Problem jest taki, że elektorat PiSu to w dużej mierze mochery, które nic o ekonomi nie wiedzą i cała ta patola żyjąca z zasiłków. No i jeszcze trochę kretynów "myślących", że PiS faktycznie chce dla nas dobrze. Druga strona w znacznej większości głosuje na PO naiwnie myśląc, że złapią Boga na nogi, nastanie raj i w jedną kadencje dogonimy niemców. Hah...
Wystarczy spojrzeć na ostatnie głosowania w sejmie. Przy głosowaniu apropo 14 emerytury, TYLKO Konfederacja była przeciwko. Więc jak za PO czy tam KO miałoby być lepiej ja się pytam?
Pilot to już dawno z nami nie leci więc prędzej czy później skończy się to katastrofą, tylko ślepy albo głupi tego nie widzi i kupuje tą propagandę sukcesu.
Wszyscy wiemy, że jest drogo, ale problem pana Łukasza Litewki jest taki, że jest on radnym z SLD, partii zdecydowanie popierającej programy socjalne. Ten dysonans ujawnia się w niezbornym przekazie pana Łukasza, bo najpierw zasmuca się losem emerytów "Emerytura. Bądźmy poważni. Zima będzie straszna", aby w następnych zdaniach płynnie przejść do krytyki programów socjalnych. Niech ktoś wytłumaczy Łukaszowi, że "trzynasta emerytura" i czternasta, to też są programy socjalne. To w końcu dawać ludziom te trzynaste i czternaste emerytury, czy nie, panie Łukaszu?
Tak to jest, gdy jest się członkiem partii socjalistycznej, ale zbliżają się wybory i trzeba coś wrzucić na fejsa.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 czerwca 2022 o 15:20
@FightingStupidity Nie żebym broniła SLD, ale polityka socjalna może się różnić od innej polityki socjalnej. Mogą to być odpisy od podatku na dzieci, może to być budowanie tanich mieszkań socjalnych na wynajem dla każdego żeby życie było tańsze. Nie zawsze będzie to zwykła studnia bez dna, jakim jest 500+
@mazona Owszem, mogą być różne polityki socjalne, w tym budowa mieszkań socjalnych, tylko problem w tym, że gdy SLD było u władzy, to również nie budowało mieszkań socjalnych. Tym bardziej razi hipokryzja radnego Łukasza.
Jeśli chodzi o odpisy od podatku na dzieci, to jest to niewykonalne, ponieważ zdecydowana większość Polaków nie płaci podatku dochodowego na takim poziomie, żeby było z czego odpisać 500 zł nawet na jedno dziecko. Na marginesie: mieszkania socjalne to też ogromy koszt, większy niż 500+, i zgodnie z prawem takie mieszkania przysługują wyłącznie osobom w szczególnie trudnej sytuacji życiowej np. niezdolnym do samodzielnej egzystencji, obłożnie chorym, samotnym matkom, itp. To nie są mieszkania dla każdego.
Natomiast jeżeli chodzi o mieszkania dla wszystkich, to był program mieszkanie+ (nie wiem czy jeszcze jest, ale generalnie program nie udał się), a obecnie promowany jest program Samorządowych Inicjatyw Mieszkaniowych, do których państwo dopłaca do 35% kosztów budowy mieszkań.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 czerwca 2022 o 17:47
@FightingStupidity Pan Radny, jest dość młodym politykiem... więc możliwe, że myślenie ma trochę inne niż betony z SLD, którzy jeszcze zasiadywali w PZPR. Poza tym jest samorządowcem a nie posłem.. a tu też mogą być rożnice w postrzeganiu pewnych spraw...
@FightingStupidity Żadna partia nie będzie budować mieszkań. Bo ile ich wybuduje w ciągu jednej kadencji? 100? 200 tys? Załóżmy, że to drugie. i ze w takim mieszkaniu mieszka zawsze rodzina czyli dwóch dorosłych (wyborców) + nieokreślona ilość jeszcze nie wyborców. Każda partia myśli tylko o jednym - dorwać się do koryta - mniejszego (sejm) lub dużego - rząd. Kto sądzi inaczej, temu życzę zdrowia. Do tego są im potrzebni wyborcy. Tak więc zakładając, że mamy 400 tys wyborców zadowolonych z mieszkania, a na drugiej szali położymy kilka milionów, które za koszt tych mieszkań dostaną pińcetplusa na rękę, fizycznie - to którą drogę wybierze partia dążąca do koryta? Odkąd pis zaczął kupować socjalem swój elektorat nie ma innej drogi dla partii, która chce się załapać. I nikogo (poza rozsądnymi ludźmi, ale tych jest niewielki procent, więc na ich głosy nie trzeba liczyć) nie obchodzi, że tym samym staczamy się jak jeszcze niedawno Grecja. Rozsądek nie jest w cenie w tym kraju.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 czerwca 2022 o 0:14
@LUPUS1962 We Francji rozwiązano problem mieszkań socjalnych w takich sposób że każdy deweloper musi przeznaczyć 20% mieszkań na socjalki do wynajmowania. I tak rocznie takich mieszkań na cały kraj jest naprawdę dużo.
@FightingStupidity Emerytury nie są socjalem samym w sobie. Z założenia mają być wypłatą zobowiązań powstających w momencie wpłaty składki emerytalnej. Jak jest zarządzana to już inna kwestia. Trzynastki i tego typu twory nie mają z emeryturą nic wspólnego, są stałą wypłatą kwotową dla danej grupy. Jak 500+ na dziecko, tak 1300+ na emeryta. Nie ważne, czy tyrałeś całe życie aby mieć kilka tysięcy emerytury, czy dostajesz 20zł miesięcznie, dostaniesz tyle samo trzynastki.
