Nie do końca tak jest. Na zdjęciu jest stary "Half Size" z pojedynczą kabiną a za nim stoi "Full Size" z Crew Cab`em (czyli podwójną kabiną w największej możliwej opcji, z osobnymi tylnymi drzwiami w pełnym rozmiarze), więc porównanie nie jest do końca rzetelne.
Faktycznie, pick-upy strasznie "spuchły" ale zawsze były 3 rodzaje:
- Half Size (czyli małe, wszystkie "występujące w europie modele wg amerykańskiego standardu to half size - Toyota Hi Lux, Mitsubishi L-200, VW Amarok itd, Ford Ranger. W Stanach nie są tak popularne, bo to "Half", po co komu takie małe auto?
- Full Size - najpopularniejszy rozmiar, czyli "święta trójca": Ford F-150, Dodge RAM, GMC Sierra. Dodatkowo Toyota Tundra, Nissan Titan. Na europejskie warunki olbrzymie, na amerykańskie - zwykły standardowy pick-up
- Hevy Duty - to już praktycznie cieżarowe auto i prywatne osoby sporadycznie je kupują - chyba, że do ciągnięcia olbrzymiej, amerykańskiej przyczepy kempingowej. Ciągnięcie przyczep, zazwyczaj kepingów albo małych flatbedów (tzw "Hot Shots") to ich nejczęstsze zastosowanie. Często montuje się na nich też zabudowy typu zwyżki itp. Wersje D-150, RAM`a itd występują w wersji HD. W Europie praktycznie ich nie ma, bo to już kategoria C
pytanie: co poszło nie tak?
odpowiedź: waga i rozmiary użytkowników ;)
Na pewno na pierwszym miejscu stawiają ekologię;)
Nie do końca tak jest. Na zdjęciu jest stary "Half Size" z pojedynczą kabiną a za nim stoi "Full Size" z Crew Cab`em (czyli podwójną kabiną w największej możliwej opcji, z osobnymi tylnymi drzwiami w pełnym rozmiarze), więc porównanie nie jest do końca rzetelne.
Faktycznie, pick-upy strasznie "spuchły" ale zawsze były 3 rodzaje:
- Half Size (czyli małe, wszystkie "występujące w europie modele wg amerykańskiego standardu to half size - Toyota Hi Lux, Mitsubishi L-200, VW Amarok itd, Ford Ranger. W Stanach nie są tak popularne, bo to "Half", po co komu takie małe auto?
- Full Size - najpopularniejszy rozmiar, czyli "święta trójca": Ford F-150, Dodge RAM, GMC Sierra. Dodatkowo Toyota Tundra, Nissan Titan. Na europejskie warunki olbrzymie, na amerykańskie - zwykły standardowy pick-up
- Hevy Duty - to już praktycznie cieżarowe auto i prywatne osoby sporadycznie je kupują - chyba, że do ciągnięcia olbrzymiej, amerykańskiej przyczepy kempingowej. Ciągnięcie przyczep, zazwyczaj kepingów albo małych flatbedów (tzw "Hot Shots") to ich nejczęstsze zastosowanie. Często montuje się na nich też zabudowy typu zwyżki itp. Wersje D-150, RAM`a itd występują w wersji HD. W Europie praktycznie ich nie ma, bo to już kategoria C
U nas natomiast 40 lat "ewolucji" popularnego polskiego auta rodzinnego wygląda tak - jesteśmy daleko w lesie.
https://ino.online/img/media/file/3/128503/022.jpg?w=1200&mark=media%2Fcity%2F1%2F137%2Flogo-ino-online.png&markw=100&markpos=top-right&markpad=10&markalpha=50