Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
331 338
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar DonSalieri
0 / 18

Fajnie, tylko siusiacz prawda - w ciężarówkach jest więcej lusterek, niż w osobówce właśnie po to, żeby wyeliminować martwe strefy. Jest conajmniej jedno pokazujące strefę przed przednim zderzakiem i po jednym na drzwi, pokazujące okolice schodków. Martwa strefa jest tylko za ciężarówką

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bloto80
-4 / 18

Don widać że w życiu nie jeździłeś samochodem Ciężarowym.
I ewidentnie jesteś tak zwanym ciapciakiem na drodze, te wszystkie lusterka przydają się tylko podczas manewrów parkowania lub od czasu do czasu w korku o ile jakiś ciapciakak nie zajedzie ci drogi z drugiej strony.
Po za tym nigdy nie widziałem bocznego lusterka od strony kierowcy.
Jak myślę że tacy ludzie jak ty poruszają się po drogach to aż strach wychodzi z domu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pilipiuk8
-2 / 8

@DonSalieri Rozumiem że jesteś kierowcą ciężarówki i wypowiadasz się ze swojego wieloletniego doświadczenia. Miałeś okazje kierować starymi typami jak i nowoczesnymi i dlatego według ciebie to co na obrazku to siuczacz prawda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+4 / 10

@Bloto80 "Po za tym nigdy nie widziałem bocznego lusterka od strony kierowcy." - yyy, że kuwa jak? Ty tak serio czy sobie jaja robisz?
Pierwsza z brzegu
https://www.truck1-pl.com/img/Ciagnik_siodlowy_Scania_R_520_Euro_6_RETARDER-xxl-12/12_8015312448415.jpg
Każda ciężarówka MA lusterko boczne po obu stronach. Co najwyżej może nie być lusterka bocznego nad drzwiami, które jest skierowane w dół. I tego faktycznie nie ma po stronie kierowcy, bo i po grzyba? Skoro możesz po prosty wystawić łeb XD.

Poza tym co to za argument? "Nie widziałem cię w lusterkach dlatego cię zabiłem". Jeśli nie potrafisz jeździć tak, aby obserwować drogę należycie, to nie powinieneś jeździć.
To równie dobrze można się tłumaczyć "panie ja nie widziałem tego tira, taki tyci jest".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bloto80
-5 / 11

Z pozycji kierowcy nie widać nic praktycznie w koło kabiny ciężarówki.
I nie pisz mi proszę że skoro nie potrafię obserwować drogi to nie powinienem jeździć.
Na szczęście dużo części Policjantów to rozumie że jest martwa strefa i z reguły już karę nakładają na takich inteligentnych jak ty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+6 / 8

@Bloto80 aha, to ja mam odpowiadać za twój błąd? Ciekawa logika. Ja mam dostać mandat, bo jadę obok ciebie, ty zmieniasz pas i rozwalasz mi wóz. Kuwa, przecież na to żaden sąd nie pójdzie XD.

Poza tym w aucie masz większe ryzyko martwych stref, bo masz wyłącznie boczne lusterka POJEDYNCZE oraz lusterko wsteczne.
W ciężarówce masz min po 2 lusterka na stronę!
Sam jeździłem busem, całkiem sporą krową i serio w lusterkach widać więcej niż w osobówce, bo kiedy pojazd znika z jednej części lusterka bocznego, to widać go w drugim.

Mówisz że nic nie widać z pozycji kierowcy? A słyszałeś o czymś takim jak pozycja DYNAMICZNA?! Czyli po prostu kuwa przysuń łeb do szyby w drzwiach XD. Wtedy widać już dużo, a jeśli jesteś w stanie jechać tirem "na zimny łokieć" to nie piernicz pan że się nie da XD.
Siedziałem w niejednym tirze :) .
Przestań obwiniać innych za swoje błędy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bloto80
-1 / 7

Może i siedziałeś jako pasażer i tu bardziej chodzi właśnie o zmianę pasa przez samochody osobowe niż przez ciężarówkę.
Większość osób myśli że jak kierowca siedzi wysoko to wszystko widzi.
Idź gdzieś na konkretne szkolenie usiądź na miejscu kierowcy ciężarówki i zobaczymy co powiesz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar GDK666
0 / 6

chlopie nie pier*ol w cieżarowce widac w lusterkach wiecej niz w aucie osobowym ale najpierw trzeba je istawic a nie udawac krola szos

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Menefe
+3 / 5

@Bloto80 Przy normalnym ustawieniu fotela i lusterek widać wszystko wokół pojazdu, przód, prawy bok łącznie z przednim kołem, lewy bok. Eh, gdyby tylko kierowcy w nie patrzyli...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
+2 / 4

@Bloto80 I to wszyscy inni mają wiedzieć gdzie ty masz martwe strefy i mają na ciebie uważać? Naprawdę ci się wydaje, że "nie widziałem" jest usprawiedliwieniem, a nie obciążeniem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@GDK666 @Bloto80 a widziałeś w osobówce więcej niż 2 lusterka na stronę? Pomijam Lki.
Nie. Zawsze masz po jednym. Więc masz martwą strefę. Różnica w osobówce jest taka, że możesz odkręcić łeb do tyłu i spojrzeć przez tylne szyby w miejsca których w lusterku nie widać. Dlatego nie dokłada się więcej lusterek - nie ma takiej po prostu potrzeby.
W ciężarówkach, busach czy dostawczakach nie ma takiej opcji, dlatego masz właśnie dodatkowe lusterka!

Ba, w motocyklu masz większy problem z martwą strefą. Bo rozstaw lusterek jest stały, ale gabaryt motocyklisty już stały nie jest. I zwyczajnie możesz sobie własnym ciałem przysłonić lusterka :/ . Ale tu też się nad tym nikt nie rozwodzi, bo można spojrzeć w tył i już. Nikt nie drze szat.

Oczywiście że w aucie trzeba ustawić lusterka, ale powiem ci coś. W twojej ciężarówie TEŻ trzeba ustawić lusterka XD... No ale po co? Przecież ty jesteś pan szos, król autostrad haha.

Większy problem jest w tym, że kierowcy ciężarówek po prostu nie patrzą we wszystkie należyte lusterka. Jeżdżą tirem, jakby jechali osobówką, dlatego nie widzą. A 20m długości krowa to nie to samo co tico w gazie :/ .

Już dawno się nauczyłem że jadąc motocyklem, nie jeździ się obok tira, bo ileż to razy byłem o krok od śmierci od kół takiego debila.
Pamiętaj że to TY jako kierowca ciężarówki, zmieniając pas masz pierniczony obowiązek upewnić się że możesz to zrobić bezpiecznie!
Tak samo jak wolno ci się zarzucić pod prąd przy skręcie na skrzyżowaniu ALE na twoją odpowiedzialność!

Gdyby odpowiedź "nie widziałem cię" miała załatwiać sprawę, to po kiego grzyba prawo jazdy C/C+E? Pierdyknijmy to na B i cześć. Właśnie po to jest osobna kategoria aby sprawdzić czy ogarniasz gabaryt pojazdu. Nie dajesz rady jadąc z lusterkami - odłóż prawo jazdy kat C i się zwolnij. Dla swojego i naszego bezpieczeństwa!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar GDK666
-1 / 1

jakbym nie wiedział xD jezdziłem i busem i c i c+e wiec wiem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 12

Ta, jasne, a nad przednią szybą te lusterko to po co jest? Właśnie po to aby kierowca widział co ma tuż przed maską!
Boczne lusterka są dzielone (podwójne), aby właśnie wyeliminować brak widoczności po bokach. A to co jest za pojazdem, nie ma większego znaczenia dla kierowcy w trakcie jazdy. Jest ważne przy cofaniu, ale kierowca który cofa "na czuja" to idiota. Powinien zawołać kogoś do pomocy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bloto80
-4 / 14

Następny geniusz które nie ma zielonego pojęcia jak się jeździ Ciężarówką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pilipiuk8
-2 / 6

@rafik54321 Rozumiem że jesteś kierowcą ciężarówki i wypowiadasz się ze swojego wieloletniego doświadczenia. Miałeś okazje kierować starymi typami jak i nowoczesnymi. I oczywiście zawsze wołasz do pomocy kogoś jak cofasz jeśli nic nie widzisz co jest bezpośrednio za tobą :) Mówimy tu nawet o busach bo za nimi też nie widać jak nie mają przeszklonych drzwi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 7

@pilipiuk8 @Bloto80 pełną ciężarkówą powyżej 3,5t nie jechałem, ale dostawczakami w plandece gdzie plandeka wystaje aż na lusterka - jak najbardziej. Jeździłem nawet busem bez przeszklonej tylnej paki. Więc tak, wiem co mówię.

Jeśli nie widzisz wszystkiego w lusterkach to znaczy jedno - źle ustawiłeś lusterka cymbale XD.
Jeśli masz starą ciężarówkę i masz ograniczoną ilość lusterek to po prostu kuwa dołóż akcesoryjne lusterka. Przecież nikt ci za to w pysk nie da. I tak, cofając do tyłu wzywa się kogoś do pomocy. A nie cofa na pałę, bo prędzej czy później zawsze w kogoś rąbniesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TomorrowNeverKnows
0 / 8

@rafik54321 Bzdury piszesz. Problem polega nie na długości ciężarówki tylko na jej wysokości. A nie skierujesz lusterek w dół bo i tak nic w nich nie zobaczysz. Zwykła optyka się kłania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 7

dlatego lusterka ciezarowek sa po prostu dlugie. To zalatwia sprawe. Jakos kierowcy autobusow nie piszcza ze zle a maja rownie przejechane jak tirowcy.

po prostu, przestancie szeryfowac na drogach i wiecznie narzekac. Bo sa tacy co robia wiecej km dziennie niz wy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U uderz_w_stol
+2 / 2

Są niewidoczne w lusterkach chyba. Bo niby jakim cudem kierowca mógł by nie zobaczyć ludzi stojących z boku po stronie po której ma kierownicę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar patex77
0 / 0

bzdury

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
+2 / 6

Nie lubię tego biadolenia ile to kierowcy ciężarówek nie widzą. Jeżeli nie widzą, to są niebezpieczni na drogach i takie samochody nie powinny być dopuszczone do ruchu ogólnego KROPKA. Miałem okazję jeździć dwiema ciężarówkami Volvo po zamkniętym firmowym parkingu i wszystko widać elegancko. Lusterk przed miejscem pasażera pokazuje co jest przed ciężarówką, a lusterko u góry bocznej szyby pokazuje co jest z boku. Trzeba patrzeć, ale jak widzę niektórych Januszy bez szyi(mają już zrośnięty tułów z głową), co ledwo potrafią ogarnąć przednią szybą, to przestaje się dziwić, że jest tyle wypadków "bo kierowca tira nie widział"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
+2 / 2

Autorze, serio chcesz wmówić, że ten kierowca nie widzi ludzi których ma po swojej lewej stronie? To może powinien korzystać z takiego wynalazku jak SZYJA i obrócić głowę. Tadam, martwa strefa staje się żywa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant_
0 / 0

Ludzi stojących po bokach kierowca ewidentnie widzi przez okno i nawet na nich właśnie patrzy. Tylny rząd ludzi stojących z przodu, również widzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
0 / 0

Czyli pan kierowca przez boczne okno nie patrzy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dinus84
+1 / 1

co z tego, ze jest tyle lusterek w ciężarówce skoro trudno jest na raz wszystkie ogarnąć. Większość gigantów i ekspertów z osobówek nie radzi sobie z trzema... Przejedźcie się cwaniaki ciężarówką, zestawem albo autobusem po mieście i wtedy pogadamy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Dinus84 A po co ogarniać wszystkie na raz? Jeśli jedziesz przed siebie, to w zasadzie nie musisz patrzeć w żadne. Kiedy ruszasz/zatrzymujesz się, wystarczy popatrzeć w lusterko przednie czy przed samą maską ci nie leci pieszy.
Kiedy zmieniasz pas z prawego na lewy, interesuje cię lewe lusterko i widok przez okno. Poza tym mała złota zasada. ZANIM zmienisz pas, włącz kierunkowskaz, rozejrzyj się, jak jest pusto - zjeżdżasz. Bo od włączenia kierunku, do zmiany pasa minie 1-3s, w tym czasie inni kierowcy maja SZANSĘ zrobić ci miejsce.
Ja tak robię zawsze, niezależnie od pojazdu jakim jadę. Serio o wiele mniej stresowo zmienia się pas.
Więc tak na serio, w danym momencie masz do ogarnięcia całe 1-2 lusterka. No na serio dużo XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olewator
0 / 0

Chyba jak kierowca hiper wadę wzroku i nie umie sobie lusterek ustawić i jest bardzo niski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xardas132
+1 / 1

No na pewno przed maską nic nie widać, w ogóle nie ma tam lusterka na górze po prawej stronie. To jest martwa strefa dla ludzi, którzy nie potrafią korzystać z lusterek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Longslaw
0 / 0

Niech kamery sobie montują i wolniej jeżdżą, a nie zapierd....ją bez opamiętania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 1

Martwy to jest pedał gazu w ciężarówce wyprzedzającej inną ciężarówkę na trasie szybkiego ruchu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem