Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
T tomkosz
+4 / 6

wyszly mi 4 partie o identycznej zgodnosci pogladow z moimi. srednio mi to pomaga w wyborze. Pis byl najdalej od moich odpowiedzi, zaraz potem Konfa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 6

@tomkosz nie sądziłam, że taki wynik jest możliwy. Czytałeś odpowiedzi komitetów i ich komentarze? Może to rozjaśni Ci sytuację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+3 / 5

@karolina1128 Tez jestem zaskoczony. Nie, nie czytalem jeszcze odpowiedzi komitetow. Test zrobilem z ciekawosci, wiem na kogo oddam glos.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 5

@tomkosz cieszę się, że idziesz do urny. Mój demot ma właśnie do tego zachęcać :) W Twoim przypadku nie ma mojej zasługi, bo i tak się wybierałeś, ale i tak się cieszę :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
-2 / 4

@karolina1128 glosuje zawsze gdy tylko moge. fajnie ze probujesz do tego zachecac innych. mysle ze nie zaszkodziloby nam gdyby glosowanie bylo obowiazkowe i dostepne takze droga pocztowa a moze nawet i przez neta. W ten sposob ograniczyloby sie oszolomstwo i populistow.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 1

@tomkosz dzięki. Na razie jestem przeciwna zmianie formy głosowania, bo niestety wszystkie dotychczas wymyślone są jeszcze bardziej narażone na nadużycia niż przy osobistym stawiennictwie w komisji. Co do obowiązku. Chyba lepiej, że nie głosują ci, którzy nie mają nawet ochoty spróbować się zorientować w sytuacji. To jednak jest decyzja o przyszłości, która niesie za sobą konsekwencje, nie powinno się strzelać na chybił-trafił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 września 2023 o 10:39

T tomkosz
0 / 0

@karolina1128 ci ktorzy glosuja wcale niekoniecznie lepiej orientuja sie w tym co sie dzieje w kraju od tych nieglosujacych. z moich obserwacji wynika ze wybory odpuszczaja sobie czesto ci dobrze wyksztalceni ktorzy oparzyli sie w przeszlosci na swoich kandydatach lub po prostu sa zniesmaczeni polityka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+4 / 6

Lepiej nie wypełnię. Jeszcze okaże się, że mam głosować na PiS...
Żartowałem.
Ale poważnie na niektóre pytania nie da się odpowiedzieć tak/nie. Dla mnie w ponad połowie przypadków przydałoby się "to zależy".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 1

@koszmarek66 dlatego to tylko sposób na wstępną orientację. Kolejny krok, to sprawdzenie właściwych programów i samych kandydatów w Twoim okręgu, ale dzięki testowi masz już pojęcie, z kim może być Ci po drodze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+1 / 1

@karolina1128 Całkiem poważnie to korzystam z latarnika od dawna. Ale owszem raczej dla zabawy. Znam poszczególne partie a na kogo postawię krzyżyk w tych wyborach wiem od dnia ogłoszenia list wyborczych :)

Tylko niestety za mało jest pytań. powinna być opcja dla leniwych oraz dla nerdów - np. 200 pytań ze skalą 0-5 lub 1-10 zamiast tak/nie i jak ważne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 1

@koszmarek66 popieram powstanie wersji dla nerdów. To bardzo dobry pomysł :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C konto usunięte
0 / 2

@koszmarek66 @karolina1128 Tylko nie wiem czy najpierw nie powinno się zrewidować odpowiedzi partii po przeczytaniu uzasadnienia.

np.
Pytanie: "Unia Europejska powinna mieć mniejszy wpływ na polską politykę
wewnętrzną."

Odpowiedź: "Nie zgadzam się"

Uzasadnienie: "Wzrost gospodarczy i bezpieczeństwo Polski zależą od naszej przynależności do UE. Celem rządu powinno być zwiększenie wpływu Polski na politykę UE i w pełni wykorzystanie przynależności do UE dla rozwoju kraju, w tym skorzystanie z funduszy z UE, takich jak KPO. "

Wg mnie po takim uzasadnieniu odpowiedź powinna być "nie mam zdania" albo "zgadzam się". Chociaż raczej "nie mam zdania" bo uzasadnienie jest nie na temat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 1

@cacaroth dlatego uważam, że te uzasadnienia to dobra opcja. Można przeczytać komentarze wszystkich partii, nie tylko tej najbliższej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Escitalopram
-2 / 6

Wyszła mi kolejność Lewica, KO, Trzecia Droga, Bezpartyjni Samorządowcy, Konfederacja, PiS. Mniej więcej tak się spodziewałem, jak na razie waham się między Lewicą i KO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 1

@Escitalopram Dla mnie to nie alternatywa. Myślę, że warto skorzystać z obu systemów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-2 / 2

Coś do odwłoka ten latarnik. Proponuje mi konfę XD... A jest to przedostatnia partia na którą bym zagłosował haha.

Brakuje kluczowych parametrów "wiarygodność partii" oraz "priorytet poglądu". U konfy najważniejsze to wprowadzić katoliban, a kwestie gospodarcze to pies drapał... Totalnie odwrotnie niż u mnie XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 września 2023 o 7:10

K karolina1128
+1 / 1

@rafik54321 dlatego pytania są dwuetapowe. Najpierw czy się zgadzasz, a potem o istotność. Na Twoim miejscu sprawdziłabym kandydatów Konfy w Twoim okręgu, przyjmują do niej oszołomów, ale a nuż widelec akurat u Ciebie startuje ktoś z głową na karku. Z tego co pamiętam w Konfie nie ma przy głosowaniach dyscypliny partyjnej, więc może trafi się kandydat, dla którego od spraw społecznych są zdecydowanie ważniejsze sprawy gospodarcze, bo podejrzewam, że przez nie wyszła Ci najzgodniejsza Konfa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+1 / 1

@rafik54321 "U konfy najważniejsze to wprowadzić katoliban, a kwestie gospodarcze to pies drapał"
Skąd takie nierozsądne przekonanie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 1

@kondon bo kiedyś na nich zagłosowałem w naiwnej wierze że poprawia gospodarkę. Zamiast tego olali kwestie ekonomiczne skupiając się na radykalizacji katolickiej.

Poza tym konfa się pokochała z PiSem a od kiedy PiS dba jakkolwiek o gospodarkę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+1 / 1

@rafik54321 "Zamiast tego olali kwestie ekonomiczne skupiając się na radykalizacji katolickiej."
To znaczy? W programie nie widzę nic na temat wiary, za to jest sporo o gospodarce.

"konfa się pokochała z PiSem"
Brednie jakieś... Cały czas mówią, że żadnej koalicji nie będzie i nawet zakłady przyjmują.
PiS ma gdzieś gospodarkę, zgoda, natomiast wydaje się, że Konfederacji bardzo na niej zależy. Problemem jest to, że mało kto chce o niej słuchać.

Chyba się naczytałeś bzdur z mediów, zamiast czerpać informacje ze źródła i stąd takie błędne wyobrażenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 1

@kondon że w programie nic o tym nie ma? Co z tego skoro swoim działaniem przez ostatnie lata to udowodnili.

Za to zapytam inaczej. Jakie punkty ze swojego poprzedniego programu wprowadzili lub spróbowali wprowadzić? Bo jakoś podatki nie zostały obniżone.

A nie musi być jakaś otwarta koalicja, skoro głosują prokatolocko.

Może gdyby konfa się nie odklejala katolicko to byłby sens jej słuchać. No sorka ale jak rzucają tekstem że kobieta to dobytek to jprdl.

Nie naczytałem się niczego. Po prostu konfa zawiodła i tyle. A jeśli są w niej jacyś sensownie polityce to niech wypie****a odklejencow. Wtedy MOŻE dam im 2ga szansę. Kukiz też ślicznie wyglądał na początku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
0 / 0

@rafik54321 Co udowodnili?

Co mieli zrobić mając 11 posłów? Co zrobiły inne partie?

Dajesz te prokatolickie głosowania...
W najważniejszych i chyba ogólnie też Konfederacja ma najmniejszą zgodność z PiSem.

Kto powiedział o tym dobytku? Jest w ogóle na liście?

Z czym zawiodła?
Też mi się niektóre osoby nie podobają, ale nie wiem jak wyglądają wewnętrzne ustalenia i nie wiem czy się da ich wywalić.
Za większych szkodników i tak uważam socjalistów, którzy by tylko rozdawali cudze pieniądze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@kondon a składali odpowiednie ustawy do głosowania? No jakoś nie bardzo a mogli.

Nieistotne czy jest na liście czy nie. Jest w ich partii i jest jedną z twarzy partii.

Skoro się ich nie da wywalić tym bardziej ta partia nie jest godna głosu, skoro ma takich nierozsądnych ludzi na czele.

Bo zasadniczo konfa też nie jest do końca prawicowa jak widać. Bo prawdziwie prawicowa partia to się w nic nie wpie****a.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
0 / 0

@rafik54321 "No jakoś nie bardzo a mogli."
A wiesz co trzeba do złożenia ustawy? 15 podpisów!
No więc mogli, czy jednak nie?
Wiesz ile ich poprawek przeszło? Chyba 1. Wiesz, że PiS kilkukrotnie brał ich poprawki i zgłaszał później jako swoje, żeby tylko nie było, że to ich? Kiedyś nawet drobną stylistyczną, która niczego nie zmieniała odrzucili...

"Jest w ich partii i jest jedną z twarzy partii."
Wiesz w ogóle kto to powiedział?

"skoro ma takich nierozsądnych ludzi na czele."
Na czele jest Bosak z Mentzenem.
Natomiast mi też się nie wszystko tutaj podoba i zgadzam się z Tobą.
Tylko, że w obecnej sytuacji dużo gorsi dla Polski są socjaliści, których pełno w innych partiach...

"Bo prawdziwie prawicowa partia to się w nic nie wpie****a."
Podział prawo / lewo moim zdaniem więcej miesza, niż wyjaśnia. Poza tym nie zgodziłbym się z Twoim stwierdzeniem.
http://www.ideologia.pl/wp-content/uploads/2017/02/diagram-nolana.png
Mówisz o libertarianach, nie o prawicy.
Blisko nich jest Nowa Nadzieja. Taki np. Sośnierz jest libertarianinem, Berkowicz chyba też, Kulesza to prawie anarchistą chyba...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KamiAmi
+2 / 2

Właśnie zrobiłam test z ciekawości czy mój wybór (już dawno dokonany) będzie pokrywał się z wynikiem testu. No i faktycznie wszystko się zgadza. Uważam, ze każdy powinien iść na wybory, to powinien być obowiązek, wtedy mielibyśmy w parlamencie i samorządach rzeczywisty obraz poglądów naszego społeczeństwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dagna1688
0 / 0

Bezpartyjni, lewica, 2050 u mnie wyszło i co dobrze ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+2 / 2

@dagna1688 to nie jest test, który masz zdać. Teraz powinnaś podjąć kolejny krok. Przeczytać programy tych partii, zapoznać się z ich kandydatami w swoim okręgu i podjąć decyzję, na kogo oddasz swój głos.

Dla żartu można powiedzieć, że zdasz test, gdy oddasz świadomy głos ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
-5 / 5

@dagna1688 bezpartyjni ? jeżeli nie wejdą do sejmu a ty oddasz na nich głos ordynacja twój głos przepisze na ...werble.... pis- i cieszysz sie z tego ? 3 kadencja pis-u to jest dla ciebie właśnie to ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 września 2023 o 15:57

D dagna1688
0 / 0

@dokturbasen nie ja od dawna chce 3 drogę i lewice

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
-2 / 4

@dagna1688 zadałem proste pytanie- wiesz jak działa ordynacja wyborcza ? jeżeli twoi idole nie wejdą wiesz że wspierasz pis ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dagna1688
0 / 0

@dokturbasen Nie, zagłosuje ale błędnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
-1 / 1

@dagna1688 zdajesz sobie że przy 6 mln wielbicieli pis-u to nie jest rozwiązanie ? robisz komuś na złość czy sobie zakładasz sznur ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem