Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2163 2223
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
S konto usunięte
0 / 6

@piotrusx

Zadają pytanie. Gość odpowiada, a ci go minusują XD

Eh nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrusx
-2 / 4

@Saladyn1 Bo odpowiedź się nie zgadza :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
-1 / 3

@Saladyn1 Jeśli zadasz pytanie "Czy przestaliście już gwałcić małe dzieci", a ktoś odpowie, że "nie", to też go będa minusowac. Mam nadzieję, że pomogłem Ci zrozumieć tę niezwykłą zagadkę!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nighthawk7
+36 / 44

Ja to chyba nigdy tak na dobre nie zacząłem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I immo
+14 / 38

Nie, ale wiele zależy od tego czy chodzisz tam dla księdza i spółki czy faktycznie aby się "odciąć" od codzienności i pomodlić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
+5 / 19

@immo
Twoja sprawa czy chodzić i modlisz się akurat tam. Tylko dziwne takie, bo nie można pomodlić się w domu? Lub w innym miejscu, np. w lesie, na pięknej polanie, łące?

Przyjmując narracje, że Bóg w ogóle istnieje to szybciej jego światło można byłoby odnaleźć na łonie natury aniżeli w chłodnych ścianach budynku, pamiętających wiele mrocznych spraw...

I zdradzę ci tajemnicę: nie chodząc do kościoła dla księdza i spółki, chodzisz dla księdza i spółki. W jakiś sposób wspierasz to szemrane towarzystwo. Masz taką potrzebę - ok, ale trzeba spojrzeć prawdzie w oczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 maja 2022 o 13:18

avatar Zbych00
+1 / 19

Katolom nie wytłumaczysz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
+7 / 9

@porsche911
Obawiam się, że pośrednicy - dostojnicy kościelni - od dawna pracują dla przeciwnej frakcji.
Nie wiem, dla mnie i tu, i tu to rozmowa/kontakt z wyimaginowanymi myślami. Pisałem hipotetycznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tudrut
+6 / 8

@porsche911 „Gdzie dwóch albo trzech gromadzi się w Moje imię, tam jestem pośród nich” (Mt 18,20)

Nigdzie nie muszę iść, a już szczególnie do domu nierządu mafii w czarnych sukienkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
+3 / 5

@immo "Pomodlić", to takie fajne słowo. No bo przecież głupio by brzmiało, gdyby ktoś mówił "idę sobie wyrecytować na głos wierszyki do ściany".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SailorMerkury
+5 / 5

@porsche911 a podobno Bóg jest wszędzie, to i wszedzie się z nim bezpośrednio rozmawia....."ja nie mieszkam w świątyniach ludzką ręką uczynionych"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
-5 / 5

@SailorMerkury Ale eucharystii wszędzie nie dostanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ruskm
+3 / 3

@porsche911 bóg jest wyimaigowany więc w sumie na jedno wyjdzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Paveu69
+3 / 3

@michalSFS modlenie się w lesie to przecież pogaństwo! Tak samo jak ucztowanie podczas równonocy, zajadając się jajkami, symbolizującymi odrodzenie się natury... a nie, czekaj... ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+3 / 3

"...chodząc do kościoła mamy pośrednika..."
To Bój jest jakimś urzędnikiem najwyższej rangi i taki zwykły człowiek jak Ty, @porsche911, nie jest dla Niego na tyle ważny aby się z nim spotkać osobiście?

"...w postaci księdza. Czyli człowieka, który jest ustami Boga..."
Często mam wrażenie, że raczej nie.

"A jeśli chcesz spotkać Boga w lesie albo na łące to możesz spotkać się tylko ze swoimi wyimaginowanymi myślami."
Tak samo jak w kościele, z tą różnicą, że nie "tylko ze swoimi" ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2022 o 18:26

R konto usunięte
+3 / 3

@RomekC Daj mu spokój bo jeszcze zacznie myśleć i mu wyjdzie, że całe życie wierzył w głupoty i się oszukiwał :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
+3 / 5

@Saladyn1 Absolutnie nigdzie w Biblii nie ma nawet cienia wzmianki o tym, że trzeba jeść wafle wydawane przez księdza. Nawet jeśli przyjmiemy, że opis biblijny jest prawdziwy, to w Biblii Jeszuła mówi, by na jego PAMIĄTKĘ robić uczty (jeść i pić, bo to ma symbolizować jego ofiarę za ludzkość - tzn. po to umiera, by ludzie mogli żyć). Nie ma to NICZEGO wspólnego z budynkiem kościoła, NICZEGO wspólnego z magicznymi waflami, NICZEGO wspólnego z wydawaniem tych wafli przez księdza klęczącym przed nim baranom. Opis wyaźnie mówi o JEDZENIU I PICIU NA PAMIĄTKĘ Jeszuły. Dokłądnie tak samo, jak wspominamy innych zmarłych - robimy tzw. "stypę", czyli -swego rodzaju- ucztę na cześć zmarłego. I DOKŁADNIE TO MÓWI Jeszuła: Gdy już go nie będzie, to mamy ucztować i wspominać go.

Mam nadzieję, że pomogłem :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

Jestem wredny @rafik5432I :-P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hermes_Trismegistos
0 / 0

@SailorMerkury Ale np. Jezus powiedział, że "gdzie dwóch lub więcej spotyka się w moim imieniu tam i ja jestem między nimi" Mt18.20. Do tego "To czyńcie na moją pamiątkę" Łk 22,19. Se nie można wybierać co pasuje, a reszty wyrzucać:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P porsche911
-4 / 4

@tudrut Nie każdy, który Mi mówi: "Panie, Panie!", wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie.Wielu powie Mi w owym dniu: "Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia, i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia?"Wtedy oświadczę im: "Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości!"
Oczywiście, że nigdzie nie musisz chodzić ale na koniec życia się nie zdziw.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P porsche911
-4 / 4

@ruskm Skoro Bóg jest wyimaigowany to jak wytłumaczysz, że tyle ludzi na świecie wierzy w różne religie ??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tudrut
0 / 0

@porsche911 I gdzie tu związek? XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2022 o 13:34

R ruskm
+1 / 1

@porsche911 zbiorowa halucynacja, tak samo wielu ludzi wierzy w horoskopy, wróżki czy inna magię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 0

@porsche911 Jesteś bardzo zindoktrynowany. Żałosne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
+1 / 1

@porsche911 Sam sobie odpowiedziałeś: RÓŻNE religie. Istnieje 5000 religii i w nich jakieś 50'000 bogów,. Każdy wymyśla sobie swojego, najczęściej regionalnie: Np nordowie mieli bogów lodu, ale nie mieli bogów pustyni (bo nigdy na pustyni nie zyli). Egipcjanie mieli boga pustyni, boga słońca, ale nie mieli boga lodu (bo nigdy lodu nie widzieli). Po prostu ludzie żyli sobie na jakimś terenie, a gdy czegoś nie rozumieli, to "bóg tak chciał". I tak się to kręci do dzisiaj.`

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2022 o 19:41

P porsche911
-2 / 2

@rafik5432I Sam jesteś żałosny, nie przedstawiając żadnych argumentów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SailorMerkury
0 / 0

@porsche911 dump78 już opowiedział Ci Co znaczy "na moją pamiątę" więc tylko skrócę....jedzcie, pijcie tj ucztujcie wspominając mnie(tak jak na stypie wspominamy zmarłych) niemówił nic o budynkach, co łaska, wafelkach i całej tej sitwie....do tego klecha z jego podatkiem ryczałtowym ok 400 zł na 3 miesiące nie jest potrzebny....Ty za to jemu tak, inaczej nie miałby z kogo żyć. Mam nadzieje ze pomogłem ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P porsche911
-2 / 2

@SailorMerkury Mówiąc wafelek nawet nie wiesz co mówisz i co chodzi w chodzeniu do kościoła. Jak nawet ucztujesz z rożnych powodów to robisz to w imię Boga ?? Czy tak po prosto bez okazji. Mówię tu o świętach czy nawet o stypie. Ciebie boli 400 zł na 3 miesiące, a jak politycy, sędziowie i cała świta co uważa się za elitę państwa zarabia albo kradnie miliony to już nie boli ??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SailorMerkury
0 / 0

@porsche911 powinni płacić uczciwe podatki tak jak zwykły obywatel a nie pasożytować na społeczeństwie.....a czy ja ci napisałem ze reszta to dobra(politycy...etc) już nie mówiąc o pedofili i przenoszeniu ich na inne parafie by zatuszować sprawę....kościół to obłudna organizacja której wpływ na politykę i szerokie masy na szczęście dobiega końca

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P porsche911
-2 / 2

@SailorMerkury Ale przecież płacą podatki. Ryczałtowy ale ryczałtowy. Jeśli inni też płacą ten podatek to również są darmozjadami ?? Pedofilia w kościele owszem jest. Ale to nie powód by nie chodzić do kościoła. Ja chodzę do kościoła aby spotkać się z Bogiem a nie z księdzem. Ksiądz jest tylko pośrednikiem tak samo ułomnym jak każdy człowiek. Kościół jest obłudny ??? Poczekajmy aż wojna przyjdzie do Polski wtedy zobaczymy jak szybko ludzie przyjdą po pomoc do kościoła. Tą materialną i duchową. Wtedy najchętniej zamknął bym przed takimi drzwi, ale Jesus tego zabrania. Kościół owszem ma wpływ na politykę i szerokie masy, ale czemu miałby nie mieć. Jeśli jest powiedziane ,, Idźcie i nauczajcie...''. Czemu miałby godzić się na zło jeśli uczy przeciwnie ??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TomorrowNeverKnows
+16 / 38

Nigdy nie chodziłem. Rodzice nie dali mnie zindoktrynować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+11 / 17

@immo A to uważasz, że w kościele i na religii nie indoktrynuje się dzieci?
"Indoktrynacja (łac. doctrina – nauka) – świadomy i systematyczny proces, którego celem jest wpojenie człowiekowi określonych ideologii i doktryn"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+4 / 6

@TomorrowNeverKnows Dzięki Bogu. Szacunek dla rodziców. Ja dzieci też chronię przed tą sektą.

@TomorrowNeverKnows Małe dziecko ufa mamie i tacie bezwarunkowo. Kocha ich i ma ich za autorytet. To podłe, że ci rodzice wykorzystują to (chociaż to nie ich wina, to trwa od pokoleń i też są ofiarami) by ten czysty, niewinny umysł zarazić absurdalnymi bredniami o jezusku który umarł żeby przeprosić tatę za grzechy ludzi którzy urodzili się dwa tysiące lat później. Brednia.
Wpajanie dziecku winy, uległości, dogmatów, niszczy jego sceptycyzm i racjonalizm. W domu, w kościele, w szkołach od najmłodszych lat wciska się te brednie jako prawdę objawioną. Jeśli to nie jest indoktrynacja to co nią jest?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 maja 2022 o 12:55

T Traehflow
0 / 2

@profix3 systematyczny, tak. Jeśli rodzice nie indoktrynuja to zadna szkółka niedzielna czy lekcje religii nie zrobia dziecku budyniu z mózgu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+5 / 5

@Traehflow Po części masz rację, ale najczęściej jest tak, że jak rodzice gonią dziecko do kościoła, to sami już mają religijną papkę z mózgu. Dużo też zależy od podatności danego dziecka na indoktrynację. Jest baaardzo dużo dzieciaków, które wpadły w łapy różnych sekt, nawet wtedy gdy rodzice próbowali przeciwdziałać. Bardzo trudno jest określić jak na umysły młodych wpływa "mowa" kościoła. Ale obserwując agresję w sieci ze strony młodych katolików, to myślę, że jest się czego bać. Jak to mówią, religia potrafi z dobrego człowieka zrobić nienawistnika, bo mu w ramach swoich agresywnych przekonań zawsze coś tam w głowie wypierze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hakamaboy
+9 / 15

Będzie już z 10 lat...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
+13 / 23

Ta, nie ma tam niczego, czego mógłbym szukać.

A gdybym wierzył, że jakiś Niewidzialny Pan może mi jakoś pomóc, to szukałbym go gdzie indziej, widząc, że tam rozpanoszyła się konkurencyjna frakcja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dabronik
+9 / 15

Tak i nie żałuję, mam więcej czasu na inne rzeczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar balard
+14 / 16

jakieś 40 lat temu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SailorMerkury
+2 / 4

@balard to ja tylko 20....i na 16 urodzinach skończyłem przymusową znajomość z tą organizacją.....jak to ujął mój dawny katecheta...."ja wiedziałem, że to bierzmowanie to Twój rozwód i oficjalne pożegnanie z kościołem"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hermes_Trismegistos
+1 / 1

@SailorMerkury Akurat koła tu nie odkrył. Tak jest dla 80% młodzieży:). Zaczynają "działać" na własną rękę. A potem pojawiają się związki, dzieci i jest cezura. Albo ze względu na pozostałe sakramenty wracają, albo nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jury1974
+15 / 33

Też przestałem. Moje dzieci również. KK to zaraza taka sama jak PIS!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S splitfire86
+18 / 20

przestalem chodzic do kosciola zanim to stalo sie modne. Bedzie juz okolo 20 lat. syna też nie chrzciłem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawelusa74
-2 / 12

nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+6 / 8

Nie można przestać robić coś czego się nie zaczęło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P peghehe
+11 / 15

Nie , nigdy nie zaczalem! Na szczescie moi rodzice dali mi wybor i nie wciskali tych bredni od malego . Doroslem przestudiowalem powstanie religi i glowne przeslania ,doszedlem do wniosku, ze sa to brednie zeby trzymac pod butem prosty lud i zeby zapier*alal na kilku uprzywilejowanych tlustych pedofili .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2022 o 12:18

S Schneewittchen29
-2 / 10

@peghehe To może teraz dla odmiany przestudiuj gramatykę, ortografię i interpunkcję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P peghehe
0 / 6

@Schneewittchen29 za pozno stwierdzona dysleksja badz mega lenistwo do tego rzadko pisze po Polsku i przez wiele lat tego nie robilem , a teraz poprostu nie chce mi sie .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
-4 / 4

@peghehe Ech podejrzewam, że równie ambitnie podszedłeś do studiowania genezy religii... Liczę na to, że chociaż dwa fora ateistyczne odwiedziłeś, nim uznałeś ich postulaty jako swoje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P peghehe
+1 / 3

@Saladyn1 Moj poglad na czarna zaraza jak i innych pasozytow uksztaltowal sie jeszcze przed 2000 rokiem . Ze szczerych checi przekonania sie do jednej z religi i wlasnie czytanie o religi o tym jak powstala jak ewoluowala oraz dokonania obslugi na ziemnej tych ,bozkow i innych mitycznych tworow przekonaly mnie o tym ze jest to bujda stworzona do trzymania ludzi pod butem .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rkcb
+7 / 7

Chodzę tylko na pogrzeby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+4 / 8

Tak, nawet pamiętam kiedy. W 1986. Miałem wtedy 15 lat...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BorekL_R
-1 / 1

@belzeq Bierzmowanie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar be4bee
+11 / 13

@MEATLOAF są cmentarze komunalne. Nikomu w nic nie musiałam wchodzić gdy zmarł mój tato.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+5 / 7

@MEATLOAF
Ustawa o Cmentarzach i Chowaniu Zmarłych z 31 stycznia 1959 roku (Dziennik Ustaw 1959 nr 11 poz. 62).
Ustawa gwarantuje pochówek osób Zmarłych bez względu na ich rodzaj wyznania jaki praktykowali za życia czy filozofię jaką wyznawali. Jeśli na terenie gminy istnieje tylko jeden cmentarz i jest nim cmentarz wyznaniowy, zarządca cmentarza nie ma prawa odmówić pochówku osobie niewierzącej.

Polacy, przestańcie się bać klechów!!! Niech no pajac odmówi to na policję albo do gminy i dostanie grzywnę.

A co do "z godnością" to daruj, ale wydaje mi się, że kłamca (wmawia istnienie czegoś czego nie ma) z pedofilskiej szajki odmawiający czary i gusła, gadający brednie nad trupem to mało godna perspektywa.

Masz tu profesjonalistów. Najpierw rozmawiają z rodziną, chcą poznać historię zmarłego. Mają wyczucie, takt, przygotowują się do ceremonii. Wyjdzie taniej niż w kościele.
https://www.polskiestowarzyszeniepogrzebowe.pl/pl/Lewe-menu/REKOMENDOWANI-Mistrzowie-Swieckich-Ceremonii-Pogrzebowych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MEATLOAF
-2 / 4

@be4bee i co mialem rozdzielic ojca od zony mieli wspolne miejsce itd a odl.cmentarzy u nas to ok 15km tak sie nie robi .jeden klecha chcial 3 tys az mnie korcilo popr.o FV

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 maja 2022 o 21:05

R konto usunięte
+3 / 3

Widzę, że jakiś tuman dał minusa. Może przeraża go prawda.
Oto rzeczony fragment ustawy"
ARTYKUŁ 8
ustęp 2
"W miejscowościach, w których nie ma cmentarzy komunalnych, zarząd cmentarza wyznaniowego jest obowiązany umożliwić pochowanie na tym cmentarzu, bez jakiejkolwiek dyskryminacji, osób zmarłych innego wyznania lub niewierzących."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 maja 2022 o 17:44

avatar be4bee
+4 / 4

@MEATLOAF współczuję ci takiej sytuacji. Taki ksiądz to hiena cmentarna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
0 / 0

@MEATLOAF co za.problem oddzielić zwłoki jednego od.zwlok drugiego? Gdybyś nie był wierzący to byś wiedział, że w zwłokach nie ma życia zatem nie ma też twoich rodziców. Serio nie robi im różnicy gdzie leżą. Podobnie nie powinno robić różnicy tobie, gdzie ich wspominasz. Chodzenie na grób by to robić jest conajmniej bezsensowne. Ale.skoro jesteś wierzący, to twoja sprawa, pamiętaj tylko, że przeniesienie szczątków jest możliwe. Osobiście polecam pomyśleć na urną z.prochsmi bo łatwo przenieść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MEATLOAF
0 / 0

@be4bee zgadzam sie nie bronie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+1 / 1

@7th_Heaven Nadmienię iż cytowana przeze mnie wcześniej ustawa również w Art 8 posiada zapis dotyczący chowania małżonków. Zarządca cmentarza nie może odmówić pochówku małżonka obok małżonka. Czy prawo w tym kraju coś znaczy?
ARTYKUŁ 8
3. Zarząd cmentarza wyznaniowego nie może odmówić pochowania zwłok osób, które posiadają nabyte prawo do pochówku w określonym miejscu tego cmentarza.
4. Prawo to służy, obok osoby określonej w ust. 3, także jej bliskim, to jest małżonkowi, wstępnym, zstępnym, rodzeństwu i przysposobionym.
5. Zwłoki osób, o których mowa w ust. 3 i 4, powinny być przez zarząd cmentarza traktowane na równi ze zwłokami osób należących do wyznania, do którego należy cmentarz, a w szczególności pod względem wyznaczenia miejsca pochowania, właściwego ceremoniału pogrzebowego i wznoszenia stosownych nagrobków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
0 / 0

@rafik5432I dzięki za info

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+6 / 6

Tak. Choć byłem na dobrej drodze, żeby właśnie porządnie zacząć, miałem bowiem taki czas w życiu, kiedy uznałem, że warto mieć jakieś korzenie i tradycje.

Ale w konfesjonale usłyszałem, że jestem nikim, nie jestem Bogu do niczego potrzebny i mam sobie nie myśleć. I mi się odechciało. Skoro nie jestem potrzebny, to nie będę się narzucać.

Tak więc, nie Kod Da Vinci, Nie Harry Potter, nie ideologia LGBT i nie Hallo Kitty, tylko ksiądz dobrodziej ostatecznie mnie wyleczył z kościoła. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KENJI512
+3 / 7

Jak chcę obejrzeć magię, włączam Harrego Pottera. To był fajny film, szczególnie pierwsze części.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
0 / 0

@KENJI512 Pierwsze 3 części bardzo dobre. Później już coraz gorzej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mancy158
-2 / 4

Nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
0 / 4

Przestałem jakieś 25 lat temu ale po długich latach kombinowania, próbowania różnych systemów duchowych i twardego ateizmu powoli wróciłem na granice wiary, pojawiam się regularnie w paru kościołach różnych wyznań i mam masę wierzących w kręgu przyjaciół i znajomych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+1 / 1

@Albiorix Co zaważyło o Twoim powrocie jeśli wolno zapytać? Domyślam się, że nie jesteś już młody. Zatem czy to jakieś głębokie przemyślenia, czy może zwykły strach typu "niedługo pewnie umrę, a co jeśli Bóg jednak istnieje?"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+2 / 4

@rafik5432I
1. Żałoba i ostatnie życzenia wierzącej mamy. Oczywiście nie mogę zacząć wierzyć na życzenie, ale mogę "dać szansę" duchowości i na nowo przyjrzeć się tym koncepcjom.
2. Pozytywne doświadczenia z kilkoma religijnymi rodzinami i jednostkami.
3. Kiedy byłem młody i wierzący, miałem trochę religijnych "odjazdów", których nie udało mi się później odtworzyć ani narkotykami ani patrzeniem na gwiazdy i góry i refleksje o swoim miejscu w kosmosie. Dzisiaj jestem raczej ostrożny z budowaniem życia na odmiennych stanach świadomości. Jest tysiąc sposobów na zrobienie tego bardzo głupio. Ale wciąż jest to mocna alternatywa dla stagnacji, depresji, rutyny, czy poczucia bezsensu. Oczywiście można też napędzać życie ciekawymi projektami i relacjami z ludźmi - i też to robię. Czasem idzie lepiej a czasem gorzej.
4. Możliwość bycia katolickim diakonem żonatym z anglikańską pastorką wydawała mi się zabawnym kamykiem do rzucania w tryby myślenia różnych ludzi! Aczkolwiek się nie udało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+2 / 2

@Albiorix Rozumiem, dziękuję za odpowiedź. Zastanawiam się bo jestem po 30. Jeśli kiedyś by i mnie dopadła chęć powrotu z teraźniejszego punktu widzenia uznać bym musiał całe swoje życie ateisty za porażkę intelektualną. Mam nadzieję, że to nie nastąpi.
Dla mnie najważniejsza jest prawda, bez względu na to jaka ona jest. Interesuje mnie tylko stan faktyczny rzeczywistości i chce zbliżyć się do niego na tyle ile to możliwe. Poznać i maksymalnie zrozumieć świat.
Bez znaczenia jest mój strach, lęki, nadzieja, myślenie życzeniowe.
Jeśli Bóg go stworzył chce to wiedzieć i podążać za nim bo cóż innego może być ważniejsze.
Obecnie ponad wszelką wątpliwość jestem ateistą. Nie widzę by to mogło się zmienić w bliskiej przyszłości, raczej przeciwnie, bowiem im więcej myślę i czytam tym bardziej ateizm.
Kto wie co przyniesie przyszłość. Tylko prawda.
Bywaj zdrów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+2 / 2

@rafik5432I spędziłem jakieś 20 lat próbując to rozgryźć intelektualnie. Startując jako wierzący uważałem że wierzyć należy więc kombinowałem tak żeby w swojej "teorii metafizycznej" był Bóg. Na jakimś etapie zauważyłem że tak sobie skonstruowałem system, że mój "Bóg" był zasadniczo zbiorem praw fizyki a nie bytem osobowym i nazywanie tego "Bogiem" jest naciągane i głupie, ergo - jestem ateistą. I to było w sumie spoko, nie mogę powiedzieć, żeby czegoś mi brakowało w materialistycznym rozumieniu świata. Wszystko w kwestiach fundamentów ontologicznych i epistemologicznych miałem poukładane w głowie i w miarę działało. Już jako ateista, nie wierząc w uniwersalną prawdę przeszedłem do sposobu myślenia według "użytecznych modeli" zamiast "uniwersalnej prawdy", która jest nieco problematyczną koncepcją w czystym materializmie. A z tym podejściem znowu, nie ma za bardzo mowy o "Bóg istnieje" / "Bóg nie istnieje", jest tylko "Czy wyobrażając sobie że Bóg istnieje jestem w stanie przeprowadzić lepsze czy gorsze prognozy niż wyobrażając sobie że nie? I w ogóle co to znaczy 'istnieje'?". Więc pozwalam sobie na pogoń za ulotnym abstraktem "jaki byłby cel istnienia gdyby istnienie miało cel?". W międzyczasie, próbuję nie zapominać że codzienne życie też istnieje i po prostu nie być dupkiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2022 o 1:31

avatar odie
+3 / 5

Przestałem zanim to było modne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+1 / 5

Tak, już dosyć dawno. Gardzę z całego serca tą instytucją o charakterze mafijnym. Jest to sekta.
Ponadto nie wierzę w boga, żadnego ze znanych mi a znam ich kilkudziesięciu.
W XXI wieku wiara w zabobony to jak naplucie w twarz wszystkim którzy walczyli o świeckość, ludziom nauki którzy budowali cywilizację i tym którzy swoim cierpieniem (bo nie mieli dostępu do nauki) torowali drogę do rozwoju.
Innymi słowy to troszkę wstyd tak bezrefleksyjnie przyjmować dogmaty i religijne brednie za prawdę bez kszty racjonalnej analizy.
To moja opinia do której mam prawo, żeby mnie czasami ministranci kaczora nie wsadzili za kratki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Traehflow
+2 / 4

Ależ skad! Chodzę co niedzielę i odwracam krzyż :)))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U ubinjlit
-1 / 7

nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PeterGabriel44
+1 / 1

Nigdy nawet nie zacząłem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y youstyna83
+2 / 2

Z piętnaście lat już będzie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MarcelinaMarcelina
-2 / 4

Nieee, chodzę tylko na potrzeby, chrzciny, komunie, Boże Narodzenie i Wielkanoc, a ślub tylko w kościele ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 0

@MarcelinaMarcelina Ależ hipokryzja :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B barafiki
0 / 0

tak

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D deemerd
0 / 0

nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B blank2
+1 / 3

Od ponad 30 lat nie chodzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kazik8626
-1 / 1

Dopiero zacząłem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I iceczar
0 / 4

boga w kościele nie ma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+1 / 1

@iceczar A gdzie fizycznie jest?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I iceczar
0 / 0

@rafik5432I nikt go nie widział, nikt go nie słyszał, nie pojawił się, nie pokazał

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ZdzichuMalek
0 / 4

przestałem i namawiam innych. wcale kościół nie jest potrzebny bo i w domu itd można się pomodlić, wyciszyć..... a już na pewno z dala od tych ciuli w kieckach czarnych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Advance070
+1 / 1

Wiara w Boga zawsze powinna być indywidualną sprawą każdego człowieka. Czy chodzisz do kościoła czy nie, zawsze pomodlić możesz się gdziekolwiek i kiedykolwiek. Słuchanie księży nie zaprowadzi Cię nigdzie, wręcz przeciwnie, cofniesz się do Ciemnogrodu. Ta instytucja upadnie w przyszłości bo coraz mniej ludzi chce tam chodzić. Gdy ludzie urodzeni w XX wieku odejdą, odejdzie wraz z nimi kościół.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O OrnitologEmil
-2 / 4

Możecie pluć na kościół, możecie publikować tysiące takich prowokacyjnych materiałów. Szkoda, że nie będzie relacji z ostatnich godzin waszego życia. Wtedy wypłynie wasza hipokryzja, ale Bóg wam wybaczy, jeśli okażecie skruchę. Nawet taki okaz, jak Anton LaVey ( twórca biblii i kościoła szatana) na łożu śmierci przepraszał Boga i żałował tego, co zrobił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar okiem_inteligenta
-1 / 3

@OrnitologEmil czy to potwierdzone info?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
0 / 0

@OrnitologEmil Mogę prosić o nagranie z tych rzekomych "nawróceń na łożu śmierci"? Bo pracownicy firmy "Kościół Katolicki" dużo o tym mówią tak samo, jak dużo mówią o "opętaniach przez demony", "egzorcyzmach", "ccudownych objawieniach", tylko pomimo 21 wieku nadal nie ma ANI NAWET JEDNEGO nagrania pokazującego cokolwiek takiego. Mało tego: w JEDYNYCH DWÓCH przypadkach, gdy klechy zgodziły się zbadać sprawę przez niezależnych ekspertów, wyszło, że,,,, KLAMIĄ (szok, nie? :-) ). Otóż sprawę "opętania" Aneleise zbadali lekarze i wyszło, ze miała schizofrenię (na które miała brać leki, ale nie brała - być może z powodu wpływu księdza). Druga sprawa to "całun turyński" -- jest to szmata wyprodukowana w 12 wieku w okolicach Wenecji (wiadomo to po użytej farbie, włóknie, oraz grupie krwi).

Czyli TYLKO DWA RAZY W HISTORII kościól pozwolił coś zbadać niezależnym ekspertom i tylko te dwa razy okazało się, że kłamią :-) Więcej już tego błędu kościół nie popełnia i nigdy nie dopuszcza niezależnych ekspertów do niczego :-)

No więc... Nadal czekam na te nagrania z nawróceń na łożu śmierci. Bo, jakoś tak, nie wierzę klechom na słowo, nie wiedziec czemu :-) Przypominam, że ta mafia żyje z wmawiania ludziom, że w chmurach żyje koleś :-))))) Kłamanie, to jest ich literalny biznesplan :-))))))))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar brajanpiast
-1 / 3

Kościół to sekta, która wie, że tylko głupich są w stanie utrzymać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

6 lat tak na dobre. A i wcześniej jakoś tak bez przekonania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem