@belzeq Mam taką nadzieje, jak nie, to przesyłam szczere życzenia, aby jak najszybciej kolejne 'polowanie' przegrała i przepłaciła to swoim i tak nic nie wartym życiem. Dno dna.
Gdyby sama polowała na zwierzęta wykorzystując własnoręcznie wykonane bronie i swoje instynkty, to uznałbym, że faktycznie kobieta ma jaja i pewnie nawet bym jej przyklasnął, nawet jeśli postanowiła by się tym czynem pochwalić.
@Intropata Farmazonisz o tych własnoręcznie wykonanych broniach przy każdej okazji, kiedy temat zahacza o łowiectwo. Osobiście nie poluję, bliżej mi do strzelectwa sportowego, ale takich bzdur nie mogę czytać obojętnie. Przepisy po to precyzyjnie określają typy broni, amunicji i przyrządów celowniczych dopuszczonych do polowań na określone gatunki zwierzyny, żeby strzał był maksymalnie skuteczny, a śmierć zwierzęcia szybka i - na ile to możliwe - bezbolesna. Gdyby myśliwi używali samoróbek, o których z uporem maniaka nawijasz, ranne zwierzęta masowo uchodziłyby, a postrzałki całymi godzinami, albo i dniami, konałyby w cierpieniach zaszyte w gęstwinie tylko po to, żeby stać się padliną.
Z drugiej strony przepisy łowieckie jasno określają okresy ochronne dla poszczególnych gatunków (w przypadku zwierzyny grubej nawet z podziałem na płeć), w przypadku zwierzyny płowej (sarny, jeleniowate) do odstrzału kwalifikują tylko osobniki stare, chore, ranne (np. w wypadkach komunikacyjnych), których geny nie są już dobre dla populacji.
Jeżeli ktoś tego nie przestrzega, to jest kłusownikiem, nawet jeżeli ma legitymację PZŁ i odstrzał, więc tego typu zachowań nie należy przypisywać myśliwym.
Sytuacja na powyższym zdjęciu - zwłaszcza publikowanie zdjęć wyciętych wnętrzności - nie ma absolutnie nic wspólnego z etyką łowiecką i również uważam, ze jest naganna.
@fiksusik "Farmazonisz o tych własnoręcznie wykonanych broniach przy każdej okazji, kiedy temat zahacza o łowiectwo." - Już na wstępie gadasz bzdury, bo gdybyś poświęcił minutę na przejrzenie moich postów, to byś nie znalazł innego odnoszącego się do łowiectwa oprócz tego rozpoczynającego tę dyskusję.
Wydaje mi się, że przez swoje emocje związane z tym tematem nie do końca zrozumiałeś mój komentarz. Robię przytyk jedynie do myśliwych, którzy chwalą się upolowaniem zwierzyny wykorzystując do tego najnowocześniejszy sprzęt.
@Intropata Tylko, że dla krytyków powinno być to samo kryterium. Krytykują innych wykorzystując technologiczne zdobycze tworzone od tysięcy lat, zbudowane w kraju 3 świata za grosze przy wykorzystaniu taniej siły roboczej albo co gorsza dzieci.Jeśli chcą krytykować innych za swoje hobby jakie by nie było w granicach prawa niech sami zbudują sobie aifony smartphone oraz urządzenie do odbierania internetu.
Jeśli nie łamie prawa i lubi latać z bronią okej jej sprawa. Natomiast ludzie, którzy uwielbiają się wpieprzać w życie innych jeszcze niedługo zakażą mi jedzenia mięsa bo krowa ma też uczucia, potem zieleniny bo też chce żyć. Niczym z (chyba) z seksmisji żywność (białko przeważnie) będziemy pozyskiwać z utylizacji zwłok naszych krewnych innych ludzi po uprzednim przetworzeniu. Na koniec jeszcze zakażą podcierania się lewą ręką.
@LoneGhost
1. To już się robi irytujące. Wyżej napisałem "[...]którzy chwalą[..]" i o sam czyn obnoszenia się przez myśliwego lub "myśliwego" upolowaniem ofiary - przy wykorzystaniu np. broni palnej z którą zwierzę nie ma żadnych szans - mi chodziło. Nawet dzieci bierze się na takie polowania i wprawia się je w fach, więc w mojej ocenie pani o której mowa w democie nie ma powodu do zachwytu.
2. Pani opublikowała zdjęcie w sieci, a zatem jest ciekawa opinii internautów na jego temat. Zapewne mojego zdania nie pozna, ale wykorzystałem swoje prawo do oceny na tym serwisie, gdyż tutaj jej historia zawędrowała. Gdyby nie chciała, aby ktoś się wpieprzał w jej życie, to zrezygnowała by z publikacji swojego zdjęcia i opisu swojego czynu.
3. Rozumiem regulowanie nadliczbowej populacji i zabijanie zwierząt dla pożywienia. Zgadzam się z tym, że ludzie lubią wydawać innym zakazy i nakazy.
@Intropata Jeżeli pierwszy raz, to bardzo przepraszam. Dość często spotykam się tutaj z takim poglądem, nie wiedziałem, że jest więcej zwolenników samodziałów w roli broni myśliwskiej.
@fiksusik
Założenie, że nie ma ich więcej było po prostu głupie. Ja nie jestem ani przeciwnikiem, ani zwolennikiem. Człowiek w mojej ocenie ma takie samo prawo polować na zwierzęta jak np. lwica na antylopę, ale na tych samych zasadach tj. bazując na swoich zmysłach i na tym, co samemu uda mu się wytworzyć, a jeśli używa kupionych sprzętów, które zwiększają jego szanse do 100%, to nie ma się czym chwalić. Ciągle pisze w kontekście chwalenia się takim "osiągnięciem".
Pisząc krótko: chcesz pokazać jakim jesteś twardzielem, to zrób to, ale na równych zasadach. Nie, nie piszę o zwykłych myśliwych biorących udział np. w regulacji nadliczbowej populacji danego gatunku, którzy nie obnoszą się swoim "sukcesem". Ciągle piszę o tych, którzy się obnoszą.
@Intropata W takim razie na temat chwalenia się po internetach mamy identyczne zdanie. Zwłaszcza kiedy ktoś robi to poza portalami stricte dla myśliwych i w stylu tej pani ze zdjęcia.
Uwarzam cos takiego za de-lizm, ale nie wiem czemu szukamy takich ludzi w USA w Polsce jest z tym jeszcze gorzej. Przypadkiem sie dowiedzialem, ze Niemcy (i nie tylko) placa sporo kasy, za to, ze przyjedzie, zastrzeli jelenia i zabierze sobie glowe z porozem. Jak inny mysliwy tego nie zabierze to poprostu zostaje to tam gdzie zwierze zostalo zastrzelone.... A raczej nikt tego nie zabiera bo proceder jest nielegalny....
I z ciekawosci, ludzie, ktozy sa tym wielce zniesmaczeni, czy przestaliscie juz jesc miesko czy poprostu jak zwierze nie jest "slodkie" to mozna je zabic?
@polm84
A ty nie odróżniasz zabicia zwierzęcia w celu pożywienia się / przeżycia, a zabicia dla własnej przyjemności?
A twoje ostatnie zdanie to jakiś totalny bełkot.. Według Ciebie ktoś ma być zniesmaczony zabijaniem zwierząt, a z drugiej strony zezwoliłby na zabicie zwierzęcia bo nie jest „słodkie”? To sie kupy nie trzyma.
@MajorKaza Fajny argument. Skoro do Ciebie trafia, proponuje następnym razem, zamiast papieru toaletowego użyć własnego języka.
I co, w czym problem, przecież 'kochane zwierzątka' też tak robią - śmiało bierz z nich przykład. A podobno człowiek to istota rozumna. Patrząc na tą wywłokę z demotywatora i inne podgatunki ludzkie jej broniące pojawiają się same wątpliwości.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 lutego 2021 o 16:28
@cyaegha Trafia, bo nie mam bambinozy i nie życzę ludziom śmierci tylko dlatego, że zabili jakieś zwierzę i przypadkiem było ono ładne. Bądźmy przez chwilę szczerzy - nad karaluchem czy roztoczem nikt się nie pochyli.
@MajorKaza Człowiek zabijający zwierzę, żeby zrobić sobie zdjęcie z jego sercem albo powiesić jego głowę na ścianie, nie dla pożywienia, nie różni się niczym od karalucha i tak samo powinien być rozdeptany.
Człowiek, rozumny człowiek, który staje w obronie innego, który swoje człowieczeństwo i rozum świadomie porzucił, również swojego człowieczeństwa się pozbywa.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 lutego 2021 o 16:30
@MajorKaza, nie widzisz różnicy między zabijaniem dla pożywienia, a zabijaniem dla zabawy? Jeśli ktoś zabija dla przyjemności, to ewidentnie jest z nim coś nie tak.
Sporo zwierząt zabija dla zabawy. Choćby koty albo delfiny. Wcale nie śpieszą się do jedzenia swoich ofiar, robią to dla sportu, jak człowiek. Czy uważasz, że coś z nimi nie tak?
@Duergh Czyli jeśli po zrobieniu fotki przerobiła tą żyrafę na kiełbasę i pasztet to wszystko w porządku?
Bo w democie nie ma nic na temat że oprócz walnięcia foci co stało się z zabitą żyrafą.
Myśliwi są na całym świecie, kwestia tylko na co polują i czy legalnie. A że to kobita to i musi wrzucić focię na fejsa.
@mmosiek1 Nie... ponieważ żyrafa jest pod ochroną... Jednak gdyby zabiła jakieś zwierze które NIE jest pod ochroną aby przerobić je jak to powiedziałeś na pasztet i kiełbasę to spoko, nie było by w tym problemu.
@genondps Akurat niekiedy delfiny robią to dla zabawy, są zadziwiająco podobne do ludzi pod tym względem. Niekiedy "podgryzają" trujące gatunki ryb aby sie odużyć, inne dla zabawy dręczą ryby (czy ssaki, w tym również inne delfiny) a jeszcze kolejne wręcz przeciwnie, bezinteresownie rzucają się na pomoc innym gatunkom gdy te są atakowane przez np rekiny. Tak więc wśród delfinów też mógł byś śmiało jak i u ludzi wyodrębnić altruistów, psychopatów czy osobniki ze skłonnościami do używek.
@MajorKaza , z tego samego powodu zakupy sprawiają przyjemność - w końcu to taka nowoczesna forma polowania. Jednak zwierzęta polują, gdy są głodne, syte tego nie robią. Kupowanie dla samego kupowania, to zakupoholizm. Uważasz, że jest normalny i opierasz zakupoholizm?
@MajorKaza, jeśli chodzi o polowanie przez koty - instynkt. "Choć koty zostały udomowione prawie 10 000 lat temu, zachowują żywe instynkty łowieckie swoich dzikich przodków. " https://wamiz.pl/kot/porady/9020/dlaczego-kot-przynosi-myszy-do-domu Człowiek ma bardziej rozwinięty rozum i powinien umieć kierować się czymś więcej niż tylko instynkty.
Pieniędzmi się nie najesz, nie napijesz itd. Pracujemy dla pieniędzy, jednak pieniądze są środkiem, nie celem. Celem jest zaspokojenie potrzeb, co czynimy kupując to czego potrzebujemy. Jeśli kupujesz żywność czy napoje, to nie jest żadne wicie gniazdka.
@Laviol Niech Pani nie oczekuje od naszych mózgów tak daleko posuniętej analizy. Obszary odpowiedzialne za analizę zysków i strat nie widzą w zakupach zysku, bo przecież coś oddaliśmy (tutaj uwaga: z kartami płatniczymi ten mechanizm zanika, dlatego są tak niebezpieczne). Zysk jest odnotowywany w dniu wypłaty, bo przecież nic z tego co się ma się nie oddało, a coś się dostało.
Ale do sedna, bo odpłynęliśmy. Ja generalnie nie karałbym śmiercią za zabicie innego zwierzęcia. Jeśli gatunek ma przetrwać to inni przedstawiciele tego samego gatunku muszą stać wyżej w hierarchii niż przedstawiciele obcych gatunków.
@Laviol Jednak od tego zaczął się wątek i za krytykę tego zebrałem baty.
"Mam taką nadzieje, jak nie, to przesyłam szczere życzenia, aby jak najszybciej kolejne 'polowanie' przegrała i przepłaciła to swoim i tak nic nie wartym życiem." - cyaegha
@jerry54 ale to nie przeszkadza jej w zabijaniu innych młodszych samców, które pojawiają się na jej terenie, (pomimo, że sam już nie mógł zapładniać)
Myślałeś widocznie, że zwierzęta zabijają tylko kiedy są głodne, a tu proszę niespodzianka.
@jerry54 wolałbyś, żeby żyrafa naturalnie umarła w cierpieniu, kiedy jej układ pokarmowy zaczynie się rozkładać? Możemy je zostawić w spokoju, ale chyba nie dlatego bo "ludzi jest za dużo a żyraf mało". Nadal nie rozumiesz, że wyeliminowanie tego osobnika miało korzystny wpływ na populacje.
Więc nie dość, że okrutny, nielogiczny(wymyślanie argumentów ad-hoc) to jeszcze głupi.
@tomek_s, no więc niekoniecznie wyświadczyli przysługę populacji. Jeśli młode samce nie były w stanie wygrać ze starym, to znaczy, że były zbyt słabe. W interesie populacji jest, aby rozmnażały się silne osobniki, nie słabe. Może się okazać, ze to była niedźwiedzia przysługa.
@Laviol starszy osobnik, który nie może już się rozmnażać zabiła młode, które mogą, dla dobra populacji. Cóż może dla dobra naszej populacji nie powinniśmy izolować starszych morderców dzieci. Daj znać co o tym myślisz i jak masz jeszcze jakieś ciekawe teorie nie bój się nimi dzielić. Wesoło jest.
@tomek_, gdybyś trochę pouczył się ekologii, w tym ekologii populacji, to byś zrozumiał o czym mówię. Ale jaśnie pan woli pisać bzdury i wyśmiewać kogoś kto się tego uczył, bo wszystkie rozumy pozjadał. Dla populacji większym zagorzeniem jest nawet większa ilość słabego potomstwa niż mniejsza, ale silnego. Ten stary nie jest mordercą, tylko zgodnie z instynktami dokonuje selekcji naturalnej. Jeśli żaden młody nie był w stanie z nim wygrać, a w dodatku dają się jeszcze zabić, to znaczy, że żadnemu rozmnażanie się nie należało.
Dlaczego nikt nie wytłumaczy, że w RPA (skąd zapewne ta Pani pochodzi), łowiectwo to sport narodowy i uczy się tego małe dzieci (również strzelania do zwierząt). Odstrzał prowadzi się w prywatnych parkach gdzie ów zwierzyna jest cały rok chroniona i hodowana w naturalnych warunkach. Do tego odstrzał prowadzi się na zwierzętach, których populacja przekracza dopuszczalny limit (najczęściej są to antylopy, zebry, żyrafy i parę innych) i trzeba mieć pozwolenie z urzędu + uiścić dużą opłatę. Tak więc nie każdy może sobie na to pozwolić.
Tak trzymaj Merelize. Słuchaj tego co mówi Ci serce, ważne, że się odnalazłaś i robisz to co kochasz, nie zwracaj uwagi na tłum zawistnych ludzi którzy nie dorośli by Cię zrozumieć.
xD
Primo pierwsze. Zdjęcie stare jak świat. Primo drugie - ze zacytuje klasyka- tak się składa, ze legalne polowania pomagają chronić przyrodę. Zgodę na odstrzał parki wydają na jednostki słabe lub chore. Pieniądze idą na utrzymanie parków i strażników. W obecnej chwili to poważny problem. Nie ma myśliwych, nie ma kasy. A strażnicy bez wypłaty kłusują i nie robią selekcji. Wiec padają przyszłościowe sztuki. Tak to działa.
@mahonxx Jedno takie polowanie robi więcej pożytku niż miliony ludzi wypisujących głupoty w Internecie. A życzenie jej śmierci pokazuje, że komentujący są większymi psychopatami niż ta kobieta.
@mieteknapletek Bo to są bujdy wygadywane za każdym razem, kiedy jakiemuś psychopacie nie wystarczy samo zabicie, ale musi jeszcze cyknąć sobie fotę ze zwłokami albo wnętrznościami. W Afryce panuje niewyobrażalna korupcja. Za odpowiednią kwotę można robić co się chce, bez żadnych zasad. Już mało kto pochyla się tam nad jakimkolwiek życiem.
@wans
jak widać znajomość łaciny potrafi pozbawić poczucia humoru. Poniżejpełniejszy cytat klasyka"
" Po pierwsze primo przyszliście tu do pracy, a nie na papierochy, pogaduchy i strojenie głupich min. Po drugie primo w tych kartonach są fajerwerki warte 30 tysięcy dolarów USA, a w tym domu fajerwerki odpalam tylko ja. A po trzecie primo ultimo: nikt nie otwiera tych drzwi!
– Dlaczego?
– Bo tam jest zamknięty Rambo."
Dla bambinisty zbrodnia i niezrozumiałe okrucieństwo. Dla reszty efekt zwykłego polowania. Trzeba mylić zwierzęta z ludźmi, by nazywać myśliwych socjopatami.
nie mam nic przeciwko polowaniom na dzikie zwierzeta- ale żeby było sprawiedliwie to myśliwy powinien nie posiadać żadnej broni, tylko gołe ręce. Z chęcią oglądał bym takie pojedynki.
Polowanie czasem służy czemuś i jest potrzebne, w porządku. Niemniej, mam mieszane uczucia w stosunku do ludzi, którzy ot tak potrafią zabić żyjącą istotę i jeszcze się tym chlubić, zrobić sobie z tego zabawę... Według mnie brakuje tutaj elementarnego poszanowania dla upolowanego zwierzęcia, życia, pożywienia, oraz zwyczajnej pokory wobec natury.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 lutego 2021 o 20:08
Chciałbym by ludzie się również ochoczo burzyli kiedy rząd łamie prawo i własne przepisy/obostrzenia (które i tak są nielegalne, ale przeciętny obywatel jest za nie karany). Gdzie są fale oburzenia kiedy to jedni duchowni dopuszczają się plugawego, ohydnego czynu, a drudzy go chronią i banda staruchów przyłącza się do fali hejtu na ofierze zachwalając oprawcę. Ja rozumiem, że zabijanie zwierząt, Ale jeśli jest to u niej w kulturze i reguluje przyrost populacji by nie rozmnażała się w niekontrolowany sposób to w porządku. Dla czego tam nie jeżdżą ekoterroryści protestować? Bo nie ma z tego kasy. Tak samo jak feminazistki nie jeżdżą do krajów, gdzie obowiązuje prawo szariatu walcząc o prawa kobiet bo przecież tutaj są dyskryminowane, a tam to taka kultura. Mógłbym coś dodać o tej ich "kulturze", ale ci co są myślący to sami wiedzą o co chodzi. Wracając. Ludzie powinni być bardziej konsekwentni w swoich działaniach, a nie wybiórczo pod publikę bo akurat o tym się mówi.
Może trafi na takiego łowcę ludzkich serc, który jej serce wytnie i podaruje sobie na Walentynki?
@belzeq Mam taką nadzieje, jak nie, to przesyłam szczere życzenia, aby jak najszybciej kolejne 'polowanie' przegrała i przepłaciła to swoim i tak nic nie wartym życiem. Dno dna.
@belzeq Gdyby stratował ją nosorożec byłoby nawet bardziej karmicznie. Albo jednorożec przebił rogiem... bo raczej nie jest z tych co je obłaskawiają!
@belzeq Ona nie ma serca.
Gdyby sama polowała na zwierzęta wykorzystując własnoręcznie wykonane bronie i swoje instynkty, to uznałbym, że faktycznie kobieta ma jaja i pewnie nawet bym jej przyklasnął, nawet jeśli postanowiła by się tym czynem pochwalić.
@Intropata Kobieta z jajami to chyba coś dla Ciebie, zboczeńcu!
@Jur4578 "Kobieta" z fizycznymi jajami to nie kobieta, a mężczyzna upodabniający się do kobiety.
@Intropata Farmazonisz o tych własnoręcznie wykonanych broniach przy każdej okazji, kiedy temat zahacza o łowiectwo. Osobiście nie poluję, bliżej mi do strzelectwa sportowego, ale takich bzdur nie mogę czytać obojętnie. Przepisy po to precyzyjnie określają typy broni, amunicji i przyrządów celowniczych dopuszczonych do polowań na określone gatunki zwierzyny, żeby strzał był maksymalnie skuteczny, a śmierć zwierzęcia szybka i - na ile to możliwe - bezbolesna. Gdyby myśliwi używali samoróbek, o których z uporem maniaka nawijasz, ranne zwierzęta masowo uchodziłyby, a postrzałki całymi godzinami, albo i dniami, konałyby w cierpieniach zaszyte w gęstwinie tylko po to, żeby stać się padliną.
Z drugiej strony przepisy łowieckie jasno określają okresy ochronne dla poszczególnych gatunków (w przypadku zwierzyny grubej nawet z podziałem na płeć), w przypadku zwierzyny płowej (sarny, jeleniowate) do odstrzału kwalifikują tylko osobniki stare, chore, ranne (np. w wypadkach komunikacyjnych), których geny nie są już dobre dla populacji.
Jeżeli ktoś tego nie przestrzega, to jest kłusownikiem, nawet jeżeli ma legitymację PZŁ i odstrzał, więc tego typu zachowań nie należy przypisywać myśliwym.
Sytuacja na powyższym zdjęciu - zwłaszcza publikowanie zdjęć wyciętych wnętrzności - nie ma absolutnie nic wspólnego z etyką łowiecką i również uważam, ze jest naganna.
@fiksusik "Farmazonisz o tych własnoręcznie wykonanych broniach przy każdej okazji, kiedy temat zahacza o łowiectwo." - Już na wstępie gadasz bzdury, bo gdybyś poświęcił minutę na przejrzenie moich postów, to byś nie znalazł innego odnoszącego się do łowiectwa oprócz tego rozpoczynającego tę dyskusję.
Wydaje mi się, że przez swoje emocje związane z tym tematem nie do końca zrozumiałeś mój komentarz. Robię przytyk jedynie do myśliwych, którzy chwalą się upolowaniem zwierzyny wykorzystując do tego najnowocześniejszy sprzęt.
@Intropata Tylko, że dla krytyków powinno być to samo kryterium. Krytykują innych wykorzystując technologiczne zdobycze tworzone od tysięcy lat, zbudowane w kraju 3 świata za grosze przy wykorzystaniu taniej siły roboczej albo co gorsza dzieci.Jeśli chcą krytykować innych za swoje hobby jakie by nie było w granicach prawa niech sami zbudują sobie aifony smartphone oraz urządzenie do odbierania internetu.
Jeśli nie łamie prawa i lubi latać z bronią okej jej sprawa. Natomiast ludzie, którzy uwielbiają się wpieprzać w życie innych jeszcze niedługo zakażą mi jedzenia mięsa bo krowa ma też uczucia, potem zieleniny bo też chce żyć. Niczym z (chyba) z seksmisji żywność (białko przeważnie) będziemy pozyskiwać z utylizacji zwłok naszych krewnych innych ludzi po uprzednim przetworzeniu. Na koniec jeszcze zakażą podcierania się lewą ręką.
@LoneGhost
1. To już się robi irytujące. Wyżej napisałem "[...]którzy chwalą[..]" i o sam czyn obnoszenia się przez myśliwego lub "myśliwego" upolowaniem ofiary - przy wykorzystaniu np. broni palnej z którą zwierzę nie ma żadnych szans - mi chodziło. Nawet dzieci bierze się na takie polowania i wprawia się je w fach, więc w mojej ocenie pani o której mowa w democie nie ma powodu do zachwytu.
2. Pani opublikowała zdjęcie w sieci, a zatem jest ciekawa opinii internautów na jego temat. Zapewne mojego zdania nie pozna, ale wykorzystałem swoje prawo do oceny na tym serwisie, gdyż tutaj jej historia zawędrowała. Gdyby nie chciała, aby ktoś się wpieprzał w jej życie, to zrezygnowała by z publikacji swojego zdjęcia i opisu swojego czynu.
3. Rozumiem regulowanie nadliczbowej populacji i zabijanie zwierząt dla pożywienia. Zgadzam się z tym, że ludzie lubią wydawać innym zakazy i nakazy.
@Intropata Jeżeli pierwszy raz, to bardzo przepraszam. Dość często spotykam się tutaj z takim poglądem, nie wiedziałem, że jest więcej zwolenników samodziałów w roli broni myśliwskiej.
@fiksusik
Założenie, że nie ma ich więcej było po prostu głupie. Ja nie jestem ani przeciwnikiem, ani zwolennikiem. Człowiek w mojej ocenie ma takie samo prawo polować na zwierzęta jak np. lwica na antylopę, ale na tych samych zasadach tj. bazując na swoich zmysłach i na tym, co samemu uda mu się wytworzyć, a jeśli używa kupionych sprzętów, które zwiększają jego szanse do 100%, to nie ma się czym chwalić. Ciągle pisze w kontekście chwalenia się takim "osiągnięciem".
Pisząc krótko: chcesz pokazać jakim jesteś twardzielem, to zrób to, ale na równych zasadach. Nie, nie piszę o zwykłych myśliwych biorących udział np. w regulacji nadliczbowej populacji danego gatunku, którzy nie obnoszą się swoim "sukcesem". Ciągle piszę o tych, którzy się obnoszą.
@Intropata W takim razie na temat chwalenia się po internetach mamy identyczne zdanie. Zwłaszcza kiedy ktoś robi to poza portalami stricte dla myśliwych i w stylu tej pani ze zdjęcia.
Uwarzam cos takiego za de-lizm, ale nie wiem czemu szukamy takich ludzi w USA w Polsce jest z tym jeszcze gorzej. Przypadkiem sie dowiedzialem, ze Niemcy (i nie tylko) placa sporo kasy, za to, ze przyjedzie, zastrzeli jelenia i zabierze sobie glowe z porozem. Jak inny mysliwy tego nie zabierze to poprostu zostaje to tam gdzie zwierze zostalo zastrzelone.... A raczej nikt tego nie zabiera bo proceder jest nielegalny....
I z ciekawosci, ludzie, ktozy sa tym wielce zniesmaczeni, czy przestaliscie juz jesc miesko czy poprostu jak zwierze nie jest "slodkie" to mozna je zabic?
@polm84 dlaczego tylko niesłodkie można zabijać? Króliki są "słodkie" i mięciutkie, a jakie pyszne?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2021 o 16:41
@polm84 Przecież uwaGa. UwaŻam, że to nie jest wiedza tajemna i dostępna tylko nielicznym.
W dodatku "uwarzam" oznacza rodzaj gotowania.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2021 o 18:03
@polm84
A ty nie odróżniasz zabicia zwierzęcia w celu pożywienia się / przeżycia, a zabicia dla własnej przyjemności?
A twoje ostatnie zdanie to jakiś totalny bełkot.. Według Ciebie ktoś ma być zniesmaczony zabijaniem zwierząt, a z drugiej strony zezwoliłby na zabicie zwierzęcia bo nie jest „słodkie”? To sie kupy nie trzyma.
Co za bestia. Nic tylko powiesić, prawda @cyaegha? Nie to co te biedne zwierzątka, które nigdy by czegoś takiego nie zrobiły.
https://africafreak.com/wp-content/uploads/2019/11/bloody-lion-with-zebra.jpg
@MajorKaza Fajny argument. Skoro do Ciebie trafia, proponuje następnym razem, zamiast papieru toaletowego użyć własnego języka.
I co, w czym problem, przecież 'kochane zwierzątka' też tak robią - śmiało bierz z nich przykład. A podobno człowiek to istota rozumna. Patrząc na tą wywłokę z demotywatora i inne podgatunki ludzkie jej broniące pojawiają się same wątpliwości.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2021 o 16:28
@cyaegha Trafia, bo nie mam bambinozy i nie życzę ludziom śmierci tylko dlatego, że zabili jakieś zwierzę i przypadkiem było ono ładne. Bądźmy przez chwilę szczerzy - nad karaluchem czy roztoczem nikt się nie pochyli.
@MajorKaza Człowiek zabijający zwierzę, żeby zrobić sobie zdjęcie z jego sercem albo powiesić jego głowę na ścianie, nie dla pożywienia, nie różni się niczym od karalucha i tak samo powinien być rozdeptany.
Człowiek, rozumny człowiek, który staje w obronie innego, który swoje człowieczeństwo i rozum świadomie porzucił, również swojego człowieczeństwa się pozbywa.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2021 o 16:30
@MajorKaza, nie widzisz różnicy między zabijaniem dla pożywienia, a zabijaniem dla zabawy? Jeśli ktoś zabija dla przyjemności, to ewidentnie jest z nim coś nie tak.
@MajorKaza jest różnica zabić zwierze aby przeżyć (zjeść je) a żeby zrobić sobie fotke i pochwalic sie na facebooku
Sporo zwierząt zabija dla zabawy. Choćby koty albo delfiny. Wcale nie śpieszą się do jedzenia swoich ofiar, robią to dla sportu, jak człowiek. Czy uważasz, że coś z nimi nie tak?
@gencndps zdajesz sobie sprawę że one w ten sposób uczą się polować ? A ta wiedza potrzebna jest im do przeżycia.
@Duergh Taak, na pewno delfiny uczą się polować podbijając sobie młode morświny jak piłkę, i to długo po ich śmierci, na pewno :).
@Duergh Czyli jeśli po zrobieniu fotki przerobiła tą żyrafę na kiełbasę i pasztet to wszystko w porządku?
Bo w democie nie ma nic na temat że oprócz walnięcia foci co stało się z zabitą żyrafą.
Myśliwi są na całym świecie, kwestia tylko na co polują i czy legalnie. A że to kobita to i musi wrzucić focię na fejsa.
@mmosiek1 Nie... ponieważ żyrafa jest pod ochroną... Jednak gdyby zabiła jakieś zwierze które NIE jest pod ochroną aby przerobić je jak to powiedziałeś na pasztet i kiełbasę to spoko, nie było by w tym problemu.
@genondps Akurat niekiedy delfiny robią to dla zabawy, są zadziwiająco podobne do ludzi pod tym względem. Niekiedy "podgryzają" trujące gatunki ryb aby sie odużyć, inne dla zabawy dręczą ryby (czy ssaki, w tym również inne delfiny) a jeszcze kolejne wręcz przeciwnie, bezinteresownie rzucają się na pomoc innym gatunkom gdy te są atakowane przez np rekiny. Tak więc wśród delfinów też mógł byś śmiało jak i u ludzi wyodrębnić altruistów, psychopatów czy osobniki ze skłonnościami do używek.
@Laviol Wszystkie drapieżniki polują dla przyjemności. Ich mózgi są tak zbudowane, żeby polowanie wyzwalało hormony szczęścia.
@MajorKaza , z tego samego powodu zakupy sprawiają przyjemność - w końcu to taka nowoczesna forma polowania. Jednak zwierzęta polują, gdy są głodne, syte tego nie robią. Kupowanie dla samego kupowania, to zakupoholizm. Uważasz, że jest normalny i opierasz zakupoholizm?
@Laviol Syte zwierzęta też polują - kto miał kota ten wie.
Zakupy to bardziej wicie gniazda. Zarabianie pieniędzy to odpowiednik polowania. Kto nie kocha dnia wypłaty?
@MajorKaza, jeśli chodzi o polowanie przez koty - instynkt. "Choć koty zostały udomowione prawie 10 000 lat temu, zachowują żywe instynkty łowieckie swoich dzikich przodków. " https://wamiz.pl/kot/porady/9020/dlaczego-kot-przynosi-myszy-do-domu Człowiek ma bardziej rozwinięty rozum i powinien umieć kierować się czymś więcej niż tylko instynkty.
Pieniędzmi się nie najesz, nie napijesz itd. Pracujemy dla pieniędzy, jednak pieniądze są środkiem, nie celem. Celem jest zaspokojenie potrzeb, co czynimy kupując to czego potrzebujemy. Jeśli kupujesz żywność czy napoje, to nie jest żadne wicie gniazdka.
@Laviol Niech Pani nie oczekuje od naszych mózgów tak daleko posuniętej analizy. Obszary odpowiedzialne za analizę zysków i strat nie widzą w zakupach zysku, bo przecież coś oddaliśmy (tutaj uwaga: z kartami płatniczymi ten mechanizm zanika, dlatego są tak niebezpieczne). Zysk jest odnotowywany w dniu wypłaty, bo przecież nic z tego co się ma się nie oddało, a coś się dostało.
Ale do sedna, bo odpłynęliśmy. Ja generalnie nie karałbym śmiercią za zabicie innego zwierzęcia. Jeśli gatunek ma przetrwać to inni przedstawiciele tego samego gatunku muszą stać wyżej w hierarchii niż przedstawiciele obcych gatunków.
@MajorKaza, tu niepotrzebna żadna analiza, wystarczy proste skojarzenie na zasadzie psa Pawłowa - wypłata = zaspokojenie potrzeb drogą płatności.
Nic nie pisałam o karaniu śmiercią za zabicie innego zwierzęcia, jedynie o różnicy w zabijaniu dla pożywienia i dla przyjemności.
@Laviol Jednak od tego zaczął się wątek i za krytykę tego zebrałem baty.
"Mam taką nadzieje, jak nie, to przesyłam szczere życzenia, aby jak najszybciej kolejne 'polowanie' przegrała i przepłaciła to swoim i tak nic nie wartym życiem." - cyaegha
Ta żyrafa zabijała inne, więc kobieta ocaliła wiele istnień, a to że przy tym się świetnie bawiła jest tylko plusem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2021 o 17:06
@tomek_s ze co zabila????
@tomek_s
Żyrafa, mój ty choojku-kogutku, jest zwierzęciem roślinożernym.
@jerry54 ale to nie przeszkadza jej w zabijaniu innych młodszych samców, które pojawiają się na jej terenie, (pomimo, że sam już nie mógł zapładniać)
Myślałeś widocznie, że zwierzęta zabijają tylko kiedy są głodne, a tu proszę niespodzianka.
@tomek_s
Zostawmy żyrafy w spokoju. Zabijajmy się we własnym gronie. Ludzi jest za dużo, żyraf, mało.
@jerry54 wolałbyś, żeby żyrafa naturalnie umarła w cierpieniu, kiedy jej układ pokarmowy zaczynie się rozkładać? Możemy je zostawić w spokoju, ale chyba nie dlatego bo "ludzi jest za dużo a żyraf mało". Nadal nie rozumiesz, że wyeliminowanie tego osobnika miało korzystny wpływ na populacje.
Więc nie dość, że okrutny, nielogiczny(wymyślanie argumentów ad-hoc) to jeszcze głupi.
@tomek_s, no więc niekoniecznie wyświadczyli przysługę populacji. Jeśli młode samce nie były w stanie wygrać ze starym, to znaczy, że były zbyt słabe. W interesie populacji jest, aby rozmnażały się silne osobniki, nie słabe. Może się okazać, ze to była niedźwiedzia przysługa.
@Laviol starszy osobnik, który nie może już się rozmnażać zabiła młode, które mogą, dla dobra populacji. Cóż może dla dobra naszej populacji nie powinniśmy izolować starszych morderców dzieci. Daj znać co o tym myślisz i jak masz jeszcze jakieś ciekawe teorie nie bój się nimi dzielić. Wesoło jest.
@tomek_, gdybyś trochę pouczył się ekologii, w tym ekologii populacji, to byś zrozumiał o czym mówię. Ale jaśnie pan woli pisać bzdury i wyśmiewać kogoś kto się tego uczył, bo wszystkie rozumy pozjadał. Dla populacji większym zagorzeniem jest nawet większa ilość słabego potomstwa niż mniejsza, ale silnego. Ten stary nie jest mordercą, tylko zgodnie z instynktami dokonuje selekcji naturalnej. Jeśli żaden młody nie był w stanie z nim wygrać, a w dodatku dają się jeszcze zabić, to znaczy, że żadnemu rozmnażanie się nie należało.
socjopatą? chyba psychopatą
Niech ja tak ktoś rozerwie na kawałki
glupia, pusta , kur.a, tyle!!!!
tak to jest jak afrykańskie kraje nie mają na czym zarabiać
Dlaczego nikt nie wytłumaczy, że w RPA (skąd zapewne ta Pani pochodzi), łowiectwo to sport narodowy i uczy się tego małe dzieci (również strzelania do zwierząt). Odstrzał prowadzi się w prywatnych parkach gdzie ów zwierzyna jest cały rok chroniona i hodowana w naturalnych warunkach. Do tego odstrzał prowadzi się na zwierzętach, których populacja przekracza dopuszczalny limit (najczęściej są to antylopy, zebry, żyrafy i parę innych) i trzeba mieć pozwolenie z urzędu + uiścić dużą opłatę. Tak więc nie każdy może sobie na to pozwolić.
@L4RV4 ale to nie wpisuje się w normy wyzywania na kobietę, bo zabiła
Czegóż to się nie robi dla lajków, psychopaci.
Tak trzymaj Merelize. Słuchaj tego co mówi Ci serce, ważne, że się odnalazłaś i robisz to co kochasz, nie zwracaj uwagi na tłum zawistnych ludzi którzy nie dorośli by Cię zrozumieć.
xD
Primo pierwsze. Zdjęcie stare jak świat. Primo drugie - ze zacytuje klasyka- tak się składa, ze legalne polowania pomagają chronić przyrodę. Zgodę na odstrzał parki wydają na jednostki słabe lub chore. Pieniądze idą na utrzymanie parków i strażników. W obecnej chwili to poważny problem. Nie ma myśliwych, nie ma kasy. A strażnicy bez wypłaty kłusują i nie robią selekcji. Wiec padają przyszłościowe sztuki. Tak to działa.
@mahonxx Jedno takie polowanie robi więcej pożytku niż miliony ludzi wypisujących głupoty w Internecie. A życzenie jej śmierci pokazuje, że komentujący są większymi psychopatami niż ta kobieta.
@mahonxx
"legalne polowania pomagają chronić przyrodę"
zastanawiam sie co chronilo ta przyrode zanim czlowiek nauczyl sie polowac:)
@mieteknapletek Bo to są bujdy wygadywane za każdym razem, kiedy jakiemuś psychopacie nie wystarczy samo zabicie, ale musi jeszcze cyknąć sobie fotę ze zwłokami albo wnętrznościami. W Afryce panuje niewyobrażalna korupcja. Za odpowiednią kwotę można robić co się chce, bez żadnych zasad. Już mało kto pochyla się tam nad jakimkolwiek życiem.
@mahonxx Primo, Secundo, Tertio... a nie Primo pierwsze, Primo drugie... Disce puer latine, ego faciam te mości panie....
@wans
jak widać znajomość łaciny potrafi pozbawić poczucia humoru. Poniżejpełniejszy cytat klasyka"
" Po pierwsze primo przyszliście tu do pracy, a nie na papierochy, pogaduchy i strojenie głupich min. Po drugie primo w tych kartonach są fajerwerki warte 30 tysięcy dolarów USA, a w tym domu fajerwerki odpalam tylko ja. A po trzecie primo ultimo: nikt nie otwiera tych drzwi!
– Dlaczego?
– Bo tam jest zamknięty Rambo."
Dla bambinisty zbrodnia i niezrozumiałe okrucieństwo. Dla reszty efekt zwykłego polowania. Trzeba mylić zwierzęta z ludźmi, by nazywać myśliwych socjopatami.
Właśnie, syndrom bambi to powalona sprawa.
Zabijać żeby jeść OK
Ale zabijanie dla zabawy jest odrażające
Jaka Qrvva trza być żeby tak robić a nie można ueebaac jej za to dowody są sama dała
Krag życia
Zawsze wiedziałem, ze te całe walentynki to chory zwyczaj !
A kto to niby jest Elisa Allen i niby czemu jej wypowiedź w tym temacie miałaby kogoś obchodzić?
nie mam nic przeciwko polowaniom na dzikie zwierzeta- ale żeby było sprawiedliwie to myśliwy powinien nie posiadać żadnej broni, tylko gołe ręce. Z chęcią oglądał bym takie pojedynki.
Skoro odstrzeliła legalnie, to o co awantura? Korzysta z swojej wolności w ramach istniejącego prawa.
Mam nadzieję że kiedyś ją ktoś dopiszę do swojej listy.
Ale ktos jej z jakiegoś powodu pozwolił na odstrzał akurat tej żyrafy w tym konkretnie parku??
Polowanie czasem służy czemuś i jest potrzebne, w porządku. Niemniej, mam mieszane uczucia w stosunku do ludzi, którzy ot tak potrafią zabić żyjącą istotę i jeszcze się tym chlubić, zrobić sobie z tego zabawę... Według mnie brakuje tutaj elementarnego poszanowania dla upolowanego zwierzęcia, życia, pożywienia, oraz zwyczajnej pokory wobec natury.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2021 o 20:08
Ja zabijam zwierzęta dla swojej krwawej zemsty. Moimi ofiarami są komary. No nienawidzę ścierwa. Czy więc również jestem socjopatą?
@ciomak12 ja jestem jeszcze gorszym. Żaden pająk w moim pokoju nie jest bezpieczny. Wciągane przez odkurzać. A nie robią mi żadnej krzywdy!
Mam nadzieję, że na tą szmate ktoś kiedyś też zapoluje
Chciałbym by ludzie się również ochoczo burzyli kiedy rząd łamie prawo i własne przepisy/obostrzenia (które i tak są nielegalne, ale przeciętny obywatel jest za nie karany). Gdzie są fale oburzenia kiedy to jedni duchowni dopuszczają się plugawego, ohydnego czynu, a drudzy go chronią i banda staruchów przyłącza się do fali hejtu na ofierze zachwalając oprawcę. Ja rozumiem, że zabijanie zwierząt, Ale jeśli jest to u niej w kulturze i reguluje przyrost populacji by nie rozmnażała się w niekontrolowany sposób to w porządku. Dla czego tam nie jeżdżą ekoterroryści protestować? Bo nie ma z tego kasy. Tak samo jak feminazistki nie jeżdżą do krajów, gdzie obowiązuje prawo szariatu walcząc o prawa kobiet bo przecież tutaj są dyskryminowane, a tam to taka kultura. Mógłbym coś dodać o tej ich "kulturze", ale ci co są myślący to sami wiedzą o co chodzi. Wracając. Ludzie powinni być bardziej konsekwentni w swoich działaniach, a nie wybiórczo pod publikę bo akurat o tym się mówi.
życzę jej aby jej ziom zrobił selfi z jej sercem
Rozumiem, że jej profilu nie da się zbanować XD