wpływ na ponadprzeciętny spadek notowań."
Więc według Ciebie 5% dziennie - jak dzisiaj - to jest "ponadprzeciętny spadek notowań".
Chyba mówinny o innej giełdzie niż GPW :) Więc uważasz, że ten "ponadprzeciętny spadek notowań" xD - jest spowodowany "akcją marketingową". :)
Muszę Cię niestety rozczarować. Skutkiem tej akcji jest ogromy wzrost zainteresowania mbankiem - clue marketingu - a ujadanie "krezusów" z tysiacem złotych na koncie jest idealnym potwierdzeniem skuteczności tej akcji.
"Nawet zwolennicy protestów mogli sprzedać akcje z obawy przed np. "zemstą na banku PiSowskiego KNF"."
Zapewne drżą ze strachu - i to wyłącznie z tego powodu, że mbank poparł protesty :) Nie dlatego, że stopy procentowe są żałośnie niskie, nie dlatego że trzeba mieć większy wkład własny na kredyt, nie dlatego, że jest pandemia i kryzys, a w momencie kryzysu cash is the king, nie dlatego że kapitał zagraniczny ucieka z GPW :)
"Zaczepkę o manipulacji pominę milczeniem."
Powinienem to zrobić z Twoją wypowiedzią, ale nie mogłem - tak mnie przednio rozbawiłeś :)
To nie była zaczepka tylko stwierdzenie faktu - dopasowywanie obecnych notowań kursu pod swoją tezę bez uzględnienia obecnych realiów rynkowych jest niczym innym tylko tanią manipulacją. Jeszcze jeden minus? :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2020 o 15:45
@darkwitcher Ja piszę o mBanku i całym sektorze a Ty mi wyciągasz PEKAO jako kontrargument a ja nie zamierzam bronić tego banku. Jeżeli przytaczanie PEKAO nie miało na celu wywołania mojej reakcji czyli jego obrony to znaczy, że było zwykłym biciem piany obok tematu.
Akcja miała miejsce 3 dni temu to jakie mam oceniać notowania? Wcześniejsze? Czy te z przyszłego tygodnia? To by było niepoważne.
Przeciętny spadek sektora to 10%. Spadek 17% jest ponadprzeciętny z definicji. Nie jest to moja opinia.
Wyśmiewasz myśl, że niektórzy inwestorzy analizują stosunek organów nadzoru finansowego do konkretnych spółek oraz wpływ polityczny na kierunki ich działań. To świadczy tylko o Twojej dziecinnej nieświadomości.
W dalszej części odpowiedzi powtarzasz argumenty odnośnie sytuacji sektora, z którymi już się zgodziłem i powszechnie znane slogany (banał - cash is the king) jako argument w dyskusji. Przy czym to dotyczy WSZYSTKICH banków a ja pisałem o pozycji mBanku NA TLE reszty.
"Kapitał ucieka z GPW" To też ma być argument za szczególnym spadkiem notowań mBanku na tle sektora? Gdzie jest notowana reszta indeksu WIG_BANKI że ich ucieczka kapitału nie dotyczy?
Z Twoich wynurzeń wynika, że absolutnie nie ma żadnego wpływu działań marketingowych mBanku na wycenę ich akcji więc żyj w tej nieświadomości.
Z doświadczenia (również z autopsji) wiem, że jak ktoś pisze tyle akapitów to już się go nie przekona ale zarzuciłeś mi manipulację, nie poparłeś tego ani jednym celnym argumentem ad rem więc nie chciałem zostawić Twojego wywodu bez odpowiedzi.
@Pereplut "Ja piszę o mBanku i całym sektorze a Ty mi wyciągasz PEKAO jako kontrargument a ja nie zamierzam bronić tego banku. Jeżeli przytaczanie PEKAO nie miało na celu wywołania mojej reakcji czyli jego obrony to znaczy, że było zwykłym biciem piany obok tematu." Ktoś Ci kiedyś powiedział, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Nie? To ja Ci mówię. Nie zrozumiałeś tego co do Ciebie piszę. Wszystko co jest w zacytowanym akapicie to jedynie Twoja nadinterpretacja. Niczego nie zrozumiałeś. Pokazałem Wam dwa konkurencyjne banki, których kurs spadł więcej niż 60% od lutego - nie rozumiem o co ta "afera" o mbank, skoro cały sektor przeżywa kryzys. 5, 7, czy 17 procent nie robi na mnie kompletnie żadnego wrażenia. Dlatego pozwól, że tym razem nie będę tracić czasu na odpisywanie Ci na resztę posta. bo skoro już na tym etapie masz problem ze zrozumieniem przekazywanej treści, to dalej będzie tylko gorzej. Mimo wszystko pozdrawiam, bo zgadzamy się co do kryzysu w sektorze bankowym - co do tego nie ma wątpliwości.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2020 o 17:40
@siditg Żeby nie przedłużać tej męczarni. Bank nie jest instytucją charytatywną i jeśli zdecydował sie na taki krok, to na pewno ludzie od ryzyka i marketingu uznali, że bardzo się opłaci. A ci, którzy się z tym nie zgadzają niech złożą wypowiedzenia. Nie muszą pracować w instytucji, która im się nie podoba. Podejrzewam, że takich nie było:)
@siditg na business insider:
"Można spodziewać się, że podobnych sygnałów będzie więcej, także ze strony innych firm, dbających o apolityczność, ponieważ przy obecnej sytuacji w kraju milczenie mogłoby zostać odebrane przez klientów jako poparcie dla PiS, co może stanowić dla znanych marek, zwłaszcza takich z młodymi odbiorcami, niepotrzebne ryzyko."
każdy kolejny dzień obnaża ludzką głupotę - 2020 przejdzie zdecydowanie do historii.
Tu nie chodzi o poglądy polityczne. To jest kwestia postawy rządu. Uważam, że nawet osoby popierające wyrok nie powinny popierać wydania takiego wyroku w takim czasie w takiej sytuacji.
@Tia0514 "Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie idioty, niż odezwać się rozwiewając wszelką wątpliwość"
Autorze rozumiesz dla czego bant to instytucja zaufania publicznego?
No więc za mieszanie się w JAKĄKOLWIEK politykę powinien tracić zezwolenie na działalność gospodarczą. A wiesz dla czego? Bo z banku wszyscy muszą mieć prawo korzystać a jak pozwolisz takiej instytucji politykować to zaczną odmawiać prowadzenia rachunków ludziom których poglądy im nie odpowiadają.
A teraz wyobraź sobie, że taki bank wspiera stronę z przeciwnymi poglądami niż Twoje i wraz z innymi odmawiają prowadzenia Twoich rachunków (albo jak PayPal zatrzymują wszystkie twoje środki) i co fajnie tak jak w ChRL z systemem punktów "społecznych" kiedy pensji nie dostaniesz i nie wypłacisz pieniędzy?
@SARs9504 Dlaczego piszesz dla czego? Nikt nie odmawiał ani prowadzenia rachunków ani nie zatrzymywał środków. Gdyby każda firma tak postąpiła w swoim czasie, może nie mielibyśmy w podręcznikach z historii II wojny światowej.
@SARs9504 ale to nie wiesz iż już tak jest? Bank może odmówić prowadzenia konta i nic mu nie zrobisz.
@juljuljul12 może dla tego że to Ci teraz pasuje bo zakładasz że by nie dotyczyło ciebie. A jak by nagle było na odwrót? Jak by nagle większość społeczeństwa miało inna opinie niż Ty? A jak by to Ciebie uznali za człowieka któremu nie powinno się pozwolić na prowadzenie konta w banku?
I tego nie wiedziałem, powinno to być zmienione.
Większość społeczeństwa już miało inne zdanie niż ja i zagłosowało na pis. Oto mamy efekty. A mnie uznano za gorszy sort. A jeszcze kiedyś uznano, że moja rodzina zasługuje na zesłanie. Ale jeszcze kiedyś uznano, że faszystom nie będzie sie wprowadzać ograniczeń. I też był efekt. Przybijam piątkę temu bankowi. Moje prawa są teraz ograniczane - więc zobaczcie jak to jest. Brawo bank. Bo halo halo - czy jest ktoś myślący po tej drugiej stronie - ja jestem kobietą. Moje prawa są teraz ograniczane. Już, w tej chwili są. I dotyczy to czegoś znacznie znacznie większego niż moje konto bankowe.
@juljuljul12 czytałaś wyrok czy tylko powtarzasz slogany? Liderzy tego strajku próbowali legalnych dróg poprawy zakwestionowanego zapisu czy poprostu wylegli na ulicę i odmówili rozmowy (odpowiem za Ciebie odmówili udziału w pracach) czyli wedle ciebie Twoje prawa są ograniczone bo Twoje ciało Twoja sprawa to co ma powiedzieć ojciec dziecka skoro on nie ma praw on ma OBOWIAZKI tylko?
Jako dodatek skoro uważasz że jak Ci ograniczono to ok by ograniczać innym to chyba nie za dobrze o Tobie świadczy.
Nie odpisuje chyba wiem kto bliżej jest Faszyzmu.
@SARs9504 kolego ale Ty wiesz, że wyrok trybunału nie podlega dyskusji? Bo chyba nie załapałeś jaką metodą zostało to zrobione.
Normalną metodą dyskusji nie przeszło więc zrobiono to od dupy strony i dlatego jest jak jest. Najgorsze iż tego posprzątać się nie da zgodnie z prawem.
Ojciec moich dzieci jest mądrym człowiekiem. A to co się dzieje na ulicach nie dotyczy tyl;ko sprawy aborcji - ludzie protestują przeciwko obecnej władzy, jej niezaradności, arogancji, łamaniu praw, łapaniu stołków. Zdejmij klapki z oczu. A co do aborcji - ani ojciec ani matka nie chcą oglądać konania dzieci. Może nie wiesz jak przebiega ciąża - ja mam to za sobą i wiem jak bardzo jest wyczerpująca dla ciała. Jaki to przeogromny wysiłek. Wiem, jak wygląda strach, że twoje dziecko umrze. Przeszłam to. Nie życzę nikomu. Nie widzę sensu tobie tłumaczyć - co możesz wiedzieć o poświęceniu, cierpieniu, miłości rodzica? Skoro uważasz, że facet ma tylko obowiązki to co ty wiesz o związku? Ja uważam, że to jest ok walczyć z okrucieństwem - bo ta ustawa to nic innego niż okrucieństwo.
@raven000 czytałeś wyrok tak zapytam?
Został jeden zapis zakwestionowany i wskazano nawet dla czego. Ba wiesz co Ci jeszcze powiem... Było 27 lat na dyskusję wiesz 20 qwa 7 lat i nie gadaj mi tu głupot o tym że się nie da zwłaszcza jak zamiast spróbować wyleciałeś na ulicę.
Posprzątać się nie da, no bo nowej ustawy nie można napisać na nawet nie można referendum rozpisać prawda o zmianę konstytucji. Normalnie wszyscy inni zbierają podpisy i dają radę, pro life kurde daje radę działać zgodnie z prawem przez ostatnie 23 lata a wy nie potraficie tygodnia to chcesz mi powiedzieć.
Pomysł trochę jakoś posłowie co są ponoć z protestującymi nie chcą WOGULE pracować nad nową ustawą, nie zastanawia Cię to?
Tak protestujecie i tak wywiezie Kaczyńskiego na taczkach ale najpierw spróbujcie zrobić co można LEGALNIE bo ci których wepchacie tą drogą na szczyty tak samo będą postępować zamiast być lepsi.
@juljuljul Edit. dwa razy ten sam post.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 października 2020 o 21:44
@SARs9504 A dlaczego powinno być zmienione? Jest wolność gospodarcza i można powiedzieć, że SARs coś tam jest klientem, którego u siebie mieć nie chcemy. Prawo bankowe poczytaj. Tam jest więcej ciekawostek, o których pojęcia nie masz:)
I naucz się poprawnie pisać: DLACZEGO łącznie!!! Natomiast oddzielnie pisze się W OGÓLE!!!
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 października 2020 o 21:01
@juljuljul12
O wreszcie sobie przypomniałaś, że Dzieci nie są Tylko Twoje ale też i Ojca... Ty mi tu z "klapkami na oczach" nie wyskakuj bo Ja wiem co znaczy "rewolucja" czy jesteś jedną z tych co zrobić rewolucje to tak ale potem "jakoś będzie"? Myślisz że PiS jest jakiś wybitny? To rozglądnij się Kto tam idzie z "wami" na te protesty.
"A co do aborcji - ani ojciec ani matka nie chcą oglądać konania dzieci" - No nieee niemożliwe.... Ale czekaj, Ani razu nie wspomina się Ojca przy podejmowaniu decyzji... Dla czego? A wiem bo Kobieta ma decydować Moje Ciało Moja Sprawa a jak zdecyduje tak jak Ona chce a nie facet to już nie jest "Moja" sprawa ale "Nasza" sprawa i wybór ojca to płacić i płakać albo siedzieć w pace i płakać...
"Może nie wiesz jak przebiega ciąża - ja mam to za sobą i wiem jak bardzo jest wyczerpująca dla ciała." - odwieczny argument kobiety "ale Nie wiesz co to ciąża!!! Ja rodzę!!!" Przez zapylanie się "zaraziłaś" kurde szła ulicą i Duch Święty Spłyną na Ciebie. Facet to ogólnie sidział na dupie i rozkazywał tylko.
"Nie widzę sensu tobie tłumaczyć - co możesz wiedzieć o poświęceniu, cierpieniu, miłości rodzica?" - Co ty wiesz? Ja 9 miesięcy nie spałem po nocach pilnując cukru żony, przy porodzie pilnowałem cukrów i dziecka z świadomością, że oba pochowam jak źle pójdzie, dziecko przez rurkę w inkubatorze karmiłem ale spox Ja nic nie wiem bo Facet jestem Ty/Wy wszystko wiecie bo Tylko Wy się liczycie najbardizej uprzywilejowane istoty na Świecie!
Co Ja wiem o związku? Widocznie więcej od Ciebie bo Ty nie wiesz co protestujesz. Ustawa to okrucieństwo? To nie USTAWA to WYROK TK po pierwsze i po drugie zakwestionowali ŹLE NAPISANĄ USTAWĘ SPRZECZNĄ Z KONSTYTUCJĄ O CZYM WIADOMO BYŁO OD 1997 ROKU.
Wiesz co jeszcze? Tylko część ustawy zakwestionowano a dokładnie Jeden punkt. Wiesz co jeszcze? Nigdzie nie jest napisane, że drugiej nie można złożyć.
Tak to kurde jest "Ale JA RODZE!!!" więc myśleć nie muszę! Szkoda mi Twojego męża bo widać jak myślisz Tylko o sobie a nie jesteś świadoma tego przez co przechodził widocznie. Tak wyobraźcie sobie, CIĄŻA NIE DOTYCZY TYLKO WAS! To nie "Wasze Ciało Wasz Problem!" To "Wspólna Decyzja Wspólny Problem i Diecko TEŻ JEST WAŻNE!"
@tema_lina Pisałem dla czego, tak to są dobra szczegulne tak jak prąd i woda albo telekomunikacja, oni nie mogą wybierać sobie kogo obsłużą właśnie po to by nie potraktowano jakieś grupy społecznej jak żydów w II WŚ. Tak wyobraź sobie, że trendy się zmieniają i co się stanie Jak nagle Twoje poglądy staną się trendowate? Jak Tobie odmówią prądu, wody, telefonu, paliwa, banku? Dla tego tak ważne jest by nie dopuścić do wycofania gotówki z obiegu na przykład.
To że dużo tam ciekawostek to raczej bardzo źle.
Jak pisze z telefonu to przy długich postach nie widzę co on sobie poprawia, niestety mam Chiński Szajs ale za to wodoodporny. Coś za coś. Niemniej czepianie się interpunkcji czy ortografi a ignorowanie argumentów świadczy o braku kontr argumentów.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 października 2020 o 20:38
@SARs9504 Nadal przypominam DLACZEGO!!!! SZCZEGÓLNE Nie zwalaj nieuctwa na Chińczyków :)
Bank jest instytucją, która świadczy usługi dla ludności i przedsiębiorców. Nie są to dobra podstawowe. Nie musisz z nich korzystać. Ba nie są ci potrzebne do życia jak prąd, woda, czy gaz. Po wtóre bank nie kieruje się emocjami tylko algorytmem ryzyka. To nie jest instytucja charytatywna:) Musi zarabiać, bo nikt jej nie dotuje. I również z tego powodu ma wolność wyboru, kogo obsługuje, a komu tych usług odmawia.
Pisząc o ciekwostkach miałam na myśli informacje, które pewnie byłyby dla ciebie przydatne, gdybyś kiedyś chciał założyć rachunek bankowy:)
@tema_lina Bo to są instytucje ZAUFANIA PUBLICZNEGO i dokładnie dla tego. (Bank jako instytucja publicznego zaufania nie może nie brać pod uwagę tzw. zasad współżycia społecznego.)
https://www.rynekjubilerski.pl/bank-instytucja-zaufania-publicznego/
Tak są to dobra podstawowe od momentu kiedy wypłata może być tylko na konto. :)
Tak powinien się kierować ale PayPal jednak mimo, że jest pośrednikiem kieruje się. Właśnie takie ryzyko się zaczyna kiedy Bank zaczyna mieć "sumienie".
Może pora zaktualizować "portfel" dóbr podstawowych od momentu kiedy emeryture czy pensje możesz dostać praktycznie tylko na "konto bankowe" a i z niego możesz dokonać tylko opłat.
Mam konto.
@raven000
I dlatego tak wazne jest zeby banki nie mieszaly sie w polityke. Bo dojdzie do tego ze przed publicznym opowiedzeniem sie za jakas strona w sporze publicznym bede musial sprawdzic jakie zdanie ma w tym sporze moj bank, zeby mi przypadkiem konta nie zamknal.
@tema_lina Zamiast mu zwracać uwagę na błędy ortograficzne i inne to przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM to co on próbuje Ci przekazać, bo gościu w tym co pisze do Ciebie ma więcej racji niż Ty czy inni tu komentujący razem wzięci...
@SARs9504 są osoby na tyle ograniczone i pozbawione myślenia, że do nich się nie przemówi. Ta ustawa jest o dzieciach które i tak umrą. Mogą umrzeć spokojnie a mogą konać długo i boleśnie. Mój mąż ma wspaniałą żonę - nie musisz mu współczuć. A ja mam wspaniałego męża. Biorąc pod uwagę te wybroczyny - ty takich relacji nie będziesz mieć
@juljuljul12 nie mów o sobie jak o osobie ograniczonej i pozbawionej myślenia, wiem że trudno zrozumieć że Ustawa to co innego niż wyrok TK albo że można zakwestionować jeden zapis. Na pewno jak wrócisz do książki od WOS zrozumiesz różnice. Cieszę się, że mimo wszystko spotkałaś tak wspaniałego małżonka że akceptuje Cię taka jaka jesteś.
@SARs9504 i skoro o facetach mowa - żaden normalny facet nie chce patrzeć na na powolne konanie swojego dziecka i na cierpienie swojej kobiety. A jeśli już o nienormalnych mowa- to jaka jest kara dla faceta, który porzuci kobietę w ciąży? To jeśli chodzi o rolę faceta i równouprawnienia. I nie wiem co ci kobieta w życiu zrobiła ale musiałą nieźle dowalić
@AIkanaro Wiesz, powinien mi podziękować za douczenie. Nie wie, o czym pisze, ty pewnie też, bo jakoś nie widziałam:) A szacunek do języka ojczystego jest obowiązkiem każdego Polaka. Niestety, coraz mniej tych, którzy to rozumieją.
@tema_lina Szacunek szacunkiem. To, że gościu popełnia błędy bo ma dysortografię nie znaczy, że nie okazuje szacunku do języka. A Ty natomiast nie posiadając żadnych argumentów w tej dyskusji przyczepiłaś się do tego do czego mogłaś się przyczepić czyli do popełnianych przez niego błędów bo przekaz w jego wiadomościach jest rzeczowy, spójny i konkretny. Być Tobie wdzięczny? Nie rozśmieszaj mnie bo nie ma za co. Masz za duże mniemanie o sobie :)
@AIkanaro Tak, na pewno ma dysortografię i w ogóle jest bardzo poszkodowany na umyśle.
@SARs9504 Niemożliwe:) A na przykład kaczelnik nie ma, nawet w BOŚ banku, który kontroluje złodziejskie pis.
Ale nie o tym chciałam. Nie musisz mieć konta w tym banku jeśli ci się nie podoba z jakichkolwiek powodów. Wypowiedzenie umowy rachunku można zrobić zdalnie. W czym więc problem?
Nikt nikogo nie zmusza do pracy w mBanku. Wolna droga, może odejść w każdej chwili w trybie ustawowym. Płakać nie będą. I idę o każdy zakład, że z tego powodu żadnem pracownik banku nie zwolnił się!
@tema_lina nie ma co rozmawiać już z Tobą, klepek nie zejmiesz, nie rozumiesz co może się stać i nie wiesz co się działo na PayPal parę lat temu z porozumieniem z jednym z właścicieli (nie wiem jak to inaczej określić) platformy płatności kartą.
Trudno. Mam nadzieję że nie będziesz musiała się przekonać.
@juljuljul12 nie bądź taka droga dla samej siebie. Naprawdę dasz radę.
Co do kary to jak by to była wspólna decyzja to tak ale Ty nie chcesz wspólnej decyzji to kara się nie należy. Przejmujesz odpowiedzialność w momencie odebrania drugiej osobie szansy na jej podjęcie.
Raz jeszcze ucałuj męża w nagrodę że z tobą jest bo udowodniłeś że musi Cię naprawdę kochać.
@tema_lina Jedyną osobą poszkodowaną na umyśle tutaj jesteś Ty. Oczywistym jest, że nie potrafisz brać udziału w dyskusji, nie masz także argumentów na podtrzymanie swojej opinii. Jedynie co potrafisz to atakujesz personalnie osobę z którą "prowadzisz dyskusję".
@AIkanaro Bardzo dziękuję za tak merytoryczny komentarz. Na przyszłość jednak proszę, abyś czytał, to co piszę i dopiero wtedy wyrażał swoje opinie. Spadaj!
@tema_lina Ależ czytam to co piszesz. I jedyne "argumenty" jakich potrafisz tutaj użyć to Argumentum ad personam...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 listopada 2020 o 2:25
@AIkanaro Ktoś cię zmusza do czytania? Nie czytaj, wydasz się sobie mądrzejszy.
@tema_lina I to jest właśnie to o czym napisałem wyżej. Nie masz nic mądrego do powiedzenia i atakujesz drugiego człowieka personalnie:) Przestań się ośmieszać i wyjdź stąd. Oddasz ludziom przysługę.
mBank kiedy powstawał to był najnowocześniejszy bank. Mówię o czasach żółto-niebieskiego pulpitu po zalogowaniu. Nigdy nie zapomnę oczu pracownika stacji benzynowej pod koniec zeszłego tysiąclecia, który stwierdza, że operacja kartą nie może zostać wykonana, po czym ja, cały na biało, wyciągam w niedzielę popołudniu telefon komórkowy, przelewam środki z eMaxa na ekonto i po chwili transakcja tą samą kartą przechodzi.
@koszmarek66 Z tego co pamiętam to takie było ich założenie, żeby być bankiem najbardziej nowoczesnym i mobilnym. Dzisiaj to bank z największą ilością problemów technicznych, jak czytamy nagłówek o problemach w banku to na 80% będzie to mbank.
Typowe.
Kościół to jedyna organizacja co nie może mieszać się do polityki, obyczajów, i tym podobne (pomimo, że Kościół to zbiór wszystkich katolików nie tylko kler, ale i wierzący), ale banki, sklepy, stowarzyszenia itp. mogą a nawet powinni (pod warunkiem, że będą atakować Kościół).
Symetria, że aż boli.
Pozdrawiam.
@takj Kościół powinien zajmować się tylko swoimi wiernymi i nie mieszać się do życia politycznego i państwowego. A tym bardziej dyktować władzom rozwiązania prawne zgodne ze swoimi bajdurzeniami. Nie mam nic wspólnego z kościołem katolickim i nie chcę mieć, ale państwo zafundowało mi właśnie piekło na zyczenie katabasów, którzy teraz jakoś ucichli, bo się przestraszyli a jeszcze tydzień temu dziękowali przybłedskiej za rozwiązanie zgodne z ich życzeniem. Jeśli mają ich ochraniać, przed kim?, kibolskie bojówki, to znaczy, że laicyzacja przyspieszy bardziej niż mogli się spodziewać.
@tema_lina
To, że nie należysz do Kościoła nie znaczy, że wszyscy nie należą (a z tego co mi wiadomo należy do nich spora większość Polaków). Kościół (powtarzam po raz tysięczny) to wspólnota katolicka, zarówno kler jak i wierni. Dlaczego więc odmawiasz wiernym (jak wspomniałem, większości Polaków) wtrącania się w politykę.
Najprawdopodobniej większość protestujących należy do Kościoła (szok!). Im też nie wolno się mieszać. Może wtedy zostałabyś sama z paroma innymi osobami w proteście.
Pozdrawiam i życzę bezpieczeństwa protestującym.
@takj Nie spora większość, tylko spora mniejszość. To widać na mszach, gdzie dominują ludzie 70+.
Nie odmawiam wiernym wtrącania się do polityki tylko katabasom narzucania swoich bajdurzeń takim jak ja, czyli kobiecie niebędącej w tej wspólnocie. A takich naprawdę jest bardzo dużo. Na pewno więcej niż policji i kiboli razem wziętych:)
Nie wiem, dlaczego uważasz, że ci protestujący należą do kościoła. Robiłeś jakieś badania? Pokaż!!! To, że kiedyś zostali ochrzczeni i niebędąc tego świadomymi zostali włączenie do kościoła, wcale nie znaczy, że teraz są w tym zakłamanym i w dużej mierze przestępczym kościele.
@tema_lina
Chodzisz na msze, że wiesz kto i w jakich ilościach uczestniczy w mszy świętej? Jeżeli nie to zachowaj swoje pragnienia w sferze marzeń. Ja chodzę i niestety twoje słowa mijają się z prawdą. no chyba, że mówisz o mszach w tygodniu gdzie dzieci się uczą a dorośli pracują. Tak wtedy większość to emeryci. Odmawiasz pisząc, że Kościół nie ma prawa się wtrącać (Kościół to wszyscy wierzący).
Obrażasz mnie (i wielu katolików), a nawet oczerniasz. Dlaczego nazywasz mnie przestępcą i każdego katolika?
@takj No tak, napisz jeszcze, że jesteś jako katolik dyskryminowany i będzie całość tej bzdury. Widzę, że nie zrozumiałeś tego krótkiego fragmentu mojej wypowiedzi, więc powtarzam go i tym samym kończę jałową dyskusję z tobą.
Nie odmawiam wiernym wtrącania się do polityki tylko katabasom narzucania swoich bajdurzeń takim jak ja, czyli kobiecie niebędącej w tej wspólnocie. A takich naprawdę jest bardzo dużo. Na pewno więcej niż policji i kiboli razem wziętych:)
@tema_lina
Po pierwsze: właśnie dyskryminujesz mówiąc, że Kościół katolicki ma się nie wtrącać do polityki.
Cieszę się, że ogarnęłaś, że to bzdura.
Pojęcia takie jak katabasy i kibole są mi obce i brzmią niezbyt miło.
Nie wiem skąd czerpiesz wiedzę, że katolików jest niewielu, ale około 90% to raczej spora liczba.
Pozdrawiam i polecam dzisiejszej nocy obserwować księżyc, druga pełnia w tym miesiącu i to w Halloween.
@takj Wiesz, robisz z siebie świętoszka, tacy najbardziej mnie śmieszą. Nalepszym sprawdzianem liczby katolików w Polsce byłoby wprowadzenie podatku kościelnego. Skoro tych katolików jest 90%, to kościół miałby z nich niezłą kasę:) Ale kieckowi wiedzą, co się dzieje w Niemczech - tam liczba katolików wśród Polaków gwałtownie maleje po pierwszej wypłacie:):):) I to jest ta tajemnica polskiego kościoła. Ileś tam procent ochrzczonych bez ich wiedzy i woli to jeszcze nie katolicy!
@tema_lina
Chciałbym być świętym i dążę do tego, ale niestety jeszcze wiele mim brakuje (bo wszyscy w niebie to święci) i liczę na boskie miłosierdzie.
Myślę, że podatek od deklarujących wiarę byłby dobrym rozwiązaniem. Poprawiło by to kręgosłupy niektórych księży i może do kleru nie wstępowali by cynicy, dla których tylko kasa się liczy.
Również dobre było by analogicznie podatek na partię którą się popiera. Nie płacisz to nie głosujesz i nie narzekasz. I cieszę się, że w tych ciężkich czasach mogę wywołać uśmiech na twarzy kobiety nielubiącej mnie.
Pozdrawiam.
- HALO! chcę zamknąć u was konto!
- ale pan nie ma u nas konta
- i przestańcie do mnie dzwonić!
- ale to pan dzwoni
- DO WIDZENIA!
Odsuwając emocje na bok - nie chodzi tu teraz o to, że mBank popiera taką, czy inną stronę sporu. Nie chodzi nawet o samą tematykę tego sporu, bo dziś może iść o kwestię ciąży, a jutro o kwestię wyznania lub jego braku.
Co do zasady takie instytucje nie powinny w ogóle zabierać głosu w jakichkolwiek sprawach, bo może to naruszyć ich zaufanie społeczne. A zaufanie społeczne jest podstawą funkcjonowania bankowości jako takiej.
Obecnie każda duża korporacja (a nawet spora część małych firm) ma swoją jasno określoną misję i wartości. Niektóre firmy mają w swoich wartościach np dbanie o planetę albo wspieranie edukacji w biednych krajach. I co? Też powiecie, że im nie wolno bo wy akurat sprzeciwiacie się poglądom ekologicznym? Jak się komuś nie podoba, że firma np wykorzystuje niewolniczą pracę, to może nie kupować jej produktów. Jak Wam się nie podoba, że mBank jako firma popiera protest - wolna wola, usuwajcie konta. Ale nic Wam do tego, jakie firma wyznaje wartości. Swoją drogą zastanówcie się, czemu żadna ogólnopolska czy globalna marka nie chciałaby być kojarzona ze zmuszaniem kobiet do rodzednia nieodwracalnie chorych dzieci. Hmmm... może dlatego, że to poglądy których nie podziela prawie żaden cywilizowany kraj? Ja jestem klientem mBanku i bardzo mnie cieszy, że mBank miał odwagę zabrać głos.
@look108 Hmm jakoś ciężko mi sobie wyobrazić że np. niemiecki oddział PKO wyraża poparcie dla protestów w Niemczech, których głównym hasłem jest "je**ć CDU i Angelę Merkel oraz wypier***ać. Dbanie o planetę czy wsparcie edukacji nie jest tym samym co popieranie danej strony politycznej w sporze w obcym państwie. Ciekawe czy mbank poparł opozycję na Białorusi czy w Rosji... Ty się cieszysz, bo firma wyraziła swoje poparcie zgodnie z twoimi poglądami. Czy jeśli mbank poparłby stronę pro-life też byś się cieszył czy byłbyś oburzony?
@grescio To, że na protestach się pojawiają takie hasła, nie znaczy, że celem protestu jest "je...ć PIS". Jeśli mBank poparłby jakąś partię polityczną wprost to nie podobałoby mi się to. Ale uważam, że tego nie zrobił. Co do Twojego przykładu z poparciem pro-life, masz rację - nie podobałoby mi się to, rozważyłbym zamknięcie konta. Ale nie powiedziałbym mBankowi: nie macie prawa wyrazać swoich poglądów. Z podobnych powodów zdarza mi się nie kupować pewnych produktów od firm o których wiem, że np finansują coś co jest sprzeczne z moimi wartościami.
@look108 Problem jest taki, że to wszystko jest tylko zagrywką PRową. Żadna z dużych korporacji nie przedstawia żadnych wartości poza jedną - wartość pieniądza. Czy taki mbank wspiera kobiety w Arabii Saudyjskiej, Emiratach czy Izraelu? Czy korporacje wspierające LGBT robią to również w krajach arabskich? Oczywiście, że nie bo stawiają pieniądz ponad wartości. Tak samo w tym przypadku ktoś uznał wsparcie dla strajku kobiet jako dobry ruch marketingowy, bo nie wiąże się to dla nich z żadnym zagrożeniem. Wg. mnie było to bardzo nie profesjonalne, ale rynek ich oceni.
Przy miliardowych obrotach jest to jakaś 0.000000000001% strat...
Nie wiem jak oni się z tego podniosą.... tzn glownie ze śmiechu :P Pewnie jakieś 30 sekund :P
Jednocześnie było wskazanie, żeby się przenieść do PKO BP. To ja chyba w takim razie przeniosę się do mBanku, a PKO raczej nie utrzyma się ze starych babć.
mBank ma spore kłopoty finansowe w związku z tym 20% pracowników idzie do zwolnienia. I teraz ta sztuczka techniczna by o tym nie mówiono. Najważniejsze to nie mieć powyżej 100 tys. euro w jednym banku bo tyle wynosi fundusz gwarancyjny.
uznali protesty za sluszne wiec poparli a ze zrobil to bank to jednak cos w tym musi byc , panowie i panie zarzadzajacy takowymi lekka reka nie robia takich numerow , na pewno narodowe buractwo sie od nich odwroci ale to zazwyczaj cwiercmozgi pracujace za niewielki hajs wiec mysle ze na dystansie to raczej zyskaj niz straca,
Mój bank! Tak trzymać!
Luty 2020. Chce podjąc większą gotówkę z mBank. Dzwonię. Niestety, podjęcie gotówki trzeba zgłosić do 15h00 dnia poprzendiego. Jest 15h06 jak odliczymy melodyjki w oczekiwaniu i przełączania... rozmowa powinna się odbyć ok 14h55... Niestety - podjęcie gotówki w piątek nie będzie możliwe. Kolejny dzień to sobota, ja wyjeżdżam... dopiero poniedzialek. Idę w piątek do oddziału i tak. Okazuje się, że bez problemu gotówka jest na miejscu i mo żna ją podjąć. Pytanie 'dlaczego Pan zamyka konto u nas'... i co ja mam ospowiedzieć? Po zamknięciu konta jeszcze w kolejnym miesiącu dostałem info o saldzie... mocno ujemnym i do tego odsetki za dług. Dopiero reklamacja wszystko rozwiązała... No nic. 16 lat razem mineło - bezpowrotnie.
Oprócz ziemniaków ubyło też kilku buraków
Właśnie dzisiaj stracili z moich kont, funduszy i konta giełdowego więcej niż w podpisie. Na podstawie tego co wycofałem nie będą mogli udzielić jakiś kilku milionów złotych kredytów. Poszedłem do neutralnej światopoglądowo nierządowej konkurencji.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2020 o 23:04