Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
143 153
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
T Tmaniek
+5 / 9

Ogłoszenie kogoś,kto kompletnie nie zna budowy roweru.Ale nie wszyscy musimy "ogarniać". Szuka pewnie nieszczęśnik rowerka dziecęcego z przerzutkami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-5 / 5

@Tmaniek Tylko że najczęściej wystarczy po prostu zmienić wolnobieg (tj te zębatki) na kole :P . Z tego co się orientuję, to są wolnobiegi jednorzędowe bez hamulca.

Tylko jest jedno pytanie - co wtedy z hamulcami? XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
-1 / 3

Piasta tylnego koła decyduje co będzie działo się z mechanizmem korbowym(na który przenoszę siłę moich wątłych kulasów).Są wolnobiegi jednorzędowe bez hamulca.Można zmienić zębatki z wbudowanym wolnobiegiem,wkręca się je na piastę.Jednak nowoczesne rowery posiadają piastę z wbudowanym wolnobiegiem,na tzw."bębenek"nakładamy kasetę 7-11 przełożeń.Hamulce to inna "bajka"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
-3 / 3

Albo hamulce typu v-brake(jego poprzednik cantilever).Albo nowoczesne "tarczówki". Mogą być mechaniczne(tzw.linka),lub hydrauliczne(przeważnie olej mineralny).A tak w ogóle zastanawiam się dla czego w wikipedii napisali " kręcenie pedałami".Wprowadzają ludzi w błąd!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-3 / 3

@Tmaniek Powodzenia w montowaniu tarczy do roweru który nie ma mocowania zacisku na ladze XD.
V-brake się jeszcze jako tako da, ale tarczy ni cholery.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
-2 / 2

Sprecyzuj wypowiedź,bo nie wiem o co ci chodzi z tym montowaniem tarczy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-2 / 2

@Tmaniek aby zamontować hamulec tarczowy, potrzeba mieć w kole piastę która ma mocowanie do tarczy, oraz specjalne uchwyty na widelcu koła, do których to uchwytów przykręcisz zacisk hamulca.

O ile samo dostosowanie koła do tarczy jest niezbyt trudne (sama wymiana piasty załatwia sprawę), o tyle dostosowanie widelca jest w praktyce niemożliwe. Trzeba wymieniać cały widelec koła. A przez to w zasadzie wymieniasz z 1/3 roweru :/ .

Z hamulcami typu V-brake jest trochę łatwiej.
Bo możesz wstawić taki hamulec
https://www.goride.pl/img/uploads/original_6_3.jpg
Ten typ hamulca da się zaadaptować praktycznie do każdego roweru i każdego koła którego felga ma wystarczająco szeroką krawędź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
0 / 0

Piszesz o v-brake.A zdjęcie hamulców szosowych dual pivot.Koła rowerowe mają obręcze,a nie felgi.Wymiana piasty w kole nie jest łatwa tak jak piszesz.Trzeba dopasować szerokość kołnierza piasty i ilość otworów na szprychy.A do v- brake jest potrzebna rama jak i widelec z pivotami.Pozostaje jeszcze dobór i wymiana klamek do odpowiednich hamulców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Tmaniek Jesteś zabawny. Powyższy rodzaj hamulców to inne rozwiązanie V-brake.

Mógłbym ci tłumaczyć rodzaje hamulców tarczowych, bo masz hamulce sterowane mechanicznie, masz hydraulicznie, z pływającym zaciskiem, z pływającą tarczą (i teraz ERROR, co to znaczy "pływające"), masz zaciski jednotłoczkowe, masz wielotłoczkowe. Masz tarcze, masz bębny, masz tarczobębny. Masz tarcze stalowe, masz ceramiczne. Masz klocki ze spieku, masz klocki na żywicy... Chcesz się tak bawić?

I nie każdy rower ma obręcz kolego. Jak masz rower z pełnym kołem odlanym z aluminium to też masz "obręcz"? Hmm?

Szerokość piasty dobiera się pod widelec.

Reszty śmiechu na sali mi się nawet komentować nie chce. Mechanika rowerowa jest żałosna przy prawdziwiej mechanice motocyklowej czy samochodowej XD.
Dlaczego tarczowe hamulce rowerowe zawsze szybko się rozregulowują? Właśnie dlatego że nie są to hamulce pływające ;) . Dlatego powierzchnia tarcia klocka z tarczą nigdy nie jest optymalna. Dlatego te hamulce są do bani XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
0 / 0

Znowu piszesz"babole".Jak już ci pisałem koło ma obręcz,nie rower.Rower ma koła,nawet jeśli jest to odlew z alu,to się nazywa koło.Jesteś ignorantem pisząc o rowerowych felgach.Jakie szybkie rozregulowania tarczówek w rowerze.Twoja mizerna wiedza na temat budowy roweru mnie śmieszy.Jak już starasz się "mądrzyć" na ten temat,to czytaj dokładniej Wikipedię.Bo klucza do wymiany suportu to nigdy pewnie nie trzymałeś w dłoni.Jak masz mi takimi "pierdołami" odpowiadać,to daruj sobie.Męcz innych swoją "mądrością"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
-2 / 2

To coś, ze pedały kręcą się do tyłu i nie hamują nazywa się wolnobiegiem, ale te 14-16 cali to rozmiar ramy czy kół? Bo na kołach 16 to są dziecięce

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
-1 / 3

Pedały zawsze się kręcą.One są wkręcone w mechanizm korbowy,tzw."korbę".Ale to piasta tylnego koła decyduje czy "korba" kręci się tylko do przodu,czy w obie strony.A co do rozmiaru to masz rację,nie podał czy to koła,czy rama.Choć "szkielet" 16", będzie zawsze mały,czy to trekking,urban,szosa itd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gencndps
+1 / 1

A czy piszącemu nie chodzi po prostu o "Ostre Koło"? Tylne koło na sztywno sprzęgnięte z korbą, jak korba będzie się kręcić do tyłu, to koło także. Tak, da się jeździć wtedy takim rowerem normalnie do tyłu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jacek4465
-2 / 6

W sklepie cymbale zapytaj ! Takim z rowerami najlepiej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant_
0 / 0

"Żeby pedała nie hamowały" czyli facet chce homoseksualisty bez żadnych zahamowań :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem