@cyklak a zwłaszcza dzień tygodnia, np w niedziele i święta jest blisko 90% mniej zgonów i dużo mniej zachorowań. Pewnie wtedy umierają tylko ci co do kościoła nie chodzą.
Portugalia - 88,3% zaszczepionych - 16 zgonów średnia dzienna z ostatnich 7 dni, a to daje 1,55 zgonu na 1 mln mieszkańców
Francja - 73,5% zaszczepionych - 184 zgony średnia dzienna z ostatnich 7 dni, a to daje 2,73 zgonu na 1 mln mieszkańców
Polska - 55,5% zaszczepionych - 464 zgony średnia dzienna z ostatnich 7 dni, a to daje 12,23 zgonu na 1 mln mieszkańców
@ferdek_kalafior
Nieistniejący to ty masz rozum. Kwalifikacja przyczyny zgonu jest unormowana przez WHO i nikt nic tam nie dodaje, bo testy są robione prze inne laboratorium więc tego tak się nie da byle jak opisać.
@ferdek_kalafior
Skoro nie ma pandemii to dlaczego nagle umiera w Polsce 700 osób dziennie? Nic się nie zmieniło ostatnio w systemie ochrony zdrowia, a latem i jesienią jakoś mniej nas umierało. Jakąś wojnę mamy i bombardują nasze miasta? Jakiś arnagedon na drogach?
Jak sobie tłumaczysz tylu zmarłych? Tak z ciekawości się pytam, bo o ilę rozumiem zaprzeczanie istnieniu zarazy, to skąd się bierze tak wysoka umieralność? (cokolwiek byłoby jej przyczyną).
@ferdek_kalafior Być może coś się zmieni, gdy zostaną egzekwowane obowiązkowe szczepienia i wycofany zostanie dodatek wirusowy (skoro są bezpieczni, to dodatkowa zachęta jest nie potrzebna).
Może wtedy zmniejszy się zainteresowanie podtrzymaniem pandemii i straszenie cyframi.
@MaksParadys Teraz tą liczbę zgonów porównaj do temperatury powietrza w tych krajach, zamiast do ilości zaszczepionych. Im wyższa temperatura tym mniej zgonów XD . Polska powinna być żywo zainteresowana globalnym ociepleniem :-).
@cyklak
To porównaj z Niemcami gdzie umiera połowę mniej jak w Polsce, oni nie mają cieplejszego klimatu, o Skandynawii to nawet nie wspomnę, bo to już przepaść.
Norwegia 7 zgonów (średnia dzienna)
Szwecja 6
Finlandia 8
Tam też cieplej?
@MaksParadys Statystyka wypluwa takie wyniki, jakie podstawi się dane początkowe.
No akurat Niemcy i GB mają trochę cieplej.
Jeszcze należy wziąć pod uwagę gęstość zaludnienia, wyż demograficzny, średnią życia społeczeństwa, itd.
Są też czynniki wydawałoby się w ogóle nie istotne: w środku zimy, w dobie pandemii podnosi się drastycznie ceny ogrzewania. Ile ludzi zacznie oszczędzać na sobie? Zwłaszcza emerytów.
@cyklak
No widzisz, a wystarczyłoby się zaszczepić i problemu by nie było ale Polacy to taki zacofany naród, który uważa się za mądrzejszy od profesorów.
@MaksParadys Ty ciągle swoje: szczepionka na wszystko :-). Już się pojawiają dane, że zaszczepieni też chorują. Jak pokazuje powyższy wykres.
Jednak ten pomysł z temperaturą mógłbyś rozważyć dłużej niż kilka sekund. Według statystyki wygląda dobrze.
@cyklak
Od początku było wiadomo, że zaszczepieni chorują ale zdecydowanie rzadziej i zdecydowanie łagodniej, praktycznie w szpitalach 80-90% to niezaszczepieni, a te 10-20% zaszczepionych to wyłącznie osoby z innymi chorobami współistniejącymi. Szczepienia powinny być obowiązkowe i koniec, kto tego nie rozumie niech nie wyłazi z domu albo jak zachoruje to niech nie dzwoni na pogotowie tylko sam się leczy jak jest mądrzejszy od lekarzy.
@MaksParadys Osobiście nie mam nic przeciwko zaszczepionym, jak i niezaszczepionym. To osobista decyzja i należy ją uszanować. Na razie w Polsce nie ma przymusowych szczepień.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
2 stycznia 2022 o 23:42
@MaksParadys "Od początku było wiadomo, że zaszczepieni chorują ale zdecydowanie rzadziej i zdecydowanie łagodniej"
Od początku to nasi rządziciele przekonywali, że szczepionka nas wyzwoli i doprowadzi do normalności.
A na razie to mamy kolejną falę i kolejną dawkę szczepionki i końca nie widać.
Tylko obiecanki cacanki, a głupiemu stoi.
@cyklak
Tak samo jak nie mam nic do trzeźwych i pijanych, to osobista decyzja i należy ją uszanować co nie znaczy, że zgadzam się na to aby pijani zasiadali za kierownicę i podobnie z niezaszczepionymi - nie szczepisz się to twoja sprawa ale dopóki jest pandemia jako niezaszczepiony masz zakaz wstępu do restauracji, sklepu, autobusu, kina, hotelu, metra, na basen, siłownie, do opery, pociągu, na koncert, do dyskoteki, itp.
@cyklak
Tak rada: nie słuchaj polityków ani tych niby ekspertów przez nich opłacanych - słuchaj lekarzy, cała masa takich mądrych osób w mediach, takich nie powiązanych ani z żadną partią ani z żadną firmą farmaceutyczną. Oni nigdy nie mówili, że szczepionka rozwiąże problem, wręcz podkreślali, że to tylko element rozwiązania, bardzo ważny ale element.
Nikt nie wyklucza, że szczepić się będziemy minimum raz w roku przez najbliższe 20 lat, trzeba się z tym pogodzić i tyle.
@MaksParadys rozumiem, że prowadzisz prywatna wojnę z systemem. Obecnie w Polsce nie ma obowiązkowych szczepień więc nie możesz zabronić ludziom wychodzić z domu.
@MaksParadys "Demotywatory.pl – dowcipnie, ironicznie i prawdziwie o rzeczach niekoniecznie ważnych".
Jak chcesz wymagać, coś co nie jest obowiązkowe?
Na jakiej podstawie?
Wydaje mi się, że żyję w państwie prawa.
Chyba, że się coś zmieniło i nikt o tym nie informuje.
Wprowadź stan wyjątkowy, wypłać odszkodowania i walcz z pandemią.
@cyklak
Ale ja nie chce tego wymagać bez odpowiedniej ustawy, to jasne, że musi być najpierw wprowadzona ustawa i takowa powinna być uchwalona pół roku temu z datą obowiązywania od 1 września, od 1 września niezaszczepieni nie powinni mieć wstępu do miejsc publicznych, gdyby to zrobiono i przestrzegano to może teraz 10 tys. Polaków, spośród tych którzy zmarli na covid w ostatnich 4 miesiącach by żyło. Patrząc na dane w Austrii jest to całkiem realne.
@MaksParadys to jest tylko gdybanie. Słabsze organizmy będą umierać pierwsze jak nie na tego wirusa to na innego. Gdyby ludzie nie umierali, to pewnie wszyscy stali by obok siebie w bezruchu. I nie mógłbyś ręką ani nogą ruszyć. Tak to zorganizowała natura. Ten cały cyrk ma podłoże ekonomiczne.
@cyklak
Od początku piszesz mega bzdury ale teraz to już przebiłeś sam siebie, nawet tego nie skomentuję... biedni Austriacy, gdzie oni się zmieszczą jak u nich tak mało tych zgonów? Będą musieli za parę lat stać na baczność i nie ruszą ani ręką ani nogą, a my za to w Polsce będziemy mieli dużo wolnego miejsca, bo połowa z nas umrze :-)
@MaksParadys Miałem na myśli: od początku powstania ludzi na ziemi, taki skrót myślowy. To nie jest portal naukowy, tylko raczej rozrywkowy. Nie rozumiem zacietrzewienia niektórych użytkowników. Jeżeli potrzebujesz merytorycznej dyskusji to źle wybrałeś ;-).
Od zawsze wiadomo - człowiek się rodzi, to i kiedyś umrze. Żadne moce nie mogą tego zmienić. Jak już to zrozumiesz to będziesz miał łatwiej przełknąć resztę.
Popatrz na polityków, ludziom podwyżki - to sobie też. Ludziom maseczki, to sobie... Czy ty jesteś pewien, że oni to wszystko robią dla Ciebie?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
3 stycznia 2022 o 17:21
@MaksParadys Ty masz jakąś obsesję na punkcie ograniczeń. Tylko rzucasz kłody pod nogi. Kim jesteś, że wydaje Ci się, że możesz według własnego widzimisię jednym ludziom dawać przywileje, a innych zamykać. Bo tak chcesz. Wyluzuj. Już kiedyś napisałem nie można zmuszać nikogo do tego, czego nie nakazuje prawo.
@cyklak
A ty oczywiście jesteś mądrzejszy od Austriaków, Francuzów, Hiszpanów, Włochów, itp. krajów, które te obostrzenia wprowadziły. Masz jakiś tytuł naukowy, że podważasz sensowność decyzji profesorów pracujących dla rządów w tych krajach? Obsesje to mają tacy foliarze jak ty, którzy się boją małej igiełki i kilku kropelek szczepionki.
@cyklak
Już paru takich jak ty było, dziś leżą 2 metry pod ziemią. Nie będę dyskutował z takim foliarzem jak ty, nie będę ze względu na pamięć mojego 40-paro letniego kolegi, który rok temu zmarł na covid mimo braku jakichkolwiek innych chorób i ze względu na 40-paro letnią znajomą której też zmarła na początku zeszłego roku, oni jeszcze nie mieli wyboru, bo szczepionek wtedy jeszcze nie było dla nich.
@MaksParadys rąk wydaje się być bardziej śmiertelny i jakoś nikt nikt nie ogłasza klęski narodowej.
Wśród moich znajomych to rąk poczynił większe spustoszenie. Jak widzisz nie ma reguły na co umierasz. To jak się zachowujesz w stosonku to obcych ludzi świadczy o twoim wychowaniu i inteligencji.
@cyklak
Niewiele więcej, gdyby nie szczepienia to już w 2021 by nie było to więcej. Ale nawet jakby to co z tego?
Pijani kierowcy zabijają na drogach jeszcze mniej ludzi, nie wiem po co ludzie sobie nimi głowę zawracają, niech sobie jeżdżą po pijaku w końcu rak zabija więcej ludzi niż oni.
@MaksParadys "jako niezaszczepiony masz zakaz wstępu do restauracji, sklepu, autobusu, kina, hotelu, metra, na basen, siłownie, do opery, pociągu, na koncert, do dyskoteki"
Wiesz co, rozrywki dla gawiedzi, akurat mnie nie interesują. Dobrze, że muzeom i kościołom odpuściłeś, bo chyba bym nie przeżył ;-). Ale czy pomyślałeś o właścicielach tych przybytków, czy dadzą sobie radę bez moich pieniędzy??? Może wypadało by zapytać czy właściciele "restauracji, sklepu, autobusu, kina, hotelu, metra, basenu, siłowni, opery, pociągu, sal koncertowych, czy dyskotek" są z tobą w tym amoku.
@cyklak
Jestem właścicielem salonu urody i jestem za tym aby niezaszczepieni mieli zakaz wstępu do salonów urody, ale do wszystkich, bo mój własny zakaz nic tu nie da, bo tu chodzi o walkę z pandemią. Salony urody i tak od marca 2020 roku mają około 30-50% spadek obrotów więc poprę każdy przepis powodujący, że ludzie będą się szczepić. Po za tym zdaję sobie sprawę, że jak przekroczymy pewną granicę to ten pseudo rząd znów zamknie pół gospodarki i to dla wszystkich, a nie tylko dla niezaszczepionych, bo to foliarze i antyszczepy, które nie robią nic aby Polacy nie umierali najliczniej w Europie jak to teraz ma miejsce.
@MaksParadys Nie chcesz obsługiwać nieszczepionych to, nie obsługuj.
Zaszczepiłeś się, jesteś bezpieczny. To nieszczepieni powinni się obawiać zaszczepionych, bo nadal rozsiewają wirusa (nieświadomie).
Czy inni ludzie mogą mieć inne zdanie?
Do niedawna aby zostać uznanym za chorego należało mieć objawy. Obecnie nie koniecznie. czyli zamyka się zdrowych ludzi w domach.
Skuteczność szczepionki oparta jest na tym, że część ludzi i tak nie zachoruje.
@MaksParadys Widać jak na dłoni, "walka z pandemią" słabo wypada z faktami. Pokładane nadzieje w szczepionce, chyba się nie spełnią. Na razie skrócili ważność paszportu. czyli szczepienia jeszcze częściej.
@cyklak
Jest dokładnie odwrotnie jak piszesz, szczepionka ratuje życie.
"Dyspozytor przyjmując zgłoszenie, dowiaduje się, czy dany pacjent jest zaszczepiony. Ratownicy medyczni na wezwanie jadą już z taką wiedzą. - Najczęściej jeździmy do pacjentów niezaszczepionych - nie kryje ratownik. - Sama szczepionka nie chroni nas przed chorobą, ale powoduje łagodniejsze jej przejście. Pacjenci w najcięższym stanie byli niezaszczepieni."
@MaksParadys miałem na myśli, obiecywali że szczepionka nas wyzwoli. Obecnie jest kolejną fala i kolejna dawka szczepionki. W takim tempie przy zaszczepieniu 20 mln, ile osób jest chronionych gdy szczepionka działa 8 miesięcy?
@cyklak
J&J, ta jednodawkowa działa krócej, pozostałe 6 do 8 miesięcy. A ile działa Twoim zdaniem szczepionka na grypę, która od lat jest w użyciu? Podpowiem - też nic dłużej. Jakby ta na covid działała dużej niż na grypę to byś teraz wypisywał brednie, że to nie możliwe skoro przez 80 lat nie dało się opracować szczepionki na grypę o dłuższym działaniu. To, że szczepionka na covid będzie działała podobnie to było wiadome od samego początku więc całkiem możliwe, że w 2030 roku będziemy przyjmować 20 dawkę, tak może to wyglądać i trzeba się z tym pogodzić, bo tylko szczepionka daje szansę ludzkości powrotu do względnej normalności, trzeba nauczyć się z tym żyć i nie zgrywać mądrzejszego od profesorów jak się w tym zakresie nie ma nawet 1% wiedzy co oni.
@cyklak
Zgadza się, dlatego dane zgonów osób zaszczepionych są zawyżone, bo 1/3 z tych zaszczepionych zaszczepionymi w praktyce już nie są. Tym bardziej dowodzi to, że szczepionka pomaga ale musi być brana systematyczniej to znaczy dawka przypominająca po J&J (jednodawkowej) po 6 miesiącach, a po pozostałych po max. 9 miesiącach z tym, że osoby z grup ryzyka szybciej. A potem zobaczymy, bo na razie nie ma danych kiedy przypomnienie nr 2 i kolejne, może starczy potem co 9 miesięcy, a może nawet raz w roku? To się okaże.
@MaksParadys wydaje im się i roznoszą wirusa, bo wydaje im się, że są nieśmiertelni.
Po za tym są organizmy odporniejsze które z natury lekko przechodzą wirusa, problem jest o wiele bardziej skomplikowany. Życie nie jest czarno białe. Nie wszyscy nieszczepini trafią do piachu po zarażeniu. Tym samym niema co panikować. Dajmy ludziom żyć tak jak chcą.
@cyklak
Polecam przeczytać (przytoczę tylko fragment, całość poniżej):
"U nas w stanie Wiktoria jest 93,3 podwójnie zaszczepionych, a bardzo dużo ludzi jest nawet po trzeciej dawce. I dlatego, mimo że jest dużo zachorowań, w piątek 23 tysiące, ludzie nie umierają. Przechodzą COVID bezobjawowo, albo jak lekkie przeziębienie. Nie muszą być hospitalizowani. A nawet jak ktoś trafi do szpitala, to ma tam świetne warunki i doskonałą opiekę. W porównaniu z tym, co jest w Polsce, różnica na korzyść Australii jest bardzo duża"
@MaksParadys według teorii, że chroni się ludzi przed wirusem, to niszczepieni są bardziej zależni od roznosicieli :-(.
Nadal uważam, dajmy ludziom żyć tak jak chcą.
@MaksParadys "dane zgonów osób zaszczepionych są zawyżone, bo 1/3 z tych zaszczepionych zaszczepionymi w praktyce już nie są. Tym bardziej dowodzi to, że szczepionka pomaga ale musi być brana systematyczniej"
Powtarzam, część ludzi (nieszczepionych) przechodzi bezobjawowo, dlatego jest podawana tak wysoka skuteczność.
@cyklak
Ale zgony nie są bezobjawowe, nikt nie twierdzi, że szczepionka chroni przed chorobą, szczepionka chroni przed jej skutkami, w krajach gdzie zaszczepionych jest "zaledwie" 15-20% więcej ludzi niż w Polsce umieralność na 1 mln mieszkańców jest 5-10 razy niższa jak w Polsce - mam na myśli wyłącznie kraje w Europie o podobnym klimacie i gęstości zaludnienia - to tak aby była jasność (bo są kraje gdzie ta umieralność jest 20 razy niższa jak choćby Australia gdzie zachorowań jest 35-70 tys. dziennie, a zgonów 13, a nie jak w Polsce 400!). Liczba zachorowań w Polsce jest zaniżana poprzez małą liczbę testów.
@cyklak
"Nadal uważam, dajmy ludziom żyć tak jak chcą." - ale pod warunkiem, że nie zagrażają innym więc izolujmy od ludzi normalnych wszelkiego rodzaju zboków, morderców, oszustów i osoby niezaszczepione.
@MaksParadys "Niewiele więcej, gdyby nie szczepienia to już w 2021 by nie było to więcej. Ale nawet jakby to co z tego?"
Wyobraź sobie, że raka też się próbuje leczyć. Gdyby nie to....
@cyklak
Tu pełna zgoda, jak ktoś się boi własnego cienia czyli małej igiełki to powinien się leczyć ale na głowę, niestety psychiatria u nas cienko przędzie więc mamy przez to tylu antyszczepów, foliarzy i płaskoziemców.
@cyklak
W szpitalach są tylko Ci co mają problem z oddychaniem, znam takiego jednego głąba, co miał poglądy podobne do Twoich, wczoraj jego żona mi powiedziała, że ma on covida i prosi lekarza, żeby go do szpitala zabrali, a taki odważny był i taki głupio mądry jak Ty. :-)
@MaksParadys Po pierwsze, nie wypowiadam się na temat poziomu oleju w twojej głowie.
Każdy może myśleć co mu się podoba.
Ja żyję normalnie, korzystam z życia, spotykam się z ludźmi.
I nadal żyję. Nadal podtrzymuję wszystko co do tej pory mówiłem.
Nie wydaje mi się aby zmiana dna nie miała wpływu na nic.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
12 stycznia 2022 o 1:47
@MaksParadys "izolujmy od ludzi normalnych wszelkiego rodzaju zboków, morderców, oszustów i osoby niezaszczepione" porównałeś niezaszczepionego prezydenta do mordercy, może nie być zadowolony.
Obecnie na świecie wystarczy małe nieinwazyjne badanie aby móc żyć normalnie.
Przemyśl to. Kto to jest normalny???
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
12 stycznia 2022 o 1:53
@MaksParadys "A nawet jak ktoś trafi do szpitala, to ma tam świetne warunki i doskonałą opiekę. W porównaniu z tym, co jest w Polsce, różnica na korzyść Australii jest bardzo duża"
Ten kto to napisał i ten kto to powiela, nigdy nie mieszkał za granicą i nie zna realiów jakie panują w innych krajach. Wczasy w Egipcie się nie liczą!!!
Poza tym do walki z pandemią mamy obecnie szpitale bez lekarstwa na wirusa i szczepionkę.
Więc czym się może różnić opieka zarażonych wirusem w Polsce i w Australii???
Być może w obydwu szpitalach pracuje lekarz Polak.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
12 stycznia 2022 o 2:25
@MaksParadys "znam takiego jednego głąba, co miał poglądy podobne do Twoich, wczoraj jego żona mi powiedziała, że ma on covida i prosi lekarza, żeby go do szpitala zabrali, a taki odważny był"
Sam widzisz usłyszał "covid" i robi w gacie, pcha się do szpitala. Po co skoro się nie kwalifikuje. Media zrobiły co mogły aby na słowo "covid" ludzie w panice robili rzeczy, normalnie nie do pomyślenia.
Sam powiedz czy to jest normalne???
@MaksParadys pan i władca się odezwał.
To miejsce jest publiczne. Jeżeli nie chcesz, aby inni czytali twoje wypowiedzi to używaj wiadomości prywatnych.
Kluczowa jest data.
@cyklak a zwłaszcza dzień tygodnia, np w niedziele i święta jest blisko 90% mniej zgonów i dużo mniej zachorowań. Pewnie wtedy umierają tylko ci co do kościoła nie chodzą.
@okiem_inteligenta a gdzie by kolega postawił tą linie na wykresie między 12 sie a 18 sty?
@konradstru nie postawilbym
@konradstru Być może mają wolne ludki od ustalania ilości.
Portugalia - 88,3% zaszczepionych - 16 zgonów średnia dzienna z ostatnich 7 dni, a to daje 1,55 zgonu na 1 mln mieszkańców
Francja - 73,5% zaszczepionych - 184 zgony średnia dzienna z ostatnich 7 dni, a to daje 2,73 zgonu na 1 mln mieszkańców
Polska - 55,5% zaszczepionych - 464 zgony średnia dzienna z ostatnich 7 dni, a to daje 12,23 zgonu na 1 mln mieszkańców
Chyba nie trzeba nic dodawać.
@MaksParadys O lie są to prawdziwe dane, prawdziwych przypadków, a nie wpisywanie na siłę, byle podtrzymać mit o nieistniejącej pandemii.
@ferdek_kalafior
Nieistniejący to ty masz rozum. Kwalifikacja przyczyny zgonu jest unormowana przez WHO i nikt nic tam nie dodaje, bo testy są robione prze inne laboratorium więc tego tak się nie da byle jak opisać.
@ferdek_kalafior
Skoro nie ma pandemii to dlaczego nagle umiera w Polsce 700 osób dziennie? Nic się nie zmieniło ostatnio w systemie ochrony zdrowia, a latem i jesienią jakoś mniej nas umierało. Jakąś wojnę mamy i bombardują nasze miasta? Jakiś arnagedon na drogach?
Jak sobie tłumaczysz tylu zmarłych? Tak z ciekawości się pytam, bo o ilę rozumiem zaprzeczanie istnieniu zarazy, to skąd się bierze tak wysoka umieralność? (cokolwiek byłoby jej przyczyną).
@MaksParadys WHO to ta firma zarządzana przez Chiny, która pozmieniała definicje różne, aby pewna narracja pasowała do kontekstu?
@ferdek_kalafior
Nie, przez Szwajcarów.
Wiem, że możesz tego nie rozumieć ale WHO i Wuhan to zupełnie co innego.
@tymczasowylogin
1. Brak dostępności do lekarza 1 kontaktu (kartki na drzwiach "jak jesteś chory, to nie wchodź" (co wydaje się być jakimś absurdem),
2. Zamykanie szpitali i przychodni (tak, niektórzy mają wiele km do lekarza 1 kontaktu),
3. Brak personelu (który zaczął już w 2003 masowo wyjeżdżać na zachód i do skandynawii, a ludzie umierają z powodu braku opieki w szpitalach),
4. Brak nadzoru antymonopolowego nad firmami farmaceutycznymi,
5. Brak możliwości przejrzenia umowy jaką podpisuje Państwo Polskie z podmiotami (tajemnica gospodarcza, która została wprowadzona prze magdalenkowego Tuska),
6. Brak jakiejkolwiek dyskusji i prób LECZENIA tej choroby (tego wcześniej nigdy nie było),
7. Przypisywanie zgonów c19 ludziom, u których lekarz wpisał c19, bo tak.
https://pulsmedycyny.pl/zawody-medyczne-apeluja-do-wladz-o-dzialanie-czeka-nas-zapasc-ochrony-zdrowia-1007320
https://www.rp.pl/polityka/art19062191-lekarze-beda-pracowac-tylko-na-jednym-etacie-to-bedzie-zapasc
https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-polsce,covid-19-w-polsce--zapasc-sluzby-zdrowia--przyczyny--skutki--zalecenia,artykul,80863373.html
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2022 o 11:53
@ferdek_kalafior Być może coś się zmieni, gdy zostaną egzekwowane obowiązkowe szczepienia i wycofany zostanie dodatek wirusowy (skoro są bezpieczni, to dodatkowa zachęta jest nie potrzebna).
Może wtedy zmniejszy się zainteresowanie podtrzymaniem pandemii i straszenie cyframi.
@MaksParadys Teraz tą liczbę zgonów porównaj do temperatury powietrza w tych krajach, zamiast do ilości zaszczepionych. Im wyższa temperatura tym mniej zgonów XD . Polska powinna być żywo zainteresowana globalnym ociepleniem :-).
"Chyba nie trzeba nic dodawać."
@cyklak
To porównaj z Niemcami gdzie umiera połowę mniej jak w Polsce, oni nie mają cieplejszego klimatu, o Skandynawii to nawet nie wspomnę, bo to już przepaść.
Norwegia 7 zgonów (średnia dzienna)
Szwecja 6
Finlandia 8
Tam też cieplej?
Wielka Brytania - 1/4 tego co u nas.
Podawać dalej?
@MaksParadys Statystyka wypluwa takie wyniki, jakie podstawi się dane początkowe.
No akurat Niemcy i GB mają trochę cieplej.
Jeszcze należy wziąć pod uwagę gęstość zaludnienia, wyż demograficzny, średnią życia społeczeństwa, itd.
Są też czynniki wydawałoby się w ogóle nie istotne: w środku zimy, w dobie pandemii podnosi się drastycznie ceny ogrzewania. Ile ludzi zacznie oszczędzać na sobie? Zwłaszcza emerytów.
@cyklak
No widzisz, a wystarczyłoby się zaszczepić i problemu by nie było ale Polacy to taki zacofany naród, który uważa się za mądrzejszy od profesorów.
@MaksParadys Ty ciągle swoje: szczepionka na wszystko :-). Już się pojawiają dane, że zaszczepieni też chorują. Jak pokazuje powyższy wykres.
Jednak ten pomysł z temperaturą mógłbyś rozważyć dłużej niż kilka sekund. Według statystyki wygląda dobrze.
@cyklak
Od początku było wiadomo, że zaszczepieni chorują ale zdecydowanie rzadziej i zdecydowanie łagodniej, praktycznie w szpitalach 80-90% to niezaszczepieni, a te 10-20% zaszczepionych to wyłącznie osoby z innymi chorobami współistniejącymi. Szczepienia powinny być obowiązkowe i koniec, kto tego nie rozumie niech nie wyłazi z domu albo jak zachoruje to niech nie dzwoni na pogotowie tylko sam się leczy jak jest mądrzejszy od lekarzy.
@MaksParadys Osobiście nie mam nic przeciwko zaszczepionym, jak i niezaszczepionym. To osobista decyzja i należy ją uszanować. Na razie w Polsce nie ma przymusowych szczepień.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2022 o 23:42
@MaksParadys "Od początku było wiadomo, że zaszczepieni chorują ale zdecydowanie rzadziej i zdecydowanie łagodniej"
Od początku to nasi rządziciele przekonywali, że szczepionka nas wyzwoli i doprowadzi do normalności.
A na razie to mamy kolejną falę i kolejną dawkę szczepionki i końca nie widać.
Tylko obiecanki cacanki, a głupiemu stoi.
@cyklak
Tak samo jak nie mam nic do trzeźwych i pijanych, to osobista decyzja i należy ją uszanować co nie znaczy, że zgadzam się na to aby pijani zasiadali za kierownicę i podobnie z niezaszczepionymi - nie szczepisz się to twoja sprawa ale dopóki jest pandemia jako niezaszczepiony masz zakaz wstępu do restauracji, sklepu, autobusu, kina, hotelu, metra, na basen, siłownie, do opery, pociągu, na koncert, do dyskoteki, itp.
@cyklak
Tak rada: nie słuchaj polityków ani tych niby ekspertów przez nich opłacanych - słuchaj lekarzy, cała masa takich mądrych osób w mediach, takich nie powiązanych ani z żadną partią ani z żadną firmą farmaceutyczną. Oni nigdy nie mówili, że szczepionka rozwiąże problem, wręcz podkreślali, że to tylko element rozwiązania, bardzo ważny ale element.
Nikt nie wyklucza, że szczepić się będziemy minimum raz w roku przez najbliższe 20 lat, trzeba się z tym pogodzić i tyle.
@tymczasowylogin z powodu pandemii w Polsce mamy 2 zgony na 100 000 mieszkańców.
@MaksParadys rozumiem, że prowadzisz prywatna wojnę z systemem. Obecnie w Polsce nie ma obowiązkowych szczepień więc nie możesz zabronić ludziom wychodzić z domu.
@cyklak
Nie prowadzę z nikim wojny, pokazuję jakim durnym narodem jesteśmy. A szczepienia nie musza być obowiązkowe, starczy dla niezaszczepionych zamknąć większość miejsc publicznych.
Tu masz dowód:
https://demotywatory.pl/5110547/Liczba-mieszkancow-Austria-892-mln-Polska-3795
@MaksParadys "Demotywatory.pl – dowcipnie, ironicznie i prawdziwie o rzeczach niekoniecznie ważnych".
Jak chcesz wymagać, coś co nie jest obowiązkowe?
Na jakiej podstawie?
Wydaje mi się, że żyję w państwie prawa.
Chyba, że się coś zmieniło i nikt o tym nie informuje.
Wprowadź stan wyjątkowy, wypłać odszkodowania i walcz z pandemią.
@cyklak
Ale ja nie chce tego wymagać bez odpowiedniej ustawy, to jasne, że musi być najpierw wprowadzona ustawa i takowa powinna być uchwalona pół roku temu z datą obowiązywania od 1 września, od 1 września niezaszczepieni nie powinni mieć wstępu do miejsc publicznych, gdyby to zrobiono i przestrzegano to może teraz 10 tys. Polaków, spośród tych którzy zmarli na covid w ostatnich 4 miesiącach by żyło. Patrząc na dane w Austrii jest to całkiem realne.
@MaksParadys to jest tylko gdybanie. Słabsze organizmy będą umierać pierwsze jak nie na tego wirusa to na innego. Gdyby ludzie nie umierali, to pewnie wszyscy stali by obok siebie w bezruchu. I nie mógłbyś ręką ani nogą ruszyć. Tak to zorganizowała natura. Ten cały cyrk ma podłoże ekonomiczne.
@cyklak
Od początku piszesz mega bzdury ale teraz to już przebiłeś sam siebie, nawet tego nie skomentuję... biedni Austriacy, gdzie oni się zmieszczą jak u nich tak mało tych zgonów? Będą musieli za parę lat stać na baczność i nie ruszą ani ręką ani nogą, a my za to w Polsce będziemy mieli dużo wolnego miejsca, bo połowa z nas umrze :-)
@MaksParadys Miałem na myśli: od początku powstania ludzi na ziemi, taki skrót myślowy. To nie jest portal naukowy, tylko raczej rozrywkowy. Nie rozumiem zacietrzewienia niektórych użytkowników. Jeżeli potrzebujesz merytorycznej dyskusji to źle wybrałeś ;-).
Od zawsze wiadomo - człowiek się rodzi, to i kiedyś umrze. Żadne moce nie mogą tego zmienić. Jak już to zrozumiesz to będziesz miał łatwiej przełknąć resztę.
Popatrz na polityków, ludziom podwyżki - to sobie też. Ludziom maseczki, to sobie... Czy ty jesteś pewien, że oni to wszystko robią dla Ciebie?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 stycznia 2022 o 17:21
@cyklak
Na merytoryczną nie liczę ale są też jakieś granice pisania bzdur i ty te granice regularnie przekraczasz.
@MaksParadys Ty masz jakąś obsesję na punkcie ograniczeń. Tylko rzucasz kłody pod nogi. Kim jesteś, że wydaje Ci się, że możesz według własnego widzimisię jednym ludziom dawać przywileje, a innych zamykać. Bo tak chcesz. Wyluzuj. Już kiedyś napisałem nie można zmuszać nikogo do tego, czego nie nakazuje prawo.
@cyklak
A ty oczywiście jesteś mądrzejszy od Austriaków, Francuzów, Hiszpanów, Włochów, itp. krajów, które te obostrzenia wprowadziły. Masz jakiś tytuł naukowy, że podważasz sensowność decyzji profesorów pracujących dla rządów w tych krajach? Obsesje to mają tacy foliarze jak ty, którzy się boją małej igiełki i kilku kropelek szczepionki.
@MaksParadys nie boję się pandemii ani igiełki. Chorowałem. Zaraźliwość choroby jest w mediach mocno przesadzona.
@cyklak
Już paru takich jak ty było, dziś leżą 2 metry pod ziemią. Nie będę dyskutował z takim foliarzem jak ty, nie będę ze względu na pamięć mojego 40-paro letniego kolegi, który rok temu zmarł na covid mimo braku jakichkolwiek innych chorób i ze względu na 40-paro letnią znajomą której też zmarła na początku zeszłego roku, oni jeszcze nie mieli wyboru, bo szczepionek wtedy jeszcze nie było dla nich.
@MaksParadys rąk wydaje się być bardziej śmiertelny i jakoś nikt nikt nie ogłasza klęski narodowej.
Wśród moich znajomych to rąk poczynił większe spustoszenie. Jak widzisz nie ma reguły na co umierasz. To jak się zachowujesz w stosonku to obcych ludzi świadczy o twoim wychowaniu i inteligencji.
@cyklak
Niewiele więcej, gdyby nie szczepienia to już w 2021 by nie było to więcej. Ale nawet jakby to co z tego?
Pijani kierowcy zabijają na drogach jeszcze mniej ludzi, nie wiem po co ludzie sobie nimi głowę zawracają, niech sobie jeżdżą po pijaku w końcu rak zabija więcej ludzi niż oni.
@MaksParadys więc wirus nie jest taki straszny na tle innych przypadłości, to skąd to demonizowanie?
@MaksParadys "jako niezaszczepiony masz zakaz wstępu do restauracji, sklepu, autobusu, kina, hotelu, metra, na basen, siłownie, do opery, pociągu, na koncert, do dyskoteki"
Wiesz co, rozrywki dla gawiedzi, akurat mnie nie interesują. Dobrze, że muzeom i kościołom odpuściłeś, bo chyba bym nie przeżył ;-). Ale czy pomyślałeś o właścicielach tych przybytków, czy dadzą sobie radę bez moich pieniędzy??? Może wypadało by zapytać czy właściciele "restauracji, sklepu, autobusu, kina, hotelu, metra, basenu, siłowni, opery, pociągu, sal koncertowych, czy dyskotek" są z tobą w tym amoku.
@cyklak
Jestem właścicielem salonu urody i jestem za tym aby niezaszczepieni mieli zakaz wstępu do salonów urody, ale do wszystkich, bo mój własny zakaz nic tu nie da, bo tu chodzi o walkę z pandemią. Salony urody i tak od marca 2020 roku mają około 30-50% spadek obrotów więc poprę każdy przepis powodujący, że ludzie będą się szczepić. Po za tym zdaję sobie sprawę, że jak przekroczymy pewną granicę to ten pseudo rząd znów zamknie pół gospodarki i to dla wszystkich, a nie tylko dla niezaszczepionych, bo to foliarze i antyszczepy, które nie robią nic aby Polacy nie umierali najliczniej w Europie jak to teraz ma miejsce.
@MaksParadys Nie chcesz obsługiwać nieszczepionych to, nie obsługuj.
Zaszczepiłeś się, jesteś bezpieczny. To nieszczepieni powinni się obawiać zaszczepionych, bo nadal rozsiewają wirusa (nieświadomie).
Czy inni ludzie mogą mieć inne zdanie?
Do niedawna aby zostać uznanym za chorego należało mieć objawy. Obecnie nie koniecznie. czyli zamyka się zdrowych ludzi w domach.
Skuteczność szczepionki oparta jest na tym, że część ludzi i tak nie zachoruje.
@cyklak
"Nie chcesz obsługiwać nieszczepionych to, nie obsługuj." - chcesz dyskutować to czytaj cały komentarz i chociaż spróbuj go zrozumieć.
Cześć!
@MaksParadys Widać jak na dłoni, "walka z pandemią" słabo wypada z faktami. Pokładane nadzieje w szczepionce, chyba się nie spełnią. Na razie skrócili ważność paszportu. czyli szczepienia jeszcze częściej.
@cyklak
Jest dokładnie odwrotnie jak piszesz, szczepionka ratuje życie.
"Dyspozytor przyjmując zgłoszenie, dowiaduje się, czy dany pacjent jest zaszczepiony. Ratownicy medyczni na wezwanie jadą już z taką wiedzą. - Najczęściej jeździmy do pacjentów niezaszczepionych - nie kryje ratownik. - Sama szczepionka nie chroni nas przed chorobą, ale powoduje łagodniejsze jej przejście. Pacjenci w najcięższym stanie byli niezaszczepieni."
Poniżej cały tekst:
https://sportowefakty.wp.pl/zuzel/978697/umieraja-mlodzi-przeraza-go-lekcewazenie-pandemii
@MaksParadys miałem na myśli, obiecywali że szczepionka nas wyzwoli. Obecnie jest kolejną fala i kolejna dawka szczepionki. W takim tempie przy zaszczepieniu 20 mln, ile osób jest chronionych gdy szczepionka działa 8 miesięcy?
@cyklak
J&J, ta jednodawkowa działa krócej, pozostałe 6 do 8 miesięcy. A ile działa Twoim zdaniem szczepionka na grypę, która od lat jest w użyciu? Podpowiem - też nic dłużej. Jakby ta na covid działała dużej niż na grypę to byś teraz wypisywał brednie, że to nie możliwe skoro przez 80 lat nie dało się opracować szczepionki na grypę o dłuższym działaniu. To, że szczepionka na covid będzie działała podobnie to było wiadome od samego początku więc całkiem możliwe, że w 2030 roku będziemy przyjmować 20 dawkę, tak może to wyglądać i trzeba się z tym pogodzić, bo tylko szczepionka daje szansę ludzkości powrotu do względnej normalności, trzeba nauczyć się z tym żyć i nie zgrywać mądrzejszego od profesorów jak się w tym zakresie nie ma nawet 1% wiedzy co oni.
@MaksParadys pytanie brzmi : ile osób z tych zaszczepionych, jeszcze chroni szczepionka? A ilu osobom wydaje się, że są chronione?
@cyklak
Zgadza się, dlatego dane zgonów osób zaszczepionych są zawyżone, bo 1/3 z tych zaszczepionych zaszczepionymi w praktyce już nie są. Tym bardziej dowodzi to, że szczepionka pomaga ale musi być brana systematyczniej to znaczy dawka przypominająca po J&J (jednodawkowej) po 6 miesiącach, a po pozostałych po max. 9 miesiącach z tym, że osoby z grup ryzyka szybciej. A potem zobaczymy, bo na razie nie ma danych kiedy przypomnienie nr 2 i kolejne, może starczy potem co 9 miesięcy, a może nawet raz w roku? To się okaże.
@MaksParadys wydaje im się i roznoszą wirusa, bo wydaje im się, że są nieśmiertelni.
Po za tym są organizmy odporniejsze które z natury lekko przechodzą wirusa, problem jest o wiele bardziej skomplikowany. Życie nie jest czarno białe. Nie wszyscy nieszczepini trafią do piachu po zarażeniu. Tym samym niema co panikować. Dajmy ludziom żyć tak jak chcą.
@cyklak
Polecam przeczytać (przytoczę tylko fragment, całość poniżej):
"U nas w stanie Wiktoria jest 93,3 podwójnie zaszczepionych, a bardzo dużo ludzi jest nawet po trzeciej dawce. I dlatego, mimo że jest dużo zachorowań, w piątek 23 tysiące, ludzie nie umierają. Przechodzą COVID bezobjawowo, albo jak lekkie przeziębienie. Nie muszą być hospitalizowani. A nawet jak ktoś trafi do szpitala, to ma tam świetne warunki i doskonałą opiekę. W porównaniu z tym, co jest w Polsce, różnica na korzyść Australii jest bardzo duża"
https://sportowefakty.wp.pl/tenis/978922/polka-z-australii-o-sprawie-novaka-djokovicia-wiele-osob-bylo-w-szoku-ze-dostal-
@MaksParadys według teorii, że chroni się ludzi przed wirusem, to niszczepieni są bardziej zależni od roznosicieli :-(.
Nadal uważam, dajmy ludziom żyć tak jak chcą.
@MaksParadys "dane zgonów osób zaszczepionych są zawyżone, bo 1/3 z tych zaszczepionych zaszczepionymi w praktyce już nie są. Tym bardziej dowodzi to, że szczepionka pomaga ale musi być brana systematyczniej"
Powtarzam, część ludzi (nieszczepionych) przechodzi bezobjawowo, dlatego jest podawana tak wysoka skuteczność.
@cyklak
Ale zgony nie są bezobjawowe, nikt nie twierdzi, że szczepionka chroni przed chorobą, szczepionka chroni przed jej skutkami, w krajach gdzie zaszczepionych jest "zaledwie" 15-20% więcej ludzi niż w Polsce umieralność na 1 mln mieszkańców jest 5-10 razy niższa jak w Polsce - mam na myśli wyłącznie kraje w Europie o podobnym klimacie i gęstości zaludnienia - to tak aby była jasność (bo są kraje gdzie ta umieralność jest 20 razy niższa jak choćby Australia gdzie zachorowań jest 35-70 tys. dziennie, a zgonów 13, a nie jak w Polsce 400!). Liczba zachorowań w Polsce jest zaniżana poprzez małą liczbę testów.
https://demotywatory.pl/5110054/Srednia-dzienna-liczba-zachorowan-na-1-mln-mieszkancow--Polska
@cyklak
"Nadal uważam, dajmy ludziom żyć tak jak chcą." - ale pod warunkiem, że nie zagrażają innym więc izolujmy od ludzi normalnych wszelkiego rodzaju zboków, morderców, oszustów i osoby niezaszczepione.
@MaksParadys "Niewiele więcej, gdyby nie szczepienia to już w 2021 by nie było to więcej. Ale nawet jakby to co z tego?"
Wyobraź sobie, że raka też się próbuje leczyć. Gdyby nie to....
@MaksParadys Co to znaczy normalność???
Historia oceni!!!
Czy można nazwać normalnym kogoś, kto boi się własnego cienia???
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 stycznia 2022 o 0:50
@cyklak
Tu pełna zgoda, jak ktoś się boi własnego cienia czyli małej igiełki to powinien się leczyć ale na głowę, niestety psychiatria u nas cienko przędzie więc mamy przez to tylu antyszczepów, foliarzy i płaskoziemców.
@MaksParadys Miałem na myśli: jak ktoś z katarem pozwala się zamknąć w szpitalu - to jego problem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 stycznia 2022 o 12:26
@cyklak
W szpitalach są tylko Ci co mają problem z oddychaniem, znam takiego jednego głąba, co miał poglądy podobne do Twoich, wczoraj jego żona mi powiedziała, że ma on covida i prosi lekarza, żeby go do szpitala zabrali, a taki odważny był i taki głupio mądry jak Ty. :-)
@MaksParadys Po pierwsze, nie wypowiadam się na temat poziomu oleju w twojej głowie.
Każdy może myśleć co mu się podoba.
Ja żyję normalnie, korzystam z życia, spotykam się z ludźmi.
I nadal żyję. Nadal podtrzymuję wszystko co do tej pory mówiłem.
Nie wydaje mi się aby zmiana dna nie miała wpływu na nic.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 stycznia 2022 o 1:47
@MaksParadys "izolujmy od ludzi normalnych wszelkiego rodzaju zboków, morderców, oszustów i osoby niezaszczepione" porównałeś niezaszczepionego prezydenta do mordercy, może nie być zadowolony.
Obecnie na świecie wystarczy małe nieinwazyjne badanie aby móc żyć normalnie.
Przemyśl to. Kto to jest normalny???
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 stycznia 2022 o 1:53
@MaksParadys "A nawet jak ktoś trafi do szpitala, to ma tam świetne warunki i doskonałą opiekę. W porównaniu z tym, co jest w Polsce, różnica na korzyść Australii jest bardzo duża"
Ten kto to napisał i ten kto to powiela, nigdy nie mieszkał za granicą i nie zna realiów jakie panują w innych krajach. Wczasy w Egipcie się nie liczą!!!
Poza tym do walki z pandemią mamy obecnie szpitale bez lekarstwa na wirusa i szczepionkę.
Więc czym się może różnić opieka zarażonych wirusem w Polsce i w Australii???
Być może w obydwu szpitalach pracuje lekarz Polak.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 stycznia 2022 o 2:25
@MaksParadys "znam takiego jednego głąba, co miał poglądy podobne do Twoich, wczoraj jego żona mi powiedziała, że ma on covida i prosi lekarza, żeby go do szpitala zabrali, a taki odważny był"
Sam widzisz usłyszał "covid" i robi w gacie, pcha się do szpitala. Po co skoro się nie kwalifikuje. Media zrobiły co mogły aby na słowo "covid" ludzie w panice robili rzeczy, normalnie nie do pomyślenia.
Sam powiedz czy to jest normalne???
@cyklak
Taka prośba: nie zaśmiecaj mi profilu, już dawno temu spuściłem ciebie, szkoda mi czasu na foliarzy.
@MaksParadys pan i władca się odezwał.
To miejsce jest publiczne. Jeżeli nie chcesz, aby inni czytali twoje wypowiedzi to używaj wiadomości prywatnych.
@cyklak
A czytaj sobie tylko po prostu informuję, bo nie zauważyłeś, że już dawno zakończyłem tą bezproduktywną polemikę.
@MaksParadys no dobrze, na jakiś czas cię zlekceważę.