@koszmarek66 Nikt Ci nie będzie hamował ciężarówką. To nie osobówka, że możesz sobie jeździć gaz-hamulec. A że Cię jakiś idiota wyprzedza to żadna nowość.
@koszmarek66 Ech, zobacz że jechały dwie ciężarówki dosłownie 5 metrów jedna za drugą. Jak gwałtownie zahamujesz to kierowca drugiej ciężarówki ląduje w Tobie. Natomiast kierowca ciężarówki z naprzeciwka no cóż jechał na czołówkę więc naturalnie że zahamował.
Nie mówiąc już o tym, że na zakręcie lusterka wcale tak dobrze nie działają i nie zobaczysz tak szybko wyprzedzającego Cię auta. Tym bardziej że się go nie spodziewasz.
@RazzleMan88 Gdybyś przeczytał dokładnie oba moje komentarze, nie napisałbyś, że się nie zgadzasz.
Ja się zgadzam z Twoim.
Dopisałbym tylko tyle, że z bogatego doświadczenia wiem, że do katastrofy mniejszej lub większej najczęściej dochodzi przy nieszczęśliwym splocie nie jednego a kilku zdarzeń. Które można wyodrębnić najczęściej zaczynając od "gdyby". I tutaj jest podobnie a ja właśnie o tym pisałem.
@LUPUS1962 a nawet wcześniej: kto normalny wyprzedza na zakręcie przy ograniczonej widoczności (nawet bez namalowanych linii)? kierowca tego samochodziku nie widział dalej niż na 20-30m.
@LUPUS1962 A czy to by coś zmieniało gdyby była pojedyncza ciągła od strony osobówki? Może się czepiam, ale przy osobach namiętnie akcentujących tę "podwójną" mam wątpliwość czy znają przepisy, czy może wydaje im się, że na pojedynczej ciągłej można wyprzedzać "bardziej", niż na podwójnej.
@marucha79 Pojedyncza ciągła rozdziela pasy ruchu o tym samym kierunku jazdy. Więc przekraczanie pojedynczej ciągłej stwarza znacząco mniejsze zagrożenie. W praktyce zaobserwowałem ją głównie przed i za skrzyżowaniami na drogach dwujezdniowych. Zabrania zmiany pasa tuż przed skrzyżowaniem lub zjazdem z drogi szybkiego ruchu.
@Rocannon2 Ale mówimy o drodze dwukierunkowej, a tu nie powinno cię obchodzić czy drugi kierunek ma ciągłą czy przerywaną, bo widoczność może się znacząco różnić dla poszczególnych kierunków.
Nie wiem co tam przewoziła cysterna,ale kierowca osobówki za manewr wyprzedzania w tunelu i spowodowane wypadku powinien odpowiadać za próbę spowodowania katastrofy w ruchu lądowym
A jak by to j...?
Wina ewidentna ale gdyby wyprzedzana ciężarówka przyhamowała mogło być łagodniej
@koszmarek66 Nikt Ci nie będzie hamował ciężarówką. To nie osobówka, że możesz sobie jeździć gaz-hamulec. A że Cię jakiś idiota wyprzedza to żadna nowość.
@ciomak12 Jakoś ta druga nie miała "zahamowań" :) Ja wiem auto jechało na twarz ale mimo wszystko. Jedni kierowcy mają wyobraźnię, inni nie.
@koszmarek66 Ech, zobacz że jechały dwie ciężarówki dosłownie 5 metrów jedna za drugą. Jak gwałtownie zahamujesz to kierowca drugiej ciężarówki ląduje w Tobie. Natomiast kierowca ciężarówki z naprzeciwka no cóż jechał na czołówkę więc naturalnie że zahamował.
Nie mówiąc już o tym, że na zakręcie lusterka wcale tak dobrze nie działają i nie zobaczysz tak szybko wyprzedzającego Cię auta. Tym bardziej że się go nie spodziewasz.
@koszmarek66 Nie zgodzę się, selekcja naturalna. Za głupotę trza płacić. Kierowca osobówki to mózg ślimaka miał czy co?
@RazzleMan88 Gdybyś przeczytał dokładnie oba moje komentarze, nie napisałbyś, że się nie zgadzasz.
Ja się zgadzam z Twoim.
Dopisałbym tylko tyle, że z bogatego doświadczenia wiem, że do katastrofy mniejszej lub większej najczęściej dochodzi przy nieszczęśliwym splocie nie jednego a kilku zdarzeń. Które można wyodrębnić najczęściej zaczynając od "gdyby". I tutaj jest podobnie a ja właśnie o tym pisałem.
To nawet udało mu się być wcześniej w miejscu docelowym :):):):):
Zacznijmy od tego, że w tunelach nie wolno wyprzedzać - obowiązuje zakaz.
@gittarra Zacznijmy jeszcze wcześniej: podwójnej ciągłej nie maluje się "4fun"...
@LUPUS1962 a nawet wcześniej: kto normalny wyprzedza na zakręcie przy ograniczonej widoczności (nawet bez namalowanych linii)? kierowca tego samochodziku nie widział dalej niż na 20-30m.
@LUPUS1962 A czy to by coś zmieniało gdyby była pojedyncza ciągła od strony osobówki? Może się czepiam, ale przy osobach namiętnie akcentujących tę "podwójną" mam wątpliwość czy znają przepisy, czy może wydaje im się, że na pojedynczej ciągłej można wyprzedzać "bardziej", niż na podwójnej.
@gittarra Zacznijmy od tego: czy to nie BMW?
@marucha79 Pojedyncza ciągła rozdziela pasy ruchu o tym samym kierunku jazdy. Więc przekraczanie pojedynczej ciągłej stwarza znacząco mniejsze zagrożenie. W praktyce zaobserwowałem ją głównie przed i za skrzyżowaniami na drogach dwujezdniowych. Zabrania zmiany pasa tuż przed skrzyżowaniem lub zjazdem z drogi szybkiego ruchu.
@Rocannon2 Ale mówimy o drodze dwukierunkowej, a tu nie powinno cię obchodzić czy drugi kierunek ma ciągłą czy przerywaną, bo widoczność może się znacząco różnić dla poszczególnych kierunków.
@marucha79 Masz rację. Zacznijmy jeszcze wcześniej - nie należy dawać kluczyków bezmózgom :D
Nie wiem co tam przewoziła cysterna,ale kierowca osobówki za manewr wyprzedzania w tunelu i spowodowane wypadku powinien odpowiadać za próbę spowodowania katastrofy w ruchu lądowym
A jak by to j...?
Do ostatniej chwili myślałem że uda mu się prześlizgnąć pomiędzy....
Pierwszy raz widzę tunel z dwukierunkowa jezdnią
Totalny kretyn.
Trzecia ciężarówka! Jackpot!