Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
179 213
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
G grzymas73
+13 / 15

po 9 jest 10 czyli j 9 x 10 = 90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2020 o 12:48

L lech2
+59 / 69

90
Wystarczy przeciętne iq

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+7 / 13

Faktycznie 90, pomylilem się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+6 / 6

@lech2 Podziwiam skromność.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pedzacy_Jelen
+2 / 4

@lech2

Każda liczba pomnożona o większą o 1 tez daje taki wynik.
2x3=12
3x4=12
4x5=20
5x6=30
6x7=42
9x10=90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Suzzzi86
-4 / 12

56?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
0 / 0

@Brygid biorę dwie liczby 77845800338 i 111111111111 dzielę pierwszą liczbę przez drugą. Otrzymam taką liczbę: 0,70061220304270061220... . Teraz rozwinięcie dziesiętne otrzymanej liczby dzielę na pary cyfr i wypisuję kolejno otrzymane liczby:
1 para 70
2 para 06 czyli liczba 6
3 para 12
4 para 20
5 para 30
6 para 42
7 para 70
8 para 06
9 para 12
rozwiązaniem jest 12 :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vlkplzn
0 / 2

9*9+9 = 90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+8 / 10

@vlkplzn też mi wyszło 90, ale w inny sposób bo skoro 2 = 6 to założyłem że ma być 2*3=6. Podobnie jak 3=12 czyli 3*4=13
Więc skoro 9=? Czyli 9*10= 90 :P .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vlkplzn
-1 / 1

@rafik54321

n*n+n

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+9 / 9

@vlkplzn a po swojemu policzyłem n*(n+1) :P.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vlkplzn
+1 / 9

@rafik54321

Dalej nie wiemy czy jest to jednak poprawnie. Istnieje nieskończenie wiele szeregów dających takie wartości początkowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LordL
+1 / 1

@vlkplzn dlatego że n*n+n=n(n+1),

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N navik_pl
+1 / 3

90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
+6 / 10

Myślę że autorowi zagadki chodziło o rozwiazanie
n=n*(n+1) dla 9=90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Regun
-2 / 2

n * (n+1) albo n*n + n

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+32 / 34

2=2
3=3
4=4
5=5
6=6
9=9
Poprawiłem błedy. Nie ma za co.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N neltisen
+6 / 6

9=9, uczyli w podstawówce

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nolag85
+2 / 4

72

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+9 / 13

Jest więcej niż jedno rozwiązanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
+2 / 4

@perskieoko Nieskończenie wiele, bo tyle jest funkcji, których dziedziną jest zbiór D= {n>=2, n należy do N}. A goście się podniecają że znaleźli jedno z trywialnych rozwiązań na które wpadłoby dziecko z nauczania początkowego :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 grudnia 2020 o 16:38

S Sidoh
0 / 0

@misteriusz Jest tylko jedno rozwiązanie. 9=9 nie ważne jakie głupoty napisze się nad 9=?, to zawsze 9=9.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
0 / 0

@Sidoh To też fakt. W matematyce jest przyjęty zapis f(2)=6 (zapis za pomocą funkcji) lub a2=6 ( zapis za pomocą ciągu). Zapis 2=6 jest zapisaną sprzecznością samą w sobie. To tak jakby napisać, że krowa jest słoniem. Ale traktując to w ten sposób i tak w ostatniej równości można wpisać wszystko. I tu powołam się na własności implikacji:
https://www.matemaks.pl/implikacja.html
Zwróć uwagę szczególnie na Przykład 4.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wolfi1485
0 / 0

90, każdy wynik jest kwadratem danej liczby plus dodaniem tej liczby. PS. 10=110 bo 10x10 sto plus 10 = 110

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 grudnia 2020 o 11:45

R RobertKGB
+1 / 1

54

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar spid3r
+4 / 4

72

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
+5 / 5

Taki zapis aż w oczy boli.
Jeśli już to powinno być:
2 - 6
3 - 12

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hermenegild
+7 / 7

@Mm36118 Albo:
f(2) = 6
f(3) = 12
.
.

f(9) = ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Barelik
-2 / 2

@Hermenegild ten zapis implikuje, że nie ma zależności między wierszami. W takich zadaniach nie zawsze to jest prawdą :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Thatos
+2 / 4

72

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zjebmaker
+2 / 4

Jeżeli umiejętność liczenia ciągów matematycznych na poziomie podstawówki jest obecnie wyrazem geniuszu to czas na reset tego świata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kriseq1970
+3 / 3

@zjebmaker w podstawówce nigdy nie było ciągów matematycznych. Tym bardziej w naszych czasach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zjebmaker
-2 / 2

@kriseq1970 aha aha, 3 klasa szkoły podstawowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S samerun25
+3 / 7

proste jak nie wiem. skoro 9 to działanie jak poprzednie będzie wyglądać następująco 8*9=72 zwykła, najprostsza matematyka. Ale każdy niech uważa jak chce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
0 / 2

Tak tylko spytam:
Ilu tu gościmy humanistów?
:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cinek82
0 / 2

72

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zjebmaker
-3 / 5

3 klasa szkoły podstawowej!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C CSSJ
-1 / 1

90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 2

Akurat tego typu zadania rozwiązuje się gdzieś w podstawówce. Jak chcecie zadanie na inteligencję, to macie tu zmieniony wariant. Tak, to ma konkretny wynik, ewentualnie dwa zależne od sposobu myślenia, ale takie są testy na inteligencję. Wybierz bardziej prawdopodobny.
2 = 6
3 = 12
4 = 20
5 = 30
6 = 54
9 = ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@teszwonsz Dlatego to jest zadanie na inteligencję, takie zadania opierają się o analizę dostępnych informacji i umiejętność ich wykorzystania w zmieniających się warunkach. Z założenia większość osób nie będzie w stanie tego rozwiązać, ale rozwiązanie jak najbardziej jest. Ja bym w tym zadaniu wytypował dwa potencjalne wyniki przy czym jeden z nich jest dużo bardziej prawdopodobny i ten bym określił za prawidłowy. Oczywiście to nie jest już zadanie czysto matematyczne, życie i podejmowanie decyzji rzadko sprowadza się do prostego równania ;)
Podpowiem tylko, że to nie jest ciąg.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2020 o 18:28

avatar ZONTAR
0 / 0

@wacht @teszwonsz
W moim zadaniu nie ma pozostałych liczb, jest tylko 2, 3, 4, 5, 6, 9 dokładnie w tej kolejności i nic poza tym. Można je zapętlić do woli. Problem z zadaniami liczbowymi jest właśnie taki, że ludzie odruchowo traktują to jak ciągi i uzupełniają o nieistniejące liczby, lepiej takie zadania robić na abstrakcyjnych relacjach. Stąd testy na inteligencję najczęściej wykorzystują figury geometryczne, szachownice, kolory i inne logiczne schematy. Tak więc przed 2 nie ma 1, pomiędzy 6 i 9 nie ma nic innego, a kolejność jest dokładnie jak w zadaniu.

@teszwonsz Podejrzewam, że w Twoim zadaniu jest za mało danych aby wynik był jednoznaczny z samego zadania. Ja bym tam dał 54 i będzie pasowało do wszystkich liczb. Wystarczy równanie typu N*(liczba dzielników naturalnych + (N-1)). Możesz to też zapisać w formie N^2 + (liczba dzielników naturalnych - 1)*N, teraz już jest to wielomian, a nie ciąg. Nadal jednak wynik jest dwucyfrowy, więc chyba nie o to Ci chodziło :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@wacht Widzę, że nie rozumiesz nawet konceptu testu na inteligencję. Chcesz zadania matematyczne, to weź sobie jakąś książkę do matematyki. Wyuczenie się z góry ustalonych zasad i stosowanie ich w praktyce to nie inteligencja.

Możesz sobie to zadanie zapisać w formie prostego kodu.
int ar[] = {2, 3, 4, 5, 6, 9};
const int S = sizeof(ar)/sizeof(*ar);
for (int i = 0; i < S; ++i)
{
std::cout < < ar[i] < < " = " < < ar[i] * ar[(i+1)%S] < < std::endl;
}
Liczby wejściowe są znane, wystarczy ogarnąć wpływ ich kolejności na wynik (anomalia przy przeskoczeniu z 6 na 9 jasno wskazuje, że 6 jest uzależnione od 9, a nie od 6+1). Podpowiedziałem też, że to nie jest ciąg, nie ma żadnej kontynuacji poza tym zbiorem. Można to zapętlić i tak się właśnie robi. Identyczny wynik otrzymasz dla liczb {4, 5, 6, 9, 1, 2} co by było już ogromną podpowiedzią.
Próbujesz tu się wykazać wielką inteligencją, a przerasta Cię zrozumienie tego, że znak równości jest tu arbitralnym znakiem o ustalonym, ale nieznanym znaczeniu.
Poczytaj sobie o arytmetyce modularnej, pierścieniach czy grupach abelowych. Matematyka jest znacznie szersza niż Ci się wydaje, a zakres wiedzy przekazywany aż po poziom akademicji w praktyce opiera się tylko o jedną arytmetykę aby nie mieszać uczniom w głować. Większość ludzi nigdy tego nie potrzebuje, nawet nigdy się o tym nie dowiedzą. Stosuje się to dopiero przy algorytmice czy bardziej zaawansowanej algebrze.

@teszwonsz Dalej obstaję przy tym, że mój wynik daje tu silną relację i jest prawdziwy dla wszystkich podanych liczb. Jak możesz też zauważyć, korzystam z liczby naturalnych dzielników, która jest inna dla liczb pierwszych i złożonych, więc to ta sama relacja o której wspominasz. Po prostu stworzyłeś coś o kilku możliwych wynikach. Musiałbyś podać więcej liczb dla których moje rozwiązanie jest nieprawidłowe.

W moim zadaniu liczba po prawej to iloczyn liczby po lewej i liczby za nią. Skoro nie ma więcej liczb, to po 9 znowu musi być 2 aby to miało jakikolwiek sens, tworzy to nam zbiór modularny. Gdyby to było zapisane w formie tabelki, to może by było łatwiej zrozumieć taką relację zamiast próbować podstawiać kolejne liczby, których tam nie ma. Nie jest to ciąg, bo wynik zależy od następnego wiersza i niekoniecznie muszą one być inkrementowane co jeden. Albo inaczej mówiąc, w tym zbiorze liczbą następującą po 6 jest 9. Bardzo podobne zadania są właśnie w testach na inteligencję, ale zwykle zapisane w nieco bardziej abstrakcyjnej formie.
Można zauważyć tu dwie anomalie. Po 6 jest od razu 9, a 6 ma wynik wyższy niż gdyby to była prosta funkcja liniowa chociażby zależna od nieistniejącego 7. To już jest sugestia, ze wynik zależy od kolejności liczb. Jeśli zauważyć tą prostą relację, że 54 to 6*9, to zaczniesz szukać co może nastąpić po 9. Skoro wiesz, że po 6 było od razu 9, to nie jest to ciąg liczb naturalnych. Tutaj właściwie sens ma wyłacznie zapętlenie tego i zrobienie 9*2. Stąd też napisałem, żeby podać najbardziej prawdopodobny wynik, tego typu zadania często nie dają całkowitej pewności i bardziej weryfikują tok myślowy niż pozwalają stworzyć wzór. Na tym też polega nasze życie. Opieramy się na wzorcach zaobserwowanych z naszego otoczenia i główne znaczenie ma trafność obserwacji. Możesz się mylić jeśli danych jest zbyt mało aby zauważyć bardziej dokładną relację. Nauka działa tak samo, nie bez powodu mamy ogólną i szczególną teorię względności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 grudnia 2020 o 3:17

avatar ZONTAR
0 / 0

Jeszcze co do rozwiązania @wacht zadania z demota, to jest ono w sumie prawidłowe co można łatwo udowodnić. Dwukrotność liczby plus wynik dla poprzedniej liczby:
f(x) = x*2 + f(x-1)
f(x) = x*2 + (x-1)*2 + (x-2)*2 + ... + 0
f(x) = 2*(x+(x-1)+(x-2)+...+0)
Skoro to ciąg liniowy (0+1+2+...+x) o liczbie elementów x+1 (licząc z zerem) to mamy:
f(x) = 2*(x+0)*(x+1) / 2
f(x) = x^2 + x
Tak więc jest to ten sam wzór, oczywiście to wszystko zakładajac ciąg liczb naturalnych z zerem, stąd:
0=0
1=2+0
2=4+2

Jeśli nie jest to ciąg liczb naturalnych, to nie da się tak ładnie wyznaczyć naturalnych wyników.
0=2*0+f(-1)
0=f(-1)+2f(-2)+2(f-3)... aż do ujemnej nieskończoności i to w nieskończoność

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@wacht Po pierwsze, nikt tu nigdzie nie pisał, że jest to zadanie matematyczne. Po drugie, znak równości występuje w wielu dziedzinach i może oznaczać wszystko. Po trzecie, wystarczy odrobina intelektu aby z kontekstu wywnioskować, że oznacza to wyłącznie zależność. Tym sposobem pokazałeś, że zasadnicza większość tu komentujących przewyższyła Cię w tej kwestii.

Poza tym już wcześniej wspomniałem pojęcie arytmetyki modularnej, w której także pozornie różne wartości mogą być równe. 2 dzień tygodnia jest równy 9 dniu tygodnia. Spróbuj udowodnić, że jest inaczej. Dostaniesz za to nobla. Najwyraźniej wiesz tak mało, że nie zdajesz sobie nawet sprawy z tego, ile nie wiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Micoo0
+2 / 2

pa tera:
2 to 6 bo 1+1+2+2=6
3 to 12 bo 1+1+2+2+3+3=12
...
9 to 90 bo 1+1+2+2+...+9+9=90
zawsze byłem dobry w znajdowaniu innego sposobu, tylko jak to wykorzystać w życiu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinsus
+1 / 3

72

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Olga887
+3 / 3

Ja się za geniusza matematycznego (delikatnie mówiąc) nie uważam, a rozwiązałam bez większego problemu.
Zawsze w takich zagadkach jest jakaś zależność dodawania, czy mnożenia, jak się pokombinuje na kilka sposobów, to na rozwiązanie się szybko wpadnie, gorzej jeśli mamy do czynienia z jakimiś bardzo dużymi liczbami i np. pierwiastkami.
W tym przypadku zależność jest taka, że każdą kolejną liczbę mnożymy przez o 1 większą.niż mnożyliśmy tą powyżej.
Czyli jak 2x3=6, to
3x4=12
itd, aż dojdziemy do tego, że 9x10=90
W testach IQ też zawsze są jakieś zależności i jak się ich kilka rozwiąże, to już łatwo na nie wpaść, bo się powtarzają, dlatego myślę, że ta cała MENSA to pic na wodę, bo wystarczy poćwiczyć i załapać pewne schematy żeby osiągnąć wysoki wynik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2020 o 12:46

avatar L4RV4
+2 / 4

90 bo różnica między wynikami to ciąg rosnący 6,8,10,12,14,16 i ostatni (dla 9-tki) musi być18
czyli:
2 = 6 -> 6 + 6 = 12
3 = 12 -> 12 +8 = 20
4 = 20 -> 20 +10 = 30
5 = 30 -> 30+12 = 42
6 = 42 -> 42 +14 = 56
7 = 56 -> 56+ 16 = 72
8 = 72 -> 72 + 18 = 90
9 = 90 -> wynik

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H herhor67
-1 / 1

@L4RV4 To było moje podejście. Nawet szukałem czy jest takie coś jak ciąg podwójnie arytmetyczny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pit848
-1 / 3

90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fahrmass
+1 / 3

72

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sodekso
-3 / 5

63

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D deltoro
-3 / 3

63

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fistuch
+2 / 4

Proste jak j3bbanie 72
Mnozysz wyzsza liczbe przez liczbe pod nia i masz wynik naprzeciw liczby powyzej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Leo85
-2 / 2

56

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kmaster
+1 / 1

Dla geniuszy? To jest poziom podstawówki, nieco bardziej ogarniętego dzieciaka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rododendron90
0 / 0

Pomiędzy 2 a 3 jest 6 różnicy, pomiędzy 3 a 4 jest 8 różnicy, pomiędzy 4 a 5 jest 10 różnicy, itd... Skok sukcesywnie zwiększa się o 2, więc przy dziesiątce wynik to 90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Miken
+6 / 6

Przestańcie się wzajemnie minusować i zrozumcie że poprawne odpowiedzi są dwie, ze względu na brak większej ilości informacji na temat zadania.
Odpowiedź 1:
Podejście gdzie 9 jest po prostu kolejnym elementem zagadki i mnożymy razy 8 daje nam wynik 72. Poprawny względem założenia.
Odpowiedź 2:
Podejście gdzie wcześniejsze elementy są wyłącznie wskazówką do rozwiązania i w "świecie" zagadki istnieją elementy pomiędzy 6 i 9, a po prostu nie są ukazane daje nam wynik 90. Również poprawny względem założenia.

Skąd różnica? Podejście pierwsze to logika oparta na kolejnych wierszach, podejście drugie to wyznaczenie równania matematycznego i rozwiązanie go. Zadanie nie ma polecenia, więc nie wiemy które założenie jest poprawne, tym samym nie znamy jednoznacznego rozwiązania.
Wesołych świąt!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P popsy2
0 / 2

8*9=72

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PitaaP
0 / 2

90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szmondak
+1 / 1

72

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adawo
0 / 0

A jeszcze niedawno taki banalny ciąg to było ćwiczenie sprawdzające poprawny rozwój dziecka...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KCNO
0 / 0

Jakim cudem to badziewie na główną trafiło ? o_O

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eGzu
0 / 0

90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Snufkin4
0 / 0

n^2+n

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Asiatan6
0 / 0

18

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bajk4
0 / 0

56.
Kazdy wynik zwieksza sie o 2....4>6>8>10 ...i 12 w ostatecznosci daje wynik 56

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bajk4
0 / 0

Sorki....54.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
-4 / 4

2 420 980 - dowolne przypisanie rosnące. Takie zagadki zawsze są niejednoznaczne i da się obronić wiele rozwiązań, a doszukiwanie się powiązań tam gdzie ich naprawdę nie ma często prowadzi do błędnych interpretacji danych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mistrzunio123
+1 / 1

9=9 reszta to błędne równania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Micky_way
0 / 0

90

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MountainDew666
0 / 0

90, rozwiązaniem jest wraz z każdą liczbą powiększać drugą o 2. Najpierw dodać 6, potem 8, potem 10 i tak dalej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Avatarinio
0 / 0

54

Odpowiedz Komentuj obrazkiem