Tam są dwie manipulacje jedna to dodanie paska z legendą tak aby zminimalizować różnicę wysokości słupków między 19 a 32.
Druga to zastosowanie kolorów w sposób odwrotny do tradycyjnego. Czerwony zwykle oznacza stop, zielony - działanie (np. sygnalizacja uliczna)
Na pewno w sytuacji gdy Twoja żona, siostra lub inną bliska Ci kobieta dowie się że płód który nosi w sobie jest uszkodzony i dziecko urodzi się albo martwe bez kluczowych organów albo umrze zaraz po urodzeniu albo będzie roślinką to powiesz im ze mają narażać swoje zdrowie fizyczne i zrujnować zdrowie psychiczne i donosić ciążę i urodzić. Piszesz tak bo to nie dotyczy Ciebie, życia nie znasz widać... btw. Płód rozwija układ nerwowy od 7 miesiąca i czuje. Więc taka decyzja torturujesz nie tylko kobietę ale i płód, który tak chcesz chronić.
@OrganicChemistry To nie ma żadnego znaczenia. Jeśli jutro lekarz Ci powie że za 3 miesiące umrzesz na raka i będziesz straszliwie cierpiał i Twoja rodzina psychicznie będzie cierpiała to ja i tak nie mam prawa Cię z tego powodu zabić.
A ok, czyli Twoja żona by musiała urodzić. Koniecznie jej o tym powiedz. Opisujesz zupełnie inną sytuację. Dorosła osoba mająca relacje z ludźmi, prowadząca dialog, komunikujaca się z innymi vs. Płód który nie przeżyłby poza ciałem kobiety.
Zresztą nie ma co z Tobą dyskutować, skoro dla Ciebie kobieta to tylko inkubator, można ją torturowac i jej zdrowie i życie jest nie ważne bo ważne żeby urodziła cierpiące dziecko które umrze to i tak nie zrozumiesz.
Choć jestem pewien , że jakby sprawa dotyczyła Ciebie to byś inaczej mówił. Łatwo napisać, zupełnie inaczej podjąć decyzję. A I narodziny tak chorego dziecka są nieprzewidywalne w skutkach dla kobiety, jej śmierć przy porodzie jest również wysoce możliwa. Ale spoko. Najważniejsze, że urodzi.
@mo_cuishle Ale tu chodzi o Twoje sumienie. Dajmy na to zadecydujesz o śmierci dziecka, rozbiorą je na organy a potem się dowiesz że to była ustawka, ktoś zapłacił dużą kasę i dostał genetycznie odpowiedni materiał a Tobie powiedziano dla uspokojenia że płód był wadliwy.
@OrganicChemistry Każda kobieta w ciąży musi urodzić, taka jest kolej rzeczy. Nawet martwe dziecko trzeba urodzić. To się nazywa poronienie.
Czyli według Ciebie jak ktoś nie może się komunikować z innymi ludźmi to można go zabić ? Gratuluję konceptu. Jest tylko jeden problem. Jeśli dasz sobie prawo do decydowania o życiu innych to ktoś kiedyś pokaże palcem na Ciebie i powie: dla dobra i wygody innych należy Cię zabić. Aborcja szczęśliwie Cię ominęła ale eutanazja już czeka.
@qaz234 jeszcze raz powtórzę, twoja teoria mnie nie obchodzi. Mam własne zadanie na ten temat i będę robić co uważam za słuszne. Poza tym w przypadku wykrycia wad płodu zawsze idzie się skonsultować z co najmniej 2 lekarzami. Przy dzisiejszej rozwiniętej medycynie, technologii, szeregu badań można wykryć wiele.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 września 2021 o 19:56
@qaz234 A może po prostu każdemu pozwolić żyć w zgodzie ze swoim sumieniem? A decyzję pozostawić osobie, która w takiej sytuacji podejmować będzie cały ciężar i ryzyko decyzji czyli kobiecie? Ponadto co do przytoczonego wcześniej argumentu z eutanazją to nawet prawo karne uwzględnia fakt zabójstwa z litości (zabójstwo eutanastyczne) które jest typem uprzywilejowanym zabójstwa (zagrożone mniejszą karą a nawet w uzasadnionym przypadku sąd może odstąpić od wymierzenia takowej). Zaś co do aborcji na organy to pojechałeś z fantastyką i teoriami spiskowymi (paradoksalnie przytoczonego przez ciebie scenariusza obawiałbym się w przypadku nielegalnie wykonywanych aborcji a nie zalegalizowanej wykonywanej przez specjalistów z zachowaniem odpowiednich procedur i standardów)
@qaz234 a kto ma mieć wygodnie - wszyscy inni tylko nie ja? Jakiś absurd, nie jestem męczennicą. Mam wygodne życie i nie będę za to nikogo przepraszać ani czuć się winna. Każdy ma to po co się odważy sięgnąć.
@bluberious Morderstwo legalne nie różni się niczym od nielegalnego.
Teorie spiskowe ? Poczytaj o łowcach skór z Łodzi. Albo o aborcji w Chinach. Czerpanie korzyści z procederu aborcji w USA to standard. Poczytaj o biznesowej działalności Planned Parenthood - sprzedawaniu płodów.
Uważasz że mężczyźni też powinni żyć w zgodzie z własnym sumienie ? W tej chwili wielu odbywa karę za alimenty a przecież oni nie zabili swoich dzieci tylko nie chcą, jak to sam ująłeś, ponosić ciężaru.
Według Twojej argumentacji mężczyzna również powinien mieć prawo do aborcji. W końcu mamy równość.
A konsekwencje ponosi także on. Jeśli matka niepełnosprawnego dziecka zdecyduje się je urodzić to mężczyzna będzie miał przerąbane. Po co narażać go na niewygody.
@qaz234 każdy ma prawo urodzić zdrowe dziecko. To tylko decyzja kobiety/rodziców czy będą chcieli terminacji wadliwego płodu czy może czują się na siłach/mają możliwości finansowe aby temu sprostać np zapewnić dożywotnią opiekę dziecku które same sobą się nie zajmie po ich śmierci. A nie to oceniać i decydować za kogoś! Moje zdanie jest takie, że tam gdzie natura nie poradziła sobie z pozbyciem się wadliwego płodu (duży odsetek takich ciąż kończy się naturalnym poronieniem) tam trzeba jej pomóc. Ale to jest tylko moje zdanie i nie śmiem nikomu go narzucać, jeżeli ktoś chce rodzić np dziecko z zespołem downa, czuje że temu podoła to nie mam prawa tej osobie mówić co ma robić, tak jak ty nie masz prawa mówić kobiecie, że ma donosić chory płód.
@mo_cuishle Wybacz ale podejmowanie decyzji o czyimś życiu i śmierci nie leży w naszych kompetencjach. Problemy z utrzymaniem mogą wystąpić na każdym etapie życia i nigdy nie jest to powód do mordowania tych którzy są obciążenie. Wybierać to se możesz kolor garnituru a nie kto ma prawo żyć. Inaczej akceptujesz sytuację w której ktoś uzna że Ty też już wystarczająco długo żyłeś, jesteś kosztem, wymagasz zbyt dużo opieki i nie rokujesz wyzdrowienia.
@qaz234 Jesteś w błędzie. Moje ciało mój wybór, dopóki hipotetyczny embrion znajduje się w moim ciele to ja decyduję czy pozwolę się mu dalej rozwijać.
@mo_cuishle No niestety to nie jest Twoje ciało. Poczytaj co o tym decyduje. Płód to całkowicie odrębny organizm. Nawet część poronień występuje z tego powodu że organizm kobiety odrzuca obce ciało.
@qaz234 Jeszcze raz powtórzę, to ja będę decydować czy pozwolić rozwijać się dalej temu jak to nazwałeś "całkowicie odrębnemu organizmowi" Tak naprawdę nomenklatura nie ma znaczenia, moje ciało i ja decyduję czy coś się tam będzie rozwijać. I choćbyś się za przeproszeniem ze*srał tego nie zmienisz. Decyzja jest moja.Koniec tematu bo widzę, że nie jesteś w stanie przyjąć do świadomości tak prostego faktu, że to ja jestem osobą decyzyjną, panią życia i śmierci. Mogę dać życie i zabrać życie dopóki znajduje się w moim ciele i nic tego nie zmieni.
@mo_cuishle Pamiętaj że Twoi rodzice podjęli decyzję że przyjdziesz na świat a mogli podjąć inną :) Nie tylko Ty jesteś wyzwolona. Kiedyś dostrzeżesz wyzwolenie od obowiązku i odpowiedzialności innych ludzi z Twojego otocznia i wtedy zrozumiesz że coś nie gra.
@qaz234 Gdyby moi rodzicie podjęli inną decyzję to też by było super, byłabym błogim niebytem. No i dobrze, ja nie chciałabym być dla nikogo ciężarem,trzeba by było w takiej sytuacji zejść z tego świata. Pozwolić żyć innym, w przeciwnym razie to egoizm. Popieram eutanazję z wyboru więc nie trafiłeś.
@mo_cuishle Czy nie trafiłem to się okaże jak przyjdzie ten dzień w którym się dowiesz że Twoi bliscy sugerują Ci że powinnaś już odejść bo mają plany na wakacje w których zawadzasz.
@mo_cuishle Nasz los często nie zależy od naszej woli. Naprawdę uważasz że opiekowanie się kimś z poczucia obowiązku a nie dla przyjemności jest opresją ? Idę o zakład że gdybym napisał że właśnie wyrzuciłem psa z samochodu bo przeszkadza mi w realizacji planów potępiła byś mnie.
@qaz234 Ja nie chcę być dla kogoś obowiązkiem, zrozum to. Może tobie egoizm tak podpowiada żeby kurczowo trzymać się życia za wszelką cenę,nie zważając na dobro bliskich, ale ja potrafię zejść ze sceny. Nie wiem dlaczego uparcie zwracasz się do mnie jak do mężczyzny używając męskich końcówek - masz wyraźne problemy z myśleniem.
@mo_cuishle Ze sceny schodzimy sami. Ty cały czas uważasz że możesz decydować za innych. Różnica polega na tym że ktoś Ci powie - spadaj ze sceny - jeśli nie będziesz chciała to Cię wyrzuci, zadecyduje za Ciebie, nie będziesz miała nic do gadania.
@qaz234 I tego się właśnie tak boisz, że ktoś ci powie spadaj. Nie projektuj na mnie swoich lęków. Ty byś chciał decydować za innych, ja innym jestem w stanie usunąć się z drogi dobrowolnie. Ty wręcz przeciwnie, zdaje się, że chciałbyś być utrzymywany przy życiu za wszelką cenę i bez względu na wszystko. Dlatego to sobie tak racjonalizujesz. Ty właśnie uważasz, że masz prawo decydować za innych, narzucać wręcz innym aby cię utrzymywali przy życiu gdy sam nie będziesz w stanie.
@qaz234 chore pomysły rodzą się w twojej głowie, ale żeby przygarnąć psa zdecydowałeś sam, nikt cię nie zmuszał. Po drugie pies nie znajduje się w twoim ciele jest od początku do końca niezależną istotą więc analogia z dvpy. Nie widzę związku między embrionem ludzkim a psem którego ktoś świadomie adoptuje. To tak samo jakbyś się pytał czy dziecko które zaadoptowałes możesz wyrzucić przez okno. Zarówno pies jak i dziecko to istoty które potrafią samodzielnie przeżyć poza organizmem żywiciela nie widzdzę wiec żadnego związku z embrionem ludzkim który do przeżycia potrzebuje wykorzystywać cudze ciało. W tym przypadku to właścicielka ciała decyduje czy tam się coś będzie rozwijało. Mam nadzieję, że odpowiedź wystarczająco wyczerpująca.
@mo_cuishle Niestety brak odpowiedzi ale wyczuwam że jednak nie akceptujesz wyrzucenia psa z samochodu. Ty egoistko, chcesz decydować o moim życiu, chciałabyś żebym za wszelką cenę i bez względu na wszystko utrzymywał psa. Ty właśnie uważasz, że masz prawo decydować za innych, narzucać wręcz innym aby utrzymywali przy życiu psy kosztem swoich planów, podświadomie boisz się odrzucenia i projektujesz swoje lęki na mojego psa, pragniesz aby bogu ducha winni ludzie musieli utrzymywać Ciebie i psy będące kulą u nogi :)
@qaz234 Jeżeli pies znajduje się w twojej macicy to owszem możesz go stamtąd wyrzucić. Śmiało :) Ale jeżeli chcesz go wyrzucić przez okno to też możesz, ale będziesz odpowiadał z kodeksu karnego za znęcanie się nad zwierzętami :) Art 35. 35. Odpowiedzialność karna za zabijanie, uśmiercanie lub dokonywanie uboju zwierzęcia z naruszeniem przepisów ustawy albo znęcanie się nad zwierzęciem. podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. - Powodzenia
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 września 2021 o 17:15
@mo_cuishle Skoro tak cenisz przepisy prawa to zdaje się ostatnio TK coś orzekł :)
Oczywiście życie człowieka podlega ochronie, położenie tegoż nie ma znaczenia, macica, inkubator, hospicjum, dom starców itd.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 września 2021 o 19:43
@qaz234 A trybunał Europejski orzekł, że wyrok TK jest bezprawny. A póki co to aborcja w Polsce nie jest sprzeczna z prawem (karana może być jedynie pomoc innej osobie w przeprowadzeniu tejże) doinformuj się. Życie człowieka - jak najbardziej podlega ochronie, ale dopiero od momentu narodzin. Tak działa prawo. Legalizacja eutanazji to tylko kwestia czasu.
@mo_cuishle Jak psy.
Mam takie pytanko, pracujesz ? zarabiasz ? masz firmę ? Świadczysz usługi które naprawdę są ludziom potrzebne? Żebyśmy mieli jasność w temacie pasożytowania.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 września 2021 o 7:23
@qaz234 a potrafisz czytać ze zrozumieniem czy nawet to cię przerasta? Ludzie są leniwi i niewyedukowani i można wiele zarobić. Jeżeli płacą mi za coś to znaczy że ma to dla nich większą wartość niż pieniądze. A płacą komuś innemu żeby coś dla nich wykonał bo albo są leniwi albo nie potrafią tego zrobić. Tak czy siak tak jak mówię, moja praca jest dla nich bardziej cenna niż pieniądze które muszą mi zapłacić. I nie korzystam z podatków jakbyś jednak nie potrafil czytać ze zrozumieniem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
15 września 2021 o 13:05
@qaz234 coś co pozwala mi dobrze zarobić. Czy np. lekarze coś tworzą czy zajmują się świadczeniem usług medycznych? A są niezbędni, więc twoje pytanie jest zupełnie nieprzemyślane i nie wiem co ma na celu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 września 2021 o 16:12
@mo_cuishle Tak coś czuję że nie bez powodu kręcisz :) ale mniejsza o to.
Lekarze są potrzebni jeśli pacjent korzysta z ich wiedzy, jeśli bez względu na swoje potrzeby musi im płacić składkę zdrowotną stają się pasożytami.
@qaz234 może ty się pochwal czym się zajmujesz? Co to za wypytywanie? Może jesteś pasożytem i ledwo zipiesz na jakimś etacie albo masz jakiś kiepski biznes który bardzo cienko przędzie dlatego sądzisz innych swoją miarą? Ludzie płacą mi dobrowolnie, to znaczy, że to co tworzę jest dla nich wartościowe i potrzebne. Lekarz to tylko przykład jeden z wielu. Przydatna społecznie jest nie tylko produkcja ale także usługi.
Od 30 lat aborcja jest tematem który służy do rozpalania emocji w Polsce, a Polacy wciąż się na ten chwyt nabierają i gardłują. Nowe pokolenia też się na to nabierają - żeby było śmieszniej te nowe pokolenia istnieją tylko dlatego że ich rodzice nie zdecydowali się na aborcję.
I tak jestem pod wrażeniem, że pokazali wykres, że ludzie nie zgadzają się z ich retoryką. A że zrobili to oczywiście z manipulacją niskich lotów, to inna sprawa, niczego innego się po nich nie spodziewałam.
Ja się pytam gdzie ten 1%
@MrocznyKowal Nie wiem, dlaczego masz minusa, faktycznie się nie zgadza.
@MrocznyKowal Może 1% była bez zdania, ale raczej po prostu zaokrąglono do liczb całkowitych, np przy 32,3%, 48,4% i 19,3% by był taki efekt.
Taka manipulacja kolorami żeś musiał powiedzieć bo nikt by nie zauważył :P ok powinni zrobić odwrotnie :) a co do % nie wiem, ja w 48%
Tam są dwie manipulacje jedna to dodanie paska z legendą tak aby zminimalizować różnicę wysokości słupków między 19 a 32.
Druga to zastosowanie kolorów w sposób odwrotny do tradycyjnego. Czerwony zwykle oznacza stop, zielony - działanie (np. sygnalizacja uliczna)
Ale w koncu pokazali w TVP ze jest wiecej zwolennikow dowolnosci aborcyjnej niz zwolennikow jej zakazu
Nie rozumiem sporu, Aborcja to morderstwo a mordowanie ludzi jest niedopuszczalne.
@qaz234 aborcja to nie morderstwo, polecam się np. zapoznać z kodeksem karnym zamiast pisać bzdur.
@mo_cuishle To nie kwestia kodeksów tylko faktów i sumienia.
Na pewno w sytuacji gdy Twoja żona, siostra lub inną bliska Ci kobieta dowie się że płód który nosi w sobie jest uszkodzony i dziecko urodzi się albo martwe bez kluczowych organów albo umrze zaraz po urodzeniu albo będzie roślinką to powiesz im ze mają narażać swoje zdrowie fizyczne i zrujnować zdrowie psychiczne i donosić ciążę i urodzić. Piszesz tak bo to nie dotyczy Ciebie, życia nie znasz widać... btw. Płód rozwija układ nerwowy od 7 miesiąca i czuje. Więc taka decyzja torturujesz nie tylko kobietę ale i płód, który tak chcesz chronić.
@OrganicChemistry To nie ma żadnego znaczenia. Jeśli jutro lekarz Ci powie że za 3 miesiące umrzesz na raka i będziesz straszliwie cierpiał i Twoja rodzina psychicznie będzie cierpiała to ja i tak nie mam prawa Cię z tego powodu zabić.
A ok, czyli Twoja żona by musiała urodzić. Koniecznie jej o tym powiedz. Opisujesz zupełnie inną sytuację. Dorosła osoba mająca relacje z ludźmi, prowadząca dialog, komunikujaca się z innymi vs. Płód który nie przeżyłby poza ciałem kobiety.
Zresztą nie ma co z Tobą dyskutować, skoro dla Ciebie kobieta to tylko inkubator, można ją torturowac i jej zdrowie i życie jest nie ważne bo ważne żeby urodziła cierpiące dziecko które umrze to i tak nie zrozumiesz.
Choć jestem pewien , że jakby sprawa dotyczyła Ciebie to byś inaczej mówił. Łatwo napisać, zupełnie inaczej podjąć decyzję. A I narodziny tak chorego dziecka są nieprzewidywalne w skutkach dla kobiety, jej śmierć przy porodzie jest również wysoce możliwa. Ale spoko. Najważniejsze, że urodzi.
@qaz234 twoje sumienie mnie nie obchodzi, a to co nazywasz faktami - twoją manipulacją.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2021 o 18:40
@mo_cuishle Ale tu chodzi o Twoje sumienie. Dajmy na to zadecydujesz o śmierci dziecka, rozbiorą je na organy a potem się dowiesz że to była ustawka, ktoś zapłacił dużą kasę i dostał genetycznie odpowiedni materiał a Tobie powiedziano dla uspokojenia że płód był wadliwy.
@OrganicChemistry Każda kobieta w ciąży musi urodzić, taka jest kolej rzeczy. Nawet martwe dziecko trzeba urodzić. To się nazywa poronienie.
Czyli według Ciebie jak ktoś nie może się komunikować z innymi ludźmi to można go zabić ? Gratuluję konceptu. Jest tylko jeden problem. Jeśli dasz sobie prawo do decydowania o życiu innych to ktoś kiedyś pokaże palcem na Ciebie i powie: dla dobra i wygody innych należy Cię zabić. Aborcja szczęśliwie Cię ominęła ale eutanazja już czeka.
@qaz234 jeszcze raz powtórzę, twoja teoria mnie nie obchodzi. Mam własne zadanie na ten temat i będę robić co uważam za słuszne. Poza tym w przypadku wykrycia wad płodu zawsze idzie się skonsultować z co najmniej 2 lekarzami. Przy dzisiejszej rozwiniętej medycynie, technologii, szeregu badań można wykryć wiele.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2021 o 19:56
@mo_cuishle Widzę że reprezentujesz typową postawę w dzisiejszych czasach - byle bym to ja miała wygodnie.
@qaz234 A może po prostu każdemu pozwolić żyć w zgodzie ze swoim sumieniem? A decyzję pozostawić osobie, która w takiej sytuacji podejmować będzie cały ciężar i ryzyko decyzji czyli kobiecie? Ponadto co do przytoczonego wcześniej argumentu z eutanazją to nawet prawo karne uwzględnia fakt zabójstwa z litości (zabójstwo eutanastyczne) które jest typem uprzywilejowanym zabójstwa (zagrożone mniejszą karą a nawet w uzasadnionym przypadku sąd może odstąpić od wymierzenia takowej). Zaś co do aborcji na organy to pojechałeś z fantastyką i teoriami spiskowymi (paradoksalnie przytoczonego przez ciebie scenariusza obawiałbym się w przypadku nielegalnie wykonywanych aborcji a nie zalegalizowanej wykonywanej przez specjalistów z zachowaniem odpowiednich procedur i standardów)
@qaz234 a kto ma mieć wygodnie - wszyscy inni tylko nie ja? Jakiś absurd, nie jestem męczennicą. Mam wygodne życie i nie będę za to nikogo przepraszać ani czuć się winna. Każdy ma to po co się odważy sięgnąć.
@mo_cuishle Tak, a ludzi którzy nam przeszkadzają w wygodnym życiu należy powybijać ;)
@bluberious Morderstwo legalne nie różni się niczym od nielegalnego.
Teorie spiskowe ? Poczytaj o łowcach skór z Łodzi. Albo o aborcji w Chinach. Czerpanie korzyści z procederu aborcji w USA to standard. Poczytaj o biznesowej działalności Planned Parenthood - sprzedawaniu płodów.
Uważasz że mężczyźni też powinni żyć w zgodzie z własnym sumienie ? W tej chwili wielu odbywa karę za alimenty a przecież oni nie zabili swoich dzieci tylko nie chcą, jak to sam ująłeś, ponosić ciężaru.
Według Twojej argumentacji mężczyzna również powinien mieć prawo do aborcji. W końcu mamy równość.
A konsekwencje ponosi także on. Jeśli matka niepełnosprawnego dziecka zdecyduje się je urodzić to mężczyzna będzie miał przerąbane. Po co narażać go na niewygody.
@qaz234 każdy ma prawo urodzić zdrowe dziecko. To tylko decyzja kobiety/rodziców czy będą chcieli terminacji wadliwego płodu czy może czują się na siłach/mają możliwości finansowe aby temu sprostać np zapewnić dożywotnią opiekę dziecku które same sobą się nie zajmie po ich śmierci. A nie to oceniać i decydować za kogoś! Moje zdanie jest takie, że tam gdzie natura nie poradziła sobie z pozbyciem się wadliwego płodu (duży odsetek takich ciąż kończy się naturalnym poronieniem) tam trzeba jej pomóc. Ale to jest tylko moje zdanie i nie śmiem nikomu go narzucać, jeżeli ktoś chce rodzić np dziecko z zespołem downa, czuje że temu podoła to nie mam prawa tej osobie mówić co ma robić, tak jak ty nie masz prawa mówić kobiecie, że ma donosić chory płód.
@mo_cuishle Wybacz ale podejmowanie decyzji o czyimś życiu i śmierci nie leży w naszych kompetencjach. Problemy z utrzymaniem mogą wystąpić na każdym etapie życia i nigdy nie jest to powód do mordowania tych którzy są obciążenie. Wybierać to se możesz kolor garnituru a nie kto ma prawo żyć. Inaczej akceptujesz sytuację w której ktoś uzna że Ty też już wystarczająco długo żyłeś, jesteś kosztem, wymagasz zbyt dużo opieki i nie rokujesz wyzdrowienia.
@qaz234 Jesteś w błędzie. Moje ciało mój wybór, dopóki hipotetyczny embrion znajduje się w moim ciele to ja decyduję czy pozwolę się mu dalej rozwijać.
@mo_cuishle No niestety to nie jest Twoje ciało. Poczytaj co o tym decyduje. Płód to całkowicie odrębny organizm. Nawet część poronień występuje z tego powodu że organizm kobiety odrzuca obce ciało.
@qaz234 Jeszcze raz powtórzę, to ja będę decydować czy pozwolić rozwijać się dalej temu jak to nazwałeś "całkowicie odrębnemu organizmowi" Tak naprawdę nomenklatura nie ma znaczenia, moje ciało i ja decyduję czy coś się tam będzie rozwijać. I choćbyś się za przeproszeniem ze*srał tego nie zmienisz. Decyzja jest moja.Koniec tematu bo widzę, że nie jesteś w stanie przyjąć do świadomości tak prostego faktu, że to ja jestem osobą decyzyjną, panią życia i śmierci. Mogę dać życie i zabrać życie dopóki znajduje się w moim ciele i nic tego nie zmieni.
@mo_cuishle "panią życia i śmierci" Smutne i przerażające zarazem.
@qaz234 zależy dla kogo, dla mnie nie jest to przerażające a wyzwalające bo decyzja o tym czy donosić hipotetyczną ciąże należy tylko do mnie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 września 2021 o 16:04
@mo_cuishle Pamiętaj że Twoi rodzice podjęli decyzję że przyjdziesz na świat a mogli podjąć inną :) Nie tylko Ty jesteś wyzwolona. Kiedyś dostrzeżesz wyzwolenie od obowiązku i odpowiedzialności innych ludzi z Twojego otocznia i wtedy zrozumiesz że coś nie gra.
@qaz234 Gdyby moi rodzicie podjęli inną decyzję to też by było super, byłabym błogim niebytem. No i dobrze, ja nie chciałabym być dla nikogo ciężarem,trzeba by było w takiej sytuacji zejść z tego świata. Pozwolić żyć innym, w przeciwnym razie to egoizm. Popieram eutanazję z wyboru więc nie trafiłeś.
@mo_cuishle Czy nie trafiłem to się okaże jak przyjdzie ten dzień w którym się dowiesz że Twoi bliscy sugerują Ci że powinnaś już odejść bo mają plany na wakacje w których zawadzasz.
@qaz234 a ty wolałbyś być czyjąś kulą u nogi i przeszkodą w życiu?
@mo_cuishle Nasz los często nie zależy od naszej woli. Naprawdę uważasz że opiekowanie się kimś z poczucia obowiązku a nie dla przyjemności jest opresją ? Idę o zakład że gdybym napisał że właśnie wyrzuciłem psa z samochodu bo przeszkadza mi w realizacji planów potępiła byś mnie.
@qaz234 Ja nie chcę być dla kogoś obowiązkiem, zrozum to. Może tobie egoizm tak podpowiada żeby kurczowo trzymać się życia za wszelką cenę,nie zważając na dobro bliskich, ale ja potrafię zejść ze sceny. Nie wiem dlaczego uparcie zwracasz się do mnie jak do mężczyzny używając męskich końcówek - masz wyraźne problemy z myśleniem.
@mo_cuishle Ze sceny schodzimy sami. Ty cały czas uważasz że możesz decydować za innych. Różnica polega na tym że ktoś Ci powie - spadaj ze sceny - jeśli nie będziesz chciała to Cię wyrzuci, zadecyduje za Ciebie, nie będziesz miała nic do gadania.
@qaz234 I tego się właśnie tak boisz, że ktoś ci powie spadaj. Nie projektuj na mnie swoich lęków. Ty byś chciał decydować za innych, ja innym jestem w stanie usunąć się z drogi dobrowolnie. Ty wręcz przeciwnie, zdaje się, że chciałbyś być utrzymywany przy życiu za wszelką cenę i bez względu na wszystko. Dlatego to sobie tak racjonalizujesz. Ty właśnie uważasz, że masz prawo decydować za innych, narzucać wręcz innym aby cię utrzymywali przy życiu gdy sam nie będziesz w stanie.
@mo_cuishle To co z moim psem ? Potępiasz czy akceptujesz mój wybór ?
@qaz234 chore pomysły rodzą się w twojej głowie, ale żeby przygarnąć psa zdecydowałeś sam, nikt cię nie zmuszał. Po drugie pies nie znajduje się w twoim ciele jest od początku do końca niezależną istotą więc analogia z dvpy. Nie widzę związku między embrionem ludzkim a psem którego ktoś świadomie adoptuje. To tak samo jakbyś się pytał czy dziecko które zaadoptowałes możesz wyrzucić przez okno. Zarówno pies jak i dziecko to istoty które potrafią samodzielnie przeżyć poza organizmem żywiciela nie widzdzę wiec żadnego związku z embrionem ludzkim który do przeżycia potrzebuje wykorzystywać cudze ciało. W tym przypadku to właścicielka ciała decyduje czy tam się coś będzie rozwijało. Mam nadzieję, że odpowiedź wystarczająco wyczerpująca.
@mo_cuishle Niestety brak odpowiedzi ale wyczuwam że jednak nie akceptujesz wyrzucenia psa z samochodu. Ty egoistko, chcesz decydować o moim życiu, chciałabyś żebym za wszelką cenę i bez względu na wszystko utrzymywał psa. Ty właśnie uważasz, że masz prawo decydować za innych, narzucać wręcz innym aby utrzymywali przy życiu psy kosztem swoich planów, podświadomie boisz się odrzucenia i projektujesz swoje lęki na mojego psa, pragniesz aby bogu ducha winni ludzie musieli utrzymywać Ciebie i psy będące kulą u nogi :)
@qaz234 Jeżeli pies znajduje się w twojej macicy to owszem możesz go stamtąd wyrzucić. Śmiało :) Ale jeżeli chcesz go wyrzucić przez okno to też możesz, ale będziesz odpowiadał z kodeksu karnego za znęcanie się nad zwierzętami :) Art 35. 35. Odpowiedzialność karna za zabijanie, uśmiercanie lub dokonywanie uboju zwierzęcia z naruszeniem przepisów ustawy albo znęcanie się nad zwierzęciem. podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. - Powodzenia
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 września 2021 o 17:15
@mo_cuishle Skoro tak cenisz przepisy prawa to zdaje się ostatnio TK coś orzekł :)
Oczywiście życie człowieka podlega ochronie, położenie tegoż nie ma znaczenia, macica, inkubator, hospicjum, dom starców itd.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 września 2021 o 19:43
@qaz234 A trybunał Europejski orzekł, że wyrok TK jest bezprawny. A póki co to aborcja w Polsce nie jest sprzeczna z prawem (karana może być jedynie pomoc innej osobie w przeprowadzeniu tejże) doinformuj się. Życie człowieka - jak najbardziej podlega ochronie, ale dopiero od momentu narodzin. Tak działa prawo. Legalizacja eutanazji to tylko kwestia czasu.
@mo_cuishle Sprawdzisz jak jest kiedy będziesz sama chciała się wyskrobać. W kwestii eutanazji również osobiste doświadczenie będzie najlepszą lekcją.
@qaz234 Byle tylko mieć wybór i nie musieć pasożytować na kimś.
@mo_cuishle Jak psy.
Mam takie pytanko, pracujesz ? zarabiasz ? masz firmę ? Świadczysz usługi które naprawdę są ludziom potrzebne? Żebyśmy mieli jasność w temacie pasożytowania.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 września 2021 o 7:23
@qaz234 oczywiście, że tak.
@mo_cuishle Na pewno ? Przypadkiem nie siedzisz w biurze i nie pierdzisz w stołek ? :)
@qaz234 jeżeli otrzymuję pieniądze od innych ludzi to znaczy, że to czym się zajmuje ma dla nich wartość. Logiczne jak konstrukcja cepa.
@mo_cuishle Płacą sami czy korzystasz z podatków ?
@qaz234 a potrafisz czytać ze zrozumieniem czy nawet to cię przerasta? Ludzie są leniwi i niewyedukowani i można wiele zarobić. Jeżeli płacą mi za coś to znaczy że ma to dla nich większą wartość niż pieniądze. A płacą komuś innemu żeby coś dla nich wykonał bo albo są leniwi albo nie potrafią tego zrobić. Tak czy siak tak jak mówię, moja praca jest dla nich bardziej cenna niż pieniądze które muszą mi zapłacić. I nie korzystam z podatków jakbyś jednak nie potrafil czytać ze zrozumieniem.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 września 2021 o 13:05
@mo_cuishle Co konkretnie tworzysz ?
@qaz234 coś co pozwala mi dobrze zarobić. Czy np. lekarze coś tworzą czy zajmują się świadczeniem usług medycznych? A są niezbędni, więc twoje pytanie jest zupełnie nieprzemyślane i nie wiem co ma na celu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 września 2021 o 16:12
@mo_cuishle Tak coś czuję że nie bez powodu kręcisz :) ale mniejsza o to.
Lekarze są potrzebni jeśli pacjent korzysta z ich wiedzy, jeśli bez względu na swoje potrzeby musi im płacić składkę zdrowotną stają się pasożytami.
@qaz234 może ty się pochwal czym się zajmujesz? Co to za wypytywanie? Może jesteś pasożytem i ledwo zipiesz na jakimś etacie albo masz jakiś kiepski biznes który bardzo cienko przędzie dlatego sądzisz innych swoją miarą? Ludzie płacą mi dobrowolnie, to znaczy, że to co tworzę jest dla nich wartościowe i potrzebne. Lekarz to tylko przykład jeden z wielu. Przydatna społecznie jest nie tylko produkcja ale także usługi.
@mo_cuishle "Ludzie płacą mi dobrowolnie" - za co ?
@qaz234 Za to co dla nich tworzę. Nie będę zdradzać branży.
Od 30 lat aborcja jest tematem który służy do rozpalania emocji w Polsce, a Polacy wciąż się na ten chwyt nabierają i gardłują. Nowe pokolenia też się na to nabierają - żeby było śmieszniej te nowe pokolenia istnieją tylko dlatego że ich rodzice nie zdecydowali się na aborcję.
O co macie ból tyłka? Abstrahując od tego jak zawodne są sondaże, ten jest korzystny dla lewicy.
Nie jest źle. Jeśli TVPIS pokazuje, że 32% jest za całkowitym dostępem do aborcji to pewnie w rzeczywistości wskaźnik ten wynosi jakieś 50-60 %
TVP daje wystarczająco dużo przykładów manipulacji, ale tutaj to chyba szukanie na siłę :)
I tak jestem pod wrażeniem, że pokazali wykres, że ludzie nie zgadzają się z ich retoryką. A że zrobili to oczywiście z manipulacją niskich lotów, to inna sprawa, niczego innego się po nich nie spodziewałam.
Pytanie rozpoczyna się od "Czy..." i nie ma odpowiedzi "Tak" lub "Nie"?