Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
284 292
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
A Albandur
0 / 0

@JanuszTorun zalezy jak prowadzona jest kampania. Zakładając że historia jest prawdziwa to był to rynek zwany oligopolem, co oznacza że dane miejsce zdominowane jest przez zaledwie kilka firm o bardzo zbliżonych ofertach (w skali Polski są to np firmy telekomunikacyjne). W celu uniknięcia wrażenia monopolizmu i odpływu klientów poza omawiane 2 salony szef zdecydował się na wprowadzenie sztucznej konkurencji między oba podmioty dając iluzję wyboru potencjalnym klientom. Podobny manewr wykorzystał Plus tworząc nju mobile z konkurencyjną dla swojej ofertą, dzięki temu konserwatywnym klientom nadal mógł sprzedawać zawyżane pakiety, a tym zmęczonym szukającym odmiany proponował pakiety w nju, nie zarabiał na nich zbyt wiele ale klienci zostawali tak czy inaczej w Plusie myśląc że uciekli od wyzyskiwaczy i zrobili deal życia (na umowach widniał Polkomtel, czyli właściciel zarówno plusa jak i nju xD). Co ciekawe manewr działa nie tylko w biznesie ale również w polityce w której od kilkunastu lat naprzemiennie rządzi POPiS symulujace odmienność zdań i poglądów politycznych, dając fasadę wyboru przyszłym głosującym. Pierwowzorem tej techniki jest powiedzenie znane już w starożytności "dziel i rządz"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem