Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
P pikardil
+13 / 25

Gdy Izrael ma problemy wewnętrzne to odzywa się Hamas. Gdy problemy są duże (oj a są potężne...) to Hamas przeprowadza imponującą akcję a Netanjahu może grać rolę ojca narodu ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A ateistawroclaw
-3 / 11

Lata pobłażania bandytom z Hamasu i Hezbollahu dały dramatyczny rezultat. Mam nadzieję, że palestyńscy terroryści zostaną w końcu wybici do nogi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8
+2 / 14

Hamas nikogo nie zaatakował tylko broni swoich ludzi, przed bandyckimi atakami terrorystów izraelskich. Oczywiście jak zwykle cierpią niewinni cywile, ale akurat wśród izraelitów mało kto jest cywilem - jedynie najmłodsze dzieci terrorystów izraelskich można chyba za cywilów uznać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pierdzideuko
+1 / 5

ale pojechałeś... Hamas to totalni fanatyczni psychole którzy mają Palestyńczyków z Gazy za żywe tarcze - bandyckie ataki to ich specjalność, nie masz pojęcia o Izraelu i Palestynie ale coś czuję że jesteś zaprawionym w boju żydożercą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 2

@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 Co Ty koleś pierfolisz? Sami są sobie winni. Na historii pewnie byłeś na wagarach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M matyyys007
-4 / 36

Gdy Izrael atakuje Palestyne jest Ok

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xardas132
+1 / 1

Czy Izreal atakuje Palestynę czy Hamas atakuje Izreal to nie jest ok. Żadna wojna nie jest ok. Po prostu ktoś podał informacje i tyle. Jak ktoś pisze, że na nowotworu umiera multum ludzi na świecie rocznie to też komentujesz, że na choroby krążenia więcej, czy jednak się powstrzymujesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
-3 / 33

Holocaustu palestyńczyków ciag dalszy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-4 / 24

@MG02, oj biedaczki, jakim prawem ci bezczelni Izraelczycy się bronią!
Ty dokładnie taki sam jak ruscy. Też się oburzają, że Ukraina się broni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+12 / 26

@adamis62
Najpierw przegonili paletyńczyków z ich ziemi, potem pozamykali ich w gettach, a teraz się bronią. Może Ci umkneło ale państwo izrael powstało w 1948 na ziemiach palestyńskich. Pewnie też Ci umkneły regularne ataki rakietowe izraela na strefę gazy. Jak chcesz porównywać do sytuacji na ukrainie, to siły izraelskie możesz co najwyżej do ruskich okupantów na krymie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-1 / 19

@MG02, tobie umknęło, że Palestyńczycy i Żydzi żyli tam przez ostatnie kilkaset lat w mniej więcej równych proporcjach, z tym, że to Żydzi przez ten cały czas byli U SIEBIE, choć byli prześladowani przez arabów i nie mieli państwa. Palestyńczycy też nie mieli NIGDY swojego państwa, w przeciwieństwie do Izraela.

Czy ci się to podoba, czy nie, to Żydzi zamieszkują te ziemie o wiele, wiele dłużej od Palestyńczyków.
To, jak Żydzi realizują tam swoje cele, to już zupełnie inna sprawa. Nie mam zamiaru kwestionować FAKTÓW, ale zawsze będę przeciwko mitologii i kłamstwom.

A takim właśnie kłamstwem jest gadanie, że Izrael wali rakietami po cywilach w Palestynie. Palestyńczycy walą po Izraelu na oślep, doskonale zdając sobie sprawę, że strzelają do cywilów. I to uważasz jakimś cudem za normalne?
Izraelski ostrzał odwetowy jest skierowany w cele militarne, choć zdarza się, że oberwią cywile. Chyba nie masz pojęcia jak działa Żelazna Kopuła. Nie masz też pojęcia, że Hamas celowo ustawia swoje wyrzutnie rakiet na obiektach cywilnych, zamykając często tych, co nie zdążyli uciec w takim budynku, licząc na to, że izraelska rakieta zabije tych cywilów.

Zwykli Palestyńczycy mają serdecznie dość terroru Hamasu. Poczytaj sobie wspomnienia palestyńczyków, którzy stamtąd wyjechali. Hamas to są bandyci islamscy rządzący tam jak krwawa i skorumpowana mafia.
Wyobrażasz sobie, że taki "bojownik" wchodzi do twojego domu i zabiera sobie twoja żonę albo córkę, bo mu się spodobała? Albo robi to wprost na ulicy, i nikt nic nie robi, bo kula w łeb na miejscu.
To właśnie jest codzienność pod rządami Hamasu. Ja tego nie wymyśliłem. To opowieść Palestyńczyka, który stamtąd się wydostał. Mieszka teraz w Polsce. Nie tylko on o takich rzeczach opowiadał.
Mógłbym pisać jeszcze o wielu takich historiach.
A ty ich widzisz jako biedaczków gnębionych przez zły Izrael.
Nic nie wiesz o realiach życia pod rządami Hamasu.
Antysemityzm zaślepia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+4 / 14

@adamis62
Tak, palestyńczycy i żydzi żyli na tamtych terenach przes 100 lecia w mniej wiecej równych proporcjach. Gdzieś do 1881 roku, kiedy na te zeimie masowo zaczeli przeprowadzać się żydzi z europy. 1881-1903 to lata pierwszej fali imigracji. W 1917 żydzi wystąpili do wielkiej brytani o zgodę na KOLONIZACJĘ tamtych terenów przez diasporę żydowską. Poskutkowało to kolejną falą osadnictwa żydowskiego w latach 1919-1923 i zbrojnym oporem rodzimej ludności arabskiej. Poczytaj sobie o działanich żydowskich organizacji terrorystycznych z tamtego okresu. 1924-31,1931-1941, kolejne fale nielegalnej imigracji żydów na tereny dzisijeszego izraela. i ostatnia fala, trwająca w zasadzie nienprzerwanie po II wojnie światowej. Nie pisze więc, że Żydzi są u siebie, bo 90% z nich to potomkowie osadnikow z XIX i XX wieku. Nie pisze też, że palestyńczycy nie mieli nigdy swojego państwa. Żyli setki lat na tamtych terenach w zgodzi i harmoni, mieli nawet zalążek swojego niepodległego państwa, który storpedowała cheć wyrówania żydom przywd doznanych podczas II wojny światowej. Mieli zalążek swojego państwa tak do 1967roku, do czasu aż ich ziemie znalazły się pod okupacją izraelską. Nawet ONZ wezwał izrael do wycofania się z okupowanych przez nich terenów. Kolonizacja tych ziem przez żydów postępuje, bo oni się skutecznie rozmnażają posiadając po kilkoro dzieci, tymczasem palestyńczycy są zamknięci w gettach i pozbawieni szan na jakikolwiek rozwój i przyszłość. Chcesz pisać o historii to nie pisz o tej z X wieku p.n.e tylko o tej z 2019, kiedy izrael przeniósł stolicę do miasta przypisanego palestyńczykom.

I nie pisz mi proszę o anysemityźmie. Gdzieś mam, kto jest jakiej narowodości, wyznania czy koloru skóry. Natomiast śmieszy mnie, że ktokolwiek skrytykuje działania izraela jest nazywany antysemitą. To, że żydzi doznali ogromnej krzywdy podczas II wojny światowej nie jest żadną wymówką do nieludzkiego traktowania palestyńczyków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
+2 / 10

@MG02, ja to wszystko doskonale znam.
Sytuacja jest dość trudna, i w pewnym sensie patowa. Nie kwestionuję prawa do życia kogokolwiek w swoim domu, ale rozumiem też ( co wcale nie znaczy że w pełni akceptuję) punkt widzenia Izraela.

Wkurza mnie tylko jak ktoś nie widzi niczego złego w terrorystycznych atakach Hamasu na przypadkowych cywilów izraelskich, a nawet cies,y się z tego, i jednocześnie ie odmawia Izraelowi prawa do obrony.
Gdyby nie Izrael Palestyna stała by się miejscem nie do życia, czymś w stylu Afganistanu al o Libanu. Palestyńczycy istnieją tak naprawdę tylko dzięki Izraelowi, bo tam pracują, kształcą się i chcą tak żyć nadal. I żyli by, gdyby nie islamski fanatyzm.
Kraje arabskie mają serdecznie dość Palestyńczyków i ich ciągłego mącenia w regionie. Dlaczego arabowie ich tak słabo wspierają? Bo chcą spokojnie żyć i handlować ropą a nie być wciąganym w czyjeś wojny, i użerać się z islamskim fanatyzmem.
Zwróć uwagę, że od dość długiego czasu było tam wyjątkowo spokojnie. Do tego stopnia, że Izrael stracił czujność. Palestyńczycy codziennie jeździli tysiącami do pracy w Izraelu, panował spokój, którego dawno już nie było. Ludzie mieli nadzieję na stabilizację i w końcu spokojne i bezpieczne życie.
Komu zależało na wojnie? Na pewno nie Izraelowi. To nie oni zaczęli, jak w większości, o ile nie we wszystkich przypadkach wczesniejszych konfliktów.
Już pojawiają się głosy, że to robota ruskich, i wcale bym się nie zdziwił, gdyby tak było, bo to specjaliści od jątrzenia i skłócania narodów.

Myślę, że gdybyś był zmuszony zamieszkać w jakimś arabskim kraju, albo w Izraelu, to wybrał byś Izrael, bo życie tam jest bardzo zbliżone do kultury dla nas akceptowalnej.
A już zamieszkanie w kraju arabskim rządzonym przez radykałów typu Hamas, nie przyszło by ci do głowy. Większość Palestyńczyków nie popiera Hamas. To taki ichniejszy PiS, tylko skrojony na arabskie realia. To po prostu zwyczajni bandyci siejący terror głównie wśród swoich. I takim Izrael ma ulegać.

Problemem Palestyńczyków wcale nie jest Izrael, tylko Hamas i jemu podobna dzicz. Z takimi mają się Żydzi dogadać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 10

@adamis62
Od prawie10lat mieszkam w arabskim kraju, zwanym Niemcy :) w zasadzie co weekend mijam demonstracje uchodzców z palestyny protestujacych przeciw systematycznemu wyniszczeniu ich narodu. I też miałem okazję z kilkoma palestyńczykami porozmawiać na temat działań hamasu i izraela.
Hamas jest jak najbardziej organizacją terorystyczną, z tym, że ten terroryzm wynika z żydowskiego osadnictwa na ziemiach palestyńskich. Z jednej strony rozumiem żydów, bo doznali wiekich krzywd podczas 2 wojny i dbają teraz o swoje bezpieczeństwo. Holocaust nauczył ich brutalnej walki o swoje interesy nie zwracając uwagi na ofiary, które nie są żydami. Z drugiej strony ziemie, na których powstało ich państwo odebrali komuś innemu. Gadanie, że 3tyśiace lat temu było tam ich królestwo, jest zwykłą próbą legitymizacji istnienia państwa Izraelskiego i wymówiką dla osadnictwa i kolonizacji tamtych ziem. Po królestwie i zraelitów te zeimie były pod panowaniem imperium osmańskiego. Dlaczego wiec żydzi mają większe prawa do tych ziem niż persowie?
Działania żydów sprowadzają się tak naprawdę do systematycznego przejmowania terenów palestyńskich, i tak też będzie tym razem. Efetem tego ataku hamasu będzie utrat kolejnych ziem przez palestyńczyków i dalsze ograniczenie populacji palestyńczyków. I proces ten będzie trwał powoli, krok po kroku aż do momentu kiedy żydzi skolonozują całą palestynę. Każdy, kto o tym głośno mówi jest nazywany antysemitą, a tymczasm holocaustu doświadczją palestyńczycy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kucz10
0 / 4

@adamis62 a powiedz mi proszę po ilu latach powstało na nowo państwo Izrael? Skoro twierdzisz że żydzi byli u siebie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 4

@MG02 Sami sobie są winni. Historii się poucz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-1 / 3

@MG02 Masz rację, ale nie do końca. A ataki izraelskie sami sprowokowali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-3 / 5

@adamis62 Głupoty piszesz. Palestyńczycy zamieszkiwali te tereny od neolitu. Żydzi mniej więcej też. A to, że nie mają swojego państwa to wyłącznie Ich wina.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2023 o 23:36

M MG02
0 / 2

@PIStozwis
Historię przedstawiłem w jednym z powyższych tekstów...
Sami sobie winni, że ludność napływowa kolonizuje ich ziemię i spycha na margines? W sumie racja, mogli się wcześniej postawić się bardziej stanowczo. Tyle, że po II wojnie światowej caly świat wspierał żydów w zapędach do utworzenia własnego państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
Dyskusja sprowadza się do argumentu, czy pierwsza była kura czy jajko. Fakt jest jednak taki, że przed 1947 na tych terenach żydzi stanowili ok 35% populacji, dzisiaj jest ich ok 75%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@MG02 Jaka ludność napływowa. I Żydzi Palestyńczycy ną na tamtych terenach tak samo długo. Popieprzyło Ci się z migracjami Żydów po uzyskaniu państwowości przez Izrael. A dlaczego Palestyńczycy nie mają swojego państwa dowiedz się z historii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
-1 / 1

@PIStozwis
Co mi się niby popieprzyło? Przedstaiłem Ci fakty. Imigracja żydów na ziemie palestyńskie jest ogólnie znanym faktem. Żydzi nazywają to "Alija" możesz sobie nawet wygooglować, zamiast mówić, że żydzi nie migrowali na tamte tereny z innych krajów. W 1920 10% polulacji zamieszkującej tamte tereny uważała się za żydów. I to właśnie potomkowie tych ludzi są tam tak samo długo jak ludność palestyńska. Reszta to właśnie ludość napływowa, którzy jeszcze na początku 20dtego wieku sami nazywali się osadnikami. Historię Ci przedstawiłem, jak znasz jakieś inne fakty, to mi je podaj zamiast rzucsć puste frazesy typu "dowiedz się z historii".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@MG02 To teraz pomyśl dlaczego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
-2 / 2

@PIStozwis
Mam pomyśleć dlaczego rzucasz puste frazesy zamiast samemu sprawdzić historię? Nie dzięki. Nie specjlanie mnie to interesuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+1 / 1

@adamis62 Być może i ruskich... ale ja stawiałbym na Iran... myślę że te rakiety którymi dysponuje Hamas i ogólnie broń... to w dużej mierze zasługa Iranu. Do tego przywódca Iranu bardzo pochwalił atak... więc raczej stawiam na nich niż na ruskich...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
+2 / 4

@MG02 Nie zapomnij tylko że w całej tej historii kiedy w 1948 powstało państwo Izrael, to Palestynczycy zgodnie stwierdzili, "Je.ać to, ich jest tylko 35% wyrżniemy kutafonów". I tak ich wyżynali z pomocą sąsiadujących państw arabskich, że regularnie dostawali wpier.ol od izraelskich farmerów z kibuców. A teraz Palestyna płacze że siedzą w getcie i z nudów walą rakietami na oślep, bo to zły żyd ich męczy. A mogli przystać na propozycję pokojowego podziału ziem w 1948.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@MG02 To po co się wypowiadasz na tematy, które Cię nie interesują i na dodatek niezgodnie z faktami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@lameria Dokładnie. Miały wtedy powstać dwa państwa Izrael i Palestyna. Ale warunkiem było to, że wzajemnie się uznają. Żydzi się zgodzili a Palestyńczycy nie. I mają to co mają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
-1 / 1

@PIStozwis
Wypowiadam się właśnie na tematy, które mnie interesują, jak na przykład sytuacja w Palestynie. Natomiast, to czemu rzucasz tylko pustymi frazesami mnie specjalnie nie interesuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@MG02 Może i Cię interesują. ale piszesz kompletne bzdury. Tak trudno sprawdzić w necie, czy rozumu za mało?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
Jakie bzdury? Co mam jeszcze niby sprawdzić? Przytoczyłem Ci fakty. Powtórzę jeszcze raz. Jeśli któryś z tych faktów uważasz za nieprawdziwy to powiedz wprost zamiast rzucać puste frazesy typu "sprawdz sobie w internecie". Podaj mi linka gdzie ty sobie te fakty sprawdziłeś, zamiast bić tutaj pianę bez najmniejszego argumentu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 2

@MG02 Jakie fakty? Ogarnij się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
Hmmm ...Nooo nie wiem jaki fakty... może te które napisałem w poprzednich komentarzach? Ogarnij się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@MG02 Ano na przykład takie, że Żydzi przegonili Palestyńczyków z Ich ziemi. Nie, nie przegonili, mieszkają tam gdzie mieszkali. A, że ciągle brużdżą to mają to co mają. Jeszcze raz pytam. Czy wiesz dlaczego powstało państwo Izrael a państwo palestyńskie nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8
-1 / 1

@PIStozwis Jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie o historii wiedziałbyś nie mieszałbyś wyznania z narodowością. Palestyńczycy to Żydzi w sensie etnicznym, którzy zamieszkują te ziemie od neolitu, a po najeździe arabów ulegli konwersji na islam, dość bezkrwawej konwersji. Chrześcijanie w tym czasie "nawracali" na swoją religię ogniem i mieczem, muzułmanie zwalniali konwertytów z podatków na 3 pokolenia - Żydzi w większości zwietrzyli interes i chętnie przechodzili na islam, część się nie poddała i faktycznie wyemigrowali, ale to ułamek na granicy błędu statystycznego i minęło od tego czasu ponad tysiąc lat - nie istnieją inni Żydzi niż współcześni Palestyńczycy w sensie etnicznym, Inną kwestią jest oczywiście wyznanie mojżeszowe - które jeszcze przed powstaniem współczesnego judaizmu rabinicznego było religią nawracającą tak samo jak wywodzące się z niego chrześcijaństwo. Tyle że współczesny Izrael to zwykli najeźdźcy słowiańscy, chazarscy i iberyjscy których łączy posiadanie przodków wyznania mojżeszowego, oraz to że nigdy nie mieli nic wspólnego z Żydami i ich ziemią. Palestyńczycy mieszkali tam gdzie mieszkają zanim pojawili się na tych ziemiach Arabowie i zanim wynaleziono chrześcijaństwo i islam. Oczywiście wśród Palestyńczyków znajdziemy też domieszkę krwi arabskiej, bo wielu arabów się tu przez ostatnie półtora tysiąca lat przewijało i zostawało, ale oni są u siebie, Izraelici zaczęli się tu sprowadzać nieco ponad 100 lat temu jako najeźdźcy i okupanci. Swoją drogą część z nich wyposażył w broń i pieniądze na start Piłsudski z kasy Wojska Polskiego, ale to już całkiem inna historia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
+1 / 3

@MG02, napisałeś "3 tys. lat temu, było tam..." Brzmi to tak, jakbyś sugerował, że Izrael tylko WTEDY tam byl, a potem zniknął. 3 tys. lat temu ZACZĘŁA się państwowości Izraela, która z krótkimi przerwami trwała ponad 1000 lat.

Tzw. Palestyńczyków nie było tam ani wtedy, ani 1000 lat temu.
Nie neguję ich prawa do życia tam gdzie żyją obecnie. Chodzi mi tylko o nie dorabianie im nie istniejących praw do tej ziemi. Prawo istniejące, czyli to, że żyją tam obecnie, w zupełności wystarczy, żeby mieli prawo zytam nadal.
Na tej samej zasadzie nie zgadzam się na pozbawianie Izraela prawa do jego historii i zakłamywanie jej.
Na skutek podobnych manipulacji mnóstwo Polaków uważa, że Mazury, to nasze prapolskie ziemie, a Królewiec i Szczecin były polskimi miastami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
0 / 2

@kucz10, pod koniec l w n.e. państwo Izraelskie zaczęło się rozpadać. Nie znaczy to, że Żydzi z tamtych terenów zniknęli. Są oni o wiele bardziej u siebie, niż Palestyńczycy, których nazwa nie pochodzi od nazwy ich narodu, czy plemienia, tylko od nazwy terenów, na które przywędrowali.
Palestyna, znaczy Filistea, od plemieniem Filistynów, żyjących tam przed Izraelem, a obecnie już nie istniejących. Podobnie jak mnóstwo innych narodów i języków z tamtego obszaru.
Coś jak nasi Mazurzy. Narodu nie ma, ale nazwa regionu pozostała.

Palestyńczycy w najmniejszym stopniu nie są spadkobiercami Filistynów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 2

@adamis62
Powtórze jeszcze raz. Żydzi mieszkający izraelu w większości są potomkami odadników przybyłych na tamte rejony z innych krajów w XX wieku. Nie mają wiele wspólnego z orginalbymi plemionami zamieszkującymi tamte tereny. 10stuleci to też nie jest króta przerwa w istnieniu państwa tylko to jest tysiąc lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 października 2023 o 19:35

avatar PIStozwis
0 / 2

@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 A czytać ze zrozumieniem umiesz? Przeczytaj moje poprzednie komentarze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@adamis62 Mylisz się Palestyńczycy a właściwie Ich przodkowie na tamtych ziemiach są od Neolitu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8
-1 / 1

@adamis62 Królewiec w sumie koło roku był nawet polskim miastem (w sensie przynależności administracyjnej i mieliśmy nawet województwo królewieckie, ale to ciekawostka jedynie). Palestyńczycy żyją tam od neolitu, bo Palestyńczycy to ci żydzi którzy przeszli na islam, oczywiście z domieszką rozmaitych krwi ludów które przez tysiąclecia się tam przewinęły w tym nawet i arabów, Sudańczyków, Egipcjan itd. Oni są u siebie od tysięcy lat, Izraelici przyjechali tu bez zaproszenia jako najeźdźcy w większości ledwo kilkadziesiąt lat temu, a z tymi terenami łączy ich jedynie wyznanie jakiś ich przodków, którzy prawie w 100% nie posiadali nawet i tysiąc lat temu żadnych powiązań z tymi terenami, bo przed powstaniem judaizmu rabinicznego judaizm był religią nawracającą i zanim Żydzi przeszli na islam stając się Palestyńczykami, zdążyli nawrócić na judaizm wiele innych plemion i całych narodów, nie tylko chazarskich zresztą. Przodkowie mieszkańców Izraela to głównie Słowianie, Chazarowie i Iberyjczycy, z domieszką krwi plemion germańskich. Swoja drogą to nie ma znaczenia nawet - jak dziś by do Warszawy przyjechał do Warszawy rzekomy spadkobierca tych ziem, który twierdził że jego przodkowie w 123 roku stąd wyjechali więc teraz ma prawo wszystkich Polaków stąd wyrzucić a jak ktoś nie wyjedzie natychmiast to albo go zastrzeli albo zamknie w obozach koncentracyjnych, a dokładnie to robią Izraelici z Palestyńczykami, to średnio bym to uznał za legalne i normalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8
0 / 2

@adamis62 Tylko że to Izraelczycy tu są agresorem i najechali Palestynę, po pretekstem, że 19 wieków wcześniej wedle baśni 1000 i jednej nocy jakiś ich przodek podobno tam mieszkał. Palestyńczycy mają prawo użyć wszelkich środków w celu wyparcia agresora ze swoich ziem, tak samo jak Ukraińcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
-1 / 1

@PIStozwis
Państwo Palestyńskie nie powstało, dlateg, że mieszkający tam ludzi nigdy nie zgodzili się na rozbiór tych terenów zaproponawany przez ONZ. Nie wyrazili też zgody na osadnictwo obcych im kulturowa imigrantów, którzy na ich ziemiach utowżyli państwo Izrael. Warunkiem uznania przez ONZ państwa Palestyńskiego była ich akceptacja podziału ich ziem i uznanie państwowości Izraela.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-1 / 1

@MG02 I znowu pieprzysz I Palestyńczycy i Izraelici na tamtych terenach zamieszkiwali od neolitu. Żydzi nawet wcześniej. Oni przynajmniej mieli te 2000 lat temu swoje państwo. Palestyńczycy nigdy. Populacja Palestyńczyków to ok 8 mln. Rozrzuceni są na terenach Palestyny, Jordanii, Izraela, Syrii i Libanu.A bajzel robią tylko na terenie Palestyny (w sensie położenia geograficznego). i Izraela. Był sensowny plan pogodzenia obydwóch narodów. Ale Palestyńczycy nie chcieli uznać Izraela. I mają to co mają na własne życzenie.Te tereny były zarówno Żydów jak i Palestyńczyków. Jeszcze raz namawiam. Zajrzyj do jakiegoś podręcznika historii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
Nie pieprze, tylko po prostu nie czytasz tego co piszę. Obecne państwo izrael tworzą w większości ludzie, którzy przez ostatnie Xwieków nie mieszkali na tamtych terenach. Tak, żydzi mieszkali tam wcześniej i większość hasydów, którzy tam kieszkają to ich potomkowie. Jednak obecne państwo izael to w większosci potomkowie imigrantów z europy azji i ameryki. Przez ostatnie 10stuleci na tamtych terenach rozwijało się społeczeństo, które spotkało się z masowym osadnictwem ludznosci spoza tamtego terentu. Nie wiem ile razy można to powtarzać! Rozumiem, że jak za 50lat liga arabska, albo jakaś inna organizacja zdecyduje o utorzeniu w europie kalifatu afrykańskiego to też nie będziesz protestował? Przecież wszyscy ludzie pochodzą z afryki, wiec Ci którzy przybyli w ostatnich latach do europy powinni mieć prawo do utworzenia tutaj własnego kraju.?

Dla ciebie był to sensowny plan, a dla palestyńczyków chyba nie bardzo skoro go odrzucil. Może nauczyli się z naszej historii, że pierwszy rozbiór kraju, pociąga za sobą drugi i trzeci, a potem cały naród żyje pod butem okupanta.

Nie twierdzę, że żydzi tam nie mieszkali. Ty natomiast sam zajrzyj do podręcznima historii pod hasłem "osadnictwo żydowskie na terenach palestyny". Może sam dojdziesz do wniosku, że państwo Izrael storzyli osadnicy, a nie ludzi mieszkający tam od wiekow. Może zobaczysz też, że nie tylko mieszkańcy paletyny, ale wszytskie kraje wokoł tego państwa są negatywnie nastawione do obecności żydów na tych ziemiach. Mówi Ci coś wojna jom Kippur, ewentualnie fakt, że obecne zamachy są prowadzone z terytroium Libanu. Tak wiec wcale nie jest tam tak spokojnie jak ty to sugerujesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
Fajnie, że podsłeś ten link bo sam miałem Ci go podesłać, żebyś pouczył się pełnej historii nie ograniczając się tylko do tej sprzed X wieku naszej ery. Zacytuje Ci aż kilka fragmentów tego arytukułu: "Od VII wieku n.e. tereny były zajęte przez arabów...", "Żydzi zaczęli wykupywać ziemię pod osadnictwo, jednocześnie bardzo często z tych ziem byli usuwani dotychczasowi najemcy (Arabowie)" "...wzrastał wówczas poziom NIELEGALNEJ imigracji.."
"Społeczność żydowska zaczęła tworzyć własną paramilitarną organizację samoobrony Hagana..(według innych źródeł organizację terroryczną)" "Pierwsza intifada - było to masowe powstanie Palestyńczyków, które skierowane było przeciwko izraelskiej OKUPACJI Palestyny"

Geralnie ten artykuł zawiera to wszytsko co Ci wcześniej napisałem, jak twierdziłeś, że nie znam historii, tak więc fajnie, że go znalazłeś sam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@MG02 Nie musiałem szukać. I jeszcze jedno Jeszcze przed 630 r n.e. jakoś się dogadywali. A później Arabowie najechali tamte ziemie i na części ludności wymusili Islam. I wtedy się zaczęło. A poza tym,przypominam Ci, że problem Palestyńczyków to nie tylko bliski wschód. Poczytaj o światowym terroryzmie. W prawie połowi aktów terrorystycznych maczali łapy Palestyńczycy.Byłem parę razy w Izraelu. Rozmawiałem i z tymi i z tymi. I mogę sobie wyrobić własne zdanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 października 2023 o 21:20

M MG02
0 / 0

@PIStozwis
"Problem palestyńczymów"... brzmi bardzo podobnie do problemów, które widział hitler. Z tego co jednak widzę to hamas dał, żydom dobrą wymówkę, żeby wreszczie ten "problem" rozwiązać. Ciekaw jak szybko "problem" sie sam rozwiąże, jak w palestyńskim gettcie odcięto dostęp do wody. Poza tym kilka komentarzy wcześniej pisałeś, że palestyńczycy robią burdy tylko w plalestynie, tak więc się zdecyduj.

Widzę, że ciężko Ci zrozumieć różnicę między 100 lat temu, a 1.000 lat temu. Spróbuję wiec to zilustrować na przykładzie: Moi dziadkowie przenieśli się z małej wsi do dużego miast, ale część mojej rodziny dalej tam mieszka. Generalnie mój kuzyn uprawia ziemię, na której od conajmnjej 7 pokoleń mieszkają, pracują i żyją spokojnie moi przodkowie. Pewnie nawet dłużej, ale dokładną historię sprzed 160lat trudno odtworzyć. Żyją sobie w zgodzie z sąsiadami, szału nie ma ale też nie przymierają głodem.. I teraz wyobraźmy sobie, że nagle przychodzi do niego jakiś obcy człowiek i rozbija namiot na jego polu. Kuzyn biegnie zapytać o co chodzi, a ten obcy człowiek zaczyna go okladać kijem, wali na oślep każdego kto się zbliży, odgradza 90% działki mojego kuzyna płotem i każe mu wyp€@dalać na drugą stronę i z tamtą nie wychodzić. Ten obcy człowiek zaczyna sprowadzać na ziemię mojego kuzyna swoich kolejnych znajomych. Po jakimś czasie odgradzją 3/4 całej wioski, a na każdego orginalnego mieszkańca tej wioski jest proporcjonalnie 6 nowych przybyszy, którzy jak mantrę powtarzają jedno: "To jest moja ziemia, mój prapraprapraprparpaprpapraprprpa.. dziadek razem z przodkami tego gościa co mieszka tam na końcu wioski i z nikim nie rozmawia wypasał tu kozy. Co prawda jak w Bolesław Chrobry w 1018roku opanował te ziemie i przyłączył do Polski to moi przodkowie na krótko stąd wyjechali. Teraz jednak jesteśmy tu z powrotem i rządamy utworzenia z twoich ziem Królestwa Grodów Czewińskich. To jest nasze, bo przecież 17pokoleń temu nasi przodekowi wypasali tu kozy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 października 2023 o 22:53

M MG02
-1 / 1

@PIStozwis
Jak chcesz kończyć rozmowę to zapoznaj się też z historią o biednych żydach. Polecam arykuł o organizacji z której wywodzi się armia izraelska:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Lechi

A od tego, że Żydzi zrobią pestyńczykom z dupy jesień średniowiecza zaczeła się ta dyskusja. Jak napisałem w pierwszym komentarzy, "ekstedminacji palestyńczyków ciąg dalszy" Atak hamasu to bardzo ładna wymówka dla izreala do dalszego mordowania cywilów palestyńskich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@MG02 Jakiej eksterminacji miłośniku terrorystów? Przecież to Oni zaczęli tę wojnę.Gdyby w 1947 zgodziliby się na to co proponowała ONZ to mieliby swoje państwo. Czego nie rozumiesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
Na co się palestyńczycy mieli zgodzić w 1947 rok? Na to żeby przybysze z europy zabrali im ziemię i załozyli sobie nowy kraj? Co mieli skakać z radości i się cieszyć że obcy im kulturowo ludzie ich skolonizują. Co mieli z uśmiechem na twarzy strzelić sobie w łeb, bo jakiś imigrant im powiedział, że to jest jego bo 40pkolen temu jego przodek psał tu kozy? Czego nie rozumiesz, miłośniku izraelskich terrorystów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@MG02 Jacy przybysze z Europy? Weź się walnij w pustaka. Żydzi na tamtych terenach są od Neolitu. Część z Nich po utracie państwowości w I w p.n.e. rozproszyła się po całym świecie a w 47 wracali do ziemi ojców. Skoro historia do Ciebie nie trafia to daj sobie spokój z komentarzami. Definitywnie koniec tematu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
Chcesz uczyć wszystkich historii to sam się jej najpierw poucz. Dzisiejsi żydzi wcale nie żyją tam od neolitu tylko od 3, 4 pokoloeń. Państwo żydowskie upadło w Xwieku. Część ludzi się z tamtąd wyniosła w poszukiwaniu lepszego życia. Porzucili tamtą ziemię i rozeszli się po całym świecie. Wyprowadzili się z tamtą 1100lat temu zrzekajac się prawa do tej ziemi. Część z nich natomiast tam została, wymieszała się rozwiającą się na tamtych terenach od VII wieku ludnosią arabską. Palestyńczycy to miedzy innymi potomkowie tych żydów, którzy tam zostali. To właśnie oni są potomkami ludzi któryz mieszkają tam od neolitu. Obecne państwo izrael tworzą natomoast potomkowie tych ludzi, którzy pod koniec XIX wieku zaczeli ściągać na tamte tereny twierdząc że to ziemia, jak ty to twierdzisz, "ich ojców". Żadych ojców, tylko co najwyżej prapraprppra- tak około 45 razy pra- pra dziadków. I to też wątpliwe, bo przez te 45 pokoleń wymieszali się z ludzmi z terenów w europie na które się sprowadzili. Skoro do ciebie nie dociera hisotria po 10wieku naszej ery to daj sobie spokój z komentarzami. Albo się dokształć z histori z lat 1000-2023n albo faktycznie definitywnie skończ się udzielać na ten temat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@MG02 Umiesz czytać, czy rozumu za mało? Powiedziałem. Koniec dyskusji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
Chyba ty masz za mało rozumu. Piszesz, że skończyłeś dyskusję, a coś skończyć nie możesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2023 o 11:02

X Xerk
0 / 30

To izrael okupuje palestyne nie odwrotnie, hamas to takie ichniejsze AK tylko że oni walczą o niepodległość od prawie 100 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
+3 / 15

@Xer, jakbyś znał historię tamtych ziem, to byś takich głupot nie wypisywał.
Izrael był tam już pond 3 tys. lat temu, a Palestyńczycy przywędrowali tam około V-Vllw. n.e.

I jakbyś próbował iść w tym kierunku, to Palestyńczycy nie mają nic wspólnego z Filistynami, ani z żadnym z narodów żyjących tam przed Izraelem. Są to po prostu arabowie bez konkretnej nazywa plemiennej, a tym bardziej narodowej, którzy miano Palestyńczyków OTRZYMALI od Anglików zarządzających tymi ziemiani.
Nazwa "Palestyna" pochodzi od "Filistea", której to nazwy używali rzymianie na złość Żydom, a potem już tak zostało.
Za czasów Jezusa po filistynach już dawno nie było tam nawet wspomnień. Podobnie jak po Amalekitach, Midianitach, Chiwwijczykach, Jebuzejczykach, Amorejczykach, czy innych pomniejszych ludach zamieszkujących te tereny przed Izraelem.
Palestyńczycy mają więc takie samo historyczne prawo do tych ziem jak my do Szczecina

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+3 / 11

@adamis62
Jakbyś znał historię współczesną to byś rakich głupich rzeczy nie pisał. Izrael nie istniej tam już ponad 3tyśiące lat, tylko powstał w 1947roku. Zamiast opowiadać o historii z przed tysięcy lat poczytaj coś o tej z XIX wieku. Panstwo izrael storzyli osadnicy przesiedlający się tam od 1920 roku. Ich nielegalny napływ doprowadzacych do tarć z lokalną ludnością i w efekcie wielka brytania zrzekła się administracji tym terenem. ONZ w 1947 roku zaproponowało podział ziemi między Izrael i Palestynę. O ile Palestyna nie zgodziła się na kradzież ich ziemi, to żydzi na to przystali. Z tym wyjątkiem, że nie respektują podziału na który się sami zgodzili i powoli kolonizują coraz wieksze tereny palestyny... Przywołujesz jakąś prehistorię sprzed 3tyśiecy lat, a prawda jest taka, że palestyńczyczy są potomkami ludność zamieskującej te ziemie od wieków, a obywatele izraela to potomkowie osadników, którzy przybyli na te terenie na krótko przed II Wojną Swiatową, albo zaraz po niej. Jak chcesz pisać o jakichś terrorystach to poczytaj sobie najpierw o działaniach żydowskich organizacjach terrorystycznych działających na krótko przed wybuchem II Wojny Światowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
0 / 8

@MG02, heehehe, a królami jakiego panstwa byli np. Dawid, Salomon, i dziesiątki krolow po nich panujacych?
A od kiedy istniało tam państwo palestyńskie i jaka historię ma palestyński państwowość?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+1 / 5

@adamis62
"Palestyńczycy nie mają nic wspólnego z Filistynami, ani z żadnym z narodów żyjących tam przed Izraelem"
paradoksalnie to pod wzgledem genetycznym maja wiecej wspolnego z bylymi mieszkancami izraela niz jego obecnymi obywatelami

"Są to po prostu arabowie bez konkretnej nazywa plemiennej, a tym bardziej narodowej,"
czyli fakt zamieszkiwania terenow od pokolen nie ma znaczenia, bo nie maja tozsamosci narodowej?

"Palestyńczycy mają więc takie samo historyczne prawo do tych ziem jak my do Szczecina" idac twoim tropem, to wlosi maja wieksze prawo do wielkiej brytanii niz mieszkajacy tam brytyjczycy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
-1 / 3

To, że byli tam 3000 lat temu, nic dzisiaj nie znaczy. Bo Izraelczycy też się tam nie rodzili, tylko przyszli z Egiptu. Jakbyśmy sugerowali się jakimiś własnościami ziem sprzed kilku tysięcy lat, to trzeba by oddać USA Indianom, a cały basen Morza Śródziemnego Włochom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-2 / 6

@mieteknapletek, Żydzi żyją tam NIEPRZERWANIE od 3 tys. lat. Nie są tam gośćmi ani nie przestali tam żyć, choć w zalewie arabów nie było im łatwo.

Od ilu lat żyją tam Palestyńczycy? Przybyli tam po upadku imperium rzymskiego, ale nikt dokładnie niewie kiedy, bo to były po prostu ludy arabskie nie mające świadomości narodowej, a tym bardziej państwowej. Żydzi wtedy żyli tam jako ludność miejscowa i to arabowie byli tam gośćmi.
To, że państwo żydowskie nie istniało w czasach nowożytnych, nie znaczy, że Żydzi tam nie żyli.
Nie pojawili się tam nagle w 1947, jak niektórzy sądzą. O Palestyńczykach świat dowiedział się dopiero jak Żydzi zaczęli się tam rozpychać.

Od kiedy żyją tam Palestyńczycy? Jaką historię ma ich państwo?

Polski też nie było na mapie ponad 100 lat. To dla niektórych ruskich idiotow wystarczający powód, żeby Polskę uznawać za swoją ziemię.

Czy ci się podoba, czy nie, Izrael istnieje tam gdzie są ich prastare ziemie, i będzie istniał do końca świata. Choćby cały świat był przeciwko nim, bo i tak będzie.

Odrodzenie się i przetrwanie Izraela, mimo ataków ze wszystkich stron, jest zapowiedziane w Biblii, i to właśnie dzieje się w naszych czasach. Możesz z tego drwić, to nic nie zmieni, ale np. Egipt i Jordania już zdają sobie sprawę, że to nie jest temat do drwin, dlatego nie przyłączają się za chętnie do przeróżnych koalicji antyizraelskich, a nawet je torpedują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 2

@adamis62
Dawid i Salomon byli królami mitologicznego państwa obejmującego obecne tereny Syrii, Izraela, Palestyny, Jordanii i Libanu. Chcesz mi powiedzieć, że jak izrael najpier wymorduje palestyńczyków a potem zacznie sobie rościć prawa do ziemi pozostałych krajów. I wcale dziesiątek królów po nich nie było, bo ich królestwo przestało istnieć w X wieku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2023 o 21:16

S seybr
+2 / 4

@Karbulot Z tym Egiptem. Fakt przybyli z Egiptu do ziemi obiecanej. Ale skąd przybyli do Egiptu? Dla czego zostali zniewoleni? Zapisy religijne mówią, przybyli do Egiptu właśnie z dawnych terenów Palestyny. Kanaan, hebrajczycy - słowo klucz. Rejon Izraela był pod panowaniem różnych grup. Przez wieki były czystki na żydach. W wolnej chwili zagłębię się w historię, bo dużo mi uleciało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pierdzideuko
+2 / 4

@Xerk nie Hamas to nie jest AK, nic nie wiesz o Hamas jeśli tak piszesz bo zakładam że AK costam wiesz. Hamas jest ekstremalną fanatyczną grupą terrorystyczną za irańskie pieniądze która sterroryzowała strefę Gazy. To są psychole. Autonomia palestyńska (zachodni brzeg) straciła kontrolę nad strefą Gazy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+2 / 2

@adamis62 Jak widać, Ty też nie znasz historii tamtych ziem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gavron88
0 / 2

@seybr
@Karbulot

Akurat nie ma żadnych dowodów na Eksodus Żydów z Egiptu, nie ma też dowodów że w ogóle w takich ilościach jakie podaje Biblia w ogóle tamte ziemie zamieszkiwali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+2 / 2

@adamis62 najbardziej pojechałeś z tym, że "jest to zapowiedziane w Biblii" i jak z wieloma słowami się z Tobą ogólnie zgadzam, to tutaj Cię poniosło..... :D jakby książeczka miała coś wspólnego... Izrael jako państwo jest mocne militarnie... zarówno pod względem sprzętu jak i zasobów ludzkich... do tego ma sojuszników dość istotnych na arenie między narodowej... więc logiczne że przetrwa.... Taki Hamas nie ma szans na otwarty konflikt.... rzucili się z tymi rakietami a teraz będą się chować za cywilami - palestyńczykami.... ofiary wśród palestyńskich cywilów będą bo muszą być... bo terroryści użyją ich jako tarcz... a w świat będą puszczać komunikaty że Izrael atakuje cele cywilne... jak to już miało miejsce nie raz i nie dwa gdy terroryści palestyńscy ukrywali się po szkołach i szpitalach i stamtąd przeprowadzali ataki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C csnrdi
-1 / 3

@adamis62

co do zasady: w Polsce mieszkało do II WŚ więcej Żydów niż w Palestynie w tym samym okresie czasu, czyż nie?

ale na szczęście dla Polaków nie u nas założono państwo Izrael, zatem:
- to nie nas wydymali Żydzi z ziemi uprawnej i zbiorników wody pitnej;
- nie u nas osiedlali się na dziko przekraczając wytyczone granice;
- nie u nas wysadzili hotel George aby wpłynąć na brytyjskie "decyzje" w sprawie podziału ziem;

na szczęście Brytole nam tego oszczędzili, za to ponownie wydymali plemiona arabskie, które dymali od czasów Lawrenca z Arabii

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+2 / 2

@adamis62 Nie. Palestyńczycy są tam od Neolitu. Tak samo jak Żydzi. I nie są Arabami. Łączy Ich religia i język. Ale tak samo jak Arabowie, Żydzi należą do grupy narodów semickich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seybr
-2 / 2

@Gavron88 Jeżeli ktoś traktuje Stary Testament, Biblię dosłownie i jako jedyną prawdę objawioną to się zgodzę. Jeżeli ktoś wczytuje się i traktuje jako zapiski, pismo które jest traktowane, interpretowane na ówczesny rozum wtedy można wyczytać, jako kawał historii.
Ludzie migrowali, zresztą dziś też migrują. Trzeba wyłapać sens historyczny. Ja opieram swoją wiedzę na ludiach nauki, którzy latami badali, lub badają. Popatrz na obecną emigrację Polaków po wstąpieniu do UE.
Faktem historycznym jest. Żydzi przybyli do Egiptu, następnie opuścili go. Jeżeli odrzucimy religię, zbierzemy same fakty. Uważam, że "ucieczka" z Egiptu to nie była jedna fala, a kilkanaście. Religia posłużyła do manipulacji, zresztą nadal służy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xerk
0 / 2

@MG02 Bardzo ładne streszczenie faktów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+2 / 2

@adamis62
"Żydzi żyją tam NIEPRZERWANIE od 3 tys. lat. Nie są tam gośćmi ani nie przestali tam żyć, choć w zalewie arabów nie było im łatwo."
jak najbardziej, tylko ze zostali zarabizowani, przeszli na islam i teraz sa nazywani palestynczykami

"Nie pojawili się tam nagle w 1947, jak niektórzy sądzą."
zobacz sobie na pochodzenie politykow rzadzacych obecnie izraelem, wiekszosc to emigranci albo potomkowie emigrantow ktorzy pojawili sie w tamtym regionie po 1947r

"Od kiedy żyją tam Palestyńczycy? Jaką historię ma ich państwo?"
rozumiem ze osoby ktore nie maja tozsamosci narodowej sa z automatu gorsi niz przyjezdni ktorzy ja maja?

"Polski też nie było na mapie ponad 100 lat. To dla niektórych ruskich idiotow wystarczający powód, żeby Polskę uznawać za swoją ziemię."
ale czy po tych 123 latach do polski przyjechali czlonkowie polonii uwazajacych siebie za prawdziwych polakow jednoczesnie uwazajac miejscowych za okupantow?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xerk
-4 / 4

@Pierdzideuko Tym tokiem myślenia to w oczach nazistów AK była dziką bandą polaków mordujących niewinnych niemców i finansowaną przez aliantów. Przyjąłeś narrację izraelczyków nawet nie zgłębiając tematu, żydzi władowali im się na ich ziemie i od prawie 100 lat zagarniają siłą lub podstępem ich tereny, np. ostatnio modne jest zalewanie cementem studni żeby musieli się wynieść z ziemi którą chcą żydowscy "osadnicy."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-1 / 3

@MG02, pogadaj o tej "mitologicznosci" państwa izraelskiego z jakimś historykiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gavron88
0 / 0

@seybr Ponownie, nie ma żadnych dowodów na obecność takiej ilości Żydów w Egipcie i na ich masową migrację na tereny dzisiejszego Izraela. Nie ma badań które potwierdzały by taką migrację, jeśli twierdzisz inaczej, to je podaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pierdzideuko
+1 / 3

@akira800 to strefa Gazy oni też są uciskani przez Hamas to są fanatycy religijni i psychole. autonomia palestyńska straciła kontrolę nad strefą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C csnrdi
-1 / 1

@Pierdzideuko
strefa gazy obecnie to pkt przerzutowy dla ISIS między operacjami w Afryce i Azji

i "nikt nie wie" jak amerykański sprzęt porzucony w Afganistanie u talibów trafia do bojówek Boko Haram w Czadzie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RocketFew4
-4 / 10

Czyli rozumiem wojna w Ukrainie zejdzie na dalszy plan? Izrael w sumie był w konflikcie z Ligą Arabską już od dawna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Diber
-1 / 5

@RocketFew4 @RocketFew4 Już dawno zeszła. Kiedy Ukraina zarzuciła "Izraelowi spiskowanie z Rosją". Kilka razy cięło mi...
PiS straci władzę (trójca Kaczyński-Duda-Morawiecki na emeryturach finansowych i politycznych).
Korea będzie zjednoczona w mniej niż 5 lat na koszt Polski za kredyty na FA-50 i sprzęt wojskowy. O kontroli cżęści produkcji przemysłu Korei przez USA i problemach z ich dostępnością przez wewnętrzną sytuację w Ameryce Północnej. Raczej niestabilną w niedalekiej przyszłości.
Skutkiem będzie ograniczenie roli dostarczonych FA-50 do drogiego szkolenia. Z powodu kontroli chipów, części wojskowych przez St. Zjed. Ameryki sytuacja będzie trudna. Gorzej niż w Rosji z produkcją przez zachodnie sankcję. Może Rosja sprzeda Polsce Mig-i 29 (raczej ich modernizację - temat na demot w stylu Łada 2107).
W opracowanie zamienników przez Polskę, jej sąsiadów i Zjednoczoną Koreę do tego co kupiliśmy jest możliwe technologiczne. Gorzej z myślą polityczną - nie ma planu B. Nie wierzę w drugiego Piłsudskiego, Andersa na białym koniu.
Jak to zacznie sprawdzać się możesz wrzucić to jako demotywator.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2023 o 20:40

M Mr_Winsor
0 / 0

@Diber
Może się zjednoczy.
Ale na czyją korzyść?
Na korzyść zachodu czy wschodu.
Pożyjemy zobaczymy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Diber
+2 / 2

@Mr_Winsor Dojdzie do zjednoczenia Korei w wypadku upadku jednego z trzech głownych graczy. To będzie jedynie na korzyść Korei. Rozbicie jest na ręke FR, ChRL i USA - dość tymczasową korzyścią. Nie myśl w kategoriach, że korzyść jest dla kogoś. Ma być korzyść dla ciebie. Pierwsze co zrobią władze koreańskie to Stan Nadzwyczajny oparty o Wspólną Konstytucję Unifikacyjną.

