@MG02 A nie przyszło Tobie do głowy, że te zagięcia powodują zmniejszenie przepływu powietrza przez chłodnicę i co za tym idzie, znaczne zmniejszenie skuteczności działania układu chłodzenia ?
@Ricochet69
Widziałem tego typu chłodnice w dużo gorszym stanie, to co na załączonym obrazku pewnie by normalnie działało jeszcze. Bo tego typu sprzęty raczej nie powinny być zrobione na styk. Bo normalne jest, że kamyki spod kół mogą je uginać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 marca 2021 o 18:17
@pawel1481 Ja też widziałem wiele instalacji, które były w kiepskim stanie technicznym, a jednak nadal działały. Nie oznacza to jednak, że działały optymalnie i przez różne drobne defekty ich stan pogarszał się znacznie szybciej. W produkcji i doborze chłodnic przyjmuje się pewną nadmiarowość ale w pewnych przypadkach granice tolerancji są niewielkie gdyż na przykład w pojazdach sportowych są ograniczenia związane z masą i wymiarami części. Tak się składa, że przez dosyć długi czas pracowałem w firmie produkującej chłodnice, także do "szybkich aut z konikiem w logo" i w tym przypadku przedłużenie lub skrócenie długości "żeberek" widocznych na filmie o 0,5 cm na rząd, miało już znaczenie dla klienta ze względu na zmiany w efektywności wymiany ciepła. Ale już przypadkach chłodnic do aut użytkowych nie miało to aż tak wielkiego znaczenia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 marca 2021 o 10:23
@MG02 W takiej skali jak na tym krótkim filmiku, zupełnie się z Tobą zgadzam. Jednak w przypadku większej powierzchni już samo zabrudzenie kurzem, szczątkami owadów itp. skutecznie redukuje wydajność chłodnicy. Tego typu zagięcia robią to jeszcze skuteczniej.
Ale, że co było zepsute? Przeciekało gdzieś, że trzeba było naprawiać?
@MG02 Dokładnie, wyprostował kilka lamelek i zaraz wielkie halo.
@MG02 A nie przyszło Tobie do głowy, że te zagięcia powodują zmniejszenie przepływu powietrza przez chłodnicę i co za tym idzie, znaczne zmniejszenie skuteczności działania układu chłodzenia ?
@Ricochet69
Widziałem tego typu chłodnice w dużo gorszym stanie, to co na załączonym obrazku pewnie by normalnie działało jeszcze. Bo tego typu sprzęty raczej nie powinny być zrobione na styk. Bo normalne jest, że kamyki spod kół mogą je uginać.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 marca 2021 o 18:17
@ricochet69
Przyszło by mi do głowy jakbym nie miał ziemonego o mechanice.
@MG02 O mechanice może generalnie i masz pojęcie ale w kwestiach związanych z wymianą ciepła zapewne nieco mniej.
@pawel1481 Ja też widziałem wiele instalacji, które były w kiepskim stanie technicznym, a jednak nadal działały. Nie oznacza to jednak, że działały optymalnie i przez różne drobne defekty ich stan pogarszał się znacznie szybciej. W produkcji i doborze chłodnic przyjmuje się pewną nadmiarowość ale w pewnych przypadkach granice tolerancji są niewielkie gdyż na przykład w pojazdach sportowych są ograniczenia związane z masą i wymiarami części. Tak się składa, że przez dosyć długi czas pracowałem w firmie produkującej chłodnice, także do "szybkich aut z konikiem w logo" i w tym przypadku przedłużenie lub skrócenie długości "żeberek" widocznych na filmie o 0,5 cm na rząd, miało już znaczenie dla klienta ze względu na zmiany w efektywności wymiany ciepła. Ale już przypadkach chłodnic do aut użytkowych nie miało to aż tak wielkiego znaczenia.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2021 o 10:23
@Ricochet69
Mam na tyle pojecie, żeby wiedzieć, że taka "naprawa" nie ma żadnego wpływu na wymianę ciepła.
@MG02 W takiej skali jak na tym krótkim filmiku, zupełnie się z Tobą zgadzam. Jednak w przypadku większej powierzchni już samo zabrudzenie kurzem, szczątkami owadów itp. skutecznie redukuje wydajność chłodnicy. Tego typu zagięcia robią to jeszcze skuteczniej.
wykałaczki? rozumiesz co to słowo znaczy?
o, coś jak szydełkowanie ❤️
Zamiast rżnąć głupa, lepiej gdyby przedmuchał ją sprężonym powietrzem.
żmudna ale jaka satysfakcjonująca na koniec
To nie jest żadna naprawa. Komuś się nudziło. Ta chłodnica będzie tak samo działała jak wcześniej.
Calkiem sprytnie. Sam kiedyś prostowałem śrubokrętem.
Są do tego narzędzia.