Jak się wrzuca takie rzeczy warto podać źródło. Żeby każdy mógł sobie wyrobić zdanie.
W Polsce panuje moda do nadużywania wielkich słów. I to zdanie klikbajt - policja wkroczyła na lekcjach zdalnych. (Czy wiedzieli że to nastolatek? A jakby tam był ktoś inny robiący kupę to co by napisali policja wkroczyła jak ten robił klocka?)
Represją można nazwać wpadniecie ABW do twórcy strony antykomor.pl zarekwirowanie sprzętu komputerowego, zrobienie "pilota" w mieszkaniu i następstwa prawne tej wizyty.
W rzeczonym przypadku możemy mówić co najwyżej o próbie zastraszenie, co może lub powinno oburzać ale to jeszcze nie jest represja. Jeżeli sprawa trafi nawet do sądu to zarzut organizacji nielegalnego protestu zostanie oddalony.
Udostępnienie czyjegoś postu to nie to samo co stworzenie go samemu.
@Tibr akurat koleś od antykomora poleciał za dość konkretne wykroczenia, w tym stworzenie i rozpowszechniania gry (no bardziej prostej gierki) polegającej na strzelaniu do prezydenta.
@Elathir dalej jest to jak klikbajt gówno burzowy. Represją byłoby to gdyby cię zobaczyli na demonstracji, spisali po potem nie stąd nie zowąd, po kilku dniach ktoś wciąga cię do nyski, łamie ci palce, przychodzisz do szkoły z rękami na temblaku, a dyrektor szkoły wręcza ci wilczy bilet przed maturą do innej szkoły (tak aby wszyscy widzieli kto jest wywrotowcem). Na koniec matka w pracy ma rozmowę z dyrektorem, a ty sprawę na kolegium o wybryki chuligańskie i zgadnij zakończoną z jakim skutkiem?
Użycie słów typu "represja" i dokręcanie dramatyzmu użyciem zwrotów typu "funkcjonariusze wkroczyli" jest delikatnie pisząc nadużyciem, co nie oznacza, że policja powinna przeprowadzać interwencje po każdym udostępnieniu jakiegoś postu.
Mnie zastanawia co innego, jak policja uzyskała adres? (chyba, że gówniarz podał adres na Facebooku to gratuluję rodzicom roztropności w zaufaniu do dzieciaka). Zapominacie często, że powodem interwencji może być rozkaz przełożonego ale najczęściej złożenie przez kogoś tzw. powiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 listopada 2020 o 10:35
@Elathir
Po pierwsze to nie stworzył tylko dał linka.
Po drugie co jest nielegalnego w grze o zabijaniu prezydenta? Tu masz np. mod do GTA 2 z misją zabicia prezydenta i jakoś jego twórcom FBI na chatę się nie wbija (https://www.gta5-mods.com/maps/president-weed)
Po trzecie wejście siłowe o 4 rano to działanie nieadekwatne do przewinienia - ewidentna próba zastraszenia.
@mwa zgodnie z Polskim prawem jest, zwłaszcza jeżeli dorzuca się do tego sformułowania jakie tam się pojawiły a mianowicie nawoływanie do zabicia Komorowskiego. I fakt reakcja była zdecydowanie przesadzona, ale mieliśmy do czynienia jednak z przestępstwami.
@Tibr
Nie masz racji, zresztą jak zwykle, gdy bronisz pis i ich przestępczych metod działania. Zastraszanie jest represją i to najście kulsonów na mieszkanie nie powinno się w demokratycznym państwie wydarzyć. To jest jeden z wielu przykładów, że w Polsce praworządność już nie istnieje.
@F18_hornet nie powinno bo?
Czyli policja dostaje zgłoszenie o możliwości popełnienia przestępstwa i nie robi z tym nic to jest praworządność.
Napisanie "nie masz racji" nie jest dowodem, że masz ją ty.
Teraz już wiadomo oficjalnie (to o czym wspomniałem)policja dostała zgłoszenie (ergo życzliwy podał adres bo jakoś nie wierzę aby aspirant był mistrzem IT i doszedł do adresu po wpisie na Facebooku)
Nastolatek nie był sam w domu tylko z matką i przy matce była prowadzona rozmowa. Policjanci poinformowali, że są w związku z zgłoszeniem, że organizuje nielegalny protest.
To co doszło to słowa matki, że policjanci "krzyczeli podniesionym głosem" cokolwiek ten zwrot oznacza.
Poinformowali (bo mają taki obowiązek) o możliwych konsekwencjach prawnych.
Sprawa zostanie umorzona, a ty udowodniłeś, że nie rozumiesz jak działa policja i nie odróżniasz rutynowych działań, możesz zarzucić nadgorliwość ale nie jest to nic niezgodnego z prawem więc nie możesz pisać niepraworządne. Żal mi ciebie i podobnych tobie żyjących w dwuwymiarowym świecie PiSu i antyPiSu.
@Tibr Najpierw wyjaśnij, jakie przestępstwo popełnił lub planował popełnić ten czternastolatek, a potem możemy pogadać:) To było świadome i celowe nadużycie prawa przez kulsonów. Nie wolno im tak postępować z nieletnimi. Przy rozmowie powinien być psycholog dziecięcy i powinny zostać spełnione inne warunki prewidziane w ustawach.
@F18_hornet to nie było przesłuchanie, rozmowa odbyła się przy rodzicu. Policjanci nie wiedzieli, że jest nieletni pojechali sprawdzić zgłoszenie (taki mają obowiązektak jak muszą pojechać gdy ktoś w markecie zgłosi kradzież cukierka) wtedy to dowiedzieli się, że jest nieletni, poinformowali co dalej, jeżeli będą dalsze przesłuchania zostanie wezwany z rodzicami na komendę i wtedy będzie można wymagać by był tak psycholog.
Za dużo filmów oglądasz.
@Tibr Źródło jest w stopce demota (może nie było gdy pisałeś ten post). Tak czy inaczej wizyta policji za udostępnienie takiego postu na FB (udostępnienie, nie stworzenie) to przesada. W kraju, gdzie policja nie kojarzy się z miłym panem policjantem, wizyta w domu tej służby może być odbierana jako represja. Zapewne rozmowa była spokojna i bez gróź, ale wciąż, za udostępnienie takiego postu?
@mudia tak, i to co napisałeś nie przeczę temu, nawet to potwierdziłem (poza źródłem którego fakt nie było).
Nie mniej policja nie shakowsła mu konta i nie wyśledzili po ip adresu fizycznego mieszkania, tylko ktoś złożył doniesienie na policję o możliwości popełnienia przestępstwa gdzie wskazał konkretną osobę. Wizyta była przy rodzicu, tak ponadto.
Ergo ta rodzina ma obok osobę "życzliwą" której się coś nie spodobało i..., A policja ma obowiązek sprawdzić doniesienie o możliwości popełnienia czynu zabronionego. Ot i cała afera, która zawsze ma drugie dno, a nie zawsze tak dramatyczne jak to chcą pokazać dziennikarze w dobie klikbajtowych tytułów.
Gdyby napis/tytuł brzmiał "policja sprawdzając doniesienie trafiła do 14latka" dramatyzmu i gównoburzy by już pewnie nie było.
@Tibr Nie mieli prawa przesłuchiwać go! Ani nawet z nim rozmawiać bez obecności psychologa dziecięcego. To po pierwsze! Po drugie, jeśli przyjechali na ustalenia, to po stwierdzeniu, że jest nieletni powinni zaprosić go z opiekunem prawnym na komendę. Formalnie! Na piśmie! Po trzecie, skoro rodzice byli tak uprzejmi i wpuścili ich do mieszkania, to ci "goście" powinni sporządzić protokół z tej wizyty; w najgorszym razie notatk służbową. Nie znasz prawa, Tibr. Nie wymądrzaj się. Wszystkie czynności policji muszą być dokumentowane. A to, że straszyli chłopaka ośmioletnim więzieniem jest groźbą karalną, za którą powinni odpowiedzieć. I tyle, bye!
@F18_hornet ty piszesz o przestępstwach na tle seksualnym, a tak nie jest w tym przypadku.
"Ponieważ przesłuchanie świadka podporządkowane jest przepisom Kpk, więc nie znajduje tutaj zastosowanie przepis art. 32f ustawy z dnia 26 października 1982 r. wymagający w trakcie dokonywania czynności przesłuchania nieletniego obecności jego rodziców lub opiekuna albo obrońcy. Należy zaznaczyć, że jest to zasada, co oznacza, iż decyzja, czy przesłuchanie nieletniego ma nastąpić w obecności osoby dorosłej należy do organu przesłuchującego (policjanta)." Możesz mieć zastrzeżenia do formy ale nic po za tym, przy "przesłuchaniu" był rodzic, gdyby sprawa wyszła w szkole mógłby to być nauczyciel. Myślisz sprawy dotyczące przestępstw seksualnych, gdzie takie przesłuchanie jest traumą więc się chroni ofiary (wtedy jest to jedno przesłuchanie, a sprawą karną gdzie nieletni występuje w charakterze podejrzanego).
Co do jednego się zgodzę, po ustaleniu jeżeli zostali w mieszkaniu i zaczęli go przepytywać to było to formalnie przesłuchanie i z tego na pewno jest notatka.
Wiesz co jesteś... Jak policja przesłucha złodzieja i powie mu grozi panu 3lata więzienia to jest to według ciebie represja? Zastraszanie?
Oni powiedzieli co mili powiedzieć. Jeżeli będzie postępowanie zostaną powiadomieni, jeżeli prokurator umorzy postępowanie również. Jeżeli matka ma zastrzeżenia co do formy powinna wynieść skargę na działania policji.
Więc daruj sobie wycieczki personalne.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2020 o 8:57
@Tibr
@Tibr
Ty chyba nie ogarniasz słowa "represje".
Zgodnie z "tolerancją represywną" guru lewicy Herberta Maruse, gdy policjanci kopią po twarzy leżącego, skutego uczestnika MN lub torturują i mordują Stachowiaka to wszystko jest ok.
Ale gdy policjant tylko przestanie się uśmiechać w kierunku nazi-lewicy, to już kwik, klangor i krzyk, że gwałcą.
@Tibr Gdy PRZESŁUCHA!!! To jest klucz do tej sprawy. Tutaj, jak sam piszesz, przesłuchania nie było, a była bezprawna groźba karalna. Poza tym, mieszasz pojęcia. Przestałeś mnie bawić, bye:)
@F18_hornet ty mieszasz pojęcia zarzucając mi że się nie znam, ale już zmienisz temat, bo już widzę sprawdziłeś, że psycholog jest wymagany tylko przy sprawach gdzie nieletni jest ofiarą i co do zasady lub gdy jest świadkiem w sprawach o podłożu seksualnym, gdy jest podejrzanym w sprawach karnych zastosowanie mają przepisy kpk.
Ty mnie w ogóle nie bawisz bo opowiadasz bzdury, bo ci się wydaje. Tak jesteś anty, że przysłania ci to racjonalne spojrzenie
Jak pisałem można mieć wątpliwości co do formy i z tego tytułu rodzicom przysługuje możliwość skargi.
@kanzas19 nie mieszkałbym MN ze sprawą Stachowiaka, ale fakt nikt się na rynku nie kład w obronie.
Mnie zastanawia jedno jak opozycja będzie tłumaczyć gdy przejmie władzę i będzie musiała współpracować z tą samą policją, a wcześniej czy później użyje jej przy jakichś protestach, czy wtedy będzie to praworządne, czy gdy KRUS zacznie demolować to będą twierdzić, że skoro tak czują to im wolno?
I tu masz rację co do pojmowania represji im bardziej na lewo.
Taka luźna uwaga: jeżeli cię człowieku okradną, zanim się doporosisz się interwencji sporo czasu mija. A i tak po trzech tygodniach dostaniesz pismo o umorzeniu z uwagi na niewykrycia sprawców. Masz zatarg z policją - za automatu dostajesz zarzut np. obrazy, agresji w stosunku do policjanta... Możesz być swiętym człowiekiem ale przed sadem się nie wybronisz.
A tu wystarczy nieopatrzny wpis w mediach społecznościowych i brygada wchodzi "z buta" do chałupy.
Gimnazjów już to nie ma to raz. A dwa to czyim synem on jest? jak widać (albo nie widać bo sprytnie przycięte zdjęcie) stoi obok dwóch polityków Lewicy. Sprawa z pewnością jest bardziej złożona niż tylko zatrzymanie przypadkowego dzieciaka za udostępnianie strajku kobiet na FB.
@grescio tak tak, dodawaj dalej. może jeszcze zaraz napiszesz, że rodzice tego dziecka byli na szkoleniu w Petersburgu, a dziadkowie walczyli w Wermachcie. Wiesz co, żal mi Ciebie. Dzieci, nawet polityków Lewicy, to też dzieci. Wyborcy posłów opozycji, to nadal Polacy. No ale czego się spodziewać, skoro jest w Polsce podział na sympatyków PiS i sympatyków "antyPiS". Sprawa nie jest złożona
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 listopada 2020 o 10:06
@jaroslaw1999 Ja to piszę zupełnie obiektywnie. Mam to szczęście niesympatyzowania ani z Pisem, ani antyPisem. Przypomniało mi to tylko sytuację ze strajkiem rodziców niepełnosprawnych dzieci w sejmie. Pani strajkująca znalazła się na listach wyborów do sejmu (potem były jakieś kłótnie o miejsce na liście), a syn, który był niezdolny do pracy został radnym (nie żeby mi to przeszkadzało, wskazuję tylko hipokryzję). Zaraz może się okazać (oczywiście nie musi), że na tym dziecko też ktoś wjedzie na listy wyborcze. Samego zatrzymania nie pochwalam.
@grescio Jego rodzice walczą o wolność tu i kraju sąsiadującego z Polską... Wystarczy pomyśleć , użyć klawiatury i przeglądarki a nie pisać za co płacą....
@grescio
czyli rozumiem ze nie jest to przypadkowa akcja policji, ale celowa akcja majaca na celu dobranie sie do rodzin politykow opozycji?
czyli generalnie milicja zachowuje sie jak ubecja za komuny.
@grescio Większej głupoty, pisiurku wątpły wymyślić nie mogłeś? Ta sprawa jest nie do obrony, kulsony popełniły przestępstwo zastraszania małoletniego obywatela.
@mieteknapletek Akcja policji nie tyle celowa co zasadna. Jeśli to co napisał grescio jest prawdą czyli rodzice gówniaka to politycy lewicy to znaczy tyle, że rodzice wykorzystują go w swojej "pracy" i propagandzie lewicowej. I tak jak Tibr wyżej pisał, to nie państwo czy konkretnie pis wysłał policję żeby zastraszyć dzieciaka za post na fb tylko ktoś kto jak widać ma jakieś resztki oleju w głowie zgłosił na policję z informacją, że coś może być nie tak z dzieckiem.
@AIkanaro
"Akcja policji nie tyle celowa co zasadna."
w ktorym miejscu? policja probuje zastraszyc mlodych ludzi gdzie tu zasadnosc?
probuja mu postawic zarzuty ze organizowal marsz dlatego bo wrzucil na fb informacje o nim. czy jak wrzuce informacje o wyborach to automatycznie czyni mnie organizatorem?
rodzice chopaka nie sa politycznymi aktywistami, politycy ktorzy sie z nim sfotografowali, to politycy ktorzy pomagagaja mu w tym zeby dostal odpowiednia pomoc prawna
jezeli cos nie tak jest z tym dzieckiem, to sie go wysyla do psychologa a nie straszy policja, tak ze jak ktos ma cos nie tak z glowa, to osoba ktora podjela decyzje o wyslaniu policji do tego chlopaka
ale co sie dziwic ze jest jak jest skoro polska z roku na rok staje sie coraz bardziej autorytarnym panstwem gdzie wolnosc slowa do wyrazania pogladow jest przestepstwem
@mieteknapletek Ale kto twierdzi, że policja próbuje zastraszyć młodych ludzi? Tylko Ci rzekomo zastraszani czyli głowni zainteresowani czyli rodzice dzieciaka. Tibr powyżej tłumaczy najprościej jak się da. Policja dostała zgłoszenie i musiała zareagować. Stawili się pod adresem jaki dostali lub jaki został ustalony. Gówniak NIE DOSTAŁ żadnych zarzutów. Gdyby dostał zarzuty to by go z domu wyprowadzono w kajdankach, a rodzicami też by musieli się zająć i to z automatu za niedopełnienie obowiązków rodzicielskich wobec dziecka. Czy wy ludzie w całej nienawiści do pisu i szerzonej na prawo i lewo propagandy przeciw tym idiotom zamieniliście mózgi na gówno?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 listopada 2020 o 14:57
@AIkanaro
jezeli pan zastepca komendanta policji przychodzi ubrany po cywilnemu do kogos do domu i mowi mu ze jezeli wezmie udzial w protescie bedzie oskarzony o jego organizacje, to jak najbardziej nie jest to wizyta policji ktora dostala zgloszenie, ale wywieranie formy nacisku na obywatela
Do minusujących: nie widzicie, że sami kręcicie na siebie bata, skoro godzicie się na policję "polityczną"? Całkiem niedawno taka właśnie była w Polsce, tylko to Wy dostawaliście wp* więc się nie podobało. Załamka, jak dużo ludzi działa na zasadzie "moralności Kalego".
...a jak wyprowadzali go, to kierowca autobusu już tam stał, pasażerowie z przechodniami bili brawo. Jeszcze jedno - doczekali policjalnci do końca lekcji, czy nie? :)
@zubenelgubenupi To przestępstwo? Legalnie dostają, jak wszyscy, więc twoja uwaga jest, co najmniej, debilna! Pisi kurduple myśleli, że wszystkich przekupią, ale się srodze pomylili i będę mylić się dalej, a później na drzewach..... :):):):):):):)
PiS boi już się wszystkich , dzieci , młodzieży , kobiet i osób starszych.... Przedsiębiorcy , rolnicy i inne grupy mają dość... Zaczynają tracić w każdej grupie społecznej... Ratuje ich jeszcze 500+ itp , ale w momencie gdy zabiorą - ograniczą te wypłacane środki to już będzie koniec... Mamy dość narzucania nam jak mamy żyć i myśleć..!!!
@Robalus1970 PiS się nie boi niczego - nie mają nic do stracenia. Przez COVID i tak są przegrani a do wyborów 3 lata. Polacy za to są debilami że chcą zmiany stołków kiedy wiedzą że stołków zmienić nie mogą do wyborów więc żądają zmiany stołka a nie systemu władzy na taki gdy mogą zmienić stołkowników kiedy chcą. To nie nie robić tego - nie można - broń mnie boże czy inny allahu - nie można wybory raz na 4-5 lat i basta. Naród debili... Chodząca ameba 35 milionów niewolniczych mrówek...
Znając teorie spiskowe mogą też celowo kogoś kreować na lidera ruchu oddolnego wśród młodzieży by ten ruch kontrolować osobą usłużną , uległą albo takim na jakiego ma się haka. Nie raz już tak było..
Mam nadzieję że nie jest taką osobą.. i jest faktycznie ofiarą......
Ja pieprzę... No tak. Lewica teraz wykorzystywać będzie dzieci do walki. Fajnie tak. Prawie jak w Afryce. Polska to kraj upadły i to dosłownie. Bismarck miał wiele racji że Polacy nie potrafią mieć kraju i traktują państwowość jak zabawkę...
A jak mówiłem w 3 roku debiutu Facebooka w Polsce że to taki mały wywiad w społeczeństwie status na wakacjach i cyk złodziej w domu czy mieszkaniu robi co chce
raz się chciałem zarejestrować i zobaczyłem tą liste informacji co można wpisać to zaraz zrezygnowałem nikt mnie nie będzie śledził jak fizycznie cie ktoś śledzi to mówisz wypier.... albo spuszczasz wpier... a na fejsie ?? cie zadręczą psychicznie ostatni dobry portal społecznościowy to była nasza klasa ludzie po 50 się odnajdowali z czasów szkolnych ten portal bardzo wiele zrobił
Jak się wrzuca takie rzeczy warto podać źródło. Żeby każdy mógł sobie wyrobić zdanie.
W Polsce panuje moda do nadużywania wielkich słów. I to zdanie klikbajt - policja wkroczyła na lekcjach zdalnych. (Czy wiedzieli że to nastolatek? A jakby tam był ktoś inny robiący kupę to co by napisali policja wkroczyła jak ten robił klocka?)
Represją można nazwać wpadniecie ABW do twórcy strony antykomor.pl zarekwirowanie sprzętu komputerowego, zrobienie "pilota" w mieszkaniu i następstwa prawne tej wizyty.
W rzeczonym przypadku możemy mówić co najwyżej o próbie zastraszenie, co może lub powinno oburzać ale to jeszcze nie jest represja. Jeżeli sprawa trafi nawet do sądu to zarzut organizacji nielegalnego protestu zostanie oddalony.
Udostępnienie czyjegoś postu to nie to samo co stworzenie go samemu.
@Tibr akurat koleś od antykomora poleciał za dość konkretne wykroczenia, w tym stworzenie i rozpowszechniania gry (no bardziej prostej gierki) polegającej na strzelaniu do prezydenta.
@Elathir dalej jest to jak klikbajt gówno burzowy. Represją byłoby to gdyby cię zobaczyli na demonstracji, spisali po potem nie stąd nie zowąd, po kilku dniach ktoś wciąga cię do nyski, łamie ci palce, przychodzisz do szkoły z rękami na temblaku, a dyrektor szkoły wręcza ci wilczy bilet przed maturą do innej szkoły (tak aby wszyscy widzieli kto jest wywrotowcem). Na koniec matka w pracy ma rozmowę z dyrektorem, a ty sprawę na kolegium o wybryki chuligańskie i zgadnij zakończoną z jakim skutkiem?
Użycie słów typu "represja" i dokręcanie dramatyzmu użyciem zwrotów typu "funkcjonariusze wkroczyli" jest delikatnie pisząc nadużyciem, co nie oznacza, że policja powinna przeprowadzać interwencje po każdym udostępnieniu jakiegoś postu.
Mnie zastanawia co innego, jak policja uzyskała adres? (chyba, że gówniarz podał adres na Facebooku to gratuluję rodzicom roztropności w zaufaniu do dzieciaka). Zapominacie często, że powodem interwencji może być rozkaz przełożonego ale najczęściej złożenie przez kogoś tzw. powiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2020 o 10:35
@Elathir
Po pierwsze to nie stworzył tylko dał linka.
Po drugie co jest nielegalnego w grze o zabijaniu prezydenta? Tu masz np. mod do GTA 2 z misją zabicia prezydenta i jakoś jego twórcom FBI na chatę się nie wbija (https://www.gta5-mods.com/maps/president-weed)
Po trzecie wejście siłowe o 4 rano to działanie nieadekwatne do przewinienia - ewidentna próba zastraszenia.
@mwa zgodnie z Polskim prawem jest, zwłaszcza jeżeli dorzuca się do tego sformułowania jakie tam się pojawiły a mianowicie nawoływanie do zabicia Komorowskiego. I fakt reakcja była zdecydowanie przesadzona, ale mieliśmy do czynienia jednak z przestępstwami.
@Tibr
Nie masz racji, zresztą jak zwykle, gdy bronisz pis i ich przestępczych metod działania. Zastraszanie jest represją i to najście kulsonów na mieszkanie nie powinno się w demokratycznym państwie wydarzyć. To jest jeden z wielu przykładów, że w Polsce praworządność już nie istnieje.
@F18_hornet nie powinno bo?
Czyli policja dostaje zgłoszenie o możliwości popełnienia przestępstwa i nie robi z tym nic to jest praworządność.
Napisanie "nie masz racji" nie jest dowodem, że masz ją ty.
Teraz już wiadomo oficjalnie (to o czym wspomniałem)policja dostała zgłoszenie (ergo życzliwy podał adres bo jakoś nie wierzę aby aspirant był mistrzem IT i doszedł do adresu po wpisie na Facebooku)
Nastolatek nie był sam w domu tylko z matką i przy matce była prowadzona rozmowa. Policjanci poinformowali, że są w związku z zgłoszeniem, że organizuje nielegalny protest.
To co doszło to słowa matki, że policjanci "krzyczeli podniesionym głosem" cokolwiek ten zwrot oznacza.
Poinformowali (bo mają taki obowiązek) o możliwych konsekwencjach prawnych.
Sprawa zostanie umorzona, a ty udowodniłeś, że nie rozumiesz jak działa policja i nie odróżniasz rutynowych działań, możesz zarzucić nadgorliwość ale nie jest to nic niezgodnego z prawem więc nie możesz pisać niepraworządne. Żal mi ciebie i podobnych tobie żyjących w dwuwymiarowym świecie PiSu i antyPiSu.
@Tibr Najpierw wyjaśnij, jakie przestępstwo popełnił lub planował popełnić ten czternastolatek, a potem możemy pogadać:) To było świadome i celowe nadużycie prawa przez kulsonów. Nie wolno im tak postępować z nieletnimi. Przy rozmowie powinien być psycholog dziecięcy i powinny zostać spełnione inne warunki prewidziane w ustawach.
@F18_hornet to nie było przesłuchanie, rozmowa odbyła się przy rodzicu. Policjanci nie wiedzieli, że jest nieletni pojechali sprawdzić zgłoszenie (taki mają obowiązektak jak muszą pojechać gdy ktoś w markecie zgłosi kradzież cukierka) wtedy to dowiedzieli się, że jest nieletni, poinformowali co dalej, jeżeli będą dalsze przesłuchania zostanie wezwany z rodzicami na komendę i wtedy będzie można wymagać by był tak psycholog.
Za dużo filmów oglądasz.
@Tibr Źródło jest w stopce demota (może nie było gdy pisałeś ten post). Tak czy inaczej wizyta policji za udostępnienie takiego postu na FB (udostępnienie, nie stworzenie) to przesada. W kraju, gdzie policja nie kojarzy się z miłym panem policjantem, wizyta w domu tej służby może być odbierana jako represja. Zapewne rozmowa była spokojna i bez gróź, ale wciąż, za udostępnienie takiego postu?
@mudia tak, i to co napisałeś nie przeczę temu, nawet to potwierdziłem (poza źródłem którego fakt nie było).
Nie mniej policja nie shakowsła mu konta i nie wyśledzili po ip adresu fizycznego mieszkania, tylko ktoś złożył doniesienie na policję o możliwości popełnienia przestępstwa gdzie wskazał konkretną osobę. Wizyta była przy rodzicu, tak ponadto.
Ergo ta rodzina ma obok osobę "życzliwą" której się coś nie spodobało i..., A policja ma obowiązek sprawdzić doniesienie o możliwości popełnienia czynu zabronionego. Ot i cała afera, która zawsze ma drugie dno, a nie zawsze tak dramatyczne jak to chcą pokazać dziennikarze w dobie klikbajtowych tytułów.
Gdyby napis/tytuł brzmiał "policja sprawdzając doniesienie trafiła do 14latka" dramatyzmu i gównoburzy by już pewnie nie było.
@Tibr Nie mieli prawa przesłuchiwać go! Ani nawet z nim rozmawiać bez obecności psychologa dziecięcego. To po pierwsze! Po drugie, jeśli przyjechali na ustalenia, to po stwierdzeniu, że jest nieletni powinni zaprosić go z opiekunem prawnym na komendę. Formalnie! Na piśmie! Po trzecie, skoro rodzice byli tak uprzejmi i wpuścili ich do mieszkania, to ci "goście" powinni sporządzić protokół z tej wizyty; w najgorszym razie notatk służbową. Nie znasz prawa, Tibr. Nie wymądrzaj się. Wszystkie czynności policji muszą być dokumentowane. A to, że straszyli chłopaka ośmioletnim więzieniem jest groźbą karalną, za którą powinni odpowiedzieć. I tyle, bye!
@F18_hornet ty piszesz o przestępstwach na tle seksualnym, a tak nie jest w tym przypadku.
"Ponieważ przesłuchanie świadka podporządkowane jest przepisom Kpk, więc nie znajduje tutaj zastosowanie przepis art. 32f ustawy z dnia 26 października 1982 r. wymagający w trakcie dokonywania czynności przesłuchania nieletniego obecności jego rodziców lub opiekuna albo obrońcy. Należy zaznaczyć, że jest to zasada, co oznacza, iż decyzja, czy przesłuchanie nieletniego ma nastąpić w obecności osoby dorosłej należy do organu przesłuchującego (policjanta)." Możesz mieć zastrzeżenia do formy ale nic po za tym, przy "przesłuchaniu" był rodzic, gdyby sprawa wyszła w szkole mógłby to być nauczyciel. Myślisz sprawy dotyczące przestępstw seksualnych, gdzie takie przesłuchanie jest traumą więc się chroni ofiary (wtedy jest to jedno przesłuchanie, a sprawą karną gdzie nieletni występuje w charakterze podejrzanego).
Co do jednego się zgodzę, po ustaleniu jeżeli zostali w mieszkaniu i zaczęli go przepytywać to było to formalnie przesłuchanie i z tego na pewno jest notatka.
Wiesz co jesteś... Jak policja przesłucha złodzieja i powie mu grozi panu 3lata więzienia to jest to według ciebie represja? Zastraszanie?
Oni powiedzieli co mili powiedzieć. Jeżeli będzie postępowanie zostaną powiadomieni, jeżeli prokurator umorzy postępowanie również. Jeżeli matka ma zastrzeżenia co do formy powinna wynieść skargę na działania policji.
Więc daruj sobie wycieczki personalne.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2020 o 8:57
@Tibr
@Tibr
Ty chyba nie ogarniasz słowa "represje".
Zgodnie z "tolerancją represywną" guru lewicy Herberta Maruse, gdy policjanci kopią po twarzy leżącego, skutego uczestnika MN lub torturują i mordują Stachowiaka to wszystko jest ok.
Ale gdy policjant tylko przestanie się uśmiechać w kierunku nazi-lewicy, to już kwik, klangor i krzyk, że gwałcą.
@Tibr Gdy PRZESŁUCHA!!! To jest klucz do tej sprawy. Tutaj, jak sam piszesz, przesłuchania nie było, a była bezprawna groźba karalna. Poza tym, mieszasz pojęcia. Przestałeś mnie bawić, bye:)
@F18_hornet ty mieszasz pojęcia zarzucając mi że się nie znam, ale już zmienisz temat, bo już widzę sprawdziłeś, że psycholog jest wymagany tylko przy sprawach gdzie nieletni jest ofiarą i co do zasady lub gdy jest świadkiem w sprawach o podłożu seksualnym, gdy jest podejrzanym w sprawach karnych zastosowanie mają przepisy kpk.
Ty mnie w ogóle nie bawisz bo opowiadasz bzdury, bo ci się wydaje. Tak jesteś anty, że przysłania ci to racjonalne spojrzenie
Jak pisałem można mieć wątpliwości co do formy i z tego tytułu rodzicom przysługuje możliwość skargi.
@kanzas19 nie mieszkałbym MN ze sprawą Stachowiaka, ale fakt nikt się na rynku nie kład w obronie.
Mnie zastanawia jedno jak opozycja będzie tłumaczyć gdy przejmie władzę i będzie musiała współpracować z tą samą policją, a wcześniej czy później użyje jej przy jakichś protestach, czy wtedy będzie to praworządne, czy gdy KRUS zacznie demolować to będą twierdzić, że skoro tak czują to im wolno?
I tu masz rację co do pojmowania represji im bardziej na lewo.
Kłamliwy demot. PiS nie represjonuje gimnazjalistów. W końcu po coś zlikwidowali gimnazja.
Taka luźna uwaga: jeżeli cię człowieku okradną, zanim się doporosisz się interwencji sporo czasu mija. A i tak po trzech tygodniach dostaniesz pismo o umorzeniu z uwagi na niewykrycia sprawców. Masz zatarg z policją - za automatu dostajesz zarzut np. obrazy, agresji w stosunku do policjanta... Możesz być swiętym człowiekiem ale przed sadem się nie wybronisz.
A tu wystarczy nieopatrzny wpis w mediach społecznościowych i brygada wchodzi "z buta" do chałupy.
Gimnazjów już to nie ma to raz. A dwa to czyim synem on jest? jak widać (albo nie widać bo sprytnie przycięte zdjęcie) stoi obok dwóch polityków Lewicy. Sprawa z pewnością jest bardziej złożona niż tylko zatrzymanie przypadkowego dzieciaka za udostępnianie strajku kobiet na FB.
@grescio tak tak, dodawaj dalej. może jeszcze zaraz napiszesz, że rodzice tego dziecka byli na szkoleniu w Petersburgu, a dziadkowie walczyli w Wermachcie. Wiesz co, żal mi Ciebie. Dzieci, nawet polityków Lewicy, to też dzieci. Wyborcy posłów opozycji, to nadal Polacy. No ale czego się spodziewać, skoro jest w Polsce podział na sympatyków PiS i sympatyków "antyPiS". Sprawa nie jest złożona
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2020 o 10:06
@jaroslaw1999 Ja to piszę zupełnie obiektywnie. Mam to szczęście niesympatyzowania ani z Pisem, ani antyPisem. Przypomniało mi to tylko sytuację ze strajkiem rodziców niepełnosprawnych dzieci w sejmie. Pani strajkująca znalazła się na listach wyborów do sejmu (potem były jakieś kłótnie o miejsce na liście), a syn, który był niezdolny do pracy został radnym (nie żeby mi to przeszkadzało, wskazuję tylko hipokryzję). Zaraz może się okazać (oczywiście nie musi), że na tym dziecko też ktoś wjedzie na listy wyborcze. Samego zatrzymania nie pochwalam.
@grescio Jego rodzice walczą o wolność tu i kraju sąsiadującego z Polską... Wystarczy pomyśleć , użyć klawiatury i przeglądarki a nie pisać za co płacą....
@grescio
czyli rozumiem ze nie jest to przypadkowa akcja policji, ale celowa akcja majaca na celu dobranie sie do rodzin politykow opozycji?
czyli generalnie milicja zachowuje sie jak ubecja za komuny.
@grescio Większej głupoty, pisiurku wątpły wymyślić nie mogłeś? Ta sprawa jest nie do obrony, kulsony popełniły przestępstwo zastraszania małoletniego obywatela.
@mieteknapletek Akcja policji nie tyle celowa co zasadna. Jeśli to co napisał grescio jest prawdą czyli rodzice gówniaka to politycy lewicy to znaczy tyle, że rodzice wykorzystują go w swojej "pracy" i propagandzie lewicowej. I tak jak Tibr wyżej pisał, to nie państwo czy konkretnie pis wysłał policję żeby zastraszyć dzieciaka za post na fb tylko ktoś kto jak widać ma jakieś resztki oleju w głowie zgłosił na policję z informacją, że coś może być nie tak z dzieckiem.
@AIkanaro
"Akcja policji nie tyle celowa co zasadna."
w ktorym miejscu? policja probuje zastraszyc mlodych ludzi gdzie tu zasadnosc?
probuja mu postawic zarzuty ze organizowal marsz dlatego bo wrzucil na fb informacje o nim. czy jak wrzuce informacje o wyborach to automatycznie czyni mnie organizatorem?
rodzice chopaka nie sa politycznymi aktywistami, politycy ktorzy sie z nim sfotografowali, to politycy ktorzy pomagagaja mu w tym zeby dostal odpowiednia pomoc prawna
jezeli cos nie tak jest z tym dzieckiem, to sie go wysyla do psychologa a nie straszy policja, tak ze jak ktos ma cos nie tak z glowa, to osoba ktora podjela decyzje o wyslaniu policji do tego chlopaka
ale co sie dziwic ze jest jak jest skoro polska z roku na rok staje sie coraz bardziej autorytarnym panstwem gdzie wolnosc slowa do wyrazania pogladow jest przestepstwem
@mieteknapletek Ale kto twierdzi, że policja próbuje zastraszyć młodych ludzi? Tylko Ci rzekomo zastraszani czyli głowni zainteresowani czyli rodzice dzieciaka. Tibr powyżej tłumaczy najprościej jak się da. Policja dostała zgłoszenie i musiała zareagować. Stawili się pod adresem jaki dostali lub jaki został ustalony. Gówniak NIE DOSTAŁ żadnych zarzutów. Gdyby dostał zarzuty to by go z domu wyprowadzono w kajdankach, a rodzicami też by musieli się zająć i to z automatu za niedopełnienie obowiązków rodzicielskich wobec dziecka. Czy wy ludzie w całej nienawiści do pisu i szerzonej na prawo i lewo propagandy przeciw tym idiotom zamieniliście mózgi na gówno?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2020 o 14:57
@AIkanaro
jezeli pan zastepca komendanta policji przychodzi ubrany po cywilnemu do kogos do domu i mowi mu ze jezeli wezmie udzial w protescie bedzie oskarzony o jego organizacje, to jak najbardziej nie jest to wizyta policji ktora dostala zgloszenie, ale wywieranie formy nacisku na obywatela
Do minusujących: nie widzicie, że sami kręcicie na siebie bata, skoro godzicie się na policję "polityczną"? Całkiem niedawno taka właśnie była w Polsce, tylko to Wy dostawaliście wp* więc się nie podobało. Załamka, jak dużo ludzi działa na zasadzie "moralności Kalego".
żenujący demot no polskiej Grecie
...a jak wyprowadzali go, to kierowca autobusu już tam stał, pasażerowie z przechodniami bili brawo. Jeszcze jedno - doczekali policjalnci do końca lekcji, czy nie? :)
Brawo młody mężczyzno!
Ktoś jeszcze nie zajarzył, że nie ma już gimnazjów.
Ok, a co było w tym poście?
Nie dasz się zastraszyć , bo nie wiesz co to jest zastraszenie.... dzieciaku.
reżyseria: Lempart
jacy rodzice taki synalek. Co jest takiego z mentalnością lewaków, że potrafią zrobić szambo w umysłach swych dzieci?
@mtelisz Ale 500+ na smarkacza biorą?
@zubenelgubenupi To przestępstwo? Legalnie dostają, jak wszyscy, więc twoja uwaga jest, co najmniej, debilna! Pisi kurduple myśleli, że wszystkich przekupią, ale się srodze pomylili i będę mylić się dalej, a później na drzewach..... :):):):):):):)
Represjonowani to mało powiedziane. Nawet te ich gimnazja im zlikwidowali !
To już zakrawa na eksterminację !
Zbrodniczy spisek w gimnazjalnej klasie
Zagraża państwu, w jego spokój godzi
Inspiratorów wkrótce wykryć da się
Wciąż niepoprawni Polaczkowie młodzi
(...)
Ta? I jakie zarzuty mu niby postawili?
A podobno dzieci z bezmózgowiem umierają po porodzie
@martyna19971
No właśnie, a ty żyjesz.
@BOFH Ty przecież też.
@Anty_Leming
Bo ja mózg mam, w przeciwieństwie do was.
Ten rząd jest taki głupi, ze masakra. Czepiać się kogokolwiek, że ich krytykują to już głupota. Ale czepiać się dzieci to już sku***wysyństwo.
@profix3 ty też jesteś głupi jeżeli wiesz w tą propagandę
@snap171 ok, czyli to nie prawda, że policja odwiedziła tego nastolatka? Różnie bywa. A mamy jakieś dane, że tak nie było?
https://oko.press/policja-straszy-14-latka-8-latami-wiezienia-za-wpis-na-fb-o-strajku-kobiet-nie-dam-sie-zastraszyc/
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2020 o 22:08
Fajny ten PiS. Taki nie za wolnościowy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2020 o 20:31
wypowiadają się bezdzietni?
PiS boi już się wszystkich , dzieci , młodzieży , kobiet i osób starszych.... Przedsiębiorcy , rolnicy i inne grupy mają dość... Zaczynają tracić w każdej grupie społecznej... Ratuje ich jeszcze 500+ itp , ale w momencie gdy zabiorą - ograniczą te wypłacane środki to już będzie koniec... Mamy dość narzucania nam jak mamy żyć i myśleć..!!!
@Robalus1970 PiS się nie boi niczego - nie mają nic do stracenia. Przez COVID i tak są przegrani a do wyborów 3 lata. Polacy za to są debilami że chcą zmiany stołków kiedy wiedzą że stołków zmienić nie mogą do wyborów więc żądają zmiany stołka a nie systemu władzy na taki gdy mogą zmienić stołkowników kiedy chcą. To nie nie robić tego - nie można - broń mnie boże czy inny allahu - nie można wybory raz na 4-5 lat i basta. Naród debili... Chodząca ameba 35 milionów niewolniczych mrówek...
ktoś tu trolem pocisnoł xD aż miło pytanie czy świadomie czy nie xD
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2020 o 21:43
@zasysacz Do szkoły niedojdo!!! Naucz się pisać po polsku!
@F18_hornet jeśli chodzi o "pocisnoł" tak miało być nawet autokorekta to poprawia :)
14-to latek w dodatku chłopak.
On walczy o prawa kobiet?!
On nawet nie wie co kobieta ma pod bluzką.
Idiota i tyle.
To nie represja, to sprawiedliwość! Lempertowa będzie następna!
Takie kity łyka tylko naiwniak taki sam jak autor tego gniota.
Znając teorie spiskowe mogą też celowo kogoś kreować na lidera ruchu oddolnego wśród młodzieży by ten ruch kontrolować osobą usłużną , uległą albo takim na jakiego ma się haka. Nie raz już tak było..
Mam nadzieję że nie jest taką osobą.. i jest faktycznie ofiarą......
Ja pieprzę... No tak. Lewica teraz wykorzystywać będzie dzieci do walki. Fajnie tak. Prawie jak w Afryce. Polska to kraj upadły i to dosłownie. Bismarck miał wiele racji że Polacy nie potrafią mieć kraju i traktują państwowość jak zabawkę...
Represje... Tak? https://www.youtube.com/watch?v=efAUCata4Hk
A jak mówiłem w 3 roku debiutu Facebooka w Polsce że to taki mały wywiad w społeczeństwie status na wakacjach i cyk złodziej w domu czy mieszkaniu robi co chce
raz się chciałem zarejestrować i zobaczyłem tą liste informacji co można wpisać to zaraz zrezygnowałem nikt mnie nie będzie śledził jak fizycznie cie ktoś śledzi to mówisz wypier.... albo spuszczasz wpier... a na fejsie ?? cie zadręczą psychicznie ostatni dobry portal społecznościowy to była nasza klasa ludzie po 50 się odnajdowali z czasów szkolnych ten portal bardzo wiele zrobił
Zanikają już ostatnie granice pomiędzy tzw "polską policją" a najgorszymi formacjami przymusu w historii tych ziem:
http://zaprasza.net/znf/0.%C5%BCydowska-policja-prowadzi-zydowskie-dziecko-na-smier%C4%87.jpg?article_id=34581
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 listopada 2020 o 10:56