Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K klimech
-5 / 9

no i co z tego? kogoś to interesuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Iserys7
+1 / 1

@klimech Tak, mnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 1

Samochód spoko, nie widzę powodów do czepialstwa, tylko że jak dla mnie, to powinien być accord.
Civic powinien zostać głównie hatchbackiem-wariatkiem :P . A teraz wywalono accorda, a z civica próbują zrobić model który ma być hatchbackiem w jednym nadwoziu i rasowym sedanem w drugim.
Z tym iż takie zabiegi, zwykle kończą się tym, jakby do hatchbacka, do jego tyłu, podpięto stara 266 i dano po garach XD.
Spójrzcie sami.
https://www.autocentrum.pl/ac-file/car-version/576247fd582c7ddf278b7c06/ford-focus-i-sedan.jpg
https://img.chceauto.pl/opel/astra/opel_astra_sedan_242_233_head.jpg
https://m.autokult.pl/civic-v-sedan-5bf2deb68e0a881011,750,470,0,0.jpg

Z przodu hatchback a z tyłu parapet XD.
Mogliby raczej z tego civica zrobić liftback. To wg mnie dużo lepiej pasuje do civica. Takie coupe, z otwieraną tylną klapą i dodatkową parą drzwi.
Przykład
https://m.autokult.pl/ford-mondeo-4-247414-9f68f1e6968,910,500,0,0.jpg
Wg mnie to jedno z najładniejszych nadwozi, przy czym jedno z najbardziej praktycznych. Bo coupe, piękne, ale mało użyteczne. Hatchback, praktyczny, ale bez prestiżu. Kombi bardzo ładowne, ale to wielka krowa. A sedan, jest co najwyżej wygodny :/ . O specyficznych nadwoziach jak kabriolet, suv, minivan, nie ma sensu tu wspominać, to totalnie odmienna koncepcja.
Bo z liftbacka to takie małe kombi, jeśli złożyć tylne siedzenia, to przestrzeń ładunkowa jest duża, można bez problemu ze 2 pralki wrzucić XD. Po złożeniu mamy wnętrze jak w sedanie, przestronne. Patrząc z zewnątrz mamy zgrabną linię nadwozia, podobną do coupe. Czego chcieć więcej? Ładny, wygodny, elegancki i praktyczny :) .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar grzechotek
+2 / 4

UFO jest najlepsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B blank2
0 / 0

A widziałeś Dodge Chellenger-a ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Vonel
-1 / 1

Taki sobie, choć jest dużo lepiej niż w generacjach VIII, IX i X, które były strasznie paskudne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Vonel Tzw civic UFO był bardzo odważnym projektem. Nawet dziś wygląda na młodszy projekt niż jest w rzeczywistości.
No i UFO jest autem z rodziny "albo się je kocha, albo nienawidzi". Mi się nie podoba :( .

Właśnie generacja X, była dobrym powrotem do korzeni modelu. Hatchbacka-wariatka. Dość mały silnik, a jednak miał buta, jak rozbrykany terrier XD.
Wg mnie, honda robi z nowymi civicami kilka błędów.
Po pierwsze - turbo. No jprdl, turbo totalnie nie pasuje do tego z czego słynie honda czyli v-tec'a. Jak już to kompresor.
Po drugie - pojemność silników. Ja rozumiem że to hatchback, a nie musce car, ale 1.0? Kuwa, serio?! Żeby tam siedziało chociaż jakieś 1.4 to spoko, ale 1.0, maks 1.5? Pomijam tutaj type R, który ma w miarę spoko pojemność.
Po trzecie - nowy type R już jednak powinien być kuty na 4 buty :/ . Bo zapięcie ponad 300KM na przód, to po prostu średnio ma sens. Napęd FWD jest dobry do góra 200KM.

Model który jest zaprezentowany w grafice, wg mnie powinien być accordem.
Bo tu mamy nowego accorda niedostępnego w Europie
https://www.auto-motor-i-sport.pl/media/lib/2127/2018-honda-accord-touring.jpg
https://www.auto-motor-i-sport.pl/media/lib/2127/2018-honda-accord-touring-1-8caf1cd589f1b487ab3a22d58236466c.jpg
I ten model (po skorygowaniu wielkości auta, bo accord jest generalnie większy od civica) powinien być właśnie civiciem XI.

A tu mamy ostatniego accorda sprzedawanego w Europie
https://autofakty.pl/wp-content/uploads/2017/10/honda_accord_sedan_110.jpeg
Potem jeszcze był ten (ale już niedostępny w PL)
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/j-VkBUDhGCGiRDfWZywev5mLlt4higq9x-zTkqR6aAP0D6JjN6Z1SELZmTD0glWgPZNlbdYyxg-gBv8R4A-OH69R0FR1vo2gt7UGlS_t79DQHlGgGqXgOEjz6piKEbOP
To teraz sam zdecyduj co tu do czego pasuje :/ .
Jak dla mnie, normalny civic powinien mieć silnik 1.6 kompresor, 2.0 wolnossący i 2.0 kompresor.
A Type R coś koło 2.5-3.0 kompresor :P .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Vonel
0 / 0

@rafik54321
X to w sumie ewolucja VIII i mimo że technicznie jest pewnie bardzo dobrym i szybkim autem, to jednak wygląd zewnętrzny jest tak paskudny, że na pewno bym się nie zdecydował na kupno.
V-tec został zabity przez ekologów. Na małe uturbione silniki jest teraz moda, co prawda dużej mierze wymuszona, ale nic się na to nie poradzi. Nic dziwnego, że w podstawowych wersjach będą dominować jakieś 3 cylindry i 1.0 pojemności. Jak pokuszą się o jakąś wersje sportową, to pewnie wstawią coś większego.
Kiedyś był problem z przekazaniem ponad 200 koni na przód. Teraz jednak technologia poszła do przodu. Bardziej zaawansowane sprzęgła, skrzynie i dyferencjały, oraz odpowiednia elektronika pozwalają wykorzystać więcej niż 200 koni. Jeśli dobrze pamiętam, to pierwszy dokonał tego Ford ze swoim Focusem ST/RT. Dalej przedni napęd nie wykorzysta tyle mocy, co tylni, jednak nie jest tak ograniczony jak kiedyś. 4 buty też nie takie super, przy starcie dają przewagę, ale potem potrafią mocno spowolnić samochód przy dobrej przyczepności.

Też uważam, że civic powinien dalej być hatchbackiem. Jednak z dwojga złego wole by zrobili z niego przyzwoitego sedana, niż kolejna paskudztwo pokroju VIII, IX i X generacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Vonel nie wiem gdzie widzisz podobieństwo wizualne pomiędzy VIII a X. Raczej bym powiedział że dużą zmianę wprowadzono w generacji VII, gdzie z hatchbacka wariatka, po raz pierwszy zrobiono jakiś ciapowaty samochód. Oczywiście wizualnie. Technicznie to zupełnie inna kwestia. W VIII, styliści uznali że trzeba pojechać po bandzie, odpierniczając UFO, a potem pociągnęli właśnie ten (wg mnie) nieudany styl, aż właśnie do generacji X, która właśnie wróciła do stylizacji hatchbacka-wariatka, który jest dość tani, ale ma buta. Cóż, musiały minąć aż 4 generacje :( .
Civic X wg mnie jest bardzo ładny, bardzo ciekawy. Może się nie podobać, bo po prostu nie jest to typowo europejski styl, jest nieco bardziej krzykliwy. Bardziej agresywny, drapieżny w stylistyce.

Fakt, V-tec umiera :( . Jednak pewnych rzeczy nie powinno się zmieniać. V-tec miał swój charakterystyczny styl, z tego słynął model, z tego słynęła marka. Niszcząc to, pozbawiasz markę/model tożsamości. Tego się po prostu nie robi. To tak jakby np ferrari, nagle, ni z gruchy, ni z pietruchy, uznało że np ferrari enzo, to teraz będzie kombi :/ . Bo czemu nie?
I rozumiem że ekologia, przepisy bla bla bla, ale każda marka potrzebuje mieć swojego "bohatera" a najlepiej kilku. Sam NSX może nie dać rady podnieść prestiż marki :/ .

Heh, tylko że samym pomniejszaniem silnika, niekoniecznie uzyskasz niższe czy czystsze spaliny. A zdecydowanie szybciej zużyjesz silnik. I jak już to wg mnie lepiej jakby klepnęli już 2 cylindry niż 3. Lepsze wyważenie.

Nie chodzi o to że nie da się na przód wrzucić 300KM. Bo widziałem 20letnie civici z mocą blisko 700KM na przednim napędzie XD. Problem jest w tym że od pewnego momentu ta moc przestaje być do wykorzystania. Bo jakbyś się nie wyginał, to w przednim napędzie zawsze koła przednie będą bardziej obciążone niż choćby w tylnym napędzie. Bo w FWD, przód napędza, ale i skręca oraz hamuje (w większości, jakieś 70%). Więc obciążenie jest olbrzymie. Przeniesienie całości lub części napędu na tył, odciąża przednią oś, dając więcej możliwości na prowadzenie.
Owszem, auto AWD, na długiej prostej faktycznie może zostać w tyle, przez samą wagę. Tylko kto będzie startował civiciem w wyścigach po prostej? Do wyścigów po prostej lepszy jest napęd na tył.
A to przecież auto "raczej cywilne" niż typowo sportowe. Ono ma dawać tylko wrażenia sportowego auta, a nie być stricte wozem sportowym :) . No i kiedy po raz ostatni, auto z innym napędem niż AWD wygrało rajdy? :P .

Tylko po co robić z civica sedana, skoro nie sprzedają accorda, który jest sedanem z krwi i kości. Już nawet mogłyby to być auta o nawet tej samej płycie podłogowej, prawie tym samym zawieszeniu, hamulcach itp. Tylko po co na siłę przerabiać hatchbacka na sedana :/ . Wyjdzie jak zawsze, z przodu hatchback a z tyłu parapet :/ .
Więc np taką fajną "opcją" w accordzie, byłby np silnik z NSX (ten spalinowy), ale np wolnossący, bez turbosprężarek. To miałby gdzieś w granicach 300-350KM. Względnie jakieś tam mniejsze turbo, myślę że wtedy taki accord robiłby robotę. Jako mocny sedan, konkurencja dla BMW i spółki.
Taki accord myślę że z powodzeniem mógłby zastąpić legenda, który nie jest specjalnie potrzebny jeśli byłby taki accord.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Vonel
0 / 0

@rafik54321
Przecierz IX i X to poprosta ewolucja VIII genracji, a przynajmniej jeśli chodzi hatchbacki. Poprostu każda kolejna wersja była coraz bardziej agresywna stylistycznie i coraz brzydsza.

Nie wszystkie marki stać by zrezygnować ze jednej z głównych linii modeli. Dodge nie chciał by ich Viper stracił swój charakter, dlatego wolał przestać go produkować niż dopasować do obecnych norm. Co do Ferrari, to ona zmieniła swój charakter i porzuciła swoją filozofie. Kiedyś Enzo Ferrari uważał, że jedyny słuszny silnik to V12. Dopiero po śmierci swojego syna pozwolił na wyprodukowanie Ferrari z silnikiem innym niż V12, a to i tak nie od razu, bo najpierw wypuścili swoje auto jako Fiat Dino.

Skoro robią takie silniki, to widocznie łatwiej uzyskaj czystsze spaliny, kosztem żywotności silnika. W sumie to takie silniki, nadają się tylko do mozolnej jazdy po mieście, z podkreśleniem na mozolne. Brat para razy mi opowiadał, jak pomagał przy naprawianiu jakiego golfa z małym silnik z chyba 1,4 turbo 150 czy 170 koni. Na sam widok tego auta byli zepsuty humor, a z fabrycznego silnika, to został już chyba tylko blok.

Tu nie chodzi czy się da, czy nie do wrzucić ileś koni na przód, tylko ile przedni napęd jest wstanie wykorzystać. Kiedyś zbliżenie do 200KM zamiast uczynić auto szybszym ( w jeździe torowej, nie wyścig na 1/4 mili) potrafiło je spowolnić, bo czyniło je zbyt podsterownym. Potem wraz z rozwojem technologi, ta granica była coraz wyżej. Jeśli się nie mylę, to przednia oś spokojnie wykorzysta 300KM z jakiś hakiem. Są ludzie co startuję civicami na 1/4 mili. W takich zawodach jest wiele kategorii pojazdów, w tym tych z napędem na przednią oś.

Napęd na 4 but nie potrzebuje też jakieś bardzo długiej prostej by spowalniać auta. VW Pola z uturbionym VR6 na jakieś 400 koni, z takim Evo przegrywa może do 100/150km na godzinę, potem spokojnie je objeżdża. 4 buty dobre są w terem, albo przy bardzo wielkich mocach. Rajdy to bardzo specyficzna dziedzina motosportu. Większość czasu jeżdzą po luźnym podłożu, gdzie 4 buty zapewniają lepszą trakcje przy przyspieszaniu, czy nawet pokonywaniu zakrętów.
nin
Jak spojrzałem na wiki, to tylko 1 generacja Civica nie miała wersji sedan, ale miał za to kombi.


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F farfadea
0 / 0

@grzechotek mam i potwierdzam :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
0 / 0

@AyrtonSenna Jak tak nawiązuje do starej motoryzacji to powiedz czym? Ja nie widzę podobieństwa do starych Hond poza znaczka. PS Nawiązuje czy nie, ma to dla Ciebie takie znaczenie? Czy to tylko reklama?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adawo
0 / 0

Teraz nowa generacja Civica będzie co roku?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem