Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
145 161
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
N nielubiepisu
+4 / 10

w tym kraju rzadko kiedy tworzy się mądre prawo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
+2 / 8

@nielubiepisu
Bo tworzą je ludzi, którzy nie mają wiedzy praktycznej w danym zakresie. Prawo o ruchu drogowym tworzą ludzie którzy od lat wożeni są limuzynami, a w przeszłości nigdy nie byli kierowcami ani specami od ruchu drogowego, tak samo jak przepisy prawa handlowego tworzą ludzie, którzy nigdy w życiu nie prowadzili działalności gospodarczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+3 / 9

@tomekbydgoszcz W Czechach też są 2 rodzaje przejść i jak byłem w tym miesiącu to ani przy jednym ani przy drugim kierowcy się nie zatrzymywali. Podejrzewam że Twój demot będzie mocno zminusowany bo ludzie nie rozumieją że kierowca to też człowiek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-4 / 8

@kibishi
Tu jest to fajnie pokazane, ale większość nie chce tego zrozumieć:

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 marca 2022 o 16:34

avatar BOFH
0 / 2

Może komentarza nie, ale źródło warto by było podać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+3 / 5

@BOFH dwa dane warto by było porównać jeszcze z rokiem 2019, nie mówię by już sięgać głębiej tylko wtedy mogło by wyjść, że może jednak spadły, a teraz się zatrzymały.
Można owszem mówić, że w 2020 z powodu lockdawnów był mniejszy ruch, ale z kolei w 2021 się zwiększył więc czy ten wzrost jest duży, a może stosunkowo niewielki?

@nielubiepisu niby tak, ale czy ten przepis nie został wymyślony w tych lepszych praworządnych krajach?
@kibishi @tomekbydgoszcz ze statystykami bywa tak, że przedstawiając odpowiednie okresy, liczby możemy udowodnić nawet cud gospodarczy jak serwował nam to Kurski w TVPiS, aby wyciągać wnioski robi się to na długich czasookresach i biorąc pod uwagę to co się działo pomiędzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-1 / 1

@BOFH
Jest podane w democie pod danymi: System Ewidencji Wypadków i Kolizji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-2 / 4

@Tibr
Dlatego wolę własne obserwacje, a one pokazują dobitnie, że jest obecnie dwa razy więcej niebezpiecznych sytuacji na przejściach dla pieszych niż kiedyś mimo, że ogólnie dalej zdecydowana większość, na szczęście(!), pieszych przed przejściem staje nie wpychając się na oślep ale jak zaczną się ludzie częściej wpychać to liczby w tej tabelce będziemy mogli przemnożyć przez 2 albo 3.
Owszem możesz uznać, że to tylko gdybanie ale zastanów się dlaczego w Niemczech, które tak wielu lubi podawać jako przykład, ponad 95% przejść bez sygnalizacji świetlnej, bo te z sygnalizacją to wiadomo inna sprawa, jest bez pierwszeństwa pieszych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
+1 / 3

@tomekbydgoszcz
A to jest system Policji, czy GUS?
Ale pomijając to, ustawiłem okres 2021.07.01-2021.12.31 i wyszło:
Ofiary zdarzeń wg grup:
- Pieszy - zabici: 33, ciężko ranni: 171, lekko ranni: 283,
Taki sam okres w 2020:
- Pieszy - zabici: 97, ciężko ranni: 541, lekko ranni: 811
I jeszcze 2019 rok:
- Pieszy - zabici: 125, ciężko ranni: 738, lekko ranni: 1159

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 marca 2022 o 18:32

avatar tomekbydgoszcz
-2 / 2

@BOFH
"Od pierwszego czerwca do końca grudnia 2021 roku na przejściach dla pieszych doszło do 1618 wypadków. W ich następstwie 1571 osób odniosło obrażenia, a 107 poniosło śmierć. Te ostatnie dane mogą jeszcze wzrosnąć o zgony poszkodowanych, do których może dojść do 30 dni od zdarzenia (dane SEWIK na dzień 21 stycznia 2022)."
- oczywiście przepisy tak zmieniono, że winny zawsze jest kierowca. Myślę, że za 2-3 lata jak się ktoś przewróci na chodniku, a w odległości bliższej niż 100 metrów będzie jechał jakiś samochód to też kierowca tego auta będzie winien tego upadku.

A tu masz źródło danych:
https://jedz-bezpiecznie.pl/107-zabitych-na-przejsciach-dla-pieszych-20220121

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
0 / 0

@tomekbydgoszcz
To jeszcze raz, gdzie są te dane w http://sewik.pl/ ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
+1 / 1

@BOFH
Wpisz sobie sam 4 kwartał 2021, ostatnie 3 miesiące zeszłego roku - według tej strony w tym czasie nie było w Polsce ani jednego wypadku i to nie tylko na przejściu :-)

Nie rozumiesz, że dane publicznie udostępnia się po pół roku albo i później? Są osoby, które mają dostęp do nich prędzej ale dla ogółu publikuje się ze znacznym opóźnieniem. Nawet GUS zgony podaje często z półrocznym poślizgiem co nie znaczy, że tych danych nie ma i nie ma osób, które mają do nich dostęp.

Oczywiście możesz sobie wierzyć, że nagle mamy 1/3 zgonów na przejściach do tego co było przed zmianą przepisów tylko jakby tak było to PIS by się tym na bilbordach chwalił równie intensywnie jak na nich kłamał na temat cen prądu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
0 / 0

@tomekbydgoszcz
Powołujesz się na tę stronę, więc z tej strony biorę dane. W tej chwili według ciebie, to źródło danych nie jest wiarygodne, chociaż się na nie powoływałeś. To proszę, wskaż wiarygodne źródło danych.
Dodatkowo jakbyś się odniósł do tego samego okresu w 2019 roku, gdzie zginęło 140 osób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 marca 2022 o 13:30

avatar tomekbydgoszcz
-1 / 1

@BOFH
Jest wiarygodne tylko nie jest aktualne dla wszystkich, czego w tym nie rozumiesz?

W ogóle bym się nie odniósł, bo przed pandemią ruch na ulicach był 2 razy większy niż w czasie pandemii więc na razie możemy porównywać lata 2020 i 2021 kiedy to mieliśmy pandemię.
A jeśli się ze mną nie zgadzasz to wytłumacz mi jak to się stało, że ilość ofiar z roku na rok zmalała ponad 20% jeszcze przed zmianą przepisów i dlaczego ta tendencja malejąca zatrzymała się, a nawet lekko cofnęła po zmianie przepisów? Dodajmy: tak świetnych przepisów (według niektórych)!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
0 / 0

@tomekbydgoszcz
Tyle że, inaczej wyglądały drugie połowy 2020 i 2021. W drugiej połowie 2021 roku nie było zdalnej nauki i ruch był większy. W drugiej połowie 2020 roku ruch był mniejszy, bo chociażby ludzie rzadziej jeździli na wakacje, od października była nauka zdalna w szkołach i na wyższych uczelniach. A ty chcesz zrównać te dwa lata.
Tak swoją drogą, ja akurat wiem, skąd autor wziął 107 zabitych, w drugiej połowie 2021 roku. Ale to trzeba trochę pomyśleć, a nie bezmyślnie przeklejać nieprzystające do siebie liczby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-2 / 2

@BOFH
Pier... pier... .
Zobacz jak jest w Niemczech, a zobacz jak u nas, jeśli twierdzisz, że da się bezpiecznie przejść przez 3-4 pasy ruchu gdzie dozwolona prędkość wynosi 70 km/h to znaczy, że albo jesteś ślepy albo nie masz prawa jazdy i piszesz coś o czym nie masz pojęcia.

Teraz masz 2-3 razy więcej stłuczek przed przejściem dla pieszych tylko, że takowych nikt nie zgłasza, a ofiar nic mniej niż przedtem, bo ten przepis nie zwiększa bezpieczeństwa pieszych ale za to zmniejsza kierowców.

Na tym zakończyłem dyskusje z tobą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
0 / 0

@tomekbydgoszcz
No tak, jak fakty nie pasują ci do założenia to tym gorzej dla faktów. Ja ci przedstawiłem, jak się kształtował ruch, a ty dalej swoje.
To, że jest więcej stłuczek, znaczy, że kierowcy nie umieją jeździć i jeżdżą „na zderzaku”. Lepiej, żeby była stłuczka niż taka nimota miała kogoś zabić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-1 / 1

@BOFH
Tobie fakty nie pasują, bo wmawiasz mi, że od 01.10.2021 roku w Polsce nie było żadnego wypadku. No rewelacja... :-)
Zrobisz prawo jazdy to pogadamy, a jeśli chodzi o bezpieczeństwo to lepiej jakby pieszy szedł sobie minutę dłużej i doszedł do celu niż aby się pakował pod pędzące auto, bo ma pierwszeństwo i już. Wiesz ile potrzebuje przechodzień aby się zatrzymać jak zobaczy auto? Jakieś 0,5 metra, a wiesz ile potrzebuje auto aby się zatrzymać jak zobaczy przechodnia? Pewnie nie wiesz ale się dowiesz jak pójdziesz na kurs nauki jazdy.
Cześć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
+1 / 1

@tomekbydgoszcz
Ja nic nie wmawiam, ja tylko pokazałem, jak twoje źródła są wiarygodne.
Ja kurs jazdy przeszedłem 30 lat temu i jak do tej pory nie miałem żadnego wypadku ani stłuczki (że o przejechaniu na pieszego na pasach nie wspomnę). Ale mnie uczono, że zbliżając, się do skrzyżowania czy przejścia dla pieszych należy zachować szczególną ostrożność, a widząc na skrzyżowaniu zbliżający się samochód, czy pieszego zbliżającego się do przejścia, zwolnić, żeby można było w razie czego zahamować. Ja wiem, nie ma w tym nic ekscytującego, zwykłe przemieszczanie się z miejsca na miejsce, bez udawania bycia panem drogi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-1 / 1

@BOFH
"czy pieszego zbliżającego się do przejścia, zwolnić, żeby można było w razie czego zahamować" - po tym zdaniu wiem, że kłamiesz więc zakończmy to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
+1 / 1

@tomekbydgoszcz
No tak, ty wiesz jak zwykle lepiej ode mnie jak było i co ja robię. Taka z ciebie internetowa odmiana Prezesa — nic cię nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne.

PS. A miałeś zakończyć dyskusję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 marca 2022 o 7:57

avatar tomekbydgoszcz
-2 / 2

@BOFH
I jeszcze nie umie czytać ze zrozumieniem :-/

PS.: To już nie jest dyskusja, to jawne nabijanie się z ciebie :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
0 / 0

@tomekbydgoszcz
Może i bym się przejął twoją opinią, no ale cóż, ani nie jesteś słowny, ani rozgarnięty i potrafisz tylko przepisywać bezmyślnie coś, co gdzieś zobaczyłeś. Taki trolik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-1 / 1

@BOFH
To nie opinia to fakt.
Dla ciebie mogę być nawet trollikiem :-)

Zrób dzieciaczku prawo jazdy to wrócimy do tematu, a przy okazji sprawdź sobie kto to jest troll, bo spełniasz wszystkie cechy takowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
0 / 0

@tomekbydgoszcz
O dalej nie możesz się, be zemnie obejść. A tak już dawno pisałeś, że kończysz.
Nie, dla mnie jesteś trolikiem, tylko jesteś trolikiem. Nie trolem, bo nim dopiero będziesz, jak dorośniesz. Może nawet wtedy zmądrzejesz (choć w tym zakresie rokowania są słabe).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-1 / 1

@BOFH
Ależ odważny jesteś smarkaczyku, tak żeś dogadał 48 letniemu facetowi, że aż mnie zatkało... :-) :-) :-)

PS.: Chciałem dać ci drugą szansę i wyjaśnić jaki błąd popełniłeś, który udowodnił mi, że nie możesz mieć prawa jazdy 30 lat, no chyba, że w tym czasie przejechałeś 30 km, ale widać nie dorosłeś do poważnej dyskusji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BOFH
+1 / 1

@tomekbydgoszcz
Masz 48 lat, a zachowujesz się jak dzieciuch. Taki w podstawówce, który wie od innych lepiej, co jest prawdą, a co nie. Nie jestem ciekawy twoich analiz, bo jak już dowiodłem, są zwykłymi bredniami, a sam nie jesteś w stanie niczego stworzyć, tylko kopiujesz coś, co ktoś już opublikował, nie dokonując analizy co to, co przyklejasz, oznacza i jak się ma do rzeczywistości.
Pa troliku już cię dłużej nie zamierzam karmić. Chociaż byłeś momentami nawet zabawny i dzięki tobie miałem trochę pewnego rodzaju rozrywki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
-1 / 1

@BOFH
Zobaczymy, znaczy ja pewnie nie dożyję, nie zakładam, że przekroczę 85 lat życia, ale ty zobaczysz jak się będziesz zachowywał mając 48 lat, pewnie wtedy jak sobie przypomnisz tą "dyskusję" przyznasz mi rację chyba, że takim smarkaczem zostaniesz do starości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BartS24
0 / 4

Pieszy na pasach ma zawsze pierwszeństwo i swobodnie może wbiegać pod samochód niezależnie od prędkości auta. Takie są przepisy.
W przeciwnym przypadku byłaby adnotacja: "Zatrzymaj się przed przejściem" albo "sprawdź i upewnij się, że możesz przejść przez jezdnię" , dobrym rozwiązaniem byłoby spojrzenie lewo prawo lewo ale to za dużo machania głową obecne przepisy gwarantują tylko pierwszeństwo wchodzącemu/wbiegającemu na pasy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 marca 2022 o 15:45

avatar tomekbydgoszcz
-4 / 4

@BartS24
Wbiegać pod auto nie, bo to dalej jest wtargnięcie, inna sprawa, że jak nie ma kierowca kamery rejestrującej to zawsze będzie mu ciężko to udowodnić. Zrobiono z pieszych święte krowy jakby to kierowca wjeżdżał na chodnik, a nie pieszy wchodził na ulicę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 marca 2022 o 16:40

E konto usunięte
-1 / 5

samochód kontra człowiek ?!
pierwszeństwo powinien mieć ten którego zderzenie mniej zaboli ;) prosta zasada

temat wraca jak bumerang prawie rok temu ludzi którzy krytykowali te nonsensowne przepisy " by pieszy miał zawsze pierwszeństwo" różnej maści deb..... wyzywali od takich siaki i owakich

ale tak to już u nas jest zamiast rozwiązywać problemy robi się prowizoryczne obejścia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomekbydgoszcz
0 / 2

@Eynest
W sumie dobre ale jakby weszła na pasy "gruba baba" albo zawodnik sumo to mógłby być dylemat dla tych co mają małe auta miejskie :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem