Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Akcja niczym w amerykańskim filmie. W Piasecznie 36-latek przewożony do sądu zdołał wyswobodzić się z kajdanek a potem powalić dwóch policjantów

0:14

- Zatrzymany 36-latek był transportowany z zakładu karnego w Grójcu do Sądu Rejonowego w Piasecznie. W pewnym momencie zaatakował jednego z funkcjonariuszy z taką siłą, że policjant stracił przytomność. Drugi z funkcjonariuszy próbował obezwładnić mężczyznę, nie udało się. Mężczyzna zbiegł - przekazał w rozmowie z TVN24 Rafał Jeżak z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu

www.demotywatory.pl

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar trusty
+1 / 7

I teraz nasuwa się pytanie. Ile mu groziło, że było warto pobić dwóch policjantów i teraz się ukrywać? Dożywocie? Wątpię, skoro miał tylko kajdanki i eskortowało go tylko dwóch policjantów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O konto usunięte
+13 / 15

@trusty
Jeśli będą go szukać jak rakiety koło Bydgoszczy to chłopak może na spokojnie układać sobie życie na nowo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+3 / 3

@Ogi1988 . Rakiety szukali wojskowi. A właściwie to nie szukali bo płaszczak im zabronił. Natomiast tutaj policjanci wezmą sobie za punkt honoru żeby kolesia szybko znaleźć i to zrobią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TomorrowNeverKnows
+4 / 4

@trusty Wieźli go na rozprawę w sprawie dozoru elektronicznego. Czyli wyrok miał za jakąś pierdułę i poniżej roku. Kompletny idiota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 czerwca 2023 o 23:05

avatar trusty
+1 / 1

@TomorrowNeverKnows - właśnie to miałem na myśli, że chodziło o jakąś pierdołę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
+8 / 8

Bezbronny chłopak powalił dwóch uzbrojonych, wyszkolonych policjantów. Nic dziwnego, że tylu pilnuje domu Kaczyńskiego, żeby im nie uciekł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SzalonyTamburynista
-5 / 7

Co z tego, że uzbrojeni skoro realnie tej broni użyć nie mogą? Był silniejszy, zaatakował z zaskoczenia. Policjanci to też zwykli ludzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+3 / 3

@SzalonyTamburynista . Policjanci to nie są zwykli ludzie, oni są wyselekcjonowani, wyszkoleni i wyposażeni. A w każdym razie tak być powinno.
Ale ostatnio krucho u nich z kadrami, wymagania obniżają, zatrudniają dziewczynki obojga płci, a szkolenie skrócili żeby jak najszybciej młodzież szła na ulice robić wrażenie że policja jeszcze istnieje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomasz3652
+4 / 4

@Obiektywny1   Bezbronny i ZAKUTY W KAJDANKI !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SzalonyTamburynista
-2 / 2

@pokos fizycznie zwykli ludzie. Jeśli osoba jest większa, silniejsza to żaden chwyt jeśli się nie ma przewagi liczebnej (a tu jej nie było gdyż jeden z policjantów leżał) nie będzie skuteczny. A uciekającego pałką nie powalisz, ona służy do odpierania agresji. Tu chłop jednego powalił i próbował uciec. To nie jest takie proste.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+4 / 4

@SzalonyTamburynista . Nie zgadzam się absolutnie. Policjanci to nie są statystyczne osoby wyłowione z tłumu i natychmiast skierowane do służby. Już na etapie naboru są (powinny być) wymagania co do warunków fizycznych i psychicznych. Potem idzie szkolenie, które uczy jak radzić sobie z przeciwnikiem. I owszem, są techniki które pozwalają uzyskać przewagę mimo braku przewagi masy i siły. I oni są tego uczeni. Poza tym jest taktyka współdziałania, technika podejmowania interwencji, konwojowania itd. Do tego szereg sprawdzonych procedur. Jakby byli tego wszystkiego nauczeni i ściśle przestrzegali zasad swojego fachu to do niczego by nie doszło.
Problem jest taki, że mają mnóstwo wakatów i mało chętnych, dlatego biorą co popadnie. Potem nie zapewniają wystarczającego wyszkolenia i tacy niedouczeni i bez doświadczenia wychodzą na ulicę i myślą że sam mundur daje im moc. A wtedy jakiś kark mówi "sprawdzam" i piesek zwija się z podkulonym ogonem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
+2 / 2

@SzalonyTamburynista Świetnie, wyobraź sobie że ten gość zaatakuje ciebie, wzywasz policję, przyjadą i... i giniesz bo sobie nie poradzili. Mało tego, odebrał im broń służbową i zastrzelił ich i resztę twojej rodziny i kilku przypadkowych przechodniów.

Ale nie martw się, w raporcie napiszą, że przecież są tylko zwykłymi ludźmi. Nie wiem jak ty, ale ja wolałbym czuć się bezpiecznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
0 / 0

@SzalonyTamburynista Poza tym mieli prawo użyć:

Art. 35. - [Podjęcie decyzji o użyciu lub wykorzystaniu środków przymusu bezpośredniego] - Środki przymusu bezpośredniego i broń palna.
Pełna treść
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.202 t.j.Akt obowiązujący
(...)
4.
Decyzję o użyciu lub wykorzystaniu środków przymusu bezpośredniego, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3, 4, 6, 8, pkt 12 lit. b-d oraz pkt 14 i 15, podejmują w przypadku:
1)
Policji:
a)
kierownik jednostki organizacyjnej Policji albo osoby przez niego upoważnione, a w razie ich nieobecności - dyżurny jednostki,
b)
podczas konwoju, doprowadzenia lub wykonywania innych zadań służbowych przez grupę funkcjonariuszy - dowódca konwoju lub grupy funkcjonariuszy wykonującej doprowadzenie lub inne zadania służbowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
+2 / 2

@SzalonyTamburynista A tu masz kolejny, jeszcze kilka by się znalazło:

Dz.U.2023.202 t.j.Akt obowiązujący
Wersja od: 17 czerwca 2023 r. do: 30 września 2023 r.
Art. 45. [Warunki użycia broni palnej]
Broni palnej można użyć, gdy zaistnieje co najmniej jeden z następujących przypadków:
(...)
5)
konieczność udaremnienia ucieczki osoby pozbawionej wolności z aresztu śledczego lub zakładu karnego oraz osoby konwojowanej lub doprowadzanej, a także pościg za tą osobą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SzalonyTamburynista
0 / 2

@Obiektywny1 nie wysyłaj mi tych pargrafów bo je znam :) problem jest taki że w praktyce są dwie zasady, "broń boże użyć i broń boże zgubić". Mamy takie popieprzone prawo że w tej sytuacji znaleźli by dziesięć powodów do uwalenia policjanta gdyby strzelił. Zawalili sprawę na etapie kucia i prawidłowego prowadzenia go do budynku. Tyle.

Nie wiem po co mi to tłumaczycie kogo mają przyjmować i jak szkolić, skoro w ogóle się do tego nie odniosłem xD. Ja tylko opisałem sytuację na filmie, gość większy, silniejszy i zaatakował z zaskoczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 czerwca 2023 o 18:35

avatar Ashera01
0 / 0

@Obiektywny1 a potem afera, że policja strzela do skutego kajdankami przestępcy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
0 / 0

@pokos mnie zastanawia w jaki sposób wyswobodził się z kajdanek... czy były źle założone?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rikifikii
+1 / 1

@pokos 7 miesiecy szkoly w Polsce kontra 3 lata w Niemczech o jakim szkoleniu opowiadasz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
-1 / 1

@Rikifikii . Właśnie o tym mówię. Czas szkolenia podstawowego zawsze był krótki, a pod pretekstem kowida został jeszcze mocno skrócony. W efekcie młodzi gliniarze ani nie znają prawa ani nie mają kwalifikacji praktycznych. Z takim poziomem nadają się tylko na bojówkarzy, którzy będą pałować osoby wskazane przez dowódcę, tyle że nawet fizycznie są słabi bo te wymagania także obniżono.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F faraon69
+3 / 5

W amerykańskim filmie zostałby zastrzelony. Ten, który na początku filmu został odrzucony w stronę radiowozu miał wystarczającą ilość czasu, by wyjąć broń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 czerwca 2023 o 8:28

T Tomasz3652
-3 / 5

@faraon69   kolejny fanatyk śmierci i dyktatury. Ziobro wie w jaki elektorat inwestować.

Porządek musi być! = Ordnung muss sein!

Znamy już te "recepty" na porządek w państwie i społeczeństwie. Nie sprawdził się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O konto usunięte
+4 / 8

@Tomasz3652
W tej sytuacji też uważam, że mieli go prawo zastrzelić. Jednego z policjantów znokautował, mógł też zrobić to samo z drugim, później ich zabić. Przykro mi bardzo, ale jeśli w takiej sytuacji atakujesz mundurowego to powinieneś oczekiwac, że niedożyjesz rozprawy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomasz3652
+6 / 6

@Ogi1988   Przede wszystkim powinny być jasne i ugruntowane od dawna ZASADY! Nie może być tak, że jak naczelnik policji rozwali granatnikiem pół komendy to pozostaje bezkarny! Jak szeregowy policjant grzebie przy śledztwie przeciwko bratu komendanta głównego policji to ginie w niewyjaśnionych okolicznościach (IV.2023)!! To jest MAFIA.
A jak babinka sprzedaje rzodkiewkę bez zezwolenia to dostaje mandat większy niż jej renta.
Willi prezesa na Żoliborzu strzegą setki policjantów.

Trudno oczekiwać od społeczeństwa przestrzegania reguł wobec takiej policji i takiego wymiaru "sprawiedliwości".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+1 / 3

@Tomasz3652 . Niepotrzebnie włączasz do tematu kwestie polityczne. To nie jest sprawa polityczna, tu zwyczajnie dwóch niekompetentnych konwojentów dało się obić i stracili konwojowanego. Zwykła niekompetencja pipek w mundurach, żadna polityka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomasz3652
0 / 0

@pokos   Akurat w służbach mundurowych polityka ma niestety ogromne znaczenie. Zarówno w Kaczystanie.pl jak i np. w Black Lives Matter. Również ostatnio w Holandii, gdzie 10 policjantów siedziało na Polaku po postrzeleniu paralizatorem. Polak zmarł, ale to przecież "czarnuch" dla Holendrów.

Gdzie idzie para w gwizdek, jakie są priorytety? Nie w szkolenie policjantów, ich selekcji i profesjonalizm (i takie są skutki!). Jak piszesz, "pipki w mundurach", w Polsce, w Holandii, w Niemczech, w USA realizują cele polityków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F faraon69
+1 / 1

@Tomasz3652 Tu się akurat mylisz. Uważam, że PiS to najgorsze zło które nawiedziło Polskę po II Wojnie Światowej. Co do bandziora to z takimi ludźmi nie wolno się "cackać". Powinni go odstrzelić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
0 / 2

Milicja dała ciała.Typek powinien być zakuty z tyłu.Pewnie rutyna ich zgubiła.Nie wiem jak teraz,ale jeszcze niedawno używano sprzętu pamiętającego komunę.Takie kajdanki to były dobre,ale do zabawy w łóżku.Niemcy od dawna używają specjalnych trytytek,za cholerę się nie uwolnisz,chyba że masz cążki albo szlifierkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rikifikii
+1 / 3

@Tmaniek noszenie bluz i kurtek na kajdankach powinno byc zakazane jasnymi przepisami by miec caly czas wglad na dlonie skutego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
0 / 0

@Rikifikii Zgadzam się z tobą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Qbikkkk
-2 / 2

Takich typkow to powinny kobiety konwojowac, a nie jakies 100kg wymoczki!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V voleck
+3 / 5

Dwóch uzbrojonych policmajstrów kontra typek w kajdankach....można się poczuć bezpiecznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tudrut
0 / 2

Dwaj starannie wyselekcjonowani, wyszkoleni, uzbrojeni i bezbronni policjanci zostali pokonani przez zakutego w kajdanki, uzbrojonego po zęby w pięści potężnego bandytę...

Nie rozumiem tego, że potrafią skatować kogoś, kto w żaden sposób nikomu nie zagraża i nie ponoszą za to żadnej odpowiedzialności, ale gdy trzeba użyć siły i komuś dopi3rdolić, to nagle nie mogą, bo będą mieli przej3bane. D;

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rikifikii
-2 / 2

@tudrut czego nie rozumiesz? Ze nie od chlopakow na ulicy zalezy kiedy moga a kiedy nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem