@Rydzykant
Są, jak budowali Trase Górną w Łodzi dla przykładu to Mosty Łódź w 3 dni zbudowali nowy wiadukt kolejowy nad przyszłą drogę. https://www.youtube.com/watch?v=tjZtGpQMyKk
Tak naprawdę tego typu realizacje zależą od pieniędzy. Jeżeli komuś zależy na czasie i ma pieniądze to można zrobić tak jak w Holandii.
W przypadku budowy TG podanej wyżej, miasto musiało dopłacić po wszystkim Mostom 20 mln zł za realizację w takim terminie bo pierwotnie mieli mieć na to 14 dni, a potem PKP PLK wycofała się z 14 dni i zgodziła się tylko na 3 dniowe zamknięcie szlaku. Sprawa trafiła do sądu i Mosty wygrały.
@Rydzykant To nie budowa, a w zasadzie montaż. Taki tunel budowano (zbrojono, wylewano beton itp.) przez kilka miesięcy obok autostrady i po prostu w tydzień to wmontowano w docelowe miejsce. U nas te technologie też są stosowane zwłaszcza w realizacji drogowo - kolejowej, gdzie zamknięcie linii kolejowej jest możliwe powiedzmy na kilkanaście dni. I wtedy spokojnie to można zrobić, czego przykładem był choćby wiadukt na ul. Kijowskiej w Warszawie. Ruch kolejowy zamknięto tylko na 15 dni.
@Rydzykant Nasi budowlańcy potrafią jeszcze szybciej. W miejscowości gdziem mieszkają moi rodzice, pewna ekipa wygrała przetarg na przebudowę kanalizacji, a właściwie zaoranie obecnej i zrobienie nowej, konkretnie chodziło o przekopanie około 10 km drogi pod którą szła kanalizacja. Robili to ponad rok, ale praktycznie nie zrobili nic, przyjeżdżali do pracy, zaczynali dzień od wódeczki, później brali zlecenia od mieszkańców na jakieś przekopanie ogródka, postawienie ogrodzenia, przerobienie wjazdu etc. W końcu zrobiła się afera i mieli stracić kontrakt, to wzięli się do roboty i wszystko zrobili w mniej niż miesiąc, przy czym część ekipy cały czas zajmowała się zleceniami od mieszkańców :D
@Rydzykant
Bo u nas się nie dba o to by budowa nie utrudniała życia. W Krakowie zamykając np jedną wiadukt potrafili ulice prowadzące do następnego wiaduktu jakimi rozkłada się ruch w objazdach również remontować w tym samym czasie co tworzyło koszmarne korki.
a tu jak w chinach można budować wiadukt nad torami nie zamykając linii https://www.youtube.com/watch?v=OTDP5iLAFC8
albo budowa modułowa estakad https://www.youtube.com/watch?v=zvuufBqp0_4
U nas wręcz opłaca się ślamazarzyć . Wygrywa kontakt na jakaś fragment drogi jaki powinien powstać w rok firma znajomka najniższą możliwa ceną . Rozpoczyna prace, np wycina drzewa ,sprzedaje je .. po czym nic nie robi , po dwóch latach kontrakt zostaje zerwany bo pracy na budowie nie ma i muszą zapłacić jeszcze za wyrównanie terenu.. . albo budowa wygrana za łapówę z najniższą ceną po walce w sadzie bo zaskarżono wynik przegranego przetargu, miła trwać 1,5 roku trwała 3 i wykonawca sądzi się potem o to żeby dostać dwa razy tyle bo w tym czasie skoczyły ceny materiałów.. i wychodzi ze w takim układzie to była najdroższa oferta a nie najtańsza. Tak w Polsce budowano drogi na euro . Drogi przez równiny .. tylko sypać wały , tłuczeń i lać asfalt. wyszły 2 razy drożej niż podobne drogi robione w górach w Austrii gdzie trzeba było drążyć tunele podcinać zbocza i stawiać wysokie wiadukty nad w głębokimi dolinami górskimi . A w stosunku do Czech to wychodziło nawet 4 razy tyle.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
12 kwietnia 2021 o 13:57
W PL Ekipa Nasz nowy dom remontuje rudere w 5 dni, to tylko zalezy od ekipy i organizacji czy sie da. Jak ekipa dobra i plany to robota bedzie zrobiona. Jak osoby nie mają pojęcia co robią to i rok bedą robic, sie kasa skonczy 5 razy, zmianią sie przepisy i dyrektor itd
@Rydzykant
Są, jak budowali Trase Górną w Łodzi dla przykładu to Mosty Łódź w 3 dni zbudowali nowy wiadukt kolejowy nad przyszłą drogę.
https://www.youtube.com/watch?v=tjZtGpQMyKk
Tak naprawdę tego typu realizacje zależą od pieniędzy. Jeżeli komuś zależy na czasie i ma pieniądze to można zrobić tak jak w Holandii.
W przypadku budowy TG podanej wyżej, miasto musiało dopłacić po wszystkim Mostom 20 mln zł za realizację w takim terminie bo pierwotnie mieli mieć na to 14 dni, a potem PKP PLK wycofała się z 14 dni i zgodziła się tylko na 3 dniowe zamknięcie szlaku. Sprawa trafiła do sądu i Mosty wygrały.
@Rydzykant To nie budowa, a w zasadzie montaż. Taki tunel budowano (zbrojono, wylewano beton itp.) przez kilka miesięcy obok autostrady i po prostu w tydzień to wmontowano w docelowe miejsce. U nas te technologie też są stosowane zwłaszcza w realizacji drogowo - kolejowej, gdzie zamknięcie linii kolejowej jest możliwe powiedzmy na kilkanaście dni. I wtedy spokojnie to można zrobić, czego przykładem był choćby wiadukt na ul. Kijowskiej w Warszawie. Ruch kolejowy zamknięto tylko na 15 dni.
@Rydzykant Nasi budowlańcy potrafią jeszcze szybciej. W miejscowości gdziem mieszkają moi rodzice, pewna ekipa wygrała przetarg na przebudowę kanalizacji, a właściwie zaoranie obecnej i zrobienie nowej, konkretnie chodziło o przekopanie około 10 km drogi pod którą szła kanalizacja. Robili to ponad rok, ale praktycznie nie zrobili nic, przyjeżdżali do pracy, zaczynali dzień od wódeczki, później brali zlecenia od mieszkańców na jakieś przekopanie ogródka, postawienie ogrodzenia, przerobienie wjazdu etc. W końcu zrobiła się afera i mieli stracić kontrakt, to wzięli się do roboty i wszystko zrobili w mniej niż miesiąc, przy czym część ekipy cały czas zajmowała się zleceniami od mieszkańców :D
@Rydzykant
Bo u nas się nie dba o to by budowa nie utrudniała życia. W Krakowie zamykając np jedną wiadukt potrafili ulice prowadzące do następnego wiaduktu jakimi rozkłada się ruch w objazdach również remontować w tym samym czasie co tworzyło koszmarne korki.
a tu jak w chinach można budować wiadukt nad torami nie zamykając linii
https://www.youtube.com/watch?v=OTDP5iLAFC8
albo budowa modułowa estakad
https://www.youtube.com/watch?v=zvuufBqp0_4
U nas wręcz opłaca się ślamazarzyć . Wygrywa kontakt na jakaś fragment drogi jaki powinien powstać w rok firma znajomka najniższą możliwa ceną . Rozpoczyna prace, np wycina drzewa ,sprzedaje je .. po czym nic nie robi , po dwóch latach kontrakt zostaje zerwany bo pracy na budowie nie ma i muszą zapłacić jeszcze za wyrównanie terenu.. . albo budowa wygrana za łapówę z najniższą ceną po walce w sadzie bo zaskarżono wynik przegranego przetargu, miła trwać 1,5 roku trwała 3 i wykonawca sądzi się potem o to żeby dostać dwa razy tyle bo w tym czasie skoczyły ceny materiałów.. i wychodzi ze w takim układzie to była najdroższa oferta a nie najtańsza. Tak w Polsce budowano drogi na euro . Drogi przez równiny .. tylko sypać wały , tłuczeń i lać asfalt. wyszły 2 razy drożej niż podobne drogi robione w górach w Austrii gdzie trzeba było drążyć tunele podcinać zbocza i stawiać wysokie wiadukty nad w głębokimi dolinami górskimi . A w stosunku do Czech to wychodziło nawet 4 razy tyle.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 kwietnia 2021 o 13:57
Zajedź na tą budowę i krzyknij Siema! albo Dzień dobry to zobaczysz co potrafią polacy.
@bananaway79
W Polsce jak tak wrzaśniesz usłyszysz zdrastwujtie.. bo ponad połowa pracowników na budowach to Ukraińcy i Białorusini
Mieli gotowy tunel i zajęło im to aż cały tydzień?
Boprqcw idzie 24h/dobę i pracuje na raz kilka ekip, a nie jak u nas często bywa: dwoje Mietków łopaciaków plus koparkowy 8h 5 dni w tygodniu.
U nas w tydzień to by zarząd zdążyli tylko powołać...
W PL Ekipa Nasz nowy dom remontuje rudere w 5 dni, to tylko zalezy od ekipy i organizacji czy sie da. Jak ekipa dobra i plany to robota bedzie zrobiona. Jak osoby nie mają pojęcia co robią to i rok bedą robic, sie kasa skonczy 5 razy, zmianią sie przepisy i dyrektor itd
I pozniej bezrobocie. Trzeba szanowac prace ;) rok by to robili i pieniazki by sie zgadzaly. A u nas na tydzien to koparki odpalac sie nie oplaca.
https://demotywatory.pl/4662020/Mozemy-pozazdroscic-holenderskim-specjalistom
https://demotywatory.pl/4933277/W-Holandii-budowa-tunelu-pod-autostrada-zatrzymala-na-niej-ruch
Można?
Niezły ogier napisał SIWZ. W Pislandii od razu miałby prokuratora na karku. Dzisiaj ma być "najniższa cena = 100%" i pozamiatane.