@kazamo Ale grali niezgodnie z zasadami. Nie było licytacji niekupowanych pól. A ta zasada może doprowadzić do jeszcze szybszej wygranej:
1 ruch:
gracz pierwszy: 3+3 -> "Oriental avenue" -> nie kupuję -> licytacja -> gracz drugi "all in".
(dublet) gracz pierwszy: 1+3 -> "Conne. Avenue" -> kupuję
gracz drugi: 4+6 -> "Conne. Avenue" -> bankrut
Oczywiście czysto teoretyczny scenariusz, ale ten przedstawiony w artykule też takim jest :)
I tak, ten scenariusz kończy się po pierwszym ruchu drugiego gracza
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
1 lutego 2022 o 12:35
@Bebej1 nie wiem czy tłumaczyć, ale tak interpretuję Twoją wypowiedź. Jednocześnie wpadłem na jeszcze szybszy scenariusz:). Zgodnie z zasadami, jeśli ktoś nie kupi jakiejś nieruchomości to odbywa się licytacja tego pola. Więc najszybszym sposobem na wygranie jest:
pierwszy gracz rzuca jakiś w miarę niski "nie-dublet" i staje na polu z nieruchomością. Nie kupuje jej i odbywa się licytacja, którą musi wygrać drugi gracz poświęcając całą kasę. Rzuca drugi gracz i staje na jakimkolwiek 'neutralnym' polu, gdzie musi zapłacić więcej, niż może dać pod zastaw za posiadaną nieruchomość (np. karty szansy mogą to zrobić). Czyli 2 rzuty kośćmi i koniec gry.
Skoro tak, to: jeśli dni nauki jest w roku 180 a uczeń, jeden z 500, statystycznie opuszcza z nich 3, to jakie jest prawdopodobieństwo, że pewnego dnia żaden uczeń nie przyjdzie do szkoły?
Małe XD
A poważnie - statystyka to statystyka, a prawdopodobieństwo to prawdopodobieństwo. Problem należałoby przeformułować na:
Każdy z 500 uczniów opuszcza dzień lekcyjny z prawdopodobieństwem 3/180. Jakie jest prawdopodobieństwo, że w danym dniu żaden uczeń nie przyjdzie do szkoły?
A odpowiedź jest banalnie prosta i wynosi 1/(60^500)
@aniechcemisie Naprawdę to tak kolosalnie mało prawdopodobne? 1 podzielone przez 60 do potęgi 500? Już 1 przez 60 razy 500 byłoby to raz na około 167 lat.
Pewien licealista, który zresztą nie umiał ułożyć na to wzoru powiedział, że byłby zainteresowany raczej takim dniem, kiedy żaden nauczyciel nie przyszedłby do szkoły.
@krzysiekzet
Nie! Prawdopodobieństwo 1/x nie oznacza, że coś się wydarzy "raz na x". Prawdopodobieństwo, a statystyka to różne (choć powiązane) rzeczy.
jak to liczyli? rzut kostką co ile sekund?
@Tomasz1977 https://scatter.wordpress.com/2010/05/30/the-shortest-possible-game-of-monopoly-21-seconds/
@kazamo Ale grali niezgodnie z zasadami. Nie było licytacji niekupowanych pól. A ta zasada może doprowadzić do jeszcze szybszej wygranej:
1 ruch:
gracz pierwszy: 3+3 -> "Oriental avenue" -> nie kupuję -> licytacja -> gracz drugi "all in".
(dublet) gracz pierwszy: 1+3 -> "Conne. Avenue" -> kupuję
gracz drugi: 4+6 -> "Conne. Avenue" -> bankrut
Oczywiście czysto teoretyczny scenariusz, ale ten przedstawiony w artykule też takim jest :)
I tak, ten scenariusz kończy się po pierwszym ruchu drugiego gracza
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 lutego 2022 o 12:35
@Barelik
Nie rozumiem, ale ja nie umiem grać w tą grę.
@Bebej1 nie wiem czy tłumaczyć, ale tak interpretuję Twoją wypowiedź. Jednocześnie wpadłem na jeszcze szybszy scenariusz:). Zgodnie z zasadami, jeśli ktoś nie kupi jakiejś nieruchomości to odbywa się licytacja tego pola. Więc najszybszym sposobem na wygranie jest:
pierwszy gracz rzuca jakiś w miarę niski "nie-dublet" i staje na polu z nieruchomością. Nie kupuje jej i odbywa się licytacja, którą musi wygrać drugi gracz poświęcając całą kasę. Rzuca drugi gracz i staje na jakimkolwiek 'neutralnym' polu, gdzie musi zapłacić więcej, niż może dać pod zastaw za posiadaną nieruchomość (np. karty szansy mogą to zrobić). Czyli 2 rzuty kośćmi i koniec gry.
Skoro tak, to: jeśli dni nauki jest w roku 180 a uczeń, jeden z 500, statystycznie opuszcza z nich 3, to jakie jest prawdopodobieństwo, że pewnego dnia żaden uczeń nie przyjdzie do szkoły?
Małe XD
A poważnie - statystyka to statystyka, a prawdopodobieństwo to prawdopodobieństwo. Problem należałoby przeformułować na:
Każdy z 500 uczniów opuszcza dzień lekcyjny z prawdopodobieństwem 3/180. Jakie jest prawdopodobieństwo, że w danym dniu żaden uczeń nie przyjdzie do szkoły?
A odpowiedź jest banalnie prosta i wynosi 1/(60^500)
@aniechcemisie Naprawdę to tak kolosalnie mało prawdopodobne? 1 podzielone przez 60 do potęgi 500? Już 1 przez 60 razy 500 byłoby to raz na około 167 lat.
Pewien licealista, który zresztą nie umiał ułożyć na to wzoru powiedział, że byłby zainteresowany raczej takim dniem, kiedy żaden nauczyciel nie przyszedłby do szkoły.
@krzysiekzet
Nie! Prawdopodobieństwo 1/x nie oznacza, że coś się wydarzy "raz na x". Prawdopodobieństwo, a statystyka to różne (choć powiązane) rzeczy.
@aniechcemisie Daję za wygraną. I tak już od czwartku żaden uczeń ////////
Zwykła reklama obrazkowa a poniżej pseudo naukowe bzdury
wolę Eurobusiness
Odpalić na przeciętnym komputerze i zeszłoby się poniżej sekundy