Yyy i by rozproszyć kierowcę jeszcze bardziej durnym komunikatem którego i tak nie potrzebuje, bo przecież wie gdzie się patrzy i wie że powinien się patrzyć na drogę :/ .
@konar64 Może będzie im uświadamiał, ze mają patrzyć się na drogę? Nie bardzo rozumiem sprzeciw przeciwko temu systemowi. Możesz mi wytłumaczyć dlaczego jesteś jego przeciwnikiem?
@mudia Bo ten system drażni. Stoisz w korku, spojrzysz się nie tam gdzie trzeba i będzie ci system krzyczał że masz się gapić do przodu :/ .
To tak jakby w pracy, nad głową ci stał szef i jak tylko cokolwiek zrobisz inaczej niż widzi się szefowi to będzie ci darł japę do ucha. Fajnie?
A niech się coś w tym systemie pokręci. Bo to, że on będzie, nie znaczy że będzie działał dobrze. Patrzysz się prawidłowo, ale system sobie wkręci, że się nie patrzysz, bo np masz okulary i już będzie ci japę darł non stop.
A jednocześnie jakoś UE ma wielki problem przeforsować systemy znacznie bardziej użyteczne. Jak np światła przednie w podczerwieni + kamera. Taka noktowizja ma o wiele większy zasięg niż normalne oświetlenie auta. Taki wyświetlony z noktowizji obraz mógłby być wyświetlany np bezpośrednio na szybie przedniej, dzięki czemu kierowca miałby widok w totalnej ciemnicy porównywalny z widokiem w dzień, TO jest coś czego potrzebują kierowcy.
Albo zintegrowany z samochodem system wideorejestratorów.
@rafik54321 "Stoisz w korku, spojrzysz się nie tam gdzie trzeba i będzie ci system krzyczał że masz się gapić do przodu :/ ." Skąd takie informacje?
"A niech się coś w tym systemie pokręci. Bo to, że on będzie, nie znaczy że będzie działał dobrze. Patrzysz się prawidłowo, ale system sobie wkręci, że się nie patrzysz, bo np masz okulary i już będzie ci japę darł non stop."
A nie boisz się w Twoim ABS "coś się pokręci" i wyłączy ci hamulce?
@mudia ABS nie może wyłączyć hamulców. Bo nawet jeśli wyłączysz silnik to hamulce masz. Oprócz tego masz jeszcze ręczny.
A co do gubienia się systemów - dość często się zdarza że systemy potrafią uznać że patrzysz się nie tam gdzie trzeba, albo kamera źle łapie fokus.
Podobnie by UE mogło zacząć wymagać np przewodów hamulcowych sztywnych z stali kwasoodpornej. To nie, dopuszczają stalówki które zawsze zardzewieją.
Podobnie UE powinno wymagać karoserii ocynkowanych. Bo zardzewiała karoseria wpływa na bezpieczeństwo, zwłaszcza przy wypadku a niekiedy rdza gryzie od wewnątrz i nie da się tego sensownie diagnozować.
@mudia nie powiedziałem, że jestem przeciw, ale widzę, że to nic nie zmieni. Dla przykładku: kiedyś jeździełem z nawigacja, która ostrzegała o przekroczeniu prędkości. Wystarczyło przekroczyć lekko i piszczało.
Wiesz jak to działało? Zadziałało to tak, że człowiek w pewnym momencie leje na to. Na początku denerwowało jak wjeżdżałeś do miasta, zwalniałeś do tych 50, ale nawigacja wyłapała, że nie zdążyłeś. Potem piszczało i tyle. tak samo jest z innymi bodźcami - uruchomili kamerę z powiadomieniami na czujnik ruchu. Gdy zaczęło piszczeć na każdy samochód, który się przetoczył to nawet nie reagowali na nie.
Powtórzę jeszcze raz - nie jestem przeciw, ale takie rozwiazanie nie pomoże
Np w moim motocyklu, światła przednie zapalają się w momencie uruchomienia silnika. Nie ma więc ani żadnego pikacza, ani włącznika świateł. Bo po co? Rozsądny kompromis. Automat nie zapomni włączyć świateł, a pikacz nie drażni.
Do tego jak wspomniałem powyżej, jest sporo ważniejszych elementów które można by zacząć wymagać a które zawsze się zużywają i przez to obniża się bezpieczeństwo, jak właśnie korozją nadwozia. Solidna dawka ocynku załatwia sprawę.
To już więcej sensu by miał komunikat w stylu "wyjechałeś na oblodzana nawierzchnię". Bo to serio istotną informacja. Lub komunikat zamienić ja charakterystyczne pyknięcie.
Czy wgl coś do wykrywania gołoledzi.
Ale jak zawsze, przepisy ruchu drogowego i wymogów technicznych wobec pojazdów, piszą ludzie bez prawa jazdy i wiedzy technicznej. A potem wychodzą takie potworki jak pierwszeństwo dla pieszych zawsze i wszędzie... To niech też pociąg PKP zatrzymuje się przed każdym przejazdem i przepuszcza auta haha.
@rafik54321 "Nie masz zielonego pojęcia o mechanice jak widzę.". No skoro już tak domagasz się rzeczywistego przypadku to masz: zablokowanie kierownicy z powodu awarii elektryki w stacyjce (co spowodowało że samochód miał zablokowaną kierownicę, tak jak podczas wyłączonego silnika) - awaria systemu zapobiegającego kręcenia kołem przy wyłączonym silniku, więc dodatkowego i zbędnego z ponktu widzenia jazdy samochodem. Jest to przypadek zgłoszony przez użytkownika, zdiagnozowany i usunięty przez mechanika. Mam nadzieję, że tym razem Ciebie usatysfakcjonowałem.
Rzecz jednak nie w tym aby czepiać się jakiegoś przypadku, ale żeby uświadomić, że Twoja awaria jest czysto teoretyczna. Nie masz żadnych powodów aby stwierdzić, że ten system nie będzie działał poprawnie, ale jednak to zakładasz. Z powodu "zbędnych" układów (takich jak ww blokada kierownicy) może dojść do dużo bardziej niebezpiecznych sytuacji, a jednak nie masz z tymi systemami problemów. Dlaczego? Do zyski przewyższają koszty. Tutaj jednak zakładasz, że będą jakieś awarie i że będzie to rozpraszać kierowcę. Ponawiam więc pytanie - skąd masz informacje, że te systemy tak będą się zachowywać?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 lutego 2023 o 16:31
@joseluisdiez Masz myśleć o tym, co robisz ! Bez myślenia zaraz się rozbijesz. Na drogach pełno takich bezmyślnych właśnie osobników i to oni zwykle powodują wypadki. Takie trudne do zrozumienia ?
Akurat dzisiaj uwagę kierowców rozpraszają te wszystkie gówniane ekrany dotykowe w nowych samochodach. Ich by trzeba zakazać zamiast montowania takich systemów.
kolejny system do wycięcia obok gpf'u czy systemu który rozpoznaje znaki :) zamiast tego przed zdobyciem prawa jazdy powinien być obowiązkowy test na inteligencję. Później bo 5 lat dokładne badanie refleksu oraz inteligencji. Obecnie byle przygłup może jeździć po drogach publicznych czy zdobyć prawo jazdy.
Yyy i by rozproszyć kierowcę jeszcze bardziej durnym komunikatem którego i tak nie potrzebuje, bo przecież wie gdzie się patrzy i wie że powinien się patrzyć na drogę :/ .
Serio UE chce traktować kierowców jak 5latki?
@rafik54321 Sądząc po tym co widzę na naszych drogach to "5 latek" jest określeniem łagodnym.
@mudia tak jest, tylko co ten system zmieni? Ci kierowcy o których piszesz nagle posypia głowę popiołem i wszystko się zmieni na lepsze?
@konar64 Może będzie im uświadamiał, ze mają patrzyć się na drogę? Nie bardzo rozumiem sprzeciw przeciwko temu systemowi. Możesz mi wytłumaczyć dlaczego jesteś jego przeciwnikiem?
@mudia Bo ten system drażni. Stoisz w korku, spojrzysz się nie tam gdzie trzeba i będzie ci system krzyczał że masz się gapić do przodu :/ .
To tak jakby w pracy, nad głową ci stał szef i jak tylko cokolwiek zrobisz inaczej niż widzi się szefowi to będzie ci darł japę do ucha. Fajnie?
A niech się coś w tym systemie pokręci. Bo to, że on będzie, nie znaczy że będzie działał dobrze. Patrzysz się prawidłowo, ale system sobie wkręci, że się nie patrzysz, bo np masz okulary i już będzie ci japę darł non stop.
A jednocześnie jakoś UE ma wielki problem przeforsować systemy znacznie bardziej użyteczne. Jak np światła przednie w podczerwieni + kamera. Taka noktowizja ma o wiele większy zasięg niż normalne oświetlenie auta. Taki wyświetlony z noktowizji obraz mógłby być wyświetlany np bezpośrednio na szybie przedniej, dzięki czemu kierowca miałby widok w totalnej ciemnicy porównywalny z widokiem w dzień, TO jest coś czego potrzebują kierowcy.
Albo zintegrowany z samochodem system wideorejestratorów.
Krzykacz żeby się patrzeć prosto jest zbędny.
@rafik54321 "Stoisz w korku, spojrzysz się nie tam gdzie trzeba i będzie ci system krzyczał że masz się gapić do przodu :/ ." Skąd takie informacje?
"A niech się coś w tym systemie pokręci. Bo to, że on będzie, nie znaczy że będzie działał dobrze. Patrzysz się prawidłowo, ale system sobie wkręci, że się nie patrzysz, bo np masz okulary i już będzie ci japę darł non stop."
A nie boisz się w Twoim ABS "coś się pokręci" i wyłączy ci hamulce?
@mudia ABS nie może wyłączyć hamulców. Bo nawet jeśli wyłączysz silnik to hamulce masz. Oprócz tego masz jeszcze ręczny.
A co do gubienia się systemów - dość często się zdarza że systemy potrafią uznać że patrzysz się nie tam gdzie trzeba, albo kamera źle łapie fokus.
Podobnie by UE mogło zacząć wymagać np przewodów hamulcowych sztywnych z stali kwasoodpornej. To nie, dopuszczają stalówki które zawsze zardzewieją.
Podobnie UE powinno wymagać karoserii ocynkowanych. Bo zardzewiała karoseria wpływa na bezpieczeństwo, zwłaszcza przy wypadku a niekiedy rdza gryzie od wewnątrz i nie da się tego sensownie diagnozować.
Nie masz zielonego pojęcia o mechanice jak widzę.
@rafik54321 Będzie gorsze niż pikanie, jak nie zapniesz pasów, mimo, że chcesz przejechać tylko kawałek wiejską drogą.
@mudia nie powiedziałem, że jestem przeciw, ale widzę, że to nic nie zmieni. Dla przykładku: kiedyś jeździełem z nawigacja, która ostrzegała o przekroczeniu prędkości. Wystarczyło przekroczyć lekko i piszczało.
Wiesz jak to działało? Zadziałało to tak, że człowiek w pewnym momencie leje na to. Na początku denerwowało jak wjeżdżałeś do miasta, zwalniałeś do tych 50, ale nawigacja wyłapała, że nie zdążyłeś. Potem piszczało i tyle. tak samo jest z innymi bodźcami - uruchomili kamerę z powiadomieniami na czujnik ruchu. Gdy zaczęło piszczeć na każdy samochód, który się przetoczył to nawet nie reagowali na nie.
Powtórzę jeszcze raz - nie jestem przeciw, ale takie rozwiazanie nie pomoże
@Tomek59 wgl większość asystentów jest zbędna.
Np w moim motocyklu, światła przednie zapalają się w momencie uruchomienia silnika. Nie ma więc ani żadnego pikacza, ani włącznika świateł. Bo po co? Rozsądny kompromis. Automat nie zapomni włączyć świateł, a pikacz nie drażni.
Do tego jak wspomniałem powyżej, jest sporo ważniejszych elementów które można by zacząć wymagać a które zawsze się zużywają i przez to obniża się bezpieczeństwo, jak właśnie korozją nadwozia. Solidna dawka ocynku załatwia sprawę.
To już więcej sensu by miał komunikat w stylu "wyjechałeś na oblodzana nawierzchnię". Bo to serio istotną informacja. Lub komunikat zamienić ja charakterystyczne pyknięcie.
Czy wgl coś do wykrywania gołoledzi.
Ale jak zawsze, przepisy ruchu drogowego i wymogów technicznych wobec pojazdów, piszą ludzie bez prawa jazdy i wiedzy technicznej. A potem wychodzą takie potworki jak pierwszeństwo dla pieszych zawsze i wszędzie... To niech też pociąg PKP zatrzymuje się przed każdym przejazdem i przepuszcza auta haha.
@rafik54321 "Nie masz zielonego pojęcia o mechanice jak widzę.". No skoro już tak domagasz się rzeczywistego przypadku to masz: zablokowanie kierownicy z powodu awarii elektryki w stacyjce (co spowodowało że samochód miał zablokowaną kierownicę, tak jak podczas wyłączonego silnika) - awaria systemu zapobiegającego kręcenia kołem przy wyłączonym silniku, więc dodatkowego i zbędnego z ponktu widzenia jazdy samochodem. Jest to przypadek zgłoszony przez użytkownika, zdiagnozowany i usunięty przez mechanika. Mam nadzieję, że tym razem Ciebie usatysfakcjonowałem.
Rzecz jednak nie w tym aby czepiać się jakiegoś przypadku, ale żeby uświadomić, że Twoja awaria jest czysto teoretyczna. Nie masz żadnych powodów aby stwierdzić, że ten system nie będzie działał poprawnie, ale jednak to zakładasz. Z powodu "zbędnych" układów (takich jak ww blokada kierownicy) może dojść do dużo bardziej niebezpiecznych sytuacji, a jednak nie masz z tymi systemami problemów. Dlaczego? Do zyski przewyższają koszty. Tutaj jednak zakładasz, że będą jakieś awarie i że będzie to rozpraszać kierowcę. Ponawiam więc pytanie - skąd masz informacje, że te systemy tak będą się zachowywać?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lutego 2023 o 16:31
A kiedy zakażą samodzielnego myślenia?
@katem
Kierując samochodem masz nie myśleć, bo to rozprasza.
@joseluisdiez Masz myśleć o tym, co robisz ! Bez myślenia zaraz się rozbijesz. Na drogach pełno takich bezmyślnych właśnie osobników i to oni zwykle powodują wypadki. Takie trudne do zrozumienia ?
Niech wstawią czarną płachtę między pasażerami, a kierowcą. Kolejny idiotyzm
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lutego 2023 o 8:17
wystarczy w okularach jezdzić
Żadne rozwiązania techniczne, czy prawne nie będzie skuteczne, dopóki ludzie będą się zachować jak debile.
już zakazali,miało to miejsce podczas plandemii
Akurat dzisiaj uwagę kierowców rozpraszają te wszystkie gówniane ekrany dotykowe w nowych samochodach. Ich by trzeba zakazać zamiast montowania takich systemów.
kolejny system do wycięcia obok gpf'u czy systemu który rozpoznaje znaki :) zamiast tego przed zdobyciem prawa jazdy powinien być obowiązkowy test na inteligencję. Później bo 5 lat dokładne badanie refleksu oraz inteligencji. Obecnie byle przygłup może jeździć po drogach publicznych czy zdobyć prawo jazdy.