Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
318 330
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
G Goretex
+18 / 34

Punkty za wyliczenia dostał.. ciężko ocenić czy dostał jakieś ujemne punkty za niepoprawną formę odpowiedzi.

Uczeń ma odpowiedzieć na pytanie które zostało zadane w treści zadania, to ważne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janosiqq
+7 / 27

@Goretex Odpowiedział na pytanie używając innych słów. Nie zmieniło to sensu odpowiedzi, ani tym bardziej wyniku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-2 / 26

@janosiqq
Nie odpowiedzial na pytanie prawidłowo.
Pytanie było "ile teraz ma?"

Matematyka uczy logicznego myślenia, prawidłowa odpowiedz jest bardzo istotna i w tym przypadku odpowiedź "zostało" nie jest logiczna.

Reakcja nauczycielki prawidłowa!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 maja 2023 o 13:28

P Pasqdnik82
+1 / 13

@Goretex Z jednej strony racja.. z drugiej nie koniecznie... wyliczył dobrze... odpowiedział też dobrze tylko innymi słowami.. odpowiedzi zgodne ze schematem są ważniejsze w rozwoju dziecka? Czu wystarczy ze odpowiedź będzie poprawna? Nauczycielkę ogólnie rozumiem bo zapewne tak mają robić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 10

@janosiqq Przy takim zadaniu mamy do czynienia z kimś, kto dopiero się uczy i przy okazji ćwiczy na matematyce umiejętność właściwego odpowiadania na zadane pytanie.

Jak pisałem wyżej, nie wiem czy to wpłynęło na ocenę, wynik jest ok, forma do poprawy.
Jak bym raczej docenił nauczyciela, że wskazuje takie rzeczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
0 / 10

@Goretex Tylko dalej nie wyjaśniłeś co to zmienia. Odpowiedział na pytanie- czemu w odpowiedzi ma używać tych samych słów? Czysto przerost formy nad treścią. Logiczne jest, ze mamy zostać zrozumiani, a nie odpowiadać według ustalonego przez kogoś klucza. Dla mnie niezaliczenie odpowiedzi z powodu użycia jakby nie patrzeć synonimy jest nielogiczna.
Moze warto uczyć nie tylko schematu, ale i umiejętności działania poza schematami? Potem dziecko zapyta "lubisz karnozaury czy brontozaury?" i na odpowiedź "żadne" będzie miało zwieche, ze nie odpowiedziałam na pytanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+2 / 8

@Livanir "Moze warto uczyć nie tylko schematu, ale i umiejętności działania poza schematami"

Warto na początku nauczyć schematów jako minimum tego co powinno się umieć. Później spokojnie ktoś może poza to minimum wyjść.

"Odpowiedział na pytanie- czemu w odpowiedzi ma używać tych samych słów"
Takie polecenie wymaga konkretnej odpowiedzi i przygotowuje do bardziej skomplikowanych zadań, gdzie błędna konstrukcja odpowiedzi może zakończyć się nie zaliczeniem tejże, a co za tym idzie i zadania.

Ale tu musiałby pewnie wypowiedzieć się nauczyciel, bo dla mnie gdyby ktoś wpisał 6, to pewnie byłoby ok.


I już tak całkiem "for fun", bo niezbyt znam się na odmianie i czasach, ale skoro "zostało" to czas przeszły, to jakim cudem odpowiada to na pytanie o stan posiadania w czasie teraźniejszym ? Może poprawna odpowiedź powinna brzmieć "zadanie nie dostarcza wystarczających danych do identyfikacji Krysi, więc nie mogę jej spytać"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
+1 / 5

@Goretex Tylko kiedy kończy się nauka schematów? Moze powinna na przedszkolu? W podstawówce dzieciaki już mają swój rozum i umiejętnosc kojarzenia faktów.

W sumie w takim razie pytanie źle sformułowana. Idąc tym tokiem- dziecko powinno odpowiedzieć "nie wiem ile ma teraz, bo nie widzę ilości, mogę napisać ile zostało po odejmowaniu." czyli wychodzi, ze dziecko mądrzejsze.
Jakby nie patrzeć- dziecko było już PO odejmowaniu pisząc odpowiedź, a nie w trakcie np. patrzenia ile ktoś tam ma mazaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JanuszTorun
0 / 2

@Livanir "... niezaliczenie odpowiedzi z powodu użycia jakby nie patrzeć synonimy jest nielogiczna..."
Dlaczego sądzisz, że odpowiedź nie została zaliczona??
Przyznane zostały 4 punkty, więc chyba jednak zaliczona.
Nie wiemy, czy jest to maksymalna punktacja, czy nie,
ale jednak są przyznane punkty, więc chyba nie jest źle.
A dopisane uwagi mogły być tylko wskazówkami bez wpływu na punktację.
Tego nie wiemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xargs
-1 / 1

@GieniaK to według Twojej logiki (bo na pewno nie Booleanowskiej) to, że jej zostało 6, to znaczy, że nie ma 6?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
+1 / 5

@xargs
Matematyka to nauka ścisła i stawia ścisłe pytania, a nie pytania otwarte. Na pytanie: ile ma teraz?, odpowiedz jest jedna: teraz ma...



Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xargs
-1 / 1

Udowodnij mi matematycznie, że skoro zostało jej 6 flamastrów, to znaczy, że nie ma 6 flamastrów, a później pogadamy o języku polskim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@GieniaK Ścisłość matematyki, na którą się powołujesz to nie tępe biurokratyczne podejście.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Ależ głupote napisałeś!
Tego nawet nie da się skomentować, bo od razu widać, że o matmie nic nie wiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@xargs
Przypomniało mi się takie zdarzenie, gdzie student humanista zapytał studentkę matematyki: a wy na tej matematyce to jakie przedmioty poza matematyką macie?
Myślę, że wiedza studenta humanisty na temat matematyki była taka sama jak Twoja teraz.

I nie liczę, że zrozumiesz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2023 o 20:51

J jeszczeNieZajety
0 / 2

@GieniaK Studiowałem matematykę. Coś tam jeszcze pamiętam. Matematyka to - wierz mi - nie biurokracja. Liczy się wyobraźnia i zrozumienie a formalizmy to dopiero na końcu.
Z całą mocą i pełną świadomością twierdzę, że nauczycielka jest głupia.
Całe lata dawłem korepetycje z matematyki (z sukcesem - moi uczniowie na ogół poprawiali oceny)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 2

@jeszczeNieZajety
Student matematyki twierdzi, że nauczycielka z demota jest głupia, a ścisłość w matematyce nieistotna.

Boże, czytasz to i nie grzmisz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@GieniaK Ścisłość jest bezwględnie w matematyce najważniejsza. Ale nauczycielka JEST głupia, bo uczeń z pewnością ROZUMIAŁ istotę operacji matematycznych w tym problemie a ta pani czepnęla się kompletnie nieistonego szczegółu w sformułowaniu poprawnej odpowiedzi. W dodatku nie mając racji merytorycznie - jeśli mamy być ściśli. Przeczytaj mój komentarz ciut niżej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
No i gdzie ta ścisłość w odpowiedzi ucznia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Bo jeśli mamy odpowiedzieć na pytanie "ile zostało flamastrów po operacji" to mamy wystarczająco danych. "Teraz" zaś oznacza (jak ściśle to ściśle) moment czytania zadania. NIe wiemy co Krysia robiła ze swymi flamastrami później. Między momentem oddania 3 flamastrów a momentem gdy czytamy treść zadania. Jeśli traktować zadanie z biurokratyczną ścisłością to w zadaniu brak danych by udzielić odpowiedzi. NIE WIEMY ile ma Krysia flamastrów TERAZ.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@jeszczeNieZajety
Coś Ci się pomyliło, matematyka to nie fizyka,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@GieniaK Chciałeś ŚCIŚLE. To masz.
Ta pani nauczycielka nie ma za zadanie psać formalnie poprawnych traktatów matematycznych. Jej praca to sprawić by uczeń ZROZUMIAŁ. A on zrozumiał. A ona, tępa dzida, czepnęła się dupereli w dodatku nie mając racji.
Nawet Einstein przyznał się do błędu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@jeszczeNieZajety
No widzisz, a Ty nie umiesz przynać, że się pomyliłeś.

Nauczycielka doceniła poprawność rachunków, świadczą o tym punkty, uściśliła jedynie odpowiedź tak, aby miała ona sens z punktu widzenia logiki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
-1 / 5

@jeszczeNieZajety
Ja też studiowałem matematykę i śmiem twierdzić, że na matematyce się nie znasz.
Z pełną stanowczością napisałeś, że nauczycielka jest głupia, doprawdy? Uczeń dostał za zadanie 4 pkt, czyli prawdopodobnie maksimum, oraz poprawkę, że odpowiedzią na pytanie "ile teraz ma" jest "teraz ma", a nie "zostało jej", bo taka jest ścisła odpowiedź na to pytanie, a nie wariacja na jej temat.
Na pytanie ile wynosi pierwiastek z czterech nie odpowiada się, że "cztery do pięciu dziesiątych daje dwa". Co więcej, o ile wiem, to odnośnie korekty odpowiedzi, to takie są właśnie zalecenia, które m.in. ta nauczycielka mogła dostać i do których się zastosowała, co oczywiście nie czyni jej głupią. Postawiłeś swoją matematyczną reputację i się skompromitowałeś.

Nie zapominaj też, że w zależności od poziomu matematyki, odpowiedzi na to samo pytanie mogą się różnić i nie można sobie zawsze odpowiadać nonszalancko, że dwa plus dwa jest cztery, bo to nie jest prawdą. Na pewnym poziomie poprawna odpowiedź może brzmieć, że dwa plus dwa bywa cztery. I na tym też poziomie zaczyna się od formalizmów, którymi są m.in. notacja oraz aksjomaty. O tym też zapomniałeś. Śmiem wręcz twierdzić, że albo nie studiowałeś matematyki a miałeś jedynie matematykę na swoim kierunku, albo że studiowałeś, ale nie ukończyłeś i stąd Twój brak matematycznego podejścia, i te kompromitacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
+1 / 1

@GieniaK Ale kiedy ja nie widzę gdzie się pomyliłem - wskaż jeśli możesz a z pewnością nie będę miał problemu by powiedzieć "pomyliłem się". Nie jestem nieomylny. Gdzie popełniłem błąd?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 3

@jeszczeNieZajety
Twierdzisz, że odpowiedź "zostało" na pytanie "ile teraz ma" jest poprawne z punktu widzenia logiki matematycznej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2023 o 22:21

J jeszczeNieZajety
0 / 0

@goldenfrog NIe zależy mi na tym czy uznasz me studia czy nie. Ja twierdzę, że formalnie to uczeń miał rację a nie nauczycielka. Na jakiej podstawie twierdzisz, że Krysia ma TERAZ 6 flamastrów? A może trzy zgubiła? Albio się jej wypisały? Jeszcze raz - w zdanie NIE MA DANYCH by odpowiedzieć na pytanie "ile ma teraz". Jest natomiast wystarczajaco danych na pytanie "ile zostało". Proste.
Co do 2+2=4. Nie, nie bywa. Jest albo nie jest w danych warunkach. Na przykład 2+2=1(mod 3). Jak liczymy modulo 3 to 2+2 nie "bywa" 1 tylko jest. Zawsze, jeśli liczymy kongruencje. .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 4

@jeszczeNieZajety Możesz się upierać w nieskończoność, że ścisłą odpowiedzią na pytanie "Ile flamastrów ma teraz Krysia?" jest "Krysi zostało ...", ale tylko się ośmieszasz.
Nie zdefiniowałem warunków początkowych dla 2+2=4, a dla matematyka odpowiedź jest od nich uzależniona, więc nie odpowie on cztery. Oczywiście nie odpowie też, że bywa cztery, i tutaj się wybroniłeś przed podstępem z mojej strony, co tym bardziej dziwi mnie, że upierasz się, że "Krysi zostało ..." jest lepszą odpowiedzią. Idąc Twoim tropem, to na pytanie zadane uczniowi szkoły podstawowej, "Jasio miał dwa jabłka i dostał od babci dodatkowe dwa. Ile Jaś ma teraz jabłek?", nie można odpowiedzieć, że cztery, bo w międzyczasie część z nich mogła zostać zjedzona, na przykład przez Jasia. A może Jasio dostał od babci, ale nie przyjął, co wtedy? Trzeba wygibasów, żeby odpowiedzieć "po Twojemu" na to pytanie. Pewnie najłatwiej byłoby dołożyć jakiś warunek, że "Jaś ma teraz cztery jabłka, o ile ...", mamy z tego niezłego mózgoryja...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2023 o 22:47

J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@GieniaK Jeśli już wytaczamy takie działa.... Co to znaczy w tym przypadku "zostało x flamastrów"? Oznacza, że zbiór flamastrów w posiadniu Krysi po tym gdy dała flamastry Ewie był mocy 6.
Co znaczy "teraz"? Oznacza, że zbiór flamastrów będących w posiadaniu Krysi jest mocy 6. Jak widać te zbiory są sobie dokładnie rónoważne. Pełne zdanie by było więc takie "zbiór flamastrów będących w posiadaniu Krysi zaraz po zrobieniu prezentu Ewie jest równoliczny ze zbiorem flamastrów w posiadaniu Krysi w chwili czytania zadania". Ale to jest twierdzenie, dal którego brak dowodu. I uczeń słusznie to zauważył.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 4

@jeszczeNieZajety Ostatnie uwagi nie do mnie, ale chętnie się włączę: jesteśmy na poziomie szkoły podstawowej, a Ty do prostej operacji 9-3=6 dołożyłeś oś czasu i dodałeś filozofię "a co, jeśli?".
Brakuje jeszcze pytań egzystencjonalnych, czy Krysia i Ewa w ogóle istnieją? Litości!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-2 / 2

@jeszczeNieZajety
Dalej myslisz matematykę z fizyką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@goldenfrog Ośmiesznie się jest przykre tylko w przypadku gdy śmieje ktoś, kto, prawda, jest mądry. Gdy śmieje się ktoś inny to inna sprawa....
Na gałęzi siedziało 5 wróbli. Józio zastrzelił 2.
A) Ile zostało? Odpowiedź : 3.
B)Ile jest TERAZ wróbli na gałęzi? Odpowiedź : zero, bo reszta uciekłą.
Nauczycielka nie tylko zgrzeszyła czepianiem się rzeczy kompletnie nieistotnej ale w dodatku z formalnego punktu widzenia (a wy tak cenicie formalną poprawność) nie ma racji.
Takie podejscie (czepianie się nieistotnych dupereli) jest największą tragedią współczesnego szkolnictwa. Naprawdę nie widzisz tego? Właśnie umiejętność wyrażenia tego samego tylko inaczej jest oznaką (jedna z) inteligencji. Precz z urawniłowką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
+1 / 1

@GieniaK Nie, nie mylę. Zresztą z FORMALNEGO punktu widzenia to JEST zadanie z fizyki lecz nie ja je układałem, więc nie do mnie pretensja. Z matematyki by było tak: mamy zbiór o mocy 9. Usuwamy z niego podzbiór o mocy 3. Jaką moc ma teraz ten zbiór?
Obie odpowiedzi (zostało i teraz) są poprawne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2023 o 23:05

avatar goldenfrog
-2 / 4

@jeszczeNieZajety Jesteśmy w szkole podstawowej na lekcji matematyki, a nie filozofii. Za napisanie "Krysi zostało" zamiast "Krysia ma" nie zostały odjęte punkty, jedynie korekta, która jest słuszna.
A za inteligencję ocen się nie stawia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2023 o 23:05

X xargs
+2 / 2

@GieniaK dalej czekam na dowód matematyczny. I nie musisz mnie obrażać. To przejaw braku argumentów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@xargs
Nie zrozumiałeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@goldenfrog O włąśnie! Za inteligencję ocen się nie stawia. To za co się stawia? Za maszynowe odtwarzanie wykutych formułek? Inteligencję należy schować do kieszeni? O to chodzi?
No właśnie jeszcze jedno: nie jesteśmy na lekcji filozofi. Więc dlaczego ta pani się czepia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2023 o 23:13

J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@xargs Nie doczekasz się. Z tego, ze zostało 6 w żaden sposób nie wynika, że ma 6 teraz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@jeszczeNieZajety
Podaj mi pełne odpowiedzi, w każdym z przypadków, do Twojego zadania. Poważnie proszę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
-1 / 3

@jeszczeNieZajety W tym wypadku oceny stawia się za odpowiedzi, albo są poprawne, albo nie. Inteligencja nie ma znaczenia, poza tym to jest tylko Twoja luźna interpretacja, że uczeń się nią wykazał. A jeśli nauczany był, że ma zastosować schemat odpowiedzi, to się wręcz inteligencją nie wykazał. Za użycie całki Riemanna, gdy miałem użyć całki Lebesque'a, nie podniosą mi oceny, bo jestem taki inteligentny, tylko nie zaliczą mi zadania. Tak to działa i nie ma w tym nic złego.
Dlaczego się czepia, to już Ci napisałem. A jeśli do matematyki chcesz dołożyć czas, to sformułowanie, że "Krysia miała 9 flamastrów" nie jest nawet poprawnym zdaniem logicznym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@GieniaK Przecież odpowiedziałęm Ale OK - jeszcze raz. Mamy dwa różne pytania.
1 - ile wróbli zostało jeśli Józio zastrzelił 2? Odpowiedż jest 3.
2- ile wróbli jest teraz na gałęzi odpowiedź jest zero.
Pytanie w oryginalnym zadaniu powinno brzmieć "Ile zostało" a nie "ile ma teraz". Mądry i świadomy swej misji nauczyciel po pierwsze zadałby pytanie 1 a nie dwa. Ale, że nauczyciel nie był autorem zadania to będąc mądrym nauczycielem w ogóle by nie zwrócił uwago na inne sformułowanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@jeszczeNieZajety
No to pojechałeś!
Według twojej logiki znaczenie w zadniu matematycznym ma czas, w którym coś się wydarzyło, bo z upływem czasu mogło ulec zmianie. No brednia!

Idąć Twoim tokiem rozumowania, zadanie na obliczanie pola kwadratu i pytanie "ile to pole wynosi?" odpowiedź powinna być: "pole kwadratu wynosiło". Bo skąd mamy mieć gwarancję, że ten kwadrat dalej istnieje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@jeszczeNieZajety
Zapytałam o pełne odpowiedzi do zadania:
"Z matematyki by było tak: mamy zbiór o mocy 9. Usuwamy z niego podzbiór o mocy 3. Jaką moc ma teraz ten zbiór?
Obie odpowiedzi (zostało i teraz) są poprawne."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@GieniaK Gieniu! Mam dosyć. Mam wrażenie, że nie wykazujesz się dobrą wolą. Jeśli rzeczywiście chcesz to solidnie przedyskutować to mogę Ci na priv podać mój aders mailowy. To objętość tekstu jest jednak ograniczona, pisanie jest niewygodne a wygląda, że bede zmuszony pisać całe formalnie poprawne traktaty. Ale ja się nie wymiguję. Chętnie Ci ze szczegółami wyjaśnię me poglądy na tę sprawę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Kusząca propozycja, wolałabym jednak abyś napisał dwa zdania, dwie wersje odpowiedzi do Twojego zadania.

Oraz, czy na pytanie "Ile wynosi pole kwadratu?", odpowiedź powinna być "pole kwadratu wynosiło"? No bo w końcu kwadrat mógł postanowić, że będzie teraz prostokątem.

Matematyka to nie fizyka, gdzie upływ czasu wpływa na potencjalny wynik. Jeśli dzieciak ma w przyszłości rozumieć matematykę, musi nauczyć się, że jedno słowow żle użyte w jezyku matematycznym, może "popsuć" wszystko. Jeśli matematyka pyta "ile teraz ma" to odpowiedź jest jedna "teraz ma".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
-2 / 2

@jeszczeNieZajety Jako adwokat "demotywatorowego diabła" w postaci Gienii i alter ego sliko odpowiem: w arytmetyce nie definiuje się czasu, a ciągi operacji następujące po sobie. W przypadku zadania z demota mamy: stan początkowy w ilości 9 flamastrów, operacja odejmowania 3 flamastrów i stań końcowy (teraz) 6 flamastrów. Jedna operacja i dwa stany. Nie ma miejsca na filozofię, wszystkie punkty są ustalone i nie ma żadnych operacji pomiędzy nimi.
Co do ostatniego pytania Gienii dotyczącego Twojego zadania z mocami zbiorów, to się pogubiłeś, bo zadanie w democie było z matematyki, Twoje zdefiniowałeś również z matematyki i w democie odpowiedź "teraz" uważasz za niepoprawną, a w swoim zadaniu jako poprawną. A co jeśli moc zbioru uległa w międzyczasie zmianie? Zakręciłeś się i napisałeś przez analogię, że obie odpowiedzi są prawidłowe, ale się sam nie zgadzasz, z tym co twierdzisz. A owszem, obie odpowiedzi w democie są prawidłowe, ale najwyraźniej nauczyciel/ka mieli powód do poprawienia odpowiedzi, choć to oczywiście gdybanie, ale wszyscy rzucili się do linczowania.
Nie ma tutaj co prowadzić dyskusji poza portalem, bo to wszystko proste jak drut, a ja przy okazji chciałbym zobaczyć, jak dyskusja się dalej toczy i nie być z niej wyłączany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@jeszczeNieZajety Kończąc z mojej strony ten wątek, to zanim zacznie się rzucać kategoryczne "nauczycielka jest głupia" warto się ugryźć w język, bo ani nie wiadomo, jakie były kryteria oceny, ani jakie wymagania, jedyne co wiadomo, to że ktoś sobie napisał demota, że nauczycielka się uwzięła na ucznia i obniżyła mu ocenę. Ja w to nie wierzę, że taka była jej intencja, choć wykluczyć oczywiście nie mogę. A rzucając pochopnie słowa na wiatr można w głupi sposób z gęby zrobić d...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@goldenfrog @GieniaK Nie będę tu rozwijał całej teorii tylko krótko. W zadaniu czas też upływa. Krysia najpierw miala ileś a potem ileś tam. Zatem mamy czas bo "przed" i "po" mają sens tylko gdy rozważamy czas. Wy prawdopodobnie uważacie, że popełniam błąd bo najpierw użyłem "najpierw" a potem "przed". Powinienem używać tylko słowa "najpierw".. Inaczej jest błąd.
Co do mego zadania na zbiorach. OK - uzupełnię by nie było luk. Końcowe pytanie mogłoby wygladać tak "jakiej mocy jest zbiór flamastrów w posiadaniu Krysi ZAKŁADAJĄC, że już żadne operacje na tym zbiorze nie były wykonywane"
Ale to wszystko jest biciem piany de facto. Ja za długo dawałem korepetycje i za dokładnie znam trud jaki trzeba włożyć by denat coś naprawdę zrozumiał. Wy chcecie by uczeń działał jak sztuczna inteligencja.
Nie tylko nie macie racji ale też bylibyście kiepskimi nauczycielami. Tak, mam podstawy by tak twierdzić ale pójdę śladem wielkigo Fermata - tu jest za mało miejsca by to wykazać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@jeszczeNieZajety I kto tu bije pianę? Tak próbowałeś dowodzić swoich racji, że się zakręciłeś i napisałeś dużo głupot, z matematyki przeszedłeś na fizykę, dodałeś oś czasu i filozofię, potem jeszcze napisałeś sprzeczne ze sobą stwierdzenia o poprawności różnych wersji, a na końcu przekształciłeś pytanie na warunkowe.
A to jest tylko matematyka na początku szkoły podstawowej, w której wszystko jest ustalone i żadnych innych operacji, niż opisane w zadaniu nie ma.
Śladami wielkiego Fermata to raczej nie grozi Ci pójść, bo tamten piany nie trzepał.
Lepiej zakończę już ten wątek, żeby oszczędzić Ci jeszcze większego wstydu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@goldenfrog Nic się nie zapłatałem. Po prostu nie mogę tu pisać "Podstaw Matematyki" w stylu Russella i Whiteheada. Ale złożyłem taką oferte tylko została odrzucona.
Ile lat dawałeś korepetycje? Ja kilkanaście. Mam doświadczenie z pierwszej linii. Nacisk na formalizm zniechęca ludzi do matmy. Ta pani jest kiepską nauczycielką. Szerzej (ech raz iszczo raz) na żadanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Podaj mi odpowiedzi do tego, konkretnego, podanego przez Cibie zadania:
""Z matematyki by było tak: mamy zbiór o mocy 9. Usuwamy z niego podzbiór o mocy 3. Jaką moc ma teraz ten zbiór?
Obie odpowiedzi (zostało i teraz) są poprawne.""

Czyli oczekuję odpowiedzi na pytanie: "Jaką moc ma teraz ten zbiór?".

Odpowiesz, we wskazanych przez Ciebie wersjach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Wersja "teraz": jaka jest teraz moc zbioru...."
Wersja "zostało": jaka jest moc zbioru pozostałego po...."
Uważam, że dalsza wymiana poglądów tutaj nie ma sensu. Jeśli chcesz podyskutować "poważnie" to masz drogę otwartą. Tyle, że teksty, które powstaną w wyniku takiej dysusji nie beda lekkie w czytaniu. Ale jeśli trzeba..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 10:55

G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Odpowiedź też na to:

"Oraz, czy na pytanie "Ile wynosi pole kwadratu?", odpowiedź powinna być "pole kwadratu wynosiło"?"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
1. Napisałeś jak powinny wyglądać pytania, napisz teraz jak powinny wyglądać według Ciebie odpowiedzi na te pytania:
"Wersja "teraz": jaka jest teraz moc zbioru...."
Wersja "zostało": jaka jest moc zbioru pozostałego po....""

Nie potrzeba żadnych wykładów i ciężkich tekstów, aby podać odpowiedzi na zadane przez Cibie pytania.




Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 10:57

J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Odpowiedź jest taka sama na oba pytania. Chyba, że nastajesz by odpowiadać :całym zdaniem". Moja zasadnicza teza jest taka:
Jeśłi się trzymać twardo formalizmu to trzeba MOŻE (do dyskusji) powtarzać pytanie. Ale nie jesteśmy na wydziele matematyki.. Tu istotne jest, że uczeń rozumie sens zadania. Czy zaakceptowałbyś obniżenie stopnia z matematyki za brzydki charakter pisam? Ja bym nie zaakceptował. Ty zapewne tak. Obawiam się, że nie uzgodnimy poglądów - chyba, że Ci się chce użyc dział ciężkich. Ale to nie tu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Żadnych ciężkich dział, podaj jedynie odpowiedzi na pytania, które sam zadałeś, napisz pełnym zdaniem (czyli1. odpowiedx, 2. odpowiedz):
1."Wersja "teraz": jaka jest teraz moc zbioru...."
2.Wersja "zostało": jaka jest moc zbioru pozostałego po....""

Potem podaj mi prawidłową odpowiedź na zadanie z kwadratem: pytanie "jaką watrtość ma pole kwadratu?" (tu jedynie podaj numer prawidłowej odpowiedzi):
3. Pole kwadratu ma wartość....
4. Pole kwadratu miało wartość...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar paralipomena
0 / 0

@GieniaK I w ten oto sposób umiera kreatywność i samodzielne myślenie! - Niepoprawnie matematycznie - jakby matematykę obchodziło czy Krysia ma czy jej zostało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@paralipomena
Matematykę obchodzi czy "Krysia ma", czy "Krysi zostało".
Matematyka to nie filozofia, sam @jeszczeNieZajety udowdnił to podając teść zadania w języku matematycznym z mocą zbiorów i teraz nie chce podać konkretnych odpowiedzi, bo się zamotał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Po tym jak Krysia dała Ewie 3 flamastry z posiadanych w tym momencie 10 to ona, Krysia ma TERAZ 6 flamastrów.

Po tym jak Krysia dała Ewie 3 flamastry z posiadanych w tym momencie 10 to jej, Krysi zostało 6 flamastrów.

Pierwsze odpowiedź MOŻE jest prawdziwa. Druga jest na pewno prawdziwa.
Nie wiem jak jeszcze mógłbym rozszerzyć me odpowiedzi.
Co do kwadratu...Mówiłem Ci, że króciutko się nie da. Czy kwadrat istnieje gdy go fizycznie nie ma? Odpowiedź 3 zakłada niezmienność kwadratu w czasie. Tymczasem jak wiadomo Wszechświat się rozszerza więc po chwili kwadrat będzie większy zatem odpowiedź 4 ma ma większy sens.
Można się tak bawić w nieskończoność. W jakiejś nowelce Lema dwu mędrców zgodziło się, że coś tam nie istnieje. Pobili się dopiero na temat "czy niestnienie w środę jest tym samym co nieistnienie w piątek?"
Ścisłość matematyczna czy logiczna nie powinna być uczona w ten sposób. Ten sposób zabija kreatywność. Ergo - nauczycielka się nie spisała.
Jeszcze jedna uwaga. Jeśłi w odpowiedzi ktoś użyje słowa "prostokąt" zamiast "kwadrat" to nie popełnia błędu bo zbiór kwadratów jest podzbiorem prostokątów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Mógłbyś po prostu dać odpowiedz:

"Żadnych ciężkich dział, podaj jedynie odpowiedzi na pytania, które sam zadałeś, napisz pełnym zdaniem (czyli1. odpowiedx, 2. odpowiedz):
1."Wersja "teraz": jaka jest teraz moc zbioru...."
2.Wersja "zostało": jaka jest moc zbioru pozostałego po....""

Potem podaj mi prawidłową odpowiedź na zadanie z kwadratem: pytanie "jaką watrtość ma pole kwadratu?" (tu jedynie podaj numer prawidłowej odpowiedzi):
3. Pole kwadratu ma wartość....
4. Pole kwadratu miało wartość..."

Filozofowanie zostawmy na lekcjię filozofii.
Napisz czy mi odpowiesz czy nie? Szkoda czasu jeśli masz lawirować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 12:44

J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK To jest dobra taktyka : na każde pytanie można odpowiedzieć tak, nie lub nie wiem. Ja nie lawiruję. Ale OK:
Pole ma wartość 13,3
Pytanie było zadane w czasie terażniejszym więc numer 4 oczywiście nie pasuje.
Tylko co z tego?
W żaden sposób (albo przegapiłem) nie podważyłeś mego rozumowania, że "zostało" jest a "ma teraz" nie jest poprawną odpowiedzią. Dywagacje (sprawdź w słowniku co to naprawdę znaczy) na temat czasu nic nie wnoszą. Mogę to uzasadnić ale jeszcze raz - nie tu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar paralipomena
0 / 0

@GieniaK Odchyl nieco klapki na oczach, spójrz z szerszej perspektywy, rozepnij guzik w koszuli pod szyją, lub poluzuj pasek u spodni, nie wiem co Cię ciśnie ale te zabiegi czasem pomagają. Powołujesz się na jeszczeNieZajętego, ale sam w żaden sposób nie podjąłeś próby odpowiedzi. Tak jest i koniec - a jeśli chcesz wiedzieć zapytaj jeszczeNieZajętego. Mało ściśle jak na ścisły matematyczny umysł. Odpowiedź w kontekście tego akurat zadania, biorąc pod uwagę logiczne myślenie, to Krysi akurat zostało 6 flamastrów, bo 3 podarowała Ewie. Ma w tym wypadku jest wartością wyjściową czyli 9 oddaje 3 flamastry Ewie i pozostaje jej 6.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@paralipomena
Biorąc pod uwagę logiczne myślenie matematyczne, odpowiedzią na pytanie "Ile teraz ma?" jesti :"teraz ma".
Pomijając logikę matematyczną na pytanie "Ile teraz ma..?" opowidzieć moża "zostało..", "ma..", "posiada..", "jest w jej posiadaniu....", "pozostało jej.." itd.., można też krótko odpowiedzieć: "6".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 13:28

J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Problem powstał bo to zadanie jest wbrew pozorom z fizyki a nie z matematyki. Gdyby było napisane tak: jaką liczbę otrzymuje się gdy się od liczby 10 odejmie 3 " to nie byłoby wątpliwości. Liczby istnieją w pewien szczególny sposób poza czasem.
Ale wprowadzenie obiektów fizycznych (flamastrów), aktywnych czynników (Kasia dała) zrobiło z tego fizykę. Wprowadziło dwa odróżnialne stany, z których jeden był przed a drugi po. Czyli czas. Ideą zadnia, tak jak ja się domyślam było nauczenie ucznia na licznych przykładach widzenia abstrakcji. Zrozumienia, że to samo będzie się działo czy to są flamastry czy słonie czy buty. To i TYLKO to jest ważne. Dlatego padnę ale me ostatnie słowa bądą "uczeń miał rację". Bo to było DE FACTO zadanie z fizyki, o czym wspominałem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Lawirujesz.
Ale spróbuję jeszcze raz.
Masz pytanie: "jaka jest teraz moc zbioru.."
odpowiedz jaka powinna być odpowiedz.
Czy powinna być "moc zbioru jest teraz..."? Czy może jakaś inna?


Zastosuj to też do reszty moich pytań. Napisz to w punktach czyli
1. odpoiwedz, według przedstawianego wyżej wzoru
2. odpoiwedz, według przedstawianego wyżej wzoru

Co do kwadratu, nie ma znaczenia ile to pole wynosi liczbowo, nie o to pytam. Tu podaj prawidłową odpowiedz: 3 czy 4.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety

No i może jeszcze coś łatwiejszego:

Zadanie:

"Długość boku kwadratu wynosi 2 centymetry. Ile wynosi pole kwadratu?:
1. Pole kwadratu wynosi 4 centymetry kwadratowe
2. Pole kwadratu wynosiło 4 centymetry kwadratowe"

Mógłbyś być tak miły i podać mi prawdłową odpowiedź?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 13:14

G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Jeśli twierdzisz, że jest to zadanie z fizyki, to dzieciak popełnił kardynalny błąd, zapomniał o osi czasu w części graficznej rozwiązania, więc zdecydowanie inteligentny nie był. A poza tym, to jak w 2 klasie podstawówki można mieć tak ciężkie braki z fizyki?

Czekam też na odpowiedx na moje wpisu przed tym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 13:19

G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Rozumiem, że zadanie poniżej, to też fizyka?

"Czy mógłbyś rozwiązać i podać odpowiedź na to zadanie:

Zadanie:
"Syn ma teraz 20 lat, a ojciec jest od niego 2 razy starszy. Ile teraz ojciec ma lat?""

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Zabawne. Powstała sytuacja symeryczna. Ty uważasz, że ja lawiruję a ja uważam, że Ty lawirujesz. Proponuję na tym przestać.
"Teraz moc zbioru wynosi 6"
Moc zbioru pozostałęgo po akcie dawnia wynosi 6"
Pole kwadratu wynosi 4.
Pole kwadratu mialo wartosć 4.
To wszystko nic nie zmienia albowiem zachodzi poniższe twierdzenie.
Jeden z nas wykazuje się niemożliwością zrozumienia.
Drugi z nas wyazuje się brakiem umiejętności przedstawiania swego punktu widzenia.
Z powyższego wynika nieodparta konkluzja, że musi istnieć wilkie nieporozumienie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
No to mamy to.
Na pytanie:
Ile wynosi teraz moc zbioru?
Odpowdzią jest:
"Teraz moc zbioru wynosi.."
I ja się z tym zgadzam.

Ale idąc Twoim, wcześniej zaprezentowanym tokiem myślenia, powinnam Ci zarzuć, że nie wiemy ile teraz wynosi moc zboru, gdyż nie wiemy kiedy ktoś ten zbiór wymyślił i coś mogło się zmienić, może nawet tez zbiór już nie istnieje, tak jak Kasia z zadania, wymyślona przez autora, może już nawet nie żyć.

Przemyś to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK No właśnie! Nie wiemy ile jest teraz. Wiemy ile zostało zaraz po. Natomiast wątki egzystencjonalne to na inny raz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
No i wracasz do punktu wyjścia, aż mi Ciebie żal.

W zadaniu zarówno o zbiorach jak i Kasi, wiemy jaka jest odpowiedź i jest to odpowiedź:
1. Moc zbioru wynosi teraz 6,
2. Kasia ma teraz 6 czegoś tam

Wątki egzystencjonalne to rzeczywiście zupełnie inny temat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Więc moje na wierzchu! Spłodziliśmy bardzo zdrowe i nieźle sie mające nieporozumienie. Wolisz być ojcem czy matką?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Nic podobnego.
Ja matkę nawałam matką, ojca nazwałam ojcem.
Dla Ciebie nie znaczenia jak nawiemy matkę, może to być matka ale i ojciec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Właśnie dlatego się pytałem czym wolisz bo dla mnie to nie ma znaczenia.
.... They're comming to take me away!.....Hi hi ha ha

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 14:00

G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Matematyka nie dba o to co Ty wolisz.

Pamiętaj co sam to napisałeś: "Nawet Einstein przyznał się do błędu."

Może czas na Ciebie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Kiedyś wyrzucono mnie z religii bo na pytanie o warunki uzyskania rozgrzeszenia podałem, że po pierwsze należy zgrzeszyć by się mieć z czego spowiadać. Ja muszę błąd zobaczyć i wtedy nie ma problemu. Przynaję się od ręki. Ale tu wciąż nie widzę błędu więc nie mam się do czego przyznawać.
A co do Einsteina - potem się okazało, że jednak to nie była pomyłka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 14:13

G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety

Logika matematyczna pozostanie taką jaką jest, nawet jeśli Ty nie przyznasz, że się pomyliłeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK No nie wiem, może się jednak zmieni... Nie będę ryzykował, za bardzo lubię logikę więc OK - przyznaję mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
Mam nadzieję, że ocaliłem logikę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Daj spokój z winą. To niczyja wina, a Twoja wypowiedz to dalej brak przynania się do błędu.

Matme chyba ogarniasz i to całkiem nieźle, ale ciekawe czy wiesz ile wynosi suma kątów w trójkącie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Gdzie? W przestrzeni euklidesowej, czy krzywej? A krzywizna jest ujemna czy dodatnia? Bez tych informacji nie można odpowiedzieć na takie pytanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Kulista.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Znaczy krzywizna dodatnia. Zatem suma kątów w trójkącie może wynieść nawet 360+90+90=540. Oczywiście mówię o trójkącie granicznym, jeden bok to cały równik a dwa pozostałę to ten sam południk. Czyli "po matematycznemu" : jeśli S to suma kątów trójkąta w przestrzeni o krzywiźnie dodatniej to S zawiera się między 180 a 540. Albo między pi a 3*pi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 14:57

G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
No widzisz, wiedzę matematyczną masz, a nie wiesz, że zadania typu Kasia teraz ma coś tam, Janek ma teraz 10 lat.. zbiór ma moc... są abstrakcyjne ale ustalone w tym zadaniu i prawidłowa odpowiedź ma nauczyć dzieciaka myślenia matematycznego. Rachować to potrafi nawet i dureń.

Ale mało kto wie, że istnieje coś więcej niż tylko przestrzeń euklidesowa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Siły wyższe w postaci mojej żony zmuszają mnie do przerwy. Nie będę w stanie tu zajrzeć przed upływem jakiś 6 godzin. Tak, że nie wyciągaj zbyt daleko idących wniosków z mego milczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Cierpliwie poczekam!

Ale poważnie to chętnie pogadałabym o matematyce, astroniomii, filozofii i fizyce z kimś, kto ma o tym pojęcie. A takich tu mało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
+1 / 1

@GieniaK No to wróciłem. O co się kłócimy? Na wszelki wypadek odpowiem na pytanie:
"Syn ma teraz 20 lat, a ojciec jest od niego 2 razy starszy. Ile teraz ojciec ma lat?"
Ojciec ma teraz 40 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Chyba już się nie kłócimy? Ale zaraz zaczniemy.

Pisałeś o rozszerzającym się wszechświecie i że ten nasz kwadrat w każdej chwili jest nieco większy. A pomyślałeś, że skoro wszystko się rozszerza, to i centymetr również, a ten kwadrat jest taki sam z naszego punktu widzenia, a jedynie obserwator zewnętrzny (poza naszym wszechświatem) może to zobaczyć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Pomyślałem. Ja tego też nie rozumiem. Akcptuję ale nie rozumiem. MusIałbym się przegryźć przez trudną matematyke i szczerze mówiąc nie chce mi się.W każdym razie kwadrat by urósł. Jak kiedy mnie powali jakaś choroba to może przebrnę przez tę matematyke.
Tak, mnie się też wydaje, że jeśli przestrzeń rośnie to i wzorzec metra też. Ale przesunięcie ku podczerwieni jest faktem i jak do tej pory jedyną alternatywną hipotezą do tego, że Ziemia jest środkiem wszechświata jest rozszerzający się Wszechświat. Jak się czegoś więcej dowiem to dam Ci znać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Mnie się wydaje to logiczne, ale też tego nie wiem. Ale biorąc pod uwagę, że nawet atomy się rozszerzają, to coś musi w tym być.
Tylko dlaczego, skoro wszystko się rozszerza, galaktyka Andromedy pędzi porosto na Drogę Mleczną? Trochę to dziwne, bo powinna się oddalać.

Środek wszechświata nie istnieje w konkretnym miejscu, a właściwie jest wszędzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glupiawrednabrzydkagruba
0 / 2

@janosiqq W dzisiejszych zadaniach nie chodzi tylko o wynik. Odpowiedz byla nie na temat. Zyjemy w takim a nie innym swiecie i szkola przygotowuje do takich a nie innych egzaminów. Nauczycielka będzie pobłażać przez lata a później na egzaminie bedzie placz i zal do nauczycielki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glupiawrednabrzydkagruba
+1 / 1

@jeszczeNieZajety ja się akurat na matematyce slabo znam, ale jakis matematyk pouczyl mnie kiedys tutaj, ze jesli czegos w zadaniu nie ma, to odpowiedź bazuje na tym, co jest lub da sie obliczyć, a nie na gdybaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@glupiawrednabrzydkagruba
W matematyce zawsze chodziło o coś więcej niż wynik. Bo co możesz zrobić z wynikiem jak nie wiesz jak go zinterpretować?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glupiawrednabrzydkagruba
+1 / 1

@GieniaK chodzilo mi o to, jak wyglądają dzisiejsze egzaminy i o fakt, ze nauczyciele bez względu na osobista opinie na ich temat, musza ucznia przygotować tak, by ten egzamin zdal. Odpowiada sie wg klucza. Klucz wymaga scislej odpowiedzi, wiec odpowiedź ma być ścisła. Zwłaszcza na egzaminie z przedmiotu ścisłego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@GieniaK Mnie się wydaje, że rozszerzanie się Wszechświata nie wyklucza ruchów różnych obiektów tę czy w tamtą stronę więc to, że grozi nam kolizja Andromedą nie stoi w sprzeczności z rozszerzaniem się Kosnosu. Nawet w skali galaktyki to rozszerzanie jest ledwo widoczne. Ale ogólnie jeśli chodzi o kosmologię to niewiele wiem więc nie będę się wymądrzał. Trzeba się przeryć przez matematykę a mnie się nie chce. Przykład tej matematyki: istnieje miesięcznik "Delta" matematyczno-fizyczo-astronomiczny. Bardzo ciekawy. Polecam z czystym sumieniem. Tam w numerze 7 z roku 2019 jest artykuł na ten temat. Przykład tam użyty jest taki: mamy mrówkę, która siedzi na nitce, siedzi przy samym końcu nitki. Zaczyna się poruszać ze stałą prędkością 1cm/sek w stronę drugiegoi końca nitki. Po upływie każej sekundy nić wydłuża sięo 1 kilometr - natychmiastowo i jednorodnie na całej długości. Czy mrówka dotrze do drugiego końca nitki? Intuicyjnie wydaje się, że nie. Ale jak się policzy to się okazuje, że tak,. Wynika to z faktu, że szereg harmoniczny jest rozbieżny. Pozory mylą. Przepraszam jeśli wiesz co to szereg harmoniczny ale na wszleki wypadek... To jest suma 1/1 + 1/2 + 1/3 + 1/4 +......do nieskończoności. Ogólnie chodziło o to czy człowiek ma szansę dotrzeć do "końca Wszechświata". Wygląda, że tak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 0

@glupiawrednabrzydkagruba Z najwyższą przykrością stwierdzam, że Twoj nick wydaje się prawdziwy w swej pierwszej części. Taki przykład: Kiedy Gauss był jeszcze chłopcem chodził do szkoły oczywiście. Na lekcji matematyki nauczyciel chcąc mieć w klasie spokój kazał uczniom policzyć sumę wszystkich liczb od jednego do 100. Był przekonany, że na co najmjniej na pół godziny ma spokój. Ale zgłosił się jeden uczeń po 15 sekundach z gotowym wynikiem. Jak się potem okazało tylko on jeden miał poprawny rezultat. A policzył to tak, że w wyobrażni napisał linijkę tekstu z liczbami: 1, 2, 3,...,51. Potem pozostałe liczby zapisał w drugiej linijce pod spodem: 100, 99, 98,...51. W efekcie dostał 50 słupków a suma w każdym słupku wynosi 101. 50 * 101. Zatem suma wynosi 5050.
W polskiej szkole by dostał po uszach. Szczęśliwie dla reszty świata nauczyiel był mądry i zajął Gaussem. Reszta, jak mówi popularne powiedzenie jest historią. Ciekawe czy by się uchował u tej pani nauczycielki z demota.
Kreatywność jest tak samo albo i bardziej potrzebna w matematyce jak na plastyce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@glupiawrednabrzydkagruba
Edukacja zmienia się ogólnie i dobrze.

Obecne czasy charakteryzują się niewiarygodnym postępem technologicznym i szybkim rozwojem praktycznie we wszystkich dziedzinach nauki włączając w to rozwój sztucznej inteligencji. Dodajmy do tego łatwość dostępu do wiedzy i od razu widać, że edukacja musi się dostosować. Obecni uczniowie szkół podstawowych będą żyli w innym świecie, w którym interpretacja uzyskanych wyników będzie ważniejsza niż sam sposób ich otrzymania, ponieważ to zadanie zostanie szybko i sprawnie wykonane przez AI. Dlatego ważniejsze stanie się wyciąganie wniosków (podanie konkretnej prawidławej odpowiedzi) z uzyskanych wyników niż sam sposób ich otrzymania.

Pewnie dlatego w edukacji zachodzą zmiany, które są pewnie konieczne. I dlatego nauczycielka z tego demota dba aby odpowiedz była naprawdę scisła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2023 o 21:02

G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Wierząc w naukę, wiemy, że Wielki Wybuch nie ma konkretnego punktu we wszechświecie, lecz zdarzył się wszędzie i to zależy od obserwatora. Jeśli ja jestem tym obserwatorem, to oznaczałoby to, że Wielki Wybuch zdarzył się we mnie, co potencjalnie oznacza, że wszystko będzie się ode mnie oddalać. I to właśnie mnie trapi, ale może to wynikać z mojej niewiedzy.

Ale tego z mrówką nie znałam. Poczytam o tym.
Podobne to chyba trochę do paradoksu Achillesa, tylko w tym przypadku problem rozwiązano dzięki zbierzności szeregów, jeśli dobrze pamietam.

Masz coś przeciwko jeśli zapytam, na jakim poxiomie znasz się na matematyce?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@jeszczeNieZajety
Niesłusznie obrażasz @glupiawrednabrzydkagruba i nauczycielkę z demota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2023 o 21:39

avatar paralipomena
+1 / 1

@glupiawrednabrzydkagruba Powiedz to prezesom spółek poszukujących "kreatywnych" księgowych...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janosiqq
+1 / 1

@GieniaK @glupiawrednabrzydkagruba
To jest tzw. czepialstwo. Matematyka to nauka ścisła, bo wynik prawidłowy jest tylko jeden i obowiązują zasady, reguły i definicje, których należy się sztywno trzymać. Tutaj nic takiego nie miało miejsca. Język polski jest na tyle bogaty, że zjawiska, czynności, rzeczy możemy opisać/opowiedzieć kilkoma/kilkunastoma różnymi słowami nie zmieniając sensu wypowiedzi. Sensu=wyniku. Wynik prawidłowy był tylko jeden i został podany.
Mam pytanie do Was. Nie macie zegarka, telefonu. Pytacie spotkaną osobęna ulicy:
-Przepraszam, która jest teraz godzina.
Osoba odpowiada.
- Za pięć dwunasta.
Czy odchodząc zawiedzeni i rozczarowani od tej osoby powiecie, że nie pytaliście o to, za ile będzie jakaś godzina, ale pytaliście o konkretny czas i spodziewaliście się odpowiedzi: "jedenasta pięćdziesiąt pięć".
Dostaliście czas podany w innej formie, ale zgodny z prawdą, tak jak zgodna z prawdą była odpowiedź na democie.
Ja wiem co macie na myśli i gdyby chodziło o podanie co to jest sinus kąta prostego, gdzie odpowiedź jest regułką, którą każdy w szkole musiał znać na pamięć i tam nie ma miejsca na używanie innego słownictwa, to bym się zgodził z Wami.
W tym przypadku zdecydowanie, kategorycznie i bezapelacyjnie jest to dla mnie zwykłe czepialstwo, za które niesłusznie zostały odjęte punkty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2023 o 14:03

G GieniaK
-2 / 2

@janosiqq
Matematyczna odpowiedź na pytanie "ile teraz ma....?" czy "która jest teraz godzina?" jest: "teraz ma...." i "teraz jest godzina..." i nawet odpowiedź "ma..." "Jest godzina..." nie jest poprawną logicznie odpowiedzią.
Oczywiście na pytanie "Ile teraz ma...?" czy "Która jest teraz godzina ...?" w jęzuku potocznym (a więc nie w pojęciu logiki matematycznej) można opdpowiedzieć: "ma, zostało jej, jest w jej posiadaniu lub krótko 6..." oraz "jest, mamy godzinę, lub którko 12...".

Nie wiem czy wiesz ale w matematyce zdanie logiczne jest poprawne z punktu widzenia logiki matematycznej jedynie wtedy, gdy przyjmuje tak zwaną wartość logiczną 1, co jest opowiednikiem prawdy lub 0, co jest opodwiednikiem fałszu Sa też zdania, w których nie możemy określić wartości logicznej i takie zdania nie są zdaniami z punktu widzenia logiki matematycznej.

Odpowiedz (na pytanie "Ile teraz Kasia ma ....?") ""Kasi zostało.. " nie jest logiczne z punktu widzenia logiki matematycznej, gdyż nie padło pytanie "Ile Kasi zostało?". A skoro nie padło pytanie "zostało?" to skąd matematyka ma wiedzieć jaką wartość logiczną przypisać odpowiedzi "Kasi zostało..". Taka opowiedx nie ma wartości logicznej, a więc o tej odpowiedzi nie można powiedzieć nic, ani czy jest poprawan, ani czy jest niepoprawna, gdyż to zdanie "Kasi zostało..", w tym przypadku nie jest nawet zdaniem (z punktu widzenia logiki matematycznej, oczywiście).

Wiem, że może się to wydawać dziwne, gdyż na codzień nie ma to żadnego znaczenia, ale zapewniam Cię, dobrze wykształcony matematy, logik, choć na co dzień sam może się nie stosować, w języki matematycznym zastosuję się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2023 o 14:46

J janosiqq
0 / 0

@GieniaK Hmmm pójdźmy Twoim tokiem rozumowania.
To Ty tu wprowadziłeś logikę, czyli myślenie i to logiczne. Jeżeli pytanie brzmiało: - Ile teraz Kasia ma? I dotyczyło to odejmowania, to znaczy, że z tego działania coś jej musiało zostać.
I taką odpowiedź udzilił uczeń. "Kasi zostało..."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janosiqq
0 / 0

@GieniaK Matematyczna odpowiedź na pytanie "ile teraz ma....?"
Matematyczna odpowiedź na to pytanie została udzielona. "6".
Czepiasz się formy, zamiast skupić się na treści.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2023 o 16:24

G GieniaK
0 / 0

@janosiqq
Naprawdę wydaje Ci się , że logika matematyczna dba o to jakie działania doprowadziły do wyniku?

Zapeniam Cię, że nawet jeśli do wyniku w zadania prowadzi szereg skomplikowanych działań, całkowanie, różniczkowanie czy inne, to odpowiedź na pytanie, ma być logiczna w sensie logiki matematycznej i na pytanie "Ile teraz ma?" odpowiedzią jest "teraz ma..."

Wynikiem odejmowania w matematyce jest "różnica", a nie "zostało".
Wynikiem dodawania w matematyce jest "suma", a nie "zwiększyło". Ale i tak nie ma to nic wspólnego z odpowiedzią na zadane pytanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+1 / 1

@janosiqq Zdecydowanie, kategorycznie i bezapelacyjnie to się właśnie skompromitowałeś. Matematyka to nie filologia i ścisłość jest w niej kluczowa. Istnieją wariacje i można ich używać, ale ścisła odpowiedź poddaje się tylko jednemu schematowi: "jest godzina ...", po czym możesz sobie ją określić jak Ci się podoba, oby podać dyskretną godziną, n.p. "jest godzina czwarta dwadzieścia" będzie poprawne, ale już "jest godzina za kwadrans pięć po wpół do piątej" ani "czwarta dwadzieścia" nie są prawidłowymi odpowiedziami, bo odpowiednio nie została podana dyskretna godzina oraz nie udzielono odpowiedzi ścisłej na zadane pytanie. W języku potocznym możesz sobie podawać odpowiedzi jak Ci się podoba, ale w języku matematycznym nie ma na to miejsca.
Jak dalej nie rozumiesz, to wróć do szkoły średniej, bo tam tego uczyli i nie potrzeba Ci nawet studiów, żeby to wiedzieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@janosiqq
Nie została udzielona odpowiedź gdyż, nie opowiedziano na pytanie.
Jeśli myślisz, że skoro wynik, który jest poprawny, daje odpowiedź to jesteś w błędzie. Jesli tylko samo "6" miałoby świadczyć o poprawnej odpowiedzi to i odpowiedź "Kasia ma w duuupie 6 flamastrów" też byłaby poprawna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+1 / 1

@janosiqq Idąc Twoim tokiem rozumowania, to jeśli przy liczeniu Kasię rozbolała głowa, to odpowiedź na pytanie "Ile teraz Kasia ma flamastrów?" powinna brzmieć "Kasię rozbolała głowa.".
Bardzo mi się podoba Twój indywidualny sposób podejścia do matematyki, brawo!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@janosiqq
I jeszcze jedno.
Pisałam o zdaniach logicznych z punktu widzenia logiki matematycznej.

Odpowiedź w zadaniu z demota może być prawdziwa lub fałszywa.

"Kasia ma teraz 6 flamastrów" - jest zdaniem prawdziwym i jest to prawidłowa odpowiedź.

"Kasia ma teraz 7 flamastrów" - jest zdnaiem fałszywym i jest to nieprawidłowa odpowiedź.

Inne formuowania odpowiedzi z "zostało, ma, posiada 6 flamastrów" czyli zawierające prawidłowy wynik - nie przyjmuje wartości logicznej i nie jest zdaniem, a więc odpowiedz nie została podana.

Podobnie nie zostałaby podana odpowiedź przy błędnym wyniku np. 7

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2023 o 17:04

avatar goldenfrog
+1 / 1

@Livanir Warto zadać pytanie, dlaczego tak dużo dorosłych "nie rozumie dziennika". W pełni się zgadzam z @Goretex, że najpierw schemat i ścisłość, potem możemy myśleć o wychodzeniu poza schemat, ale w zadaniu matematycznym ciągle obowiązywać będzie schemat. Zauważ przy tym, że pozwalając wychodzić poza schemat, niezwykle trudno jest odpowiedzieć na pytanie "jak daleko można wyjść poza schemat?", bo zaczyna się indywidualna interpretacja, co może doprowadzić do sytuacji, że większość Polaków "nie rozumie dziennika"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janosiqq
0 / 0

@GieniaK Nie wiem kogo Wy tutaj chcecie zaczarować. Piszecie coś o siedmiu flamastrach, gdzie prawidłowa odpowiedź padła. Matematyka to liczby/cyfry. Taka padła i to poprawna.
Zostało, ma, posiada to jest jedno i to samo, jeżeli wynik się zgadza. To są synonimy, które używamy zamiennie i które nie zmieniają sensu. Gdybym powiedział nie posiada, nie ma, to insza inszośc.
Według Waszej logiki, gdybym na zadane pytanie odpowiedział:
-Sześć
To to by była błędna odpowiedź, bo nie odpowiedziałem:
- Krysia ma teraz sześć flamastrów.
Nie jestem pewien kto tu się kompromituje, bo konkretna odpowiedź została udzielona i pomijając względy filologii, której daleko do matematyki jak sam zauważyłeś, to niezależnie czy trzymam, dzierżę, przechowuję, mam w portfelu, w ręku, pod nogą, zakopane pod ziemią, czy też trzymane w banku wynik końcowy się zgadza.
Matematyka to na samym końcu liczby/cyfry, a nie filologia, tak długo jak zachwany jest sens i poprawność odpowiedzi.
Chodzi mi o to, że przy zadanym pytaniu: - Ile flamastrów zostało Zosi?
Nie odpowiemy: - Krysi zostało 6 flamastrów. Bo nawet jak wynik będzie sięzgadzał, to odpowiedź jest z czapy. To Tak wyprzedzając wasze mongolskie rozumowanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glupiawrednabrzydkagruba
+1 / 1

@janosiqq slusznie niesłusznie, mozna o tym dyskutować. Od pewnego czasu egzaminy są konstruowane tak, ze trzeba na nie odpowiadac w okreslony sposob. Juz moj rocznik byl tego uczony. Nauczyciele mowili nam w prost, ze nie bardzo im sie to podoba, ale takie teraz sa reguły gry i kto nie zalapie ten odpada. Tak, ze nie ma co pluc na nauczycielke. Taki jest teraz system nauczania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-2 / 2

@janosiqq

No coż, trzeba pogodzić się z faktem, że logiczne rozumowanie nie jest wszystkim dane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janosiqq
0 / 0

@GieniaK I kto tu pisze o logicznym rozumowaniu? Dla takich jak Ty zrobili testy. Podanie suchej odpowiedzi to max. Wg Twojego toku rozumowania jak coś trzymam, to tego nie mam. Nie mam, bo trzymam. Gdybym miał, to bym miał, ale nie mam, bo trzymam.
Ja wiem, za trudne dla Ciebie. Nie próbuj tego rozkminić, bo zwiechę zaliczysz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@janosiqq
To, że coś trzymasz nie oznacza, że to masz, gdyż to, że przeglądasz książke o logicznym mysleniu w sklepie nie oznacza, że ją masz. Ale jak kupisz, to będziesz miał książkę o logicznym myśleniu i nie oznacza to, że musisz ją trzymać aby ją mieć, i tyle. I nawet przeczytanie tej książki nie gwarantuje, że bedziesz myślał logicznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 czerwca 2023 o 14:41

J janosiqq
0 / 0

@GieniaK "To, że coś trzymasz nie oznacza, że to masz, gdyż to, że przeglądasz książke o logicznym mysleniu w sklepie nie oznacza, że ją masz".
To że ją trzymam oznacza właśnie, że ją mam. Mam w ręku. To nie jest moja własnośc, ale nie o to było pytanie, aczkolwiek w tej konkretnej chwili ją mam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@janosiqq
No i mamy sedno sprawy.
To, że Ty sobie coś interpretujesz na swój własny sposób: jeśli trzymasz książkę, to dla Ciebie oznacza, że ją masz. ALe czy to oznacza to samo dla kogoś innego?

Matematyka to uniwersalny język i konkret, i zawszze jest taka sama i nic tego nie zmieni, nawet Twoje przekonanie, że odpowiedź w democie była poprawna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janosiqq
0 / 0

@GieniaK Dla osoby postronnej, która widzi że trzymam ksiązkę, to dla niej właśnie mam książkę, mam ją w ręku i nie wnika czy to moja własnośc, bo nie o własnośc było pytanie. Jeżeli ją trzymam w danym momencie, to znaczy, że ją mam w danym momencie.
Ja rozumiem Twój tok rozumowania i tej nauczycielki. Jednak ciągle powtarzam, że dla mnie jest to zwykłe czepialstwo.

Na tym może poprzestańmy, bo robi się to nudne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
0 / 0

@janosiqq
Matematyka to ścisła nauka, jeśli dzieciak nie załapie tego teraz to w przyszłości może mieć kłopoty np. z prawidłowym stosowanie kwantyfikatorów czy zrozumieniem teorii zbiorów, tak najogólniej.

Prawda, robi się nudno.
Pozdrawiam zatem i do zobaczenia gdzieś pod innym demotem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar raviK
-2 / 10

znowu to samo? skoro tak nagminnie się powtarza bledna odpowiedź na to samo pytanie, to chyba jednak dzieciaki nie rozumieją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-4 / 4

@raviK
Rozumieją zadanie i poprawnie wykonują rachunki, ale matematyka to coś więcej niż rachowanie, ale też logiczne myślenie i wnioskowanie.
Odpowiedź na pytanie "ile teraz ma..." z matematycznego punktu powinna być ścisła i powinna być "teraz ma....". Na pytanie "ile zostało", odpowiedź powinna być "zostało".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2023 o 23:01

G GieniaK
-1 / 1

@jeszczeNieZajety
Zaprzeczaj jak długo chcesz, matematyka nie zna czasu, odpowiedź do tego zadania jest dokładnie taka sama jaką była 100 Lat temu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krisiek44
+1 / 7

Nauczycielka ma dostać 9 batów, na razie dostała od Krzysia 3 baty. To kto ma teraz 6 batów, lub komu zostało 6 batów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+1 / 3

@Krisiek44 Pobił ją, czy tylko przekazał narzędzia? A może jedno i drugie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krisiek44
+1 / 1

@goldenfrog to tylko dwuznacznie brzmi, raczej chodzi o Tajlandzką walutę 1 Bat=0,12 złotych ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
0 / 10

Obliczenia OK. Brak odpowiedzi na zadane pytanie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
+1 / 7

Zadanie jest głupie i nauczycielka jest głupia. Uczeń ma rację. Nie wiemy ile flamastrów ma Krysia TERAZ bo nie wiemy ile czasu upłynęło od momentu oddania flamastrów do momentu gdy czytamy to zadanie. Może jeszcze komuś dała jakieś flamastry, może zgubiła, może to było dawo? NIE WIEMY. Natomiast wiemy, że zaraz po transakcji Krysi ZOSTAŁO 6 flamastrów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@jeszczeNieZajety
Czy mógłbyś rozwiązać i podać odpowiedź na to zadanie:

Zadanie:
"Syn ma teraz 20 lat, a ojciec jest od niego 2 razy starszy. Ile teraz ojciec ma lat?"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2023 o 11:33

G glupiawrednabrzydkagruba
+2 / 4

Zanim sie poplujecie... Pewnie na wczesniejszej lekcji nauczycielka tlumaczyla tumanom, jak wazne jest udzielanie odpowiedzi scisle zwiazanej z tematem w czasie takich a nie innych punktacji na egzaminach. Pamiętam jeszcze ze swoich czasów szkolnych, ze niektórzy nie potrafili tego pojąć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+2 / 2

@glupiawrednabrzydkagruba Ja też pamiętam, że na maturę trzeba było odpowiadać całymi zdaniami i do tego ścisłymi, według schematu, bo inne formy obniżały ocenę, a najbardziej goły wynik. Ale potem się dowiedziałem, że wszyscy Polacy są "indywidualistami" i nie poddają się schematom, ja określiłbym ich leseferystami. To określenie zresztą bardzo do nich pasuje, bo na przykład w dziedzinie zarządzania, podejście określane jako "laissez faire" jest jedną z metod podejmowania decyzji, gdzie nikt za decyzje nie jest odpowiedzialny i podejmuje je kto chce. To takie "róbta co chceta" albo "róbta jak chceta". Ci, którzy walczą o wolność odpowiedzi i promują odpowiedzi łamiące wzorzec, poddają się tej anarchii. A potem dziw, że gówno płynie dookoła, no ale można mówić jedno, robić drugie, albo nawet trzecie, bo każdy jest indywidualistą...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glupiawrednabrzydkagruba
+1 / 1

@goldenfrog rozumiem twoj punkt widzenia i w dużej mierze go podzielam, jednak zyjemy w takim a nie innym swiecie, z okreslonymi zasadami. Byc moze sama nauczycielka nie popiera tych zasad, ale musi przygotować dzieci do egzaminu i to robi. Pracuje w danej instytucji i robi to, czego ta instytucja od niej wymaga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+2 / 2

@glupiawrednabrzydkagruba Ja jej nie krytykuję, a wręcz bronię, bo miała rację, a za zadanie zostało przyznane 4 punkty, więc zostało ocenione dobrze.
Najciekawsze jest to, że nikt nie wie, jakie nauczycielka miała wytyczne, a wieszają na niej psy i sieją lament.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glupiawrednabrzydkagruba
+2 / 2

@goldenfrog wybacz, skierowakam wpis nie do tej osoby, co trzeba. Z toba akurat zgadzam sie w calosci hhhh
Mozesz mi odjąć punkty ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2023 o 19:53

avatar pokos
-1 / 3

To nie jest nauczyciel tylko cieśla, który siekierą formuje identyczne kwadratowe głowy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar paralipomena
-1 / 1

@pokos Exactly! I tak właśnie wygląda piekło konformizmu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem