Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar zelalem
+8 / 10

To od nas zależy, czy te idiotyczne plany CPK już jesienią zostaną wywalone do kosza!

A co do meritum, to z moich obserwacji wynika, że dzikie zwierzęta łatwo adaptują się do linii kolejowych lub dróg. Często widzę sarny lub zające pasące się kilka metrów od przejeżdżającego pociągu. Ostatni obserwowałem bażanty na poboczu dość ruchliwej ulicy na skraju miasta.
A przecież to bardzo płochliwe zwierzęta....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+2 / 2

@zelalem Ale akurat szybka kolej to by się przydała. 160 km/h to kpina w XXI wieku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K keeshavah
+2 / 2

CPK, haha. Spokojnie, patrząc na to, jak ładnie idzie projekt Izery to mamy czas ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fahrmass
-1 / 1

Szpitale dla ludzi można budować w centrach miast, w hałasie i ze wszystkimi "urokami" miasta. Dzikie zwierzęta mogą beztrosko hasać po miastach (vide: ptaki na wieżowcach, dziki rozkopujące trawniki, sarny wyjadające kwiatki z klombów). Ale lecznica weterynaryjna koło linii kolejowej, od której sześć razy na godzinę przez 20 sekund będzie dochodził hałas pociągu?! Jak tak można traktować żywe stworzenia?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+3 / 3

Czyli trzeba zrezygnować z planów budowy CPK czy przenieść ośrodek?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kibic777
+2 / 2

Nie da się przenieść ośrodka?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Peda
0 / 0

U mnie też w związku nową trasą pod radomskie lotnisko chcą wyciąć jedyny las w okolicy. Wiele osób z dalszych miejscowości dojeżdża do tego lasu żeby pojeździć na rowerze czy pochodzić na spacery. Ale nie... bo trzeba wyciąć naturę żeby zbudować betonoze i hałaśliwe samochody dla dobra ludzi. Najbardziej śmieszy mnie przepis mówiący o tym, że planowanie trasy nie może przebiegać przez tereny które uznawane są za miejsca kultu czyli kościoły. Ludzie mogą mieszkać pod mostem ale kościół ma kur*a stać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
+2 / 2

Sami w naszym mieście walczyliśmy o to, żeby szybka kolej nie przecinała nam zielonych terenów na pół i nie oderżnęła od miasta lasu. Tak więc rozumiem sprzeciw.
Z drugiej strony, rozumiem też, że gdzieś te linie kolejowe i drogi trzeba prowadzić i nie da się zadowolić ani ochronić wszystkich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant_
0 / 0

Pan Jacek może spać spokojnie, bo będzie cudem jeżeli w ciągu najbliższych 10 lat ktoś choćby wbije szpadel na terenie "budowy" CPK, nie mówiąc już o 180 pociągach na dobę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rafaelllo
0 / 0

Treść petycji ⬇️
Żądamy zaprzestania procedowania wariantu W72 Kolei Dużych Prędkości biegnącego przez centrum Mikołowa oraz Kamionkę! Odcinek ten pomimo krótkiej odległości niespełna 7 kilometrów powoduje ogrom szkód dla mieszkańców jak i środowiska!

W tym zniszczenie Leśnego Pogotowia poprzez zajęcie części jego terenu pod inwestycję CPK oraz jej bardzo bliskie sąsiedztwo. Spowoduje to, że jego dalsza działalność w tym miejscu przestanie być możliwa! Do Pogotowia rocznie trafia dwa i pół tysiąca dzikich zwierząt, które do rekonwalescencji potrzebują ciszy i spokoju. Ogromny huk oraz wibracje spowodowane przejeżdżającymi 180 pociągami dziennie spowoduje ich ciągły niepokój a w konsekwencji śmierć. Do Leśnego Pogotowia trafiają dzikie zwierzęta, często pod ścisłą ochroną, które zostały poszkodowane w wyniku różnych zdarzeń komunikacyjnych lub zostały odtrącone przez stado. Zdecydowana większość zwierząt po rekonwalescencji w Leśnym Pogotowiu trafia z powrotem na łono natury. Jest to jedno z kilku tego typu miejsc w Polsce. Prowadzone jest przez Pana Jacka Wąsińskiego, który od 30 lat każdego dnia wkłada w nie swoje serce, w tym czasie ratując 30 tysięcy dzikich zwierząt skazanych na śmierć.
https://www.facebook.com/lesnepogotowie

Ponadto, szkody jakie powoduje wariant granatowy W72 na odcinku przez Kamionkę i centrum Mikołowa to między innymi:

- Wyburzenia, których ilość jest trudna do oszacowania. Dzień przed ogłoszeniem wariantu W72 jako inwestorskiego do wyburzenia na Kamionce oraz w centrum Mikołowa było łącznie 145 domów oraz 317 mieszkań (na odcinku niespełna 7 kilometrowym!). W dniu ogłoszenia wariantu jako inwestorskiego zakres koniecznych wyburzeń został nieprawdopodobnie zmniejszony. W każdej chwili CPK może zwiększyć zakres wyburzeń by zgodnie z przepisami móc przeprowadzić autostradę kolejową przez ten odcinek.

- Dewastuje Zespół Krajobrazowo Przyrodniczy Dolina Jamny. Jedyny prawnie chroniony obszar przyrodniczy w Mikołowie. Jest on również bardzo bogaty przyrodniczo, od kilkudziesięciu lat dziewiczy. Są to zielone płuca Mikołowa.

- Przy trasie KDP przez centrum Mikołowa znajdują się dwa szyby z historycznej płytkiej eksploatacji węgla kamiennego, których eksploatacja znajdowała się 40 - 50 metrów pod poziomem gruntu! Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że obszar po eksploatacyjny jest rozległy, co jakiś czas obserwowane są obniżenia gruntu. Pojawiło się również małe zapadlisko przy blokach na osiedlu Mickiewicza. Wibracje spowodowane przejeżdżającymi pociągami, ich częstotliwość mogą doprowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji, w której domy oraz bloki w sąsiedztwie zaczną się rozpadać lub pociąg może wpaść do zapadliska powstałym na torach!!! CPK nie uwzględniło szkód górniczych w swojej analizie!! O uwzględnienie przez CPK szkód górniczych w analizach zaapelował do Wicepremiera Marcina Horały Wojewoda Śląski Jarosław Wieczorek podczas Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Katowicach 05 kwietnia 2023.

- W promieniu 100 metrów od środka torów znajdują się 32 budynki wielorodzinne. W każdym z nich mieszka od 8 do 60 rodzin. Przejeżdżający co 8 minut pociąg spowoduje niedogodności, które Ci mieszkańcy będą znosić do końca życia. Nigdzie nie buduje się Kolei Dużych Prędkości w centrum miasta, jeżeli nie jest to konieczne. W centrum Mikołowa absolutnie nie jest to konieczne!

- Podzielenie na zawsze Mikołowa na dwie części!
Zostanie zamknięta ulica Fabryczna, która stanowi ważny szlak komunikacyjny w centrum Mikołowa. Jej zamknięcie spowoduje chociażby uciążliwość w dostaniu się do liceum, Zespołu Szkół Technicznych, szkoły specjalnej, kościoła oraz przychodni zdrowia dla mieszkańców osiedla Mickiewicza, osiedla Przy Plantach oraz bloków przy ulicy Żwirki i Wigury.

- Centrum Mikołowa przez kilka lat będzie jednym wielkim placem budowy, zakłócając życie mieszkańców Mikołowa.

Jako wariant alternatywny proponujemy trasę E65, czyli wykorzystanie istniejącej linii PKP - PLK w obecnej odnowionej formie, która n

Odpowiedz Komentuj obrazkiem