Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Można go nie lubić, ale trzeba przyznać, że umie w filmiki

0:34

www.demotywatory.pl
+
631 672
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar dokturbasen
-2 / 22

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgredek8
-2 / 14

@dokturbasen
Tusk w pracy?
Jaja sobie robisz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DonaldPazdzioch
-5 / 15

@dokturbasen Donald Tusk w 1978 roku zawarł ślub cywilny z Małgorzatą Sochacką. Nagle (po 27 latach wspólnego życia) przed wyborami parlamentarnymi i prezydenckimi w 2005 roku zawarli oni sakrament małżeństwa. Ślubu w kościele udzielił wówczas arcybiskup Tadeusz Gocłowski.

Ale i tak tępe lewaki wiedzą lepiej....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
+1 / 5

@zgredek8 mylisz go z bosakiem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bibi83
+5 / 17

Ja na temat OFE: potwierdzam, dzięki temu po 65 roku życia mam emeryturę prawie o 900 zł wyższą. Warunek, kiedy wchodziła w życie reforma emerytalna premiera Buzka, należało zapisać się do II filaru. Nie przypuszczałam w 1999 roku, że po latach tak to zaprocentuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Maras78
+2 / 12

Kaczyński vel ,,Mlask, Mlask" bardziej mnie bawi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S swoj_chlop
+14 / 16

Te pieniądze ciągle są na twoim subkoncie. Ale przepadną, gdy twoi spadkobiercy się o nie nie upomną.
ZUS nie przypomni.
Ty pamiętaj!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzychad
+1 / 19

@swoj_chlop
zgadza się , ale elektorat PiS nadal twierdzi że PO te pln zaje... i taka narracja jest według PiS i TVP
Nawet elektorat pisu nie zastanawia się dlaczego te PLN musiały przejść do ZUSu, może trochę naświetlę dlaczego.
To że emerytury są wypłacane z bieżących środków to chyba każdy wie, w momencie wprowadzenia OFE 50% PLN leciało na konta, z których nie wypłacane były emerytury, co zmniejszyło wpływy do zus a przez co zaczęło brakować PLN w zus, rozwiązania były 2 - uzupełnić konto podatkami, lub zabrać pln z OFE.
jedyna różnica zysków to że w zus jest inny sposób waloryzacji tych środków. Czy zły ? nie wiem ale odniosę się do swojego PPE, którego mam od 10lat (w mojej firmie to była zachęta jako dodatek zanim to wprowadził rząd) wpłacane jest co miesiąc po 500 zł - czyli według wpłat powinno być 60tyś, a jest około 40, jak do tego doszło? właśnie przez politykę rządu który złymi decyzjami doprowadził do wyparowania pln z giełdy a te pln właśnie są oparte na akcjach spółek :(

Według Pisu i jego elektoratu Tusk ukradł te pln, ale jak PiS przytulił 15% podatku kwoty prze kształceniowej z 20 letnich składek jest OK :D

poniżej info jaki wniosek trzeba wypełnić o zwrot pln z ofe przeniesionych do zus

Wniosek USS - są oficjalne info na stronach urzędu skarbowego :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiunio1234
0 / 6

@krzychad Cały problem polega na tym, że pieniądze na subkoncie nadal są pieniędzmi wirtualnymi i mają wpływ wyłącznie na wysokość przyszłej emerytury. Jak się sypnie zastępowalność pokoleń, to wysoki kapitał początkowy będzie gówno warty, bo przecież ZUS w nic nie inwestuje i nic nie pomnaża, a tylko przekazuje z ręki do ręki pobierając przy tym sutą prowizję. W praktyce tych pieniędzy przecież nigdy nie było, bo są na bieżąco wydawane na obsługę emerytur, rent oraz wszelakich świadczeń jakimi zajmuje się ZUS, a dopiero potem są kierowane do obecnych beneficjentów (emerytów, rencistów, świadczenia chorobowe etc.). W odróżnieniu od pieniędzy realnych, które leżały w OFE i były MOIMI środkami, podlegającymi dziedziczeniu. W jaki sposób niby "kapitał początkowy" jest dziedziczony? Że jak umrę, to moje dzieci dostaną wypłatę jakiegoś % mojej ostatniej pensji pod warunkiem że będą się uczyć do max. 24 czy 25 roku życia? Że moja żona, o ile pracowała i ma odpowiedni wiek będzie mogła przejść na moją emeryturę zamiast mieć własną groszową?
Poza tym - pieniądze mogły być inwestowane przez OFE tylko w określony sposób. Portfel inwestycji był tak zorganizowany, że w praktyce te pieniądze cały czas były pomnażane (choć często mocno poniżej oczekiwań rynkowych) własnie dlatego, że w OFE zabroniony był hazard inwestycji w spółki giełdowe, czego widocznie tęgie głowy w twoim przedsiębiorstwie nie wymyśliły i pozwoliły na bardziej agresywne inwestowanie, w wyniku czego straciłeś kapitał, zamiast na nim (może i gówno, ale jednak) zyskać. No i na koniec - 50% składki na ZUS nigdy nie leciało na konta OFE. Było to zawsze kilka % wynagrodzenia vs. kilkanaście % wynagrodzenia ściąganego z kwoty brutto na "składkę emerytalną" - już po tym widać, że piszesz bzdury, a realiów nie znasz. Tusk wcale dobrej decyzji nie podjął i przypomnę, że jeszcze wyjechał z tekstem, że mógł tak zrobić, bo "pieniądze w OFE wcale nie są własnością Polaków".
I na koniec apropos "waloryzacji" kapitału początkowego - to jest kwestia wirtualna i umowna. Waloryzacja daje może i więcej niż by można było uzyskać w OFE, ale to waloryzacja arbitralna, w oparciu nie o decyzje rynkowe, a decyzje jakiegoś urzędasa, który chce tylko takim a nie innym poziomem "waloryzacji" nie podgrzewać nastrojów obecnych emerytów i tym samym nie dać sobie wyciągnąć ciepłego stołka spod tyłka. Ponieważ ZUS pieniądze tylko przejada, to niby w jaki sposób znajduje miliardy na waloryzację? Ano w kryzysowej chwili, gdy w kasie debet ZUS woła "państwo - pomusz!" i płacimy za to tym samym wszyscy. Ja wreszcie chciałbym, żeby ktoś przestał "tyle dawać", ale i przy okazji przestał aż tyle zabierać. Nie jest to wpis w obronie pisu, bo i oni jak słusznie napisałeś łapę po kasę w OFE wyciągnęli. Pokazuję jednak, że wcale decyzja lidera PO w tamtych latach nie była tak wspaniała jak ją w tym bardzo niekonkretnym filmiku przedstawia. I stała w sprzeczności z wszelkimi założeniami reformy emerytalnej z 1999 roku, które gdyby wypełnić w 100% stopniowo przeszlibyśmy w II i III filar czyniąc ZUS zbędnym. Jak sądzicie czemu w obecnej chwili rządzący srają po gaciach i na potęgę szukają rozwiązania problemu niskiej dzietności? Bo nie ma zastępowalności pokoleń. Lata, w których ZUS miał mało emerytów i dużo utrzymujących ten burdl jeleni, w których wystawiano pałace z marmurami i złotymi klamkami zwane szumnie "ZUSem" już dawno minęły. Kłopot w tym, że zawsze jak kasy im na cokolwiek brakuje, to z worka zwanego budżetem ile trzeba tyle się dołoży... A przypomnę, że podatki płacimy wszyscy, nawet tak obśmiewani wszędzie nigdzie nie pracujący "beneficjenci 500+"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
+12 / 26

@kondon Ale gdzie konkretnie skłamał lub ściemnił i na czym to konkretnie polegało?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2023 o 4:11

M malahaj
+1 / 27

Żeby powiedzieć, że uratowało się jakkolwiek pieniądze umieszczając je w ZUSie, to trzeba być naprawdę... Tuskiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
+7 / 19

@malahaj

Jaką miałeś gwarancję, że do emerytury OFE by nie wydało twoje pieniądze na premie, imprezy i głupie decyzje… sorry, splajtowało w wyniku złej koniunktury rynku?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzychad
+5 / 11

@malahaj pamiętaj że połowa tych pln została w OFE teraz rząd przeniósł do IKE ale 15% tej kwoty przytulił
Tusk według pis i tvp jest złodziejem bo przeniósł
PiS jest super bo z 20 letnich składek zabrał 15% podatku prze kształceniowego
być może obie te kwoty były podobne, ale tylko jedna jest do odbioru z subkonta z zus - wystarczy złożyć wniosek USS

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malahaj
+4 / 6

@Sok__Jablkowy

Żadnej, Nie licząc umowy, prawa, ekonomi, historii i tego jak działają inne tego typu fundusze, bo OFE to nie był nic specjalnie odkrywczego czy innowacyjnego. Mam za to gwarancje tego, co z moimi pieniędzmi zrobił ZUS, bo wbrew temu co mówi ww. Pan ich nigdzie już nie ma. Jest tylko obietnica że za 'X" lat następcy tego Pana dotrzymają obietnicy jaką on złożył. Biorąc pod uwagę, że ludzie jego zawodu (dla jasności: wszyscy) to wyjątkowo słowni, prawdomówni i znani ze spełniania swoich obietnic osobnicy, od razu czuje się bezpieczniej.

No i absolutnie nie mam uzasadnionych podejrzeń, ze ww Pan w tamtym czasie po prostu chciał zajumac te pieniądze (bo one w tych złych OFE faktycznie i rzeczywiście były) do budżetu, bo uznał, że akurat to, na co chce je wydać jest ważniejsze niż jakaś tam własność czy zaufanie do Państwa czy systemu emerytalnego. Wszak wszyscy doskonale wiemy, że wszelacy przedstawicie jego wielce szlachetnego (a jak powszechnie wiadomo słowo to wprost pochodzi od słowa "szlachtować") zawodu nigdy tak nie robią ani nawet by o tym nie pomyśleli. ;P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2023 o 8:26

M malahaj
+4 / 6

@krzychad

Pamiętam. Pamiętam, też o tym, że zanim ja będę mógł cokolwiek z tych środków skorzystać, to jeszcze parę razy zmienią się rządy i będzie bardzo dużo pomysłów jak jeszcze można bohatersko owe jeszcze istniejące pieniądze uratować ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
0 / 6

@malahaj

ZUS nie ma za zadanie przetrzymać twoich pieniędzy do emerytury. Płaci je z bieżących. To nie jest OFE.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2023 o 11:33

M malahaj
+6 / 6

@Sok__Jablkowy

To prawda. Tylko gdzie w tym wypadku jest to "ratowanie" moich pieniędzy? Wypłaty z ZUS są uzależnione od decyzji kolegów po fachu Pana Tuska, kondycji Państwa jako całości a przede wszystkim samego systemu emerytalnego w obecnym kształcie. Biorąc to pod uwagę, jakoś nie czuje się bezpieczniej. Jedyną motywacją tych działań było zasilenie tymi środkami budżetu, czego Pan Tusk nie ma jaj przyznać i sprzedaj nam bajeczkę o swoim heroicznym ratunku zagrożonych środków w OFE. Ja też bardzo chętnie uratuje trochę jego środków, bo jak mu je zostawić, to wyda na takie durne spoty a jakby co, to mój prawnuk mu kiedyś odda, jak mu będą naprawdę potrzebne ;P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
-4 / 6

@malahaj

Czy jest jakiś sposób, żebyś powstrzymał OFE do wyrzucenia twoich pieniędzy w błoto i splajtowania? Nie

Czy jest jakiś sposób, żebyś odzyskał swoje pieniądze po tym jak OFE upadanie? Nie.

W przypadku OFE nie masz nic do gadania. W przypadku polityków, masz minimalny wpływ na to, że nie przestaną płacić emerytur za x lat.


I daj sobie spokój z taką retoryką, bo wychodzisz na niepoważnego. Te pieniądze nie trafiły na prywatne konto Tuska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malahaj
+3 / 5

@Sok__Jablkowy

Takich gwarancji nie ma w przypadku żadnego produktu w rodzaju OFE (fundusze inwestycyjne w dużym uproszczeniu). W zasadzie w przypadku INWESTYCJI rzadko kiedy można mówiąc o jakikolwiek gwarancjach. Mimo to ludzie inwestowali, inwestują i nadal będą inwestować SWOJE pieniądze.Gdybym uważał, z akurat Państwo jest dobrym sposobem na ich zainwestować, mógłbym kupić za nie np. obligacje- w tym przypadku przenieść środki do OFE które akurat tak je lokuje i byłoby to dużo bezpieczniejsze lokowanie kapitału, bo nadal źródłem zysków było by Państwo, ale nadal to byłby moje indywidualne, realne papiery wartościowe, które np można sprzedać a ie wirtualne obietnice na przyszłość, których dotrzymanie w dodatku nie będzie leżało w gestii tych, którzy je składają.

Najważniejsze jednak w tym wszystkim było to, ze to byłby REALNIE moje środki o których sam mam prawo decydować. Teraz muszę liczyć, że zanim przyjdzie moja kolej na emeryturę to wszystkie poprzednie i kolejne rządy nie rozwala finansów naszego Państwa do tego stopnia, że w ogóle będzie je stać na wypłacanie emerytur w wysokościach nie głodowych. Biorąc pod uwagę to co się dzieje w naszej "polityce", to ryzyko takiego scenariusza, jest bardzo duże. I nie, nie mam na to żadnego wpływu, o czym działania Pan Tuska w rzeczonej sprawie świadczą, gdyż nie informował on przy swoim wyborze, że będzie coś takiego robił, ani nie pytał nikogo o zgodę w tym zakresie.

Cała ideo OFE było to, aby ludzie nie polegli w sposób całkowity na Państwie i mieli źródło swojej przyszłej emerytury rozdzielone, między system emerytalny oparty o coraz bardziej zadłużony i niewydolnym ZUS, umowę między pokoleniową i "wiarygodność" Państwa, o której piszesz a ich własne, prywatne, faktycznie zainwestowane w gospodarkę środki. Pan Tusk w imię doraźnych, partykularnych i politycznych interesów, to zniszczył, podobnie jak jego następcy. Paradoksalnie jest to działanie, które podważa wiarygodność Pastwa, na której ma opierać się bezpieczeństwo owych "uratowanych" środków, bo równie dobrze za te x lat, ktoś znowu bohatersko "uratuje" już nie moje pieniądze, ale te hipotetyczne "zapisy na indywidualnych kontach" przez kolejnym złym zarządzaniem, prowizjami, złymi decyzjami, itd. i umieści je w jeszcze innych wyjątkowo bezpiecznym miejscach, które dziwnym trafem będą coraz mniej dostępne dla ich właścicieli .

To że on nie zabrał tych pieniędzy dla siebie, jest bez znaczenia. Jak ukradnę Ci portfel i dam pieniądze bezdomnemu, coby kupił Maybacha dla Ojca Dyrektora, to tez nie wziąłem ich dla siebie. Poczujesz się przez to lepiej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
-2 / 6

@malahaj

Zgadzam się. Dlatego produkty OFE są wadliwe i im młodszy jesteś, tym bardziej ryzykowne, że skończysz na emeryturze bez emerytury. Mimo innych problemów ZUSowskiej emerytury, te ryzyko jest mniejsze.



„To że on nie zabrał tych pieniędzy dla siebie, jest bez znaczenia. Jak ukradnę Ci portfel i dam pieniądze bezdomnemu, coby kupił Maybacha dla Ojca Dyrektora, to tez nie wziąłem ich dla siebie. Poczujesz się przez to lepiej?”

Twoje porównanie tych dwóch sytuacji jest bez sensu bo:
1. Jeśli ukradniesz mi portfel, to kradniesz pieniądze, do których mam dostęp.
2. Nie przenosisz mojego portfela w inne miejsce i pieniądze nie pozostają moje.

Tak jak napisałem, daj se spokój z tą retoryką, bo się ośmieszasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2023 o 22:16

M malahaj
+3 / 5

@Sok__Jablkowy

OFE nie są niczym szczególnym w stosunku do zwykłych funduszy inwestycyjnych a tam szansa na zyski zwiększa się tym bardziej im dłuższe trwa inwestowanie, więc to o czym piszesz jest nie prawdą. Oczywiście inaczej inwestuje się środki jeśli planowany czas wypłaty (emerytura) jest odległy a inaczej, gdy jest bliski i jak ktoś tu pisał o ograniczeniach, które w tym względzie nałożono na OFE (również przez Pana Tuska) są niekorzystne.

Twój argument odnośnie mojego porównania jest nieadekwatny, ponieważ w przypadku przeniesienia pieniędzy z OFE do ZUS, owe pieniądze zostają ci zabrane na bieżące wypłaty ZUSu a w zamian dostaje owe "środki na indywidualnym subkoncie", które nie są pieniędzmi, tylko obietnicami (w uproszczeniu) wypłaty.

W całej tej sprawie chodzi o prosty fakt: zabrano nam REALNE środki po to, aby można było je wydać w danej chwili a w zamian dano obietnice. Możemy się nie zgadzać co do wiarygodności tych obietnic, obiecujących czy mających je w przyszłości spełnić, ale to nie zmiana faktu, że to tylko obietnice a nie realne pieniądze. Cała reszta w stylu "uratowałem Was przed złym OFE" to propagandowy bełkot, który ma uzasadnić zabranie ludziom ich pieniędzy. Jak OFE było takie złe, można było je poprawić. Ba, można było nawet zabrać pieniądze z OFE i umieścić je gdzieś indziej, domyślnie w innym, lepszym miejscu. Tutaj nic takiego nie miało miejsca. Kasę zabrano i wydano, a w zamian są obietnice.

Teksty w stylu "ośmieszasz się" możesz sobie darować, bo Ja choć nie zgadzam się z Tobą a o Panu z filmiku mam opnie wyjątkowo podłą (jak i o reszcie jego kolegą po fachu z dowolnej strony), to nie obrażam Ciebie ani nawet jego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
-2 / 4

@malahaj

Czyjekolwiek opinie na temat Tuska nie ma żadnego znaczenia w tej rozmowie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 sierpnia 2023 o 14:35

avatar Wolfi1485
+3 / 9

Ale zanim je "uratował" wprowadził wcześniej dużo niekorzystnych regulacji względem OFE, m.in. zabronił im inwestowania w tzw/ "bezpieczne papiery" (np. obligacje), a wiele funduszy inwestowało właśnie w takowe...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar OP2000
-2 / 16

Ocieplanie wizerunku Tuska widzę w najlepsze + pamięć polskiego wyborcy sięga 3 lata wstecz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bilbao99
-2 / 6

@OP2000 akurat moja pamięć sięga o wiele dłużej i wizerunek Tuska nie wymaga ocieplania. Jest dość pozytywny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar OP2000
-1 / 7

@bilbao99 Czyli sięga dosłownie 3 lata wstecz jak nie pamiętasz. Dzięki takim jak ty dalej rządzi POPiS.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nielubiepisu
+1 / 5

@OP2000 za Tuska nie było inflacji, ani socjalu,a telewlizja publiczna była publiczna- dla ciebie źle ? proponujesz coś innego ekonomiczne brednie konfederacji ? obniżją podatki- jak obcieli fundusz kościelny ? dobrowolny zus dla przedsiębiorców ? jak zapewnią wypłaty emerytur gdy będa zmniejszone wpłaty do zus-u ? z podatków ? ciekawe , a komu podniosą ? czyżbyś był jednym z tych 15 % idiotów ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar OP2000
-2 / 6

@nielubiepisu
Za Tuska byłą deflacja, bo ludzi nie było na nic stać.
A telewizja publiczna byłą publiczna XD Wcale nie śpiewano Tuskowi sto lat u Lisa który jest znany z bycia proPO, już nie wspominając jak podprogowo dopingowali Komorowskiego w wyborach.
Obniżka podatków, czyli ten słynny 23% Vatu?
" jak zapewnią wypłaty emerytur gdy będa zmniejszone wpłaty do zus-u?" Zapewnienia a fakty to co innego, ale szybko ci się skończyły sukcesy PO.

Ile przekopiowałeś sobie z portali dla trolli PO? Byłem na nich, wiem jak to wygląda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nielubiepisu
-1 / 3

@OP2000 piszesz głupoty ,wielu było na wiele stać ,a telewizja była publiczną. a vat podniósł 1 %. w 2007 wziołem w leasing samochód z salonu, po 5 latach miałem taką samą rate i to wtedy gdy w 2008 wybuchł kryzys. Tusk jakoś rządził, za to konfederacja bredzi ekonomicznie. obniżają podatki, tylko nie mówią jak jest obnizony fundusz kościelny, i z czego opłaca emerytury gdy zus będzie darmowy- komu dołozą w podatkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar OP2000
0 / 2

@nielubiepisu Nie pisze głupot, i doskonale o tym wiesz. To ty tu walisz głupoty, nie umiesz inaczej bronić swojej partii niż jak rzucać populistyczne teksty nie oparte niczym na fakcie i do znudzenia będziesz powtarzać, twoim zdaniem sukcesy PO, które jak widać są tak liczne, że już się powtarzasz. I co ma do tego konfederacja? A no tak, strach przed utratą głosów, bo jedyne co potrafisz to populizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nielubiepisu
-1 / 1

@OP2000 piszesz głupoty "Za Tuska byłą deflacja, bo ludzi nie było na nic stać."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar OP2000
-2 / 2

@nielubiepisu Takie są fakty, deflacja za Tuska była dlatego, bo ludzie nic nie kupowali. Dlatego ceny spadały. Takie są fakty, a nie czysty populizm jak ty wypisujesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nielubiepisu
-1 / 3

@OP2000 co za brednie ,i dopiero za pisu na wakacje ludzie wyjeżdżają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar OP2000
-1 / 1

@nielubiepisu Żadne brednie, ale ideolog taki jak ty nie może przełknąć faktów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar y0u
+2 / 2

z tym OFE, cóż, najchętniej sam wolałbym zdecydować której instytucji ufam bardziej, państwu Polskiemu, czy firmie która dzięki tej kasie zarabia. Mały spoiler, obu ufam w tym samym stopniu, ale to już dzięki przepisom wprowadzanym/zmienianym przez każdy rząd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M molderro
+1 / 11

"Nigdy do niczego się nie przyznawaj.
Złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś.
Znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie.
A jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka.

Nigdy się nie przyznawaj."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C C1VenomMX321
+3 / 5

Jaki on teraz przyjazny, jaki fajny, szkoda, że jak rządził to taki nie był.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gieroj777
+2 / 4

resztę internetu też niech sobie wydrukuje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D donaldregan
+1 / 5

Co trzeba zrobić żeby zostać takim brown nose? Ile lat trzeba plusować wszystkie tuskowpisy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H henpap
0 / 0

Czy różne spółki i inni administratorzy OFE nie zdzierali 20% z Waszych wpłat? Tylko pytam ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A andrew275
-3 / 3

Oni wszyscy będą tak bohatersko bronić tych pieniędzy ,aż nic z nich nie zostanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem