Smutne jest to, że gdy takie działanie dotyka stronę przez nas nie popieraną to nie słychać obrońców wolności, a jedynie "i bardzo dobrze" ot takie pojęcie wolności według Kalego.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 listopada 2020 o 15:44
@Tibr
Spokojnie. Nie wszędzie trzeba się rozpisywać i wszystko komentować. Jestem wolnościowcem i nie rozumiem dlaczego złapali tą panią i wsadzili do wozu. Zadawała pytania to wystarczyło pogadać z nią pewnie. Panowie policjanci nadgorliwi trochę i zamaskowani nie boją się o swoją twarz. Czy jesteśmy z prawej czy z lewej strony to powinni nam służyć. Pouczyć. Tam jakaś inna kobieta z pieskiem przeszła najwidoczniej.
@Buka1976 Od kiedy to fotograf jest od razu redaktorem? I jego postrzelili nie dlatego że stał, a dlatego że wszedł na linię strzału bo chciał lepsze ujęcia mieć.
@egoiste Tak czy inaczej nie był ani agresywny ani stronniczy czynnie. Dokumentował zajście i komuś się to na tyle nie spodobało, że postanowił dać mu ryj, niestety ze strzelby.
@Buka1976 Nie, nikt nie "postanowił". Policja dawała komunikaty do rozejścia się. A ten pan wszedł pomiędzy agresywny tłum i policję. Jedyne co tu jest na pewno intencjonalne to wejście na linię strzału przez tego pana. Brak kamizelki i wyraźnego oznaczenia jako prasa też nie pomógł.
@egoiste Czyli, że jeśli nie jesteś agresywny, masz aparat i niedosłyszysz to można do ciebie strzelać? Chyba ci się coś z komuną i stanem wojennym popier@@@ło. Synku! DO NIKOGO ni można strzelać jeśli nie zagraża on życiu lub zdrowiu kogokolwiek. Jeśli myślisz inaczej powinni cię leczyć przymusowo.
@Buka1976 Czego nie rozumiesz w tym, że ten człowiek dla lepszych ujęć wszedł na linię strzału? Mimo ostrzeżeń? Nikt nie strzelał CELOWO do niego, on sam, z własnej nieprzymuszonej woli wziął na siebie ryzyko, a teraz płacze. Ciekawe to jest, chciał zjeść ciastko i mieć je dalej na talerzu - wykorzystać niebezpieczną sytuację dla lepszych zdjęć, ale bez ponoszenia ryzyka które się z nią wiąże.
A zamiast bajdurzyć o tym co ci się wydaje na temat użycia pocisków niepenetracyjnych to polecam poczytać ustawę. Bo teraz pełno jest chłopskich filozofów którzy wypowiadają się na temat tego co rzekomo można, a czego nie można a nawet nie zajrzą do dziennika ustaw. http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20130000628/U/D20130628Lj.pdf
@Buka1976 to jest wersja redaktora. Szkoda tylko, że nieprawdziwa. No ale tak to już jest z mediami w tym kraju (wszystkimi) jak widać było na nagraniach policja nakazała dziennikarzom OPUSZCZENIE terenu zanim użyli broni gładkolufowej. No ale jak to polaczki - walić nakazy idziemy zrobić lepsze zdjęcia
@mooz Ale debile dalej będą twierdzić, że policja słusznie użyła broni. Póki tacy ludzie będą to ja mam nadzieję, że nie będzie powszechnego dostępu do broni.
"w tamtych warunkach, w pełnym rynsztunku milicjanci nie mieli możliwości precyzyjnego celnego strzelania"
A niby w jakich warunkach taka amunicja jest wykorzystywana? Przecież właśnie w takich i ustawa to dopuszcza. Nie wpadłeś na to, że właśnie dlatego ustawodawca zabronił celowania, a nie trafiania bo dopuścił możliwość nieumyślnego trafienia w głowę lub szyję?
A w którym miejscu ustawa stawia wymóg precyzyjnego strzelania? Bo ja takiego nie widzę.
@mooz Aha, brak możliwości precyzyjnego strzelania to już strzelanie na oślep. Nie myśl, że nie zauważam twoich manipulacji.
Ustawa dopuszcza wykorzystanie z pocisków niepenetracyjnych w określonych przypadkach, wyłączając część przypadków w których dopuszczone jest stosowanie środków przymusu bezpośredniego. Może wymienię przypadki w których jest jej użycie dopuszczone:
2) odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na życie, zdrowie lub wolność
uprawnionego lub innej osoby;
3) przeciwdziałania czynnościom zmierzającym bezpośrednio do zamachu na
życie, zdrowie lub wolność uprawnionego lub innej osoby;
4) przeciwdziałania naruszeniu porządku lub bezpieczeństwa publicznego;
5) przeciwdziałania bezpośredniemu zamachowi na ochraniane przez
uprawnionego obszary, obiekty lub urządzenia;
7) przeciwdziałania zamachowi na nienaruszalność granicy państwowej
w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy
państwowej;
8) przeciwdziałania niszczeniu mienia;
9) zapewnienia bezpieczeństwa konwoju lub doprowadzenia;
10) ujęcia osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;
11) zatrzymania osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą
13) pokonania czynnego oporu;
Czyli generalnie zezwolił na jej użycie podczas ZAMIESZEK. Naprawdę sądzisz że uda się wykazać przed sądem, że ustawodawca dopuszczając jej użycie w celu opanowania CHAOSU zarezerwował jej użycie dla precyzyjnego celowania? Zważywszy że ustawa ani słowem o tym wspomina, a zabrania CELOWANIA (czyli działania UMYŚLNEGO) w określone części ciała?
@egoiste Z jednej strony masz rację, że po ki chooj on tam wszedł, ale z drugiej strony policja nie ma prawa używać jakiejkolwiek broni jeśli mogą nią oberwać osoby postronne. Jest to wyraźnie napisane w ustawie o policji.
@7th_Heaven W momencie w którym postanowił zignorować polecenia przestał być osobą postronną. Jak ci policjant każe odejść to odchodzisz albo liczysz się z konsekwencjami, tak jest i powinno być bo oni od tego właśnie są.
Co się dziwić? W Policji mają braki kadrowe więc z roku na rok obniżają wymagania, żeby te braki uzupełnić. Jeszcze paręnaście lat temu nie było tak łatwo zostać stróżem prawa, za to dziś trafiają tam ludzie, którzy w kwestii wysokości lotów są raczej nielotami.
Coraz więcej jest tam baranów o mentalności zomowca z syndromem szatniarza. Mają broń, pałę, kajdanki i trochę władzy, to odwala im szajba.
@MajorKaza kontekst jest taki, że sobie szła w kierunku miejsca gdzie się odbywała "miesięcznica Smoleńska". Zarzucili jej "naruszenie nietykalności policjanta"- które można obejrzeć na nagraniu. Nie mieli podstawy prawnej, aby zakazać jej iść na miesięcznice, ale za dopuszczenie przeciwników PIS-u w pobliże miesięcznicy można stracić stanowisko, więc wyszło jak wyszło.
@w0lnosc znaczy się, że policja widziała w niej potencjalnego zamachowca? To się powinna cieszyć, że antyterrorystów nie wezwali i nie zastrzelili. Weź jaj sobie nie rób.
@w0lnosc prewencyjnie pół kilometra od VIP-a zatrzymywanie staruszki, siłowe zatrzymanie i stawianie zarzutu naruszenia nietykalności policjanta kompromituje policję i rządzących. Mam wrażenie, że ideologia zachwiała twoja zdolnością racjonalnej oceny sytuacji. Dyskusja jest bez sensu.
@w0lnosc obawiam się że nie dała by rady napluć policjantowi w twarz chyba że ten by klęknął. Stosujesz odwrócona zasadę domniemania niewinnosci. Skoro nie widać wszystkiego to może ciężko pobiła, zgwałciła, a na koniec jeszcze napluła na leżącego pobitego policjanta. Kobieta jedyne zagrożenie jakie stwarzała to takie, że skorzysta z konstytucyjnej wolności i powie coś co się rządzącym nie spodoba. Opowiadanie historii o tym jakie to zagrożenie stwarza dla VIP-a, SOP jest niepoważne i oderwane od rzeczywistosci. Tak jak stawianie zarzutu naruszenia nietykalnosci.
@w0lnosc oj tak dywersję. Chcieli Kaczyńskiego zabić wysyłając specjalnie wyszkolona babcie. Aby ściągnęła uwagę służb. Bohatersko kilku policjantów odwróciło ich uwagę.
Tracisz kontakt z rzeczywistością. Będziesz snuł fantazje o pluciu. Domniemujesz winę staruszki, choć nie ma na nią jakiegokolwiek dowodu i wydaje się zwyczajnie fizyczni niemożliwa. Tak jak pisałem dyskusja bez sensu. Nie jesteś najwyraźniej w stanie logicznie myśleć. Wyobraźmy sobie że realizuje s scenariusz z twoich fantazji. Staruszka pluje na jednego z policjantów. Nie do końca wiem jak bo widziałem wielu staruszków schorowanych z zaburzeniami psychiatrycznymi i ciężko im szlo plucie. Ale oki napluła. Mało tego przywaliła z całej siły w policjanta swoją bojowa tęczowa torebka. Rozumiem, że wg ciebie właściwą reakcja to otoczenie ja w kilku, zablokowanie drogi, a następnie złapanie za kończyny i zaniesienie do radiowozu. Niech zgadnę - zapobiegało dywersji bo na placu potrzeba byłoby 10 żeby nie pozwolić jej na pobicie posła z PIS-u
@w0lnosc
Zdrowego rozsądku też najwyraźniej nienawidzisz. Z kojarzeniem faktów masz nierozwiązywalny problem.
Ogólnie bijesz puanę, byle tylko postawić na swoim - szkoda, że nic ciekawego w tym "twoim" nie widać.
@lech2
"Nie mieli podstawy prawnej" - no ciekawe. Wielokrotnie w czasie np. manifestacji KODu zdarzało się tak że policja nakazywała ubranym na dresowo kibolom czy narodowcom oddalenie się od manifestacji albo nie zbliżąnie się do niej to nigdy nie pojawiał się problem "braku podstawy prawnej". Ciekawe czy jakby taki kibol/narodowiec postąpił tak jak ta babcia to też byłby tak gorąco broniony.
@rafal199 Pokazała że Policja w tym roku nabrała rozumu, nie wpuszczali nikogo z kontrmanifestacji na miejsce przemarszu narodowców. Nie był starć z lewicowymi bojówkami jak co roku
@artinu211 oj chyba coś Ci się pomyliło :) chyba pomyliłeś okienka, bo te zdarzenie miało miejsce na placu Piłsudskiego 10 listopada, na miesięcznicy smoleńskiej :)
@lech2 Aaaa, to widziałem ją na 11, myślałem że to jak przechodziła po pasach i po rozmowie z dowódcą, bo uważam że 11 jednak mogli zabronić jej tam iść ale 10 to inna sprawa
PS.A swoją drogą to widać że lubi robić prowokację
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 listopada 2020 o 16:56
Najpierw skuty w kajdany szesnastolatek za kradzież bułki za 2zł, teraz brawurowo zatrzymana emerytka-rencistka, aż się łza w oku kręci jak się patrzy na skuteczność naszych polskich polycjantów ;)
..dorosły facet kwiczący żeby go nie dotykać....żenujące....babcie powinny mieć prawo do posiadania broni....takiego pseudo-milicjanata zastrzelić na miejscu.....
@Kar4 Ale ona wcale nie musiała wykonywać żadnych poleceń bo zgarnęli ją bez powodu. Ma takie samo prawo iść na miesięcznice jak każdy inny. Jakby cię policja chciała zgarnąć za siedzenie na ławce to też musisz się ich słuchać?
@Breva Cóż, może nie jestem tak konfrontacyjny i bym poszedł dla świętego spokoju. Gdzie indziej będzie druga ławka. Oczywiście trzeba znać swoje prawa i się bronić, ale nie zawsze może się danej osobie to opłacać. Tu była kamera i trzeba było się wykazać.
Pani Kasia to zawodowa, opłacana prowokatorka. Pojawia się na wielu różnych protestach czy marszach bez względu czego dotyczą, nie jest to przypadkowa osoba. "Babcia" ma profesjonalny mikrofon, a jej towarzysz kamerę. Nie ma co się tym przejmować.
@grescio Nie jest żadną opłacaną prowokatorką, jest częścią grupy "polskie babcie" i pojawia się tam gdzie chce i gdzie akurat może wywrzeć jakiś efekt. Ironicznym jest to,że pokazuje w ten sposób dokładnie jak działa państwo pisowskie skoro można kogoś zgarnąć tylko za to,że sobie idzie tam gdzie go nie chcą.
@mooz w jaki sposób złamali? Pani szła na teren objęty działaniami, odmówiła okazania dowodu tożsamości, więc doprowadzono ją do jednostki policji. Uderzyła policjanta więc dostała zarzuty. Równość wobec prawa panie kolego, równość. Bez względu na wiek
Dodatkowo ot taka typowo polska babcia z kamerą za plecami i sprzętem do nagrywania dźwięku za kilkanaście tysięcy :-D
@mooz Oczywiście, że znam prawo i to najwidoczniej lepiej niż Ty. Nie było mnie tam od początku, więc nie wiem czy powód podali czy nie. Ty byłeś? Widziałeś? Bo filmik jest od środka. Skąd wiesz, co było wcześniej? Babka jest zadymiarzem i prowokatorem. Idzie w kierunku zgromadzenia, które najprawdopodobniej zakłóci. Jest to jak najbardziej podstawa do jej wylegitymowania. Ponieważ legitymowanie jest czynnością administracyjno-porządkową. Po wylegitymowaniu zostaje ŚLAD, że byłeś w tym miejscu. Kończy się anonimowość. Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o kontroli tłumu to bym nie musiał tego tłumaczyć. Tego czemu legitymuje się najbardziej zagorzałych prowokatorów, zatrzymuje najbardziej agresywnych. A nie wszystkich - o ile to mozliwe-. Doucz się jak zamierzasz prowadzić dyskusję :D
Mogli legitymować KAŻDEGO kto by się w kierunku zgromadzeń poruszał jako potencjalnego świadka wykroczenia w postaci nielegalnego zgromadzenia :) A tym bardziej znaną im wcześniej prowokatorke
I nie jestem fanatycznym obrońcą policji - nie wiem czy wiesz, ale milicji już 20 lat nie ma :D- , bo wiem kiedy robią źle - ot sprawa stachowiaka chociażby. Ale na demotach KAŻDE użycie siły przez policję jest traktowane źle, nawet gdy dotyczy potencjalnego przestępcy tak jak w tym wypadku. JA odnoszę się do tego, że pani została zatrzymana w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa. I to jest jak najbardziej dobre. Jak policja wykonuje źle czynności to zgłaszasz to do prokuratury i do KWP. I policjant się gęsto tłumaczy. tym bardziej z tak solidnym sprzętem do nagrywania jak miała ta pani [ot.. normalna babcia ze sprzętem za kilkanaście tysi, moja też chodzi z takim do sklepu :DD ] A nie bije go torebką. Mylę się?
"teren wtedy jeszcze nie był objęty działaniami, był otwarty dla wszystkich." - skąd taka informacja? Bo ja mam całkiem odwrotną :D
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
6 razy.
Ostatnia modyfikacja:
18 listopada 2020 o 8:31
@mooz " Każdy poważny prawnik nie zostawi na milicji suchej nitki" No zobacz. Jakoś nie widzę wysypu tych "poważnych prawników" broniących biednych ludzi. Za to widzę masowe skazujące wyroki sądów. Ale oni też studiowali prawo, wiec pewno odwracają kota ogonem :D
Ale zaraz.. każdy prawnik również musiał studiować prawo. Zatem? Oni już nie wykręcają kota ogonem? Czy może kot ogonem jest wykręcony TYLKO wtedy, kiedy Tobie to odpowiada? xD
Dostałeś konkretne argumenty, nie odniosłeś się do nich. To świadczy o Tobie, nie o mnie. Tyle
Jak żenująca jest ta władza, że boi się babć? I co o nich mówi to, że taka babcia jest w stanie im zaszkodzić? Czy to nie oznacza, że nie są w stanie spojrzeć jej z czystym sumieniem w oczy?
@Gorongol
Policjanci by go przeprosili i uciekli.
W tym kraju za 2 złote można zostać zakutym w kajdany a jak ministrowie robią przerwały na dziesiątki miliardów to są odznaczani.
Hańba, ale tak było, jest i będzie.
@TheBigShow
Tendencyjne? Tę babcię otoczyło kilku uzbrojonych chłopa. Musiałaby mieć chyba karabin, żeby ją tak potraktować w normalnym państwie prawa.
Obrzydliwe sprzedajne MO.
@TheBigShow nigdzie, nie pasuje do narracji o bestialskim zomo, babunia ma szczęście, ze przeżyła. Biedron i smiszek już mieli msze za nią zamawiać u Sowy
Nagranie jak zwykle bez początku. Nie wiadomo o co chodzi. Migła wsiąść po dobroci, potem by ją odwieźli. Z resztą jak miała taką torbę, to sama się prosiła o kłopoty :-)
babcia, która cyklicznie odwiedza każde manifestacji, akurat dziwnym trafem przeciwko pisowi. Nie to wcale nie jest ustawka, a ten z kamerą to przechodził akurat obok. I tak, jestem dumny z tych policjantów.
Kiedys skonczy sie przyjmowanie do policji cepow ze wsi. Nie to, zebym mial cos do panow ze wsi, ale panowie ze wsi sa od tego, zeby byc na wsi i robote takaz wykonywac. Natomiast cepy ze wsi uciekaja i do policji sie z latwoscia dostaja - o nich mowa. Kultury za grosz, empatii, taktu, wyczucia. Ludzi traktuja (traktujo) niczym worek ziemniakow. 100 razy fundowana wycieczka do Anglii, zeby sie toto napatrzylo, jak rozmawiac nalezy z innym czlowiekiem majac samemu mundur - i tak by nie pomoglo.
W ABW, CBS to samo. Byczki nie wiadomo skad. Ledwo kapoty im sie mieszcza na barach, ale jakby trzeba bylo sie podrapac po lopatce, to kazdy lezy i kwiczy. Nie wiem, czym ich tam szprycuja, ale czas moze im powiedziec, ze zwinnosc sie liczy tak samo, jak sila - a sile sie wyrabia razem z tezyzna, wytrzymaloscia i hartem ducha, a nie mass gainerami. Pamietamy wszyscy pana z ABW, ktory otwieral "na akcji" brame nie "w te manke". Uparcie dosyc. A bylo uparcie pocwiczyc logike.
Mozliwe, ze tak, jak niewyedukowanym ludem latwo rzadzic, tak i policjantami takze. Wydac rozkaz, kazac wykonac... ot, robota komendanta. A w nizinach nikt sie nie zastanawia, czy staruszka, czy "polamio", czy krzywda, czy czlowiek, moze ziemniak. A skad, ich "interesujo" ze za 4 godziny konczy prace, a po kilku latach przejdzie na emeryture i bedzie dorabial w agencji ochrony.
Kiedy to ZBYDLECENIE sie wreszcie skonczy w tej Polsce - PYTAM SIE !
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 listopada 2020 o 2:56
taka policja. SILNI WOBEC SŁABYCH......SŁABI WOBEC SILNYCH.....niebiescy w ogóle nie mają olej w głowie, ani własnego zdania/poglądu, nie różnią się niczym o pustych celebrytek
Tylu gliniarzy żeby zatrzymać jedną nieszkodliwą starszą osobę która nikomu nie szkodzi, i wy się dziwicie że ludzie nie mają do was szacunku skoro nas obywateli traktujecie dosłownie jak ścierwo bo wam tak kaczorek rozkazał, na waszym miejscu to bym wsydził do tego stopnia że poszedł bym do przełożonego zdjął te łachy i rzucił bym mu w gębe mówiąc WSTĄPIŁEM DO POLIICJI SŁUŻĄC I POMAGAJĄC OBYWATELOM A NIE OCHRANIAĆ TŁKI POLITYKÓW I PAŁOWAĆ LUDZI DOSŁOWNIE ZA NIC.
oskarżanie policjanta, że wykonuje zlecone mu obowiązki służbowe jest tak głupie, jak obwinianie kasjerki w żabce za to, że piwo podrożało...
Oczywiście, że zatrzymywanie babci to żenada i żenujący jest ku temu pretekst. Ale policjant ma obowiązek realizować zlecone mu zadania i nie jego to decyzja ani inicjatywa, bo inaczej go zwolnią, jak będzie wybrzydzał, a babcia ma obowiązek poddać się czynnościom służbowym policji, bo inaczej doprowadzą ją siłą.
Tyle w temacie. Dlatego między innymi praca w budżetówce jest c*ujowa.
@falsen
Policjant ma OBOWIĄZEK nie wykonania rozkazu sprzecznego z prawem.
W Norymberdze skazali hurtowo taki kolesi którzy wyjaśniali "MY TYLKO WYKONYWALIŚMY ROZKAZY"
@BrickOfTheWall ale tam nie ma nic sprzecznego z prawem. Jest sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem, sprzeczne z potrzebami społecznymi względem działań policji, sprzeczne z kulturą i ogólną misją, jaką powinna pełnić policja, ale z przepisami nie. Babcia czy żąbcia, ale nie kazali jej zjeść cegłówki, tylko iść w inną stronę, bo zachodziło podejrzenie, na podstawie wcześniejszych zdarzeń, że coś tam może nabroić.
Ja się nawet nie będę upierał, czy podstawa była prawidłowa, i czy nie ma tam wad prawnych, bo filmiki są pocięte i nie widać w pełni, co zaszło i co kto tam powiedział. Ale wielokrotnie widziałem, że policja cośtam od czegoś odgradzała i nie dopuszczała ludzi w dany obszar, więc to chyba prawnie możliwe. Ale nie o tym nam dyskutować, bo tak jak pisałem, nie wymagali od niej czegoś uwłaczającego godności, a dalsza konsekwencja nie posłuchania polecenia funkcjonariusza, to już jej decyzja.
Oczywiście, że jestem po stronie babci, ale nie chciałbym być też w skórze tych policjantów, bo mają chu*ową robotę.
Aż tylu Milicjantów było potrzebnych by nie dopuścić Starszej Pani na miesięcznice... Smutne to i tragiczne..!!! Fakty z nagrania są proste , jasne i nie ma o czy dyskutować a jeśli ich nie widzisz lub nie chcesz widzieć to już twoja sprawa Jeśli Naczelnik J.Kaczyński z wyznawcami aż tak boją się tej Pani to jest żałosne...!!! Aż tak się boją jednej starszej osoby to dobrze wróży dla protestów KOBIET !!! Jeśli dobrze sobie przypominam to od jakiegoś czasu mamy wytyczne - przepisy dla funkcjonariuszy w jaki sposób należy przeprowadzić legitymowanie obywateli...??? Mam nadzieje że ich matki, babcie i żony zobaczą film z "bohaterskiego" zatrzymania "wroga publicznego"... I co z tego że Pani Kasia jest znaną przeciwniczką PiS-u i to wystarczy by ją i nas tak traktować... Ustawka - oczywiście że oko było przygotowane na problemy z wejściem i pięknie to wykorzystali !!! Widać jak PiS boi się i popełnia coraz więcej błędów... To już jest ich koniec, zresztą szczury już zaczynają uciekać z tonącego okrętu ...
Ciekawe, ile osób interesowało się panią Kasią, zanim zrobiło się to politycznie wygodne. Dzisiaj maskotka i symbol, a wczoraj może nie miała z kim o pogodzie porozmawiać.
Smutne jest to, że gdy takie działanie dotyka stronę przez nas nie popieraną to nie słychać obrońców wolności, a jedynie "i bardzo dobrze" ot takie pojęcie wolności według Kalego.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2020 o 15:44
@Tibr
Spokojnie. Nie wszędzie trzeba się rozpisywać i wszystko komentować. Jestem wolnościowcem i nie rozumiem dlaczego złapali tą panią i wsadzili do wozu. Zadawała pytania to wystarczyło pogadać z nią pewnie. Panowie policjanci nadgorliwi trochę i zamaskowani nie boją się o swoją twarz. Czy jesteśmy z prawej czy z lewej strony to powinni nam służyć. Pouczyć. Tam jakaś inna kobieta z pieskiem przeszła najwidoczniej.
Właściwie to w tych czasach trzeba się cieszyć, że nie potraktowali jej z "gładkolufowej". Redaktora postrzelili tylko dlatego, że stał.
@Buka1976 Od kiedy to fotograf jest od razu redaktorem? I jego postrzelili nie dlatego że stał, a dlatego że wszedł na linię strzału bo chciał lepsze ujęcia mieć.
@egoiste Tak czy inaczej nie był ani agresywny ani stronniczy czynnie. Dokumentował zajście i komuś się to na tyle nie spodobało, że postanowił dać mu ryj, niestety ze strzelby.
@Buka1976 Nie, nikt nie "postanowił". Policja dawała komunikaty do rozejścia się. A ten pan wszedł pomiędzy agresywny tłum i policję. Jedyne co tu jest na pewno intencjonalne to wejście na linię strzału przez tego pana. Brak kamizelki i wyraźnego oznaczenia jako prasa też nie pomógł.
@egoiste Czyli, że jeśli nie jesteś agresywny, masz aparat i niedosłyszysz to można do ciebie strzelać? Chyba ci się coś z komuną i stanem wojennym popier@@@ło. Synku! DO NIKOGO ni można strzelać jeśli nie zagraża on życiu lub zdrowiu kogokolwiek. Jeśli myślisz inaczej powinni cię leczyć przymusowo.
@Buka1976 Czego nie rozumiesz w tym, że ten człowiek dla lepszych ujęć wszedł na linię strzału? Mimo ostrzeżeń? Nikt nie strzelał CELOWO do niego, on sam, z własnej nieprzymuszonej woli wziął na siebie ryzyko, a teraz płacze. Ciekawe to jest, chciał zjeść ciastko i mieć je dalej na talerzu - wykorzystać niebezpieczną sytuację dla lepszych zdjęć, ale bez ponoszenia ryzyka które się z nią wiąże.
A zamiast bajdurzyć o tym co ci się wydaje na temat użycia pocisków niepenetracyjnych to polecam poczytać ustawę. Bo teraz pełno jest chłopskich filozofów którzy wypowiadają się na temat tego co rzekomo można, a czego nie można a nawet nie zajrzą do dziennika ustaw.
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20130000628/U/D20130628Lj.pdf
@Buka1976 to jest wersja redaktora. Szkoda tylko, że nieprawdziwa. No ale tak to już jest z mediami w tym kraju (wszystkimi) jak widać było na nagraniach policja nakazała dziennikarzom OPUSZCZENIE terenu zanim użyli broni gładkolufowej. No ale jak to polaczki - walić nakazy idziemy zrobić lepsze zdjęcia
@mooz Ale debile dalej będą twierdzić, że policja słusznie użyła broni. Póki tacy ludzie będą to ja mam nadzieję, że nie będzie powszechnego dostępu do broni.
@mooz Czyli wszedł na linię strzału - znalazł się między policją a chuliganami mimo polecenia rozejścia się. I się dziwi że został postrzelony?
To nagranie tylko potwierdza co napisałem - chciał mieć fajne zdjęcia, ale nie chce ponosić ryzyka bez którego zdjęcia nie byłyby fajne.
No i naprawdę radzę poczytać kiedy można użyć pocisków niepenetracyjnych - art. 11 ust. 1 pkt 2-5, 7-11, 13 (art. 23 ust. 1)
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20130000628/U/D20130628Lj.pdf
@mooz A jesteś w stanie udowodnić, że policjant CELOWAŁ (co nie jest jednoznaczne z trafieniem) w głowę lub szyję?
@mooz Zastanów się co w ogóle napisałeś
"w tamtych warunkach, w pełnym rynsztunku milicjanci nie mieli możliwości precyzyjnego celnego strzelania"
A niby w jakich warunkach taka amunicja jest wykorzystywana? Przecież właśnie w takich i ustawa to dopuszcza. Nie wpadłeś na to, że właśnie dlatego ustawodawca zabronił celowania, a nie trafiania bo dopuścił możliwość nieumyślnego trafienia w głowę lub szyję?
A w którym miejscu ustawa stawia wymóg precyzyjnego strzelania? Bo ja takiego nie widzę.
@mooz Aha, brak możliwości precyzyjnego strzelania to już strzelanie na oślep. Nie myśl, że nie zauważam twoich manipulacji.
Ustawa dopuszcza wykorzystanie z pocisków niepenetracyjnych w określonych przypadkach, wyłączając część przypadków w których dopuszczone jest stosowanie środków przymusu bezpośredniego. Może wymienię przypadki w których jest jej użycie dopuszczone:
2) odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na życie, zdrowie lub wolność
uprawnionego lub innej osoby;
3) przeciwdziałania czynnościom zmierzającym bezpośrednio do zamachu na
życie, zdrowie lub wolność uprawnionego lub innej osoby;
4) przeciwdziałania naruszeniu porządku lub bezpieczeństwa publicznego;
5) przeciwdziałania bezpośredniemu zamachowi na ochraniane przez
uprawnionego obszary, obiekty lub urządzenia;
7) przeciwdziałania zamachowi na nienaruszalność granicy państwowej
w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy
państwowej;
8) przeciwdziałania niszczeniu mienia;
9) zapewnienia bezpieczeństwa konwoju lub doprowadzenia;
10) ujęcia osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;
11) zatrzymania osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą
13) pokonania czynnego oporu;
Czyli generalnie zezwolił na jej użycie podczas ZAMIESZEK. Naprawdę sądzisz że uda się wykazać przed sądem, że ustawodawca dopuszczając jej użycie w celu opanowania CHAOSU zarezerwował jej użycie dla precyzyjnego celowania? Zważywszy że ustawa ani słowem o tym wspomina, a zabrania CELOWANIA (czyli działania UMYŚLNEGO) w określone części ciała?
Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak ratio legis?
@egoiste Z jednej strony masz rację, że po ki chooj on tam wszedł, ale z drugiej strony policja nie ma prawa używać jakiejkolwiek broni jeśli mogą nią oberwać osoby postronne. Jest to wyraźnie napisane w ustawie o policji.
@7th_Heaven W momencie w którym postanowił zignorować polecenia przestał być osobą postronną. Jak ci policjant każe odejść to odchodzisz albo liczysz się z konsekwencjami, tak jest i powinno być bo oni od tego właśnie są.
Co się dziwić? W Policji mają braki kadrowe więc z roku na rok obniżają wymagania, żeby te braki uzupełnić. Jeszcze paręnaście lat temu nie było tak łatwo zostać stróżem prawa, za to dziś trafiają tam ludzie, którzy w kwestii wysokości lotów są raczej nielotami.
Coraz więcej jest tam baranów o mentalności zomowca z syndromem szatniarza. Mają broń, pałę, kajdanki i trochę władzy, to odwala im szajba.
1. Dziwne cięcia
2. Kompletny brak kontekstu
@MajorKaza https://oko.press/pilne-policja-zatrzymala-polska-babcie-bez-powodu/ teraz tez bez kontekstu?
@MajorKaza kontekst jest taki, że sobie szła w kierunku miejsca gdzie się odbywała "miesięcznica Smoleńska". Zarzucili jej "naruszenie nietykalności policjanta"- które można obejrzeć na nagraniu. Nie mieli podstawy prawnej, aby zakazać jej iść na miesięcznice, ale za dopuszczenie przeciwników PIS-u w pobliże miesięcznicy można stracić stanowisko, więc wyszło jak wyszło.
@w0lnosc znaczy się, że policja widziała w niej potencjalnego zamachowca? To się powinna cieszyć, że antyterrorystów nie wezwali i nie zastrzelili. Weź jaj sobie nie rób.
@w0lnosc to co za debile są w tej policji skoro tak się dają dymać? akurat ten artykuł był pierwszy a ty wierzysz komu? samo zaoranie poziom wyżej
@w0lnosc prewencyjnie pół kilometra od VIP-a zatrzymywanie staruszki, siłowe zatrzymanie i stawianie zarzutu naruszenia nietykalności policjanta kompromituje policję i rządzących. Mam wrażenie, że ideologia zachwiała twoja zdolnością racjonalnej oceny sytuacji. Dyskusja jest bez sensu.
@w0lnosc obawiam się że nie dała by rady napluć policjantowi w twarz chyba że ten by klęknął. Stosujesz odwrócona zasadę domniemania niewinnosci. Skoro nie widać wszystkiego to może ciężko pobiła, zgwałciła, a na koniec jeszcze napluła na leżącego pobitego policjanta. Kobieta jedyne zagrożenie jakie stwarzała to takie, że skorzysta z konstytucyjnej wolności i powie coś co się rządzącym nie spodoba. Opowiadanie historii o tym jakie to zagrożenie stwarza dla VIP-a, SOP jest niepoważne i oderwane od rzeczywistosci. Tak jak stawianie zarzutu naruszenia nietykalnosci.
@w0lnosc oj tak dywersję. Chcieli Kaczyńskiego zabić wysyłając specjalnie wyszkolona babcie. Aby ściągnęła uwagę służb. Bohatersko kilku policjantów odwróciło ich uwagę.
Tracisz kontakt z rzeczywistością. Będziesz snuł fantazje o pluciu. Domniemujesz winę staruszki, choć nie ma na nią jakiegokolwiek dowodu i wydaje się zwyczajnie fizyczni niemożliwa. Tak jak pisałem dyskusja bez sensu. Nie jesteś najwyraźniej w stanie logicznie myśleć. Wyobraźmy sobie że realizuje s scenariusz z twoich fantazji. Staruszka pluje na jednego z policjantów. Nie do końca wiem jak bo widziałem wielu staruszków schorowanych z zaburzeniami psychiatrycznymi i ciężko im szlo plucie. Ale oki napluła. Mało tego przywaliła z całej siły w policjanta swoją bojowa tęczowa torebka. Rozumiem, że wg ciebie właściwą reakcja to otoczenie ja w kilku, zablokowanie drogi, a następnie złapanie za kończyny i zaniesienie do radiowozu. Niech zgadnę - zapobiegało dywersji bo na placu potrzeba byłoby 10 żeby nie pozwolić jej na pobicie posła z PIS-u
@w0lnosc
Pokazówka czego?! Czy ty pracujesz w TVP?!
#w0lnosc
Twoje komentarze śmierdzą szczujnią TVP,albo podobnymi Karnowskimi.
@w0lnosc
Zdrowego rozsądku też najwyraźniej nienawidzisz. Z kojarzeniem faktów masz nierozwiązywalny problem.
Ogólnie bijesz puanę, byle tylko postawić na swoim - szkoda, że nic ciekawego w tym "twoim" nie widać.
@lech2
"Nie mieli podstawy prawnej" - no ciekawe. Wielokrotnie w czasie np. manifestacji KODu zdarzało się tak że policja nakazywała ubranym na dresowo kibolom czy narodowcom oddalenie się od manifestacji albo nie zbliżąnie się do niej to nigdy nie pojawiał się problem "braku podstawy prawnej". Ciekawe czy jakby taki kibol/narodowiec postąpił tak jak ta babcia to też byłby tak gorąco broniony.
@lech2 na tym nagraniu nie widać żadnego naruszenia nietykalności policjanta
Tak średnio ta prowokacja wyszła. Tylko nie wiem co to miało pokazać.
@rafal199 Pokazała że Policja w tym roku nabrała rozumu, nie wpuszczali nikogo z kontrmanifestacji na miejsce przemarszu narodowców. Nie był starć z lewicowymi bojówkami jak co roku
@artinu211 oj chyba coś Ci się pomyliło :) chyba pomyliłeś okienka, bo te zdarzenie miało miejsce na placu Piłsudskiego 10 listopada, na miesięcznicy smoleńskiej :)
@rafal199 @artinu211 ta tylko to była miesięcznica tylko pisowiec będzie sobie zaprzeczał co słyszał
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2020 o 15:29
@artinu211 to było 10 listopada w okolicy Placu Piłsudskiego gdzie miała się odbyć kolejna miesięcznica. Nie znasz tematu to nie zmyślaj.
@lech2 Aaaa, to widziałem ją na 11, myślałem że to jak przechodziła po pasach i po rozmowie z dowódcą, bo uważam że 11 jednak mogli zabronić jej tam iść ale 10 to inna sprawa
PS.A swoją drogą to widać że lubi robić prowokację
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2020 o 16:56
@lelek2 I co z tego ze miesięcznica? Co pisowiec słyszał? Swoją drogą ciężko nie słyszeć bo mikrofon ma pełna profeska.
Najpierw skuty w kajdany szesnastolatek za kradzież bułki za 2zł, teraz brawurowo zatrzymana emerytka-rencistka, aż się łza w oku kręci jak się patrzy na skuteczność naszych polskich polycjantów ;)
..dorosły facet kwiczący żeby go nie dotykać....żenujące....babcie powinny mieć prawo do posiadania broni....takiego pseudo-milicjanata zastrzelić na miejscu.....
silni wobec słabych
Siepacze morawieckiego. Honor dla pewnych ludzi to jest pojęcie względne
I słusznie z uporem nie wykonuje poleceń policji to tak jest, nieważne czy starsza pani czy kark.
@Kar4 Ale ona wcale nie musiała wykonywać żadnych poleceń bo zgarnęli ją bez powodu. Ma takie samo prawo iść na miesięcznice jak każdy inny. Jakby cię policja chciała zgarnąć za siedzenie na ławce to też musisz się ich słuchać?
Skąd wiesz że bez powodu?
@Breva Cóż, może nie jestem tak konfrontacyjny i bym poszedł dla świętego spokoju. Gdzie indziej będzie druga ławka. Oczywiście trzeba znać swoje prawa i się bronić, ale nie zawsze może się danej osobie to opłacać. Tu była kamera i trzeba było się wykazać.
A do złodzieja przyjadą pól godziny po jego ucieczce...
Babcia ze względu na wiek oczywiście jest ponad prawem i w związku z tym nie musi wykonywać poleceń policji?
@rademenes_82 Nikt nie musi wykonywać poleceń policji, jeśli są sprzeczne z prawem.
Przykro się to ogląda, wszyscy stoją i patrzą jak policjanci, za nogi wnoszą kobietę do radiowozu. On powinien pomóc.
Straszne czasy przyszły.
Pani Kasia to zawodowa, opłacana prowokatorka. Pojawia się na wielu różnych protestach czy marszach bez względu czego dotyczą, nie jest to przypadkowa osoba. "Babcia" ma profesjonalny mikrofon, a jej towarzysz kamerę. Nie ma co się tym przejmować.
@grescio Nie jest żadną opłacaną prowokatorką, jest częścią grupy "polskie babcie" i pojawia się tam gdzie chce i gdzie akurat może wywrzeć jakiś efekt. Ironicznym jest to,że pokazuje w ten sposób dokładnie jak działa państwo pisowskie skoro można kogoś zgarnąć tylko za to,że sobie idzie tam gdzie go nie chcą.
Czy z racji z tego, że jest starsza ma być specjalnie traktowana? Czemu ta Wasza równość jest tak niesamowicie wybiórcza?
@mooz w jaki sposób złamali? Pani szła na teren objęty działaniami, odmówiła okazania dowodu tożsamości, więc doprowadzono ją do jednostki policji. Uderzyła policjanta więc dostała zarzuty. Równość wobec prawa panie kolego, równość. Bez względu na wiek
Dodatkowo ot taka typowo polska babcia z kamerą za plecami i sprzętem do nagrywania dźwięku za kilkanaście tysięcy :-D
@mooz Oczywiście, że znam prawo i to najwidoczniej lepiej niż Ty. Nie było mnie tam od początku, więc nie wiem czy powód podali czy nie. Ty byłeś? Widziałeś? Bo filmik jest od środka. Skąd wiesz, co było wcześniej? Babka jest zadymiarzem i prowokatorem. Idzie w kierunku zgromadzenia, które najprawdopodobniej zakłóci. Jest to jak najbardziej podstawa do jej wylegitymowania. Ponieważ legitymowanie jest czynnością administracyjno-porządkową. Po wylegitymowaniu zostaje ŚLAD, że byłeś w tym miejscu. Kończy się anonimowość. Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o kontroli tłumu to bym nie musiał tego tłumaczyć. Tego czemu legitymuje się najbardziej zagorzałych prowokatorów, zatrzymuje najbardziej agresywnych. A nie wszystkich - o ile to mozliwe-. Doucz się jak zamierzasz prowadzić dyskusję :D
Mogli legitymować KAŻDEGO kto by się w kierunku zgromadzeń poruszał jako potencjalnego świadka wykroczenia w postaci nielegalnego zgromadzenia :) A tym bardziej znaną im wcześniej prowokatorke
I nie jestem fanatycznym obrońcą policji - nie wiem czy wiesz, ale milicji już 20 lat nie ma :D- , bo wiem kiedy robią źle - ot sprawa stachowiaka chociażby. Ale na demotach KAŻDE użycie siły przez policję jest traktowane źle, nawet gdy dotyczy potencjalnego przestępcy tak jak w tym wypadku. JA odnoszę się do tego, że pani została zatrzymana w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa. I to jest jak najbardziej dobre. Jak policja wykonuje źle czynności to zgłaszasz to do prokuratury i do KWP. I policjant się gęsto tłumaczy. tym bardziej z tak solidnym sprzętem do nagrywania jak miała ta pani [ot.. normalna babcia ze sprzętem za kilkanaście tysi, moja też chodzi z takim do sklepu :DD ] A nie bije go torebką. Mylę się?
"teren wtedy jeszcze nie był objęty działaniami, był otwarty dla wszystkich." - skąd taka informacja? Bo ja mam całkiem odwrotną :D
Zmodyfikowano 6 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 listopada 2020 o 8:31
@mooz " Każdy poważny prawnik nie zostawi na milicji suchej nitki" No zobacz. Jakoś nie widzę wysypu tych "poważnych prawników" broniących biednych ludzi. Za to widzę masowe skazujące wyroki sądów. Ale oni też studiowali prawo, wiec pewno odwracają kota ogonem :D
Ale zaraz.. każdy prawnik również musiał studiować prawo. Zatem? Oni już nie wykręcają kota ogonem? Czy może kot ogonem jest wykręcony TYLKO wtedy, kiedy Tobie to odpowiada? xD
Dostałeś konkretne argumenty, nie odniosłeś się do nich. To świadczy o Tobie, nie o mnie. Tyle
szmaciarze,scierwa pisowskie
Jak żenująca jest ta władza, że boi się babć? I co o nich mówi to, że taka babcia jest w stanie im zaszkodzić? Czy to nie oznacza, że nie są w stanie spojrzeć jej z czystym sumieniem w oczy?
Postawcie na jej miejscu "sebiksa" zachowującego się w ten sam sposób.
@Gorongol
Policjanci by go przeprosili i uciekli.
W tym kraju za 2 złote można zostać zakutym w kajdany a jak ministrowie robią przerwały na dziesiątki miliardów to są odznaczani.
Hańba, ale tak było, jest i będzie.
No dobra, to gdzie można obejrzeć całe zdarzenie a nie wyrwane z kontekstu, tendencyjnie wycięte fragmenty?
@TheBigShow
Tendencyjne? Tę babcię otoczyło kilku uzbrojonych chłopa. Musiałaby mieć chyba karabin, żeby ją tak potraktować w normalnym państwie prawa.
Obrzydliwe sprzedajne MO.
@TheBigShow nigdzie, nie pasuje do narracji o bestialskim zomo, babunia ma szczęście, ze przeżyła. Biedron i smiszek już mieli msze za nią zamawiać u Sowy
Czy to jeszcze ZOMO, czy już GeStaPo?
@Jorn ciesz się,ze nigdy nie poznałes zomo czy tym bardziej gestapo. Szoruj teraz do lekcji
Nigdy, ale z pewnością nigdy MO, ta formacja - milicja obywatelska - na usługach pis nie odzyska mojego zaufania i szacunku.
@Gall11 wiesz co możesz sobie zrobić ze swoim szacunkiem i zaufaniem?
ZOMO i MO wróciło.
BqrdO dobrze. Nie wiesz szczylu o czym piszesz. ZOMO bylo super.
Jak babcia nagle straciła władzę w nogach , to jak mieli ją zabrać, a filmiki z cięciami jakoś nie są wiarygodne ,
Nagranie jak zwykle bez początku. Nie wiadomo o co chodzi. Migła wsiąść po dobroci, potem by ją odwieźli. Z resztą jak miała taką torbę, to sama się prosiła o kłopoty :-)
Durny stary prowokator.
@ICoTyNaToPowiesz Znowu ostro jedziesz po kaczorze... Brawo!
nigdy tak nie myślałem... ale najwyższy czas:
JBAĆ POLICJĘ
@good_man te jbac to takie jp na 50 % bo mam się dowie i będzie po internecie
babcia, która cyklicznie odwiedza każde manifestacji, akurat dziwnym trafem przeciwko pisowi. Nie to wcale nie jest ustawka, a ten z kamerą to przechodził akurat obok. I tak, jestem dumny z tych policjantów.
Babcie potrafili spacyfikować, a narodowców nie. Typowe policjanci kozaki wtedy kiedy nie trzeba.
PiSlicja w pełnej okazałości. Człowiek od razu czuje się bezpieczniej :D
prowokacja tvnu? to ci sami aktorzy z super show "Hipnoza"
Kiedys skonczy sie przyjmowanie do policji cepow ze wsi. Nie to, zebym mial cos do panow ze wsi, ale panowie ze wsi sa od tego, zeby byc na wsi i robote takaz wykonywac. Natomiast cepy ze wsi uciekaja i do policji sie z latwoscia dostaja - o nich mowa. Kultury za grosz, empatii, taktu, wyczucia. Ludzi traktuja (traktujo) niczym worek ziemniakow. 100 razy fundowana wycieczka do Anglii, zeby sie toto napatrzylo, jak rozmawiac nalezy z innym czlowiekiem majac samemu mundur - i tak by nie pomoglo.
W ABW, CBS to samo. Byczki nie wiadomo skad. Ledwo kapoty im sie mieszcza na barach, ale jakby trzeba bylo sie podrapac po lopatce, to kazdy lezy i kwiczy. Nie wiem, czym ich tam szprycuja, ale czas moze im powiedziec, ze zwinnosc sie liczy tak samo, jak sila - a sile sie wyrabia razem z tezyzna, wytrzymaloscia i hartem ducha, a nie mass gainerami. Pamietamy wszyscy pana z ABW, ktory otwieral "na akcji" brame nie "w te manke". Uparcie dosyc. A bylo uparcie pocwiczyc logike.
Mozliwe, ze tak, jak niewyedukowanym ludem latwo rzadzic, tak i policjantami takze. Wydac rozkaz, kazac wykonac... ot, robota komendanta. A w nizinach nikt sie nie zastanawia, czy staruszka, czy "polamio", czy krzywda, czy czlowiek, moze ziemniak. A skad, ich "interesujo" ze za 4 godziny konczy prace, a po kilku latach przejdzie na emeryture i bedzie dorabial w agencji ochrony.
Kiedy to ZBYDLECENIE sie wreszcie skonczy w tej Polsce - PYTAM SIE !
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 listopada 2020 o 2:56
Taka typowa polska babcia. Moja też nosi wysokiej klasy sprzęt nagrywający za kilka tysięcy. Wcale nie prowokacja. Wcale
taka policja. SILNI WOBEC SŁABYCH......SŁABI WOBEC SILNYCH.....niebiescy w ogóle nie mają olej w głowie, ani własnego zdania/poglądu, nie różnią się niczym o pustych celebrytek
Tylu gliniarzy żeby zatrzymać jedną nieszkodliwą starszą osobę która nikomu nie szkodzi, i wy się dziwicie że ludzie nie mają do was szacunku skoro nas obywateli traktujecie dosłownie jak ścierwo bo wam tak kaczorek rozkazał, na waszym miejscu to bym wsydził do tego stopnia że poszedł bym do przełożonego zdjął te łachy i rzucił bym mu w gębe mówiąc WSTĄPIŁEM DO POLIICJI SŁUŻĄC I POMAGAJĄC OBYWATELOM A NIE OCHRANIAĆ TŁKI POLITYKÓW I PAŁOWAĆ LUDZI DOSŁOWNIE ZA NIC.
oskarżanie policjanta, że wykonuje zlecone mu obowiązki służbowe jest tak głupie, jak obwinianie kasjerki w żabce za to, że piwo podrożało...
Oczywiście, że zatrzymywanie babci to żenada i żenujący jest ku temu pretekst. Ale policjant ma obowiązek realizować zlecone mu zadania i nie jego to decyzja ani inicjatywa, bo inaczej go zwolnią, jak będzie wybrzydzał, a babcia ma obowiązek poddać się czynnościom służbowym policji, bo inaczej doprowadzą ją siłą.
Tyle w temacie. Dlatego między innymi praca w budżetówce jest c*ujowa.
@falsen
Policjant ma OBOWIĄZEK nie wykonania rozkazu sprzecznego z prawem.
W Norymberdze skazali hurtowo taki kolesi którzy wyjaśniali "MY TYLKO WYKONYWALIŚMY ROZKAZY"
@BrickOfTheWall ale tam nie ma nic sprzecznego z prawem. Jest sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem, sprzeczne z potrzebami społecznymi względem działań policji, sprzeczne z kulturą i ogólną misją, jaką powinna pełnić policja, ale z przepisami nie. Babcia czy żąbcia, ale nie kazali jej zjeść cegłówki, tylko iść w inną stronę, bo zachodziło podejrzenie, na podstawie wcześniejszych zdarzeń, że coś tam może nabroić.
Ja się nawet nie będę upierał, czy podstawa była prawidłowa, i czy nie ma tam wad prawnych, bo filmiki są pocięte i nie widać w pełni, co zaszło i co kto tam powiedział. Ale wielokrotnie widziałem, że policja cośtam od czegoś odgradzała i nie dopuszczała ludzi w dany obszar, więc to chyba prawnie możliwe. Ale nie o tym nam dyskutować, bo tak jak pisałem, nie wymagali od niej czegoś uwłaczającego godności, a dalsza konsekwencja nie posłuchania polecenia funkcjonariusza, to już jej decyzja.
Oczywiście, że jestem po stronie babci, ale nie chciałbym być też w skórze tych policjantów, bo mają chu*ową robotę.
jaki kraj, tacy terroryści..
Aż tylu Milicjantów było potrzebnych by nie dopuścić Starszej Pani na miesięcznice... Smutne to i tragiczne..!!! Fakty z nagrania są proste , jasne i nie ma o czy dyskutować a jeśli ich nie widzisz lub nie chcesz widzieć to już twoja sprawa Jeśli Naczelnik J.Kaczyński z wyznawcami aż tak boją się tej Pani to jest żałosne...!!! Aż tak się boją jednej starszej osoby to dobrze wróży dla protestów KOBIET !!! Jeśli dobrze sobie przypominam to od jakiegoś czasu mamy wytyczne - przepisy dla funkcjonariuszy w jaki sposób należy przeprowadzić legitymowanie obywateli...??? Mam nadzieje że ich matki, babcie i żony zobaczą film z "bohaterskiego" zatrzymania "wroga publicznego"... I co z tego że Pani Kasia jest znaną przeciwniczką PiS-u i to wystarczy by ją i nas tak traktować... Ustawka - oczywiście że oko było przygotowane na problemy z wejściem i pięknie to wykorzystali !!! Widać jak PiS boi się i popełnia coraz więcej błędów... To już jest ich koniec, zresztą szczury już zaczynają uciekać z tonącego okrętu ...
Ja tylko trzymałem rękę a pani zaatakowała ją swoją twarzą.
Ciekawe, ile osób interesowało się panią Kasią, zanim zrobiło się to politycznie wygodne. Dzisiaj maskotka i symbol, a wczoraj może nie miała z kim o pogodzie porozmawiać.