Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
B konto usunięte
+45 / 77

Ich strata. Tylko niech czasami nie starają się o jakiekolwiek publiczne środki skoro bawią się w segregację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HAWAJ
+10 / 20

@Bld1 Przechodziłem we wtorek po 15 - puściutko w środku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+7 / 19

@vmisiu zdajesz sobie sprawę, że ludzie którzy przyjęli szczepionkę w zasadzie nie różnią się niczym od tych którzy jej nie przyjęli? Ci którzy przyjęli szczepienie są tylko TROCHĘ bardziej odporni przeciw KONKRETNEJ mutacji wirusa i to tylko przez kilka miesięcy po zaszczepieniu. Jedyną prawdziwą odporność wyrabiają sobie ludzie którzy przechorowali covid'a bo ich organizm nauczył się rozpoznawać CAŁĄ chorobę, CAŁĄ sekwencję białek tej choroby zatem będzie reagował na różnego rodzaju jego mutacje. Ludzie po szczepieniu nie będą. Pierwszy z brzegu przykład to izrael, państwo o największym procencie zaszczepionych obywateli, a jednocześnie największej ilości nowych zachorowań obecnie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vmisiu
0 / 10

@AIkanaro O, mamy "specjalistę"! To, że wirusolodzy i wakcynolodzy mówią i pokazują na przypadkach w UK, że przechorowanie nie uodparnia na kolejne mutacje (vide alfa i delta), to pewnie mało istotne :) Poczytaj sobie o fenomenie zakażeń w Izraelu, są aktualnie 4 teorie dlaczego tam przyrost jest aktualnie największy. Która z nich jest realna, pewnie okaże się dopiero za kilka miesięcy.

Ludzie - nie dajcie sobie prać mózgów przez antyszczepionkowców. Jak wam się zepsuje samochód, po pomoc idziecie do specjalisty (mechanika samochodowego), jak zachorujecie - też do specjalisty (lekarza), jak nie wiecie jak rozliczyć PIT - też (w większości przypadków) do specjalisty czyli w tym przypadku doradcy podatkowego, albo księgowego. Dlaczego w takim razie uważacie, że w przypadku kowidu czy szczepionek lepiej jest słuchać logistyków czy sprzedawców ubezpieczeń (m.in. takie zawody wykonują ikony ruchu STOP NOP) a nie wakcynologów i wirusologów? Dlaczego nie pytacie antyszczepionkowców jakie mają podstawy do tego, aby kontestować aktualną wiedzę naukową? Dlaczego uważacie, że osoby, które nie mają żadnych podstaw wiedzy medycznej ani doświadczenia w pracy naukowej lepiej znają i - przede wszystkim - rozumieją wyniki opisane w recenzowanych czasopismach naukowych?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 września 2021 o 0:37

A konto usunięte
-2 / 8

@vmisiu "Ludzie - nie dajcie sobie prać mózgów przez antyszczepionkowców. Jak wam się zepsuje samochód, po pomoc idziecie do specjalisty..." - Tutaj jest sedno problemy. Żyjemy w kraju w których każdy każdego chce i robi w chooya dlatego każdy musi być specjalistą od wszystkiego i zaznajamiać się z każdym tematem który człowieka dotyczy. Ja nie neguje szczepień jako takich. Ja neguje szczepionkę przeciw Covidowi. Za szybko wprowadzona na rynek, za mało przebadana. Wszystko w okół Covida jest grubymi nićmi szyte dlatego ja osobiście nie zamierzam brać udziały w tym cyrku jakim jest szczepienie przeciw Covidowi. Jak chcesz, to proszę Cię bardzo. Póki co przyjęcie tej szczepionki jest potencjalnie bardziej ryzykowne niż przechorowanie Covid19. Póki się to nie zmieni to wolę jednak przejść tą chorobę niż wziąć szczepionkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MikeRagnos
-2 / 8

@AIkanaro Ooo, mamy właśnie samozwańczego specjalistę. Ile twoim zdaniem powinny trwać prace nad szczepionką, i który twoim zdaniem etap został przyspieszony? Laboranci szybciej mieszali roztwory w probówkach? Chuchali na szalki petriego by szybciej stygły?

Grubo ponad miliard ludzi na całym świecie zostało już zaszczepionych i przypadki ciężkich powikłań są poniżej promila. Ile więc jeszcze testów należałoby twoim zdaniem wykonać?

W szpitalach covidowych niezaszczepieni stanowią 99% chorych. Argument o większej szkodliwości szczepionki nad samą chorobą to kolejne urojenie paranoicznego umysłu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+2 / 2

@MikeRagnos dotychczas prace nad szczepionkami trwały około 10 lat. Nad szczepionką przeciw Covidowi pracowali kilka miesięcy... Jeśli nie widzisz różnicy to polecam przejść się na początek do okulisty... Który etap został przyśpieszony? Najwyraźniej pierwsze trzy. Bo szczepionka zgodnie z informacjami od producenta jest nadal w fazie testów które zakończą się w grudniu 2023 na co wychodzi, że ostatnia faza testów będzie przebiegać w normalnym okresie czasowym. "Grubo ponad miliard ludzi na całym świecie zostało już zaszczepionych i przypadki ciężkich powikłań są poniżej promila" - póki co... Dajcie im czas. W ciągu nadchodzących 10 lat wszystko się okaże...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 września 2021 o 12:22

M MikeRagnos
0 / 4

@AIkanaro A tobie polecam lekcję biologii. Znasz tak pojęcie jak postęp? Kiedyś szczepionki produkowano w kurzych zarodkach, dziś syntetyzuje się fragment mRNA. Sam proces dla 1 próby skrócił się z kilku dni do kilkunastu godzin. Do tego wymiana informacji między ośrodkami odbywa się natychmiastowo przez uwaga - Internet, a nie pocztą tradycyjną. Do tego zniknął największy hamulec nauki - kasa.

Twoje dane o fazie testów są co najmniej nie aktualne. Polecam 'najnowszy' raport FDA. Jakieś 2 miesiące temu szczepionki dostały pełną rekomendację.

Tak tak, poczekajmy, Słyszałem to ze sto razy. I czekam i czekam i nic się nie dzieje. Pierwsze testy szczepionek zaczęły się równo rok temu. Ówcześni testerzy żyją i mają się dobrze. Ile więc mamy czekać byś przyznał, że gówno wiesz w temacie? Kolejny rok, 2, 5, 10? A może mamy poczekać do wykształcenia się szczepu odpornego na wszelkie szczepionki, być triumfalnie mógł krzyknąć, że szczepionka nie działa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+2 / 4

@MikeRagnos No taki zajebisty ten postęp, że przypadkiem szczepionki przeciw Covid19 są pierwszymi szczepionkami warunkowo dopuszczonymi do użytku na ludziam, bo przez ostatnie 15 czy 20 lat badań nad szczepionkami typu mRNA nie dało się nic dobrego dla człowieka stworzyć. Jak pisałem wyżej sytuacja otaczająca Covid19 jest grubymi nićmi szyta, wolę przejść tą chorobę nie będąc zaszczepionym niż ryzykować ciężkie powikłania poszczepienne w perspektywie 5 czy 10 nadchodzących lat. Jeśli Twoje zdrowie jest dla Ciebie tak mało warte, że lubisz za darmo poddawać się eksperymentom medycznym to droga wolna, ja Ci nie wróg. Nie wszystkie, poza tym to, że dostały pełną rekomendację FDA dalej nie zmienia faktu takiego, że producenci WCIĄŻ informują, że testy nad szczepionkami zakończą się w grudniu 2023 roku. Poza tym nie specjalnie ufam urzędom europejskim i unii jewropejskiej jako całości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 września 2021 o 22:49

A andrecon
0 / 2

@AIkanaro przepraszam za minusa ,miał być plus. Popieram twoją wypowiedż w 100%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vmisiu
-2 / 4

@AIkanaro Współczuje tobie życia i tych, których robisz w ch... Naprawdę współczuję i nie jest to uszczypliwość. Twoje życie musi być piekłem skoro tak myślisz i działasz.

Rozumiem, że jesteś przekonany, że ty i inni antyszczepionkowcy jesteście jedynymi depozytariuszami prawdy w kwestii tworzenia szczepionek kowidowych, a wirusolodzy i wakcynolodzy - ludzie, którzy niekiedy całe życie spędzili na badaniach wirusów i szczepionek - mylą się. Zastanów się spokojnie na ile jest to sensowne założenie. Może w tym namyśle pomoże ci informacja, że środowisko naukowe, to jedyne środowisko społeczne, którego uczestnicy żyją (w sposób dosłowny: granty, projekty, finansowanie badań) m.in. z tego, że udowadniają błędy innych naukowców - to tak a'propos szycia grubymi nićmi.

Zastanów się też na spokojnie, na ile sensowne jest podważanie wiedzy naukowej i jej wyników przez ignorantów - ludzi bez wykształcenia i doświadczenia w danej dziedzinie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MikeRagnos
-1 / 1

@AIkanaro Typowy antyszczep powielający głupoty wyczytane w internecie. Skoro tak tego pragniesz szczerze życzę ci covida, ale nie ze zgonem, takiego z powikłaniami na kolejne kilkanaście miesięcy. Może wtedy coś do tego pustego łba dotrze, może.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@MikeRagnos Pamiętaj, że karma to suka :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bzyq100
0 / 0

Wobec tego czemu prace nad lekiem na covid nadal trwają i nie wiadomo kiedy się zakończą ponieważ lek cały czas jest w fazie testów? Szczepionkę przy tym postępie dało się wyprodukować w kilka miesięcy a leku już nie? Czyżby dlatego że do szczepienia można zmuszać całą populację natomiast do leczenia kwalifikowali by sie jedynie ci u których wystąpiły objawy, a więc jedynie niewielki procent w porównaniu ze szczepionka? Może dlatego że raz wyleczony pacjent będzie miał wytworzone naturalne przeciwciała i będzie stracony dla koncernów farmaceutycznych natomiast szczepić go można w nieskończoność? Może właśnie stąd taka presja na wątpliwej skuteczności szczepienia? Może komuś to się po prostu opłaca? Dużo tego "może"...prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mafouta
+26 / 68

Nur fur duetcshe? POwtórka z historii?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzysio6666
+26 / 74

Nie mieszkam w Warszawie więc "problem" mnie totalnie nie dotyczy ale życzę im żeby zbankrutowali i to jak najszybciej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gabriel001
+15 / 23

@Czarzasty Tak zamknąć wszystkie restauracje przecież to przez otwarte restauracje roznosi się wirus. :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+15 / 23

@Czarzasty Ale zdajemy sobie sprawę, że skoro szczepienia chronią tylko kilka razy bardziej przed COVID to znaczy, że i zaszczepieni będą trafiali, choć rzadziej, pod respiratory i umierali.
A skoro jednak szczepienia chronią bardziej to czemu zaszczepieni mieliby się bać niezaszczepionych?
Lockdown nie wprowadzają niezaszczepieni ale rząd. Nomen omen podobno nie cały zaszczepiony. Jeszcze mniej niż Lewica. W Niemczech wyliczyli niedawno, że taniej będzie segregować obywateli niż wprowadzać lockdown.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
+10 / 16

@Czarzasty to trzeba izolować polityków, ktorzy wprowadzają lockdown.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A antonux
+11 / 21

Skoro ktoś jest zaszczepiony, to co mu przeszkadzają niezaszczepieni?
Przecież szczepionka ma właśnie od tego chronić, więc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MikeRagnos
+4 / 16

@antonux Wy to doprawdy jesteście umysłowo tępi jak przysłowiowe buty. Od czasu wynalezienia pierwszych szczepionek, ponad 200 lat temu wiadomo, że żadna szczepionka, także ta na covida nie daje 100% ochrony przed zakażeniem. Do tego dochodzą osoby, którą choć chcą, z różnych powodów zaszczepić się nie mogą. I choć ten wasz debilny argument obalany był setki razy w necie od początku covida, wy nadal swoje, jak stara, zdarta płyta. Odnoszę wrażenie, że gdyby zrobić wam prosty test inteligencji z pokonywaniem labiryntu, taki jaki robi się szczurom, szczur by wygrał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
-2 / 14

@antonux Bo niezaszczepieni będą w dużo większym stopniu obciążać służbę zdrowia co odbije się również na zaszczepionych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
0 / 2

Ale mają nie wpuszczać niezaszczepionych, żeby nie chorowali. To taka troska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 3

@Czarzasty https://wyborcza.pl/7,75400,27275814,cieszmy-sie-z-paszportow-covidowych-i-wolnosci-jakie-daja.html Masz, wirus roznosi się głównie przez zasczepionych ludzi których ograniczenia NIE DOTYCZĄ... @MikeRagnos Ale to, że szczepionka chroni przed zarażeniem jest argumentem powtarzanym przez PROszczepionkowców. Ludzie przeciwni szczepieniom tylko WYPOMINAJĄ tą głupotę ludziom którzy się zaszczepili i którzy na siłę chcą szczepić innych bo to oni najczęściej powtarzają tą głupotę. I masz przykład wyżej takiego czarzastego który chce pozamykać w domach ludzi nie zaszczepionych, a nie przyjmuje do wiadomości, że ludzie zaszczepieni tak samo roznoszą wirusa...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 września 2021 o 12:14

G Gorgonek
-3 / 3

@antonux wróć do podstawówki na biologię i zdobądź niezbędną wiedzę, zanim włączysz się do dalszej dyskusji...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 3

@Gorgonek skoro tak to czemu w wielkiej brytani borykają się ze zwiększoną ilością zakażeń, a jest to kraj o dużym procencie zaszczepionych obywateli tak jak izrael...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
-2 / 2

@AIkanaro może spójrz na to kto choruje, a jaki jest rozkład demograficzny tego "dużego procenta zaszczepionych". Dodatkowo, większość tam chyba (zaznaczam "chyba") była szczepiona Astrą, której skuteczność na inne warianty jest dużo niższa niż Moderny czy Pfizera, nie mówiąc już o tym że nawet na podstawowy po miesiącu mocno obniżyła się skuteczność szczepionek Astry czy J&J.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
-2 / 2

@AIkanaro poczytaj o demografii wśród chorych i zaszczepionych w tym kraju, ale z rzetelnego źródła :) Wtedy pogadamy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@Gorgonek Żyjemy w takich czasach, że ciężko jakiekolwiek źródło nazwać rzetelnym...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MikeRagnos
-1 / 1

@AIkanaro Lepszym pomysłem byłoby odcięcie niezaszczepionych od opieki zdrowotnej. Jak złapiesz covida albo płacisz za leczenie, albo zdychaj w domu. Ewentualnie namiot przed szpitalem z wizytą pielęgniarki raz dziennie, o ile będzie jakaś dostępna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@MikeRagnos A niby dlaczego mam zostać odcięty od służby zdrowia skoro państwo bez mojej zgody pobiera składki zdrowotne? Jeśli państwo a) przestanie pobierać przymusowo składki zdrowotne oraz b) zwróci mi pobrane w przeszłości niewykorzystane przeze mnie składki to mogę iść na taki układ. Inaczej nie ma opcji :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bimbol
+20 / 50

Gdyby życzenia miały moc sprawczą, z całego serca życzyłbym im bankructwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mfawn
+11 / 37

Jak chcą plajtować to kto im zabroni!? U Niemców i tak nie jadam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HAWAJ
+2 / 2

@Mfawn Za tą knajpą (i nie tylko tą) stoi taki kapitał, że małe szanse na bankructwo. Tak jak McD nie zbankrutował przez śniadania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sceptykiem_sie_urodzic
-4 / 30

Brawo.

Skoro drukarz ma prawo nie drukować ulotek LGBT a aptekarz pigułki antykoncepcyjne to dlaczego nie wolno odmówić obsługi Osobom które potencjalnie roznoszą śmierć i za jakiś czas umrą???

Moje klauzula sumienia nie pozwala mi na to by obsługiwać "takie osoby" czy też się z nimi w jakikolwiek sposób kontaktować fizycznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
-1 / 5

@kmam "A nosicielem zostaje się po zaszczepieniu." kolejny geniusz, który nie ma pojęcia o temacie. Takich "specjalistów" mamy niestety w Polsce pełno i to od wszystkiego :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mambolinski
0 / 2

może Der Goliath w mordę jeza

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slaneshu
+8 / 8

Podobno w Warszawie poziom wyszczepienia to 70%. Czyli do restauracji statystycznie nie wejdzie tylko 3 z 10

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jens1
+3 / 11

wszyscy się spuszczają czy to dobrze czy źle, a ja Wam mówię że to nielegalne, bo na chwilę obecną nie ma takiego prawa aby mogli pytać czy zmuszać do ujawnienia danych o naszym zdrowiu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Agitana
+1 / 9

@jens1 Nikt cie nie bedzie zmuszal. Po prostu nie wejdziesz bez okazania green pass. A zaswiadczenie o szczepieniu to nie jest ujawnianie danych o zdrowiu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Melotte
+8 / 16

Uważam że każdy prywatny usługodawca ma prawo wybierać sobie klientów wyłącznie według własnego uznania i nikomu nie musi się tłumaczyć. Dotyczy to tak samo restauracji "dla zaszczepionych" albo "dla niezaszczepionych", jak i kawiarni "bez dzieci" i "tylko z dziećmi".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Adamowitch94
0 / 6

@Melotte Podpisuję się. Plusik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wiecejwolnosci
+3 / 5

@Melotte Zgadzam się z tym. Czy byłyby powody do wojny między zaszczepionymi i niezaszczepionymi, gdyby w wolnym świecie mogły powstawać miejsca, gdzie każda z tych grup mogłaby czuć się swobodnie i bezpiecznie? Pojawia się nowy typ klienta, nowa potrzeba i pojawia się odpowiedź rynku. To samo się tyczy innych instytucji. Niemniej jednak nie pochwalam tej inicjatywy, szczególnie w obecnym konktekście politycznym. Uważam to za element podżegania do podziałów społecznych. A wyrażanie niezadowolenia, krytyka, wystawianie negatywnych opinii też są częścią wolności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+2 / 4

@Melotte Tak tylko pod jednym warunkiem. Niech robi co mu się podoba o ile nie wyciąga rąk po jakiekolwiek fundusze publiczne lub nie korzysta z żadnych programów z nich opłacanych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Yahu1983
+1 / 5

@Melotte Czyli restauracja tylko dla heteroseksualnych byłaby w pełni legalna i nikt nie powinien się o to denerwować?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
0 / 0

Tak pod warunkiem, że będzie się wpuszczać też i gejów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Melotte
0 / 2

@wiecejwolnosci W obecnej sytuacji i przy napiętych jak struny nerwach Narodu wszystko jest z automatu podciągane pod kontekst polityczny i może być odebrane jako podżeganie przeciwko "tym drugim". Nie można dać się zwariować.

@Bld1 Jasne, ale tylko wtedy kiedy ustawa bądź rozporządzenie jasno określi, że tylko i wyłącznie usługodawcy przyjmujący wszystkich bez ograniczeń dostaną dofinansowania. Póki nie jest to zastrzeżone, pieniądze z sektora publicznego należą się każdemu, kto spełnia warunki określone przepisami niezależnie od pozostałych aspektów.

@Yahu1983 Jak najbardziej.

@sl4w3x Decyzja należy wyłącznie do właściciela.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
0 / 0

Przecież wiadomo, że to się nie uda i będzie wrzask, że brak tolerancji. Jak są kluby tylko dla nich to są. Nikt nie robi z tego afery.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wiecejwolnosci
-1 / 1

@Melotte W obecnej sytuacji i przy napiętych jak struny nerwach Narodu wszystko jest z automatu podciągane pod kontekst polityczny i może być odebrane jako podżeganie przeciwko "tym drugim". Nie można dać się zwariować.

To mi się wydaje akurat oczywiste w sytuacji, gdy odgórnie są narzucone limity i ograniczenia odnośnie obsługi nieszczepionych i gdy rządy poszczególnych krajów zmuszają przedsiębiorców do odmawiania obsługi nieszczepionym, i lada dzień i do nas może to przyjść. Oprócz tego straszenie zamykaniem całych firm w przypadku, gdy przewinie się tam jakiś zarażony. Cała wymowa władzy jest taka, żeby trzymać się zdala od nieszczepionych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Melotte
0 / 0

@wiecejwolnosci Rozumiem, jednak staram się nie popaść w obłęd słysząc i czytając o tym, co się dzieje na zachodzie Europy, nie mówiąc o Australii czy Izraelu. I po cichu liczę na to, że nas to jakoś ominie, choć na pewno nie pozostanie bez echa dla firm mających powiązania z firmami z krajów zachodnich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O konto usunięte
+6 / 8

Jestem ciekaw, czy tę zasadę wprowadzą także dla swoich dostawców?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slawekkier
+2 / 12

Koniec widzę rychły koniec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rakamo
+6 / 12

No i super, wiadomo gdzie nie uczęszczać :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DominikZi
+6 / 10

Ich prawo. Już jedna restauracja wrzuca instrukcje, jak dojść z Der Elefanta do nich. Każdy powinien mieć prawo prowadzić biznes tak, jak chce. Jedni wpuszczą tylko zaszczepionych, drudzy tylko niezaszczepionych, inni będą mieć na to wyj3bane. Rynek zweryfikuje, kto ma rację.

Przynajmniej tak powinno być w normalnym kraju, ale jesteśmy w socjalistycznej republice kaczorowej, więc na normalność bym nie liczył.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
0 / 6

@DominikZi Problem jest z tym, że nieuprawniona instytucja nie ma prawa żądać od Ciebie danych medycznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel89def
-4 / 6

@DominikZi tylko szkoda, że potem Ci niezeszczepieni pozajmują łóżka w szpitalach i wszyscy, rozsądni (zaszczepieni) będą mieć tak samo utrudniony dostęp do opieki medycznej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
-2 / 2

@warszawiaczanka zaświadczenie o szczepieniu nie jest daną medyczną. Poza tym nie żądają, ale jak nie okażesz dobrowolnie to nie wejdziesz. Rozumiesz różnicę czy nie bardzo?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
+1 / 3

@Gorgonek "zaświadczenie o szczepieniu nie jest daną medyczną" A niby jaką? Z ta dobrowolnością to popłynąłeś. Czyli jak lekarz powie, że jak mu dobrowolnie nie dam 1000zł to mi nie wykona zabiegu. Sądzę, że wszyscy łapówkarze kochają Twój tok myślenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DominikZi
+1 / 1

@Gorgonek Państwo nie żąda ode mnie płacenia podatków. Po prostu jak nie będę ich płacił to nie będę mógł przebywać na wolności :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+5 / 5

Rynek zweryfikuje i tyle. Oburzenie jest zbędne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A antonux
-4 / 10

Tylko czekać, aż listonosz przyniesie właścicielom knajpy cywilne pozwy lub pozew zbiorowy, wraz z rzadaniem np.500000 odszkodowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+3 / 5

@antonux Ale z jakiego tytułu ktoś miałby rościć o odszkodowanie? Właściciel ma prawo decydować o tym, kto przekracza próg jego restauracji, tak jak i właściciel mieszkania decyduje o tym, kogo do niego wpuszcza, a kogo nie.

Rynek zdecyduje, czy to było dobre posunięcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 września 2021 o 10:07

W warszawiaczanka
-2 / 4

@Ashardon Za próbę wyłudzenia danych medycznych przez instytucję do tego nieuprawnioną?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+1 / 1

@warszawiaczanka Nikt Cię nie zmusza do podawania danych - po prostu szukasz innego miejsca. Sądząc po komentarzach znajdziesz bez problemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
-1 / 1

@mudia Oczywiście, że nikt nie zmusza i ja tego nie napisałam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pawel_1991
-1 / 13

Życzymy rychłego zamknięcia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bzyq100
+8 / 12

Wyjaśnijcie mi o co wam chodzi z tymi szczepieniami? Dodam, zanim zaczniecie mnie hejtować ze jestem zaszczepiony, z przymusu ale jednak. Skoro waszym zdaniem szczepienia są takie skuteczne to czego obawiacie się ze strony niezaszczepionych? Przecież nie stanowią dla was żadnego zagrożenia, czemu więc chcecie ich izolować? Osoby które się nie zaszczepiły są świadome swojego wyboru i nie mają zastrzeżeń do pozostałych nie zaszczepionych. Więc czemu nazywacie ich jakimiś "nosicielami śmierci" itd? Może mi to ktoś wyjaśnić? To jest ich wybór który dla was nie stanowi zagrożenia. Często słyszę głosy że to dla bezpieczeństwa waszych najbliższych. Czyli co? Wasi najbliżsi też nie są zaszczepieni? Czy wątpicie w skuteczność szczepionki? Wobec tego czemu zmuszacie innych do szczepień?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kmam
-3 / 7

@bzyq100 W Polsce rząd zrzuca odpowiedzialność na niezaszczepionych. W Izraelu na tych którzy nie przyjęli czwartej dawki, bo trzy dawki nie wystarczają :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
+5 / 5

@bzyq100 U osób niezaszczepionych choroba przeważnie przebiega dłużej i ma cięższy przebieg, przez co są lepszymi roznosicielami. Każdy cykl namnażania się wirusa to kolejna okazja do wystąpienia bardziej złośliwych mutacji które mogą potencjalnie zagrozić również osobom niezaszczepionym.
Odrębną kwestią jest dostęp do(i tak ledwo funkcjonującej)służby zdrowia. Jeżeli niezaszczepieni będą pochłaniać więcej zasobów medycznych to ograniczy to dostępność dla pacjentów niecovidowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 września 2021 o 11:09

M mudia
+1 / 1

@Pietrok Oj, zaraz zostaniesz zalany minusami, ale nie przejmuj się. Warto wiedzieć, ze są jeszcze rozsądni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel89def
+3 / 3

@bzyq100 Ja jestem zaszczepiony a ze strony niezaszczepionych obawiam się tego, że znowu służba zdrowia będzie sparaliżowana przez chorych na COVID.

Sam jestem chory przewlekle, a szpital w którym odbywałem regularne kontrole został przeznaczony na leczenie chorych na COVID. Z tego powodu przez 2 lata nie mogłem odbyć kontroli swojego zdrowia.

Poza tym szczepienia nie dają 100% gwarancji, więc obawiam się, że gdy epidemia się znów rozkręci moi rodzice - osoby starsze - zarażą się i skończy się to dla nich tragicznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kastor86
-3 / 3

@Pietrok Niezaszczepieni tak pochłaniają służbę zdrowia, że w 2020 roku było o 30% MNIEJ hospitalizacji niż w roku 2019

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
+3 / 3

@kastor86 Oczywiście, że była. Zmniejszyła się liczba łóżek, ograniczył personel, zamykały oddziały, nie przeprowadzano wielu zabiegów. Jak by miała zostać taka sama, skoro np. osoby czekające na operację kręgosłupa (nie pilną, ale realnie poprawiającą komfort życia) z niej rezygnowały? Skoro na początku pandemii ludzie nie pojawiali się nawet na kontrole w szpitalach onkologicznych?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
0 / 0

@Pietrok Osoba chora zaszczepiona czy nie ma obowiązek się izolować i siedzieć w domu lub innym wyznaczonym miejscu. Więc pomijając chorych idiotów co łażą z objawami największym zagrożeniem są skąpoobjawowi, bo tacy nawet nie podejrzewają u siebie covida.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
0 / 2

@pawel89def Szpitale zapchane, a szpital covidowy na Stadionie Narodowym świecił pustkami. To jest dopiero absurd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kastor86
-1 / 1

@Cascabel Nie była. Nie można było się dostać do lekarzy przez kretyńskie procedury, odwoływanie wizyt i zabiegów, do tego dochodziło straszenie ludzi, i część potem bała się wychodzić z domu. Dane mówią wyraźnie, że w 2020 roku było mniej hospitalizacji niż w 2019

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+1 / 3

@warszawiaczanka Raz świecił a raz był zapchany tak, że otwierano drugi. Fala ma to do siebie, że nie jest płaska. Zresztą nie było tam warunków do obsługi najcięższych przypadków - te odsyłano do szpitali na specjalistyczne oddziały .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A andrecon
0 / 0

@Pietrok Czyli jak nie jestem zaszczepiony to nie mogę zachorować powiedzmy na serce a zaszczepiony to może? Nie rozumię tego , możesz mi to jakoś wytłumaczyć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
0 / 0

@andrecon Możesz zachorować na cokolwiek, ale zasoby ludzkie i materialne służby zdrowia są ograniczone. Każdy dodatkowy hospitalizowany pacjent opóźnia leczenie innej osoby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A andrecon
0 / 0

@Pietrok OK zrozumiałem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
+3 / 3

Wszystko byłoby ok gdyby testy były darmowe i łatwo dostępne, wtedy każdy może sobie taki certyfikat odnowić w zależności od potrzeb.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
0 / 0

@marcinn_ W Niderlandach przez jakiś czas(póki nie wszyscy mieli szansę się zaszczepić) testy były darmowe. Obecnie wszyscy(nie licząc osób z przeciwwskazaniami) mieli szansę się zaszczepić, więc zrezygnowano z darmowego testowania(nie dotyczy osób które miały kontakt z nosicielem).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G groszek1011
+3 / 9

@Czarzasty ale ty głupi jesteś... rząd pluje ci w mordę a ty się cieszysz że deszcz pada

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D drjak
+6 / 18

Reasumując:
- Ponad 95% przechodzi covida "bezobjawowo".
- Szczepionka nie gwarantuje, że nie złapie się covida.
- Szczepionka łagodzi przebieg czegoś co i tak się przechodzi bezobjawowo (w znacznej większości).
- Szczepionka nie powoduje, że zarażony przestanie zarażać innych.
- Zaszczepieni zarażający są mile widziani w restauracjach i innych publicznych miejscach ale zarażający niezaszczepieni są niemile widziani…

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
+3 / 5

@drjak Bezoblawowo covida przechodzi około1/3 zarażonych(https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/hcp/planning-scenarios.html). Jeżeli masz inne źródło, to chętnie się zapoznam.
Żaden preparat nie daje 100% skuteczności- szczepionka wspiera twój układ odpornościowy przez co jesteś w stanie szybciej zwalczyć infekcję, co łagodzi przebieg i redukuje możliwość zarażania innych(ze względu na długość i intensywność infekcji).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
0 / 2

@Pietrok Tylko porównaj proszę skuteczność szczepienia na odrę, a na covid. Miedzy tymi szczepieniami jest przepaść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
0 / 0

@warszawiaczanka To jest oczywiste. Odra i covid to dwie bardzo odmienne grupy wirusów, a do tego covid cechuje się większą skłonnością do mutacji. Poza tym szczepionki na te wirusy działają na odmiennych zasadach(wynika to z innego typu wirusa). Z tych powodów skuteczność szczepień jest tak różna- wynika nie tylko z typu szczepionki(sama różnica pomiędzy Pfizerem a Sinovac jest znacząca) alke również z napotkanego wariantu wirusa i indywidualnych skłonności. Tak samo jest jeżeli porównasz szczepionki na tężca(które się niemal nie zmieniają) do sezonowych szczepień na grypę(ze względu na dużą skłonność do mutacji szczepi się jedynie na wariant który wydaje się najbardziej prawdopodobny w nadchodzącym sezonie-na inne odmiany szczepionka ma dużo niższą skuteczność)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar papieros1
-1 / 13

Nasizm się rodzi na nowo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nino27
0 / 10

Czy to nie dyskryminacja ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel89def
+1 / 3

@nino27 Nie, dyskryminacja jest wtedy kiedy ludzie są dzieleni ze względu na jakąś cechę na jaką nie mają wpływu - narodowość, płeć itp. Zaszczepić może się każdy.

To tak samo jakbyś powiedział, że dyskryminacją jest to, że prowadzić samochody mogą tylko osoby posiadające prawo jazdy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vmisiu
+1 / 5

@nino27 Nie, to zdrowy rozsądek. Dyskryminacja jest wtedy, gdy ktoś Cię sekuje przez cechy, których nie możesz zmienić. Gdybyś był czarnym w Stanach i chciał zagłosować w wyborach przed 1963, nie miałbyś na to szans - bo czarni nie mieli prawa głosu (ani prawa do protestu) do tego roku. Zaszczepić się albo zrobić test możesz niemal niemal w dowolnej chwili. Jeśli nie chcesz tego robić - OK, masz prawo. Ale nie miej pretensji, że są ludzie, którzy dbają o starszych i innych z obniżoną odpornością i chcą, aby ich lokal był bezpieczny dla WSZYSTKICH. To jest także w Twoim interesie - im mniej ludzi się zarazi, tym mniej trafi do szpitali na oddziały kowidowe i tym mniejsza szansa, że inne oddziały szpitalne będą zamykane i zamieniane na kowidowe. Czyli większa szansa na to, że otrzymasz pomoc z innych powodów niż kowidowe w państwowej służbie zdrowia, gdy zajdzie taka potrzeba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 września 2021 o 18:17

K konto usunięte
-1 / 1

@nino27 Ja bym na to inaczej popatrzył. Bycie przedsiębiorą oznacza obserwacje otoczenia, wyszukiwanie jego potrzeb i je zaspokojenie oczywiście za pieniądze czy poprzez produkt czy usługę. Właściciel być może doszedł do wniosku że w Warszawie jest mnóstwo osób który wprawdzie są zaszczepione n-ta dawką, ale z tak spranymi beretami że się boją wychodzic z domu bo spotkają niezaszczepionego zarażą się i umrą. Ja sam uważam z własnych obserwacji że takich ludzi jest mnóstwo wiec pomysł może chwycić. Czas pokaże.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
-1 / 1

Ale rowerem może jechać każdy. Nie dziwi to?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Laviol
0 / 0

@pawel89def, przypominam, że w czasie II wojny ludzie mogli "wybrać" narodowość i podpisać volkslistę/ wygrzebać niemieckich przodków i zmienić narodowość, ale jakoś wiele osób nie chciało, choć w tym momencie ryzykowali nawet życiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar snowyblues
+1 / 3

Problem jest jeden...ten caly cyrk prowadzi tylko do nienawisci miedzy ludzmi. Od czasow covid19, w polsce przestaly istniec inne choroby, nie slyszy sie o niczym, nawet sezonowa grypa zniknela. Obie strony maja swoje racje, z jednej, jesli mozesz, chron siebie i chron innych, czyli zaszczep sie, badz odpowiedzialny, z druhiej zas...coz, nieznane dluhofalowe skutki szczepionki, jednak jesli tym tokiemmrozumowania swiat by poszedl X lat temu, to teraz nie byloby komu wypisywac komentarzy na demotach. Szczepionki uratowaly miliardy istnien, podczas gdy religie wymordowaly...ale co tam, wojujmy ze szczepionkami, zamiast z zabobonami...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
0 / 0

@snowyblues co Wy z tym mitem o zniknięciu grypy? Statystyki sprawdź...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar snowyblues
0 / 0

@Gorgonek no wlasnie, dlaczego sie nie mowi o tym ze grypa nadal istnieje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel89def
-4 / 8

W końcu jacyś rozsądni i odpowiedzialni restauratorzy. Życzę im jak najlepiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M meidej2215
+2 / 10

już tam lece, bedzie szybki zarobek w sądzie za dyskryminacje niezgodną z komstytucją

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TrinityKiller
-4 / 6

Prawidłowo. Ale dzicz tego nie ogarnie. Pewnie na dniach podpalą knajpę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eGzu
+1 / 1

Sam nie jestem zaszczepiony, ale takie ich prawo, nie wiem czy jest, ale powinno być. Uważam, że każdy powinien móc nie obsłużyć każdego, z obojętnie jakiego powodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cagenicolas
+1 / 3

osoby zaszczepione moga przenosic wirusa, wiec powinny pokazywac negatywne testy w takim przypadku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LocosPPG
-1 / 1

Za miesiąc tylko aryjskie rysy będą przepustką?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kozik0kr
-1 / 1

oby upadla

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S snickers88
0 / 2

MAM NADZIEJĘ ZE SZYBCIUTKO ZBANKRUTUJĄ.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vmisiu
0 / 0

Za to głupota w naszym kraju szaleje już od 6 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mario391978
-1 / 1

Ja nie przyjmuję szczepionki, bo się boję, że mi czipy do krwi wpuszczą. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jodzet
-2 / 2

Jak się ktoś boi niech siedzi w domu. Zobaczę taka knajpkę na Górnym Śląsku - pojadę specjalnie. Nie wpuszczą to donosik ;) a co! Trzeba walczyć z takimi debilami jak ci właściciele knajpki w Warszawie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem