@Iiyrryyr3iit dokładnie - na budowie bez żadnych umiejętności zwyczajny ćwok z ulicy bez fachu przyjdzie i wykręci 4 tys na rękę. Pierdoły piszecie o 2 tys - chyba że bibliotekarz - no ale to trzeba było nie studiować bibliotekoznawstwa........ zresztą jak roztropny to i taki potrafi dorobić wszędzie szukają rąk do pracy
@Massai Chyba nie zrozumiałeś tego co jest napisane, a jest napisane wyraźnie 2000zł vs 2000euro
Jeżeli podasz 10000zł, to przelicz również 10000euro. @Hesher napisał, że używanie argumentu (tego co Ty dokładnie) to uważanie ludi za debili. Zarobki są podobne jak w Polce, tylko waluta inna XD tam zarabiasz 3000euro a tutaj 3000zł ... ceny żywności są identyczne jak w Polsce (IDENTYCZNE), jedyny koszt, któy będzie podobnie przeliczny 1 do 1, to wynajem mieszkania.
@Iiyrryyr3iit @next_1
@Hamster88 ok. Na budowie zarobisz 20tys zl(jeśli robisz jako fachowiec) w de zarabisz 20tys euro?
W it, lekarz czy inny specjalista w pl zarobi 30tys netto. W Niemczech 30tys euro ? Gdzie? :)
W usa tak ale nie w ue
2000 Eur. Netto w germanii to bajka,jak 1500 na rękę to i tak dobrze.Oczywiście są firmy,gdzie robotnik wyciąga powyżej 2 koła,ale to żadkość,i takie firmy to nie zabawka,tam jest rygor i dyscyplina jak w obozach.Większość wyciąga poniżej 1500 eur.A co mają powiedzieć renciści co dostają od 450 do 1000 eur. renty.Mogą liczyć tylko na dosyć jeszcze pomocny socjal od państwa,ale jak długo? i ta biurokracja daje na nerwy.
@Iiyrryyr3iit dokładnie - porównanie "pensji minimalnej" jest bez sensu, nie znam nikogo w Polsce, kto zarabiałby 2000 złotych na rękę. Sam jestem programistą, w Polsce zarabiam "na rękę" jakieś 4 tysiące euro, w Niemczech, czy Danii najwyżej 6-7 tys. euro (tam już dla tego typu wynagrodzenia podatki są olbrzymie).
@Hamster88
"Chyba nie zrozumiałeś tego co jest napisane, a jest napisane wyraźnie 2000zł vs 2000euro"
ale dlaczego porownujemy 2000zl i 2000euro? jedno i drugie to magiczne liczby ktore nic nie oznaczaja. w dodatku jest to spora manipulacja
minimalna pensja w niemczech to 1500 euro, w polsce 3000zl, wiec porownujac 1:1 wychodzi na to ze polak zarabiajacy najnizsza krajowa ma 2x wiecej niz niemiec za ta sama stawke
dlatego jesli chcesz faktycznie porownac dane z dwoch roznych krajow, wez srednia zarobkow z obu krajow i rob wtedy porownanie. wtedy masz liczby ktore cos reprezentuja
druga rzecza bedzie odliczenie kosztow zycia, wynajem mieszkania w centrum warszawy bedzie inny niz w centrum berlina
@konotori użyj internetu. Np. montaż dachu to koszt 30tys zl robocizny. 2 ludzi robi to 2 tygodnie. Wychodzi po 30 tys na rękę. To samo np. elektryk, dom robi 2 tygodnie. Cena 15tys zl. Wychodzi 30 tys zl na miesiąc. Te ceny sa w necie dostępne dla każdego, to żadna tajemnica :). Tyle samo zarabia np koparkowy, gość od studni głębinowych itd.
@Iiyrryyr3iit
ahahhahhahaha XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD odezwał się poseł albo ktoś z nadania PIS co nie zna życia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jestem po studiach staż umiejętności i mam 3500 na rękę.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
7 czerwca 2022 o 17:17
@next_1
Po kocham Polskę, ale nienawidzę PISu proste !!!!!!!!!!!!
Chcę innej Polski !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Iiyrryyr3iit odejmij sobie jeszcze koszty prowadzenia firmy, zusy, podatki, koparka spala masę paliwa, jakoś trzeba też dojechać na miejsce montażu dachu, budowy, często dochodzi też nocleg, już nie wspominając o naprawach sprzętu czy przeglądach itd. Uwierz mi żaden koparkowy czy elektryk nie zarabia 30 tysięcy na miesiąc. To że montaż dachu kosztuje 30 tysięcy nie znaczy, że dwóch dekarzy dostanie po 15 tysięcy za tę robotę. To tak jakby mówić, że na umowie o pracę zarabiasz 15 tysięcy, bo tyle masz na umowie, a w rzeczywistości dostajesz ok 10k zł.
@kuciol no przecież podaję konkretne liczby, które mozna zweryfikować lub samemu znaleźć. To nie jest kwestia wiary :) załóż firmę np usługi hydrauliczne i za 2 lata będziesz zarabiał min 20tys zl na miesiąc. To żadna tajemnica :)
@CP666 a ja w czwartek zapłaciłem za montaż ogrodzenia - 200m. 8tys zl (na czarno/rękę). Dwóch ludzi pracowało 4dni. Ich koszt to benzyna do samochodu i wiertnicy. Wychodzi, że zarabiają 1tys na dzień. Pracują też w soboty, ja czekałem na nich blisko 3 miesiące. Mi z obliczeń wychodzi ponad 20tys zl na rękę :)
@rafalb33
godzine pracy, ale czyjej pracy? bo godzina mojej pracy bedzie kosztowac wiecej niz np godzina pracy kasjerki w ichniejsyzm supermarkecie
druga sprawa, koszty zycia. hans moze ma wyzsza pensje netto, ale jak odliczymy od niej koszty wynajmu mieszkania zywnosci i uslug moze sie okazac ze benzyny wcale nie kupi duzo wiecej
@Iiyrryyr3iit 1. Trzeba być w tym naprawdę dobrym i się na tym znać, 2. Przychód to nie dochód. 3. Trzeba mieć tak lekko licząc 100 tyś na start na taką firmę. 4. Jak nie masz wtyków t cię zniszczy powszechne kolesiostwo.
@kuciol trzeba było zostać kierowcą ciężarówki zamiast studiować socjologię. W transporcie krajowym 6000 zl na rękę i wolne weekendy. Wszystkie. A wy co korposzczurki? Dalej w klatkach za 2000 zł z nadgodzinami i sobotami zdalnie?
@Iiyrryyr3iit A ile zarobki kasjerka w markecie, szeregowy pracownik administracji, w call center, sprzątaczka, pracownik produkcyjny, kelner, czy ekspedient na stacji benzynowej. Ile Ptaszynko? No dawaj. Jaka jest mediana u nas, a jaka tam?
@rapper3d A to w soboty towar do sklepów nie wjeżdża? Pierwsze słyszę... więc o jakich wolnych weekendach Ty mówisz? To chyba zależy w jakiej firmie się robi :)
@rapper3d Mam średnie, jestem zastępcą kierownika w fabryce, mam 7 na ręke. Studia rzuciłem po 2 miesiącach. A prawko C+E to koszt koło 10 tyś także też zabawa dla ludzi którzy na pieniądze nie narzekają.
@Massai mój mąż w Niemczech dostaje większą pensje w euro, niż analogicznie w Polsce w złotówkach. W efekcie w przeliczeniu na złotówki zarabia 4 - 5 razy tyle co w Polsce za tę samą pracę. Paliwo woli tankować w Niemczech, bo choć wychodzi nieznacznie drożej (u nas 8 zł, u nich 9zl z hakiem) to jest znacznie lepsze jego zdaniem (efektywniejsze)
@Iiyrryyr3iit co ty bredzisz chłopie. Gdzie jest w Polsce budowa na której zarabia się 20tys?? I jaki to miałby być fachowiec?? Chyba prezes spółki z PiSu
@papieros1 pracujesz w Niemczech?? Chyba przy zamiataniu ulic. Choć i tam 1500 jest absolutnym minimum.... Znam setki ludzi pracujących w Niemczech, wśród nich nawet totalne łamagi i miernoty, plątające się po budowie, a zarabiają minimum 2500 euro. Ogarnięci spokojnie biorą po 4 tys, pracowici 5 i więcej. 20 euro za godzinę to jedna ze standardowych stawek, 15-18 dość niskie, za 10-12 to tylko Białoruscy pomocnicy robią. 10 euro x 180 godzin to już masz 1800 euro a na przemysłowcem nikt raczej 8h dziennie nie robi, tylko standardowo 10 i często też soboty.
@7th_Heaven proszę bardzo. Najprostsza z prac na budowie. Sciany. https://kb.pl/cenniki/sciany-z-betonu-komorkowego/
U mnie na budowie widziałem, ze 1m2 robią max w 30min. Po krótkich obliczeniach wychodzi ze zarabiają min 20tys zl. Podaję ci realne stawki. Czego nie rozumiesz?
@Iiyrryyr3iit ale ty jesteś ciemny człowieku.... Wiesz jaki jest koszt pracy "na czarno"? Nie masz ubezpieczenia zdrowotnego, nie masz ubezpieczenia społecznego, nie masz składek emerytalnych, nie masz ochrony prawnej, nie możesz zawierać umów. Tylko ćwokom się wydaje że to się opłaca a potem kwik.
Nie, nie zarobisz 20tys na usługach hydraulicznych zakładając firmę. W ogóle zakładając firmę, zauważ, musisz sam ogarnąć sobie zlecenia. Może się trafić miesiąc, że nałapiesz robót, wszystkie będą szybkie, proste i zarobisz dużo, ale może się trafić kolejne 2 miesiące że nie zarobisz nic, albo będziesz miał straty, bo ci sprzęt padnie, ktoś cię nie wypłaci, itd
Przestań porównywać pracy na działalności z pracą na umowie, bo usilnie starasz się pokazać, że średnie zarobki w Niemczech są niskie, podczas gdy podajesz niemieckie zarobki etatowe, przyrównując je do przykładowych przychodów (bo nawet nie dochodów!) małych firm w Polsce. No ręce opadają
@7th_Heaven piszę o tym, ze samodzielny robotnik w Polsce w budowlańce moze zarobic na rękę 20tys zl. Raz zarobi 30tys w inny miesiąc 10tys. Podaje różne realne stawki i przykłady. Nic nie poradzę gdy nie uznajesz faktów.
Taki budowlaniec może też uczciwie płacić podatki i oddać 25% tego co zarobi. Bedzie mial 15tys zl w kieszeni.
@Pasqdnik82 u nas sie nie wozi w soboty. Chlodniami jezdzilem i tez pon- pt tyle ze nocami zeby na rano mięsiwo w sklepach bylo. Na firance latam glownie z budowlanką i w piatek o 16 juz w domu browara odbezpieczam
@kuciol owszem to jest taki koszt ale również da się je w znakomitej większosci sfinansować przez urząd pracy. Jedynie oplaty za egzaminy, wydanie prawa jazdy, swiadectwo kwalifikacji i kartę kierowcy trzeba zaplacic samemu. Ale to juz niewielkie koszta.
@papieros1 nie do końca jest tak jak piszesz. Zacznę od tego że mieszkam I pracuję w niemczech od wielu lat. Po pierwsze jeśli znajdziesz tutaj pracę przez oszusta czyli agencje lub naganiacza (najczęściej polaka) to faktycznie zarobisz mało lub nic. Ale jeśli znasz język chociaż w podstawowym stopniu i jesteś pracowity oraz fachowiec np: spawacz,murarz,elektryk... bez problemu zarobisz 3000e na rękę. Tutaj liczy się sumienność i uczciwość ,pijaki,cwaniaczki i kombinatorzy szybko się wykańczają. A jaka jest Twoja historia,że masz tak niskie mniemanie o płacach na zachodzie? Czym się zajmowałeś?
Nasz rząd nie kieruje tych słów do osób posiadających podstawową wiedzę o ekonomii, oni te słowa kierują do swojego elektoratu, tego który tak chętnie na nich głosuje pobierając jednocześnie wszelkie plusy i tarcze antyinflacyjne. Oni zrobią i powiedzą każdą głupotę, by utrzymać władzę. Ciemny lud to kupi.
@KamiAmi A ty kupujesz obrazek kretyna, zestawiającego polską pensję minimalną z dwukrotnością pensji minimalnej w Niemczech.
Żeby w Niemczech zarabiać 2000 euro na rękę, to trzeba być niezłym inżynierem. Takim co w Polsce zarobi 6 -7 tys. pln.
@kucz10 Wszyscy tak gadają, a potem jak przychodzi co do czego to "no tak, tyle byś miał, jakbyś był czegoś tam".
Realia są takie, że w Niemczech zarobki są wyższe, ale to nie proste przeliczenie "polska pensja ale euro"
Programista w Niemczech wcale aż tak więcej nie zarobi. Lekarz owszem, ale tam lekarze to najlepiej wynagradzany zawód.
@KamiAmi Dobra panie "podstawowa wiedza" to teraz pomyśl logicznie, dlaczego ktoś miałby ci sprzedać paliwo po 4zł jak niemiec da mu 9 zł? Ceny będą podobne bo zwyczajnie muszą.
@kuciol "dlaczego ktoś miałby ci sprzedać paliwo po 4zł jak niemiec da mu 9 zł?" - twierdzisz, że Niemiec z Fryburga przyjedzie 800 km do Zgorzelca żeby zatankować, czy może polski dostawca paliwa będzie te 800 km wiózł cysterny, byleby Niemcowi sprzedać?
Można to samo powiedzieć o wszystkich działaniach EU wpływających na cenę energii. Zielone łady itp itd. Uderzy to najbardziej w biedniejsze kraje zacierając ich przewagę wynikającą z tańszej siły roboczej.
Mnie rozbawił właśnie informacja (kolejna) że mamy najtańsze paliwo w UE :P no fakt, może mamy taniej niż na Litwie, Łotwie i Estonii i chyba tyle... po edycji.. może i Rumunia ale nie jestem pewny
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 czerwca 2022 o 17:05
jakiż to Polak nieudacznik zarabia 2000 tys netto?
nie znam takich ludzi - zresztą jak ktoś tyle zarabia to albo ma 2 lewe ręce albo musi być ciężko chory (to akurat rozumiem i współczuję) tylko że tacy ludzie nie mają aut bo ich nie stać. Proste
@next_1 policzcie sobie ile za godzinę bierze robotnik. Kafelkarz, murarz, spawacz, elektryk czy murarz przemnóżcie to przez liczbę godzin w miesiącu. 2tys to robotnik zarabia w jeden weekend a ci lepsi w jeden dzień
@next_1
Biorąc pod uwagę, że najniższa krajowa to chyba 2300 zł na rękę, to tak dużo autor demota się nie pomylił. A, umówmy się, bardzo dużo ludzi zasuwa za najniższą krajową. Ale abstrahując od tego. Autorowi chyba raczej chodziło o pokazanie analogii. Za taką samą kwotę w dwóch różnych krajach kupisz diametralnie różną ilość benzyny
@next_1
Okolice 2k zarabia mnóstwo osób, w tym wykonujący tysiąckrotnie ważniejszą społecznie i bardziej odpowiedzialną robotę niż Twoja. Zarobki nie odzwierciedlają trudu włożonego w jakąś pracę, a rynek nie jest sprawiedliwy, dlatego ocenianie kogoś per nieudacznik tylko dlatego, że nie poszedł do korpo, tylko na przykład ideowo chciał zostać nauczycielem albo ratownikiem górskim, to buractwo do potęgi.
@Iiyrryyr3iit elektryk z dojazdem zgarnia 300/h, dobry kafelkarz (poza tym, że trzeba na niego czekać pół roku) zgarnia 1500zł dziennie, nawet ogrodnik bez żadnej super wiedzy skasował mnie ostatnio 500 za dniówkę 8h.
@mielonka123 i jak zdrowy facet w Polsce może nie potrafić zarobić min 20tys zl na miesiąc? Nie każdy chce kłaść kafelki czy ogrodzenie. Ale to nie zmienia faktu ze zarobek 20tys zl jest osiągalny prawie dla każdego
@Iiyrryyr3iit dobra.. Weź skończ bo wychodzi na to że byle murarz wyciąga 20tysi na miesiąc i ogólnie mamy taki dobrobyt że aż się rzygać chce... Przeczytałem kilka komentarzy i mam wrażenie że oglądam porno do takiego pi&&$@ dawno nie widziałem... Niemcy przy nas to trzeci świat
@Iiyrryyr3iit Fakty? Ja podaję dane statystyczne na temat wynagrodzeń, które jeszcze w dodatku są zawyżane, a i tak 20 tysięcy netto to pułap w którym znajduje się 2 procent populacji polskiej.
@Iiyrryyr3iit ten sam spawacz, który w Polsce zarobi 7 tys zaiwaniając na dwie zmiany upierzony jak bura suka, w Niemczech dostanie 5 tys euro za 200h spokojnej pracy i jeszcze mu pracodawca mieszkanie zapłaci.
*Mówimy o pracownikach etatowych, nie mietkach co klepią fuchy siedząc na lewej rencie
@Iiyrryyr3iit robotnicy pracujący na czarno (na "fuchach") spanikowali i krzyczą sobie chore ceny bo przez kryzys nie mają zleceń, stanęła budowlanka, ludzi nie stać nawet na kredyty, materiały budowlane są tak kosmicznie drogie, że budować się w tym czasie to samobójstwo ekonomiczne.
Idź do firmy remontowej, z zarejestrowaną działalnością i dowiesz się, jakie są faktyczne stawki ich pracowników. Póki co cały czas podajesz tu za przykład Mietków z czarnej strefy.
@7th_Heaven zgadza się. Ja piszę o samodzielnych 'specjalistach'. Jak sie zatrudnisz u kogoś to dostaniesz dużo mniej. Z tego co sie orientuję to ok 40-60 zl za godzinę. Jak masz umowę o pracę to zarabiasz grosze. Samodzielny ma większą odpowiedzialność, nieciągłość dochodu itd. Nikt mu nie mówi co o jak ma robic. Sam musi to ogarniać
@daclaw no, i można płacić 6,50 zł za przejechanie jednego przystanku autobusem miejskim albo popylać wszędzie pieszo. Gorzej jak masz daleko. Albo jak chorujesz przewlekle lub jesteś niepełnosprawny
@FanFiction
Mam takie pytanie: skądś ty wziął cenę benzyny 7,39?
Dzisiaj sprawdzałem na stacji i 95 była po 7,89 zł/l.
Czyli co daje 381 litrów za minimalną pensję.
@FanFiction podajesz kwoty brutto, przy czym różnica w kwotach netto może być już zupełnie inna (w Niemczech się to inaczej wylicza).
Warto też sprawdzić w statystykach jaki procent niemieckiego społeczeństwa ,Arabia najniższą krajową i porównać to z ilością zarabiających polską najniższą krajową Polaków - ta różnica także wiele mówi. Można także po prostu porównać zarobki średnie, nie minimalne.
Ktoś kto mało zarabia ma z reguły starego diesla lub auto z LPG. Można jeśli jeździsz sam poszukać kolegów lub kupić na cieplejsze dni używany rower elektryczny. Chiński skuter spalinowy. Hulajnogę elektryczną. Ale nie trzeba narzekać bo Polak to musi wszędzie mieć wygodnie i prestiżowa jak du.. goła. Ja rozumiem czasem trzeba gdzieś pojechać z rodziną, zakupy z dzieckiem do lekarza, ale to jest max 1500-2000km rocznie przebiegu średnio.
@nicemen1 no tak a skoro w pracy spędzasz więcej czasu niekiedy niż w domu, to po co ci on. lepiej zamieszkaj w szałasie, przynajmniej blisko do chrustu będziesz miał...
@LowcaKomedii koleżanka koleżanki może mówić cenne rzeczy, jeśli ma prawo i możliwość taką wiedzę posiadać. Jeśli pracuje w urzędzie statystycznym np.
Ale co ty możesz o tym wiedzieć? Rozmawiasz tylko z wujkiem Google :)
@7th_Heaven A to dziwne, że do tej pory akurat nigdy się na taką koleżankę nie powołałaś.
Jest jedna rzecz, której ty nie możesz pojąć i której nigdy nie bierzesz pod uwagę - problem takich historyjek ma kilka słabych stron. Osoba z tą "wiedzą" może zwyczajnie kłamać lub to podkolorować. Ty możesz nie ogarnąć co ci powiedziała i przekręcić jej słowa. No i oczywiście ty opowiadająca taką historyjkę o swojej koleżance możesz po prostu kłamać.
To jest trochę zadziwiające, że w XXI wieku dorosła fizycznie osoba, mentalnie nie wiem, dalej nie wie co jest nie tak z anegdotkami i dlaczego są one tak marnym dowodem na cokolwiek. Straszne.
I w tym przypadku osoba-mem, słynąca z historyjek o koleżankach koleżanki, wymaga od kogoś podawania danych statystycznych samemu kompletnie się do tego nie stosując i będąc tego zaprzeczeniem. Dlatego też twój wcześniejszy komentarz wygląda dość komicznie.
"Rozmawiasz tylko z wujkiem Google :) " - i ta rozmowa jest znacznie cenniejsza dowodowo niż te twoje cudawianki o koleżankach, kolegach, znajomych lekarzach, znajomych ratownikach, znajomych szefa twojego znajomego itp :)
@Xar
Gdyż u ciebie nie ma żadnej argumentacji a jedynie hejt. Nawet nie weryfikujesz informacji które podajesz szerokiej grupie ludzi, a gdy ktoś weryfikuje te informacje to jedyne co potrafisz to sączyć jad.
@Xar
Sprawdziłem twój dorobek na tym portalu, gratuluję tak długiej obecności i ilości wrzuconych demotów. Jak widzialem zgadzam się w dużej części z nich. Pozdrawiam :)
Tylko rozumujący człowiek łyka takie kłamstwa pisane przez trolla . Ale jak byś napisał prawdę to juz by nie było takie fajne i antypisowskie. Brzydzę się kłamstwem i kłamcami
po 1. jak w PL ktoś zarabia 2k PLN to w niemczech raczej raczej 1,2k Euro. Po 2. "cena benzyny" nie jest najważniejsza bo gdyby się tylko tym kierować to w wenezueli mają raj. Po 3. Trzeba by porównywać coś bez dopłat "made in PL" i "made in Germany" (poza żywnością) i podejrzewam, że różnica nie byłaby tak duża. No i oczywiście po 4. to, że w PL jest droga to chyba nie jest niespodzianka. Biedniejszy kraj to i jest drożej bo jeśli produkowałbym np. świeczki to dlaczego miałbym ją w PL sprzedawać za 2 zł jak mógłbym w niemczech za 2 Euro? To byłoby ekonomicznie bez sensu. Rozwiązaniem nie jest jednak ciągłe porównywanie i napieprzanie tylko lepsza efektywność pracy co doprowadzi do lepszych zarobków. Z tym rządem który blokuje przedsiębiorców jak się da będzie jednak trudno...
@mosowski jeśli produkujesz świeczki w Polsce to chcąc sprzedać je w Niemczech, musisz je tam dostarczyć, opłacić różne podatki, zorganizować logistykę, magazyn i dystrybucję, więc zysk ze sprzedaży ich tam po 2 euro będziesz miał być może mniejszy niż na miejscu za 2zl
@kripszt oczywiście że to nie to samo. Napisałam wyraźnie "marża rafineryjna Orlenu" nie wiem czemu piszesz o marzy stacji? To zupełnie inna rzecz i o ile mi wiadomo obecne marże stacji nie są wiele wyższe niż zawsze.
@kripszt i nie, na tej stronie kompletnie niczego nie wytłumaczono, to zlepek mdłych ogólników dla obrony rządu i Orlenu, nic więcej. Nie ma tam żadnych konkretów, piszą że cena paliwa nie wynika z marży a bardziej z innych czynników (np wzrost ceny gazu, co jest niedorzeczne) ale nie pokwapili się uściślić jak te konkretne czynniki na cenę oddziałują (mogliby kanister benzyny yebnąć na bilbord, tak jak swego czasu żarówkę, i rozpisać na nim co stanowi jaki procent ceny). Pominęli także informacje skąd w.takim razie wziął się rekordowy zysk Orlenu w tym roku (2,8 mld, o 1mld więcej niż w zeszłym okresie), zwłaszcza wiedząc, że obajtek przerypał kasę spółki na giełdzie
Szybki przykład te same stanowiska tylko inne kraje: pracownik magazynowy Amazona
W Polsce: ok 3000zl na rękę
W Niemczech: ok 1400€ na rękę
Już nie w chodzę w rzeczy typu ilości godzin czy też jakie są wymagania na tych stanowiskach w tych krajach.
@wielkibrat2343 w Niemieckim Amazonie stawka minimalna za godzinę 12,50 euro, w Polsce 22,50zl, przy czym jest to kwota brutto, kwotę netto ciężko porównać, bo w Niemczech jest ona liczona różnie dla różnych osób (łącznie z tym, że w Niemczech sam decydujesz o tym, czy mają ci potrącać podatek na kościół)
Ale jak Polak zarabia 10 tysięcy pln na rękę, to może kupić 1500l paliwa...
@Massai a jak 30tys to może 4500l. I kto ma lepiej ?
Gdzie Polak zarabia 2tys jak najprostsza praca fizyczna to min 10 tys ?
@Iiyrryyr3iit dokładnie - na budowie bez żadnych umiejętności zwyczajny ćwok z ulicy bez fachu przyjdzie i wykręci 4 tys na rękę. Pierdoły piszecie o 2 tys - chyba że bibliotekarz - no ale to trzeba było nie studiować bibliotekoznawstwa........ zresztą jak roztropny to i taki potrafi dorobić wszędzie szukają rąk do pracy
@Massai Chyba nie zrozumiałeś tego co jest napisane, a jest napisane wyraźnie 2000zł vs 2000euro
Jeżeli podasz 10000zł, to przelicz również 10000euro. @Hesher napisał, że używanie argumentu (tego co Ty dokładnie) to uważanie ludi za debili. Zarobki są podobne jak w Polce, tylko waluta inna XD tam zarabiasz 3000euro a tutaj 3000zł ... ceny żywności są identyczne jak w Polsce (IDENTYCZNE), jedyny koszt, któy będzie podobnie przeliczny 1 do 1, to wynajem mieszkania.
@Iiyrryyr3iit @next_1
@Hamster88 to czemu nie wyjdziesz skoro tak dobrze i tanio za granicą?
@Hamster88 ok. Na budowie zarobisz 20tys zl(jeśli robisz jako fachowiec) w de zarabisz 20tys euro?
W it, lekarz czy inny specjalista w pl zarobi 30tys netto. W Niemczech 30tys euro ? Gdzie? :)
W usa tak ale nie w ue
@Hamster88 Pensja minimalna w Niemczech - 1000 euro na rękę.
Pensja minimalna w Polsce 2000 pln na rękę.
Nie, w Niemczech nie dostaniesz takiej samej pensji kwotowo, tyle że w euro.
Co więcej, zdziwisz się jak spłaszczone są siatki płac.
2000 Eur. Netto w germanii to bajka,jak 1500 na rękę to i tak dobrze.Oczywiście są firmy,gdzie robotnik wyciąga powyżej 2 koła,ale to żadkość,i takie firmy to nie zabawka,tam jest rygor i dyscyplina jak w obozach.Większość wyciąga poniżej 1500 eur.A co mają powiedzieć renciści co dostają od 450 do 1000 eur. renty.Mogą liczyć tylko na dosyć jeszcze pomocny socjal od państwa,ale jak długo? i ta biurokracja daje na nerwy.
@Iiyrryyr3iit dokładnie - porównanie "pensji minimalnej" jest bez sensu, nie znam nikogo w Polsce, kto zarabiałby 2000 złotych na rękę. Sam jestem programistą, w Polsce zarabiam "na rękę" jakieś 4 tysiące euro, w Niemczech, czy Danii najwyżej 6-7 tys. euro (tam już dla tego typu wynagrodzenia podatki są olbrzymie).
@Iiyrryyr3iit powiedz mi gdzie zarobisz 20 tysięcy na budowie, nawet jako fachowiec?? Coś przesadziłeś z tym wynagrodzeniem.
@Hamster88
"Chyba nie zrozumiałeś tego co jest napisane, a jest napisane wyraźnie 2000zł vs 2000euro"
ale dlaczego porownujemy 2000zl i 2000euro? jedno i drugie to magiczne liczby ktore nic nie oznaczaja. w dodatku jest to spora manipulacja
minimalna pensja w niemczech to 1500 euro, w polsce 3000zl, wiec porownujac 1:1 wychodzi na to ze polak zarabiajacy najnizsza krajowa ma 2x wiecej niz niemiec za ta sama stawke
dlatego jesli chcesz faktycznie porownac dane z dwoch roznych krajow, wez srednia zarobkow z obu krajow i rob wtedy porownanie. wtedy masz liczby ktore cos reprezentuja
druga rzecza bedzie odliczenie kosztow zycia, wynajem mieszkania w centrum warszawy bedzie inny niz w centrum berlina
@konotori użyj internetu. Np. montaż dachu to koszt 30tys zl robocizny. 2 ludzi robi to 2 tygodnie. Wychodzi po 30 tys na rękę. To samo np. elektryk, dom robi 2 tygodnie. Cena 15tys zl. Wychodzi 30 tys zl na miesiąc. Te ceny sa w necie dostępne dla każdego, to żadna tajemnica :). Tyle samo zarabia np koparkowy, gość od studni głębinowych itd.
@Iiyrryyr3iit Średnia płac w Polsce wynosi 5929,05 zł brutto, przy czym 80% ludzi nie zarabia nawet tyle. Do tego widać jak umiesz liczyć....
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 czerwca 2022 o 16:58
@Iiyrryyr3iit
ahahhahhahaha XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD odezwał się poseł albo ktoś z nadania PIS co nie zna życia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jestem po studiach staż umiejętności i mam 3500 na rękę.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 czerwca 2022 o 17:17
@next_1
Po kocham Polskę, ale nienawidzę PISu proste !!!!!!!!!!!!
Chcę innej Polski !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Iiyrryyr3iit odejmij sobie jeszcze koszty prowadzenia firmy, zusy, podatki, koparka spala masę paliwa, jakoś trzeba też dojechać na miejsce montażu dachu, budowy, często dochodzi też nocleg, już nie wspominając o naprawach sprzętu czy przeglądach itd. Uwierz mi żaden koparkowy czy elektryk nie zarabia 30 tysięcy na miesiąc. To że montaż dachu kosztuje 30 tysięcy nie znaczy, że dwóch dekarzy dostanie po 15 tysięcy za tę robotę. To tak jakby mówić, że na umowie o pracę zarabiasz 15 tysięcy, bo tyle masz na umowie, a w rzeczywistości dostajesz ok 10k zł.
@Iiyrryyr3iit W Polsce kierownik budowy zarabia 5-6 tys. złotych.
@konotori oni robią na czarno. Nie ma podatków dochodowych czy zusu. Za ewentualny hotel płacisz ekstra. Ich koszt to max 2 tys zl na miesiąc
@mieteknapletek najlepszym przelicznikiem bedzie ile litrów paliwa kupisz za godzinę pracy w Niemczech i Polsce
@kuciol no przecież podaję konkretne liczby, które mozna zweryfikować lub samemu znaleźć. To nie jest kwestia wiary :) załóż firmę np usługi hydrauliczne i za 2 lata będziesz zarabiał min 20tys zl na miesiąc. To żadna tajemnica :)
@CP666 a ja w czwartek zapłaciłem za montaż ogrodzenia - 200m. 8tys zl (na czarno/rękę). Dwóch ludzi pracowało 4dni. Ich koszt to benzyna do samochodu i wiertnicy. Wychodzi, że zarabiają 1tys na dzień. Pracują też w soboty, ja czekałem na nich blisko 3 miesiące. Mi z obliczeń wychodzi ponad 20tys zl na rękę :)
@rafalb33
godzine pracy, ale czyjej pracy? bo godzina mojej pracy bedzie kosztowac wiecej niz np godzina pracy kasjerki w ichniejsyzm supermarkecie
druga sprawa, koszty zycia. hans moze ma wyzsza pensje netto, ale jak odliczymy od niej koszty wynajmu mieszkania zywnosci i uslug moze sie okazac ze benzyny wcale nie kupi duzo wiecej
@Iiyrryyr3iit 1. Trzeba być w tym naprawdę dobrym i się na tym znać, 2. Przychód to nie dochód. 3. Trzeba mieć tak lekko licząc 100 tyś na start na taką firmę. 4. Jak nie masz wtyków t cię zniszczy powszechne kolesiostwo.
@kuciol trzeba było zostać kierowcą ciężarówki zamiast studiować socjologię. W transporcie krajowym 6000 zl na rękę i wolne weekendy. Wszystkie. A wy co korposzczurki? Dalej w klatkach za 2000 zł z nadgodzinami i sobotami zdalnie?
@Iiyrryyr3iit te trzy miesiące byly potrzebne żeby wytrzeźwieli. Dlatego czekałeś
@Iiyrryyr3iit A ile zarobki kasjerka w markecie, szeregowy pracownik administracji, w call center, sprzątaczka, pracownik produkcyjny, kelner, czy ekspedient na stacji benzynowej. Ile Ptaszynko? No dawaj. Jaka jest mediana u nas, a jaka tam?
@Ynfluencer zgadza sie ale zawsze możesz zmienić pracę i zająć sie np budowlanką
@rapper3d A to w soboty towar do sklepów nie wjeżdża? Pierwsze słyszę... więc o jakich wolnych weekendach Ty mówisz? To chyba zależy w jakiej firmie się robi :)
@rapper3d Mam średnie, jestem zastępcą kierownika w fabryce, mam 7 na ręke. Studia rzuciłem po 2 miesiącach. A prawko C+E to koszt koło 10 tyś także też zabawa dla ludzi którzy na pieniądze nie narzekają.
@Massai mój mąż w Niemczech dostaje większą pensje w euro, niż analogicznie w Polsce w złotówkach. W efekcie w przeliczeniu na złotówki zarabia 4 - 5 razy tyle co w Polsce za tę samą pracę. Paliwo woli tankować w Niemczech, bo choć wychodzi nieznacznie drożej (u nas 8 zł, u nich 9zl z hakiem) to jest znacznie lepsze jego zdaniem (efektywniejsze)
Przepraszam 5 - 6 razy tyle
@Iiyrryyr3iit co ty bredzisz chłopie. Gdzie jest w Polsce budowa na której zarabia się 20tys?? I jaki to miałby być fachowiec?? Chyba prezes spółki z PiSu
@papieros1 pracujesz w Niemczech?? Chyba przy zamiataniu ulic. Choć i tam 1500 jest absolutnym minimum.... Znam setki ludzi pracujących w Niemczech, wśród nich nawet totalne łamagi i miernoty, plątające się po budowie, a zarabiają minimum 2500 euro. Ogarnięci spokojnie biorą po 4 tys, pracowici 5 i więcej. 20 euro za godzinę to jedna ze standardowych stawek, 15-18 dość niskie, za 10-12 to tylko Białoruscy pomocnicy robią. 10 euro x 180 godzin to już masz 1800 euro a na przemysłowcem nikt raczej 8h dziennie nie robi, tylko standardowo 10 i często też soboty.
@7th_Heaven proszę bardzo. Najprostsza z prac na budowie. Sciany. https://kb.pl/cenniki/sciany-z-betonu-komorkowego/
U mnie na budowie widziałem, ze 1m2 robią max w 30min. Po krótkich obliczeniach wychodzi ze zarabiają min 20tys zl. Podaję ci realne stawki. Czego nie rozumiesz?
@Iiyrryyr3iit ale ty jesteś ciemny człowieku.... Wiesz jaki jest koszt pracy "na czarno"? Nie masz ubezpieczenia zdrowotnego, nie masz ubezpieczenia społecznego, nie masz składek emerytalnych, nie masz ochrony prawnej, nie możesz zawierać umów. Tylko ćwokom się wydaje że to się opłaca a potem kwik.
Nie, nie zarobisz 20tys na usługach hydraulicznych zakładając firmę. W ogóle zakładając firmę, zauważ, musisz sam ogarnąć sobie zlecenia. Może się trafić miesiąc, że nałapiesz robót, wszystkie będą szybkie, proste i zarobisz dużo, ale może się trafić kolejne 2 miesiące że nie zarobisz nic, albo będziesz miał straty, bo ci sprzęt padnie, ktoś cię nie wypłaci, itd
Przestań porównywać pracy na działalności z pracą na umowie, bo usilnie starasz się pokazać, że średnie zarobki w Niemczech są niskie, podczas gdy podajesz niemieckie zarobki etatowe, przyrównując je do przykładowych przychodów (bo nawet nie dochodów!) małych firm w Polsce. No ręce opadają
@Pasqdnik82 kolega zapewne robi w firmie tatusia ;)
@7th_Heaven piszę o tym, ze samodzielny robotnik w Polsce w budowlańce moze zarobic na rękę 20tys zl. Raz zarobi 30tys w inny miesiąc 10tys. Podaje różne realne stawki i przykłady. Nic nie poradzę gdy nie uznajesz faktów.
Taki budowlaniec może też uczciwie płacić podatki i oddać 25% tego co zarobi. Bedzie mial 15tys zl w kieszeni.
@Pasqdnik82 u nas sie nie wozi w soboty. Chlodniami jezdzilem i tez pon- pt tyle ze nocami zeby na rano mięsiwo w sklepach bylo. Na firance latam glownie z budowlanką i w piatek o 16 juz w domu browara odbezpieczam
@rapper3d Więc jak napisałem, zależy od firmy :)
@kuciol owszem to jest taki koszt ale również da się je w znakomitej większosci sfinansować przez urząd pracy. Jedynie oplaty za egzaminy, wydanie prawa jazdy, swiadectwo kwalifikacji i kartę kierowcy trzeba zaplacic samemu. Ale to juz niewielkie koszta.
@papieros1 nie do końca jest tak jak piszesz. Zacznę od tego że mieszkam I pracuję w niemczech od wielu lat. Po pierwsze jeśli znajdziesz tutaj pracę przez oszusta czyli agencje lub naganiacza (najczęściej polaka) to faktycznie zarobisz mało lub nic. Ale jeśli znasz język chociaż w podstawowym stopniu i jesteś pracowity oraz fachowiec np: spawacz,murarz,elektryk... bez problemu zarobisz 3000e na rękę. Tutaj liczy się sumienność i uczciwość ,pijaki,cwaniaczki i kombinatorzy szybko się wykańczają. A jaka jest Twoja historia,że masz tak niskie mniemanie o płacach na zachodzie? Czym się zajmowałeś?
Nasz rząd nie kieruje tych słów do osób posiadających podstawową wiedzę o ekonomii, oni te słowa kierują do swojego elektoratu, tego który tak chętnie na nich głosuje pobierając jednocześnie wszelkie plusy i tarcze antyinflacyjne. Oni zrobią i powiedzą każdą głupotę, by utrzymać władzę. Ciemny lud to kupi.
@KamiAmi A ty kupujesz obrazek kretyna, zestawiającego polską pensję minimalną z dwukrotnością pensji minimalnej w Niemczech.
Żeby w Niemczech zarabiać 2000 euro na rękę, to trzeba być niezłym inżynierem. Takim co w Polsce zarobi 6 -7 tys. pln.
Czujesz się inteligentny?
@Massai 2000 EUR dla inżyniera ? no chyba jednak nie...
@kucz10 Na rękę. W Niemczech to prawie 3500 euro brutto.
@Massai po studium będącym odpowiednikiem naszego licencjatu masz 3000 na rękę więc...
@kucz10 Wszyscy tak gadają, a potem jak przychodzi co do czego to "no tak, tyle byś miał, jakbyś był czegoś tam".
Realia są takie, że w Niemczech zarobki są wyższe, ale to nie proste przeliczenie "polska pensja ale euro"
Programista w Niemczech wcale aż tak więcej nie zarobi. Lekarz owszem, ale tam lekarze to najlepiej wynagradzany zawód.
@Massai masz zarobki brutto w roznych zawodach z odpowiednim stazem, czyli mozna przyjac ze srednie wartosci:
https://www.gehalt.de/images/Ausbildungsgehaelter.png - kwoty sa brutto
@KamiAmi Dobra panie "podstawowa wiedza" to teraz pomyśl logicznie, dlaczego ktoś miałby ci sprzedać paliwo po 4zł jak niemiec da mu 9 zł? Ceny będą podobne bo zwyczajnie muszą.
@kuciol "dlaczego ktoś miałby ci sprzedać paliwo po 4zł jak niemiec da mu 9 zł?" - twierdzisz, że Niemiec z Fryburga przyjedzie 800 km do Zgorzelca żeby zatankować, czy może polski dostawca paliwa będzie te 800 km wiózł cysterny, byleby Niemcowi sprzedać?
@7th_Heaven A dlaczego by miał nie wozić? Już to przecież robią i nawet przy tak podobnych cenach im się opłaca.
To jedź do K.. Niemiec ..
Można to samo powiedzieć o wszystkich działaniach EU wpływających na cenę energii. Zielone łady itp itd. Uderzy to najbardziej w biedniejsze kraje zacierając ich przewagę wynikającą z tańszej siły roboczej.
Dokładnie to samo powtarzam znajomym z Niemiec, czy UK, kiedy narzekają na drogie paliwo.
Mnie rozbawił właśnie informacja (kolejna) że mamy najtańsze paliwo w UE :P no fakt, może mamy taniej niż na Litwie, Łotwie i Estonii i chyba tyle... po edycji.. może i Rumunia ale nie jestem pewny
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 czerwca 2022 o 17:05
jakiż to Polak nieudacznik zarabia 2000 tys netto?
nie znam takich ludzi - zresztą jak ktoś tyle zarabia to albo ma 2 lewe ręce albo musi być ciężko chory (to akurat rozumiem i współczuję) tylko że tacy ludzie nie mają aut bo ich nie stać. Proste
@next_1 policzcie sobie ile za godzinę bierze robotnik. Kafelkarz, murarz, spawacz, elektryk czy murarz przemnóżcie to przez liczbę godzin w miesiącu. 2tys to robotnik zarabia w jeden weekend a ci lepsi w jeden dzień
@next_1
Biorąc pod uwagę, że najniższa krajowa to chyba 2300 zł na rękę, to tak dużo autor demota się nie pomylił. A, umówmy się, bardzo dużo ludzi zasuwa za najniższą krajową. Ale abstrahując od tego. Autorowi chyba raczej chodziło o pokazanie analogii. Za taką samą kwotę w dwóch różnych krajach kupisz diametralnie różną ilość benzyny
@next_1 no 2000 tyś = 2 000 000 - czyli 2 miliony miesięcznie, też nie znam takich łudzi.
@Hella_1 Ale najniższa krajowa w Niemczech to 1500 euro brutto, czyli 1000 euro na rękę. A nie 2000 euro, jak sobie porównał autor.
@next_1
Okolice 2k zarabia mnóstwo osób, w tym wykonujący tysiąckrotnie ważniejszą społecznie i bardziej odpowiedzialną robotę niż Twoja. Zarobki nie odzwierciedlają trudu włożonego w jakąś pracę, a rynek nie jest sprawiedliwy, dlatego ocenianie kogoś per nieudacznik tylko dlatego, że nie poszedł do korpo, tylko na przykład ideowo chciał zostać nauczycielem albo ratownikiem górskim, to buractwo do potęgi.
@Iiyrryyr3iit elektryk z dojazdem zgarnia 300/h, dobry kafelkarz (poza tym, że trzeba na niego czekać pół roku) zgarnia 1500zł dziennie, nawet ogrodnik bez żadnej super wiedzy skasował mnie ostatnio 500 za dniówkę 8h.
@mielonka123 i jak zdrowy facet w Polsce może nie potrafić zarobić min 20tys zl na miesiąc? Nie każdy chce kłaść kafelki czy ogrodzenie. Ale to nie zmienia faktu ze zarobek 20tys zl jest osiągalny prawie dla każdego
@Iiyrryyr3iit dobra.. Weź skończ bo wychodzi na to że byle murarz wyciąga 20tysi na miesiąc i ogólnie mamy taki dobrobyt że aż się rzygać chce... Przeczytałem kilka komentarzy i mam wrażenie że oglądam porno do takiego pi&&$@ dawno nie widziałem... Niemcy przy nas to trzeci świat
@mielonka123 wystarczy więc teraz, że każdy będzie kładł kafelki.
@Iiyrryyr3iit Spoko, czyli 98 procent Polskich facetów jest nieudacznikami, bo nie zarabia 20 tysięcy na miesiąc.
@Ynfluencer ja tylko podaję fakty. To jest do zweryfikowania. Udajecie, że rzeczywistości jest inna ?
@kucz10 no ale ja piszę ile bierze kafelkarz za swoją pracę. Zobacz np na olx czy gdzieś. O co co chodzi? To sa fakty :)
@Iiyrryyr3iit Fakty? Ja podaję dane statystyczne na temat wynagrodzeń, które jeszcze w dodatku są zawyżane, a i tak 20 tysięcy netto to pułap w którym znajduje się 2 procent populacji polskiej.
@Iiyrryyr3iit ten sam spawacz, który w Polsce zarobi 7 tys zaiwaniając na dwie zmiany upierzony jak bura suka, w Niemczech dostanie 5 tys euro za 200h spokojnej pracy i jeszcze mu pracodawca mieszkanie zapłaci.
*Mówimy o pracownikach etatowych, nie mietkach co klepią fuchy siedząc na lewej rencie
@Iiyrryyr3iit robotnicy pracujący na czarno (na "fuchach") spanikowali i krzyczą sobie chore ceny bo przez kryzys nie mają zleceń, stanęła budowlanka, ludzi nie stać nawet na kredyty, materiały budowlane są tak kosmicznie drogie, że budować się w tym czasie to samobójstwo ekonomiczne.
Idź do firmy remontowej, z zarejestrowaną działalnością i dowiesz się, jakie są faktyczne stawki ich pracowników. Póki co cały czas podajesz tu za przykład Mietków z czarnej strefy.
@7th_Heaven zgadza się. Ja piszę o samodzielnych 'specjalistach'. Jak sie zatrudnisz u kogoś to dostaniesz dużo mniej. Z tego co sie orientuję to ok 40-60 zl za godzinę. Jak masz umowę o pracę to zarabiasz grosze. Samodzielny ma większą odpowiedzialność, nieciągłość dochodu itd. Nikt mu nie mówi co o jak ma robic. Sam musi to ogarniać
A wiesz, że można po prostu nie mieć samochodu? Naprawdę, można!
@daclaw no, i można płacić 6,50 zł za przejechanie jednego przystanku autobusem miejskim albo popylać wszędzie pieszo. Gorzej jak masz daleko. Albo jak chorujesz przewlekle lub jesteś niepełnosprawny
Aktualnie minimal brutto
W Niemczech 1571,20 euro
https://kadry.infor.pl/kadry/wynagrodzenia/wynagrodzenie-minimalne/5276843,Placa-minimalna-w-Niemczech-w-2021-i-2022-r.html
W Polsce minimal 3010zł
https://www.czerwona-skarbonka.pl/placa-minimalna-w-polsce/
Ceny benzyny 95
w Niemczech 2,17 euro
W Polsce 7,39 zł
https://www.cargopedia.pl/europejskie-ceny-paliw
Niemcy 1571,2 ; 2,17 = 724 litrów
Polska 3010/ 7,39 = 407 litrów
Stan na koniec zeszłego miesiąca.
Tobie wyszło różnica 400% mi 77%
Ktoś tu kłamie
Paliwa są za drogie ale bez siana propagandy proszę.
@FanFiction
Mam takie pytanie: skądś ty wziął cenę benzyny 7,39?
Dzisiaj sprawdzałem na stacji i 95 była po 7,89 zł/l.
Czyli co daje 381 litrów za minimalną pensję.
@FanFiction podajesz kwoty brutto, przy czym różnica w kwotach netto może być już zupełnie inna (w Niemczech się to inaczej wylicza).
Warto też sprawdzić w statystykach jaki procent niemieckiego społeczeństwa ,Arabia najniższą krajową i porównać to z ilością zarabiających polską najniższą krajową Polaków - ta różnica także wiele mówi. Można także po prostu porównać zarobki średnie, nie minimalne.
@Arry
Podałem link skąd wziąłem (stan na 31.05.2022r.
I masz rację teraz jest drożej ale nie za bardzo mam jak sprawdzić ceny w Niemczech
@7th_Heaven
Racja dla minimala w Niemczech podatki to około17,5% a w Polsce 21,5%
Ale w stosunku do liczb podanych w democie to nie ma wielkiej różnicy
Przy innych porównaniach masz racje Niemczy wypadną trochę lepiej, odniosłem się tylko do porównania w democie
Ktoś kto mało zarabia ma z reguły starego diesla lub auto z LPG. Można jeśli jeździsz sam poszukać kolegów lub kupić na cieplejsze dni używany rower elektryczny. Chiński skuter spalinowy. Hulajnogę elektryczną. Ale nie trzeba narzekać bo Polak to musi wszędzie mieć wygodnie i prestiżowa jak du.. goła. Ja rozumiem czasem trzeba gdzieś pojechać z rodziną, zakupy z dzieckiem do lekarza, ale to jest max 1500-2000km rocznie przebiegu średnio.
@nicemen1 no tak a skoro w pracy spędzasz więcej czasu niekiedy niż w domu, to po co ci on. lepiej zamieszkaj w szałasie, przynajmniej blisko do chrustu będziesz miał...
@nicemen1 jak widzisz np spawacza lub tynkarza wiozącego sprzęt do pracy na rowerze elektrycznym, na dodatek autostradą?
Niemcy rzadko kiedy mają €2000. Raczej €1600-1800. Polacy rzadko mają 2000zl. Raczej 2500-4000
@Vollmond
To zależy co robisz. 2000 to nie jest nic nadzwyczajnego.
@Vollmond rozumiem, że na poparcie swoich słów masz stosowne dane statystyczne, a nie mówisz "rzadko kiedy" na podstawie własnych, wąskich obserwacji?
@7th_Heaven To już nie wystarczy, że koleżanka koleżanki mu tak powiedziała? Musi podpierać to jakimiś danymi statystycznymi? :)
@LowcaKomedii koleżanka koleżanki może mówić cenne rzeczy, jeśli ma prawo i możliwość taką wiedzę posiadać. Jeśli pracuje w urzędzie statystycznym np.
Ale co ty możesz o tym wiedzieć? Rozmawiasz tylko z wujkiem Google :)
@7th_Heaven A to dziwne, że do tej pory akurat nigdy się na taką koleżankę nie powołałaś.
Jest jedna rzecz, której ty nie możesz pojąć i której nigdy nie bierzesz pod uwagę - problem takich historyjek ma kilka słabych stron. Osoba z tą "wiedzą" może zwyczajnie kłamać lub to podkolorować. Ty możesz nie ogarnąć co ci powiedziała i przekręcić jej słowa. No i oczywiście ty opowiadająca taką historyjkę o swojej koleżance możesz po prostu kłamać.
To jest trochę zadziwiające, że w XXI wieku dorosła fizycznie osoba, mentalnie nie wiem, dalej nie wie co jest nie tak z anegdotkami i dlaczego są one tak marnym dowodem na cokolwiek. Straszne.
I w tym przypadku osoba-mem, słynąca z historyjek o koleżankach koleżanki, wymaga od kogoś podawania danych statystycznych samemu kompletnie się do tego nie stosując i będąc tego zaprzeczeniem. Dlatego też twój wcześniejszy komentarz wygląda dość komicznie.
"Rozmawiasz tylko z wujkiem Google :) " - i ta rozmowa jest znacznie cenniejsza dowodowo niż te twoje cudawianki o koleżankach, kolegach, znajomych lekarzach, znajomych ratownikach, znajomych szefa twojego znajomego itp :)
Jak ktoś zarabia 2000 netto, to nie jest najbystrzejszy, prawda?
@kryspin4500 masz cos do powiedzenia, pisi propagandzisto?
@Xar
Tyle że skala propagandy jaką tu uprawiasz wzbudza litość i uśmiech na twarzy, podawaj rzeczowe fakty a nie szukaj emocjonalnych zaczepek
@kryspin4500 zlozonosc argumentacji i jej poziom merytoryczny siegnal dna, z drugiej strony
@Xar
Gdyż u ciebie nie ma żadnej argumentacji a jedynie hejt. Nawet nie weryfikujesz informacji które podajesz szerokiej grupie ludzi, a gdy ktoś weryfikuje te informacje to jedyne co potrafisz to sączyć jad.
@Xar
Sprawdziłem twój dorobek na tym portalu, gratuluję tak długiej obecności i ilości wrzuconych demotów. Jak widzialem zgadzam się w dużej części z nich. Pozdrawiam :)
Tylko rozumujący człowiek łyka takie kłamstwa pisane przez trolla . Ale jak byś napisał prawdę to juz by nie było takie fajne i antypisowskie. Brzydzę się kłamstwem i kłamcami
Elektorat nawet jeśli jest tego świadomy to nic nie mówi bo przecież "przynajmniej coś dajom"...
po 1. jak w PL ktoś zarabia 2k PLN to w niemczech raczej raczej 1,2k Euro. Po 2. "cena benzyny" nie jest najważniejsza bo gdyby się tylko tym kierować to w wenezueli mają raj. Po 3. Trzeba by porównywać coś bez dopłat "made in PL" i "made in Germany" (poza żywnością) i podejrzewam, że różnica nie byłaby tak duża. No i oczywiście po 4. to, że w PL jest droga to chyba nie jest niespodzianka. Biedniejszy kraj to i jest drożej bo jeśli produkowałbym np. świeczki to dlaczego miałbym ją w PL sprzedawać za 2 zł jak mógłbym w niemczech za 2 Euro? To byłoby ekonomicznie bez sensu. Rozwiązaniem nie jest jednak ciągłe porównywanie i napieprzanie tylko lepsza efektywność pracy co doprowadzi do lepszych zarobków. Z tym rządem który blokuje przedsiębiorców jak się da będzie jednak trudno...
@mosowski jeśli produkujesz świeczki w Polsce to chcąc sprzedać je w Niemczech, musisz je tam dostarczyć, opłacić różne podatki, zorganizować logistykę, magazyn i dystrybucję, więc zysk ze sprzedaży ich tam po 2 euro będziesz miał być może mniejszy niż na miejscu za 2zl
@7th_Heaven być może a być może nie. To zależy.
czyli kazdy polityk jest debilem
Toć jest oczywiste.
Tyle że ceny benzyny są powiązane z rynkami światowymi a place w Polsce nie zabardzo
@kripszt marża rafineryjna Orlenu z czym konkretnie jest powiązana, oprócz łatania dziury budżetowej przez PiS rękoma pazernego obajtusa?
@7th_Heaven napewno marzą rafineryjna to nie to samo co marża stacji. Tu masz wyjaśnione
https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art36449361-andrzej-arendarski-wokol-paliwowych-prawd-i-mitow
@kripszt oczywiście że to nie to samo. Napisałam wyraźnie "marża rafineryjna Orlenu" nie wiem czemu piszesz o marzy stacji? To zupełnie inna rzecz i o ile mi wiadomo obecne marże stacji nie są wiele wyższe niż zawsze.
@kripszt i nie, na tej stronie kompletnie niczego nie wytłumaczono, to zlepek mdłych ogólników dla obrony rządu i Orlenu, nic więcej. Nie ma tam żadnych konkretów, piszą że cena paliwa nie wynika z marży a bardziej z innych czynników (np wzrost ceny gazu, co jest niedorzeczne) ale nie pokwapili się uściślić jak te konkretne czynniki na cenę oddziałują (mogliby kanister benzyny yebnąć na bilbord, tak jak swego czasu żarówkę, i rozpisać na nim co stanowi jaki procent ceny). Pominęli także informacje skąd w.takim razie wziął się rekordowy zysk Orlenu w tym roku (2,8 mld, o 1mld więcej niż w zeszłym okresie), zwłaszcza wiedząc, że obajtek przerypał kasę spółki na giełdzie
*podobno przerypał, nie wiem, nie było mnie tam
Jeden głos rozsądku. Albo porównujmy minimalne w obu krajach, albo średnie krajowe, a nie ramdomowo wybrane liczby...
Szybki przykład te same stanowiska tylko inne kraje: pracownik magazynowy Amazona
W Polsce: ok 3000zl na rękę
W Niemczech: ok 1400€ na rękę
Już nie w chodzę w rzeczy typu ilości godzin czy też jakie są wymagania na tych stanowiskach w tych krajach.
@wielkibrat2343 w Niemieckim Amazonie stawka minimalna za godzinę 12,50 euro, w Polsce 22,50zl, przy czym jest to kwota brutto, kwotę netto ciężko porównać, bo w Niemczech jest ona liczona różnie dla różnych osób (łącznie z tym, że w Niemczech sam decydujesz o tym, czy mają ci potrącać podatek na kościół)
Mieszkam w Niemczech i podwyżki paliwa nas tu bolą. Kto daje autorowi prawo decydować o tym jak co kogo boli. I skąd te 2000 netto.
Ale ty zdajesz sobie sprawę z tego że porównałeś Polaka z najniższą krajową z całkiem niezłą wypłatą w Niemczech? xD
JEB.Ć pis
Moim zdaniem zarobki nie mają znaczenia. Wolicie zatankować za 100zł 10 litrów czy 20 ? Ja wolę 20 litrów.