Często potrzebne są również dodatkowe ubrania dla dublerów. Nawiasem mówiąc, czasami aktorzy przynoszą na plan swoje rzeczy osobiste. I nie ma znaczenia, jak bardzo są sławni. Przykładowo, większość ubrań, które nosił Dude w Big Lebowski, należała do samego Jeffa Bridgesa.
Gdy trzeba nakręcić scenę z amputowanymi kończynami, aktorzy zakładają zielone skarpetki, a części ciała następnie są usuwane w postprodukcji.
W procesie nagrywania używa się wielu kamer i nie da się zmontować materiału tak, aby dźwięk był doskonały. Dodatkowym problemem będą jakiekolwiek nieprzewidziane dźwięki na planie, zwłaszcza jeśli w scenie są postaci, które prowadzą dialog
Deszcz wytwarzany jest poprzez skrapianie wody z ekstremalnych wysokości, z węży podłączonych do hydrantów.
Śnieg jest zrobiony z papieru lub plastiku. Czasami używa się produktów na bazie mydła, umieszczanych w specjalnej maszynie, która zamienia je w płatki śniegu. W celu imitowania mgły często stosuje się chemikalia. Wymieszanie suchego lodu i wody to szybki sposób, aby ją stworzyć
To droga technologia, której używa się tylko w wysokobudżetowych filmach. Profesjonaliści usuwają niedoskonałości z twarzy aktorów, zmniejszają nosy i wydłużają nogi
Na przykład w Homeland twórcy ukryli fakt, że główna aktorka Claire Danes była w ciąży.
Fani kina wciąż myślą o długich nogach Margot Robbie w Wilku z Wall Street. Wiele osób uważa, że jej ciało zostało zmodyfikowane, ale brak oficjalnych komentarzy twórców filmu sprawia, że pozostaje nam się domyślać, jaka jest prawda
Ubrania czasami wymagają szczególnie bezpiecznego przechowywania pomiędzy dniami zdjęciowymi, aby uniknąć problemów z ciągłością.Podczas kręcenia, często trzeba poprawiać makijaż aktorów, ale podczas nagrywania niektórych scen wizażyści po prostu nie mogą tego zrobić. W takich sytuacjach aktorzy muszą sami poprawić swój makijaż. W tym celu zazwyczaj mają przy sobie komplet składający się z chusteczek, pudru i szminki
@Jezuita E, do 91 roku robił całkiem dobre filmy.
@Jezuita, bo to nie muzyka inny ten no... artysta
@Jezuita A, bo Twój komentarz brzmiał jakbyś się z gruntu nie zgadzał.
Scena Big Lebowskiego była kręcona w domu moich marzeń Sheats Goldstein(klub i bunkier do medytacji to przesada, ale reszta to petarda). Polecam zobaczyć ten dom np na kanale Enesa Yilmazera.
To są w większości oczywiste kwestie i nikt tego nie ukrywa. O tym podręcznym zestawie kosmetycznym nie słyszałem. Często "uszkodzenia" facjaty aktora są na tyle specyficzne, że wizażyści odtwarzają to na podstawie kilku zdjęć pstrykniętych przy pierwszym robieniu makijażu.
Dołożenie czyjejś "głowy" do zupełnie innej postaci nie jest wcale takie efektywne. Co prawda pierwszy taki zabieg był użyty (AFAIR) już w pierwszym Parku Jurajskim, ale tylko na ułamek sekundy. Ludzkie oko potrafi bardzo dobrze wykrywać takie nienaturalne łączenia. Dlatego nie stosuje się tego przy dłuższych scenach i na większym zbliżeniu.
@Hermes_Trismegistos Na wskrzeszonym Cushingu w filmie Łotr 1 niezbyt bali się dłuższych scen i zbliżeń :)
@yankers I wyglądało to jak wyglądało. Pierwsze wrażenie było super, ale już po kilku chwilach,, łeee. Zresztą, sama Leia, której twarz była na ekranie przez kilka sekund wyglądała strasznie:)
Stare, już było