Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
781 783
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M michalSFS
+56 / 56

Najgorsze, że prawo jest dla właśnie takich pasożytów. A niech jedno z pasożytów zajdzie w ciąże, to już nie pozbędziesz się go. Nawet nie nagłośnisz sprawy w mediach, bo słaby pjar.

Pozostają nielegalne metody, co stanowi ryzyko dla osoby, która jest właścicielem. A pasożyt pozostaje bezkarny. I nie dość, że nie płaci, rozwali ci mieszkanie to jeszcze narobi długów (media), za które musisz zapłacić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2023 o 15:27

M mafouta
0 / 8

@michalSFS Wszystko po to, żeby wynajem był łatwiejszy i tańszy a mieszkania bardziej dostępne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P panna_zuzanna_i_wanna
+2 / 10

@michalSFS Dlatego, jeśli wynajmujesz komuś, to bezpieczniej to robić bez umowy. Ktoś nie płaci, wystawiasz mu walizki za drzwi i wymieniasz zamki. Ewentualne problemy z tytułu wynajmu bez umowy to i tak nic w porównaniu z utrzymywaniem latami pasożytów i kosztami związanymi z remontem mieszkania, jak już się je odzyska. Oczywiście ta opcja stawia w gorszej sytuacji uczciwe osoby, które chcą mieszkać i normalnie płacić, a w przypadku braku umowy mogą wylądować na ulicy z dnia na dzień bez swojej winy. Dlatego to patologiczne prawo powinno zostać zmienione. Własność prywatna powinna być rzeczą świętą i użyczaną innym na warunkach ustalonych przez właściciela za ustaloną przez niego opłatą. Klient może się zgodzić lub nie, a jeśli łamie warunki umowy i nie płaci, to maksymalnie po jednym miesiącu ląduje na ulicy z obowiązkiem zapłaty za ten miesiąc. Takie proste, a tęgie umysły ustalające przepisy jeszcze do tego nie doszły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@michalSFS Jest na to stary i wypróbowany sposób. Sam stosowałem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Deithwen_PL
+2 / 4

@panna_zuzanna_i_wanna Wynajmowanie mieszkania bez umowy daje najemcy przy próbie "wystawienia walizek za drzwi" bardzo mocne argumenty, które można wykorzystać nawet przy wezwaniu policji. Jeżeli patrol przyjedzie w czasie eksmisji to w pierwszej kolejności zapyta gdzie jest komornik, a jak go nie zastanie to eksmisja skończy się natychmiast. Jeżeli przyjadą do ludzi, którzy już stoją z walizkami na chodniku to spytają ich czy są w stanie udowodnić, że w danym mieszkaniu zamieszkiwali. To udowodnić bardzo łatwo bo eksmitowani najzwyczajniej w świecie opiszą wygląd wnętrza mieszkania a i prawdopodobnie podadzą opis sąsiadów, a jak znam życie to pokażą też rachunki za media przesyłane do tego punktu poboru. Sąsiedzi też mogą potwierdzić że ci ludzie tam mieszkali na stałe, a wtedy policja idzie do właściciela i zaczyna się spisywanie protokołu. Co może z takiego protokołu wynikać? A na przykład to, że sprawa ma charakter cywilny a zatem eksmitowanym przysługuje ochrona posiadania, umowy nie ma chociaż być powinna a eksmisja odbyła się bez prawomocnego wyroku sądowego zaopatrzonego w klauzulę wykonalności i bez udziału komornika, a czynsz płacony był w gotówce, czyli nie ma dowodu na to że właściciel płacił z tego tytułu jakiekolwiek podatki. Problem dla najemcy? Stawiam że w asyście policji wejdzie do mieszkania jeszcze tego samego dnia. Problem dla właściciela? Stawiam że właścicielowi zostanie wręczone wezwanie do stawienia się na komisariacie w sprawie przesłuchania jako podejrzanego z art. 191 par 1a kk. Co potem zostanie? Sprawa cywilna w sądzie? A jak udowodnić że czynsz w gotówce nie był płacony? Najemca powie że wszystko płacił a właściciel chce go wyrzucić nie wiadomo za co. A co będzie jak na sali sądowej wyjdzie, że od czynszu nie były płacone podatki? Jeszcze jakieś mądre porady?

Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia umieją trzymać język za zębami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ruskm
0 / 0

@panna_zuzanna_i_wanna brak umowy, pisemnej jest z automatu umowa na czas nieokreślony, ale to sprytne. Juz lepiej wziąć podpisane wypowiedzenie bez daty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P panna_zuzanna_i_wanna
0 / 0

@ruskm I jak udowodnisz, że w ogóle była jakaś umowa? Zamki będą wymienione, walizki wystawione i nieuczciwi lokatorzy nie będą miały mieli jak wejść do mieszkania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
0 / 0

@panna_zuzanna_i_wanna Sąsiedzi mogą ci popsuć cały plan (wystarczy, że powiedzą, że dana osoba mieszkała w lokalu).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
0 / 0

@Deithwen_PL tez mi się wydawało że wzywanie policji do umowy ,,na lewo" to zły pomysl

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P panna_zuzanna_i_wanna
0 / 0

@Cascabel Jeśli monitoring sąsiedzki rzeczywiście zadziała. Ja np. kompletnie nie zwracałam uwagi na sąsiadów jak mieszkałam w bloku i nigdy bym nie mogła z czystym sumieniem potwierdzić czy zaprzeczyć, że ktoś mieszkał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
0 / 0

@panna_zuzanna_i_wanna A ja błyskawicznie byłam rozpoznawana przez wszystkich. To, czy jesteś zapamiętany, czy nie, zależy od wielu czynników, ale możesz założyć, że w monitoringu sąsiedzkim znajdzie się ktoś, kto pamięta. Zwłaszcza, jeżeli jej zależało na "mieszkaniu za darmo", łatwo dopilnować by być zapamiętanym. Z kolei wynajmujący niekoniecznie musi mieć dobre układy z sąsiedztwem.
Albo właśnie może mieć dobre i poprosić by zwrócić uwagę na najemcę i dać znać w przypadku nieprawidłowości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
5 5g3g
+32 / 34

Spadek po PRL, turbodoładowany przez PIS. W PRal- u wiadomo że ten zły bogaty kamienicznik ma obowiązek utrzymywać biedniejszych, którym się gorzej wiedzie. Ponad 30 lat od obalenia komunizmu państqo umywa ręce. No niby jest ochrona prywatnej własnosci, niby państwo przejęło opiekę nad darmozjadami, ale póki procedury nie zadziałaja i nie będzie gdzie pasożytow przenieść to przecież gdzieś muszą mieszkać. Procedury, oczekiwanie na lokal komunalny trwają latami. A tym bogaty burżuju utrzymuj nierobów. PIS to wszystko jeszcze podkrecił i przynajmniej teoretycznie za wejście do własnego mieszkania, czy wymianę zamków w drzwiach własnego mieszkania można pojść siedzieć, bo to jest bezprawne nękanie pasożytów i próba nielegalnego pozbycia się złodziei.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
+17 / 23

NIE. To nie jest najgorsze. Najgorsze jest to,że ci "mądrzy" nie głosują bo "nie interesują się poltyką", bo "co to zmieni" itd. W ten sposób pozwalają na to by najgorsze barachło wybierało swoich tj najgorsze barachło. A potem stękają. I wciąż uważają się za mądrych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2023 o 15:45

W warszawiaczanka
+4 / 8

@jeszczeNieZajety Tylko, że do polityki pcha się tylko barachło. Kukiz na jakich pięknych słówkach wlazł Kaczyńskiemu w duszę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
+9 / 15

@warszawiaczanka Tak, polityka w Polsce zeszłą do niewiarygodnie niskiego poziomu. Ale nic nie robienie z pewnością niczego nie naprawi. KTOŚ MUSI zarządzać państwem. Ja widzę program dwukrokowy.
1. Odsunąć PiS od władzy. KAŻDY (może z wyjątkiem Konfederacji) będzie lepszy.
2. Zmienić ordynację wyborczą by głosy oddane na partie nieprzekraczające progu wyborczego szły do kosza a nie wspomagały inne partie, na które głosujący NIE głosował. Pogonić d'Hondta. To jest nieszczęście.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 września 2023 o 7:09

J Jacek83218
+3 / 3

@jeszczeNieZajety

Albo zrobić 3% progu dla pojedynczej partii a 5% dla koalicyjnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+2 / 4

@jeszczeNieZajety Ach, jak zwykle obwinianie kogo popadnie zamiast tych co głosują na najgorszy syf. Brawo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hubertnnn
+1 / 3

@Jacek83218 Ja bym poszedł o krok dalej i olał wszelkie progi, tyle ile procent głosów tyle z zaokragleniem w dół do minimum 1 miejsc w Sejmie dostaje partia. I tak aż się miejsca nie skończą.
Czyli jeśli PiS by dostał 40% głosów to ma 40% miejsc w Sejmie, a jak jakaś partia dostała 1% głosów to ma 1% miejsc w Sejmie.

Ale osobiście uważam że powinniśmy mieć podzielone wybory do Sejmu osobno na każe z 460 stanowisk.
I kolejno 16 stanowisk reprezentuje 16 województw, 1 stanowisko reprezentuje Polonię zagraniczną, 1 stanowisko reprezentuje młodych (którzy jeszcze nie zaczęli pracy), 1 stanowisko reprezentuje bezrobotnych, 1 reprezentuje emerytów, że 200-300 reprezentuje różne zawody (po jednym na zawod/branże) np 1 reprezentuje lekarzy, 1 reprezentuje górników, 1 nauczycieli, 1 sprzedawców, 1 właścicieli firm i biznesmenów, itp.
No i na koniec 1 reprezentuje opozycję (zajmuje je osoba która zajęła drugie miejsce w ostatnich wyborach prezydenckich).

Wtedy byśmy mieli kompetentny rząd, a przynajmniej po jednej osobie kompetentnej na każdy temat.
A jedyna zmiana to fakt że ludzie by oddawali nie jeden, a dwa głosy (jeden na swoją lokalizację i drugi na swój zawód)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+1 / 1

@hubertnnn
"A jedyna zmiana to fakt że ludzie by oddawali nie jeden, a dwa głosy (jeden na swoją lokalizację i drugi na swój zawód)"
programista pracujacy na umowe b2b jest zarowno biznesmenem jak i programista. jezeli do tego zalapal sie na pracownika uczelni to moze byc tez i wykladowca i juz masz osobe ktora ma 4 glosy
druga sprawa, zawodow jest znacznie wiecej niz 300
trzecia sprawa myslisz ze komus by sie oplacalo rzucac dobrze platna prace i isc do polityki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polski_niewolnik
0 / 0

@mieteknapletek "trzecia sprawa myslisz ze komus by sie oplacalo rzucac dobrze platna prace i isc do polityki?" - Gdzie zarobisz więcej, nic robiąc niż w polityce? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ruskm
+1 / 1

@hubertnnn jak byś to zrobił, przy poborze karty do głosowania mam zadecydować do jakiej grupy społecznej należę i tam mam mieć oznaczoną kartę? Podział no województwa wprost czy skorygowany o liczbę mieszkańców w danym województwie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Koruptos
-1 / 1

@Jacek83218
i mieć dwadzieścia partii w sejmie, które będą tworzyć tak kolorowe koalicje, że albo trzeba będzie oddać tekę ministra finansów, spraw wewnętrznych czy jeszcze inną kluczową jakiemuś pajacowi, co osiągnął 3% poparcia, albo będziemy mieli wybory co 5 miesięcy. Zobacz, jak wyglądała struktura partii w Polsce na początku lat 90 i jak "sprawnie" rządzono wówczas państwem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jacek83218
+1 / 1

@Koruptos

No to pomysł z tym że głosy oddane na partie nie przekraczające progu idą do kosza też dobry. Ewentualnie takie głosy mogłyby dodawać mandaty głównie mniejszym partiom które przekroczyły próg a nie największym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VitaCarnis
-1 / 1

@jeszczeNieZajety Tylko powiedz na kogo tu niby głosować, tępaku? W polityce jest tylko i wyłącznie sami idioci, wiec nic dziwnego, ze nie głosują. Myśl, zanim coś powiesz...a nie, widać brak myślenia jest u ciebie rodzinne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hubertnnn
0 / 0

@mieteknapletek Nie, nadal oddaje dwa.
Wybiera zawód który jest mu najbliższy i oddaje głos na tego kandydata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SkrajnieCentrowy
+8 / 8

I niestety również mają prawo po swojej stronie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2023 o 17:03

E elefun
+9 / 9

Zgadzam się, to NIESPRAWIEDLIWE!
Powinna polecieć na zbity r.. j już w drugim miesiącu zwłoki w opłatach!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A An_ders
+6 / 8

A nasze państwo z dziką pasją roztacza pełen parasol ochronny nad takimi złodziejami. Jeszcze właściciel oberwie jeśli nie zapłaci za prąd i im odetną. Czy kiedyś będzie normalnie i takie coś będzie klasyfikowane jako zuchwała kradzież?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+9 / 9

@An_ders . To że państwo roztacza parasol to jeszcze pół biedy, ale to że robi to kosztem innych to jest dopiero skandal. Niech państwo da takim jakąś norę na własny koszt, a nie na koszt właściciela tego mieszkania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G guga1910
+2 / 2

a to panstwo ma jakies wlasne pieniadze? Ale idea dobra.byle to byla na prawde nora...hostel* :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+2 / 2

@guga1910 . Ma w tym sensie że jak już zbierze podatki to ma te pieniądze w swojej dyspozycji. Ale składa się na to ogół podatników a nie pechowo trafiony właściciel mieszkania, pracodawca itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q konto usunięte
+7 / 9

Ja bym pojechał ale pomóc właścicielowi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
-2 / 2

@Quess .... a jak coś się stanie pójdziesz siedzieć i to całkowicie za darmo. Cnotę stracisz ale rubla nie zarobisz! Nie wiesz jaka jest prawda do konca? To nie twoja sprawa! Nie bądź taki wyrywny zdrowiej będzie dla ciebie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 września 2023 o 0:39

avatar ZenonZabawny
+5 / 5

Nie, najgorsze, że są ludzie, którzy przyjadą jej pomóc, drąc ryja "Mieszkanie prawem, nie towarem".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CzlowiekZkamienia
0 / 2

Najgorsze jest to, że ludzie biorą ironię i trolling na serio.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zore1
-2 / 2

na tym polega demokracja,
ale co lewacka stronka moze o tym wiedziec..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
-2 / 2

@zore1 demokracja to nie dyktat patodeweloperów i polityków którzy nakupili mieszkań ze skardzionych pieniedzy z budzetu i teraz windują czynsze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 września 2023 o 0:37

V VitaCarnis
-3 / 3

@zore1 To co prezes powiedział ale co taki prawacki śmieć jak ty moze wiedzieć...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

@zore1 zbiorowy gwalt to rowniez demokracja, bez poszanowania prawa mniejszosci

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zore1
-1 / 1

@VitaCarnis nie płacz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zore1
0 / 0

@Xar ale demokracja dziala wg praw ustalonych przez spoleczenstwo..skala tez troche wieksza

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zore1
-1 / 1

@Prezes_fabryki_min chyba na calym swiecie w wiekszych miastach istnieje ten problem..i nie znajac zycie bedzie tylko drozej..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
0 / 0

Zawsze mnie zastanawia, czemu państwo nie zrobi dużego budynku na taką patole. Ze wspólną łazienką na kilka osób, max dwoma pokojami z ogrzewaniem do 18 stopni. Jest gdzie przesiedlić taką nie opłacają patole, a każdy normalny człowiek chciałby stamtąd uciec. Fakt, to by było kosztowne, ale za kwestie sądowe i tak musi płacić państwo, a może obniżyło by to ceny mieszkań na wynajem, gdyby właściciele się nie musieli bać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Trucker_87
+3 / 3

I dlatego właśnie między innymi wiele mieszkań które spokojnie mogły by funkcjonować na rynku wynajmu stoi puste, właściciel nie chce po prostu użerać się z jakimiś iebniętymi patusami. Gdyby przepisy były inne i chroniły przede wszystkim właściciela to ilość lokali, ich cena i dostępność znacząco by wzrosła. Ja osobiście czuję dyskomfort jak mam pożyczyć komuś zapalniczkę na kilka sekund a co tutaj dopiero mówić o mieszkaniu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
-3 / 3

@Trucker_87 stoja puste bo nikt nje chce placic 50% pensji na czynsz. Ceny wynajmu są chore mieszkań też dlatego że są sztucznie zawyżone. Mieszkanie do skomplikowane i drogie jednistkowo dobro dlatego tu nie działają prawidłowe mechanizmy rynkowe i się oplaca trzymac mieszkanie niesprzedane niz obnizyc cene pomimo presji rynku. To powoduje ze ludzie nie zakladaja rodzin nie ma dzieci i mamy kryzy demograficzny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 września 2023 o 0:42

avatar Xar
0 / 0

@Prezes_fabryki_min ale przeciez nie musisz mieszkac w centrum miasta wojewodzkiego calkowicie samemu. Mozesz mieszkac w jakiejs wioseczce z 3 znajomych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prezes_fabryki_min
0 / 0

@Xar nie musisz mieszkać w Polsce możesz mieszkać w takim wspanialym kraju jak Rosja ten pewno mieszkania sa jeszcze tańsze na przykład za kołem podbiegunowym

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar n0p
+1 / 1

Wiecie co? Nieraz jak czytam tego typu wysrywy to zastanawiam się czy ludzie piszący takie coś naprawdę wierzą w to, co piszą/myślą, czy smarują to dla beki aby screeny latały na portalach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
+2 / 2

@n0p powiem Ci że sam miałem takich lokatorów, zdewastowali na odchodne dwa pokoje i łazienkę. Wolę żeby stało puste albo jako miejsce dla gości, jak rodzina wpada z daleka, ale nigdy już nie wynajmę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem