Z wiadomego powodu jest to dla nas niekorzystne. Ukraina ma zerowe przygotowanie wojskowe
Brak sprzętu
Brak szkolenia
Teraz w wypadku ataku czy to Rosji czy Białorusi Polska musiałaby pójść na wojnę.
Tu pytanie dla każdego kto jest za tym by Ukraina była w NATO czy pójdziesz walczyć za nich na wojnę?
@mike2206 . Nie wiem skąd masz takie zdanie o ukraińskiej armii. Bo wojskowi specjaliści z NATO bardzo wysoko ich oceniają i mówią, że byłoby to wzmocnienie sojuszu. Zresztą gołym okiem widać, że armia nominalnie dużo mniejsza i gorzej wyposażona skutecznie powstrzymuje silniejszego wroga. I w przeciwieństwie do wojsk NATO (przynajmniej tych europejskich) ma realne doświadczenie wojenne. W przypadku ataku na Polskę to właśnie armia ukraińska w pierwszej kolejności byłaby naszym wybawieniem.
@mike2206 . Oczywiście, że używają sprzętu otrzymanego z zewnątrz, ale armaty ani karabiny same nie strzelają. Oni mają dobrze wyszkolonych, doświadczonych i zmotywowanych żołnierzy oraz kumate dowództwo, a tego nie kupisz za żadne pieniądze. Oni to budowali przez ostatnie 8 lat i teraz mają dobrą kadrę która potrafi dobrze wykorzystać sprzęt otrzymywany z Zachodu.
@Goretex widzę że nie potrafisz uszanować innego zdania na ten temat no trudno.
Przed chwilą mówiłeś że są na 100% gotowi na NATO bo waleczni teraz że to aspiracje. Mam inne zdanie i tyle . Miłego weekendu
@mike2206 Może sprawdź najpierw co pisałem wcześniej.
"To nie jest przyjęcie Ukrainy do NATO, to raczej wyrażenie wsparcia dla ich aspiracji, a to dopiero początek drogi"
"widzę że nie potrafisz uszanować innego zdania "
Chce tylko uzupełnić Twoją wiedzę, bo zatrzymałeś się gdzieś na roku 2014 i wydajesz się kompletnie nie wiedzieć, jak przyjmuje się do NATO nowe kraje.
Trudno więc mówić, że masz jakieś zdanie na temat rzeczy, o których wydaje się, że mało co wiesz.
@mike2206 to inaczej. Ukraina bezpośrednio graniczy z kacapia. My w zasadzie nie. Ostatecznie lepiej by się strzelali na Ukrainie niż u nas, nawet jeśli nasi żołnierze mieliby walczyć. Bo wojna zawsze prędzej czy później do ciebie zawita. I tu masz wybór: albo samotnie bronić swojego podwórka, ale co zrobisz jak przyjdzie ci 50 chłopa na łomot, albo bronić całego państwa... Ta druga opcja jest lepsza.
@pokos To nie ma znaczenia jakie przygotowanie ma Ukraina. Przypomnij sobie jaki był powód Rosji do ataku na Ukrainę, o ile wiesz.
Rosja od 30 lat ostrzegała że ma coś takiego jak "Doktryna Bliskiej Zagranicy". W czasie Pomarańczowej Rewolucji starała się ignorować własne groźby i tylko ostrzegać, ale widząc że to nic nie daje, w końcu zaatakowała i mamy wojnę.
Rosja wie że nie ma z NATO szans, zwłaszcza po obecnej porażce, więc wciągnięcie Ukrainy do NATO oznacza wojnę nuklearną. Nawet jeżeli Rosja ją przegra, to najlepszym przypadku wszyscy umrzemy na raka, a średnia długość życia spadnie do jakichś 35-40 lat.
@mike2206 Zero? Chłopie nasze społeczeństwo ma słabe przygotowanie. Oprócz wojska kto szybko może wcielić się do armii? Strzelcy sportowi, mający patent, pozwolenie na broń. Drudzy są myśliwi, mający pozwolenie na broń i obycie w terenie. Reszta społeczeństwa? Doświadczenie ma co najwyżej zdobyte w BF czy CoDzie. Dwie grupy cywilów to ludzie wielu zawodów i profesji. W tym wypadku nie trzeba tracić na długie przeszkolenie. Ukraina od lat przygotowywała się na wojnę. Sam sprzęt nie wygra, muszą być ludzie którzy mają pojęcie co robią i mają motywację. Już widzę jak wielcy bojownicy z miast, blokowisk idą na wojnę. Kozacy na FB, ale na polu bitwy przy jednym kapiszonie by płakali.
@Prally . To że ruscy sobie coś ubzdurali to nie znaczy że reszta świata musi to akceptować. Ukraina jest suwerennym państwem i sama decyduje czy chce aspirować do członkostwa w sojuszu, a członkowie sojuszu decydują czy ją przyjmą. Nikt inny nie ma nic do gadania. Zresztą już teraz Rosja graniczy z kilkoma państwami NATO, więc Ukraina to żaden wielki przełom.
A wojny nuklearnej nie będzie, w ogóle nie ma o czym gadać.
@pokos Ok. Tylko że jeżeli robisz coś, o czym wiesz, że wywoła wojnę w której niepotrzebnie zginie kilkaset tysięcy ludzi, to nie rżnij głupa że nie wiedziałeś i nie udawaj niewinnego. Nawet jeżeli nie jesteś bezpośrednim agresorem, to jako sprawca jesteś zwyczajnym mordercą.
@Prally . Odwracasz kota ogonem, zamieniasz miejscami kata i ofiarę. Według twojej "logiki" w przypadku pobicia czy gwałtu, winna jest ofiara, bo mogła siedzieć domu i nie prowokować agresora.
Nic z tego, agresorem jest Rosja, wojnę rozpętał Putin, i tylko tam jest wina za wszystko złe co tam się dzieje.
@pokos Wychodzenie z domu, a polityka, to dwie zupełnie różne rzeczy.
Rosja ostrzegała od samego początku (od rozpadu ZSRR) że mieszanie się Zachodu do ich sąsiadów oznacza wojnę. Jakbyś nie zaklinał rzeczywistości, każdy kto ignorował wielokrotnie i wieloletnie ostrzeżenia, jest prowokatorem wojennym i osobą współodpowiedzialną za śmierć setek tysięcy ludzi.
@PIStozwis tylko co nam da ukraina w nato? Myślisz, że Rosja zrezygnuje z tych terenów? Ukraina jest taką strefą buforową między NATO a Rosją, ziemia niczyja. Ukraina walczy, my ich wspieramy pieniędzmi, bronią i przyjmujemy uchodźców, a Rosja się wykrwawia i będzie spokój na kolejnych kilkadziesiąt lat. Wolę taką małą wojenkę, niż atomowki lecące w stronę europejskich stolic i wojnę światową.
Za to do Unii można ich przyjąć.
@jaros14 Zrezygnuje, bo jeśli Ukraina wstąpi do NATO, to napadając na nią Rosja wypowie wojnę NATO. Wtedy już nie będzie taka skora napadać na Ukrainę. Skieruje swoje oczy gdzie indziej.
Atomówki nie polecą. Jeżeli taka wojna kończy się tak tragicznie dla Rosji i tyle poświęcili, to atomówki byłyby dla nich samobójstwem. Wtedy przeciwko Rosji dołączą inne kraje, sami Rosjanie putina wyniosą na taczkach, bo poświęci również ich.
@jaros14
Przede wszystkim wojny atomowej nie chcą pomagające Rosji Chiny. A to dlatego, że Chińczycy są w konflikcie z kilkoma sąsiadami, nad którymi mają dużą przewagę. Ale wielu z tych sąsiadów ma bądź w razie czego może dostać od Amerykanów bomby jądrowe. Jeśli Rosja użyje atomu, złamie pewną zasadę w polityce międzynarodowej, ustanowi nowe standardy, a możliwość użycia atomu zmniejszy przewagę Chin nad przeciwnikami.
@LowcaKomedii Chyba mnie nie zrozumieliście. Rosja musi przejąć te tereny. Taką doktryną się kierują, przynajmniej wg moich ulubionych geostrategów. Jeśli nie będą ich kontrolować, będą coraz słabsi. Przed wybuchem wojny na ukrainie nawet poboru nie zrobili, w sumie nawet oficjalnie wojny nie wypowiedzieli. Wojnę z NATO wzięliby już na poważnie. Myślicie, że wszystkie państwa sojuszu wysłałyby swoje armie na granicę? Ja myślę, że nie.
Odwrotnie. Ukraina w NATO jest dla nas korzystna, bo przejmuje od nas rolę strefy niezbędnej do spowalniania i późniejszego wypierania ew. agresji. A ruscy stosują taktykę spalonej ziemi. Z kolei w UE będzie potężną konkurencją wewnętrzną dla naszego rolnictwa - i jako kraj wielokrotnie biedniejszy powysysa środki infrastrukturalne i spójnościowe.
@LowcaKomedii Zakładasz że Rosja zachowa się racjonalnie, chociaż właśnie odwaliła totalnie irracjonalny przypał z tą wojną.
Moim zdaniem w momencie kiedy Ukraina zostanie włączona do NATO, Rosja w akcie przerażenia i desperacji rozpocznie wojnę nuklearną. Nieważne czy ją przegra czy wygra, końcowym efektem będzie wyrównanie szans przez zniszczenie cywilizacji, i skrócenia średniego czasu życia tych którzy przeżyją do góra 30 lat.
@Prally "Zakładasz że Rosja zachowa się racjonalnie, chociaż właśnie odwaliła totalnie irracjonalny przypał z tą wojną" - ale jeszcze większego przypału już nie zrobią.
"Moim zdaniem w momencie kiedy Ukraina zostanie włączona do NATO, Rosja w akcie przerażenia i desperacji rozpocznie wojnę nuklearną." - nie można przyłączyć do NATO kraju w stanie wojny. Jeżeli Ukraina zostanie przyłączona, to dopiero po zakończeniu tego konfliktu. Najprawdopodobniej skończy się na jakimś porozumieniu, Rosja zabierze część terenów, a dopiero po czasie Ukraina przyłączy się do NATO.
@Prally Czyli, że w zasadzie po ośmieszaniu się na "kilkudniowej operacji specjalnej" postanowiłbyś zakończyć ją ostatecznie popełnieniem samobójstwa? Kiepski byłby z ciebie polityk.
Bawi mnie jeszcze użycie zwrotu "odpowiedziałbym". Na co byś odpowiedział, skoro to ty pierwszy atakujesz? :)
@meeshoo Teraz ukraina pełni funkcję spowalniacza, a my osłabiamy Rosję ukraińskimi rękami, wysyłając im broń, amunicję i wszystko czego potrzebują. Wykorzystywanie przez nich unijnych dopłat jest małą rekompensatą, za ich trud. Niech korzystają, odbudowują się i zarabiają by mieć za co kupić te amunicję gdy znowu będzie wojna.
A szczerze, powinno być na odwrót.
W sprawie Wołynia i tego co robią w tym temacie (próba zrzucenia odpowiedzialności za Wołyń na Polaków), powinniśmy ich przycisnąć tak jak Turcja Szwecję, czyli "nie wejdziecie do NATO, dopóki nie przeprosicie i nie uznacie tego za ludobójstwo", dlaczego? Bo dla nich to tylko tragedia, w dodatku spowodowana wyłącznie ówczesną polityką Polskiego rządu, która sprowokowała Ukraińców...
A takie symboliczne głosowania, to są póki co przydatne tylko Ukraińcom. No ale gdyby było to normalne głosowanie, to bylibyśmy prawie jednogłośnie za.
jak będą w nato to w razie kolejnej wojny nasze wojsko bedzie uczestniczyć i ginąć za ukrainę
jak będą w ue to ue bedzie pompowało kasę w "odbudowę" ukrainy a nie w polskie autostrady
@blank2
Patrząc na przygotowanie i wyszkolenie naszej armii długo ginąć nie będą. Daję im tydzień, a później tylko przygotować odpowiednią liczbę worków na trupy
@Ogi1988 o Ukrainie też tak mówili. Ukraińska armia od 2015 była szkolona u nas i sobie nieźle radzi. Nasi żołnierze są doborowo wyszkoleni. To latające ninja-nietoperze. Nie w tym jest słabość naszej armii.
Słabość tkwi w generałach i politykach. W wysokim szczeblu który jeszcze ma mentalność PRL-u
@rafik54321
akurat od generalow to bym sie odczepil, bo mielismy sporo doswiadczonych generalow ktorzy zdobywali doswiadczenie na roznych misjach "pokojowych"
mowie mielismy bo wielu z nich pis wymienil na swoch generalow po kilkudniowych kursach
@Cammax Masz rację. Ciśnięcie po konfederacji jest dość przyjemne, ale żeby być obiektywnym zedytowałem demota i dodałem, który z pisowców był przeciwko :)
Warto tylko dodać, że konfederacja jako jedyna w CAŁOŚCI pokazała jacy są i o co im chodzi. Z PiSu wyskoczył jeden, żałośnie zachowali się wszyscy z konfy, dlatego mimo wszystko nie stawiałbym tych dwóch przypadków na równi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 czerwca 2023 o 19:16
@LowcaKomedii kto byłby dla Ciebie gorszy?
1. Ktoś, kto jawnie Cię nienawidzi i nie kryje się z tym, że chce Ci zaszkodzić, nie kryje też swoich innych zamiarów,
2. Czy może ktoś, kto udaje przyjaciela, a w rzeczywistości jest fałszywy, ukrywa swoje prawdziwe zamiary i intencje, a przy najbliższej okazji wbije Ci przysłowiowy nóż w plecy?
Pytanie może wydaje się niezwiązane, ale jeśli podstawimy tam odpowiednie partie, to jasno widać kto z dwójki Konfederacja i PIS jest gorszy.
Sam fakt, że twierdzą, że nienawidzą Rosji, ale nie kryją się z tym, że chcą polexitu jest wymowny.
@pokos Węgry popierają Rosję, więc Ukrainy na pewno w niczym nie popra. Nawet samej agresji nigdy nie potępili, jako jeden z nielicznych krajów (obok wiadomo, Rosji, Białorusi, Korei Północnej i Syrii, bo 5 krajów nie potępiło wojny o ile dobrze pamiętam). Blokują też granicę dla ukraińskich uchodźców. My jako Polacy niby nie mamy moralnego prawa krytykować kogoś za niewpuszczenia uchodźców, bo ani praktycznie nikogo nie przyjmujemy, ale przynajmniej nie robiliśmy wojskowych kordonów na granicy Podkarpacia i części granicy Lubelskiego w celu zablokowania granicy.
A Węgrzy bardzo popierają Orbana. Nikt tam nie protestuje przeciwko niemu.
Jedyne za co chce pochwalić Orbana, to za zablokowanie akcesji Szwecji. Jedyna jego dobra decyzja.
@Cammax Ja w dalszym ciągu uważam Konfederację za znacznie bardziej prorosyjską partię niż PiS, więc z tymi dwoma punktami tak średnio się zgadzam.
PiS przynajmniej jeszcze jako tako trzyma nas w UE, cały czas się kłócą, ale jeszcze tam jesteśmy. Konfa by nas od razu wyprowadziła. Politycy konfy mają nawet polexit jako tła poustawiane na różnych portalach społecznościowych, także tutaj jest podobnie jak z prorosyjskością - konfa pod tym względem jest również gorsza od PiS.
@LowcaKomedii ale chyba też nie powiesz, że PIS nie jest prorosyjskie? Z jakiegoś powodu to opozycji, a nie rządowi wszyscy dziękowali za pomaganie Ukrainie. To Rzeszów, a nie żaden bastion PIS miał najwyższe zasługi. Jedyną zasługa PIS było to, że nie zabraniali pomagać.
Przez bastiony PIS to Ukraińcy co najwyżej przejeżdżali jadąc do Rzeszowa/dalej ma zachód. Ewentualnie jeśli gdzieś dalej jechali, to zatrzymali się tam u kogoś/w jakiejś hali ma kilka dni.
@Cammax "ale chyba też nie powiesz, że PIS nie jest prorosyjskie" - częściowo są, ale moim zdaniem nie tak, jak konfederacja. Bardziej prorosyjskiej partii nie ma w polskim rządzie.
Myślę, że politycy nie powinni mieć opcji wstrzymania się. Bo może oznaczać, że się zgadzają, ale nie chcą żeby ich wyborcy się dowiedzieli. Czyli jest to narzędzie do okłamywania swojego elektoratu.
@Sok__Jablkowy Z drugiej też strony może oznaczać, że się nie zgadzają tylko nie chcą tego zaznaczyć, bo to znowu doleje oliwy do ognia i po raz kolejny ludzie zaczną ich nazywać ruskimi pachołkami. I teraz nie wiadomo.
@Sok__Jablkowy Obecny elektorat raczej głosowania przeciw, ale mogą też próbować pozyskać głosy nowych. Wczoraj ich działacze chcieli również troszeczkę przypodobać się przeciwnikom 5G. Generalnie zawsze mnie bawi, że oni swoich wyborców poszukują właśnie w takich kręgach.
Przez jakiś czas bardzo niebezpiecznie podnosiło im się poparcie. Mam nadzieję, że im bliżej wyborów, tym bardziej zacznie to wracać do normy.
Wydaję mi się, że ich elektorat jest bardziej zbudowany na negatywnych emocjach, niż inne partie. Więc mają więcej do stracenie jeśli zagłosują przeciwko tym emocjom. Dlatego tu bym stawiał, że jeśli mieli coś ukrywać przy głosowaniu, to że byli za.
Jestem przeciwko, dlaczego? Bo Finlandia przez 30 lat mogla jakos na spokojnie sobie istniec bez nato i nie bylo problemow. Ta wojne sprowokowali ukraincy.. A ze ruscy to jeb***e zwierzeta to inna sprawa.
@Assasinsninja "Bo Finlandia przez 30 lat mogla jakos na spokojnie sobie istniec bez nato i nie bylo problemow" - ale Finlandia obecnie chce wejść do NATO, tak samo jak i Ukraina. Skoro sama Finlandia uważa teraz, że przydałoby się wejść do NATO, to dlaczego im zakazywać lub się nie zgadzać?
Zaciekawiłeś mnie. Możesz mi powiedzieć jak tę wojnę sprowokowała Ukraina?
@Assasinsninja zauważ że Finlandia choć w NATO nie była to miała podpisane pakty o współpracy czyli jedną nogą w NATO faktycznie byli. Teraz po prostu dostawili drugą nogę. Chcieli strugać nieutralnych w zamian za pokój ale to z kacapami nie działa. Na nich działa tylko profilaktyczny wpie****l co 30 lat.
@El_Polaco Wojnę sprowokował Zachód, ignorując "Doktrynę Bliskiej Zagranicy".
Od upadku ZSRR, Rosja ogłosiła rzeczoną doktrynę, i ostrzegała że mieszanie się Zachodu w sprawy państw które z nimi graniczą, skończą się wojną. Długo nie reagowali na zaczepki, a teraz wszyscy są zdziwieni że w końcu dotrzymali obietnicy i zaatakowali.
Pominąłeś jeden drobny szczegół. Nikt tych krajów nie zmuszał do zbliżenia z zachodem. Same tego chcą. Wolą zachód niż Rosję. A Ruscy właśnie próbują zmusić Ukrainę do uznania ich dominacji. I prawdę mówiąc, kiepsko im wychodzi jak na drugą armię świata. Bardzo kiepsko.
Wy chrzanicie o ukrainie gdzie jej los jest przesądzony. Teraz wojna jest o Polskę, głosują nad ustawą o zmianie prawa górniczego i geologicznego. Wiecie co to oznacza ? Ostatni rozbiór Polski. Jeśli przejdzie wyrzucą Was z waszych domów pod byle pretekstem, ochrony dóbr naturalnych na tym gruncie bez żadnych odszkodowań. Następnie urzędnicy przyjdą po wasze dzieci które będą miały złą sytuację ekonomiczną a ustawę właśnie taką przegłosowali na początku miesiąca. Ale co tam wojenka usa-rosja ważniejsza.
@kryspin4500 Marzy ci się, by biedni rosjanie nie ginęli na wojnie, którą sami wywołali. Nie ginie żaden Polak, wysyłamy sprzęt, by inni walczyli z naszym wrogiem, ale tobie się to nie podoba. Jak chcesz, to możesz jechać do rosji. Nikt ci nie broni.
@LowcaKomedii
Wejście Ukrainy do struktur NATO zobowiązuje kraje członkowskie w tym Polski do wysłania tam swoich armii by ginęli na froncie. Więc wbrew temu co piszesz chcesz by Polacy umierali na froncie, takich chorych zwyroli powinni pierwszych jechać na front/
@kryspin4500 Czy ty jesteś upośledzony?
1) Kraj w stanie wojny nie może przystąpić do NATO
2) Jeżeli twoja mateczka rassija przejmie Ukrainę, będziemy mieli za granicą znacznie potężniejszego wroga, wzbogaconego o tereny Ukrainy + graniczącego z nami w znacznie większym stopniu. W dodatku obok jest Białoruś.
Jak nas ruskie z terenów Ukrainy zaatakują razem z Białorusią, to Polacy nie będą umierali na froncie?
Od tej waszej ruskiej wódki nawet nie wiecie co piszecie...
@LowcaKomedii
1.
W takim razie po co ta ustawa w trakcie wojny
2.
Ukraina była pod wpływem Rosji do 2014, aż do tych lat nie miało to na nas żadnego wpływu.
3.
Rosji nie stać na wojnę w Polsce i nie ma w tym strategicznej dla niej korzyści.
@kryspin4500 "W takim razie po co ta ustawa w trakcie wojny" - chodzi o symbol i konfederacja jak zwykle nie zawiodła.
"Ukraina była pod wpływem Rosji do 2014, aż do tych lat nie miało to na nas żadnego wpływu." - skoro tak, to po co ta operacja specjalna?
"Rosji nie stać na wojnę w Polsce i nie ma w tym strategicznej dla niej korzyści. " - ich nie stać na wojnę na Ukrainie, a mimo to ją kontynuują. Rozpatrujesz wojnę pod względem logicznym - nie rób tego.
@LowcaKomedii
1.
Nie są potrzebne symbole a realne działania i zacieśnianie współpracy gospodarczej.
Dla mnie to głosowanie było chęcią wysłania Polaków na wojnę , więc mamy różne wnioski z czego ona mogą być słuszne
2.
Operacja Specjalna była wynikiem chęci obrotu Ukrainy na stronę zachodu. Ta sama sytuacja co z Kubą gdy doszło do kryzysu. Wtedy to Kuba przeszła na stronę wschodu i zobacz jaka była reakcja USA gdy Rosja chciała tam umieścic rakiety, to samo chcieli zrobić Amerykanie
3.
Zamiar ich był inny ale nie wyszło, teraz wpadli pod wplywy Chinskie, stracili wpływy w krajach byłego ZSRR na rzecz Chin, generalnie porażka na całej linii z strony Rosji. Wygrywaja tu tylko Chiny i USA
@kryspin4500 "Nie są potrzebne symbole" - są i dzięki nim nadal widać, że konfederacja jest opcją rosyjską :)
"Dla mnie to głosowanie było chęcią wysłania Polaków na wojnę" - czyli że głosowanie nad tym, że jesteśmy za, jeśli chodzi o przystąpienie Ukrainy do NATO jest wysyłaniem Polaków na wojnę? Jak to ci się połączyło?
"Operacja Specjalna była wynikiem chęci obrotu Ukrainy na stronę zachodu." nie, takie jest idiotyczne tłumaczenie osób korzystających z rosyjskich źródełek informacji. Prawda jest taka, że putin zawsze lubił otaczać się krajami, gdzie ma tam swoją marionetkę - patrz: Białoruś. Ukraina miała skończyć podobnie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 czerwca 2023 o 13:52
@LowcaKomedii
przecież na Ukrainie marionetka wschodu rządziła aż do 2014 roku i Euromajdanu, wtedy doszło do zamachu stanu i został wybrany rząd pro zachodni.
Takie zachowanie jest normalne dla Mocarstw, np: USA wymordowała w Ameryce Płd. 50-80 tys osób a 400 tys wsadzono do więzień w latach 70 ( Operacja Kondor ), więc Rosja w takich ostrych działaniach nie jest wyjątkiem ( mordy i więzienie służyło utrzymaniem pro zachodnich władz u sterów ) ( dla przykładu w Wenezueli im się nie udało, dlatego sankcjami zniszczyli ten kraj ).
Ukraina w NATO jest zagrożeniem, bo istnieje tam wyraźnie wyższe ryzyko konfliktu niż w innych krajach członkowskich, więc tak to jest pchanie się na front.
Skoro symbole są dla ciebie istotniejsze to mogę sobie swobodnie robić interesy z Ruskimi a w mediach mówić jakie z nich podłe świnie i to będzie ok ?
@kryspin4500 "Skoro symbole są dla ciebie istotniejsze to mogę sobie swobodnie robić interesy z Ruskimi a w mediach mówić jakie z nich podłe świnie i to będzie ok ?" - akurat konfederacja chce robić interesy z ruskimi, także to też tak średnio trafione pytanie :)
@LowcaKomedii
-Rosja i Zachód gwarantował Ukrainie bezpieczeństwo gdy zabrali jej broń atomową
-NATO obiecało Rosji że nie posunie się na wschód dobierając kraje członkowskie
Każdy złamał porozumienia
USA też łamie porozumienia napadając na kraje Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji, czy Ameryki Łacińskiej, z nimi normalnie handlujemy bo jesteśmy w ich strefie wpływów.( więc oni są ci dobrzy a Rosja czy Chiny to ci źli xD ) Więc proszę cię nie traktuj Rosjan jako wyjątkowych w tym co robią. Niestety wszystkie mocarstwa są wyjątkowo agresywne i mają swoje metody walki.
@kryspin4500 "Każdy złamał porozumienia" - nie, nie każdy. Jaki niby kraj wszedł do NATO w okolicach 2020 lub 2021? Żaden. Przed wybuchem wojny ostatnio wszedł tylko jeden kraj w 2020... Macedonia Północna, która Rosji raczej nie zagraża. Wcześniej, w 2017, Macedonia.
"Więc proszę cię nie traktuj Rosjan jako wyjątkowych w tym co robią" - inni przynajmniej nie walą do cywilów, kradną na potęgę i nie zachowują się jak ostatnie zwierzęta.
@LowcaKomedii
No do tych zwierząt i kradzieży to się zgodzę :D Ale walić do cywili to akurat nic nadzwyczajnego, wystarczy spojrzeć na ofiary bombardowań Stanów.
Chińczycy jeszcze się nie wykazali na wojnie w ostatnich 50 latach ale domyślam się że też cywilów oszczędzać nie będą ( swoich i cudzych :D )
Porozumienie a propos nie rozszerzania się NATO na wschód zapadło podczas rozpadu ZSRR, więc chodzi o Polskę, kraje bałtyckie, słowacje, rumunię czy bułgarię.
I słusznie postąpili. Wejście do NATO państwa, które jest w stanie pełnoskalowej wojny i to w dodatku z naszym sąsiadem jest dla nas bardzo niekorzystne i niebezpieczne. Po co pchają ich do paktu? Żeby kazać Polsce wypowiedzieć Rosji wojnę w ramach militarnego wsparcia UA? Bo do tej pory jakoś Ukraińcy członkostwa w NATO nie potrzebowali, żeby dostawać zachodni sprzęt, zachodnie wyszkolenie militarne i zachodnie pieniądze.
@TheAvatar322 Właściwie to wejście do NATO państwa w stanie wojny jest niemożliwe. Państwa skrajnie skorumpowanego też. Państwa, które w przededniu wojny sprzedawało sprzęt wojskowy Rosji jest z kolei ci najmniej wątpliwe. A tak w ogóle to przyjęcie nowych członków do NATO nie leży w kompetencjach polskiego Sejmu.
"uchwała dotycząca członkostwa Ukrainy w NATO" - haha, ale szopka. Posłowie już nie wiedzą jak bardzo pokazać, że są ważni i ojej jak oni pomagają. Nawet do NATO już Ukrainę przyjęli. :D
No ale tak się składa, że Polska o tym nie decyduje i na arenie międzynarodowej znaczy coraz mniej, więc wszystkie te głosowania, które potem bohatersko pokażą w TVP, to cyrk za mój hajs.
A tak szczerze to co to głosowanie zmieniło? Ukraina nie spełnia warunków przyjęcia do NATO i kropka, choćbyśmy i przeprowadzili w tej sprawie referendum i poprosili o poparcie synodu biskupów to wyniki będą tak samo wiążące, jak ankieta wśród meneli spod sklepu lub trzylatków w piaskownicy.
UA do NATO nigdy nie wejdzie. USA jasno to powiedziały. tylko w Europie robi się szum medialny. UA może wejść do EU, choć tutaj zastawiono pułapkę na kraje wschodnie, bo PE zapowiedział że UA wejdzie do UE tylko jeśli zlikwiduje się zasadę jednomyślności. więc broniąc tej zasady będziesz przedstawiony w mediach jako ten,który nie popiera wejścia UA do UE. ale o tym media nie mówią... cicho sza....
https://pbs.twimg.com/profile_images/1499470304636293127/plVSeoaO_400x400.jpg
Z wiadomego powodu jest to dla nas niekorzystne. Ukraina ma zerowe przygotowanie wojskowe
Brak sprzętu
Brak szkolenia
Teraz w wypadku ataku czy to Rosji czy Białorusi Polska musiałaby pójść na wojnę.
Tu pytanie dla każdego kto jest za tym by Ukraina była w NATO czy pójdziesz walczyć za nich na wojnę?
@mike2206 . Nie wiem skąd masz takie zdanie o ukraińskiej armii. Bo wojskowi specjaliści z NATO bardzo wysoko ich oceniają i mówią, że byłoby to wzmocnienie sojuszu. Zresztą gołym okiem widać, że armia nominalnie dużo mniejsza i gorzej wyposażona skutecznie powstrzymuje silniejszego wroga. I w przeciwieństwie do wojsk NATO (przynajmniej tych europejskich) ma realne doświadczenie wojenne. W przypadku ataku na Polskę to właśnie armia ukraińska w pierwszej kolejności byłaby naszym wybawieniem.
@mike2206 Nie wiem gdzie byłeś przez ostatnie kilka lat, ale jeśli Ukraina ma zerowe przygotowanie, to jakie ma Rosja.
To nie jest przyjęcie Ukrainy do NATO, to raczej wyrażenie wsparcia dla ich aspiracji, a to dopiero początek drogi
A tu masz krótki materiał o współpracy Ukrainy z Nato
https://demagog.org.pl/wypowiedzi/wspolpraca-ukraina-nato-od-kiedy-ich-wojska-cwicza-razem/
@pokos z czym ? Z tym co dostali od nas ?
Gdyby nie fakt pomocy stanów Polski i wlk. Brytanii już dawno Putin przemawiałby w Kijowie
@Goretex rozumiem że te wspaniałe przygotowanie ich wojska pokazali w 2014 roku za Janukowycza ruskiego wybrańca? Oddając hołd w postaci Krymu?
@mike2206 Wolisz graniczyć z Rosją czy z Ukrainą?
@mike2206 wiesz, że mamy 2023 ? I od roku trwa wojna.. albo, jeśli nic Ci to nie mówi.. to "specjalna operacja wojskowa"
Sprawdź sobie może, jak Ukraina radzi sobie w walce ze zdecydowanie silniejszym na papierze przeciwnikiem i spróbuj to w miarę obiektywnie ocenić.
@Goretex walczy sprzętem z zachodu z gigantycznym wsparciem od Polski. W razie konfliktu w kolejnych latach gdy będą w NATO pojedziesz ty rozumiem
@mike2206 chyba nie do końca rozumiesz kiedy Ukraina zostanie przyjęta do NATO, ani co dziś było głosowane.
Powtórzę raz jeszcze.. to głosowanie to wsparcie aspiracji, a przyjęcie może być rozważane dopiero, gdy obecny konflikt się zakończy.
Uspokoiło Cię to ?
@mike2206 . Oczywiście, że używają sprzętu otrzymanego z zewnątrz, ale armaty ani karabiny same nie strzelają. Oni mają dobrze wyszkolonych, doświadczonych i zmotywowanych żołnierzy oraz kumate dowództwo, a tego nie kupisz za żadne pieniądze. Oni to budowali przez ostatnie 8 lat i teraz mają dobrą kadrę która potrafi dobrze wykorzystać sprzęt otrzymywany z Zachodu.
@Goretex widzę że nie potrafisz uszanować innego zdania na ten temat no trudno.
Przed chwilą mówiłeś że są na 100% gotowi na NATO bo waleczni teraz że to aspiracje. Mam inne zdanie i tyle . Miłego weekendu
@mike2206 Może sprawdź najpierw co pisałem wcześniej.
"To nie jest przyjęcie Ukrainy do NATO, to raczej wyrażenie wsparcia dla ich aspiracji, a to dopiero początek drogi"
"widzę że nie potrafisz uszanować innego zdania "
Chce tylko uzupełnić Twoją wiedzę, bo zatrzymałeś się gdzieś na roku 2014 i wydajesz się kompletnie nie wiedzieć, jak przyjmuje się do NATO nowe kraje.
Trudno więc mówić, że masz jakieś zdanie na temat rzeczy, o których wydaje się, że mało co wiesz.
@LowcaKomedii dla przypomnienia graniczy y już z Rosją. Pytanie czy chcesz dłuższej granicy.
@mike2206 to inaczej. Ukraina bezpośrednio graniczy z kacapia. My w zasadzie nie. Ostatecznie lepiej by się strzelali na Ukrainie niż u nas, nawet jeśli nasi żołnierze mieliby walczyć. Bo wojna zawsze prędzej czy później do ciebie zawita. I tu masz wybór: albo samotnie bronić swojego podwórka, ale co zrobisz jak przyjdzie ci 50 chłopa na łomot, albo bronić całego państwa... Ta druga opcja jest lepsza.
@Erecer Tamten skrawek dla mnie się średnio liczy. Wojska się na niego nie teleportują. Wolę te granice między nią jak najmniejsze, a najlepiej żadne.
@LowcaKomedii Wolę nie być ofiarą wojny nuklearnej.
@pokos To nie ma znaczenia jakie przygotowanie ma Ukraina. Przypomnij sobie jaki był powód Rosji do ataku na Ukrainę, o ile wiesz.
Rosja od 30 lat ostrzegała że ma coś takiego jak "Doktryna Bliskiej Zagranicy". W czasie Pomarańczowej Rewolucji starała się ignorować własne groźby i tylko ostrzegać, ale widząc że to nic nie daje, w końcu zaatakowała i mamy wojnę.
Rosja wie że nie ma z NATO szans, zwłaszcza po obecnej porażce, więc wciągnięcie Ukrainy do NATO oznacza wojnę nuklearną. Nawet jeżeli Rosja ją przegra, to najlepszym przypadku wszyscy umrzemy na raka, a średnia długość życia spadnie do jakichś 35-40 lat.
@mike2206 Zero? Chłopie nasze społeczeństwo ma słabe przygotowanie. Oprócz wojska kto szybko może wcielić się do armii? Strzelcy sportowi, mający patent, pozwolenie na broń. Drudzy są myśliwi, mający pozwolenie na broń i obycie w terenie. Reszta społeczeństwa? Doświadczenie ma co najwyżej zdobyte w BF czy CoDzie. Dwie grupy cywilów to ludzie wielu zawodów i profesji. W tym wypadku nie trzeba tracić na długie przeszkolenie. Ukraina od lat przygotowywała się na wojnę. Sam sprzęt nie wygra, muszą być ludzie którzy mają pojęcie co robią i mają motywację. Już widzę jak wielcy bojownicy z miast, blokowisk idą na wojnę. Kozacy na FB, ale na polu bitwy przy jednym kapiszonie by płakali.
@Prally . To że ruscy sobie coś ubzdurali to nie znaczy że reszta świata musi to akceptować. Ukraina jest suwerennym państwem i sama decyduje czy chce aspirować do członkostwa w sojuszu, a członkowie sojuszu decydują czy ją przyjmą. Nikt inny nie ma nic do gadania. Zresztą już teraz Rosja graniczy z kilkoma państwami NATO, więc Ukraina to żaden wielki przełom.
A wojny nuklearnej nie będzie, w ogóle nie ma o czym gadać.
@mike2206 oczywscie pań braun rosjski agent spotykający się się z szpiegiem gru wydalonym z Polski kiedy rozbito siatkę GRU
@pokos Ok. Tylko że jeżeli robisz coś, o czym wiesz, że wywoła wojnę w której niepotrzebnie zginie kilkaset tysięcy ludzi, to nie rżnij głupa że nie wiedziałeś i nie udawaj niewinnego. Nawet jeżeli nie jesteś bezpośrednim agresorem, to jako sprawca jesteś zwyczajnym mordercą.
@Prally . Odwracasz kota ogonem, zamieniasz miejscami kata i ofiarę. Według twojej "logiki" w przypadku pobicia czy gwałtu, winna jest ofiara, bo mogła siedzieć domu i nie prowokować agresora.
Nic z tego, agresorem jest Rosja, wojnę rozpętał Putin, i tylko tam jest wina za wszystko złe co tam się dzieje.
@pokos Wychodzenie z domu, a polityka, to dwie zupełnie różne rzeczy.
Rosja ostrzegała od samego początku (od rozpadu ZSRR) że mieszanie się Zachodu do ich sąsiadów oznacza wojnę. Jakbyś nie zaklinał rzeczywistości, każdy kto ignorował wielokrotnie i wieloletnie ostrzeżenia, jest prowokatorem wojennym i osobą współodpowiedzialną za śmierć setek tysięcy ludzi.
Nie chcą drażnić chlebodawcy.
Nie od dzisiaj wiadomo, że Konfederacja to agenci Moskwy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 czerwca 2023 o 17:16
@PIStozwis tylko co nam da ukraina w nato? Myślisz, że Rosja zrezygnuje z tych terenów? Ukraina jest taką strefą buforową między NATO a Rosją, ziemia niczyja. Ukraina walczy, my ich wspieramy pieniędzmi, bronią i przyjmujemy uchodźców, a Rosja się wykrwawia i będzie spokój na kolejnych kilkadziesiąt lat. Wolę taką małą wojenkę, niż atomowki lecące w stronę europejskich stolic i wojnę światową.
Za to do Unii można ich przyjąć.
@jaros14 Zrezygnuje, bo jeśli Ukraina wstąpi do NATO, to napadając na nią Rosja wypowie wojnę NATO. Wtedy już nie będzie taka skora napadać na Ukrainę. Skieruje swoje oczy gdzie indziej.
Atomówki nie polecą. Jeżeli taka wojna kończy się tak tragicznie dla Rosji i tyle poświęcili, to atomówki byłyby dla nich samobójstwem. Wtedy przeciwko Rosji dołączą inne kraje, sami Rosjanie putina wyniosą na taczkach, bo poświęci również ich.
@jaros14
Przede wszystkim wojny atomowej nie chcą pomagające Rosji Chiny. A to dlatego, że Chińczycy są w konflikcie z kilkoma sąsiadami, nad którymi mają dużą przewagę. Ale wielu z tych sąsiadów ma bądź w razie czego może dostać od Amerykanów bomby jądrowe. Jeśli Rosja użyje atomu, złamie pewną zasadę w polityce międzynarodowej, ustanowi nowe standardy, a możliwość użycia atomu zmniejszy przewagę Chin nad przeciwnikami.
@LowcaKomedii Chyba mnie nie zrozumieliście. Rosja musi przejąć te tereny. Taką doktryną się kierują, przynajmniej wg moich ulubionych geostrategów. Jeśli nie będą ich kontrolować, będą coraz słabsi. Przed wybuchem wojny na ukrainie nawet poboru nie zrobili, w sumie nawet oficjalnie wojny nie wypowiedzieli. Wojnę z NATO wzięliby już na poważnie. Myślicie, że wszystkie państwa sojuszu wysłałyby swoje armie na granicę? Ja myślę, że nie.
@jaros14
Odwrotnie. Ukraina w NATO jest dla nas korzystna, bo przejmuje od nas rolę strefy niezbędnej do spowalniania i późniejszego wypierania ew. agresji. A ruscy stosują taktykę spalonej ziemi. Z kolei w UE będzie potężną konkurencją wewnętrzną dla naszego rolnictwa - i jako kraj wielokrotnie biedniejszy powysysa środki infrastrukturalne i spójnościowe.
@LowcaKomedii Zakładasz że Rosja zachowa się racjonalnie, chociaż właśnie odwaliła totalnie irracjonalny przypał z tą wojną.
Moim zdaniem w momencie kiedy Ukraina zostanie włączona do NATO, Rosja w akcie przerażenia i desperacji rozpocznie wojnę nuklearną. Nieważne czy ją przegra czy wygra, końcowym efektem będzie wyrównanie szans przez zniszczenie cywilizacji, i skrócenia średniego czasu życia tych którzy przeżyją do góra 30 lat.
@Prally "Zakładasz że Rosja zachowa się racjonalnie, chociaż właśnie odwaliła totalnie irracjonalny przypał z tą wojną" - ale jeszcze większego przypału już nie zrobią.
"Moim zdaniem w momencie kiedy Ukraina zostanie włączona do NATO, Rosja w akcie przerażenia i desperacji rozpocznie wojnę nuklearną." - nie można przyłączyć do NATO kraju w stanie wojny. Jeżeli Ukraina zostanie przyłączona, to dopiero po zakończeniu tego konfliktu. Najprawdopodobniej skończy się na jakimś porozumieniu, Rosja zabierze część terenów, a dopiero po czasie Ukraina przyłączy się do NATO.
@LowcaKomedii Nieważne jaki byłby przebieg. Na miejscu Rosji, odpowiedziałbym atakiem nuklearnym wszystkimi dostępnymi głowicami.
@Prally Czyli, że w zasadzie po ośmieszaniu się na "kilkudniowej operacji specjalnej" postanowiłbyś zakończyć ją ostatecznie popełnieniem samobójstwa? Kiepski byłby z ciebie polityk.
Bawi mnie jeszcze użycie zwrotu "odpowiedziałbym". Na co byś odpowiedział, skoro to ty pierwszy atakujesz? :)
@meeshoo Teraz ukraina pełni funkcję spowalniacza, a my osłabiamy Rosję ukraińskimi rękami, wysyłając im broń, amunicję i wszystko czego potrzebują. Wykorzystywanie przez nich unijnych dopłat jest małą rekompensatą, za ich trud. Niech korzystają, odbudowują się i zarabiają by mieć za co kupić te amunicję gdy znowu będzie wojna.
A w pisie kto był przeciw?
@ponurymarcin Przeciwny był Świat. Poseł Jacek Świat.
A szczerze, powinno być na odwrót.
W sprawie Wołynia i tego co robią w tym temacie (próba zrzucenia odpowiedzialności za Wołyń na Polaków), powinniśmy ich przycisnąć tak jak Turcja Szwecję, czyli "nie wejdziecie do NATO, dopóki nie przeprosicie i nie uznacie tego za ludobójstwo", dlaczego? Bo dla nich to tylko tragedia, w dodatku spowodowana wyłącznie ówczesną polityką Polskiego rządu, która sprowokowała Ukraińców...
A takie symboliczne głosowania, to są póki co przydatne tylko Ukraińcom. No ale gdyby było to normalne głosowanie, to bylibyśmy prawie jednogłośnie za.
jak będą w nato to w razie kolejnej wojny nasze wojsko bedzie uczestniczyć i ginąć za ukrainę
jak będą w ue to ue bedzie pompowało kasę w "odbudowę" ukrainy a nie w polskie autostrady
@blank2
Patrząc na przygotowanie i wyszkolenie naszej armii długo ginąć nie będą. Daję im tydzień, a później tylko przygotować odpowiednią liczbę worków na trupy
@Ogi1988 o Ukrainie też tak mówili. Ukraińska armia od 2015 była szkolona u nas i sobie nieźle radzi. Nasi żołnierze są doborowo wyszkoleni. To latające ninja-nietoperze. Nie w tym jest słabość naszej armii.
Słabość tkwi w generałach i politykach. W wysokim szczeblu który jeszcze ma mentalność PRL-u
@rafik54321
akurat od generalow to bym sie odczepil, bo mielismy sporo doswiadczonych generalow ktorzy zdobywali doswiadczenie na roznych misjach "pokojowych"
mowie mielismy bo wielu z nich pis wymienil na swoch generalow po kilkudniowych kursach
@mieteknapletek mówię o tym co jest teraz, a nie o tym co było.
W zasadzie gdzie się polityk nie wpie***i to spie****i XD.
Czy nikt nie zwraca uwagi na tego PISowca? Jako jedyny pokazał prawdziwa twarz tej partii.
Chociaż to głosowanie i tak jest nic nie warte. Ukraina nie wjedzie do NATO, bo Węgry się na to nigdy nie zgodzą.
Choć z naszego punktu widzenia chyba już lepsza Ukraina w NATO niż Szwecja, która na szczęście nigdy do NATO nie wejdzie.
@Cammax Masz rację. Ciśnięcie po konfederacji jest dość przyjemne, ale żeby być obiektywnym zedytowałem demota i dodałem, który z pisowców był przeciwko :)
Warto tylko dodać, że konfederacja jako jedyna w CAŁOŚCI pokazała jacy są i o co im chodzi. Z PiSu wyskoczył jeden, żałośnie zachowali się wszyscy z konfy, dlatego mimo wszystko nie stawiałbym tych dwóch przypadków na równi.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 czerwca 2023 o 19:16
@Cammax . Węgry może będą blokować, ale tylko do czasu póki Orban jest tam ich kaczorem. Ten koszmar nie będzie trwał wiecznie.
@LowcaKomedii kto byłby dla Ciebie gorszy?
1. Ktoś, kto jawnie Cię nienawidzi i nie kryje się z tym, że chce Ci zaszkodzić, nie kryje też swoich innych zamiarów,
2. Czy może ktoś, kto udaje przyjaciela, a w rzeczywistości jest fałszywy, ukrywa swoje prawdziwe zamiary i intencje, a przy najbliższej okazji wbije Ci przysłowiowy nóż w plecy?
Pytanie może wydaje się niezwiązane, ale jeśli podstawimy tam odpowiednie partie, to jasno widać kto z dwójki Konfederacja i PIS jest gorszy.
Sam fakt, że twierdzą, że nienawidzą Rosji, ale nie kryją się z tym, że chcą polexitu jest wymowny.
@pokos Węgry popierają Rosję, więc Ukrainy na pewno w niczym nie popra. Nawet samej agresji nigdy nie potępili, jako jeden z nielicznych krajów (obok wiadomo, Rosji, Białorusi, Korei Północnej i Syrii, bo 5 krajów nie potępiło wojny o ile dobrze pamiętam). Blokują też granicę dla ukraińskich uchodźców. My jako Polacy niby nie mamy moralnego prawa krytykować kogoś za niewpuszczenia uchodźców, bo ani praktycznie nikogo nie przyjmujemy, ale przynajmniej nie robiliśmy wojskowych kordonów na granicy Podkarpacia i części granicy Lubelskiego w celu zablokowania granicy.
A Węgrzy bardzo popierają Orbana. Nikt tam nie protestuje przeciwko niemu.
Jedyne za co chce pochwalić Orbana, to za zablokowanie akcesji Szwecji. Jedyna jego dobra decyzja.
@Cammax Ja w dalszym ciągu uważam Konfederację za znacznie bardziej prorosyjską partię niż PiS, więc z tymi dwoma punktami tak średnio się zgadzam.
PiS przynajmniej jeszcze jako tako trzyma nas w UE, cały czas się kłócą, ale jeszcze tam jesteśmy. Konfa by nas od razu wyprowadziła. Politycy konfy mają nawet polexit jako tła poustawiane na różnych portalach społecznościowych, także tutaj jest podobnie jak z prorosyjskością - konfa pod tym względem jest również gorsza od PiS.
@LowcaKomedii ale chyba też nie powiesz, że PIS nie jest prorosyjskie? Z jakiegoś powodu to opozycji, a nie rządowi wszyscy dziękowali za pomaganie Ukrainie. To Rzeszów, a nie żaden bastion PIS miał najwyższe zasługi. Jedyną zasługa PIS było to, że nie zabraniali pomagać.
Przez bastiony PIS to Ukraińcy co najwyżej przejeżdżali jadąc do Rzeszowa/dalej ma zachód. Ewentualnie jeśli gdzieś dalej jechali, to zatrzymali się tam u kogoś/w jakiejś hali ma kilka dni.
@Cammax "ale chyba też nie powiesz, że PIS nie jest prorosyjskie" - częściowo są, ale moim zdaniem nie tak, jak konfederacja. Bardziej prorosyjskiej partii nie ma w polskim rządzie.
@LowcaKomedii Wyłóż mi proszę jacy są?
Gdyby zachód działał tak jak Konfederacja i poważnie traktował Doktrynę Bliskiej Zagranicy, ta wojna w ogóle by nie wybuchła.
@Prally Przecież cały czas piszę - są prorosyjscy :)
@LowcaKomedii Nie, nie są. Po prostu stoją realpolitik. Gdybyu Zachód ją stosował, w ogóle nie byłoby tej wojny,
@Prally Jak nie są, jak są? To wie każdy.
Janusz, to by nas najchętniej pod panowaniem putina widział.
KonfedeRussia
Myślę, że politycy nie powinni mieć opcji wstrzymania się. Bo może oznaczać, że się zgadzają, ale nie chcą żeby ich wyborcy się dowiedzieli. Czyli jest to narzędzie do okłamywania swojego elektoratu.
@Sok__Jablkowy Z drugiej też strony może oznaczać, że się nie zgadzają tylko nie chcą tego zaznaczyć, bo to znowu doleje oliwy do ognia i po raz kolejny ludzie zaczną ich nazywać ruskimi pachołkami. I teraz nie wiadomo.
@LowcaKomedii
Biorąc pod uwagę ich specyficzny elektorat, co by oni chcieli?
@Sok__Jablkowy Obecny elektorat raczej głosowania przeciw, ale mogą też próbować pozyskać głosy nowych. Wczoraj ich działacze chcieli również troszeczkę przypodobać się przeciwnikom 5G. Generalnie zawsze mnie bawi, że oni swoich wyborców poszukują właśnie w takich kręgach.
Przez jakiś czas bardzo niebezpiecznie podnosiło im się poparcie. Mam nadzieję, że im bliżej wyborów, tym bardziej zacznie to wracać do normy.
@LowcaKomedii
Wydaję mi się, że ich elektorat jest bardziej zbudowany na negatywnych emocjach, niż inne partie. Więc mają więcej do stracenie jeśli zagłosują przeciwko tym emocjom. Dlatego tu bym stawiał, że jeśli mieli coś ukrywać przy głosowaniu, to że byli za.
Jestem przeciwko, dlaczego? Bo Finlandia przez 30 lat mogla jakos na spokojnie sobie istniec bez nato i nie bylo problemow. Ta wojne sprowokowali ukraincy.. A ze ruscy to jeb***e zwierzeta to inna sprawa.
@Assasinsninja
Jak sprowokowali?
@Assasinsninja "Bo Finlandia przez 30 lat mogla jakos na spokojnie sobie istniec bez nato i nie bylo problemow" - ale Finlandia obecnie chce wejść do NATO, tak samo jak i Ukraina. Skoro sama Finlandia uważa teraz, że przydałoby się wejść do NATO, to dlaczego im zakazywać lub się nie zgadzać?
Zaciekawiłeś mnie. Możesz mi powiedzieć jak tę wojnę sprowokowała Ukraina?
@Assasinsninja zauważ że Finlandia choć w NATO nie była to miała podpisane pakty o współpracy czyli jedną nogą w NATO faktycznie byli. Teraz po prostu dostawili drugą nogę. Chcieli strugać nieutralnych w zamian za pokój ale to z kacapami nie działa. Na nich działa tylko profilaktyczny wpie****l co 30 lat.
@El_Polaco . Mieli we wioskach asfaltowe drogi, pralki, laptopy i nutellę.
@LowcaKomedii
Finlandia jest w NATO od jakiegoś czasu ;)
@meeshoo Walnąłem babola, chciałem tam napisać Ukraina.
@El_Polaco
dali sobie zajac krym :)
@El_Polaco Wojnę sprowokował Zachód, ignorując "Doktrynę Bliskiej Zagranicy".
Od upadku ZSRR, Rosja ogłosiła rzeczoną doktrynę, i ostrzegała że mieszanie się Zachodu w sprawy państw które z nimi graniczą, skończą się wojną. Długo nie reagowali na zaczepki, a teraz wszyscy są zdziwieni że w końcu dotrzymali obietnicy i zaatakowali.
@Prally
Pominąłeś jeden drobny szczegół. Nikt tych krajów nie zmuszał do zbliżenia z zachodem. Same tego chcą. Wolą zachód niż Rosję. A Ruscy właśnie próbują zmusić Ukrainę do uznania ich dominacji. I prawdę mówiąc, kiepsko im wychodzi jak na drugą armię świata. Bardzo kiepsko.
@El_Polaco Owszem. Dlatego skończy się to zagładą nuklearną. Im są słabsi, tym bardziej zdesperowani.
Wy chrzanicie o ukrainie gdzie jej los jest przesądzony. Teraz wojna jest o Polskę, głosują nad ustawą o zmianie prawa górniczego i geologicznego. Wiecie co to oznacza ? Ostatni rozbiór Polski. Jeśli przejdzie wyrzucą Was z waszych domów pod byle pretekstem, ochrony dóbr naturalnych na tym gruncie bez żadnych odszkodowań. Następnie urzędnicy przyjdą po wasze dzieci które będą miały złą sytuację ekonomiczną a ustawę właśnie taką przegłosowali na początku miesiąca. Ale co tam wojenka usa-rosja ważniejsza.
Wasz poziom myślenia jest tak żenujący, że aż przerażający. Nie macie zielonego pojęcia jakie to niesie następstwa.
A Korwin jak głosował ?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 czerwca 2023 o 22:11
@Kokuso Towarzysz Корвин wstrzymał się od głosu
Widzę autor demotywatora chce iść na wojnę :)
Droga Wolna i bez wejścia Ukrainy do NATO :)
@kryspin4500 Widzę, że komentującemu marzy się ruski mir :)
@LowcaKomedii
Marzy mi się by Polacy nie umierali na wojnie, jak ty jesteś tak napalony by umierać, to droga wolna możesz iść na front.
@kryspin4500 Marzy ci się, by biedni rosjanie nie ginęli na wojnie, którą sami wywołali. Nie ginie żaden Polak, wysyłamy sprzęt, by inni walczyli z naszym wrogiem, ale tobie się to nie podoba. Jak chcesz, to możesz jechać do rosji. Nikt ci nie broni.
@LowcaKomedii
Wejście Ukrainy do struktur NATO zobowiązuje kraje członkowskie w tym Polski do wysłania tam swoich armii by ginęli na froncie. Więc wbrew temu co piszesz chcesz by Polacy umierali na froncie, takich chorych zwyroli powinni pierwszych jechać na front/
@kryspin4500 Czy ty jesteś upośledzony?
1) Kraj w stanie wojny nie może przystąpić do NATO
2) Jeżeli twoja mateczka rassija przejmie Ukrainę, będziemy mieli za granicą znacznie potężniejszego wroga, wzbogaconego o tereny Ukrainy + graniczącego z nami w znacznie większym stopniu. W dodatku obok jest Białoruś.
Jak nas ruskie z terenów Ukrainy zaatakują razem z Białorusią, to Polacy nie będą umierali na froncie?
Od tej waszej ruskiej wódki nawet nie wiecie co piszecie...
@LowcaKomedii
1.
W takim razie po co ta ustawa w trakcie wojny
2.
Ukraina była pod wpływem Rosji do 2014, aż do tych lat nie miało to na nas żadnego wpływu.
3.
Rosji nie stać na wojnę w Polsce i nie ma w tym strategicznej dla niej korzyści.
@kryspin4500 "W takim razie po co ta ustawa w trakcie wojny" - chodzi o symbol i konfederacja jak zwykle nie zawiodła.
"Ukraina była pod wpływem Rosji do 2014, aż do tych lat nie miało to na nas żadnego wpływu." - skoro tak, to po co ta operacja specjalna?
"Rosji nie stać na wojnę w Polsce i nie ma w tym strategicznej dla niej korzyści. " - ich nie stać na wojnę na Ukrainie, a mimo to ją kontynuują. Rozpatrujesz wojnę pod względem logicznym - nie rób tego.
@LowcaKomedii
1.
Nie są potrzebne symbole a realne działania i zacieśnianie współpracy gospodarczej.
Dla mnie to głosowanie było chęcią wysłania Polaków na wojnę , więc mamy różne wnioski z czego ona mogą być słuszne
2.
Operacja Specjalna była wynikiem chęci obrotu Ukrainy na stronę zachodu. Ta sama sytuacja co z Kubą gdy doszło do kryzysu. Wtedy to Kuba przeszła na stronę wschodu i zobacz jaka była reakcja USA gdy Rosja chciała tam umieścic rakiety, to samo chcieli zrobić Amerykanie
3.
Zamiar ich był inny ale nie wyszło, teraz wpadli pod wplywy Chinskie, stracili wpływy w krajach byłego ZSRR na rzecz Chin, generalnie porażka na całej linii z strony Rosji. Wygrywaja tu tylko Chiny i USA
@kryspin4500 "Nie są potrzebne symbole" - są i dzięki nim nadal widać, że konfederacja jest opcją rosyjską :)
"Dla mnie to głosowanie było chęcią wysłania Polaków na wojnę" - czyli że głosowanie nad tym, że jesteśmy za, jeśli chodzi o przystąpienie Ukrainy do NATO jest wysyłaniem Polaków na wojnę? Jak to ci się połączyło?
"Operacja Specjalna była wynikiem chęci obrotu Ukrainy na stronę zachodu." nie, takie jest idiotyczne tłumaczenie osób korzystających z rosyjskich źródełek informacji. Prawda jest taka, że putin zawsze lubił otaczać się krajami, gdzie ma tam swoją marionetkę - patrz: Białoruś. Ukraina miała skończyć podobnie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 czerwca 2023 o 13:52
@LowcaKomedii
przecież na Ukrainie marionetka wschodu rządziła aż do 2014 roku i Euromajdanu, wtedy doszło do zamachu stanu i został wybrany rząd pro zachodni.
Takie zachowanie jest normalne dla Mocarstw, np: USA wymordowała w Ameryce Płd. 50-80 tys osób a 400 tys wsadzono do więzień w latach 70 ( Operacja Kondor ), więc Rosja w takich ostrych działaniach nie jest wyjątkiem ( mordy i więzienie służyło utrzymaniem pro zachodnich władz u sterów ) ( dla przykładu w Wenezueli im się nie udało, dlatego sankcjami zniszczyli ten kraj ).
Ukraina w NATO jest zagrożeniem, bo istnieje tam wyraźnie wyższe ryzyko konfliktu niż w innych krajach członkowskich, więc tak to jest pchanie się na front.
Skoro symbole są dla ciebie istotniejsze to mogę sobie swobodnie robić interesy z Ruskimi a w mediach mówić jakie z nich podłe świnie i to będzie ok ?
@kryspin4500 "Skoro symbole są dla ciebie istotniejsze to mogę sobie swobodnie robić interesy z Ruskimi a w mediach mówić jakie z nich podłe świnie i to będzie ok ?" - akurat konfederacja chce robić interesy z ruskimi, także to też tak średnio trafione pytanie :)
@LowcaKomedii
Tak samo jak robi to PIS, robiło PO, SLD czy PSL
@kryspin4500 Ale nie w czasie, kiedy widzą do czego sąsiady mogą się obecnie posunąć i ile potrafią złamać porozumień.
@LowcaKomedii
-Rosja i Zachód gwarantował Ukrainie bezpieczeństwo gdy zabrali jej broń atomową
-NATO obiecało Rosji że nie posunie się na wschód dobierając kraje członkowskie
Każdy złamał porozumienia
USA też łamie porozumienia napadając na kraje Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji, czy Ameryki Łacińskiej, z nimi normalnie handlujemy bo jesteśmy w ich strefie wpływów.( więc oni są ci dobrzy a Rosja czy Chiny to ci źli xD ) Więc proszę cię nie traktuj Rosjan jako wyjątkowych w tym co robią. Niestety wszystkie mocarstwa są wyjątkowo agresywne i mają swoje metody walki.
@kryspin4500 "Każdy złamał porozumienia" - nie, nie każdy. Jaki niby kraj wszedł do NATO w okolicach 2020 lub 2021? Żaden. Przed wybuchem wojny ostatnio wszedł tylko jeden kraj w 2020... Macedonia Północna, która Rosji raczej nie zagraża. Wcześniej, w 2017, Macedonia.
"Więc proszę cię nie traktuj Rosjan jako wyjątkowych w tym co robią" - inni przynajmniej nie walą do cywilów, kradną na potęgę i nie zachowują się jak ostatnie zwierzęta.
@LowcaKomedii
No do tych zwierząt i kradzieży to się zgodzę :D Ale walić do cywili to akurat nic nadzwyczajnego, wystarczy spojrzeć na ofiary bombardowań Stanów.
Chińczycy jeszcze się nie wykazali na wojnie w ostatnich 50 latach ale domyślam się że też cywilów oszczędzać nie będą ( swoich i cudzych :D )
Porozumienie a propos nie rozszerzania się NATO na wschód zapadło podczas rozpadu ZSRR, więc chodzi o Polskę, kraje bałtyckie, słowacje, rumunię czy bułgarię.
Skoro 2ch posłów Konfederacji było przeciw (wg opisu) a głos jest tylko jeden do ich siła głosowania jest teraz pół głosu? ;)
Mnie bardziej ciekawi, kto w PiS był przeciw?
I słusznie postąpili. Wejście do NATO państwa, które jest w stanie pełnoskalowej wojny i to w dodatku z naszym sąsiadem jest dla nas bardzo niekorzystne i niebezpieczne. Po co pchają ich do paktu? Żeby kazać Polsce wypowiedzieć Rosji wojnę w ramach militarnego wsparcia UA? Bo do tej pory jakoś Ukraińcy członkostwa w NATO nie potrzebowali, żeby dostawać zachodni sprzęt, zachodnie wyszkolenie militarne i zachodnie pieniądze.
@TheAvatar322 Właściwie to wejście do NATO państwa w stanie wojny jest niemożliwe. Państwa skrajnie skorumpowanego też. Państwa, które w przededniu wojny sprzedawało sprzęt wojskowy Rosji jest z kolei ci najmniej wątpliwe. A tak w ogóle to przyjęcie nowych członków do NATO nie leży w kompetencjach polskiego Sejmu.
"uchwała dotycząca członkostwa Ukrainy w NATO" - haha, ale szopka. Posłowie już nie wiedzą jak bardzo pokazać, że są ważni i ojej jak oni pomagają. Nawet do NATO już Ukrainę przyjęli. :D
No ale tak się składa, że Polska o tym nie decyduje i na arenie międzynarodowej znaczy coraz mniej, więc wszystkie te głosowania, które potem bohatersko pokażą w TVP, to cyrk za mój hajs.
A tak szczerze to co to głosowanie zmieniło? Ukraina nie spełnia warunków przyjęcia do NATO i kropka, choćbyśmy i przeprowadzili w tej sprawie referendum i poprosili o poparcie synodu biskupów to wyniki będą tak samo wiążące, jak ankieta wśród meneli spod sklepu lub trzylatków w piaskownicy.
Teraz mają wchodzić do NATO? przecież to oznacza 3 wojnę światową
@repmuj . Nie, nie teraz. Dopiero jak wygrają wojnę i pogonią ruskich.
Prawidłowo
Co Brauna NATO obchodzi jak dla niego to antykatolicki motłoch? Czemu ta okropna Ukraina nie miałaby pogrążyć szatana USA? XD
UA do NATO nigdy nie wejdzie. USA jasno to powiedziały. tylko w Europie robi się szum medialny. UA może wejść do EU, choć tutaj zastawiono pułapkę na kraje wschodnie, bo PE zapowiedział że UA wejdzie do UE tylko jeśli zlikwiduje się zasadę jednomyślności. więc broniąc tej zasady będziesz przedstawiony w mediach jako ten,który nie popiera wejścia UA do UE. ale o tym media nie mówią... cicho sza....