@mazona OK, ale to we Francji. Ja piszę o realiach polskich. A dwa - takie wymuszenie to jest przepis, wynik ustawy, którą trzeba było kiedyś uchwalić, co robią politycy (czyli partie). Rozwiązanie może być dobre, pod warunkiem że deweloperzy nie obniżają drastycznie standardów takich mieszkań - co wymaga nadzoru (czyli koszty dodatkowe-modna ostatnio u nas jest tzw. patodeweloperka, a co byłoby, gdyby to miały być mieszkania na wynajem?). No i nadal brak możliwości przypisania sobie przez polityków "wybudowania mieszkań", czyli temat dla nich mało istotny. Bo nie ma bezpośredniego przełożenia z działania partii na ilość wyborców.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 czerwca 2022 o 9:26
@ZONTAR Dokładnie o tym napisałem: trzynasta i czternasta emerytura to świadczenie socjalne. Musisz to wytłumaczyć radnemu Łukaszowi, bo najwyraźniej on tego nie rozumie.
@LUPUS1962 Co jest w tym dobrego? Dociążenie prywatnego przedsiębiorcy daninami socjalnymi jest dobre? Bo przecież przymus wynajmowania 20% zbudowanych mieszkań to jest wymuszenie daniny socjalnej.. Ingerencja państwa w ekonomiczność przedsięwzięcia oznacza, że deweloper z góry musi założyć, że części pieniędzy nie odzyska od razu po sprzedaży mieszkań, tylko przez 40 lat z rat czynszu (jak dobrze pódzie). To oznacza, że musi podbić cenę pozostałych mieszkań, żeby nadrobić stracony przychód.
P.S. Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć w to co pisze @mazona - może przytoczysz mazona francuskie przepisy w tej sprawie? 20% to baaaaardzo dużo.
@FightingStupidity Nie do końca. Bo wystarczy, by te ileś tam procent mieszkań były traktowane jako zapłacony podatek, a nie przymusowy dodatek do podatku. W Bawarii firmy takie jak Mercedes i Porsche od czasu do czasu uiszczają należne podatki w naturze, tzn dając nieodpłatnie samochody np. dla policji. Podobnie mogłoby być z deweloperami. Mamy danin publicznych do zapłaty od cholery (też jestem przedsiębiorcą) - część tego można byłoby oddawać w naturze, pod warunkiem, że będzie to uczciwy handel - i ze strony przedsiębiorstw i ze strony państwa, przy obecnym rządzie szczególnie pilnował bym tej drugiej strony. No i oczywiście towary, które są państwu/samorządowi potrzebne - wbrew pozorom jest tego dużo. I nie jest to złe rozwiązanie, tylko kraj niewłaściwy, bo jak znam Polskę, a szczególnie pisuarów, zaraz ktoś by się na tych towarach przynajmniej częściowo uwłaszczył, a przynajmniej osiadł na nieodklejalnym fotelu w zarządzie dystrybucji tych dóbr.
@LUPUS1962 To rozwiązanie charakterystyczne dla systemu socjalistycznego, a nawet zaryzykowałbym tezę, że komunistycznego, typowy system nakazowo-rozdzielczy. Płacenie podatków w naturze, to nadal płacenie podatków, czyli nadal obciążanie przedsiębiorców daninami, tylko w innej postaci. Co to zmienia? Demot jest o nadmiernych programach socjalnych (chociaż pan radny Łukasz sam sobie zaprzecza w tej kwestii), a zamiana danin pieniężnych przeznaczonych na programy socjalne, na daniny w towarze przeznaczone na programy socjalne, kompletnie niczego nie zmienia, dla przedsiębiorcy obciążenia mają tę samą skalę ekonomiczną, tylko waluta jest inna. To jak przekładanie pieniędzy z lewej kieszeni do prawej. Tak się składa, że ktoś inny już dawno uwłaszczył się na majątku publicznym, nazywa się ich "kawiorową lewicą" albo "czerwonymi baronami".
@FightingStupidity Czy mam rozumieć, że nie należy płacić żadnych podatków? No trochę grubo poszedłeś. Programy socjalne też są potrzebne, ale zrobione z głową i dla tych, których trafił los. Brak chęci poszukiwania pracy/do pracy nie jest takim przypadkiem. Ale wracając do podatku - nigdzie nie pisałem, że należy dociążać przedsiębiorców ( w tym developerów). Jedynie o możliwości zapłacenia i tak już naliczonych podatków w naturze, co często byłoby z korzyścią dla producenta dóbr(nieblokowanie kapitału pieniężnego), a także i dla państwa(niższy koszt zakupów towarów na potrzeby państwa, w tym także na cele socjalne, niż nawet w formie przetargu). Ale oczywiście zdaję sobie sprawę, że to utopia, bo wymaga ze wszystkich uczestniczących w tym procesie stron uczciwości.
Ponadto problem wysokich cen nie dotyczy tylko Polski.Polska bedzie przez swoje jednak rozbudowane rolnictwo w duzo lepszej sytuacji niz wiele krajow, ktore same nie produkuja, a wszystko kupuja. Podobnie z surowcami.
No i nie chce wspominac, ze w cywilizowanych krajach (tu wezme za przyklad Austrie, bo akurat sie znam, ale to nie jedyny kraj, tak podpowiem) do dojazdu do pracy sa dodatki, np. austriacka Pendlerpauschale, tu stawki tegoroczne (tzw. mala, jesli dojazd komunikacja miejska jest mozliwy: 20 km do 40 km 58,00 Euro miesiecznie, 40 km do 60 km 113,00 Euro, wiecej niz 60 km 168,00 Euro i tzw. duza, jesli dojazd nie jest wg ich kryteriow zumutbar, czyli podlegajacy rozsadkowi-nie ma komunikacji miejskiej, dojazd zajmuje bardzo duzo czasu, etc. 2 km do 20 km 31,00 Euro/mc, 20 km do 40 km 123,00 Euro/mc, 40 km do 60 km 214,00 Euro/mc, od 60 km 306,00 Euro na miesiac).
@prsphon bardzo lubię to wszelakie porównywanie Polski do krajów Europy Zachodniej czy choćby innych krajów Europy Środkowej. Niestety, Polska krajem Europy Zachodniej nie jest i daleko jej do dobrych standardów Europy Środkowej (moim skromnym zdaniem). Ogółem panuje tendencja do głupiego porównywania na zasadzie: No, musimy podnieść podatki! Na zachodzie płacą wyższe podatki, to musimy podnieść! A to, że na zachodzie więcej ludziom się płaci to już nikt nie wspomni. Panuje równanie nas w dół, a nie w górę. Tzn.: Co Europa ma złego dla obywatela to damy i naszym, a co dobrego to nie. Ugh.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 czerwca 2022 o 21:42
@Pergamin Polska nie jest juz krajem, ktory nie moze rownac sie z Europa Zachodnia. Moze.
Zeby nie bylo-na zachodzie narzekaja, ze im zle, to tak w kwestii marudzenia.
I gwoli scislosci-w Polsce zarabiam duzo lepiej przy duzo nizszych kosztach zycia niz w Austrii, bo pracuje w swoim zawodzie, a tam moglam pracowac w biurze na stanowisku dla czlowieka z matura i to tez tylko dlatego, ze perfekt znam jezyk.
mogli zainwestować tak jak premier i paru gości z PIS stworzonym przez niego i dla niego w Obligacje indeksowane inflacją - to by teraz mieli na wszystko PS. dla szybkich w myśleniu to jest sarkazm - okrutny i mało śmieszny. PS2. wierze że premier nie wiedział o tym że drukuje się pieniądze tonami bez pokrycia że zadurza się państwo i prowadzi rozdawnictwo połączone ze złodziejstwem na skalę niespotykaną i że odcina nas od funduszy unijnych (inflacja inflacja hmmm ma coś z tym wspólnego?? )- on tylko miał nosa do interesów i wcale nie wykorzystał tego haniebnie tylko sprytnie. tak samo jak z działką od księdza. to kryształ nie człowiek.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
13 czerwca 2022 o 17:56
@Xar Nie wiem czy miałeś/masz kontakt ze swoją babcią, ale jeśli tak to powinieneś wiedzieć, że starsze osoby raczej nie umią się przystosować do zmiany otoczenia. Przypuszczam, że nawet by spać nie mogły.
@Xar Problem nie jest wcale taki prosty. Ja to widzę po moich teściach. Dom jest za duży (był budowany z myślą "bo przecież dzieci też będą mieszkać w nim z nami", a dzieci się rozjechały), źle zaprojektowany (trafił się architekt dupa, a oni mu uwierzyli, że to cud miód i maliny - w sumie się nie dziwię, jak ktoś nie siedzi w budowlance i projektowaniu to skąd miałby widzieć czy taki dom jest dobrze czy źle przemyślany na nasz klimat) i źle zagospodarowany (no, tu już ich wina). Ale wybudowany własnym nakładem pracy i za własne pieniądze, więc sprzedać i wyprowadzić się? No daj spokój...
@Xar Odwrócona hipoteka. Chyba żartujesz. Darmo oddajesz mieszkanie. 30 do 50% wartości nieruchomości płatne w ratach. Dostajesz 200-300 zł miesięcznie wartość nieruchomości rośnie ale wartość siły nabywczej "raty " spada.
My tu sobie jazgoczemy a i tak znajdą się durnie co na ekipę Obajtków zagłosują. Komunisty/socjalisty nie wyplenisz. Będzie mu bagno gębę zalewało a i tak do upadłego swoje dyrdymały będzie gadał, jeszcze ciebie człowieku za sobą pociągnie.
Wkrótce kolejny narodowy wieszczu będzie pisał z emfazą: miałeś chamie złoty róg... Ledwie się odbiliśmy od dna, już się zaczęło narodowe cwaniakowanie. Wkrótce będziemy cwaniakować przy zbuieraniu chrustu na zimę albo żarcia po śmietnikach.
@piter1984 W wyborach stwierdzili, że wolą, żeby pilota nie było stać na ośmiorniczki. No to płacą 7 stów za bilet, odbierają z tego pińcet rabatu(które miało iść na paliwo do samolotu, obsługę lotniskową i pilotów), i się dziwią, dlaczego wciąż stoją na płycie lotniska. Za pozostałe dwieście linie urządzają sobie wygodne życie, a przez okienka można zobaczyć baner o wstawaniu z kolan. A miał być lot ku świetlanej przyszłości. Ba, jest nawet gorzej, bo pas startowy jest pochyły i powoli,ale coraz szybciej się staczają. Tam przepaść, ale przynajmniej chwilę polecą. Szkoda, że w dół.
Co jak co, ale z tej listy emerytów to mi akurat nie żal. Znam takich co cały rok nie wychodzili dalej niż 100 metrów od domu, ale na wybory to sobie potrafili nawet transport załatwić. Niech żrą teraz najtańszy chleb z margaryną i ubierają po 5 swetrów na kupę. Sami sobie zgotowali ten los... Szkoda tylko, że i przy okazji całej reszcie..
Nie dalej głosują na PiS,przecież przedsiębiorcy (ok 70% PKB) to kapitalisci-zlodzieje.Podcinali gałąź gospodarki głosując na rozdawnictwo to teraz mają efekty
@Arry Poranne i Popoludniowe Piesze Pielgrzymki Do Miejsc Swietych
A po co i gdzie - na przejazdzke bo moga jezdzic zeby w domu nie siedziec i sie nie nudzic
@next_1 Pomijając polonistów, ale historycy powinni wiedzieć, jak gospodarczo sprawdziła się komuna... a nie, zaraz, oni wszyscy byli specjalistami od bitwy pod Grunwaldem...
Pomijając chorą cenę paliwa. Kurcze... Gdy sam studiowałem to studenci po prostu nie mieli samochodów. Tak samo jak kolesie, którzy pracowali w magazynie.
Mam wrażenie, że ludzie przyzwyczaili się do życia na poziomie na który nas po prostu nie stać. I to z wielu powodów.
"za dobrze mają teraz ci młodzi, za dobrze, życia nie znają, za moich czasów, to nie było tych wszystkich wygód...." typowe starcze pier*olenie ludzi, którzy nie rozumieją, że odczucia ludzkie nie są bezwzględne, tylko zawsze odnoszą się do tego co było i jak się coś zmienia na gorzej to się to czuje.
Po to technologia idzie do przodu, po się cały świat rozwija, żeby ludzie mieli łatwiej, żeby było coraz lepiej. Jakoś do tej pory ludzi było na to stać, ale niestety są tacy a nie inni rządzący. Studenci i pracownicy mają samochody, często stare i tanie, ale mają i to pokazuje, że poszliśmy do przodu, że się rozwinęło i co, dziwisz się, że mało kto się chce cofać.
Czy jesteś może z tych osób, które uważają, że chęć posiadania własnego mieszkania w wieku 35 lat to też fanaberia i wygodnictwo.
@nitaki wydaje mi sie ze koledze chodzilo bardziej nie o to ze za jego czasów bylo gorzej, to teraz tez ma byc. Tylko o to ze ten poziom jest na kredyt, a tylko idiota bierze kredyt na cos innego niz inwestycje. To tak jak z ludzmi co sie zastawiaja zeby se koniecznie iphona kupić, tylko w skali państwa.
@miron73 jak sie urodzilem to tez samochody nie mialy klimatyzacji. Teraz to standard. Czy mamy z tego rezygnowac,czy zdac sobie po prostu sprawe, ze na tym polega rozwoj, ze coraz wiecej technologii i mozliwosci sie upowszechnia?
@ShadowUser
A mi chodziło o to, że nikogo nie obchodzi jak było za jego czasów, tylko jak było rok, dwa, pięć czy dziesięć lat temu. Ludzie reagują bardziej na tendencje (znak pochodnej), nie na wartość bezwzględną (wartość funkcji).
"Mam wrażenie, że ludzie przyzwyczaili się do życia na poziomie na który nas po prostu nie stać. I to z wielu powodów." głównym powodem jest nasz rząd i jego działania, koleś z obrazka oburzył się na to i jaka odpowiedź została tu zamieszczona? "za moich czasów..." Czy to jest sensowna odpowiedź?
Mowa nie była o kredycie o iphona, tylko o coś co dla dzisiejszych ludzi jest podstawą, czyli paliwo, czy to do samochodu, czy skutera, czy do maszyn, którymi pracują. Dla wielu ludzi samochód to nie tylko fanaberia, wygoda, tylko źródło (pośrednie lub bezpośrednie) zarobku.
@Xar Niestety rozwój polega na tym że niedługo będzie jak za komuny. Wybrani będą mogli sobie kupić elektrycznego malucha a reszta do komunikacji publicznej.
Mam nadzieje ze się mylę.
Polecam zamknąć jeszcze gospodarkę na pól roku zwalić wszystko na wojnę i systemy socjalne.
Żadne rzetelne media nie podają do wiadomości największej przyczyny problemu bo sami pompowali propagandę ci TVP i TVN na równo. Ostatnie dwa lata były wspaniałym czasem dla gospodarki...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 czerwca 2022 o 8:56
@gruz115 absolutnie nie ma znaku równości pomiędzy TVP a TVN, przestań pieprzyć farmazony pisowski trolu. Dla ciebie pewnie Korea płn i płd to to samo bo w obu trzeba płacić podatki
@piter1984 Szukaj PiSowców i komuchów w swojej rodzinie a nie przypinaj mi tą partie bo nie zgadzam się z twoim zje(*&^&*()banym światopoglądem. Mam nadzieje ze inflacja uderzy najbardziej w tych którzy najgłośniej krzyczeli o zamykanie gospodarki
Problem jest taki, że elektorat PiSu to w dużej mierze mochery, które nic o ekonomi nie wiedzą i cała ta patola żyjąca z zasiłków. No i jeszcze trochę kretynów "myślących", że PiS faktycznie chce dla nas dobrze. Druga strona w znacznej większości głosuje na PO naiwnie myśląc, że złapią Boga na nogi, nastanie raj i w jedną kadencje dogonimy niemców. Hah...
Wystarczy spojrzeć na ostatnie głosowania w sejmie. Przy głosowaniu apropo 14 emerytury, TYLKO Konfederacja była przeciwko. Więc jak za PO czy tam KO miałoby być lepiej ja się pytam?
Pilot to już dawno z nami nie leci więc prędzej czy później skończy się to katastrofą, tylko ślepy albo głupi tego nie widzi i kupuje tą propagandę sukcesu.
Wszyscy wiemy, że jest drogo, ale problem pana Łukasza Litewki jest taki, że jest on radnym z SLD, partii zdecydowanie popierającej programy socjalne. Ten dysonans ujawnia się w niezbornym przekazie pana Łukasza, bo najpierw zasmuca się losem emerytów "Emerytura. Bądźmy poważni. Zima będzie straszna", aby w następnych zdaniach płynnie przejść do krytyki programów socjalnych. Niech ktoś wytłumaczy Łukaszowi, że "trzynasta emerytura" i czternasta, to też są programy socjalne. To w końcu dawać ludziom te trzynaste i czternaste emerytury, czy nie, panie Łukaszu?
Tak to jest, gdy jest się członkiem partii socjalistycznej, ale zbliżają się wybory i trzeba coś wrzucić na fejsa.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 czerwca 2022 o 15:20
@FightingStupidity Nie żebym broniła SLD, ale polityka socjalna może się różnić od innej polityki socjalnej. Mogą to być odpisy od podatku na dzieci, może to być budowanie tanich mieszkań socjalnych na wynajem dla każdego żeby życie było tańsze. Nie zawsze będzie to zwykła studnia bez dna, jakim jest 500+
@mazona Owszem, mogą być różne polityki socjalne, w tym budowa mieszkań socjalnych, tylko problem w tym, że gdy SLD było u władzy, to również nie budowało mieszkań socjalnych. Tym bardziej razi hipokryzja radnego Łukasza.
Jeśli chodzi o odpisy od podatku na dzieci, to jest to niewykonalne, ponieważ zdecydowana większość Polaków nie płaci podatku dochodowego na takim poziomie, żeby było z czego odpisać 500 zł nawet na jedno dziecko. Na marginesie: mieszkania socjalne to też ogromy koszt, większy niż 500+, i zgodnie z prawem takie mieszkania przysługują wyłącznie osobom w szczególnie trudnej sytuacji życiowej np. niezdolnym do samodzielnej egzystencji, obłożnie chorym, samotnym matkom, itp. To nie są mieszkania dla każdego.
Natomiast jeżeli chodzi o mieszkania dla wszystkich, to był program mieszkanie+ (nie wiem czy jeszcze jest, ale generalnie program nie udał się), a obecnie promowany jest program Samorządowych Inicjatyw Mieszkaniowych, do których państwo dopłaca do 35% kosztów budowy mieszkań.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 czerwca 2022 o 17:47
@FightingStupidity Pan Radny, jest dość młodym politykiem... więc możliwe, że myślenie ma trochę inne niż betony z SLD, którzy jeszcze zasiadywali w PZPR. Poza tym jest samorządowcem a nie posłem.. a tu też mogą być rożnice w postrzeganiu pewnych spraw...
@FightingStupidity Żadna partia nie będzie budować mieszkań. Bo ile ich wybuduje w ciągu jednej kadencji? 100? 200 tys? Załóżmy, że to drugie. i ze w takim mieszkaniu mieszka zawsze rodzina czyli dwóch dorosłych (wyborców) + nieokreślona ilość jeszcze nie wyborców. Każda partia myśli tylko o jednym - dorwać się do koryta - mniejszego (sejm) lub dużego - rząd. Kto sądzi inaczej, temu życzę zdrowia. Do tego są im potrzebni wyborcy. Tak więc zakładając, że mamy 400 tys wyborców zadowolonych z mieszkania, a na drugiej szali położymy kilka milionów, które za koszt tych mieszkań dostaną pińcetplusa na rękę, fizycznie - to którą drogę wybierze partia dążąca do koryta? Odkąd pis zaczął kupować socjalem swój elektorat nie ma innej drogi dla partii, która chce się załapać. I nikogo (poza rozsądnymi ludźmi, ale tych jest niewielki procent, więc na ich głosy nie trzeba liczyć) nie obchodzi, że tym samym staczamy się jak jeszcze niedawno Grecja. Rozsądek nie jest w cenie w tym kraju.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 czerwca 2022 o 0:14
@LUPUS1962 We Francji rozwiązano problem mieszkań socjalnych w takich sposób że każdy deweloper musi przeznaczyć 20% mieszkań na socjalki do wynajmowania. I tak rocznie takich mieszkań na cały kraj jest naprawdę dużo.
@FightingStupidity Emerytury nie są socjalem samym w sobie. Z założenia mają być wypłatą zobowiązań powstających w momencie wpłaty składki emerytalnej. Jak jest zarządzana to już inna kwestia. Trzynastki i tego typu twory nie mają z emeryturą nic wspólnego, są stałą wypłatą kwotową dla danej grupy. Jak 500+ na dziecko, tak 1300+ na emeryta. Nie ważne, czy tyrałeś całe życie aby mieć kilka tysięcy emerytury, czy dostajesz 20zł miesięcznie, dostaniesz tyle samo trzynastki.
@mazona czyli 20% ceny mieszkania to podatek? Wtedy jeżeli ktoś chce kupić mieszkanie, to zamiast 300k zapłaci 375k + podatki od tych 75k?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 czerwca 2022 o 7:25
@mazona OK, ale to we Francji. Ja piszę o realiach polskich. A dwa - takie wymuszenie to jest przepis, wynik ustawy, którą trzeba było kiedyś uchwalić, co robią politycy (czyli partie). Rozwiązanie może być dobre, pod warunkiem że deweloperzy nie obniżają drastycznie standardów takich mieszkań - co wymaga nadzoru (czyli koszty dodatkowe-modna ostatnio u nas jest tzw. patodeweloperka, a co byłoby, gdyby to miały być mieszkania na wynajem?). No i nadal brak możliwości przypisania sobie przez polityków "wybudowania mieszkań", czyli temat dla nich mało istotny. Bo nie ma bezpośredniego przełożenia z działania partii na ilość wyborców.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 czerwca 2022 o 9:26
@LUPUS1962 Żądanie budowania mieszkań przez państwo sformułowała "mazona", a nie ja, pomyliłeś posty.
@ZONTAR Dokładnie o tym napisałem: trzynasta i czternasta emerytura to świadczenie socjalne. Musisz to wytłumaczyć radnemu Łukaszowi, bo najwyraźniej on tego nie rozumie.
@LUPUS1962 Co jest w tym dobrego? Dociążenie prywatnego przedsiębiorcy daninami socjalnymi jest dobre? Bo przecież przymus wynajmowania 20% zbudowanych mieszkań to jest wymuszenie daniny socjalnej.. Ingerencja państwa w ekonomiczność przedsięwzięcia oznacza, że deweloper z góry musi założyć, że części pieniędzy nie odzyska od razu po sprzedaży mieszkań, tylko przez 40 lat z rat czynszu (jak dobrze pódzie). To oznacza, że musi podbić cenę pozostałych mieszkań, żeby nadrobić stracony przychód.
P.S. Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć w to co pisze @mazona - może przytoczysz mazona francuskie przepisy w tej sprawie? 20% to baaaaardzo dużo.
@FightingStupidity oops, przepraszam.
@FightingStupidity Nie do końca. Bo wystarczy, by te ileś tam procent mieszkań były traktowane jako zapłacony podatek, a nie przymusowy dodatek do podatku. W Bawarii firmy takie jak Mercedes i Porsche od czasu do czasu uiszczają należne podatki w naturze, tzn dając nieodpłatnie samochody np. dla policji. Podobnie mogłoby być z deweloperami. Mamy danin publicznych do zapłaty od cholery (też jestem przedsiębiorcą) - część tego można byłoby oddawać w naturze, pod warunkiem, że będzie to uczciwy handel - i ze strony przedsiębiorstw i ze strony państwa, przy obecnym rządzie szczególnie pilnował bym tej drugiej strony. No i oczywiście towary, które są państwu/samorządowi potrzebne - wbrew pozorom jest tego dużo. I nie jest to złe rozwiązanie, tylko kraj niewłaściwy, bo jak znam Polskę, a szczególnie pisuarów, zaraz ktoś by się na tych towarach przynajmniej częściowo uwłaszczył, a przynajmniej osiadł na nieodklejalnym fotelu w zarządzie dystrybucji tych dóbr.
@LUPUS1962 To rozwiązanie charakterystyczne dla systemu socjalistycznego, a nawet zaryzykowałbym tezę, że komunistycznego, typowy system nakazowo-rozdzielczy. Płacenie podatków w naturze, to nadal płacenie podatków, czyli nadal obciążanie przedsiębiorców daninami, tylko w innej postaci. Co to zmienia? Demot jest o nadmiernych programach socjalnych (chociaż pan radny Łukasz sam sobie zaprzecza w tej kwestii), a zamiana danin pieniężnych przeznaczonych na programy socjalne, na daniny w towarze przeznaczone na programy socjalne, kompletnie niczego nie zmienia, dla przedsiębiorcy obciążenia mają tę samą skalę ekonomiczną, tylko waluta jest inna. To jak przekładanie pieniędzy z lewej kieszeni do prawej. Tak się składa, że ktoś inny już dawno uwłaszczył się na majątku publicznym, nazywa się ich "kawiorową lewicą" albo "czerwonymi baronami".
@FightingStupidity Czy mam rozumieć, że nie należy płacić żadnych podatków? No trochę grubo poszedłeś. Programy socjalne też są potrzebne, ale zrobione z głową i dla tych, których trafił los. Brak chęci poszukiwania pracy/do pracy nie jest takim przypadkiem. Ale wracając do podatku - nigdzie nie pisałem, że należy dociążać przedsiębiorców ( w tym developerów). Jedynie o możliwości zapłacenia i tak już naliczonych podatków w naturze, co często byłoby z korzyścią dla producenta dóbr(nieblokowanie kapitału pieniężnego), a także i dla państwa(niższy koszt zakupów towarów na potrzeby państwa, w tym także na cele socjalne, niż nawet w formie przetargu). Ale oczywiście zdaję sobie sprawę, że to utopia, bo wymaga ze wszystkich uczestniczących w tym procesie stron uczciwości.
Ponadto problem wysokich cen nie dotyczy tylko Polski.Polska bedzie przez swoje jednak rozbudowane rolnictwo w duzo lepszej sytuacji niz wiele krajow, ktore same nie produkuja, a wszystko kupuja. Podobnie z surowcami.
No i nie chce wspominac, ze w cywilizowanych krajach (tu wezme za przyklad Austrie, bo akurat sie znam, ale to nie jedyny kraj, tak podpowiem) do dojazdu do pracy sa dodatki, np. austriacka Pendlerpauschale, tu stawki tegoroczne (tzw. mala, jesli dojazd komunikacja miejska jest mozliwy: 20 km do 40 km 58,00 Euro miesiecznie, 40 km do 60 km 113,00 Euro, wiecej niz 60 km 168,00 Euro i tzw. duza, jesli dojazd nie jest wg ich kryteriow zumutbar, czyli podlegajacy rozsadkowi-nie ma komunikacji miejskiej, dojazd zajmuje bardzo duzo czasu, etc. 2 km do 20 km 31,00 Euro/mc, 20 km do 40 km 123,00 Euro/mc, 40 km do 60 km 214,00 Euro/mc, od 60 km 306,00 Euro na miesiac).
@prsphon bardzo lubię to wszelakie porównywanie Polski do krajów Europy Zachodniej czy choćby innych krajów Europy Środkowej. Niestety, Polska krajem Europy Zachodniej nie jest i daleko jej do dobrych standardów Europy Środkowej (moim skromnym zdaniem). Ogółem panuje tendencja do głupiego porównywania na zasadzie: No, musimy podnieść podatki! Na zachodzie płacą wyższe podatki, to musimy podnieść! A to, że na zachodzie więcej ludziom się płaci to już nikt nie wspomni. Panuje równanie nas w dół, a nie w górę. Tzn.: Co Europa ma złego dla obywatela to damy i naszym, a co dobrego to nie. Ugh.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 czerwca 2022 o 21:42
@Pergamin Polska nie jest juz krajem, ktory nie moze rownac sie z Europa Zachodnia. Moze.
Zeby nie bylo-na zachodzie narzekaja, ze im zle, to tak w kwestii marudzenia.
I gwoli scislosci-w Polsce zarabiam duzo lepiej przy duzo nizszych kosztach zycia niz w Austrii, bo pracuje w swoim zawodzie, a tam moglam pracowac w biurze na stanowisku dla czlowieka z matura i to tez tylko dlatego, ze perfekt znam jezyk.
mogli zainwestować tak jak premier i paru gości z PIS stworzonym przez niego i dla niego w Obligacje indeksowane inflacją - to by teraz mieli na wszystko PS. dla szybkich w myśleniu to jest sarkazm - okrutny i mało śmieszny. PS2. wierze że premier nie wiedział o tym że drukuje się pieniądze tonami bez pokrycia że zadurza się państwo i prowadzi rozdawnictwo połączone ze złodziejstwem na skalę niespotykaną i że odcina nas od funduszy unijnych (inflacja inflacja hmmm ma coś z tym wspólnego?? )- on tylko miał nosa do interesów i wcale nie wykorzystał tego haniebnie tylko sprytnie. tak samo jak z działką od księdza. to kryształ nie człowiek.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 czerwca 2022 o 17:56
Kwadraciak na ktorego ogrzanie nie stac? Moze warto byloby sie rozejrzec w takim razie za kawalerka?
@Xar Nie wiem czy miałeś/masz kontakt ze swoją babcią, ale jeśli tak to powinieneś wiedzieć, że starsze osoby raczej nie umią się przystosować do zmiany otoczenia. Przypuszczam, że nawet by spać nie mogły.
@Sacres no to akurat nie trafiles, bo moi dziadkowie sie przeprowadzili o jakies 200km bedac juz oboje po 80 r.z.
@Xar Problem nie jest wcale taki prosty. Ja to widzę po moich teściach. Dom jest za duży (był budowany z myślą "bo przecież dzieci też będą mieszkać w nim z nami", a dzieci się rozjechały), źle zaprojektowany (trafił się architekt dupa, a oni mu uwierzyli, że to cud miód i maliny - w sumie się nie dziwię, jak ktoś nie siedzi w budowlance i projektowaniu to skąd miałby widzieć czy taki dom jest dobrze czy źle przemyślany na nasz klimat) i źle zagospodarowany (no, tu już ich wina). Ale wybudowany własnym nakładem pracy i za własne pieniądze, więc sprzedać i wyprowadzić się? No daj spokój...
@Xar pytanie jak to znieśli? Choć pewnie dobrze, bo zazwyczaj argumenty trafiają na wyjątek, zwłaszcza w internecie.
@Arry albo odwrocona hipoteka albo podzielic na 2-3 mieszkania albo sprzedac. Opcje sa rozne...
@Xar Odwrócona hipoteka. Chyba żartujesz. Darmo oddajesz mieszkanie. 30 do 50% wartości nieruchomości płatne w ratach. Dostajesz 200-300 zł miesięcznie wartość nieruchomości rośnie ale wartość siły nabywczej "raty " spada.
My tu sobie jazgoczemy a i tak znajdą się durnie co na ekipę Obajtków zagłosują. Komunisty/socjalisty nie wyplenisz. Będzie mu bagno gębę zalewało a i tak do upadłego swoje dyrdymały będzie gadał, jeszcze ciebie człowieku za sobą pociągnie.
Wkrótce kolejny narodowy wieszczu będzie pisał z emfazą: miałeś chamie złoty róg... Ledwie się odbiliśmy od dna, już się zaczęło narodowe cwaniakowanie. Wkrótce będziemy cwaniakować przy zbuieraniu chrustu na zimę albo żarcia po śmietnikach.
Pilota wywalili pasażerowi bo dostali po 500zl
@piter1984 W wyborach stwierdzili, że wolą, żeby pilota nie było stać na ośmiorniczki. No to płacą 7 stów za bilet, odbierają z tego pińcet rabatu(które miało iść na paliwo do samolotu, obsługę lotniskową i pilotów), i się dziwią, dlaczego wciąż stoją na płycie lotniska. Za pozostałe dwieście linie urządzają sobie wygodne życie, a przez okienka można zobaczyć baner o wstawaniu z kolan. A miał być lot ku świetlanej przyszłości. Ba, jest nawet gorzej, bo pas startowy jest pochyły i powoli,ale coraz szybciej się staczają. Tam przepaść, ale przynajmniej chwilę polecą. Szkoda, że w dół.
Co jak co, ale z tej listy emerytów to mi akurat nie żal. Znam takich co cały rok nie wychodzili dalej niż 100 metrów od domu, ale na wybory to sobie potrafili nawet transport załatwić. Niech żrą teraz najtańszy chleb z margaryną i ubierają po 5 swetrów na kupę. Sami sobie zgotowali ten los... Szkoda tylko, że i przy okazji całej reszcie..
@Nighthawk7 A co mają robić starsze osoby co już nie pracują? Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.
Nie dalej głosują na PiS,przecież przedsiębiorcy (ok 70% PKB) to kapitalisci-zlodzieje.Podcinali gałąź gospodarki głosując na rozdawnictwo to teraz mają efekty
@Sacres W moim mieście jeżdżą autobusami. Nie wiem gdzie, nie wiem po co, ale jeżdżą XD
@Arry Poranne i Popoludniowe Piesze Pielgrzymki Do Miejsc Swietych
A po co i gdzie - na przejazdzke bo moga jezdzic zeby w domu nie siedziec i sie nie nudzic
Leci, leci, ale brzoza na horyzoncie.
@next_1 Pomijając polonistów, ale historycy powinni wiedzieć, jak gospodarczo sprawdziła się komuna... a nie, zaraz, oni wszyscy byli specjalistami od bitwy pod Grunwaldem...
Pomijając chorą cenę paliwa. Kurcze... Gdy sam studiowałem to studenci po prostu nie mieli samochodów. Tak samo jak kolesie, którzy pracowali w magazynie.
Mam wrażenie, że ludzie przyzwyczaili się do życia na poziomie na który nas po prostu nie stać. I to z wielu powodów.
@miron73 xD
"za dobrze mają teraz ci młodzi, za dobrze, życia nie znają, za moich czasów, to nie było tych wszystkich wygód...." typowe starcze pier*olenie ludzi, którzy nie rozumieją, że odczucia ludzkie nie są bezwzględne, tylko zawsze odnoszą się do tego co było i jak się coś zmienia na gorzej to się to czuje.
Po to technologia idzie do przodu, po się cały świat rozwija, żeby ludzie mieli łatwiej, żeby było coraz lepiej. Jakoś do tej pory ludzi było na to stać, ale niestety są tacy a nie inni rządzący. Studenci i pracownicy mają samochody, często stare i tanie, ale mają i to pokazuje, że poszliśmy do przodu, że się rozwinęło i co, dziwisz się, że mało kto się chce cofać.
Czy jesteś może z tych osób, które uważają, że chęć posiadania własnego mieszkania w wieku 35 lat to też fanaberia i wygodnictwo.
@nitaki wydaje mi sie ze koledze chodzilo bardziej nie o to ze za jego czasów bylo gorzej, to teraz tez ma byc. Tylko o to ze ten poziom jest na kredyt, a tylko idiota bierze kredyt na cos innego niz inwestycje. To tak jak z ludzmi co sie zastawiaja zeby se koniecznie iphona kupić, tylko w skali państwa.
@miron73 jak sie urodzilem to tez samochody nie mialy klimatyzacji. Teraz to standard. Czy mamy z tego rezygnowac,czy zdac sobie po prostu sprawe, ze na tym polega rozwoj, ze coraz wiecej technologii i mozliwosci sie upowszechnia?
@ShadowUser
A mi chodziło o to, że nikogo nie obchodzi jak było za jego czasów, tylko jak było rok, dwa, pięć czy dziesięć lat temu. Ludzie reagują bardziej na tendencje (znak pochodnej), nie na wartość bezwzględną (wartość funkcji).
"Mam wrażenie, że ludzie przyzwyczaili się do życia na poziomie na który nas po prostu nie stać. I to z wielu powodów." głównym powodem jest nasz rząd i jego działania, koleś z obrazka oburzył się na to i jaka odpowiedź została tu zamieszczona? "za moich czasów..." Czy to jest sensowna odpowiedź?
Mowa nie była o kredycie o iphona, tylko o coś co dla dzisiejszych ludzi jest podstawą, czyli paliwo, czy to do samochodu, czy skutera, czy do maszyn, którymi pracują. Dla wielu ludzi samochód to nie tylko fanaberia, wygoda, tylko źródło (pośrednie lub bezpośrednie) zarobku.
@Xar Niestety rozwój polega na tym że niedługo będzie jak za komuny. Wybrani będą mogli sobie kupić elektrycznego malucha a reszta do komunikacji publicznej.
Mam nadzieje ze się mylę.
Polecam zamknąć jeszcze gospodarkę na pól roku zwalić wszystko na wojnę i systemy socjalne.
Żadne rzetelne media nie podają do wiadomości największej przyczyny problemu bo sami pompowali propagandę ci TVP i TVN na równo. Ostatnie dwa lata były wspaniałym czasem dla gospodarki...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 czerwca 2022 o 8:56
@gruz115 absolutnie nie ma znaku równości pomiędzy TVP a TVN, przestań pieprzyć farmazony pisowski trolu. Dla ciebie pewnie Korea płn i płd to to samo bo w obu trzeba płacić podatki
@piter1984 Szukaj PiSowców i komuchów w swojej rodzinie a nie przypinaj mi tą partie bo nie zgadzam się z twoim zje(*&^&*()banym światopoglądem. Mam nadzieje ze inflacja uderzy najbardziej w tych którzy najgłośniej krzyczeli o zamykanie gospodarki
Cała patologia się śmieje bo przecież oni nie mają samochdów...Jak już wszystko pis rozpiepszy odda władzę i będzie się cieszyć z tego co nakradli.