@mambolinski to że są tacy sami to się zgodzę, ale właśnie dzięki tym "niemieckim międzypośladkom" przez ostatnie kilkanaście lat goniliśmy zachodnią Europę, a teraz gonimy, ale wschód...
@mambolinski przynajmniej w czasie poprzedneigo kryzysu mielismy najwiekszy wzrost PKB a nie najwieksza inflacje. Przynajmniej tak ogolnie wynagrodzenia rosly wolniej, ale nie mielismy inflacji rzedu 10% a na spozywce 20%.
O walkach na Ostroleke, wybory Sasina, respiratory Szumiace w lesie czy inne przewalone setki milionow i miliardy(jak kasa z praw do emisji CO2) nie wspomne.
Powiem tylko tak w latach 1998-2018 najnizszy wskaznik inwestycji byl w roku 2018.
W latach 2010-2018 najmniejsza ilosc aktywnych zawodowo byla w 2018
Dziekuje
@Xar
A gdzie ty miałeś ten wzrost? W rządowej tubie zwanej TVP?
Zielona wyspa na tle Europy - taka zielona, że firmę w Polsce zamknąłem i wyjechałem za chlebem do tej pogrążonej w recesji Europy.
@alfaromeo83 Oczywiście że UE nie ma swoich pieniedzy tak samo jak nie ma ich żadne państwo na świecie , nic w tym niezwykłego ani złego. A powiedz mi ile Polska włożyła do budżetu UE a ile dostała?
@alfaromeo83 tylko zapomniałeś sprawdzić, że w latach 2004-2012 Polska praktycznie niczego nie wkładała, a była jednym z największych beneficjentów unijnych programów...
po 2012 zaczęliśmy też płacić (i to sporo), ale nadal byliśmy sporo na plusie...
...a przyszedł Kaszysłąw zakłamaniec i Kłamteusz Vatoviecki i wszystko stanęło...
...a jeszcze będziemy za cudze błędy (Czesi-Turów) płacić...
@PitBull9010 Wasza narracja jest prosta i zawsze taka sama tzn patrzcie ile UE Nam dała ... ale UE nie daje Nam za darmo pieniędzy tylko Nas doi tzn chce żebyśmy wykonywali polecenia urzędników z Brukseli a pieniądze mają zamknąć buzię takim osobom jak Ty. Wyznaję prostą zasadę - lepiej niech rządzą Nami z Warszawy niż z Brukseli
@alfaromeo83 to znaczy, że Tobie pasuje to zacofanie, zakłamanie i okradanie na wiejskiej, bo Nasze, a nie z UE?!
nigdzie nie napisałem, że NIC nie dajemy do Unii, bo wszyscy się składają na system...
ale prawdą jest, że jako beneficjent środków unijnych, Polacy otrzymali najwięcej ze wszystkich państw członkowskich...
I pasuje Ci, że będziemy w coraz większej międzynardowej izolacji, do tego skłóceni ze wszystkimi dookoła (nawet z jakimśtam Madagaskarem, Tanzanią czy czym tam jeszcze xD)?!
bo do tego brzydkie kaczątko z Żoliborza Nas wszystkich ciągnie...
@alfaromeo83 "Wyznaję prostą zasadę - lepiej niech rządzą Nami z Warszawy niż z Brukseli" - zgodziłbym się, gdyby w tym rządzie w Warszawie byli jacyś ludzie, którzy faktycznie umieją rządzić. A mamy tam bandę tępych troglodytów, złodziei, których rozpasanie hamuje już wyłącznie UE. Pod rządami debili z PIS mielibyśmy tu za 2 lata drugą Wenezuelę gdyby nie twardy opór UE.
@PitBull9010 Jak ja to lubię. PIS rozdaje 500+, ale to nie są ich pieniądze, ale UNIA daje za darmo tyle hajsu. I to piszą ci sami, co przecież mówią, że PIS to zło, że kupił ludzi za ich kasę a za chwilę mówią, że UNIA taka wspaniała, za darmo przecież daje.
Nic nie ma za darmo, jeśli tego nie wiesz, to znaczy, że jesteś za mały aby zrozumieć, w jaki sposób na tym zarabiają.
@PitBull9010 "to znaczy, że Tobie pasuje to zacofanie, zakłamanie i okradanie na wiejskiej, bo Nasze, a nie z UE?!" nie o to kompletnie chodzi. Niemcy realnie przyczyniaja sie do wzrostu naszych cen. Pisu nie bronie bo PIS tez sie mocno przyczynia do inflacji. Aleeee, poczytaj sobie jak Niemcy podbili nam ceny cukru:
@Mariusz483 tylko nie pomyślałeś, dlaczego ceny cukru są takie wysokie?!
kilka lat temu (ale już za kadencji PISdusiów) 15km ode mnie zamknęli POLSKĄ cukrownię, bo się nie opłacała...
tylko dlaczego się nie opłacała?!
hmmm, bo ktoś w rządzie stwierdził, że łatwiej i taniej będzie kupować cukier zza granicy, więc teraz masz ten swój niemiaszki cukierek...
@Vinyard też nie jestem za PiS ale za Polską a nie za bandą urzędasów siedzących w Brukseli, którzy wydają dyrektywy tak jak im lobbyści podeślą. Nie wiem skąd takie zaufanie w UE .. bo co ... bo dają kasę??? jesteśmy 20-30 lat za Zachodem a ludzie zachowują się tak jak byśmy byli na poziomie Niemiec czy Francji. Tzn. że pieniądze z Unii robią swoje !!!
@PitBull9010 nie jestem za PiS, (po co cały czas jest odnośnik PO to a PiS to !!) ale co to za argument, że dostaliśmy więcej od UE niż wpłaciliśmy skoro jesteśmy 20-30 lat do tyłu niż Niemcy czy Francja!
@alfaromeo83 czyli w zasadzie się zgadzamy - jeśli znalazłaby się na "naszym podwórku" uczciwa partia, która zajęła by się rządzeniem jak należy to UE nie byłaby nam do niczego potrzebna.
Niestety rzeczywistość jest taka, że nasza "klasa polityczna" to półgłówki, które potrafią tylko kłamać i kraść.
W takiej sytuacji niestety wyjście z UE jest dla Polski równoznaczne z totalnym bankructwem. A dlaczego? Dlatego, że lobbyści, którzy sterują UE są nastawieni na zarabianie kasy, nie na jej kradzież, a nasz rząd przeżera wszystko, na czym może położyć łapy - na stołki dla swoich, na kupowanie głosów, na wałki dla własnego prywatnego zysku paru gości na świeczniku...
To tak jak z pracą - wolałbyś pracować w firmie, w której może zarabiasz ciut mniej, ale przynajmniej widzisz, że firma się rozwija, właściciel inwestuje w rozwój: szkolenia, maszyny itd. czy w januszexie, gdzie właściciel co roku zmienia auto sobie, żonie i synkowi, cały zysk przeżera, a dla pracowników jest ciągle ten sam syf i firma stoi w miejscu od 20 lat?
@alfaromeo83 a czyja to zasługa, że jesteśmy tak do tyłu?!
pieniądze, które dostajemy, albo raczej dostawaliśmy do tej pory, bo za PISlandii odetną wszystkie środki, a płacić będzie trzeba... były przeznaczone właśnie między innymi na wyrównanie poziomu życia, naprawę wilelu aspektów infrastryktury, administracji, a nawet rozwój i budowę nowych i nowoczesnych firm...
a PISdusie walą w socjal, gónwo robią sobie z unijnych (i światowych) standardów, niszczą jakąkolwiek wolność, o kreatywności i przedsiębiorczości nie wspominając...
I Ty dalej mi wmawiasz, że PIS nie ma tu nic do rzeczy?!
@PitBull9010 historia pokazuje czyja to wina. Winą jest komunizm w Polsce i odrzucenie planu Marshalla. A od 1989 r. każda partia po kolei brała sobie coś dla siebie. Historia Polsk pokazuje, ze każdy dba o swoje interesy i kradnie ile może póki jest u władzy. Często Polacy też działali w imieniu obcych mocarstw za pieniądze. A dla plebsu ochłapy typu obecnie: 500 plus 13, 14 emerytura itd.
Wałęsa dawał 100 000 000 - nie dał
PiS zapowiedział 500 plus - dał (tu temat na szeroką dyskusję - słusznie, niesłusznie)
Ale teraz przychodzi Tusk i chce dać Polakom (choć nikt z Was nawet jednego ojrocenta na oczy nie zobaczy) cały stadion pieniędzy :-)
Karuzela absurdów trwa.
Po ocenach mojej wypowiedzi widzę, że ludzie nadal wierzą, że którykolwiek polityk chce dla nich dobrze. A już w ogóle jestem zszokowany, że wierzą w to, że polityk, który miał już swoje 5 minut i nic nie wskórał, tym razem będzie bardziej dobrotliwy :-)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 lutego 2022 o 14:13
@Ashardon "miał swoje 5 minut i nic nie wskórał"? A kryzys 2008-2010? Przeszliśmy praktycznie bezboleśnie, ze stałym dodatnim PKB jako jedyny kraj w Europie. Owszem, nie rozdawali kasy na prawo i lewo, ale tyle inwestycji, które w ich czasie zostało zrobionych lub rozpoczętych to już nigdy nie będzie. PIS jak tylko objął rządy zatrzymał wszelkie inwestycje. Jedynie kończą te, które rozpoczęte zostały przed 2015. Wystarczy spojrzeć na wskaźnik inwestycji - najniższy od ponad 20 lat.
Jedyne co PIS zrobił swoim głupim socjalem to doprowadził do tego, że mamy najniższy wskaźnik aktywności zawodowej ludzi 20-40 letnich i najwyższą inflację od 30 lat. I nie, to nie wina pandemii. Pandemia tylko przyspieszyła nieuniknione. Polityka finansowa PIS jest na poziomie 10-letniego dziecka, które dostało od babci 100zł - przejedzone w tydzień i potem "ojej, skończyło się, co teraz?". Tylko, że 10-letnie dziecko nie ma drukarni, a PIS ma. No to sobie dodrukowali 100mld pln bez pokrycia i widać co się dzieje...
@Ashardon Oni myślą, że jak będzie Tusk to będą bogaci, rząd "da" jeszcze więcej a inflacja zniknie z całej unii. Paliwa oczywiście będą kosztować 3 zł za litr a emeryturę dostaniesz w wieku 60 lat.
Wiesz co? Chcę Tuska. Żeby kopary im spadły jak PO będzie grabić naród.
@Vinyard "A kryzys 2008-2010? Przeszliśmy praktycznie bezboleśnie, ze stałym dodatnim PKB jako jedyny kraj w Europie." Wpisz sobie w google fraze "pkb polski" to zobaczysz to bezbolesne przejście w dolarach. W 2008 533.6 zamieniło się w 2009 na 439.7.
@Buka1976 nie projektuj sposobu myślenia propisowskiej patoli żyjącej wyłącznie z socjalu na innych ludzi, dobrze?
Naprawdę, pisowska mantra "bo za PO" już się tak wyświechtała, że naprawdę wstyd, że jeszcze ktokolwiek bierze to na poważnie. PiS już wielokrotnie przebił wszelkie machloje PO. Dosłownie przy PISiorach platformersy wychodzą na uczciwych ludzi.
Niestety obawiam się, że żadna partia nie będzie miała jaj, żeby zlikwidować chociaż jeden podatek czy opłatę stworzoną przez PIS, a już na pewno nie będzie miała jaj, żeby zlikwidować jakikolwiek socjal. W PO na 100% nie ma nikogo, kto by się na coś takiego odważył.
Pozostaje nam jedynie patrzeć jak wpadamy w spiralę inflacji i bankrutujemy jak Wenezuela. PIS uruchomił lawinę, która będzie się już tylko rozpędzać.
Chociaż naprawdę mam nadzieję, że się mylę.
@ozeo tąpnięcie rynku walutowego było jednym z elementów kryzysu, więc nie dziwi mnie wcale, że złoty wyglądał wtedy nieciekawie. Co nie zmienia faktu, że nasze PKB rosło. Tempo wzrostu drastycznie spadło, ale jednak tendencja została na plusie. Inflacja nie wyskoczyła w kosmos, firmy nie bankrutowały tak masowo, jak teraz w czasie pandemii.
W takich właśnie sytuacjach wychodzi, kto nadaje się do rządzenia a kto nie. I chociaż wg mnie ani PO ani PIS w ogólnym rozrachunku się nie nadaje, to jednak w obliczu kryzysu PO poradziło sobie znacznie lepiej niż PIS.
W obecnym rządzie widzę tylko chaos i panikę. Gdybym miał to zobrazować, to powiedziałbym, że PO gasiło pożar budynku wiadrami z wodą, a PIS w takim samym pożarze też używa wiader, ale leje do nich benzynę zamiast wody.
Jak ktoś z PO się wypowiadał przed kamerami, to może i ściemniał, koloryzował itd., ale chociaż było czuć jakiś rozum, a jak słyszę PISowców to się często zastanawiam jakim cudem taki pustak skończył choćby podstawówkę...
@Vinyard prawie na pewno się nie mylisz...
każda kolejna podwyżka stóp procentowych (a NBP będzie podnosił, bo tam analfabeci ekonomiczni są...) poskutkuje wzrostem inflacji, bo spadnie wartość pieniądza i siły nabywczej...
w dodatku przerośniety, opracowany na szybko i na kolanie, a poza tym już teraz niewydolny i kosztowny system "PATOLA +" (interpretacja, wniosek i odniesienie dowolne) podnosi ceny i koszty wszystkiego...
na domiar złefgo, mamy mnóstwo kosztownych zobowiązań (koniecznyc; także tych bezmyślnych (jeden sasin); całkowicie nieplanowanych, ale za to bolesnych i totalnie idiotycznych politycznie i ekonomicznie (TuRrÓw); takich, któe mogliśmy zrobić taniej na własną rękę, ale wybraliśmy Jewropejskie rozwiązanie, bo było łatwiej (Pnindolino, Karakale)...
pandemia i ceny gazu to kolejne wypadkowe, ale inne kraje radzą sobie nieco lepiej od Nas, bo nie rządzą tacy idioci ekonomizni i polityczni...
@Vinyard podobnie ***** ***. Tak samo wyświechtane. Problem u ciebie jest jednak z widzeniem. Nie widzisz, że każde wpompowanie pustej (nie wypracowanej) gotówki = większą inflacja? Taki tempy jesteś, żeby nie widzieć jak każdy chce do koryta? Nie widzisz, że Tusk chce zrobić TO SAMO co Kaczyński? Chcę wpompować w rynek kredyt, który my będziemy spłacać. Przy czym ty gówno zobaczysz z tych euro. Rozdadzą pośród swoich, tak jak zrobiłby to Kaczyński. Z dwojga złego, należy tych pieniędzy nie brać i zrzec się poręczeń. Człowieku, otrzezwiej. Bierzemy 59 mld a poręczamy 360 mld.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 lutego 2022 o 10:09
@tema_lina Już skończyłaś "wykładać" na oficerce Ty moja ukochana demotywatorowa kłamczuszko? :) Aj, zapomniałem, że to przecież nie o to chodziło i mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem :-)
Widzę, że z myśleniem jest u Ciebie, jak z kłamstwem - nie potrafisz tego robić.
Tacy ludzie, jak Ty, pokazują wyłącznie, że w tym kraju nie ma ŻADNYCH szans na zmianę. Jednych kretynów inni kretyni zastąpią kolejnymi i tyle. Brawo.
@Vinyard Zdecydowana większość czynników, które o tym zadecydowały nie miała absolutnie nic wspólnego z polityką rządzących. Nie daj sobie wmówić, że św. Tusk uchronił Polskę przed kryzysem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 lutego 2022 o 7:38
@Vinyard nie martw się przyjdzie PO i powie "pieniędzy nie ma i nie będzie" Tak skończą się wszelkie programy+, oczywiście na arabów nie braknie z unijnego stadionu wypełnionego paletami!
@gogrix nie wiem czy wiesz, ale PIS przyjął kilkakrotnie więcej uchodźców z krajów arabskich i ogólnie z bliskiego wschodu niż PO, ale tego ci w TVPis nie powiedzą.
Po galopującej obecnie u nas inflacji widać jak czkawką nam się odbija PISowski socjal. To już wolę POwskie "pieniędzy nie ma i nie będzie" - bo to przynajmniej była prawda. Dla nierobów, którym się nie chciało uczyć a teraz nie chce się pracować jest to oczywiście niewybaczalne bluźnierstwo, ale jak ktoś nie pracuje nie powinien mieć prawa głosu w wyborach i koniec.
@Ashardon PO swoje machloje robiło, ale faktem jest, że w czasie kryzysu prowadzili politykę "niepogarszania sytuacji" i za to należy się pochwała. PIS objął rządy przy dobrej (co najmniej) koniunkturze, następnie zaczął rozpi****lać kasę na socjal i dotacje dla znajomków aż doprowadzili do tego, że trzeba było dodrukować 100mld pln żeby utrzymać gospodarkę na powierzchni. Oczywiście to pomogło tylko chwilowo - inflacja nadgoniła. Tak, w międzyczasie zaczęła się pandemia, ale to jakoś ich nie powstrzymało przed kolejnymi podwyżkami istniejących podatków i opłat oraz wymyślaniem nowych, trzymaniem niskich stóp procentowych i wszystkich innych działaniach prowadzących do dalszego wzrostu inflacji. W tej chwili jesteśmy o krok od uruchomienia spirali inflacyjnej i to jest całkowicie zasługa rządu PIS. I chociaż głosowanie na PO absolutnie mi nie odpowiada to jednak pozostanie przy rządach obecnych debili jest prostą drogą do totalnego bankructwa.
@Buka1976 doskonale wiem czym skutkuje pakowanie gotówki w rynek, jeśli ta gotówka jest bez pokrycia. Obserwuję to od momentu objęcia rządów przez PIS. Ale akurat fundusze unijne działają trochę inaczej - to nie jest pakowanie pustej kasy (kasy bez pokrycia) w rynek. Przynajmniej nie do końca. "Pusta" jest tylko nadwyżka ponad to, co do UE wpłaciliśmy. Reszta to tak naprawdę coś na kształt ulgi podatkowej, która dla inflacji jest praktycznie neutralna. Poza tym fundusze UE mają jeden bardzo ważny plus. Mianowicie są one w zdecydowanej większości przypadków celowe, czyli przeznaczone pod konkretne inwestycje i są skrupulatnie rozliczane, czego nie można powiedzieć o kasie rozpie****nej przez PISiorów z naszego budżetu.
Co do "dostaniemy 59mld a poręczamy 260mld" - nie wiem skąd wziąłeś tą bzdurę, ale gratuluję naiwności jeśli w to wierzysz. Wyraźnie jest powiedziane, że dla Polski z "funduszu odbudowy" przewidziane jest ok. 260mld (początkowo była mowa nawet o 270mld) euro. 59mld to suma sankcji nakładanych na nasz tępy rząd za mieszanie z błotem trójpodziału władzy i niszczenie sądów (neoKRS itd.) plus zasądzona kara za spinę z Czechami ws. Turowa - tyle będzie nas kosztować PISowskie machanie szabelką przed całą Europą i strzelanie fochów na wyroki TSUE.
A co do "goowno zobaczysz z tych euro" - jakoś od ponad 10 lat widzę pełno tablic typu "sfinansowano ze środków UE" w wielu miejscach. Niestety ciągle w tych samych bo za PISu co najwyżej kończone są inwestycję rozpoczęte przed 2015. Więc jeśli ktoś rozdaje "swoim" kasę z UE to jest to PIS, bo jakoś inwestycji żadnych nowych nie widzę, a kasa z UE płynie jak płynęła.
A jest na kogoś innego.? Oceniam ze najuczciwsze było SLD potem UW ..
mamy tak
- Konfederacje czyli koalicje Arystokracji pozującej na liberałów i kapitalistów (korwin), Faszystów jakieś katolickiej sekty (bosak) i Anarchistyczny ruch narodowców i bandziorów gangów pseudokibiców .
- PiS -- unia sprzedajnego kukuza który nie wie czego chce poza tym że jest polityczna prostytutką i daje każdemu kto da więcej, Dyktatorskiego katolickiego oszołoma i zamordysty Ziobry jaki pragnie stworzyć dyktaturę i Jarka jaki ma swoich ludzi mafii jacy zrobią dla niego wszystko bo ma na nich haka jaki załatwił mu Macierewicz . A wszyscy pilnują interesu Watykanu
PO/KO jakie jest kastratem bez jaj po tym jak Tusk wyciął wszystkich intelektualistów a sam uciekł do UE jakie pilnuje interesu wielkiego przemysłu i dąży do dzikiego korporacyjnego kapitalizmu bez praw dla klasy pracującej. Z dodatkiem młodego narybku jacy dołączyli po protestach konstytucyjnych , marszach kobiet i marszach anty zaostrzaniu aborcji czy wyroku TK
Gowina z zagubionymi owieczkami jaki uciekł od PiS
PSL jakie jako jedyne od zawsze trzyma stronę Chłopstwa i rolników , układając się z kim popadnie
SLD jakie po przepychankach z odsunięciem Millera nie ma ideowych liderów a skok młodych na stołki i kasę skończył się zawałem tej partii jaka ociera się o progi wyborcze
Pierwsza zasada to : nie ma darmowego obiadu.
Druga zasada: to będą pożyczone pieniądze, które na ogół już partie sobie dzielą między sobą. Tylko kto będzie musiał je oddać? No właśnie...
Trzecia zasada: Jeśli ufasz złodziejowi, który chce Ci dać pieniądze to znaczy, że jesteś debilem.
@C1VenomMX321
No bo na tym polegało OFE, przekręt 100-lecia! To nie były twoje pieniądze tylko haracz jaki płaciłeś instytucjom finansowym, więc to nie ty decydowałeś gdzie one płyną, w co są inwestowane, tylko właśnie te instytucje. One na starcie zagarniały 7% (początkowo Balcerowicz chciał im dać 20%), z tego żyli jak paniska, resztą inwestowali niczego nie ryzykując, ryzyko było tylko i wyłącznie twoje, decyzje o przepływie tych pieniędzy ich.
Całe szczęście że to barachło zostało już całkiem zaorane!
@zaymoon OFE to nie jest jeszcze przekręt stulecia, chociaż plasuje się w pierwszej dyszce...
pomyśl o Ostrołęce, przeyebanych wyborach (70 baniek), respiratorach i paru innych...
...ogólnie ten nierząd żeruje dzisiaj na takich przewałkach...
W Polsce żadna partia nie powinna rządzić dłużej niż 1 kadencję.
Pierwsze 4 lata to za mało, żeby mogli zaszkodzić.
Jak tylko dostają dodatkowe 4, to zaczynają się panoszyć i mnożą się problemy.
@molotov sami wprowadzili na samym początku swojej kadencji 2-kadencyjność prezydentów miast, gmin i radnych w samorządach, żeby ci, co mają coś do powiedzenia, albo są im przeciwni za bardzo im nie zaszkodzili...
...optowałbym za prawem, które wymusza MAX 2 kadencje 1 partii, ale nie tyklko w rządzie, a w całym sejmie, żeby potem więcej szkodzić nie mogli...
...a jakby się sprawdzali, mieliby ewentualniue możliwość przedłużenia "pobytu" na wiejskiej, a w przypadku olbrzymiego niezadowolenia Narodu (jak obecnie) bezwarunkowy i natychmiastowy wypad z sejmu bez możliwości powrotu do polityki i konfiskata wszystkiego, czego dorobili się przy korycie...
...tylko, że to są marzenia, bo żadna obecna Nam i niemiłościwie panująca partia nie strzeli sobie w kolano...
problem nie jest w długości kadencji tylko totalnej bezkarności.
Jesteś ministrem / premierem ? OK Zarabiasz kupę kasy ? OK
Ale pamiętaj - rok odsiadki za każdy zmarnowany milion (niech będzie euro) czy jeden procent inflacji więcej niż na początku twojego urzędowania.
Może gdyby nasi europarlamentarzyści nie srali w UE na Polskę i polski rząd w imie załatwiania partyjnych i interesów w kraju (na co nawet zwracali im uwagę europosłowie z innych krajów), to sprawy wyglądały by inaczej. Nie bronie PiS teraz, ale to co odwala totalna opozycja w parlamencie i komisjach europejskich to jest jawna ZDRADA.
@zaymoon Boże chroń nas od takiego rządu "zdarzają się takie sytuacje, że biologiczny mężczyzna rodzi dziecko" albo "wymieni pani sąsiadów Polski?". Znasz to? Masz przykład państw jak wyglądają, gdy widnieje tam komuna a jak gdy wolny rynek. ZSRR czyli kwintesencja lewicy po II wojnie i USA? Albo Korea Płn i Płd?
prawda jest taka, że I PO jest oderwane od rzeczywistości I PiS. Ale PiS przekroczył wszelkie granice. Elektrownia, firma z maseczkami stępka, wybory, te wszystkie spoty by durny elektorat mamić. TRAGEDIA
Nie zgadzam się na żadne pożyczki. Do pracy, z tego biorą się pieniądze, a nie z pożyczania. I proszę mi nie mówi, że to są nasze pieniądze, nie wiem kiedy Polska by tyle wpłaciła do budżetu UE. TO SA PIENIĄDZE POŻYCZONE dla podziału przez oszołomów z tzw opozycji, którzy jeszcze miesiąc temu chcieli nas wszystkich na kwarantannie trzymać i podawać domięśniowo jakieś eliksiry, wymagać pseudo paszportów. Obudźcie się ludzie.
Tak ale to trwa.
Chcesz szybciej - musisz wpompować kasę.
Dubaj z pustyni zamienił się w metropolie dzięki wpompowaniu kasy z ropy - nie pracy tych nierobów w prześcieradłach.
Szwaby po wojnie stanęły szybko na nogi - dzięki kasie z planu Marshalla.
Niestety u nas zachodzi obawa, że długookresowo to te pieniądze się nie zwrócą ...
Im dłużej patrzę na nasz rząd i większość opozycji, to ja nie wiem czy chcę żeby jakikolwiek rząd dostał do dyspozycji te, pożyczone zresztą pieniądze.
Ma rację, PiS to idioci, pokazali to nie raz. PO z kolei to kłamcy i sprzedawczyki. Jedni i drudzy warci siebie, cytując klasyk "wszyscy won". I jedni i drudzy byli już przy korycie.
No dalej, prześcigajmy się, kto się bardziej zadłuży, kto będzie mocniej zwiększał inflację.
Nikt wam tyle nie da, co polityk obieca. A jak już polityk da, to pewnie po to, żeby zaraz zabrać więcej. Ten dług, z którego byśmy mieli dostać pieniądze będą spłacały nasze dzieci i wnuki, tak jakbyśmy do tej pory za mało zrzucili na ich barki (dług publiczny, emerytury, służba zdrowia). I tak każde pokolenie z myślą "po nas tylko potop" zadłuża się i gotuje piekło swoim potomkom.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 lutego 2022 o 20:12
Częściowo się zgadzam a częściowo nie.
Ten fundusz to nie pieniądze za darmo tylko kredyt jaki będzie trzeba spłacać. Lepiej żyć za swoje niż żyć na kredyt lub być zadłużonym i mieć przed sobą widmo co zrobię jak mnie nie będzie stać na spłatę rat. I to niezależnie czy z własnej winy straciłem pracę czy połamałem nogi i nie mogę pracować czy czynnika niezależnego że posypała się gospodarka i odsetki poszły w kosmos .
Niemniej jesteśmy w UE razem wiec co robić. Nie wyobrażam sobie sytuacji jak mamy konkurować gdy np kraje sąsiedzkie wezmą ten kredyt i go zainwestują a polska nie. Będą mieli przewagę technologiczną jakiej polska nie będzie miała bo nie miała kapitału na inwestycje. Ich produkty będą bardziej konkurencyjne, Będziemy kupować od nich a nie eksportować nasze do nich by zarabiać. Firmy zagraniczne zyskają kapitał na wykupienie najlepszych naszych firm i ich zlikwidowanie lub przejecie kontroli i zysków. Zostaniemy z niczym . Biedne głupie rozmodlone dzidy robiące za miseczkę ryżu .. zresztą już tacy jesteśmy bo u władzy od 30 lat mamy złodziei i mafię . A ta teraz to wręcz wandale jacy niczego nie budują tylko niszczą jeśli nie ma nic wspólnego z Watykanem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 lutego 2022 o 20:17
@killerxcartoon Wszystko ma sens jesli jest uzyte z glowa. Problem pozyczek dla rzadu jest taki, ze pol tych pieniedzy zostanie wydane na nic nie warte inwestycje ktore beda wygladaly dobrze, a drugie pol wyparuje. Dzisiaj wiekszosc milionerow i biznesow zaczyna od wielkich kredytow. Zaden ze mnie bogacz ale w chwili obecnej pakuje sie w kolejna pozyczke pod dom. Dom, ktory wynajme. I tak caly czas gdy tylko mam okazje. Za 5 lat bede mial (mieszkam za granica od dawna wiec nie wiem jak to wyglada w pl rzeczywistosci) 1 mln £ dlugu i 5 domow. Domow, ktore same sie splacaja bo sa wynajmowane, a rata wynosi 1000 przy cenie za wynajem 1300. I kazdy dom buduje kapital. Masz prawo posiadac ziemie i wiekszosc uwaza to za glupote. A za 25 lat 5 splaconych domow, ktorych cena urosnie o przynajmniej 50%.I pewnie 20 kolejnych w kredycie. Taki moj pomysl na biznes. Dzisiaj wiekszosc ludzi nie rozumie pieniadza i tego, ze nie mowimy juz o okreslonej liczbie krazkow z metalu szlachetnego, a zwyklej liczbie na koncie. Ci w najwiekszych dlugach sa najbogatsi,bo dlug jest jedyna rzecza ktora nie jest jako tako opodatkowana. Dlaczego nie? Bo tak sie wlasnie "robi" pieniadze z niczego. A wracajac do tego co napisales - japonia w 50 lat z samurajow przeszla do samolotow. Plan Marshala zadzialal w wielu miejscach. Ale nie zadziala u nas bo pieniedzmi zajmuja sie ludzie, ktorzy nie maja o tym pojecia. Dzieciaki po 16 lat pytaja dlaczego nie mozna poprostu dodrukowac pieniedzy. Inni wierza w komunizm. Jeszcze inni chca kupic zbawienie w kosciele. A inni jak wiekszosc politykow nazrec sie i nakrasc jak najwiecej. Wychodzcie z zalozenia ze wszyscy ludzie to idioci. Lepiej byc zaskoczonym raz pozytywnie niz 10x negatywnie.
aż załamie się rynek nieruchomości i ceny nieruchomości poszybują w dól jak w 2007-2008 Załamie się gospodarka i rynek najmu bo ludzie straca pracę. A stopy procentowe od twoich kredytów poszybują w kosmos.
@cociminietoniezginie plan Marshalla ominą Polskę. My, z inicjatywy samego Stalina należeliśmy do RWPG czyli Rady Wzajemnej Pomocy Gospodarczej i nie potrzebowaliśmy pomocy okrutnych kapitalistów! Dzisiejsi szesnastolatkowie nie wiedzą dlaczego nie można drukować pieniędzy, bo są zbyt młodzi, żeby znać Kaczora Donalda "Kacze Opowieści: Czym jest inflacja"
Wirtualna prezentacja palet z pieniędzmi jak w studiu wiadomości TVP. Donald i Kaczor są siebie warci. A kto się z tym nie zgadza ten z milicji hop, hop, hop :D
Mógłby mi ktoś wyjaśnić, jak to jest, że ludzie, którzy się już w miarę pokapowali, że socjal typu 500+ i inne takie nie bierze się z nikąd i że rząd nie rozdaje za darmo pieniędzy i jednocześnie przez taka politykę zadłuża kraj, wierzą jednocześnie w to że UE daje nam za darmo cały stadion pieniędzy i tylko ten wredny PiS blokuje żeby zwykły polak nie mógł tych pieniędzy dostać? No serio?
Ja wam powiem jak było. Donald sru z kraju. Nieudana Ewa (co ma nie po kolei) premierem. Szok, niedowierzanie, PIS u władzy. Teraz Donald się mądruje, ciekawe co tym razem odwali.
Nie przychodzi mi to z łatwością... ale muszę się zgodzić. Wiem, że to tylko cyniczna zagrywka starego wygi "umiejącego w politykę", but still... mówi prawdę.
Tusk to taki sam złodziej jak Ci z PiSu. To przecież jedna klika. PiSPO jedno zło. Tak na prawdę nie powinniśmy podpisywać i włączać się do funduszu odbudowy z 2 powodów.
-Po pierwsze te pieniądze nam się należą. To nie jest tak że UE nam daje. Polska jak i inne kraje wzięły kredyt który będziemy wszyscy spłacać. Skoro będziemy spłacać te pieniądze to nam się te pieniądze należą
-Nie powinniśmy w ogóle w to wchodzić bo UE rozszerza swoje kompetencje i może nakładać podatki. Nie zamierzam się bawić w "Stany zjednoczone europy" albo bardziej wymowne do UE "Związek socjalistycznych republik europejskich"
na świecie szaleje inflacja w związku z szałem drukowania pieniądza, dzieje sie to dlatego bo trzeba zniszczyć obecny system monetarny dla wprowadzenia epieniądza z datą ważności, Polsce chce się wcisnąć dodatkowe pieniądze z powietrza w zamian za obligacje właśnie w celu pobudzenia i pogłębienia inflacji, to idioci biorą te pieniądze a idiota namawia do brania.
@longlong Od dawna pieniadz w wiekszosci nie istnieje, dzisiaj bodajze juz 94% pieniedzy nie istnieje w rzeczywistosci (materialnie). To tylko liczba na koncie, polecam ksiazki Roberta Kiyosaki (chyba dobrze napisalem nazwisko). Naucz sie dymac zeby nie byc dymanym. Nie szukaj w tym sensu, dbaj o siebie i najblizszych, a cala reszte olej. Nie szukaj sensu w tym co sie dzieje w polityce. Malo kto wie ze jeszcze 100 lat temu cos takiego jak wiekszosc dzisiejszych podatkow nie istniala. Dostajesz 10? Daj 1. Koniec kropka. A nie jak dzis, 23% tu, 30% tu, 8%, 25% tu. Nawet za spadek trzeba placic. Ludzie nauczeni sa, ze podatki sa konieczne. Nie, nie sa. Kraje funkcjonowaly przez setki ostatnich lat z setna czescia dzisiejszych podatkow, a armie i administracje mialy 5x wieksze.
Kampania wyborcza Platformy Obywatelskiej ciąg dalszy.
I co z tego, że PiS zły ? To ma niby znaczyć, że ten pachołek powyżej jest dobry ?
Ja też umiem krytykować PiS. Czy z tego powodu oferujecie mi premierostwo nad tym pożałowania godnym krajem ?
Czy samo bycie anty w tym pożałowania godnym kraju wystarczy żeby nim rządzić ?
Tusk, który się martwi o Polskę i Polaków, dobre. A poza tym jest banknot 500€ ale Donaldinio musiał pokazać palety z 50€ bo optycznie jest ich 10 razy więcej.
Krótko:
1. Zgadzam się pis jest ******
2. Skąd Unia ma te pieniądze?? :)
3. 6 254 tyle przypada na osobę z tego co niby nas ominęło, co zrobicie, żeby te pieniądze wróciły???.
Donek zjedz Snikersa bo gwiazdorzysz. "Niech się cieszą, że mają ciepłą wodę w kranach" to nie twoje słowa? Twoje. Pamiętam to k....a. Jesteś tyle samo wart co Pinokio mówiący, że mamy za....ć za miskę ryżu.
Pis to socjalisci i skrajne lewicowe podejscie (a czesc mysli ze to prawica, wtf). Inflacja leci przez dach ku niebu. Nieróbstwo sie szerzy. I tu mamy problem bo ludzie glosuja albo na pis albo na ko z tym rudym zlodziejem na czele. Szczerze niecierpie pisu i tego co robia ale musialbym byc niedorozwiniety by zaglosowac na ta bande zlodziei jaka byla zgraja Tuska. Teraz czekam na minusy, ale jak nie masz 15-20 lat a wiecej to dokladnie pamietasz co oni odp*******li. Kazdy rzad jest zly. Problem w tym ze ludzie nie rozumieja ze nie musza wybierac miedzy mniejszym a wiekszym zlem.
A Tusk to dla mnie osoba stracona od dobrych 12 lat. Jak pisalem wczesniej - jedyne co musi robic opozycja to nie pluc na swoj wlasny kraj zeby wygrac. Ale nawet tego nie potrafia zrobic. Zglaszanie swojego wlasnego kraju do KE zrazilo do nich wiecej ludzi niz 500+ do pisu. I tu jest problem. Spytaj przecietnego polityka z opozycji co mysli o sprawie X to jesli pis mowi "TAK" on mowi "NIE". Jesli "NIE" to "TAK". Tu nie ma zadnej glebszej filozofii, a zwykle przeszkadzanie. Opozycja takze powinna miec wyznaczone zadania, a nie byc po prostu mniejszoscia w sejmie ktora przeszkadza w rzadzeniu. I tak niezaleznie kto wygra mamy koalicje rzadu i tych, ktorzy rzucaja im klody pod nogi. A teraz wyobrazcie sobie, ze musicie wioslowac. Jest was 10, do przodu chce 6 wiec macie wiekszosc i jakos to idzie. Ale cztery wiosluje w tyl. I tak wyglada w tym kraju od dawien dawna. Wybieraj - socjalisci katolicy, skrajne sprzedawczykowanie i lizanie butow ue, komunizm z tym brodatym durniem na czele czy moze korwin ze swoim bezsensownym podejsciem. Centrum nie ma bo jest niemodne. A wiekszosc ludzi chcialoby by bylo stabilnie, bez zmian, przejrzyscie i by rzad rozwiazywal tylko nowe problemy. Nie je tworzyl..
Przeczytałem komentarze i muszę jedną rzecz wyjaśnić . Jeżeli UE z KPO przekaże nam fundusze to tylko od nas zależy, co z nimi zrobimy. Możemy je rozdać, albo zainwestować np w atom, drogi infrastrukturę czy np w budowę wieży na której szczycie będzie pomnik Lecha Kaczyńskiego. Te środki są pewną pożyczką i jak każda tego typu pożyczka może zostać dobrze zainwestowana lub źle. Jeżeli dobrze to korzyści ze wzrostu PKB pokryją ratę pożyczki i zwiększą jakość oraz dobrobyt w kraju. Niestety rządzą nami debile, którzy te pieniądze rozdadzą ! Atomu nie zobaczymy, sieci energetyczne nie będą modernizowane i drogi będą takie jak zostawili poprzednicy. Jedyne co osiągniemy to kilka lat euforii. Czy Ekipa Tuska będzie kraść ? Tak będzie kraść ! Czy jest szansa na wykorzystanie tych środków w sposób efektywny? Tak niestety złodzieje w białych kołnierzykach przy budowie np El. Atomowej ukradną część kasy...ale będzie stać ...za Pisorow nie widzę takiej szansy...oni rozdają i część kradną ... To nie przynosi korzyści.
Trafniej się nie da, ale "ciemny lud" i tak wie swoje... znaczy wie to co im TVPiS powie. Oczywiście, że ta kasa to forma pożyczki, ale dużo korzystniejszej niż to co i tak teraz państwo bierze, to tak jak wybór między preferencyjną pożyczką od banku, a chwilówką od ręki albo co gorzej pożyczką od panów bez włosów na głowie i szyi.
Mam wrażenie, że część krytykantów europejskich środków gubi dwie ważne rzeczy:
a) część z tych pieniędzy to faktycznie pożyczka, ale zdecydowanie większą część to bezzwrotne dotacje. Pożyczki też są korzystne, bo niskooprocentowane. Normalnie takich pieniędzy na inwestycje nikt by nam nie pożyczył.
b) Te pieniądze i tak się pojawiły na "rynku", po prostu ich nie zobaczymy. Co oznacza, że ok, w UE wygeneruje się inflacja przez dodruk pieniądza, ale ten dodruk wspomoże te kraje, które przyjmą środki. Czyli netto Polska straci na funduszu, choć mogła bardzo skorzystać.
I teraz te środki, cytując światło naszych oczu: premiera RP, mialy iść na infrastrukturę, cyfryzację, środowisko, edukację, rolnictwo, zdrowie oraz tworzenie nowych miejsc pracy. Teraz okazuje się, że fakt, pójdą, ale w innych krajach członkowskich.
Nie będę się wypowiadał na temat Donalda T. ale ma rację, że "pis" to idioci!!! A co gorsze, banda komunistów, która chce za wszelką cenę rozpi...olić Nasz kraj a do tego skłócić cały Naród. Innymi słowy, jeszcze trochę rządów Pisd i będziemy drugą Koreą Północną:(
Socjalisci z pisu kontra bolszewia z po. Przecież te pieniądze to nie za darmo, pochodzą ze składek członkowskich i dodruku pieniądza. Taki 'leberal' jak Tusk powinien to wiedzieć. Takie pompowanie kasy jeszcze bardziej zwiększa impuls inflacyjny i powoduje że firmy przestają być konkurencyjne bo utrzymują się z dotacji. Nie jest to więc układ zero jedynkowy jak np przy dofinansowaniu infrastruktury gdzie jest to raczej korzystne choć też rodzi patologie. Ponadto ue niezgodnie z traktatami żąda od nas zrzeczenia się suwerenności. I to nie chodzi o to że PiS wprowadza madre czy głupie ustawy. Chodzi o to że nie powinien o tym decydować nie wybierany urzędnik tylko Suweren w Polsce. PiS to może banda nieudolnych socjalistów ale Tusk i jego banda to dla odmiany goście którzy oddadzą niepodległość za garść paciorków.
Socjalisci z pisu kontra bolszewia z po. Przecież te pieniądze to nie za darmo, pochodzą ze składek członkowskich i dodruku pieniądza. Taki 'leberal' jak Tusk powinien to wiedzieć. Takie pompowanie kasy jeszcze bardziej zwiększa impuls inflacyjny i powoduje że firmy przestają być konkurencyjne bo utrzymują się z dotacji. Nie jest to więc układ zero jedynkowy jak np przy dofinansowaniu infrastruktury gdzie jest to raczej korzystne choć też rodzi patologie. Ponadto ue niezgodnie z traktatami żąda od nas zrzeczenia się suwerenności. I to nie chodzi o to że PiS wprowadza madre czy głupie ustawy. Chodzi o to że nie powinien o tym decydować nie wybierany urzędnik tylko Suweren w Polsce. PiS to może banda nieudolnych socjalistów ale Tusk i jego banda to dla odmiany goście którzy oddadzą niepodległość za garść paciorków.
@abork75 Problem w tym że morawiecki (notabene człowiek tuska) zgodził się na szczycie Brukseli by otrzymać tą kasę na 2 rzeczy. 1) komisja europejska może zaciągać kredyty w imieniu obywateli Polski bez rządu w warszawie. 2) nakładać podatki na obywateli Polskich które będą płynąć bezpośrednio do kasy UE. Także sprzedał nas człowiek tuska czyli krzywousty, który wyprzedaje co nakradł i szykuje się do ucieczki jak kościński. Najsmutniejsze jest to że Polska odczuje wszystkie skutki programu odbudowy (kredyty, dodruk pieniądza, inflację) a nie dostaniemy z tego złamanego euro centa.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
12 lutego 2022 o 18:28
@kikurenty niestety masz rację. Sam nie wiem czy to jeszcze naiwność czy już zdrada po stronie pisu. Po stronie Tuska tej wątpliwości nie mam. Nie sądzę by był naiwny jakby ktoś pytał.
Tak, tak przyjdzie pan Tusk i dostanie cały stadion narodowy wypełniony eurasami z unii europejskiej. Popłyną te pieniądze niczym Trzaskowiana do Wisły
Zapewne inflacja na całym świecie i w całej UE to oczywiści wina PIS. Na szczęście pan Tusk czeka z paletami na narodowym! Kto chce ełraski? Darmowe Ełraski rozdaje! ^^
wystarczy przejrzeć historię 2010-15. ci tacy sami jak tamci, przynajmniej niemieckich miedzyposladkow nie lizą
@mambolinski to że są tacy sami to się zgodzę, ale właśnie dzięki tym "niemieckim międzypośladkom" przez ostatnie kilkanaście lat goniliśmy zachodnią Europę, a teraz gonimy, ale wschód...
@mambolinski przynajmniej w czasie poprzedneigo kryzysu mielismy najwiekszy wzrost PKB a nie najwieksza inflacje. Przynajmniej tak ogolnie wynagrodzenia rosly wolniej, ale nie mielismy inflacji rzedu 10% a na spozywce 20%.
O walkach na Ostroleke, wybory Sasina, respiratory Szumiace w lesie czy inne przewalone setki milionow i miliardy(jak kasa z praw do emisji CO2) nie wspomne.
Powiem tylko tak w latach 1998-2018 najnizszy wskaznik inwestycji byl w roku 2018.
W latach 2010-2018 najmniejsza ilosc aktywnych zawodowo byla w 2018
Dziekuje
@mambolinski
Jednak nie masz racji. Tak złodziejskiego i niekompetentnego rządu w Polsce nie było od stuleci.
@Xar
A gdzie ty miałeś ten wzrost? W rządowej tubie zwanej TVP?
Zielona wyspa na tle Europy - taka zielona, że firmę w Polsce zamknąłem i wyjechałem za chlebem do tej pogrążonej w recesji Europy.
Ty za to jako polski prawdziwy katopatriota robisz zakupy tylko w polskich sieciach lokalnych jak Lidl, Kaufland i Biedronka. Co za debil.
@mambolinski Spokojnie już niedługo będą lizać ruskie. Ale przecież dla nich to nie nowość, z dziada pradziada są sowieckimi konfidentami.
@Xar wynagrodzenia nie rosną. Czy dzisiaj, czy 10 lat temu, cały czas minimalna do ~450 euro na czysto, a średnia to ~1000
UE nie ma żadnych swoich pieniędzy. Ale ciemny lud uwierzy, że to są darmowe pieniądze z UE i taka dobra Unia wszystko Nam daje. Kto zgłębi temat to dowie się, że cała UE się zadłużyła a to będą nasze wnuki spłacać https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-03-11/konfederacja-zaglosuje-przeciw-ratyfikacji-decyzji-dotyczacej-funduszu-odbudowy/
@alfaromeo83 Oczywiście że UE nie ma swoich pieniedzy tak samo jak nie ma ich żadne państwo na świecie , nic w tym niezwykłego ani złego. A powiedz mi ile Polska włożyła do budżetu UE a ile dostała?
@alfaromeo83 tylko zapomniałeś sprawdzić, że w latach 2004-2012 Polska praktycznie niczego nie wkładała, a była jednym z największych beneficjentów unijnych programów...
po 2012 zaczęliśmy też płacić (i to sporo), ale nadal byliśmy sporo na plusie...
...a przyszedł Kaszysłąw zakłamaniec i Kłamteusz Vatoviecki i wszystko stanęło...
...a jeszcze będziemy za cudze błędy (Czesi-Turów) płacić...
@PitBull9010 Wasza narracja jest prosta i zawsze taka sama tzn patrzcie ile UE Nam dała ... ale UE nie daje Nam za darmo pieniędzy tylko Nas doi tzn chce żebyśmy wykonywali polecenia urzędników z Brukseli a pieniądze mają zamknąć buzię takim osobom jak Ty. Wyznaję prostą zasadę - lepiej niech rządzą Nami z Warszawy niż z Brukseli
@alfaromeo83 to znaczy, że Tobie pasuje to zacofanie, zakłamanie i okradanie na wiejskiej, bo Nasze, a nie z UE?!
nigdzie nie napisałem, że NIC nie dajemy do Unii, bo wszyscy się składają na system...
ale prawdą jest, że jako beneficjent środków unijnych, Polacy otrzymali najwięcej ze wszystkich państw członkowskich...
I pasuje Ci, że będziemy w coraz większej międzynardowej izolacji, do tego skłóceni ze wszystkimi dookoła (nawet z jakimśtam Madagaskarem, Tanzanią czy czym tam jeszcze xD)?!
bo do tego brzydkie kaczątko z Żoliborza Nas wszystkich ciągnie...
@alfaromeo83 "Wyznaję prostą zasadę - lepiej niech rządzą Nami z Warszawy niż z Brukseli" - zgodziłbym się, gdyby w tym rządzie w Warszawie byli jacyś ludzie, którzy faktycznie umieją rządzić. A mamy tam bandę tępych troglodytów, złodziei, których rozpasanie hamuje już wyłącznie UE. Pod rządami debili z PIS mielibyśmy tu za 2 lata drugą Wenezuelę gdyby nie twardy opór UE.
@PitBull9010 Jak ja to lubię. PIS rozdaje 500+, ale to nie są ich pieniądze, ale UNIA daje za darmo tyle hajsu. I to piszą ci sami, co przecież mówią, że PIS to zło, że kupił ludzi za ich kasę a za chwilę mówią, że UNIA taka wspaniała, za darmo przecież daje.
Nic nie ma za darmo, jeśli tego nie wiesz, to znaczy, że jesteś za mały aby zrozumieć, w jaki sposób na tym zarabiają.
@PitBull9010 "to znaczy, że Tobie pasuje to zacofanie, zakłamanie i okradanie na wiejskiej, bo Nasze, a nie z UE?!" nie o to kompletnie chodzi. Niemcy realnie przyczyniaja sie do wzrostu naszych cen. Pisu nie bronie bo PIS tez sie mocno przyczynia do inflacji. Aleeee, poczytaj sobie jak Niemcy podbili nam ceny cukru:
https://www.salon24.pl/u/statystyk/719923,jak-niemcy-wykonczyli-polski-przemysl-cukrowniczy
Ze o cenach gazu, (patrz wspieranie Nord Stream 2) nie wspomnę
@Mariusz483 tylko nie pomyślałeś, dlaczego ceny cukru są takie wysokie?!
kilka lat temu (ale już za kadencji PISdusiów) 15km ode mnie zamknęli POLSKĄ cukrownię, bo się nie opłacała...
tylko dlaczego się nie opłacała?!
hmmm, bo ktoś w rządzie stwierdził, że łatwiej i taniej będzie kupować cukier zza granicy, więc teraz masz ten swój niemiaszki cukierek...
@PitBull9010 a jakieś zródło, czy tak powiedział kolega wujka staszka od strony mamy? Ja podałem źródło na którym się opieram
@Vinyard też nie jestem za PiS ale za Polską a nie za bandą urzędasów siedzących w Brukseli, którzy wydają dyrektywy tak jak im lobbyści podeślą. Nie wiem skąd takie zaufanie w UE .. bo co ... bo dają kasę??? jesteśmy 20-30 lat za Zachodem a ludzie zachowują się tak jak byśmy byli na poziomie Niemiec czy Francji. Tzn. że pieniądze z Unii robią swoje !!!
@PitBull9010 nie jestem za PiS, (po co cały czas jest odnośnik PO to a PiS to !!) ale co to za argument, że dostaliśmy więcej od UE niż wpłaciliśmy skoro jesteśmy 20-30 lat do tyłu niż Niemcy czy Francja!
@alfaromeo83 czyli w zasadzie się zgadzamy - jeśli znalazłaby się na "naszym podwórku" uczciwa partia, która zajęła by się rządzeniem jak należy to UE nie byłaby nam do niczego potrzebna.
Niestety rzeczywistość jest taka, że nasza "klasa polityczna" to półgłówki, które potrafią tylko kłamać i kraść.
W takiej sytuacji niestety wyjście z UE jest dla Polski równoznaczne z totalnym bankructwem. A dlaczego? Dlatego, że lobbyści, którzy sterują UE są nastawieni na zarabianie kasy, nie na jej kradzież, a nasz rząd przeżera wszystko, na czym może położyć łapy - na stołki dla swoich, na kupowanie głosów, na wałki dla własnego prywatnego zysku paru gości na świeczniku...
To tak jak z pracą - wolałbyś pracować w firmie, w której może zarabiasz ciut mniej, ale przynajmniej widzisz, że firma się rozwija, właściciel inwestuje w rozwój: szkolenia, maszyny itd. czy w januszexie, gdzie właściciel co roku zmienia auto sobie, żonie i synkowi, cały zysk przeżera, a dla pracowników jest ciągle ten sam syf i firma stoi w miejscu od 20 lat?
@alfaromeo83 a czyja to zasługa, że jesteśmy tak do tyłu?!
pieniądze, które dostajemy, albo raczej dostawaliśmy do tej pory, bo za PISlandii odetną wszystkie środki, a płacić będzie trzeba... były przeznaczone właśnie między innymi na wyrównanie poziomu życia, naprawę wilelu aspektów infrastryktury, administracji, a nawet rozwój i budowę nowych i nowoczesnych firm...
a PISdusie walą w socjal, gónwo robią sobie z unijnych (i światowych) standardów, niszczą jakąkolwiek wolność, o kreatywności i przedsiębiorczości nie wspominając...
I Ty dalej mi wmawiasz, że PIS nie ma tu nic do rzeczy?!
@PitBull9010 historia pokazuje czyja to wina. Winą jest komunizm w Polsce i odrzucenie planu Marshalla. A od 1989 r. każda partia po kolei brała sobie coś dla siebie. Historia Polsk pokazuje, ze każdy dba o swoje interesy i kradnie ile może póki jest u władzy. Często Polacy też działali w imieniu obcych mocarstw za pieniądze. A dla plebsu ochłapy typu obecnie: 500 plus 13, 14 emerytura itd.
No co, Morawiecki dał się złapać za jaja Ziobrze, a potem dał się złapać EU, to teraz nie wiedzą jak się z tego wykaraskać.
Nasi politycy to frajerzy. Widać to szczególnie po tym, jak z Turowem sobie poradzili.
Wałęsa dawał 100 000 000 - nie dał
PiS zapowiedział 500 plus - dał (tu temat na szeroką dyskusję - słusznie, niesłusznie)
Ale teraz przychodzi Tusk i chce dać Polakom (choć nikt z Was nawet jednego ojrocenta na oczy nie zobaczy) cały stadion pieniędzy :-)
Karuzela absurdów trwa.
Po ocenach mojej wypowiedzi widzę, że ludzie nadal wierzą, że którykolwiek polityk chce dla nich dobrze. A już w ogóle jestem zszokowany, że wierzą w to, że polityk, który miał już swoje 5 minut i nic nie wskórał, tym razem będzie bardziej dobrotliwy :-)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 lutego 2022 o 14:13
@Ashardon Ty nie masz i mieć nie będziesz żadnych, poza demotywatorami, szans nawet na swoje 30 sekund.
@Ashardon "miał swoje 5 minut i nic nie wskórał"? A kryzys 2008-2010? Przeszliśmy praktycznie bezboleśnie, ze stałym dodatnim PKB jako jedyny kraj w Europie. Owszem, nie rozdawali kasy na prawo i lewo, ale tyle inwestycji, które w ich czasie zostało zrobionych lub rozpoczętych to już nigdy nie będzie. PIS jak tylko objął rządy zatrzymał wszelkie inwestycje. Jedynie kończą te, które rozpoczęte zostały przed 2015. Wystarczy spojrzeć na wskaźnik inwestycji - najniższy od ponad 20 lat.
Jedyne co PIS zrobił swoim głupim socjalem to doprowadził do tego, że mamy najniższy wskaźnik aktywności zawodowej ludzi 20-40 letnich i najwyższą inflację od 30 lat. I nie, to nie wina pandemii. Pandemia tylko przyspieszyła nieuniknione. Polityka finansowa PIS jest na poziomie 10-letniego dziecka, które dostało od babci 100zł - przejedzone w tydzień i potem "ojej, skończyło się, co teraz?". Tylko, że 10-letnie dziecko nie ma drukarni, a PIS ma. No to sobie dodrukowali 100mld pln bez pokrycia i widać co się dzieje...
@Ashardon Oni myślą, że jak będzie Tusk to będą bogaci, rząd "da" jeszcze więcej a inflacja zniknie z całej unii. Paliwa oczywiście będą kosztować 3 zł za litr a emeryturę dostaniesz w wieku 60 lat.
Wiesz co? Chcę Tuska. Żeby kopary im spadły jak PO będzie grabić naród.
@Vinyard "A kryzys 2008-2010? Przeszliśmy praktycznie bezboleśnie, ze stałym dodatnim PKB jako jedyny kraj w Europie." Wpisz sobie w google fraze "pkb polski" to zobaczysz to bezbolesne przejście w dolarach. W 2008 533.6 zamieniło się w 2009 na 439.7.
@Buka1976 nie projektuj sposobu myślenia propisowskiej patoli żyjącej wyłącznie z socjalu na innych ludzi, dobrze?
Naprawdę, pisowska mantra "bo za PO" już się tak wyświechtała, że naprawdę wstyd, że jeszcze ktokolwiek bierze to na poważnie. PiS już wielokrotnie przebił wszelkie machloje PO. Dosłownie przy PISiorach platformersy wychodzą na uczciwych ludzi.
Niestety obawiam się, że żadna partia nie będzie miała jaj, żeby zlikwidować chociaż jeden podatek czy opłatę stworzoną przez PIS, a już na pewno nie będzie miała jaj, żeby zlikwidować jakikolwiek socjal. W PO na 100% nie ma nikogo, kto by się na coś takiego odważył.
Pozostaje nam jedynie patrzeć jak wpadamy w spiralę inflacji i bankrutujemy jak Wenezuela. PIS uruchomił lawinę, która będzie się już tylko rozpędzać.
Chociaż naprawdę mam nadzieję, że się mylę.
@ozeo tąpnięcie rynku walutowego było jednym z elementów kryzysu, więc nie dziwi mnie wcale, że złoty wyglądał wtedy nieciekawie. Co nie zmienia faktu, że nasze PKB rosło. Tempo wzrostu drastycznie spadło, ale jednak tendencja została na plusie. Inflacja nie wyskoczyła w kosmos, firmy nie bankrutowały tak masowo, jak teraz w czasie pandemii.
W takich właśnie sytuacjach wychodzi, kto nadaje się do rządzenia a kto nie. I chociaż wg mnie ani PO ani PIS w ogólnym rozrachunku się nie nadaje, to jednak w obliczu kryzysu PO poradziło sobie znacznie lepiej niż PIS.
W obecnym rządzie widzę tylko chaos i panikę. Gdybym miał to zobrazować, to powiedziałbym, że PO gasiło pożar budynku wiadrami z wodą, a PIS w takim samym pożarze też używa wiader, ale leje do nich benzynę zamiast wody.
Jak ktoś z PO się wypowiadał przed kamerami, to może i ściemniał, koloryzował itd., ale chociaż było czuć jakiś rozum, a jak słyszę PISowców to się często zastanawiam jakim cudem taki pustak skończył choćby podstawówkę...
@Vinyard prawie na pewno się nie mylisz...
każda kolejna podwyżka stóp procentowych (a NBP będzie podnosił, bo tam analfabeci ekonomiczni są...) poskutkuje wzrostem inflacji, bo spadnie wartość pieniądza i siły nabywczej...
w dodatku przerośniety, opracowany na szybko i na kolanie, a poza tym już teraz niewydolny i kosztowny system "PATOLA +" (interpretacja, wniosek i odniesienie dowolne) podnosi ceny i koszty wszystkiego...
na domiar złefgo, mamy mnóstwo kosztownych zobowiązań (koniecznyc; także tych bezmyślnych (jeden sasin); całkowicie nieplanowanych, ale za to bolesnych i totalnie idiotycznych politycznie i ekonomicznie (TuRrÓw); takich, któe mogliśmy zrobić taniej na własną rękę, ale wybraliśmy Jewropejskie rozwiązanie, bo było łatwiej (Pnindolino, Karakale)...
pandemia i ceny gazu to kolejne wypadkowe, ale inne kraje radzą sobie nieco lepiej od Nas, bo nie rządzą tacy idioci ekonomizni i polityczni...
@Vinyard podobnie ***** ***. Tak samo wyświechtane. Problem u ciebie jest jednak z widzeniem. Nie widzisz, że każde wpompowanie pustej (nie wypracowanej) gotówki = większą inflacja? Taki tempy jesteś, żeby nie widzieć jak każdy chce do koryta? Nie widzisz, że Tusk chce zrobić TO SAMO co Kaczyński? Chcę wpompować w rynek kredyt, który my będziemy spłacać. Przy czym ty gówno zobaczysz z tych euro. Rozdadzą pośród swoich, tak jak zrobiłby to Kaczyński. Z dwojga złego, należy tych pieniędzy nie brać i zrzec się poręczeń. Człowieku, otrzezwiej. Bierzemy 59 mld a poręczamy 360 mld.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 lutego 2022 o 10:09
@tema_lina Już skończyłaś "wykładać" na oficerce Ty moja ukochana demotywatorowa kłamczuszko? :) Aj, zapomniałem, że to przecież nie o to chodziło i mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem :-)
Widzę, że z myśleniem jest u Ciebie, jak z kłamstwem - nie potrafisz tego robić.
Tacy ludzie, jak Ty, pokazują wyłącznie, że w tym kraju nie ma ŻADNYCH szans na zmianę. Jednych kretynów inni kretyni zastąpią kolejnymi i tyle. Brawo.
@Vinyard Zdecydowana większość czynników, które o tym zadecydowały nie miała absolutnie nic wspólnego z polityką rządzących. Nie daj sobie wmówić, że św. Tusk uchronił Polskę przed kryzysem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 lutego 2022 o 7:38
@Vinyard nie martw się przyjdzie PO i powie "pieniędzy nie ma i nie będzie" Tak skończą się wszelkie programy+, oczywiście na arabów nie braknie z unijnego stadionu wypełnionego paletami!
@gogrix nie wiem czy wiesz, ale PIS przyjął kilkakrotnie więcej uchodźców z krajów arabskich i ogólnie z bliskiego wschodu niż PO, ale tego ci w TVPis nie powiedzą.
Po galopującej obecnie u nas inflacji widać jak czkawką nam się odbija PISowski socjal. To już wolę POwskie "pieniędzy nie ma i nie będzie" - bo to przynajmniej była prawda. Dla nierobów, którym się nie chciało uczyć a teraz nie chce się pracować jest to oczywiście niewybaczalne bluźnierstwo, ale jak ktoś nie pracuje nie powinien mieć prawa głosu w wyborach i koniec.
@Ashardon PO swoje machloje robiło, ale faktem jest, że w czasie kryzysu prowadzili politykę "niepogarszania sytuacji" i za to należy się pochwała. PIS objął rządy przy dobrej (co najmniej) koniunkturze, następnie zaczął rozpi****lać kasę na socjal i dotacje dla znajomków aż doprowadzili do tego, że trzeba było dodrukować 100mld pln żeby utrzymać gospodarkę na powierzchni. Oczywiście to pomogło tylko chwilowo - inflacja nadgoniła. Tak, w międzyczasie zaczęła się pandemia, ale to jakoś ich nie powstrzymało przed kolejnymi podwyżkami istniejących podatków i opłat oraz wymyślaniem nowych, trzymaniem niskich stóp procentowych i wszystkich innych działaniach prowadzących do dalszego wzrostu inflacji. W tej chwili jesteśmy o krok od uruchomienia spirali inflacyjnej i to jest całkowicie zasługa rządu PIS. I chociaż głosowanie na PO absolutnie mi nie odpowiada to jednak pozostanie przy rządach obecnych debili jest prostą drogą do totalnego bankructwa.
@Buka1976 doskonale wiem czym skutkuje pakowanie gotówki w rynek, jeśli ta gotówka jest bez pokrycia. Obserwuję to od momentu objęcia rządów przez PIS. Ale akurat fundusze unijne działają trochę inaczej - to nie jest pakowanie pustej kasy (kasy bez pokrycia) w rynek. Przynajmniej nie do końca. "Pusta" jest tylko nadwyżka ponad to, co do UE wpłaciliśmy. Reszta to tak naprawdę coś na kształt ulgi podatkowej, która dla inflacji jest praktycznie neutralna. Poza tym fundusze UE mają jeden bardzo ważny plus. Mianowicie są one w zdecydowanej większości przypadków celowe, czyli przeznaczone pod konkretne inwestycje i są skrupulatnie rozliczane, czego nie można powiedzieć o kasie rozpie****nej przez PISiorów z naszego budżetu.
Co do "dostaniemy 59mld a poręczamy 260mld" - nie wiem skąd wziąłeś tą bzdurę, ale gratuluję naiwności jeśli w to wierzysz. Wyraźnie jest powiedziane, że dla Polski z "funduszu odbudowy" przewidziane jest ok. 260mld (początkowo była mowa nawet o 270mld) euro. 59mld to suma sankcji nakładanych na nasz tępy rząd za mieszanie z błotem trójpodziału władzy i niszczenie sądów (neoKRS itd.) plus zasądzona kara za spinę z Czechami ws. Turowa - tyle będzie nas kosztować PISowskie machanie szabelką przed całą Europą i strzelanie fochów na wyroki TSUE.
A co do "goowno zobaczysz z tych euro" - jakoś od ponad 10 lat widzę pełno tablic typu "sfinansowano ze środków UE" w wielu miejscach. Niestety ciągle w tych samych bo za PISu co najwyżej kończone są inwestycję rozpoczęte przed 2015. Więc jeśli ktoś rozdaje "swoim" kasę z UE to jest to PIS, bo jakoś inwestycji żadnych nowych nie widzę, a kasa z UE płynie jak płynęła.
Żądamy repolonizacji Tuska !!!
Wszyscy, ktorzy od 30 lat glosuja na zmiane, na jednych i tych samych, to idioci.
@QnikQsy
A jest na kogoś innego.? Oceniam ze najuczciwsze było SLD potem UW ..
mamy tak
- Konfederacje czyli koalicje Arystokracji pozującej na liberałów i kapitalistów (korwin), Faszystów jakieś katolickiej sekty (bosak) i Anarchistyczny ruch narodowców i bandziorów gangów pseudokibiców .
- PiS -- unia sprzedajnego kukuza który nie wie czego chce poza tym że jest polityczna prostytutką i daje każdemu kto da więcej, Dyktatorskiego katolickiego oszołoma i zamordysty Ziobry jaki pragnie stworzyć dyktaturę i Jarka jaki ma swoich ludzi mafii jacy zrobią dla niego wszystko bo ma na nich haka jaki załatwił mu Macierewicz . A wszyscy pilnują interesu Watykanu
PO/KO jakie jest kastratem bez jaj po tym jak Tusk wyciął wszystkich intelektualistów a sam uciekł do UE jakie pilnuje interesu wielkiego przemysłu i dąży do dzikiego korporacyjnego kapitalizmu bez praw dla klasy pracującej. Z dodatkiem młodego narybku jacy dołączyli po protestach konstytucyjnych , marszach kobiet i marszach anty zaostrzaniu aborcji czy wyroku TK
Gowina z zagubionymi owieczkami jaki uciekł od PiS
PSL jakie jako jedyne od zawsze trzyma stronę Chłopstwa i rolników , układając się z kim popadnie
SLD jakie po przepychankach z odsunięciem Millera nie ma ideowych liderów a skok młodych na stołki i kasę skończył się zawałem tej partii jaka ociera się o progi wyborcze
Polska nie potrzebuje niczyich pieniędzy, nasze drukarki idą w trybie turbo.
Ja z zasady, z idiotami nie dyskutuję, po prostu zamykam dyskusję przyznając im rację. Dlatego uważam, że wszyscy autorzy wpisów, mają rację.
@gumbad tak już śpiewali w Elektrycznych Gitarach w latach 90-tych...
@gumbad "wszyscy autorzy wpisów, mają rację" czyli także i ty. Teraz będziesz miał zagwozdkę jak z tego wybrnąć.
Pierwsza zasada to : nie ma darmowego obiadu.
Druga zasada: to będą pożyczone pieniądze, które na ogół już partie sobie dzielą między sobą. Tylko kto będzie musiał je oddać? No właśnie...
Trzecia zasada: Jeśli ufasz złodziejowi, który chce Ci dać pieniądze to znaczy, że jesteś debilem.
@everblue1981 No patrz, ilu debili w Polsce. Zaufali złodziejom z pis, którzy dali 500+ i chcą jeszcze dawać, tyle że już nie mają z czego.
@tema_lina co się dziwić jak osoby, które mają problem z liczeniem mają prawa do głosowania.
@pani_jeziora
Zakochałaś się we mnie? No, nie, mam stalkerkę:) OK, mnie to nie przeszkadza, możesz mnie tu "prześladować" - wisi mi to:)
Szkoda, że moje pieniądze z OFE nie popłynęły tam gdzie chciałem.
@C1VenomMX321
No bo na tym polegało OFE, przekręt 100-lecia! To nie były twoje pieniądze tylko haracz jaki płaciłeś instytucjom finansowym, więc to nie ty decydowałeś gdzie one płyną, w co są inwestowane, tylko właśnie te instytucje. One na starcie zagarniały 7% (początkowo Balcerowicz chciał im dać 20%), z tego żyli jak paniska, resztą inwestowali niczego nie ryzykując, ryzyko było tylko i wyłącznie twoje, decyzje o przepływie tych pieniędzy ich.
Całe szczęście że to barachło zostało już całkiem zaorane!
@zaymoon OFE to nie jest jeszcze przekręt stulecia, chociaż plasuje się w pierwszej dyszce...
pomyśl o Ostrołęce, przeyebanych wyborach (70 baniek), respiratorach i paru innych...
...ogólnie ten nierząd żeruje dzisiaj na takich przewałkach...
@PitBull9010
OFE to był przekręt na skalę miliardów, Ostrołęka czy "sasiny" chowają się przy tym.
W Polsce żadna partia nie powinna rządzić dłużej niż 1 kadencję.
Pierwsze 4 lata to za mało, żeby mogli zaszkodzić.
Jak tylko dostają dodatkowe 4, to zaczynają się panoszyć i mnożą się problemy.
Tak było z PO, tak samo jest z PISem.
@molotov sami wprowadzili na samym początku swojej kadencji 2-kadencyjność prezydentów miast, gmin i radnych w samorządach, żeby ci, co mają coś do powiedzenia, albo są im przeciwni za bardzo im nie zaszkodzili...
...optowałbym za prawem, które wymusza MAX 2 kadencje 1 partii, ale nie tyklko w rządzie, a w całym sejmie, żeby potem więcej szkodzić nie mogli...
...a jakby się sprawdzali, mieliby ewentualniue możliwość przedłużenia "pobytu" na wiejskiej, a w przypadku olbrzymiego niezadowolenia Narodu (jak obecnie) bezwarunkowy i natychmiastowy wypad z sejmu bez możliwości powrotu do polityki i konfiskata wszystkiego, czego dorobili się przy korycie...
...tylko, że to są marzenia, bo żadna obecna Nam i niemiłościwie panująca partia nie strzeli sobie w kolano...
@molotov
problem nie jest w długości kadencji tylko totalnej bezkarności.
Jesteś ministrem / premierem ? OK Zarabiasz kupę kasy ? OK
Ale pamiętaj - rok odsiadki za każdy zmarnowany milion (niech będzie euro) czy jeden procent inflacji więcej niż na początku twojego urzędowania.
(tak - wiem że to pobożne życznia)
@Demot249 kiedyś w starożytnej Grecji na początku demokracji, o którą tak walczy cała UE ministrowie odpowiadali całym swym majątkiem!
Może gdyby nasi europarlamentarzyści nie srali w UE na Polskę i polski rząd w imie załatwiania partyjnych i interesów w kraju (na co nawet zwracali im uwagę europosłowie z innych krajów), to sprawy wyglądały by inaczej. Nie bronie PiS teraz, ale to co odwala totalna opozycja w parlamencie i komisjach europejskich to jest jawna ZDRADA.
@korn82
że się "nie sypie" swoich to taka mentalność meliniarza ... (albo księdza - jak kto woli)
po mojemu większą zdradą jest naruszanie prawa, łamanie konstytucji, podsłuchy, kupowanie głosów za 500+, wywalanie pieniędzy w błoto i tak dalej.
@Demot249 za takie sentymenty drogo się płaci w polityce międzynarodowej.
jak zwykle jedni mówią na drugich i ot cała polityka. przestańcie mi zabierać a z resztą sobie sam poradzę.
Tutaj dobrze gada! No ale to jeszcze nie powód by na niego głosować, są lepsze opcje anty-PiS.
@zaymoon np jakie?
@dbgoku
Lewica
@zaymoon
przecież już masz najbardziej lewicowy rząd prawicowy w historii ...
@zaymoon Boże chroń nas od takiego rządu "zdarzają się takie sytuacje, że biologiczny mężczyzna rodzi dziecko" albo "wymieni pani sąsiadów Polski?". Znasz to? Masz przykład państw jak wyglądają, gdy widnieje tam komuna a jak gdy wolny rynek. ZSRR czyli kwintesencja lewicy po II wojnie i USA? Albo Korea Płn i Płd?
O jej co tu się stało ;)
Było 500+ teraz będzie paleta pieniędzy :D:D:D
@MarcelinaMarcelina
stadion. nie paleta tylko stadion.
prawda jest taka, że I PO jest oderwane od rzeczywistości I PiS. Ale PiS przekroczył wszelkie granice. Elektrownia, firma z maseczkami stępka, wybory, te wszystkie spoty by durny elektorat mamić. TRAGEDIA
Niech zrobi taki spot o pieniądzach z OFE.
Nie zgadzam się. Tak się biją o pożyczone pieniądze z Unii, bo wiedzą że dojdą do władzy i otrzymają pierdyliard euro do podziału.
Nie zgadzam się na żadne pożyczki. Do pracy, z tego biorą się pieniądze, a nie z pożyczania. I proszę mi nie mówi, że to są nasze pieniądze, nie wiem kiedy Polska by tyle wpłaciła do budżetu UE. TO SA PIENIĄDZE POŻYCZONE dla podziału przez oszołomów z tzw opozycji, którzy jeszcze miesiąc temu chcieli nas wszystkich na kwarantannie trzymać i podawać domięśniowo jakieś eliksiry, wymagać pseudo paszportów. Obudźcie się ludzie.
@Coti
> Do pracy, z tego biorą się pieniądze
Tak ale to trwa.
Chcesz szybciej - musisz wpompować kasę.
Dubaj z pustyni zamienił się w metropolie dzięki wpompowaniu kasy z ropy - nie pracy tych nierobów w prześcieradłach.
Szwaby po wojnie stanęły szybko na nogi - dzięki kasie z planu Marshalla.
Niestety u nas zachodzi obawa, że długookresowo to te pieniądze się nie zwrócą ...
Im dłużej patrzę na nasz rząd i większość opozycji, to ja nie wiem czy chcę żeby jakikolwiek rząd dostał do dyspozycji te, pożyczone zresztą pieniądze.
Zamienić te pieniądze na złotówki i jest mniej więcej porównanie ile Tusk z kumplami zabrali Polakom pieniędzy z funduszy emerytalnych.
Nie
Jeżeli następne wybory będą wyborem między PIS, a PO, to ten kraj jest już przegrany...
@muchaelc oczywiście że będą, i coś już czuję że obie dziwki będą się prześcigać co nowego kto komu"da"
Ma rację, PiS to idioci, pokazali to nie raz. PO z kolei to kłamcy i sprzedawczyki. Jedni i drudzy warci siebie, cytując klasyk "wszyscy won". I jedni i drudzy byli już przy korycie.
@dbgoku
Tu zaprotestuje - takiego zakłamania i propagandy jak teraz - nie było nigdy za mojej świadomej pamięci - czyli od PRL
@Demot249 takiej tępej propagandy nie było, to fakt. Nadal jedni i drudzy siebie warci.
@dbgoku, ale świnie wiecznie nie nażarte! "Wszyscy won" !
idiota to jest Tusk, a do tego zlodziej, sprzedawczyk i antyPolak
@Anya82
Taaak .... zgoda.
Nieszczęście polega na tym że i tak jest mniejszym złem niż Kaczor. Taki mam smutny wniosek.
No dalej, prześcigajmy się, kto się bardziej zadłuży, kto będzie mocniej zwiększał inflację.
Nikt wam tyle nie da, co polityk obieca. A jak już polityk da, to pewnie po to, żeby zaraz zabrać więcej. Ten dług, z którego byśmy mieli dostać pieniądze będą spłacały nasze dzieci i wnuki, tak jakbyśmy do tej pory za mało zrzucili na ich barki (dług publiczny, emerytury, służba zdrowia). I tak każde pokolenie z myślą "po nas tylko potop" zadłuża się i gotuje piekło swoim potomkom.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 lutego 2022 o 20:12
Częściowo się zgadzam a częściowo nie.
Ten fundusz to nie pieniądze za darmo tylko kredyt jaki będzie trzeba spłacać. Lepiej żyć za swoje niż żyć na kredyt lub być zadłużonym i mieć przed sobą widmo co zrobię jak mnie nie będzie stać na spłatę rat. I to niezależnie czy z własnej winy straciłem pracę czy połamałem nogi i nie mogę pracować czy czynnika niezależnego że posypała się gospodarka i odsetki poszły w kosmos .
Niemniej jesteśmy w UE razem wiec co robić. Nie wyobrażam sobie sytuacji jak mamy konkurować gdy np kraje sąsiedzkie wezmą ten kredyt i go zainwestują a polska nie. Będą mieli przewagę technologiczną jakiej polska nie będzie miała bo nie miała kapitału na inwestycje. Ich produkty będą bardziej konkurencyjne, Będziemy kupować od nich a nie eksportować nasze do nich by zarabiać. Firmy zagraniczne zyskają kapitał na wykupienie najlepszych naszych firm i ich zlikwidowanie lub przejecie kontroli i zysków. Zostaniemy z niczym . Biedne głupie rozmodlone dzidy robiące za miseczkę ryżu .. zresztą już tacy jesteśmy bo u władzy od 30 lat mamy złodziei i mafię . A ta teraz to wręcz wandale jacy niczego nie budują tylko niszczą jeśli nie ma nic wspólnego z Watykanem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 lutego 2022 o 20:17
@killerxcartoon Wszystko ma sens jesli jest uzyte z glowa. Problem pozyczek dla rzadu jest taki, ze pol tych pieniedzy zostanie wydane na nic nie warte inwestycje ktore beda wygladaly dobrze, a drugie pol wyparuje. Dzisiaj wiekszosc milionerow i biznesow zaczyna od wielkich kredytow. Zaden ze mnie bogacz ale w chwili obecnej pakuje sie w kolejna pozyczke pod dom. Dom, ktory wynajme. I tak caly czas gdy tylko mam okazje. Za 5 lat bede mial (mieszkam za granica od dawna wiec nie wiem jak to wyglada w pl rzeczywistosci) 1 mln £ dlugu i 5 domow. Domow, ktore same sie splacaja bo sa wynajmowane, a rata wynosi 1000 przy cenie za wynajem 1300. I kazdy dom buduje kapital. Masz prawo posiadac ziemie i wiekszosc uwaza to za glupote. A za 25 lat 5 splaconych domow, ktorych cena urosnie o przynajmniej 50%.I pewnie 20 kolejnych w kredycie. Taki moj pomysl na biznes. Dzisiaj wiekszosc ludzi nie rozumie pieniadza i tego, ze nie mowimy juz o okreslonej liczbie krazkow z metalu szlachetnego, a zwyklej liczbie na koncie. Ci w najwiekszych dlugach sa najbogatsi,bo dlug jest jedyna rzecza ktora nie jest jako tako opodatkowana. Dlaczego nie? Bo tak sie wlasnie "robi" pieniadze z niczego. A wracajac do tego co napisales - japonia w 50 lat z samurajow przeszla do samolotow. Plan Marshala zadzialal w wielu miejscach. Ale nie zadziala u nas bo pieniedzmi zajmuja sie ludzie, ktorzy nie maja o tym pojecia. Dzieciaki po 16 lat pytaja dlaczego nie mozna poprostu dodrukowac pieniedzy. Inni wierza w komunizm. Jeszcze inni chca kupic zbawienie w kosciele. A inni jak wiekszosc politykow nazrec sie i nakrasc jak najwiecej. Wychodzcie z zalozenia ze wszyscy ludzie to idioci. Lepiej byc zaskoczonym raz pozytywnie niz 10x negatywnie.
@cociminietoniezginie
aż załamie się rynek nieruchomości i ceny nieruchomości poszybują w dól jak w 2007-2008 Załamie się gospodarka i rynek najmu bo ludzie straca pracę. A stopy procentowe od twoich kredytów poszybują w kosmos.
Wtedy zostaniesz w D
@cociminietoniezginie plan Marshalla ominą Polskę. My, z inicjatywy samego Stalina należeliśmy do RWPG czyli Rady Wzajemnej Pomocy Gospodarczej i nie potrzebowaliśmy pomocy okrutnych kapitalistów! Dzisiejsi szesnastolatkowie nie wiedzą dlaczego nie można drukować pieniędzy, bo są zbyt młodzi, żeby znać Kaczora Donalda "Kacze Opowieści: Czym jest inflacja"
Wirtualna prezentacja palet z pieniędzmi jak w studiu wiadomości TVP. Donald i Kaczor są siebie warci. A kto się z tym nie zgadza ten z milicji hop, hop, hop :D
Jak zobaczyłem "to nie są patrioci, to są idioci" i stadion, to myślałem, że będzie o kibolach.
To czemu "patriotyczna" opozycja wstrzymujesz, mrozisz te pieniądze?
Może być nawte patriotyczna, po niemiecku.
Mógłby mi ktoś wyjaśnić, jak to jest, że ludzie, którzy się już w miarę pokapowali, że socjal typu 500+ i inne takie nie bierze się z nikąd i że rząd nie rozdaje za darmo pieniędzy i jednocześnie przez taka politykę zadłuża kraj, wierzą jednocześnie w to że UE daje nam za darmo cały stadion pieniędzy i tylko ten wredny PiS blokuje żeby zwykły polak nie mógł tych pieniędzy dostać? No serio?
Pier****ny Volksdojcz ....
teraz spoty promocyjne partii na demotach będziemy oglądali - super, brawo, pięknie!
Ja wam powiem jak było. Donald sru z kraju. Nieudana Ewa (co ma nie po kolei) premierem. Szok, niedowierzanie, PIS u władzy. Teraz Donald się mądruje, ciekawe co tym razem odwali.
Nie, nie zgadzam się. To jest pożyczka, którą będziemy oddawać do 2050 czy 2070 roku.
Nie przychodzi mi to z łatwością... ale muszę się zgodzić. Wiem, że to tylko cyniczna zagrywka starego wygi "umiejącego w politykę", but still... mówi prawdę.
Tusk to taki sam złodziej jak Ci z PiSu. To przecież jedna klika. PiSPO jedno zło. Tak na prawdę nie powinniśmy podpisywać i włączać się do funduszu odbudowy z 2 powodów.
-Po pierwsze te pieniądze nam się należą. To nie jest tak że UE nam daje. Polska jak i inne kraje wzięły kredyt który będziemy wszyscy spłacać. Skoro będziemy spłacać te pieniądze to nam się te pieniądze należą
-Nie powinniśmy w ogóle w to wchodzić bo UE rozszerza swoje kompetencje i może nakładać podatki. Nie zamierzam się bawić w "Stany zjednoczone europy" albo bardziej wymowne do UE "Związek socjalistycznych republik europejskich"
na świecie szaleje inflacja w związku z szałem drukowania pieniądza, dzieje sie to dlatego bo trzeba zniszczyć obecny system monetarny dla wprowadzenia epieniądza z datą ważności, Polsce chce się wcisnąć dodatkowe pieniądze z powietrza w zamian za obligacje właśnie w celu pobudzenia i pogłębienia inflacji, to idioci biorą te pieniądze a idiota namawia do brania.
@longlong Od dawna pieniadz w wiekszosci nie istnieje, dzisiaj bodajze juz 94% pieniedzy nie istnieje w rzeczywistosci (materialnie). To tylko liczba na koncie, polecam ksiazki Roberta Kiyosaki (chyba dobrze napisalem nazwisko). Naucz sie dymac zeby nie byc dymanym. Nie szukaj w tym sensu, dbaj o siebie i najblizszych, a cala reszte olej. Nie szukaj sensu w tym co sie dzieje w polityce. Malo kto wie ze jeszcze 100 lat temu cos takiego jak wiekszosc dzisiejszych podatkow nie istniala. Dostajesz 10? Daj 1. Koniec kropka. A nie jak dzis, 23% tu, 30% tu, 8%, 25% tu. Nawet za spadek trzeba placic. Ludzie nauczeni sa, ze podatki sa konieczne. Nie, nie sa. Kraje funkcjonowaly przez setki ostatnich lat z setna czescia dzisiejszych podatkow, a armie i administracje mialy 5x wieksze.
No w sumie Tuskowi patriotyzmu nie da się zarzucić.
Kampania wyborcza Platformy Obywatelskiej ciąg dalszy.
I co z tego, że PiS zły ? To ma niby znaczyć, że ten pachołek powyżej jest dobry ?
Ja też umiem krytykować PiS. Czy z tego powodu oferujecie mi premierostwo nad tym pożałowania godnym krajem ?
Czy samo bycie anty w tym pożałowania godnym kraju wystarczy żeby nim rządzić ?
Tusk, który się martwi o Polskę i Polaków, dobre. A poza tym jest banknot 500€ ale Donaldinio musiał pokazać palety z 50€ bo optycznie jest ich 10 razy więcej.
Krótko:
1. Zgadzam się pis jest ******
2. Skąd Unia ma te pieniądze?? :)
3. 6 254 tyle przypada na osobę z tego co niby nas ominęło, co zrobicie, żeby te pieniądze wróciły???.
Nic...............
niech spier*ala... on jest tym samym co jest pis. Granie na emocjach, mamienie pieniędzmi. Gówno w ładnym opakowaniu
Tusk zaczął kredyty sprzedawać?
Donek zjedz Snikersa bo gwiazdorzysz. "Niech się cieszą, że mają ciepłą wodę w kranach" to nie twoje słowa? Twoje. Pamiętam to k....a. Jesteś tyle samo wart co Pinokio mówiący, że mamy za....ć za miskę ryżu.
Czy zauważyliście, że Tusk "walczy" o kasę którą "wywalczył" PiS i bardzo się nią chwalił ?
Pis to socjalisci i skrajne lewicowe podejscie (a czesc mysli ze to prawica, wtf). Inflacja leci przez dach ku niebu. Nieróbstwo sie szerzy. I tu mamy problem bo ludzie glosuja albo na pis albo na ko z tym rudym zlodziejem na czele. Szczerze niecierpie pisu i tego co robia ale musialbym byc niedorozwiniety by zaglosowac na ta bande zlodziei jaka byla zgraja Tuska. Teraz czekam na minusy, ale jak nie masz 15-20 lat a wiecej to dokladnie pamietasz co oni odp*******li. Kazdy rzad jest zly. Problem w tym ze ludzie nie rozumieja ze nie musza wybierac miedzy mniejszym a wiekszym zlem.
A Tusk to dla mnie osoba stracona od dobrych 12 lat. Jak pisalem wczesniej - jedyne co musi robic opozycja to nie pluc na swoj wlasny kraj zeby wygrac. Ale nawet tego nie potrafia zrobic. Zglaszanie swojego wlasnego kraju do KE zrazilo do nich wiecej ludzi niz 500+ do pisu. I tu jest problem. Spytaj przecietnego polityka z opozycji co mysli o sprawie X to jesli pis mowi "TAK" on mowi "NIE". Jesli "NIE" to "TAK". Tu nie ma zadnej glebszej filozofii, a zwykle przeszkadzanie. Opozycja takze powinna miec wyznaczone zadania, a nie byc po prostu mniejszoscia w sejmie ktora przeszkadza w rzadzeniu. I tak niezaleznie kto wygra mamy koalicje rzadu i tych, ktorzy rzucaja im klody pod nogi. A teraz wyobrazcie sobie, ze musicie wioslowac. Jest was 10, do przodu chce 6 wiec macie wiekszosc i jakos to idzie. Ale cztery wiosluje w tyl. I tak wyglada w tym kraju od dawien dawna. Wybieraj - socjalisci katolicy, skrajne sprzedawczykowanie i lizanie butow ue, komunizm z tym brodatym durniem na czele czy moze korwin ze swoim bezsensownym podejsciem. Centrum nie ma bo jest niemodne. A wiekszosc ludzi chcialoby by bylo stabilnie, bez zmian, przejrzyscie i by rzad rozwiazywal tylko nowe problemy. Nie je tworzyl..
Przeczytałem komentarze i muszę jedną rzecz wyjaśnić . Jeżeli UE z KPO przekaże nam fundusze to tylko od nas zależy, co z nimi zrobimy. Możemy je rozdać, albo zainwestować np w atom, drogi infrastrukturę czy np w budowę wieży na której szczycie będzie pomnik Lecha Kaczyńskiego. Te środki są pewną pożyczką i jak każda tego typu pożyczka może zostać dobrze zainwestowana lub źle. Jeżeli dobrze to korzyści ze wzrostu PKB pokryją ratę pożyczki i zwiększą jakość oraz dobrobyt w kraju. Niestety rządzą nami debile, którzy te pieniądze rozdadzą ! Atomu nie zobaczymy, sieci energetyczne nie będą modernizowane i drogi będą takie jak zostawili poprzednicy. Jedyne co osiągniemy to kilka lat euforii. Czy Ekipa Tuska będzie kraść ? Tak będzie kraść ! Czy jest szansa na wykorzystanie tych środków w sposób efektywny? Tak niestety złodzieje w białych kołnierzykach przy budowie np El. Atomowej ukradną część kasy...ale będzie stać ...za Pisorow nie widzę takiej szansy...oni rozdają i część kradną ... To nie przynosi korzyści.
Trafniej się nie da, ale "ciemny lud" i tak wie swoje... znaczy wie to co im TVPiS powie. Oczywiście, że ta kasa to forma pożyczki, ale dużo korzystniejszej niż to co i tak teraz państwo bierze, to tak jak wybór między preferencyjną pożyczką od banku, a chwilówką od ręki albo co gorzej pożyczką od panów bez włosów na głowie i szyi.
Mam wrażenie, że część krytykantów europejskich środków gubi dwie ważne rzeczy:
a) część z tych pieniędzy to faktycznie pożyczka, ale zdecydowanie większą część to bezzwrotne dotacje. Pożyczki też są korzystne, bo niskooprocentowane. Normalnie takich pieniędzy na inwestycje nikt by nam nie pożyczył.
b) Te pieniądze i tak się pojawiły na "rynku", po prostu ich nie zobaczymy. Co oznacza, że ok, w UE wygeneruje się inflacja przez dodruk pieniądza, ale ten dodruk wspomoże te kraje, które przyjmą środki. Czyli netto Polska straci na funduszu, choć mogła bardzo skorzystać.
I teraz te środki, cytując światło naszych oczu: premiera RP, mialy iść na infrastrukturę, cyfryzację, środowisko, edukację, rolnictwo, zdrowie oraz tworzenie nowych miejsc pracy. Teraz okazuje się, że fakt, pójdą, ale w innych krajach członkowskich.
Nie będę się wypowiadał na temat Donalda T. ale ma rację, że "pis" to idioci!!! A co gorsze, banda komunistów, która chce za wszelką cenę rozpi...olić Nasz kraj a do tego skłócić cały Naród. Innymi słowy, jeszcze trochę rządów Pisd i będziemy drugą Koreą Północną:(
A Unia skąd ma te pieniądze? Wyczarowała? Wydrukowała? Tusk je tam dał od siebie? Znaleźli w Złotym Pociągu? No ludzie!
Można go lubić lub nie lubić, ale ma rację, że ktoś, kto chce zrezygnować z takich pieniędzy jest idiotą.
No ale jeszcze 7 lat temu takie filmy powstawały o nim. Czy naprawdę ludzie już zapomnieli?
Co jak co ale on jest wzorem patrioty? Niech ten idiota najlepiej zamknie swój ryj
Jak rządził Tusk ze swoją ekipą, żadnych pieniędzy nie dostawałem. A teraz twierdzi, że nie dostaję przez pis, czyli wtedy nie dostawałem przez po.
Socjalisci z pisu kontra bolszewia z po. Przecież te pieniądze to nie za darmo, pochodzą ze składek członkowskich i dodruku pieniądza. Taki 'leberal' jak Tusk powinien to wiedzieć. Takie pompowanie kasy jeszcze bardziej zwiększa impuls inflacyjny i powoduje że firmy przestają być konkurencyjne bo utrzymują się z dotacji. Nie jest to więc układ zero jedynkowy jak np przy dofinansowaniu infrastruktury gdzie jest to raczej korzystne choć też rodzi patologie. Ponadto ue niezgodnie z traktatami żąda od nas zrzeczenia się suwerenności. I to nie chodzi o to że PiS wprowadza madre czy głupie ustawy. Chodzi o to że nie powinien o tym decydować nie wybierany urzędnik tylko Suweren w Polsce. PiS to może banda nieudolnych socjalistów ale Tusk i jego banda to dla odmiany goście którzy oddadzą niepodległość za garść paciorków.
Socjalisci z pisu kontra bolszewia z po. Przecież te pieniądze to nie za darmo, pochodzą ze składek członkowskich i dodruku pieniądza. Taki 'leberal' jak Tusk powinien to wiedzieć. Takie pompowanie kasy jeszcze bardziej zwiększa impuls inflacyjny i powoduje że firmy przestają być konkurencyjne bo utrzymują się z dotacji. Nie jest to więc układ zero jedynkowy jak np przy dofinansowaniu infrastruktury gdzie jest to raczej korzystne choć też rodzi patologie. Ponadto ue niezgodnie z traktatami żąda od nas zrzeczenia się suwerenności. I to nie chodzi o to że PiS wprowadza madre czy głupie ustawy. Chodzi o to że nie powinien o tym decydować nie wybierany urzędnik tylko Suweren w Polsce. PiS to może banda nieudolnych socjalistów ale Tusk i jego banda to dla odmiany goście którzy oddadzą niepodległość za garść paciorków.
@abork75 Problem w tym że morawiecki (notabene człowiek tuska) zgodził się na szczycie Brukseli by otrzymać tą kasę na 2 rzeczy. 1) komisja europejska może zaciągać kredyty w imieniu obywateli Polski bez rządu w warszawie. 2) nakładać podatki na obywateli Polskich które będą płynąć bezpośrednio do kasy UE. Także sprzedał nas człowiek tuska czyli krzywousty, który wyprzedaje co nakradł i szykuje się do ucieczki jak kościński. Najsmutniejsze jest to że Polska odczuje wszystkie skutki programu odbudowy (kredyty, dodruk pieniądza, inflację) a nie dostaniemy z tego złamanego euro centa.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 lutego 2022 o 18:28
@kikurenty niestety masz rację. Sam nie wiem czy to jeszcze naiwność czy już zdrada po stronie pisu. Po stronie Tuska tej wątpliwości nie mam. Nie sądzę by był naiwny jakby ktoś pytał.
Tak, tak przyjdzie pan Tusk i dostanie cały stadion narodowy wypełniony eurasami z unii europejskiej. Popłyną te pieniądze niczym Trzaskowiana do Wisły
Zapewne inflacja na całym świecie i w całej UE to oczywiści wina PIS. Na szczęście pan Tusk czeka z paletami na narodowym! Kto chce ełraski? Darmowe Ełraski rozdaje! ^^