Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
2:30

Poznajcie Łukasza Michalskiego - autora inteligentnego systemu oświetlenia przejścia dla pieszych

Ma 21 lat i skonstruował bezpieczne przejście dla pieszych. System sygnalizacji ostrzegający pojazdy przed potrąceniem na pasach. Mowa o Łukaszu Michalskim z Zimnej Wódki. Pierwsze przejście zostało jakiś czas temu zamontowane w Jaryszowie. Teraz pojawia się w całej Polsce, a już niebawem ma szanse trafić na rynek zagraniczny

www.demotywatory.pl
+
807 824
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M magmag1
+15 / 15

Ostrzega pojazdy przed potrąceniem na pasach? Pojazdy mogą być też potrącone poza pasami ale dobre i to ostrzeżenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janekbro
+10 / 12

A nie można prościej czyli wykorzystać już istniejące oświetlenie przejść pieszych? Czyli jak nikogo niema to jest zgaszone, a jak ktoś przechodzi to przejście jest oświetlone.
A tak mamy kolejny oślepiające światło na drodze. Wystarczy popatrzeć jak świecą oznaczenia wysepek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+6 / 6

@janekbro no i przebiłeś Łukasza i jego inteligentny czujnik ruchu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+9 / 9

Co on opatentował? Czujnik ruchu połączony z lampą? Normalnie geniusz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
+40 / 58

Do przechodzenia przez jezdnię mam lepszy system, prosty, bezinwestycyjny i naprawdę inteligentny:
"przed wejściem na jezdnię zatrzymaj się, spójrz w lewo, spójrz w prawo, jeszcze raz spójrz w lewo, jeśli droga wolna to dopiero wtedy przechodź przez jezdnię. A przed przekroczeniem osi jezdni jeszcze raz spójrz w prawo".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polm84
-3 / 17

@Banasik No tak powinno sie robic, ale kierowca ma obowiazek sie zatrzymac i przepuscic, a jak to jest egzekwowane w Polsce to chyba wszyscy wiemy niestety...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Breva
0 / 0

@Banasik To w teorii, a praktyce widoczność i z perspektywy pieszego i z perspektywy kierowcy bywa ograniczona. W wielu miejscach w moim mieście przy pasach stają ciężarówki albo droga zakręca i nie ma lustra, więc nie idzie zobaczyć czy coś akurat jedzie. Z drugiej strony zwykła mgła czy ulewny deszcz i ciemnego samochodu nie zobaczysz nawet z 10 metrów a kierowca nie zobaczy ciebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
-3 / 7

@egoiste . A ta ustawa to spadła z nieba wyryta na kamienmych tablicach? Czy może napisał ją jeden debil a kilkuset innych debili ją przyklepało?
A może potrafisz mnie przekonać, że większy, szybszy i cięższy ma ustępować małemu i lekkiemu? W argumentacji nie zapomnij powołać się na prawa fizyki. One nie są pisane przez debili i nie podlegają negocjacjom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
0 / 4

@egoiste Pieszemu stojącemu przed przejściem nie ma obowiązku ustępować, nawet jak zacznie obowiązywać od 1 czerwca 2021 r. poprawka do ustawy mówiąca o pieszym "wchodzącym". Wchodzenie to pokonywanie granicy chodnik - przejście, nie zamiar wejścia. Pieszemu cały czas zabrania się wchodzenia tuż pod nadjeżdżający pojazd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
0 / 2

@egoiste Dotyczyło odniesienia się do wypowiedzi Banasika "Z tego co ty piszesz wynika, że to pieszy ma ustępować, a nie kierujący pojazdem." Przed wejściem na przejście, tak to w praktyce wygląda, że pieszy musi przepuścić samochody, nieważne czy będzie stał przed przejściem, czy zbliżał się do niego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
+3 / 3

@egoiste Art 14.1.a Zabrania się wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych. tak mówi przepis i wszystko z niego wynika co pisałem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
0 / 6

@egoiste . Nazwa i ranga aktu prawnego nie ma znaczenia, to i tak wytwór polityków, czyli ludzi ograniczonych i kierujących się różnymi dziwnymi motywacjami.

Jeśli chodzi o relacje między pojazdami to wszystkie obowiązują te same reguły.
W przypadku pieszych przepisy idą w taką stronę, że pieszy jest bogiem, wszystko mu wolno i nic nie musi (czynią z niego nieodpowiedzialnego barana, jak to ująłeś), a za wszystko odpowiada kierowca pojazdu. I to jest absurd. Zwłaszcza w sytuacji gdy to pieszy ma więcej powodów by uniknąć kolizji.

Jeżeli negujesz zastosowanie praw fizyki to powiedz dlaczego samochody ustępują pociągom a nie odwrotnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
0 / 6

@Breva . Jest dokładnie na odwrót. Pieszy ma lepsze możliwości obserwacji terenu, może się przesunąć, może się rozejrzeć wokół 360°, może wysunąć głowę zza stojącej ciężarówki, w razie czego może zatrzymać się w miejscu, przy złej pogodzie sam jest kompletnie niewidoczny zaś samochód widzi doskonale bo ma on światła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P potrzebujacy
+18 / 18

czyli co wynalazł sygnalizacje ale 2 metr nizej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O konto usunięte
+13 / 17

Przestańcie pisać "inteligentny" jako określenie prostackiego światełka z czujnikiem ruchu. Są jeszcze takie słowa jak automatyczny lub samoczynny.
Poza tym - po co to??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 maja 2021 o 15:31

M m4ght
0 / 2

@Skar2k19 Proszę przez tydzień pojeździć z prędkością dozwoloną. Nie +5,+10,+20, a dozwoloną. Podejrzewam, że zmienisz zdanie o pieszych i o kierowcach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M m4ght
0 / 0

To ma Pan wielki problem, jeśli nie umie Pan jeździć przepisowo. Da się to wyleczyć edukacją mandatową.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gemini1234
+5 / 5

Nazwa miejscowości w której mieszka facet bardziej dziala na wyobraźnię, niż migający słupek..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KuTwi
-2 / 6

genialne w swojej prostocie szacunek. Dodatkowa reklama dla kraju pan Łukasz z zimnej wódki :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jungu
+6 / 8

generalnie całość do zrobienia za 2-3tys zł, a jak pójdzie w kraj to na przetargach będzie cena 20-50tys zł... kolejny sposób na robienie wałów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mustermann
+1 / 3

Dodaj koszty przyłącza elektrycznego. Już nie wyjdzie tak tanio. Do tego ptzecisk/przewiert pod drogą, mapki do celów projektowych, homologacja i uzgodnienia z zarządcą drogi...
Bedą koszty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kmaster
+7 / 7

Takie rozwiązania już są. Jedne migają, bo jest tam przejście, inne gdy ktoś się do niego zbliża a jeszcze inne gdy ktoś przechodzi... Do tego ostre, jasne światło nad przejściem i fluorescencyjne pasy. Wszystko razem tak oślepia, że przechodnia nie widziałem. Na szczęście po prostu zwalniam, jak nie jestem pewien, czy jest bezpiecznie i mogłem zahamować, jak już go dostrzegłem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Elandiel1
+4 / 6

Kolejny sposób żeby ludzie nie musieli myśleć i dodatkowa produkcja śmieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nexpron
+1 / 5

Powinny być rogatki dla przechodzącego, które opuszczają się dopiero po 10 sekundach.
Ile razy babcie kiblowe stoją z siatami tuż przy krawędzi przejścia i pieprzą farmazony, a ty, kierowco, masz hamować.
Co do pomysłu - wybaczcie, ale taki system od dawna istnieje na przejściu przy Parku Skaryszewskim w Wawie i jest dużo skuteczniejszy. Jak pieszy wchodzi, to migacze uruchamiają się. A pieszy ma do przejścia 2 tory tramwajowe i cztery pasy ruchu.

https://www.google.com/maps/@52.2395261,21.0584638,3a,34.8y,89.73h,80.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQRXzWyplXGnkEy0zKBoDIA!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl-PL

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nexpron
0 / 0

@egoiste Owszem, bo do tej pory pokutuje idiotyzm z PRL, że jak się postawi nogę na przejściu dla pieszych, to magicznie auta się zatrzymają. Nie zatrzymają. Ilość spraw przegranych przez pieszych w ostatnich latach jest zastraszająca, bo nagranie z wideorejestratora to bardzo mocny dowód. Pieszy też ma obowiązki, które musi wykonać, zanim zdecyduje się na wejście na przejście. A jednym z nich jest to, czy wejście nie spowoduje zagrożenia w ruchu drogowym. On musi ocenić, czy auto wyhamuje przed przejściem dla pieszych czy nie i to spoczywa na nim. Na kierowcy spoczywa obowiązek z kolei zwiększonej czujności przy zbliżaniu się do przejścia dla pieszych. To jest prawidłowe podwójne zabezpieczenie.
Skoro pieszy nie wykonuje swoich obowiązków, to postawić rogatkę, która od chwili dojścia po 10 sekundach się opuści. Zobacz sobie, jakie jest rozwiązanie dla pieszych stosowane przy przejazdach kolejowych / tramwajowych. Działa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nexpron
0 / 0

@egoiste Art. 13
1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
Art 14
Art. 14. Zabrania się:

1) wchodzenia na jezdnię:

a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;

3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;

4) przebiegania przez jezdnię;

5) chodzenia po torowisku;

6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;

7) przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

Mam nadzieję, że to Ci wystarczająco wyjaśniło sprawy dotyczące OBOWIĄZKÓW PIESZYCH. Kierowcy te przepisy znają, piesi raczej nie.

Statystyki to sobie możesz ... Ci kierujący, którzy mają wideorejestrator i nie są głupi, od razu chowają go do kieszeni i nic nie mówią. Wiesz dlaczego? Bo to jest ich jedyny dowód obrony, który po zawędrowaniu do prokuratury zazwyczaj przemieszcza się między dowodami i magicznie znika. Pokazanie nagrania w sądzie wywraca sprawę zazwyczaj zwrot o 180 stopni.
W chwili, gdy dojdzie do wypadku, w wyniku którego poszkodowany ma uraz powyżej 7 dni, do akcji z automatu wchodzi prokuratura. A ci wpisują od razu z miejsca, że to kierowcy wina. I to masz w swoich statystykach.
Nie bronię kierowców, ale pooglądaj sobie Polskie Drogi na YT, to zobaczysz realia z pieszymi. Mi dziś tuż przed maską śmignął idiota na hulajnodze elektrycznej. Gdybym go uderzył, wiesz co by było? Prokurator, bo on by się tłumaczył, że on tę hulajnogę prowadził.

Kierowca autobusu został uniewinniony. Cud, że ściągnięto nagranie z kamery

https://youtu.be/IXG7WeBRWmA

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nexpron
0 / 0

@egoiste Jak nie czytasz 14a ze zrozumieniem, to trudno. Tylko innych pieszych nie wprowadzaj w błąd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel1481
+2 / 2

To się nazywa profesjonalnie "aktywne przejście dla pieszych" i w zestandaryzowanej formie jest stosowane w całej Polsce co najmniej 5 lat. Bez dopisku "inteligentne".
Jest nawet oznaczenie dla znaków aktywnego przejścia. Nie są to żadne słupki świecące, tylko konkretne znaki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
0 / 0

No super, ale co to zmieni?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Thevipervip
+5 / 5

Tyle w tym innowacyjności co w lampkach choinkowych podpiętych do fotokomórki. Wow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nighthawk7
+2 / 2

Współczuję osobom mieszkającym wtedy przy przejściach dla pieszych. W dzień i w nocy walące na czerwono po oczach lampy..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kojot_pedziwiatr
+1 / 1

Skuteczny system to wysuwane z podłoża zapory drogowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F farfadea
-1 / 3

@Kar4 najpierw przyklaskujesz "zachodowi" a potem krytykujesz "oderwane od rzeczywistości przepisy bezwzględnego pierwszeństwa pieszego". No to tylko Cie uświadomię, że w Niemczech jest bezwzględne pierwszeństwo pieszego. Jak tylko zbliża się do przejścia to musisz się zatrzymać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
0 / 2

@farfadea Jak najbardziej przyklaskuje infrastrukturze, a wprowadzanie samych przepisów bez poprawy standardów samych przejść była by głupotą i nie przyniosła by efektu. Co z tego że dali byśmy pieszemu pierwszeństwo przed wejściem jeśli przejście i jego okolice nie są oświetlone. W Niemczech jest dużo mniej przejść dla pieszych typu zebra, nie ma ich poza obszarem zabudowanym, na drogach z wieloma pasami w jedną stronę i są dobrze oświetlone - to są niektóre ich standardy, które nijak się mają do Polski. Dostosujmy infrastrukturę później wprowadzajmy zmiany w przepisach o ruchu drogowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zduneq
0 / 0

Malkontentów zapraszam do Żyrardowa.Przetestujcie przejście zarówno jako kierowcy jak i piesi.Dniem i nocą.Ja przetestowałem i chcę tego systemu na KAŻDYM przejściu w mieście

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P petronox
0 / 0

W Zimnej Wódce musieli mieć duży problem z narąbanymi przechodniami, że aż musieli wymyślać słupki ostrzegawcze, ale są same plusy..... czekając na przejściu jest gdzie teraz flaszkę postawić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lector
+1 / 1

Jak widzimy na filmiku, system sprawdza się wyśmienicie!... na pustej jezdni. A w prawdziwym ruchu jasne, dołóżmy jeszcze pierdyliard walących po oczach z dużą mocą i migających z dużą częstotliwością wkurzających tak kierowców jak i pieszych światełek. Wprowadźmy jeden wielki chaos poznawczy dla wszystkich uczestników ruchu - co może pójść nie tak?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
0 / 0

Ktoś mi powie czym to się różni od świateł które mówią kiedy iść kiedy stać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krickin
-2 / 2

Niestety w Polsce kierowcy mają zwyczaj ignorowania świateł tutaj żółte oznacza gaz w podłogę, bardziej użyteczne byłyby metalowe słupy wysuwane spod ziemi jak na rynkach miejskich i wtedy to kierowcy musieliby by się zacząć martwić a nie wiecznie używać argumentu że to przecież nie ich życie jest zagrożone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F farfadea
0 / 0

@Kar4 to chyba właśnie tym bardziej skoro są złe oświetlone przejścia powinno być bezwzględne pierwszeństwo pieszych. Zresztą co do oświetlenia w Niemczech mogłabym polemizować...co do małej ilości przejść typu "zebra" również...wkurza mnie chwalenie zachodu, bo tu żyje i absurdów nie ma mniej niż w Polsce. I jeszcze to zachowanie pieszych w Niemczech to czego w Polsce nigdy nie widziałam albo napewno nie na taką skalę jak wchodzenie na ulicę bez rozglądania i wiele innych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
0 / 0

@farfadea Kierowcy w nocy gorzej dostrzec pieszego, niż pieszemu światła auta, to bezpieczniejsze jest aby to pieszy poczekał aż auto przejedzie, niż wchodził pod samochód będąc niewidocznym.
Ja (i nie tylko) dostrzegam dużo mniejszą ilość przejść z pierwszeństwem pieszych u zachodniego sąsiada, dużo jest przejść typu fußgängerfurt, gdzie piesi takiego pierwszeństwa nie mają, chyba że sygnalizacja świetlna to wskazuje.
Wg moich obserwacji od 2015 wchodzenie bez rozglądaniach w Polsce mocno przybrało, gdyż pani Bublewicz prawie przepchnęła pierwszeństwo pieszych przed wejściem na pasy. Niektórzy błędnie pomyśleli, że takie przepisy weszły w życie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem