Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K krzysztofk0071
+22 / 36

pis rżnie lasy na potęgę!!! ale to ten Tusk jest zły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+13 / 21

@krzysztofk0071 . Wytną lasy do zera i tym sposobem zapobiegną ich sprzedaży. Kaczor to geniusz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pibi80
+4 / 4

@pokos eugeniusz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+2 / 6

@krzysztofk0071
Tak, Tusk jest zły. To, że PiS jest ujowy to nie znaczy, że ich przeciwnicy to aniołki. Z Tuska robi się teraz rycerza w lśniącej zbroi, który uratuję Polskę. Chyba już "ratował", dwie kadencje. Tak mu dobrze poszło, że musiał dać dyla do Brukseli, bo w PL już nie miał czego szukać. Stalin też nie był aniołkiem tylko dlatego, że walczył z Hitlerem. Wiadomo ***** ***, ale błagam, nie róbcie z tego Tuska rycerza!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 konto usunięte
+1 / 1

@seybr
Raczej zakaże sprzedaży arabom i wycinki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kucz10
+17 / 21

@lingerer czyli niech tną nasze lasy na potęgę bo w miastach jest betonoza? Siła twojej argumentacji wskazuję na betonozę między uszami...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Loganesko
+12 / 12

@lingerer Betonoza? Czy ty w wawie ostatnio byłeś? Od momentu przejęcia wawy przez Trzaskowskiego, zieleni jest rekordowo od 2001 roku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PavS
-5 / 29

A jest jakieś rzetelne źródło, że ta jodła miała 300 lat, to drzewo nijak nie wygląda na taki wiek ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
-2 / 28

@PavS tak samo jest z Tobą. Nie wygladasz jak debil a gadasz jak debil czyli jesteś debil

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PavS
+5 / 15

@Prezes_fabryki_min A co jest złego w pytaniu o źródło informacji? Rozumiem, że ty łykasz wszystko co ci jakiś random napisze w internecie? ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
+2 / 10

@PavS masz racje bo pis tak szanuje 300 latnie drzewa że to musi na 100% fejk. Bitch please....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PavS
+4 / 10

@Prezes_fabryki_min Nie wiem czy pis szanuje 300-letnie drzewa, natomiast wiem, że aby ubarwić relację podkręca się niektóre fakty. Wycinka drzew nie brzmi tak spektakularnie jak wyniki 300-letniej jodły ;) Tym bardziej, że ta Kasia na fotce na drzewie namalowała ">170 lat", które obecnie już przekształciło się w 300, za tydzień pewnie dojdziemy do 500.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+3 / 3

@PavS Źródło na demotach zawsze jest podane pod demotem.
Aż wszedłem z ciekawości, są tam dokładne zdjęcia pniaka. Fakt, 300 lat to ono nie ma, ktoś się mocno rozjechał albo po prostu nie potrafi liczyć wieku po słojach. Wychodzi 140-150 lat. Po prostu nie policzono pary słoi a pojedyncze słoje, czyli 140-150 ciemnych (około 5-10 jest kiepsko widocznych) i 140-150 jasnych, w takim układzie wyszłoby 280-300 lat, a tak naprawdę 1 rok przyrostu to 1 słój ciemny i jeden jasny, a na zdjęciu widoczne jest około 140-150 par słoi. W ogóle nawet nie ta wysokość aby liczyć po słojach w sposób bezproblemowy, ale tu też się da :)

Generalnie, drzewo zaznaczone jako ~170 letnie, żeby mieć tyle lat, musiałoby mieć od 400 do 450 cm w obwodzie na metrze wysokości, czyli daje nam to 127-143 cm średnicy, nie osoba na zdjęciu ewidentnie nie ma dwóch metrów wysokości a gdzieś tyle musiałaby mieć aby tak wyglądać przy drzewie które ma prawie półtora metra średnicy w miejscu w którym akurat stoi :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2023 o 3:34

P PavS
-1 / 3

@yankers "Źródło: facebook/konto jakiejś organizacji" to żadne źródło ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
0 / 0

@Prezes_fabryki_min
Potrafisz wyrażać swoje zdanie bez obrażania innych? W ktorym miejscu pytanie było "debilne"? Rozumiem, że ty ze zdjęcia jesteś w stanie oszacować wiek drzewa, ale nie wszyscy są tacy genialni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
-1 / 1

@Kunta_Kinte wyjedz kolego w dowolnym kierunku do lasy zkbaczysz jakie spustoszenia zrobil pis ,tną wszystko 20 50 100 200 300 400 letnie drzewa równo w pień cale hektary. Tu wypowiada sie taki duren i czepia sie czy drzewo mialo 300 lat czy tylko 258. Ten typ rozwadnia istote problemu albo po prostu pyerdoli glupoty. Istota jest ze pis przenosi nam lasy do chin i generalnie w mam ile dokladnie kazde drzewo mialo slojow bo to nie ma kompletnjeznaczenia. Brak tlenu i to ze coraz bardziejngotujemy sie na tej planecie to jest to co ma znaczenie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Qbikkkk
+5 / 11

Moze i bylo chore ale za to produkowalo mniej tlenu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kucz10
-2 / 12

@Qbikkkk nie produkujesz tlenu i bezproduktywnie go zużywasz... Więc...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jur4578
+6 / 10

Chiny lubią to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ChrChr
+9 / 31

Ludzie pomyślcie czasem
Czy myślicie że drzewa będą żyły i rosły w nieskończoność?
Owszem są drzewa jak dęby cisy, lipy co mogą trwać nawet po 1000lat ale myślicie że w tym wieku to one są dalej mocne, zielone, kwitnące i w ogóle naj naj?
Są też drzewa jak brzozy czy topole że porosną 100-150lat i po temacie.
Czy w Polsce brakuje drewna? Na meble, na dachy czy inne konstrukcje? Nie. Lesistość dalej mamy dużą. Coraz więcej jest też lasów przemysłowych.
Więc przestańcie płakać nad każdym powalonym drzewem a jak chcecie się czegoś dowiedzieć więcej to po prostu idźcie do najbliższego leśniczego. Oni nie gryzą. Chętnie cie nawet oprowadza i poopowiadaja o waszych lokalnych lasach.
Ja też jestem przeciwnikiem rozległej bezcelowej wycinki. Takie rzeczy się zdarzały i zdarzać się pewnie będą bez względu która partia będzie rządziła. A takie rzeczy nie dzieją się tylko w Polsce. Nawet w Norwegii gdzie pracuje co chwilę wycinają lasy i nikt nie robi protestów bo trzeba trochę świadomości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seybr
+1 / 9

@ChrChr Zgodzę się z tobą. Dodam coś od siebie. Dla nich produkty z drzewa są z póki sklepowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ChrChr
+3 / 17

@Prezes_fabryki_min
Ale tekst, tylko szkoda że zero w nim merytoryki.
Nie zadałeś sobie nawet najmniejszego trudu żeby cokolwiek przeczytać czy się dowiedzieć.
Jeśli chodzi lesistość to jesteśmy w czołówce w Europie. Po 2 wojnie lesistość Polski wynosiła około 20% powierzchni kraju (4.5 mln h). Teraz jest tego 2 razy więcej! Obecna lesistość to niecałe 30% (ponad 9 mln h) a planowane jest 35%. Więc przybyło lasu o powierzchni województwa.
Oczywiście to nie jest żadne zielone światło dla nikogo do generalnej wycinki, że skoro jest dużo to heja z toporami.
Drewno zawsze było i będzie pozyskiwane żeby zrobić choćby stolik przy którym jesz i jest wykorzystywane do masy innych rzeczy.
Mnie denerwuje to że jakiś typek pojedzie do lasu zrobić zdjęcie ściętego drzewa i szuka atencji pokazując jaki on jest wewnętrznie zdruzgotany tym faktem, poczym pojechał do Agata meble kupić sobie mebel.
Widzieliście jakieś buldożery w krajowych parkach narodowych albo w puszczy białowieskiej?
Wysłał ktoś kiedyś demota ile jest sadzonych nowych lasów, na jakich powierzchniach? Nie?
No bo lepiej udawać obrońców przyrody ale np śmieci posegregować to już dla wielu osób olbrzymi wysiłek.
Nie mówię że lasy państwowe i leśnicy nie mają nic na sumieniu. Dzisiaj nie ma instytucji w Polsce która nie jest przesiąknięta niekompetentnymi ludźmi z PiSu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
-2 / 4

@ChrChr ,,Widzieliście jakieś buldożery w krajowych parkach narodowych albo w puszczy białowieskiej?" Tak widziałem ,a tu na demontach widziałem jak straż leśna biła ludzi za to że śmiali bronić białowieży. Do tego mieli ubaw i ckagle słysze ten rechot i tekst ,,boli ma boleć"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2023 o 19:42

avatar pokos
0 / 0

@ChrChr . Ta jodła mogła pożyć jeszcze drugie tyle. Często jest tak, że jak jakiś kawałek lasu gospodarczego idzie do wycinki to wybitne okazy się oszczędza. A tu mowa o otulinie parku narodowego, więc tym bardziej wycinka może dziwić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar voot1
+4 / 6

@ChrChr ale wiesz co oznaczają te statystyki na które się powołujesz? Lesistość nie mówi nic o wycince drzew, las wycięty nawet co do jednego drzewa, nadal zostaje działką leśną, więc w statystykach liczony jest jako las. Las którego przybywa to są przyleśne działki rolne, które gminy przekształcają w działki leśne i tyle, to że działka nagle zaczyna nazywać nie lasem, nie znaczy że faktycznie jest to las, chociaż na papierze już to wygląda ładnie.

Co do wycinki to trochę przykro jest jak idziesz sobie swoim ulubionym szlakiem, niegdyś mocno zalesionym i pięknym, a dzisiaj co chwilę mijasz całe wycięte polany, masa ułożonego drzewa, masa trocin dookoła. Jeszcze nie pamiętam, a podróżuję wręcz nałogowo po lasach od kilkunastu lat, wycinki na taką skalę jak w ostatnich latach.
Dzisiaj najładniejsze lasy to są te prywatne, ja też mam swój las, dbam o niego, sąsiedzi też dbają, nikt nie wycina, a państwowe zamieniają w wióry, ale jak piszesz, w statystykach nadal ładnie bo działka jak była, tak i jest leśną, tylko drzew niestety mniej :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2023 o 18:59

K konto usunięte
-1 / 1

@ChrChr
Nie wiesz, że każde drzewo wycięte za rządów pisu jest zbrodnią? Nie pamietasz czasów jak za PO mieszkaliśmy w wielkim lesie, a pis w 8 lat wyciął wszystko?
Nie podyskutujesz z ludźmi. Mnie też śmieszy płakanie nad jednym drzewem. Nie wiedzą nawet z jakiego powodu zostało ścięte. Może było chore, może zagrażało powaleniem, tego nie wiemy, w tym democie nie ma napisanego powodu ścięcia, ale wiadomo. Kaczyński wstał rano i rozkazał wyciąć drzewo, tak po prostu, bo lubi niszczyć przyrodę. I ten tekst "leśnik nie zdawał sobie sprawy z tego co robi"...tak, bo leśnicy jak powszechnie wiadomo nie znają się na leśnictwie... aktywiści wiedzą wszystko na ten temat. W Szwecji każdemu nowonarodzonemu należy się jakaś określona ilość drewna....w Szwecji też kaczyzm panuję? Noworodki rodzą się już z krwią drzew na rękach. Ludzie mają jednak pusto w głowach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
-2 / 2

@ChrChr
Ale tu nie chodzi o pokazywanie jakiegoś realnego problemu. Chodzi o łechtanie swojego ego. Zrobisz sobie fotkę ze smutną miną przy ściętym drzewie i już możesz poczuć się lepszym człowiekiem od innych. Ja mam w ogóle dystans do wszystkich informacji, bo bardzo często są wyolbrzymiane...komentarze pod tym demotem idealnie oddają to co mam na myśli. JEDNO ścięte drzewo i jaka reakcja? PiS wycina wszystko na swojej drodze, WSZYSTKO. A może obok tego jednego posadzili 10 nowych? Ale takie info nie będzie miało żadnego posłuchu. Ma być skandal, drzewo krwawi, mordercy drzew, dzisiaj wycięli jedno, jutro już pewnie nie będzie puszczy. A ci oburzeni pewnie mają meble z plastiku.
Szczerze? Co to za różnica, czy ma 160 czy 300 lat? Co, nie będzie mogło przekazywać wiedzy młodszym pokoleniom drzew?
Drzewa to nie tylko płuca świata, ale też ważny surowiec. Ja rozumiem bulwersować się jakaś zakrojoną na szeroką skalę bezmyślną wycinką, ale ludzie....jedno drzewo!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciarnal
+3 / 9

S;kur;wy;syny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+3 / 7

W mojej okolicy same "okienka" w lasach, wycinają na potęgę! Ciężarówki z drewnem ciągle na dogach, ale nie wiozę tego na tartaki, ale do stacji kolejowych i idzie to na całe zestawy pociągów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PitBull9010
+3 / 3

@elefun ale żeby chociaż piniondz dla kraju był...


...ale nieee
nawet tego nie ma, a zadłużenie już nawet nie rośnie, ono wręz szybuje do nieba...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2023 o 19:21

V venceslaus
+4 / 4

@elefun A później wraca do nas jako "ekologiczne" tekturowe słomki, czy inne papierowe opakowania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Janekzbelgii
-1 / 3

Leśnik czuje to samo co reszta - kasę. I nie myśli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Devil_Poul
-5 / 9

oba pokazane drzewa były chore, widać że rdzenie pni są całe w pruchnicy. proponuję nauczyć się co to jest gospodarka leśna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lestar
+5 / 5

Przypomina mi się rozmowa z leśniczym ok 9 lat temu.Zachwalal nasz rejon ,że w ciągu roku posadzili ok 15 h nowego lasu ,a wspomnieć trzeba ,że mój rejon górzysty bogaty w lasy i jeszcze w tedy sądzili.Jaka była w tedy polityka leśna w Polsce gdy wycinka była planowana ,były przetargi na sprzedaż drewna i każdy mógł nabyć z lasów Państwowych (nawet bardzo mały przedsiębiorca).Tusk chciał w tedy zabrać pieniądze z lasów Państwowych (bo dzięki swojej polityce mieli sporą nadwyżkę budżetową)niby na drogi powiatowe i się mu nie udalo.Tarcica Bukowa kosztowała 550-600 zł/kubik ,a teraz?!!!
I to rząd dzięki jego elektoratowi robi naszym dziecia ,wnukom.Dziekujemy im ,że przejadają (13,14 800 plus) nasz wspólny kraj .Żebyście o tym nie zapomnieli kto jest winny!!!Żeby wam historia to zapisała kto ich wybrał,co oni zrobili.Zebyscie wiedzieli i choć byś cię do myśli takich słów nie dopuszczali(bo to bełkot) i jak byś cię się zaklinali ,że wasza racja i tylko wasza to logika mówi co innego.Historia i dzieci wam podziękują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SailorMerkury
-1 / 9

drzewo produkuje tlen przez kilkadziesiąt lat życia a potem tylko stoi i czeka na odpowiedni moment do ścięcia....o wiele więcej eksportują kraje skandynawskie i jakoś nikt nie płacze....na co mają czekać aż kornik przyjdzie i to wdupcy jak w tatrach i beskidach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marek300001
-2 / 2

wysyp trollów z pisu, k....y je. ane

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar severh
0 / 4

Po pierwsze to warto wejść na fejsa i przyjrzeć się dokładnie środkowemu zdjęciu. Z tego co widać w środku pnia rozpoczyna się jakaś zmiana struktury (chore lub umierające) więc grozi złamaniem.
Po drugie to dorosłe drzewo już nie produkuje tlenu w takich ilościach jak drzewo rosnące/młode. Dla wyjaśnienia drzewo (właściwie prawie całą roślinność) wykorzystuje węgiel z CO2 do budowy cukrów w procesach komórkowych. Ten jest wykorzystywany jako paliwo do budowy kolejnych komórek drewna. Jak drzewo już sobie urośnie to nie ma takiego zapotrzebowania na dwutleneg węgla więc pobiera go znacznie mniej.
A po trzecie w Polsce procent zalesienia wzrasta cały czas od czasu drugiej światowej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2023 o 7:42

S sw3
-2 / 4

Tym się różni park narodowy od nie parku narodowego, że tylko w parku narodowym wszystko sobie rośnie, usycha, spada i gnije bez ingerencji człowieka (z wyjątkiem bezpośredniego sąsiedztwa szlaków). We wszelkich pozostałych lasach nie zostawia się wszystkiego naturze. W szczególności w lasach gospodarczych, w których drzewa się po prostu uprawia i zbiera, jak pszenicę czy rzodkiewkę tyle że w dłuższych cyklach. I właśnie te ostatnie są najlepsze jeśli chodzi o walkę z CO2.

Ale rozumiem, że niektórzy chcieliby z całej Polski zrobić park narodowy a drewno importować z lasów karczowanych pod kopalnię odkrywkową węgla w Niemczech…

Odpowiedz Komentuj obrazkiem