@Iiyrryyr3iit to prawda, z tym, że ówczesne procesory miały raptem po kilkadziesiąt instrukcji. Taki 6502 miał bodaj tylko 56 rozkazów o ile dobrze pamiętam.
@deltoro słuszna uwaga - rozwala mnie tylko to jak gość programował grafikę - próbowałem wyjść poza tryb tekstowy w asm i ..... to samobójstwo. To jakby chodzenie na klęczkach tam gdzie inni mają wahadłowce. Tym bardziej szacun dla człowieka o takiej wiedzy/umiejętności.
Inna rzecz, że gra działa naprawdę fantastycznie nawet na bardzo słabych kompach i równie fantastycznie (poza rozdzielczością) na obecnych. To również pokazuje umiejętności programisty.
RollerCoaster Tycoon 3 Complete Edition na chwilę obecną jest na epicu za 33 zł (do 1 list) - oczywiście mam ją niejako od zawsze ;-)
W latach 80 większość znaczących gier była pisana w asemblerze. Chris postanowił, że podtrzyma tradycję
@Iiyrryyr3iit Lata 90-te i to późne, w latach 80-tych tylko superkomputer by był w stanie udźwignąć taką grafikę a większość gier wtedy powstawała w C
@Iiyrryyr3iit to prawda, z tym, że ówczesne procesory miały raptem po kilkadziesiąt instrukcji. Taki 6502 miał bodaj tylko 56 rozkazów o ile dobrze pamiętam.
Łopatą można tylko kopać, a w assemblerze zrobisz wszystko.
Nieudana analogia.
@deltoro co racja to racja ;) Ale autor nie wie o czym pisze więc co poradzisz?
W asemblerze zrobi się wszystko jest tylko o niebo trudniej :)
@deltoro Lepszą analogią byłoby zbudowanie wieżowca gołymi rękami.
@deltoro słuszna uwaga - rozwala mnie tylko to jak gość programował grafikę - próbowałem wyjść poza tryb tekstowy w asm i ..... to samobójstwo. To jakby chodzenie na klęczkach tam gdzie inni mają wahadłowce. Tym bardziej szacun dla człowieka o takiej wiedzy/umiejętności.
Inna rzecz, że gra działa naprawdę fantastycznie nawet na bardzo słabych kompach i równie fantastycznie (poza rozdzielczością) na obecnych. To również pokazuje umiejętności programisty.
RollerCoaster Tycoon 3 Complete Edition na chwilę obecną jest na epicu za 33 zł (do 1 list) - oczywiście mam ją niejako od zawsze ;-)
Hindus z kijkiem lubi to!
za to gra może być naprawdę wydajna
Porównanie z d*py.
Pfff, ja na C64 mnemonikami sypałem ;-)