@DonSalieri Na podwójnej obsadzie i jak ma czas, może sobie pozwolić na to. Jak ma pojedynczą albo wszelkie ph (postoje na dworcach) ma zbyt krótkie, to butelka :)
No dobra, maszynista musi skupić się na prowadzeniu pociągu. Gdzie idzie na dwójkę? Powiedzmy po kawie :). Niby co, wychodzi z kabiny na parę minut? Pampers? Kuna to nie do końca śmieszne..
@PachOOL Spotkałem się z różnymi rozwiązaniami, takimi jak pampersy, garnki/wiadra czy nałogowe żarcie węgla i wszelkich środków wstrzymujących. To na pojedynczej obsadzie. Problem w tym że maszynista nie może opuścić lokomotywy pozostawiając ją bez opieki odpaloną, otworzoną i podłączoną do sieci trakcyjnej.
Jak ma podwójną obsadę (czyli jest dwóch w kabinie), to gdy ma dłuższy postój, zalicza kibelek na stacji lub w składzie o ile to pasażerski, ew. krzaki na postoju technicznym (postój techniczny to wtedy gdy zatrzymują planowo pociąg w polu bo czeka aż przejedzie inny itp.).
A gdzie sika? Butelka, żadne inne rozwiązanie nie wchodzi w grę :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 września 2023 o 11:26
@yankers Lepiej ma maszynista towarowego składu, wlecze się przez całą Polskę, czasami ślimaczym tempem. Gęsto często przystaje, nawet w szczerym polu, bo kilka kilometrów dalej na zwrotnicy pierwszeństwo ma kolejny spóźniony pociąg pasażerski. Grafiku nie ma, sikać może przez drzwi na zewnątrz.
Po za tym co tam maszyniści i kierowcy TiR'a. Gdzie sikał Kubica i jego koledzy w bolidzie Formuły 1. Chociaż oni to raczej potem wodę oddadzą
To proste. Poczytajcie sobie blogi maszynistów.
1. Po to są dworce i perony i czasami planowany jest dłuższy postój aby maszynista mógł załatwić swoje potrzeby
2. Awaryjnie zabierali kuwetkę z piaskiem.
3. To są ludzie przyzwyczajeni do takiej pracy i ich organizm funkcjonuje tak, aby potrzeby fizjologiczne załatwiać po służbie. Lata praktyki i przyzwyczajenia.
Po to są dworce i perony. Równie dobrym pytaniem byłoby "gdzie sikają kierowcy tirowcy"
@DonSalieri Tirowcy? Na koło ;)
@DonSalieri Na podwójnej obsadzie i jak ma czas, może sobie pozwolić na to. Jak ma pojedynczą albo wszelkie ph (postoje na dworcach) ma zbyt krótkie, to butelka :)
A gdzie sika kierowca tira?
@polaczekkk
Jakto gdzie? Do butelki po wodzie, a potem wyrzuca ją przez okno do rowu. Oczywiście cała operacja odbywa się w czasie jazdy...
No dobra, maszynista musi skupić się na prowadzeniu pociągu. Gdzie idzie na dwójkę? Powiedzmy po kawie :). Niby co, wychodzi z kabiny na parę minut? Pampers? Kuna to nie do końca śmieszne..
@PachOOL Spotkałem się z różnymi rozwiązaniami, takimi jak pampersy, garnki/wiadra czy nałogowe żarcie węgla i wszelkich środków wstrzymujących. To na pojedynczej obsadzie. Problem w tym że maszynista nie może opuścić lokomotywy pozostawiając ją bez opieki odpaloną, otworzoną i podłączoną do sieci trakcyjnej.
Jak ma podwójną obsadę (czyli jest dwóch w kabinie), to gdy ma dłuższy postój, zalicza kibelek na stacji lub w składzie o ile to pasażerski, ew. krzaki na postoju technicznym (postój techniczny to wtedy gdy zatrzymują planowo pociąg w polu bo czeka aż przejedzie inny itp.).
A gdzie sika? Butelka, żadne inne rozwiązanie nie wchodzi w grę :)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 września 2023 o 11:26
@yankers Lepiej ma maszynista towarowego składu, wlecze się przez całą Polskę, czasami ślimaczym tempem. Gęsto często przystaje, nawet w szczerym polu, bo kilka kilometrów dalej na zwrotnicy pierwszeństwo ma kolejny spóźniony pociąg pasażerski. Grafiku nie ma, sikać może przez drzwi na zewnątrz.
Po za tym co tam maszyniści i kierowcy TiR'a. Gdzie sikał Kubica i jego koledzy w bolidzie Formuły 1. Chociaż oni to raczej potem wodę oddadzą
Jesteś w błędzie . Towarowe mają rozkład jazdy . :-) . I to rozpisany jak expresy . Np Odjazd ze stacji ... 6:54 .
@maciejka64 Gdyby te expresy się nie spóźniały to rozkłady jazdy miałyby sens.
Taka podpowiedź...
https://islodycze.pl/media/catalog/product/cache/f59455079b9a13bda3801c1875455480/p/e/pet_zolta_nowe_logo2019_0_4.png
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 września 2023 o 22:54
@koszmarek66
Z kocim żwirkiem w środku.
..a kiedyś będąc dzieckiem chciałem być maszynistą.
Gdyby tylko były toalety w wagonach albo na dworcach, na pewno byłoby łatwiej.
To proste. Poczytajcie sobie blogi maszynistów.
1. Po to są dworce i perony i czasami planowany jest dłuższy postój aby maszynista mógł załatwić swoje potrzeby
2. Awaryjnie zabierali kuwetkę z piaskiem.
3. To są ludzie przyzwyczajeni do takiej pracy i ich organizm funkcjonuje tak, aby potrzeby fizjologiczne załatwiać po służbie. Lata praktyki i przyzwyczajenia.
Autor jak przychodzi do pracy to pierwsze co to idzie do toalety i tak co 20 min przez 8 godzin.