@Raf_Raf Amerykańska, czy każda inna...
Nic się nie dzieje bez przyczyny. Najgorsze jest to, że wszelkie takie sytuacje są wykorzystywane kiedy nam to pasuje. Od 2014 do 2021 trochę czasu minęło...
Tak wygląda machanie szabelką.
Pomijam fakt, że kwestia przyczyny tego co się stało w Smoleńsku, jest sporna tylko dla ludzi o wątpliwym intelekcie niejakiego Maciarewicza, to w sprawie czeskiej na bank jest drugie dno albo i trzecie, o którym nie wiemy.
Za miesiąc, po cichu, obydwa kraje się dogadają, dyplomaci powrócą, biznes będzie toczył się dalej.
A w kwestii wraku - jestem gotowy się założyć, że gdyby nie absurdalne oskarżenia zaraz po katastrofie, już dawno wrak byłby w kraju.
Ale PiS i przystawkom wcale na tym nie zależy, bo obecny stan daje dużo większe pole manewru w tworzeniu "zdupyteorii". :)
@kurm28 Rosjanie nigdy nie zamierzali nam go oddać. A już kiedy pojawiły się przepychanki polityczne pomiędzy NIEPIS i PIS, to Rosjanie otrzymali darmowy karnet na cyrk zwany "polskim piekiełkiem". Dziś jest on świetną przykrywką do huśtania politykami w kraju. A PISowcy dali się wciągnąć w te grę wierząc, że Rosjanie im ten wrak oddadzą. Jak ktoś tak sadzi, to jest albo niespełna rozumu, albo jest agentem Kremla. Bo normalny Polak wiedział co się będzie działo już 10 lat temu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 kwietnia 2021 o 16:11
@dncx Tak jak nie lubię tej totalitarnej formacji (PiS), tak daleki jestem od twierdzenia, że są głupi.
Oni dokładnie wiedzą co robią i świetnie wykorzystują sytuację.
Poza tym wcale nie jest wykluczone, że idą z Rosjanami ręka w rękę.
Kilka książek mówiących o powiązaniach np. Maciarewicza (a nawet wierchuszki PiS) z Rosją, jakoś nie doczekało się gromko zapowiadanych pozwów. ;)
@kurm28 Przypominam, że to PO było wtedy u władzy, a nie zależnie od tego KTÓRA partia rządziła to powinno jej tak samo zależeć na tym by wrak został natychmiast zwrócony do Polski... Nienawiść wywołana przez opozycję w stronę rządu uniemożliwia Ci logicznie myśleć.
@kurm28 Mylisz się. Wrak miał zostać tam gdzie leży od samego początku. Putin przyjechał do zaraz po katastrofie do Smoleńska ze sztabem prawników a Tusk z jednym doradcą - Pawłem Grasiem. Dogadali się jakim trybem będzie szło dochodzenie i wiadomo było że do jego zakończenia wrak zostanie w Rosji. Chyba nikt nie miał złudzeń jak to dochodzenie będzie przeprowadzone. Można było oczekiwać przewlekłości i wszelkiej obstrukcji a posunięto się nawet do wybijania szyb i mycia wraku. To Rosja czyli specyficzny stan umysłu, gdzie władzom jest nawet na rękę być oskarżanym o skrytobójczy zamach na władze innego kraju bo im od tego poparcie społeczne rośnie.
@kierowcazetora No więc wyobraź sobie inny scenariusz.
Po katastrofie nikt nie opowiada głupot o zamachach, dywersji kontroli lotów itd.
Ogólnie przyjęty i zaakceptowana jest wersja, że to po prostu tragiczna w skutkach katastrofa i trzeba jedynie wyjaśnić dlaczego się wydarzyła.
Po co wtedy Rosji wrak?
Sami daliśmy Rosjanom chochlę do mieszania w naszym garze.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 kwietnia 2021 o 10:21
Odzyskać wrak można było jedynie zaraz po katastrofie, gdzie mieliśmy możliwość prowadzenia śledztwa, więc raczej bym to porównywał do tej indolencji za rządów Tfuska
@mygyry87 Obawiam się, że nawet wtedy było to mało prawdopodobne. Brak nam środków nacisku, a nasi uwcześni i obecni rządzący to pieski w porównaniu do ekipy Rosyjskiej. Tak wiem, że ciężko to czytać, ale każdy, kto kiedykolwiek widział wypowiedzi Putina czy dyskusje jakie prowadził z zachodnimi dziennikarzami a potem porównał to z polską "elitą" polityczną, to widzi różnicę - niestety na naszą niekorzyść.
@kurm28 w kwestii prowadzenia śledztwa i odzyskania mienia Polskiego jakim był samolot to tak, jego wina.
Dla mnie jest to kompletne olanie swoich swoich obowiązków i każdy z nas po takim działaniu w jakiejkolwiek firmie wyleciałby na pysk, a że politycy mają swoich wyznawców to wolą sobie śmieszkować.
@mudia Putin jest dyktatorem świadomym swojej siły militarnej i gospodarczej dzięki eksportowi gazu i ropy, a skoro takie kraje jak Niemcy robią interesy wbrew wszystkim innym, z jednej strony mówiąc o sankcjach a z drugiej budując nord stream.
Nie mniej w momencie jak się z Putinem tfusk klepie po ramieniu i według prawa międzynarodowego ma możliwość przejęcia wszystkich aspektów śledztwa a nawet nic nie zrobił w tym kierunku to uważam to za indolencje.
Czy by im się udało czy nie to już mniejsza o to, natomiast brak jakiegokolwiek działania oznacza dla mnie kompletną nieudolność.
@mygyry87 Tu nie chodzi o wyznawców.
JAK wg Ciebie, powinni to byli zrobić?
Proszę o konkretne działania, które powinni wtedy podjąć, żeby Rosjanie, na których nasi politycy - wtedy opozycji - zaczęli pluć i oskarżać o zamach - oddali wrak.
Jak odzyskać coś od kogoś, kto jest wielokrotnie silniejszy, ma w d...ie Twoje zdanie, któremu nie podskoczy NIKT w okolicy (o czym on dobrze wie) i kto ma albo realne obawy, ze jak odda wrak to się magicznie pojawią ŚLADY, albo zauważył, ze tym wrakiem będzie mógł rozgrywać spore państwo w centrum Europy.
JAK?
@kurm28 Chodzi raczej o to, ze w ogóle nie próbował. Od razu zgodził się na "Konwencję Chicagowską" i sprawa zamknięta. Być może sądził, że nie ma sensu iść na udry z Rosjanami, ale fakt jest taki, ze nawet nie próbował. Zresztą nic dziwnego, bo Polacy zachowywali się w tej sprawie jak dzieci we mgle - zero profesjonalizmu za równo ze strony rządzącej jak i opozycji.
@mudia Możliwe że od razu, możliwe, że nie. Wiemy tyle ile pokażą nam w TV.
Myślę, ze każdy w takiej sytuacji robi rachunek zysków i strat.
Zrobił Tusk, zrobił Kaczyński.
Postępowali tak, żeby najwięcej ugrać lub najmniej stracić.
To jest polityka na poziomie państw. Postrzeganie tych zawiłości na poziomie "a bo powinien" jest takie raczej... hmmm.... nie do końca rozsądne.
@kurm28 Możesz się śmiać ale takie są fakty. PO z Tuskiem na czele rządziło wtedy krajem... No chyba, że wydaje Ci się, że to PiS rządził gdy miała miejsce katastrofa i to PiS zarządził milionowe odszkodowania rodzinom zmarłych...
@kurm28 plującą opozycję mamy zawsze, mieliśmy wtedy i mamy teraz a to właśnie "wyznawcy" danej opcji wybielają ich utwierdzając ich w swojej wspaniałości i buńczucznym zachowaniu.
Nie podjęli żadnych kroków, mieli możliwości do przejęcia śledztwa i nie zrobili tego gdyby Chociaż podjęli tego próbę to do dzisiaj mogliby to podnosić jako argument, natomiast wykazali całkowity "MiToWisizm" poklepali się z ruskami po ramieniu i miało być cacy, bo Putin obiecał a że można było haratać w gałę i nadal nic nie robić to po co to kwestionować?
Ruski by nie oddały wraku ani śledztwa spoko, ale chciałbym widzieć w tv premiera swojego kraju który wyraża z tego powodu oburzenie i przedstawia swoją narrację.
Tfusk jest dla mnie odzwierciedleniem nieudolności i choroby na władze taką samą jak obserwuję obecnie mam nadzieję, że to całe zawsze po i pis już nigdy do koryta się nawet nie zbliży a skoro holowania już przyciąga do siebie szczury uciekające z okrętu to wiem, że na niego już też nie zagłosuje i tu się koło zamyka, bo zmieniają się szyldy a ludzi ci sami.
@mygyry87 przypominam, że jednym z haseł wyborczych PiS w 2015 roku było, że MY ściągniemy wrak do Polski. Ale mało kto to teraz pamięta. Najważniejsze jest 500+
@kurm28 Jak? To są kwestie prawne. Rozstrzyga o tym prawo międzynarodowe i rożne konwencje i porozumienia. Od tego są prawnicy, specjaliści prawa międzynarodowego. Putin posłuchał swoich doradców a Tusk swoich nawet nie zapytał co robić. Tusk mógł się nie zgodzić na zastosowanie "Konwencji Chicagowskiej". Polska mogła przejąć śledztwo i powołać międzynarodową komisję, taką jaką powołują wszystkie praworządne kraje po katastrofie lotniczej. Wrak sprowadzić do Polski i składać go do kupy w jakimś hangarze przez dwa lata potem zrobić dokładane badania, analizy i napisać raport. Bez wysadzania puszek po napojach i tym podobnych cyrków jakie zafundował nam Macierewicz.
... i jak sądzicie - czy Kreml wystraszy się i ulegnie potężnym Czechom?
Tego typu wojenki dyplomatyczne, to tylko gesty, niestety mało znaczące we współczesnym świecie.
wyrzucenie kilku dyplomatów to odpowiedź na ATAKA TERRORYSTYCZNY ? To odpowiedź maleńkiego kraju, który nic innego zrobić nie może, bo jest w piz*&*&tej UE i piz&*&%^ NATO, które nic nie może i nic nie chce
Nie można porównywać Czechów i wraku samolotu ze Smoleńska.
Gdyby Czesi byli tacy twardzi to załoga ambasady Rosyjskiej w Pradze nie liczyła by 120 osób. Podczas gdy Czeskich dyplomatów w Moskwie było 23.
Najlepsze jest to że rozzuchwalili Rosjan do tego stopnia że "nasrali we własne gniazdo" czyli przeprowadzili akcję w państwie w którym mieli bazę wypadową na resztę Unii.
Wrak już dawno byłby w Polsce gdyby nie postawa PiS, ale PiS-owi wcale nie zależy na jego zwrocie. Bo cała zabawa to gonić króliczka a nie go złapać.
Nie bronię Rosjan, może coś tam w tych Czechach przeskrobali. Ale cała ta historia jest trochę naciągana. Agenci jednego z najpotężniejszych krajów świata przyjechali do Czech, jednego z najmniej znaczących krajów świata i wysadzili gdzieś tam na jakimś wy...wie skład amunicji. Serio? Gdyby już faktycznie ktoś tu się fatygował, to raczej atakował by jakieś naprawdę istotne strategicznie cele lub próbował wykraść jakieś ważne informacje. Tak na chłopski rozum.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 kwietnia 2021 o 18:19
@wieczniemlodyduchem Ok, ja nie kwestionuję tego, że oni byli związani z jakimś wojskowym wywiadem czy inną agencją. Ale tym bardziej, zobacz. Sam napisałeś, że dwóch z nich było związanych z otruciem Nawalnego. Czy ktoś byłby na tyle durny, żeby wysyłać tak ważnych i świetnie wyszkolonych agentów do "czarnej roboty" do wysadzania jakiegoś zupełnie bez znaczenia składu amunicji w środkowej Europie w kraju, którego pewnie połowa Rosjan nie potrafi pokazać na mapie?
@rademenes_82
Obecne władze Rosji mają dużo różnych pomysłów na destabilizację w świecie. Ich trolle mieszają się w wybory i cały czas mącą gdzie tylko mogą, zielone ludziki podsycają konflikty zbrojne, tu zestrzelą jakiś cywilny samolot, gdzie indziej kogoś otrują. Więc wysadzenie czegoś w jakimś państwie nie jest niczym niezwykłym i z pewnością nie zrobili tego dla zabawy ale mieli jakiś konkretny powód.
Jeśli agencji byli by świetnie wyszkoleni to nie wiedziałbyś o ich istnieniu. A teraz pytania. Kogo byś wysłał do wysadzenia składu wojskowego? Nieudaczników czy dobrze wyszkolonych agentów.? Skąd wniosek że Ci agencji są jakoś specjalnie ważni. Takich agentów zapewne szkolą wielu a szkolenie agenta tylko do jednej akcji byłoby marnotrawstwem. Ponieważ Ci panowie zostali powiązani już oficjalnie z dwoma akcjami na terenie innych państw to aktualnie są zagrożeniem dla zleceniodawców i nie zdziwiłbym się gdyby wąchali już kwiatki od spodu. Gdyby zostali kiedyś złapani przez jakieś służby ktoś miałby duży problem.
@108757 Gdybym decydował o takich sprawach, w ogóle nie zdecydowałbym się na sabotaż tak mało znaczącego obiektu właśnie z powodu, o jakim wspomniałeś: ktoś może agentów skojarzyć i będzie smród. Po co ryzykować akcję, z której nie ma żadnego pożytku a może zrobić się szum niepotrzebnie przyciągający uwagę? Gdyby to był jakiś skład powiedzmy na Ukrainie w obecnej sytuacji, to jeszcze bym zrozumiał: raz, że zniszczenie zapasów amunicji, dwa, obniżenie morale przeciwnika. Ale w Czechach? Spróbuj zmyślić mi chociaż jeden sensowny powód, aby ryzykować tam taką akcję?
@rademenes_82
A czy gdybyś był szanowanym przywódcą bardzo dużego kraju z którym liczą się kraje na całym świecie. Zdecydowałbyś się zaatakować inny kraj udając oczywiście że to nie ty tylko spontaniczna miejscowa ludność postanowiła się do Ciebie przyłączyć wraz z terenem na którym zamieszkuje.
Jest jednak taki jeden co się zdecydował i teraz już nie jest szanowany tylko omijany i trzymany na dystans przez innych przywódców ?
Wiesz jaki był powód ? Pewność bezkarności. Ktoś był pewny że aneksja ujdzie mu płazem bo zachód ma za dużo interesów i za dużo do stracenia wprowadzając sankcje a jednak się pomylił. I właśnie od czasu powiedzmy tej "banicji" próbuje destabilizować co się da i gdzie się da. To wysadzenie w Czechach to mogła być choćby próba generalna przed jakąś inną akcją lub akcja z powodu tylko tego że agencji stwierdzili że są luki w zabezpieczeniach i można to zrobić. A jeśli można to czemu nie ? Jesteś w stanie wyobrazić sobie co dzieje się w umyśle człowieka który praktycznie ma monopol na władzę i nikt mu nic nie może zrobić. Który jest zły że zachód który dopiero co go "kochał" teraz go odrzuca.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 kwietnia 2021 o 19:21
@Regun - O szkole w Biesłanie słyszałeś, a o wysadzeniu bloków mieszkalnych co stało się pretekstem do wojny z Czeczenią słyszałeś? Jak to możliwe żeby GRU wyszydzało bloki mieszkalne w Rosji. Taka była potrzeba to wysadzili. Z tym składzikiem w Czechach tak samo. Kto wie co tam było...
Elektrownia atomowa Dukovany. Rozbudowa. Wykluczenie Rosatomu. Negocjacja ceny. Coś jeszcze dodać?
A my budujemy państwo w oparciu o kupę aluminiowego złomu.
Dziwnym zbiegiem okoliczności wypłynęło to teraz, kiedy jest napięta sytuacja między USA
I Rosją...
@zlatko23 Amerykańska propaganda ostatnio jest na bardzo niskim poziomie.
@Raf_Raf Amerykańska, czy każda inna...
Nic się nie dzieje bez przyczyny. Najgorsze jest to, że wszelkie takie sytuacje są wykorzystywane kiedy nam to pasuje. Od 2014 do 2021 trochę czasu minęło...
Tak wygląda machanie szabelką.
Pomijam fakt, że kwestia przyczyny tego co się stało w Smoleńsku, jest sporna tylko dla ludzi o wątpliwym intelekcie niejakiego Maciarewicza, to w sprawie czeskiej na bank jest drugie dno albo i trzecie, o którym nie wiemy.
Za miesiąc, po cichu, obydwa kraje się dogadają, dyplomaci powrócą, biznes będzie toczył się dalej.
A w kwestii wraku - jestem gotowy się założyć, że gdyby nie absurdalne oskarżenia zaraz po katastrofie, już dawno wrak byłby w kraju.
Ale PiS i przystawkom wcale na tym nie zależy, bo obecny stan daje dużo większe pole manewru w tworzeniu "zdupyteorii". :)
@kurm28 I to jest jedyna poprawna odpowiedź:)
@kurm28 Rosjanie nigdy nie zamierzali nam go oddać. A już kiedy pojawiły się przepychanki polityczne pomiędzy NIEPIS i PIS, to Rosjanie otrzymali darmowy karnet na cyrk zwany "polskim piekiełkiem". Dziś jest on świetną przykrywką do huśtania politykami w kraju. A PISowcy dali się wciągnąć w te grę wierząc, że Rosjanie im ten wrak oddadzą. Jak ktoś tak sadzi, to jest albo niespełna rozumu, albo jest agentem Kremla. Bo normalny Polak wiedział co się będzie działo już 10 lat temu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2021 o 16:11
@dncx Tak jak nie lubię tej totalitarnej formacji (PiS), tak daleki jestem od twierdzenia, że są głupi.
Oni dokładnie wiedzą co robią i świetnie wykorzystują sytuację.
Poza tym wcale nie jest wykluczone, że idą z Rosjanami ręka w rękę.
Kilka książek mówiących o powiązaniach np. Maciarewicza (a nawet wierchuszki PiS) z Rosją, jakoś nie doczekało się gromko zapowiadanych pozwów. ;)
@kurm28 Przypominam, że to PO było wtedy u władzy, a nie zależnie od tego KTÓRA partia rządziła to powinno jej tak samo zależeć na tym by wrak został natychmiast zwrócony do Polski... Nienawiść wywołana przez opozycję w stronę rządu uniemożliwia Ci logicznie myśleć.
@kurm28 Mylisz się. Wrak miał zostać tam gdzie leży od samego początku. Putin przyjechał do zaraz po katastrofie do Smoleńska ze sztabem prawników a Tusk z jednym doradcą - Pawłem Grasiem. Dogadali się jakim trybem będzie szło dochodzenie i wiadomo było że do jego zakończenia wrak zostanie w Rosji. Chyba nikt nie miał złudzeń jak to dochodzenie będzie przeprowadzone. Można było oczekiwać przewlekłości i wszelkiej obstrukcji a posunięto się nawet do wybijania szyb i mycia wraku. To Rosja czyli specyficzny stan umysłu, gdzie władzom jest nawet na rękę być oskarżanym o skrytobójczy zamach na władze innego kraju bo im od tego poparcie społeczne rośnie.
@kierowcazetora No więc wyobraź sobie inny scenariusz.
Po katastrofie nikt nie opowiada głupot o zamachach, dywersji kontroli lotów itd.
Ogólnie przyjęty i zaakceptowana jest wersja, że to po prostu tragiczna w skutkach katastrofa i trzeba jedynie wyjaśnić dlaczego się wydarzyła.
Po co wtedy Rosji wrak?
Sami daliśmy Rosjanom chochlę do mieszania w naszym garze.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 kwietnia 2021 o 10:21
putin-- > "rozstrzelać" XD
Odzyskać wrak można było jedynie zaraz po katastrofie, gdzie mieliśmy możliwość prowadzenia śledztwa, więc raczej bym to porównywał do tej indolencji za rządów Tfuska
@mygyry87 wiadomo WINA TUSKA! :D
@mygyry87 Obawiam się, że nawet wtedy było to mało prawdopodobne. Brak nam środków nacisku, a nasi uwcześni i obecni rządzący to pieski w porównaniu do ekipy Rosyjskiej. Tak wiem, że ciężko to czytać, ale każdy, kto kiedykolwiek widział wypowiedzi Putina czy dyskusje jakie prowadził z zachodnimi dziennikarzami a potem porównał to z polską "elitą" polityczną, to widzi różnicę - niestety na naszą niekorzyść.
@kurm28 w kwestii prowadzenia śledztwa i odzyskania mienia Polskiego jakim był samolot to tak, jego wina.
Dla mnie jest to kompletne olanie swoich swoich obowiązków i każdy z nas po takim działaniu w jakiejkolwiek firmie wyleciałby na pysk, a że politycy mają swoich wyznawców to wolą sobie śmieszkować.
@mudia Putin jest dyktatorem świadomym swojej siły militarnej i gospodarczej dzięki eksportowi gazu i ropy, a skoro takie kraje jak Niemcy robią interesy wbrew wszystkim innym, z jednej strony mówiąc o sankcjach a z drugiej budując nord stream.
Nie mniej w momencie jak się z Putinem tfusk klepie po ramieniu i według prawa międzynarodowego ma możliwość przejęcia wszystkich aspektów śledztwa a nawet nic nie zrobił w tym kierunku to uważam to za indolencje.
Czy by im się udało czy nie to już mniejsza o to, natomiast brak jakiegokolwiek działania oznacza dla mnie kompletną nieudolność.
@mygyry87 Tu nie chodzi o wyznawców.
JAK wg Ciebie, powinni to byli zrobić?
Proszę o konkretne działania, które powinni wtedy podjąć, żeby Rosjanie, na których nasi politycy - wtedy opozycji - zaczęli pluć i oskarżać o zamach - oddali wrak.
Jak odzyskać coś od kogoś, kto jest wielokrotnie silniejszy, ma w d...ie Twoje zdanie, któremu nie podskoczy NIKT w okolicy (o czym on dobrze wie) i kto ma albo realne obawy, ze jak odda wrak to się magicznie pojawią ŚLADY, albo zauważył, ze tym wrakiem będzie mógł rozgrywać spore państwo w centrum Europy.
JAK?
@kurm28 Chodzi raczej o to, ze w ogóle nie próbował. Od razu zgodził się na "Konwencję Chicagowską" i sprawa zamknięta. Być może sądził, że nie ma sensu iść na udry z Rosjanami, ale fakt jest taki, ze nawet nie próbował. Zresztą nic dziwnego, bo Polacy zachowywali się w tej sprawie jak dzieci we mgle - zero profesjonalizmu za równo ze strony rządzącej jak i opozycji.
@mudia Możliwe że od razu, możliwe, że nie. Wiemy tyle ile pokażą nam w TV.
Myślę, ze każdy w takiej sytuacji robi rachunek zysków i strat.
Zrobił Tusk, zrobił Kaczyński.
Postępowali tak, żeby najwięcej ugrać lub najmniej stracić.
To jest polityka na poziomie państw. Postrzeganie tych zawiłości na poziomie "a bo powinien" jest takie raczej... hmmm.... nie do końca rozsądne.
@mygyry87 Już napisałem wyżej w odpowiedzi na podobny komentarz - nie chcę się powtarzać.
@kurm28 Możesz się śmiać ale takie są fakty. PO z Tuskiem na czele rządziło wtedy krajem... No chyba, że wydaje Ci się, że to PiS rządził gdy miała miejsce katastrofa i to PiS zarządził milionowe odszkodowania rodzinom zmarłych...
@kurm28 plującą opozycję mamy zawsze, mieliśmy wtedy i mamy teraz a to właśnie "wyznawcy" danej opcji wybielają ich utwierdzając ich w swojej wspaniałości i buńczucznym zachowaniu.
Nie podjęli żadnych kroków, mieli możliwości do przejęcia śledztwa i nie zrobili tego gdyby Chociaż podjęli tego próbę to do dzisiaj mogliby to podnosić jako argument, natomiast wykazali całkowity "MiToWisizm" poklepali się z ruskami po ramieniu i miało być cacy, bo Putin obiecał a że można było haratać w gałę i nadal nic nie robić to po co to kwestionować?
Ruski by nie oddały wraku ani śledztwa spoko, ale chciałbym widzieć w tv premiera swojego kraju który wyraża z tego powodu oburzenie i przedstawia swoją narrację.
Tfusk jest dla mnie odzwierciedleniem nieudolności i choroby na władze taką samą jak obserwuję obecnie mam nadzieję, że to całe zawsze po i pis już nigdy do koryta się nawet nie zbliży a skoro holowania już przyciąga do siebie szczury uciekające z okrętu to wiem, że na niego już też nie zagłosuje i tu się koło zamyka, bo zmieniają się szyldy a ludzi ci sami.
@mygyry87 przypominam, że jednym z haseł wyborczych PiS w 2015 roku było, że MY ściągniemy wrak do Polski. Ale mało kto to teraz pamięta. Najważniejsze jest 500+
@kurm28 Jak? To są kwestie prawne. Rozstrzyga o tym prawo międzynarodowe i rożne konwencje i porozumienia. Od tego są prawnicy, specjaliści prawa międzynarodowego. Putin posłuchał swoich doradców a Tusk swoich nawet nie zapytał co robić. Tusk mógł się nie zgodzić na zastosowanie "Konwencji Chicagowskiej". Polska mogła przejąć śledztwo i powołać międzynarodową komisję, taką jaką powołują wszystkie praworządne kraje po katastrofie lotniczej. Wrak sprowadzić do Polski i składać go do kupy w jakimś hangarze przez dwa lata potem zrobić dokładane badania, analizy i napisać raport. Bez wysadzania puszek po napojach i tym podobnych cyrków jakie zafundował nam Macierewicz.
@sl4w3x gdybym miał definiować rzeczywistość na podstawie obietnic wyborczych to bym w zimie boso chodził, daruj sobie takie argumenty.
Chodzisz na wybory?
... i jak sądzicie - czy Kreml wystraszy się i ulegnie potężnym Czechom?
Tego typu wojenki dyplomatyczne, to tylko gesty, niestety mało znaczące we współczesnym świecie.
Przecież pis jest ślepo zapatrzony na wschód. Ich działania w zasadzie nie różnią się wiele od tego w ZSRR.
Czesi to sobie mogą...
wyrzucenie kilku dyplomatów to odpowiedź na ATAKA TERRORYSTYCZNY ? To odpowiedź maleńkiego kraju, który nic innego zrobić nie może, bo jest w piz*&*&tej UE i piz&*&%^ NATO, które nic nie może i nic nie chce
Nie można porównywać Czechów i wraku samolotu ze Smoleńska.
Gdyby Czesi byli tacy twardzi to załoga ambasady Rosyjskiej w Pradze nie liczyła by 120 osób. Podczas gdy Czeskich dyplomatów w Moskwie było 23.
Najlepsze jest to że rozzuchwalili Rosjan do tego stopnia że "nasrali we własne gniazdo" czyli przeprowadzili akcję w państwie w którym mieli bazę wypadową na resztę Unii.
Wrak już dawno byłby w Polsce gdyby nie postawa PiS, ale PiS-owi wcale nie zależy na jego zwrocie. Bo cała zabawa to gonić króliczka a nie go złapać.
@108757 Czesi mają tylko ambasadę a Rosjanie dodatkowo 2 konsulaty, więc tę liczbę należało by podzielić.
Też możemy się "nie patyczkować" tylko że Putin powie "pffffrpt" i nic z tego nie wyniknie.
Nie bronię Rosjan, może coś tam w tych Czechach przeskrobali. Ale cała ta historia jest trochę naciągana. Agenci jednego z najpotężniejszych krajów świata przyjechali do Czech, jednego z najmniej znaczących krajów świata i wysadzili gdzieś tam na jakimś wy...wie skład amunicji. Serio? Gdyby już faktycznie ktoś tu się fatygował, to raczej atakował by jakieś naprawdę istotne strategicznie cele lub próbował wykraść jakieś ważne informacje. Tak na chłopski rozum.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2021 o 18:19
@rademenes_82 Nie bądź taki pewien. Ci Rosjanie zostali zidentyfikowani. 2 z nich było potem w UK uczestnikami afery z trucizną zwaną Noviczok.
@wieczniemlodyduchem Ok, ja nie kwestionuję tego, że oni byli związani z jakimś wojskowym wywiadem czy inną agencją. Ale tym bardziej, zobacz. Sam napisałeś, że dwóch z nich było związanych z otruciem Nawalnego. Czy ktoś byłby na tyle durny, żeby wysyłać tak ważnych i świetnie wyszkolonych agentów do "czarnej roboty" do wysadzania jakiegoś zupełnie bez znaczenia składu amunicji w środkowej Europie w kraju, którego pewnie połowa Rosjan nie potrafi pokazać na mapie?
@rademenes_82
Obecne władze Rosji mają dużo różnych pomysłów na destabilizację w świecie. Ich trolle mieszają się w wybory i cały czas mącą gdzie tylko mogą, zielone ludziki podsycają konflikty zbrojne, tu zestrzelą jakiś cywilny samolot, gdzie indziej kogoś otrują. Więc wysadzenie czegoś w jakimś państwie nie jest niczym niezwykłym i z pewnością nie zrobili tego dla zabawy ale mieli jakiś konkretny powód.
Jeśli agencji byli by świetnie wyszkoleni to nie wiedziałbyś o ich istnieniu. A teraz pytania. Kogo byś wysłał do wysadzenia składu wojskowego? Nieudaczników czy dobrze wyszkolonych agentów.? Skąd wniosek że Ci agencji są jakoś specjalnie ważni. Takich agentów zapewne szkolą wielu a szkolenie agenta tylko do jednej akcji byłoby marnotrawstwem. Ponieważ Ci panowie zostali powiązani już oficjalnie z dwoma akcjami na terenie innych państw to aktualnie są zagrożeniem dla zleceniodawców i nie zdziwiłbym się gdyby wąchali już kwiatki od spodu. Gdyby zostali kiedyś złapani przez jakieś służby ktoś miałby duży problem.
@108757 Gdybym decydował o takich sprawach, w ogóle nie zdecydowałbym się na sabotaż tak mało znaczącego obiektu właśnie z powodu, o jakim wspomniałeś: ktoś może agentów skojarzyć i będzie smród. Po co ryzykować akcję, z której nie ma żadnego pożytku a może zrobić się szum niepotrzebnie przyciągający uwagę? Gdyby to był jakiś skład powiedzmy na Ukrainie w obecnej sytuacji, to jeszcze bym zrozumiał: raz, że zniszczenie zapasów amunicji, dwa, obniżenie morale przeciwnika. Ale w Czechach? Spróbuj zmyślić mi chociaż jeden sensowny powód, aby ryzykować tam taką akcję?
@rademenes_82
A czy gdybyś był szanowanym przywódcą bardzo dużego kraju z którym liczą się kraje na całym świecie. Zdecydowałbyś się zaatakować inny kraj udając oczywiście że to nie ty tylko spontaniczna miejscowa ludność postanowiła się do Ciebie przyłączyć wraz z terenem na którym zamieszkuje.
Jest jednak taki jeden co się zdecydował i teraz już nie jest szanowany tylko omijany i trzymany na dystans przez innych przywódców ?
Wiesz jaki był powód ? Pewność bezkarności. Ktoś był pewny że aneksja ujdzie mu płazem bo zachód ma za dużo interesów i za dużo do stracenia wprowadzając sankcje a jednak się pomylił. I właśnie od czasu powiedzmy tej "banicji" próbuje destabilizować co się da i gdzie się da. To wysadzenie w Czechach to mogła być choćby próba generalna przed jakąś inną akcją lub akcja z powodu tylko tego że agencji stwierdzili że są luki w zabezpieczeniach i można to zrobić. A jeśli można to czemu nie ? Jesteś w stanie wyobrazić sobie co dzieje się w umyśle człowieka który praktycznie ma monopol na władzę i nikt mu nic nie może zrobić. Który jest zły że zachód który dopiero co go "kochał" teraz go odrzuca.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 kwietnia 2021 o 19:21
Taaaa, niby Ruscy wysadzili skład w Czechach. A u nas pewnie kolektor ściekowy w Warszawie ..... Jak mówi mój kolega : "Zjeby, wszędzie zjeby".......
@Regun - O szkole w Biesłanie słyszałeś, a o wysadzeniu bloków mieszkalnych co stało się pretekstem do wojny z Czeczenią słyszałeś? Jak to możliwe żeby GRU wyszydzało bloki mieszkalne w Rosji. Taka była potrzeba to wysadzili. Z tym składzikiem w Czechach tak samo. Kto wie co tam było...
@wieczniemlodyduchem No właśnie, kto wie....Raczej nie Czesi na których terenie bułgarski handlarz ma składy broni.
Odzyskanie wraku jest PiSowi nie na rękę, bo upadła by religia Smoleńska.
Elektrownia atomowa Dukovany. Rozbudowa. Wykluczenie Rosatomu. Negocjacja ceny. Coś jeszcze dodać?
A my budujemy państwo w oparciu o kupę aluminiowego złomu.