Woda powyżej 100⁰C zmienia stan skupienia na gazowy. Podejrzewam więc, że chodzi o parę wodną, która jest wymagana do produkcji prądu. Rydzyk nie miał planu produkcji prądu, tylko geotermię, do której wystarczy niższa temperatura. Autor filmu nie wie więc o czym mówi, czepia się dla samego czepiania bo ma osobistą awersję do człowieka
@Dolcannz Napisałeś, że woda w 100C zmienia stan skupienia na gazowy, oraz że chodzi o parę wodną, to ten prosty wykres wyprowadza Cię z błędu mam nadzieje - jeśli nie, to zapraszam do książek z fizyki z etapu gimnazjalnego.
Na szczęście nie miałem nic wspólnego z gimbazjum. Chodziłem do szkoły gdy te prezentowały jeszcze jakiś poziom. Może dlatego potrafię wyciągać wnioski z tego co słyszę. Czy zaprzeczysz, że temp wrzenia to ok 100⁰C? I nie interesuje mnie temp wrzenia kilkaset metrów pod ziemią, bo nie po to się wpuszcza tam rurę by trzymać ciepłą wodę pod ziemią, tylko by ją wydobyć na powierzchnię. A tutaj momentalie zamieni się w parę, którą wykorzystuje się do produkcji prądu. Czy Rydzyk wybudował więc elektrownię, czy może jednak stosuje ciepłą wodę do ogrzania kilku grzejników w.swoim imperium. Dlaczego autor filmu przeinacza fakty, a ty je nadinterpretujesz by pasowały do tezy, która ci odpowiada? Kto powinien wrócic do gimnazjum, ja czy może jednak ty?
@Dolcannz Jednak polecam wrócić do szkoły. Instalacje generatorowe nie pracują pod ciśnieniem atmosferycznym - jest to nieopłacalne. Czy to geotermia, czy węglowe, czy atomowe, bez znaczenia. https://rynek-energii-elektrycznej.cire.pl/pliki/2/blokinahoryzonc.pdf
Taki mały brief pokazujący jaką gafę strzeliłeś.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 grudnia 2020 o 1:00
Niech sobie pracują pod jakim chcą ciśnieniem. Ja temu nie zaprzeczam, naucz się czytać ze zrozumieniem!
Ja twierdzę, że temp wrzenia wody to 100⁰C, a ty piszesz, że to bzdura. Ja twierdzę, że 130⁰C wykorzystuje się do produkcji prądu, a ty piszesz, że to bzdura. Ja twierdzę, że Rydzykowi wystarczy 65⁰C do ogrzania bydynków jego imperium, a ty piszesz, że to bzdura. Ja twierdzę, że Rydzyk nigdy nie miał w planach produkcji prądu, a ty twierdzisz, że to bzdura. Zaprzeczasz oczywistym faktom, a czepiasz się czegoś, czego nie napisałem. Do szkoły!
@Dolcannz Widzisz chłopie, pokazujesz tylko że nie masz pojęcia o czym piszesz. Ja Ci napiszę, że woda nie wrze w temperaturze 200C i też będę miał rację, tak samo jak i to że wrze przy 0C. Kolega wyżej przedstawił ci ładny wykres pokazujący że to wszystko jest możliwe, no ale jakiś ciołek nie znający się na technologii generatorowej będzie udawał że niebieskie jest zielone....
@Dolcannz "Woda powyżej 100⁰C zmienia stan skupienia na gazowy.", czyli robisz prostytutkę z logiki... No ale kończę temat, bo wykazujesz odporność na wiedzę.
Kolejny świadek przestępstwa, który pajacuje w sieci, zamiast zgłosić swoje wątpliwości odpowiednim organom, żeby je zweryfikowały. Cyrk i demagogia...
@siditg
jako ze pieniadze w czesci pochodza od unii, mozna bylo by te nieprawidlowosci w przyznawaniu dotacji zglosic tam
ale znow bylby wrzask ze ktos donosi na polske
@mieteknapletek @Obiektywny1 w 2008 była kontrola w NFOŚ, były wątpliwości natury formalnej i w związku z nią (oraz zmianą opcji rządzącej) zmienił się dyrektor. Potem przez 7 lat, cały czas rządów PO, był czas na ewentualne pociągnięcie kogoś do odpowiedzialności za jakieś nieprawidłowości. Oczywiście nic takiego nie miało miejsca.
Stąd wniosek, że albo wszystko było w porządku, albo ktoś tu się wykazał znakomitą niekompetencją i to na poziomie 'ponad podziałami'.
A pan z filmiku to jednoznacznie zadeklarowany politycznie frustrat i manipulator. Dobrze wie (a może nie wie - to wtedy jeszcze ignorant...), że tego typu parametry są normalne i tak wygląda technologia. Szczególnie w przypadku wprowadzania ciepła geotermalnego do publicznej sieci ciepłowniczej, trzeba wyrównać ich parametry. Bo ciepło to jedno, a temperatura drugie.
Jest nawet 'konkurencyjny' odwiert w Pruszkowie, gdzie pozyskuje się wodę o temperaturze 50 stopni i nikomu to nie przeszkadza. W termach w Mszczonowie jest dostępna woda ok. 41 stopni i też jakoś działa tam ciepłownia.
Cyrk i demagogia... za świadome wprowadzanie w błąd takich ilości ludzi powinna być odpowiedzialność karna a nie okejki na fejsbuku.
@mwa - masz rację, geoterma o tej temperaturze, co u Rydzyka nadaje się do efektywnego wykorzystania, jeśli woda jest wydobywana z głębokości bodajże do 1 km, czy też nawet 2km, nie pamiętam dokładnie…
Nie wiem czy macie na tyle rozbudowaną wyobraźnię żeby zrozumieć że zimna czy ciepła nie oznacza jednoznacznie jaką temperaturę ta woda ma gdyby miała 300 stopni to też może być zimna jeśli proces wymaga by temperatura wody wynosiła np. 500. Tutaj autor mówi prawdę bo jeśli proces wymaga temp. H2O rzędu 130 stopni a woda ma 60 to jest to woda zimna. Druga rzecz Jaki organ podejmie się ruszania Rydzyka prokuratura? Chyba kpicie. Po trzecie dotacje z UE przyznaje urząd wojewódzki wedle własnego klucza. A jeśli urząd jest PiS owski to nawet hodowla jedwabników dostałaby dotację jeśli hodowlą miałby sterować PiS owski kacyk..
@mars80 Pojęcie woda "zimna" czy "ciepła" są względne. Ta wspnuana w filmie jest w stosunku wymaganej zimna bo ma 60 zamiast 130. Ja np pracuję w elektrociepłowni i dla nas tam pracujących zimna woda to 170st i jest podgrzewana do zasilania kotła do prawie 300, a na wyjściu (już jako para przegrzana) ma 500st. Tak więc wiesz...
@PadlinaPadalec Nie ma znaczenia jaka jest temperatura zasilania, ważne jaka jest temperatura powrotu. Jeżeli temperatura powrotu jest np. 40oC, to zdecydowanie ekonomiczniej jest grzać wodę od rydzyka, która ma 64oC.
Patrząc na bilans energetyczny to jednak trzeba przyznać ze ogrzanie wody z temperatury 60 stopni do 120 wymaga mniej energii niż podgrzanie do tej temperatury 120 wody powierzchniowej jaka w zimie ma te 4-6 stopni a w lecie może mieć maksymalnie koło 30 stopni .
Ale czy jest to tak ekologiczne?
Chyba że Rydzyk chce ją podgrzewać gorącymi i żarliwymi modlitwami
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 grudnia 2020 o 14:36
Ani państwo, ani UE nie powinna ingerować w taki sposób w gospodarkę. Wszelkie dotacje powodują tego typu patologie. Jeśli ktoś uważa, że jakieś przedsięwzięcie wymaga publicznego dofinansowania to niech sobie je dofinansuje. można do tego wykorzystać giełdę. Natomiast ja nie chcę dofinansowywać lotnisk, przekopów, geotermii, nowych biznesów, zakupu sprzętu rolniczego itd. Możecie przestać mnie do tego zmuszać?
@marcinm1
Mamy tutaj 2 opcje, albo publiczne dofinansowanie działań pro-eko, albo wrzucenie bardzo restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji CO2 oraz pyłów i smogu i wprowadzać za to bardzo duże kary, aby działania ekologiczne się opłacały firmom. Obie te opcje mają bardzo wielu przeciwników.
Dlaczego tak często jak czytam "zmiażdżył" czy "zaorał" (coś lub kogoś) to jedyne co w rzeczywistości widzę, ze zbłaźnił (się)?
Czy te demoty robią gimnazjaliści?
Skoro Rydzyk ma wodę 64'C a Wikipedia zawiera informację, ze przy 65'C jest geotermia opłacalna to tylko idiota z TVNu moze opowiadać bzdury i liczyć, że lemingi połkną wszystko jak pelikany :)
Wikipedia:
Możliwości wykorzystania wód geotermalnych dotyczą 40% obszaru kraju (wydobycie jest opłacalne, gdy do głębokości 2 km temperatura osiąga 65 °C, zasolenie nie przekracza 30 g/l, a także gdy wydajność źródła jest odpowiednia). Powstał atlas wód geotermalnych występujących na terenie Polski pod redakcją prof.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 grudnia 2020 o 20:01
@Anty_Leming Przyganiał kocioł garnkowi: Sam bulwersujesz się na pewne sformułowania, a Ty wykorzystujesz je tutaj: "idiota z TVN" czy "lemingi" czy "pelikany". Ludzi zbulwersowało to, że OTR dostał kase od państwa i z UE, na podgrzewanie wody tylko dlatego, żeby spełniała warunki. wody geotermalnej. Równie dobrze jam oge ciągnąć wodę z kranu, podgrzewać ja do tych 70-90 stopni, posolić jakąś solą jodowaną i zażyczyć sobie dofinansowania. To albo ta woda jest geotermalna prosto z ziemi, albo nie.
@Joker85 No poniekąd tak - bo to wszystkie pieniądze jakie dostał z budżetu, a nie tylko te na geotermię. Tak naprawdę cały filmik powinien zamknąć się w jednym zdaniu - "Rydzyk dostał w ciągu 4 lat 217mln z budżetu i jeszcze ileś tam z Unii na ciepłownię gazową". Koniec rewelacji - reszta to już puste p...dolenie.
Zmiażdżył to co najwyżej swoją nauczycielkę fizyki ze szkoły średniej. Osobiście nie lubię Rydzyka, jeszcze bardziej nie lubię rozdawnictwa, czy to z budżetu państwowego czy unijnego, zwłaszcza na prywatne przedsięwzięcia, ale na miłość boską! Jak chce się komuś doj....bać, to merytorycznie, a nie takim pier....leniem!
A fakty są takie, że 64 stopnie w zupełności wystarczają do ogrzewania rydzowego królestwa bez żadnego podgrzewania i chyba to był pierwotny zamiar. Wystarczą też do ogrzewania aquaparku, którego chyba nie ma i mam nadzieje, że nikt nie wpadnie na to, żeby za pieniądze publiczne Rydzykowi takowy wybudować.
Natomiast jeżeli chodzi o oddawanie ciepła do sieci ciepłowniczej zasilanej wodą o temperaturze 130oC to wszystko zależy od temperatury powrotu z tejże sieci. Jeżeli wynosi ona np. 40oC, to podgrzewanie wody z 64oC do 130oC zużyje z grubsza licząc jakieś 25% energii mniej niż z tych 40. A że emisja CO2 ze spalania tego samego paliwa jest proporcjonalna do energii cieplnej pozyskanej w procesie spalania, to emisja CO2 również będzie c.a. 25% niższa, a w przypadku porównania do ciepłowni węglowej już praktycznie 60% mniejsza, bo Rydzyk chce grzać gazem ziemnym.
Sieci ciepłownicze regulują temperaturę zasilania wg krzywej grzewczej. 130 to jest ale przy minus 20stC na zewnątrz. Przy +5 już jest na zasilaniu 70 a na powrocie 40. Ciepło ogrzewa budynki przez pół roku, ale również podgrzewa wodę wodociągowa przez cały rok.
Szacuje że 40% energii cieplnej jest z ziemi.
Facet z filmu coś usłyszał i wymyślił na chłopski rozum. Tylko brakuje mu wiedzy technicznej.
Nie cierpię Rydzyka już od 25 lat, przestałem go obserwować [bo po co sobie psuć nerwy],ale Michał Stasiński przegina i to ostro. W Uniejowie mają też tylko 68 stopni, produkują prąd dla miasteczka i zasilają baseny. Dwa; 45000 aut produkuje około 350 ton co2 na godz. elektrownia Bełchatów 4200 ton na godz. przy czym 5000 megawat prądu 20% zapotrzebowania Polski, to czyżby kotłownia Rydzyka to 2% energii jaką polska zużywa?
@Krisiek44 Moc cieplna wszystkich koncesjonowanych ciepłowni i elektrociepłowni w Polsce to wg danych URE ok 55GW. Największa elektrociepłownia w Polsce ma ok. 2,1GW mocy cieplnej. Przyjmując, że w ruchu miejskim samochód spala ok 3l/h, a wartość opałowa paliwa to dla uproszczenia 10kWh/l, to całkowita moc cieplna 45 tyś. samochodów = 1350MW. Biorąc pod uwagę, że spalanie gazu ziemnego powoduje emisję ok 30% mniej CO2 na jednostkę energii niż spalanie benzyny czy oleju, to przy tej samej emisji moc rydzowej ciepłowni musiałaby wynosić 1,9GW, co czyniłoby ją drugą największą ciepłownią w Polsce. Jest to hipotetycznie możliwe, ale raczej bardzo mało prawdopodobne ;)
Ja moze z pupy strony, chwile odsapnijcie....
...taka gierka umyslowa dla odprezenia...
WYOBRAZCIE sobie :) dacie rade - ze ktos na swiecie wlasnie przeprowadzil dowod naukowy na brak istnienia Boga (czysto teoretycznie - po prostu sobie ten fakt wyobracie bez dyskutowania jak to mozliwe, ze to niemozliwe, ze nie da sie, ze trzeba do tego A, B, C i D itp). Przeprowadzono dowod, jest nagroda Nobla, na swiecie panuje wielka konsternacja.
I TERAZ - wyborazcie sobie te wielka rzesze bezrobotnych facetow w sukienkach i poploch w oczach, niczym z filmu "prowadzimy baranki na golenie".
130⁰C? Cholera gorąco. Ktoś by mógł powiedzieć, że PARZY
@Dolcannz
bo potrzeba takiej temperatury by efektywnie działały wymienniki ciepła
Woda powyżej 100⁰C zmienia stan skupienia na gazowy. Podejrzewam więc, że chodzi o parę wodną, która jest wymagana do produkcji prądu. Rydzyk nie miał planu produkcji prądu, tylko geotermię, do której wystarczy niższa temperatura. Autor filmu nie wie więc o czym mówi, czepia się dla samego czepiania bo ma osobistą awersję do człowieka
@Dolcannz https://i.imgur.com/Tj6O4fq.png
Wrzuciłeś obrazek no i co? Czy zaprzeczysz, że temperatura 130⁰C w geotermii jest wymagana do produkcji prądu? Czy Rydzyk buduje elektrownię?
@Dolcannz Napisałeś, że woda w 100C zmienia stan skupienia na gazowy, oraz że chodzi o parę wodną, to ten prosty wykres wyprowadza Cię z błędu mam nadzieje - jeśli nie, to zapraszam do książek z fizyki z etapu gimnazjalnego.
Na szczęście nie miałem nic wspólnego z gimbazjum. Chodziłem do szkoły gdy te prezentowały jeszcze jakiś poziom. Może dlatego potrafię wyciągać wnioski z tego co słyszę. Czy zaprzeczysz, że temp wrzenia to ok 100⁰C? I nie interesuje mnie temp wrzenia kilkaset metrów pod ziemią, bo nie po to się wpuszcza tam rurę by trzymać ciepłą wodę pod ziemią, tylko by ją wydobyć na powierzchnię. A tutaj momentalie zamieni się w parę, którą wykorzystuje się do produkcji prądu. Czy Rydzyk wybudował więc elektrownię, czy może jednak stosuje ciepłą wodę do ogrzania kilku grzejników w.swoim imperium. Dlaczego autor filmu przeinacza fakty, a ty je nadinterpretujesz by pasowały do tezy, która ci odpowiada? Kto powinien wrócic do gimnazjum, ja czy może jednak ty?
@Dolcannz Jednak polecam wrócić do szkoły. Instalacje generatorowe nie pracują pod ciśnieniem atmosferycznym - jest to nieopłacalne. Czy to geotermia, czy węglowe, czy atomowe, bez znaczenia.
https://rynek-energii-elektrycznej.cire.pl/pliki/2/blokinahoryzonc.pdf
Taki mały brief pokazujący jaką gafę strzeliłeś.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 grudnia 2020 o 1:00
Niech sobie pracują pod jakim chcą ciśnieniem. Ja temu nie zaprzeczam, naucz się czytać ze zrozumieniem!
Ja twierdzę, że temp wrzenia wody to 100⁰C, a ty piszesz, że to bzdura. Ja twierdzę, że 130⁰C wykorzystuje się do produkcji prądu, a ty piszesz, że to bzdura. Ja twierdzę, że Rydzykowi wystarczy 65⁰C do ogrzania bydynków jego imperium, a ty piszesz, że to bzdura. Ja twierdzę, że Rydzyk nigdy nie miał w planach produkcji prądu, a ty twierdzisz, że to bzdura. Zaprzeczasz oczywistym faktom, a czepiasz się czegoś, czego nie napisałem. Do szkoły!
@Dolcannz Widzisz chłopie, pokazujesz tylko że nie masz pojęcia o czym piszesz. Ja Ci napiszę, że woda nie wrze w temperaturze 200C i też będę miał rację, tak samo jak i to że wrze przy 0C. Kolega wyżej przedstawił ci ładny wykres pokazujący że to wszystko jest możliwe, no ale jakiś ciołek nie znający się na technologii generatorowej będzie udawał że niebieskie jest zielone....
Różnimy się tym, że ja nie twierdzę, że woda nie wrze w 200⁰C, za to ty twierdzisz , że nie wrze w 100⁰C. Koniec dyskusji
@Dolcannz "Woda powyżej 100⁰C zmienia stan skupienia na gazowy.", czyli robisz prostytutkę z logiki... No ale kończę temat, bo wykazujesz odporność na wiedzę.
Kolejny świadek przestępstwa, który pajacuje w sieci, zamiast zgłosić swoje wątpliwości odpowiednim organom, żeby je zweryfikowały. Cyrk i demagogia...
@siditg Jakim organom? Może doskonale wie, że zostałoby to zamiecione pod dywan.
@siditg
jako ze pieniadze w czesci pochodza od unii, mozna bylo by te nieprawidlowosci w przyznawaniu dotacji zglosic tam
ale znow bylby wrzask ze ktos donosi na polske
@mieteknapletek @Obiektywny1 w 2008 była kontrola w NFOŚ, były wątpliwości natury formalnej i w związku z nią (oraz zmianą opcji rządzącej) zmienił się dyrektor. Potem przez 7 lat, cały czas rządów PO, był czas na ewentualne pociągnięcie kogoś do odpowiedzialności za jakieś nieprawidłowości. Oczywiście nic takiego nie miało miejsca.
Stąd wniosek, że albo wszystko było w porządku, albo ktoś tu się wykazał znakomitą niekompetencją i to na poziomie 'ponad podziałami'.
A pan z filmiku to jednoznacznie zadeklarowany politycznie frustrat i manipulator. Dobrze wie (a może nie wie - to wtedy jeszcze ignorant...), że tego typu parametry są normalne i tak wygląda technologia. Szczególnie w przypadku wprowadzania ciepła geotermalnego do publicznej sieci ciepłowniczej, trzeba wyrównać ich parametry. Bo ciepło to jedno, a temperatura drugie.
Jest nawet 'konkurencyjny' odwiert w Pruszkowie, gdzie pozyskuje się wodę o temperaturze 50 stopni i nikomu to nie przeszkadza. W termach w Mszczonowie jest dostępna woda ok. 41 stopni i też jakoś działa tam ciepłownia.
Cyrk i demagogia... za świadome wprowadzanie w błąd takich ilości ludzi powinna być odpowiedzialność karna a nie okejki na fejsbuku.
Zimna woda o temperaturze 60C.... Proponuję, żeby autor filmiku wylał sobie zatem kubeł takiej zimnej wody na głowę. Na pewno ostudzi jego emocje.
Coś mi tu nie pasuje. Tu jest artykuł o innej ciepłowni geotermalnej i tam podają że woda ma nawet mniej bo 61 stopni.
https://globenergia.pl/geotermia-pyrzyce-druga-najstarsza-cieplownia-geotermalna-w-polsce/
@mwa
To nie ma pasować. Ludzie myślący wiedzą, że facet ściemnia. Ważne, że lemingi łykają to jak pelikany wierząc w każde jego słowo :)
@mwa - masz rację, geoterma o tej temperaturze, co u Rydzyka nadaje się do efektywnego wykorzystania, jeśli woda jest wydobywana z głębokości bodajże do 1 km, czy też nawet 2km, nie pamiętam dokładnie…
Nie wiem czy macie na tyle rozbudowaną wyobraźnię żeby zrozumieć że zimna czy ciepła nie oznacza jednoznacznie jaką temperaturę ta woda ma gdyby miała 300 stopni to też może być zimna jeśli proces wymaga by temperatura wody wynosiła np. 500. Tutaj autor mówi prawdę bo jeśli proces wymaga temp. H2O rzędu 130 stopni a woda ma 60 to jest to woda zimna. Druga rzecz Jaki organ podejmie się ruszania Rydzyka prokuratura? Chyba kpicie. Po trzecie dotacje z UE przyznaje urząd wojewódzki wedle własnego klucza. A jeśli urząd jest PiS owski to nawet hodowla jedwabników dostałaby dotację jeśli hodowlą miałby sterować PiS owski kacyk..
@mars80 Pojęcie woda "zimna" czy "ciepła" są względne. Ta wspnuana w filmie jest w stosunku wymaganej zimna bo ma 60 zamiast 130. Ja np pracuję w elektrociepłowni i dla nas tam pracujących zimna woda to 170st i jest podgrzewana do zasilania kotła do prawie 300, a na wyjściu (już jako para przegrzana) ma 500st. Tak więc wiesz...
@PadlinaPadalec Nie ma znaczenia jaka jest temperatura zasilania, ważne jaka jest temperatura powrotu. Jeżeli temperatura powrotu jest np. 40oC, to zdecydowanie ekonomiczniej jest grzać wodę od rydzyka, która ma 64oC.
Polska biznesmen Rydzyk - Naddniestrze ( panstewko pro rosyjskie ) biznesmen Sheriff.
Patrząc na bilans energetyczny to jednak trzeba przyznać ze ogrzanie wody z temperatury 60 stopni do 120 wymaga mniej energii niż podgrzanie do tej temperatury 120 wody powierzchniowej jaka w zimie ma te 4-6 stopni a w lecie może mieć maksymalnie koło 30 stopni .
Ale czy jest to tak ekologiczne?
Chyba że Rydzyk chce ją podgrzewać gorącymi i żarliwymi modlitwami
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 grudnia 2020 o 14:36
Ani państwo, ani UE nie powinna ingerować w taki sposób w gospodarkę. Wszelkie dotacje powodują tego typu patologie. Jeśli ktoś uważa, że jakieś przedsięwzięcie wymaga publicznego dofinansowania to niech sobie je dofinansuje. można do tego wykorzystać giełdę. Natomiast ja nie chcę dofinansowywać lotnisk, przekopów, geotermii, nowych biznesów, zakupu sprzętu rolniczego itd. Możecie przestać mnie do tego zmuszać?
@marcinm1
Mamy tutaj 2 opcje, albo publiczne dofinansowanie działań pro-eko, albo wrzucenie bardzo restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji CO2 oraz pyłów i smogu i wprowadzać za to bardzo duże kary, aby działania ekologiczne się opłacały firmom. Obie te opcje mają bardzo wielu przeciwników.
Dlaczego tak często jak czytam "zmiażdżył" czy "zaorał" (coś lub kogoś) to jedyne co w rzeczywistości widzę, ze zbłaźnił (się)?
Czy te demoty robią gimnazjaliści?
Skoro Rydzyk ma wodę 64'C a Wikipedia zawiera informację, ze przy 65'C jest geotermia opłacalna to tylko idiota z TVNu moze opowiadać bzdury i liczyć, że lemingi połkną wszystko jak pelikany :)
Wikipedia:
Możliwości wykorzystania wód geotermalnych dotyczą 40% obszaru kraju (wydobycie jest opłacalne, gdy do głębokości 2 km temperatura osiąga 65 °C, zasolenie nie przekracza 30 g/l, a także gdy wydajność źródła jest odpowiednia). Powstał atlas wód geotermalnych występujących na terenie Polski pod redakcją prof.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 grudnia 2020 o 20:01
@Anty_Leming Przyganiał kocioł garnkowi: Sam bulwersujesz się na pewne sformułowania, a Ty wykorzystujesz je tutaj: "idiota z TVN" czy "lemingi" czy "pelikany". Ludzi zbulwersowało to, że OTR dostał kase od państwa i z UE, na podgrzewanie wody tylko dlatego, żeby spełniała warunki. wody geotermalnej. Równie dobrze jam oge ciągnąć wodę z kranu, podgrzewać ja do tych 70-90 stopni, posolić jakąś solą jodowaną i zażyczyć sobie dofinansowania. To albo ta woda jest geotermalna prosto z ziemi, albo nie.
ale na tą wodę o 64 stopniach wydał 214 naszych mln. To też jest tylko dla lemingów?
@Joker85 No poniekąd tak - bo to wszystkie pieniądze jakie dostał z budżetu, a nie tylko te na geotermię. Tak naprawdę cały filmik powinien zamknąć się w jednym zdaniu - "Rydzyk dostał w ciągu 4 lat 217mln z budżetu i jeszcze ileś tam z Unii na ciepłownię gazową". Koniec rewelacji - reszta to już puste p...dolenie.
Zmiażdżył to co najwyżej swoją nauczycielkę fizyki ze szkoły średniej. Osobiście nie lubię Rydzyka, jeszcze bardziej nie lubię rozdawnictwa, czy to z budżetu państwowego czy unijnego, zwłaszcza na prywatne przedsięwzięcia, ale na miłość boską! Jak chce się komuś doj....bać, to merytorycznie, a nie takim pier....leniem!
A fakty są takie, że 64 stopnie w zupełności wystarczają do ogrzewania rydzowego królestwa bez żadnego podgrzewania i chyba to był pierwotny zamiar. Wystarczą też do ogrzewania aquaparku, którego chyba nie ma i mam nadzieje, że nikt nie wpadnie na to, żeby za pieniądze publiczne Rydzykowi takowy wybudować.
Natomiast jeżeli chodzi o oddawanie ciepła do sieci ciepłowniczej zasilanej wodą o temperaturze 130oC to wszystko zależy od temperatury powrotu z tejże sieci. Jeżeli wynosi ona np. 40oC, to podgrzewanie wody z 64oC do 130oC zużyje z grubsza licząc jakieś 25% energii mniej niż z tych 40. A że emisja CO2 ze spalania tego samego paliwa jest proporcjonalna do energii cieplnej pozyskanej w procesie spalania, to emisja CO2 również będzie c.a. 25% niższa, a w przypadku porównania do ciepłowni węglowej już praktycznie 60% mniejsza, bo Rydzyk chce grzać gazem ziemnym.
Sieci ciepłownicze regulują temperaturę zasilania wg krzywej grzewczej. 130 to jest ale przy minus 20stC na zewnątrz. Przy +5 już jest na zasilaniu 70 a na powrocie 40. Ciepło ogrzewa budynki przez pół roku, ale również podgrzewa wodę wodociągowa przez cały rok.
Szacuje że 40% energii cieplnej jest z ziemi.
Facet z filmu coś usłyszał i wymyślił na chłopski rozum. Tylko brakuje mu wiedzy technicznej.
Nie cierpię Rydzyka już od 25 lat, przestałem go obserwować [bo po co sobie psuć nerwy],ale Michał Stasiński przegina i to ostro. W Uniejowie mają też tylko 68 stopni, produkują prąd dla miasteczka i zasilają baseny. Dwa; 45000 aut produkuje około 350 ton co2 na godz. elektrownia Bełchatów 4200 ton na godz. przy czym 5000 megawat prądu 20% zapotrzebowania Polski, to czyżby kotłownia Rydzyka to 2% energii jaką polska zużywa?
@Krisiek44 Moc cieplna wszystkich koncesjonowanych ciepłowni i elektrociepłowni w Polsce to wg danych URE ok 55GW. Największa elektrociepłownia w Polsce ma ok. 2,1GW mocy cieplnej. Przyjmując, że w ruchu miejskim samochód spala ok 3l/h, a wartość opałowa paliwa to dla uproszczenia 10kWh/l, to całkowita moc cieplna 45 tyś. samochodów = 1350MW. Biorąc pod uwagę, że spalanie gazu ziemnego powoduje emisję ok 30% mniej CO2 na jednostkę energii niż spalanie benzyny czy oleju, to przy tej samej emisji moc rydzowej ciepłowni musiałaby wynosić 1,9GW, co czyniłoby ją drugą największą ciepłownią w Polsce. Jest to hipotetycznie możliwe, ale raczej bardzo mało prawdopodobne ;)
Ja moze z pupy strony, chwile odsapnijcie....
...taka gierka umyslowa dla odprezenia...
WYOBRAZCIE sobie :) dacie rade - ze ktos na swiecie wlasnie przeprowadzil dowod naukowy na brak istnienia Boga (czysto teoretycznie - po prostu sobie ten fakt wyobracie bez dyskutowania jak to mozliwe, ze to niemozliwe, ze nie da sie, ze trzeba do tego A, B, C i D itp). Przeprowadzono dowod, jest nagroda Nobla, na swiecie panuje wielka konsternacja.
I TERAZ - wyborazcie sobie te wielka rzesze bezrobotnych facetow w sukienkach i poploch w oczach, niczym z filmu "prowadzimy baranki na golenie".
Jakos tak mi sie skojarzylo.
katole to owce, pozwalają na to.
A psy ich pilnują. Niektóre psy to też katole.
Katole, owce i psy minusujcie...