Komunistyczne Chiny nie pozwolą sobie na bałagan - pilnowali umów kolonialnych z czasów chińskich cesarzy mimo, że mogli pogonić wcześniej z Hong Kong Brytanię, a z Macau Portugalię. Rosja w kolejny rozpad w stylu ZSRR albo Wielkie Smuty/Dimitriady nie da się wmanewrować. Zostają USA z ciągłym życiem na kredyt i zastanawiającymi się skąd wziąć pieniądze na badanie na płciowością człowieka i zakazującą w imię "poprawności politycznej" i ochrony wolności demokracji chrześcijaństwa w losowych sytuacjach.
Tymczasem Chiny i Rosja mają z tego "ubaw" (biorąc pod uwagę cenę za Rewolucję Październikową i Wielki Marsz). Wiedzą, że końcem tej historii będzie "wypalenie internetu przez USA".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
+5 / 19

Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę.
Robią rozpierdziel na cały Bliski Wschód. Skonfliktowani faktycznie z wszystkimi sąsiadami.
Teraz dla odmiany ucierpieli cywile z ich kraju. Jak zwykle najbardziej obrywają niewinni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2023 o 18:22

S seybr
+1 / 3

@michalSFS Odpowiedzą takim ogniem, zginie wielu cywilów. Za kilka dni będą krążyć w sieci zdjęcia, ilu niewinnych palestynskich dzieci zginęło, ilu cywili. Przeglądam informacje, Hamas jak na nich przystało. Mordują cywili i niech się świat nie dziwi gdy dojdzie do mocnego odwetu i ogromnych strat wśród cywili w Palestynie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
0 / 2

@michalSFS, a masz jakąś rozsądną propozycję dla Izraela?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Diber
+4 / 6

@michalSFS W Izraelu jedyni cywile to dzieci, kobiety, które wymigały się od służby wojskowej dzięki ciąży i Ortodoksyjni Żydzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
0 / 2

@Diber
No racja.
@adamis62 Nie mam. Na szczęście to nie moja bolączka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
+3 / 3

@adamis62 Rozsądna propozycja była w 1948, ale Palestyńczycy wtedy stwierdzili "Je.ać to, jest ich tylko 35%, wyrżniemy kutafonów". Tylko że to wyrżnięcie jakoś nie pykło i teraz płaczą jacy to oni biedni teraz są.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Krzysiek1042
0 / 0

Czyli Palestyna przyłożyła sobie lufę do skroni. Wejdą wojska lądowe do Strefy Gazy, to wypalą do gołej ziemi cały kozolubny syf.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pan_grajek92
0 / 0

niósł wilk razy kilka, ponieśli i wilka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mr_Winsor
0 / 4

Zapewne Izrael zrówna Palestynę z ziemią w odwecie.
Właściwie już to zaczyna robić.
No cóż, wojna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lady_Apocalypse
-2 / 8

@Mr_Winsor I bardzo dobrze. Amen.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RocketFew4
+2 / 4

@Mr_Winsor Palestyna miała jak miała, autonomię itp. Teraz będą mieli rozp@@rdol i nic więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C csnrdi
-2 / 2

@RocketFew4

oh, autonomię powiadasz?

no to brzmi ładnie, nie rezerwat tylko autonomia, nie obóz pracy tylko autonomia, no i wszystko ładnie nazwane musi być ładne

oczywiście "utrudnienia", czy długotrwałe-tymczasowe-braki-dostępu niezależnych mediów do rzeczonych autonomii, to też norma czysto autonomiczna a nie zamiatanie czegoś niewygodnego pod dywan

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O orles
0 / 2

Izrael sam sobie winny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cospowiem
+1 / 1

@pikardil masz 100% racji.
w Polsce od czwartku będzie masowy napór imigrantów na płot na granicy z Białorusią.
Pisory w Tvpis będą o tym trąbiĉ do niedzieli wieczorem ,aby ludzi jeszcze przed wyborami nastraszyć i agitować.
Wiadomo Vateuszek i jaruś i płaszczak będą mieli możliwość przekonać nieprzekonanych ,że oni ich przed gwałtami i islamizacją bronią

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H humman
+1 / 1

Jeszcze okaże sie ze najwięcej zyska, zamiast wylecieć ten który sprawił że Izrael był w takim kryzysie że ułatwiło wrogom zebranie sił i podjęcie decyzji czyli Natanjahu

W jakiś sposób większa aktywność terrorystów mogła być jak wojna w Nigrze powiązana z rosyjską agenturą bo pomyśleli że USA jak ma do wyboru pomóc Ukrainie i Izraelowi to wybór będzie oczywisty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
0 / 0

@humman Sęk w tym że USA stać na pomaganie Ukrainie, Izraelowi i jeszcze kilku innym państwom mogliby pomóc. Ukraina walczy z drugą armią świata, a Izrael z amatorami. Tylko że ta druga armia świata rozkminia dlaczego w trzydniowej operacji specjalnej będą mieli trzecią zimę. Więc tutaj nawet San Marino byłoby w stanie wspomóc Ukrainę, zbankrutowaliby, ale daliby radę było nie było PKB prawie 2 miliardy dolarów, konkret armię można już wyposażyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zelalem
+4 / 4

Trzeba pamiętać, że tzw. Palestyna to dwa obszary; strefa Gazy i Zachodni Brzeg. O ile Palestyńczycy z Zachodniego Brzegu są względnie spokojni i rzadko wchodzą w konflikt zbrojny z Izraelem, to strefa Gazy jest w takim konflikcie prawie non-stop. Najpierw Fatah Arafata, potem trochę spokoju za rządów Abbasa. W 2007 w wyniku zamachu stanu władzę przeją Hamas. I od tej pory walki trwają prawie ciągle. Rządy Hamasu wywołały krwawo stłumione protesty Palestyńczyków, którzy masowo uciekali do Zachodniego Brzegu, nie mogąc znieść reżimu Hamasu. Który, wbrew podziałom religijnym pokumał się z szyickim Iranem. To Hamas, któremu nie zależy na własnych obywatelach, cały czas prowokuje, nie licząc się z oczywistym odwetem Izraela.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
+2 / 4

@zelalem Ależ oni właśnie liczą na ten odwet, zwłaszcza na nieuniknione ofiary wśród cywili, którymi będzie można tak medialnie się chwalić przed światem, że jacy oni biedni, z jakimi potworami mają do czynienia. W 1948 była propozycja ONZ dla Palestyny i Izraela. Ale Palestyna stwierdziła wtedy "Je.ać to, ich jest tylko 35%, wyrżniemy ich". Tylko że im te wyżynanie nie pykło i teraz płaczą jacy to oni biedni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Piotrekpiotrek407
0 / 6

Proponuję poczytać jak powstało państwo Izrael, kto sponsorował i czyje ziemię zabrali

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Crollo
+2 / 4

Izrael jest państwem zbrodniczym i z Hamasem są siebie warci. Teraz biedni Żydzi ale jak oni bezprawnie walą rakietami np. w Syrię czy Liban to w mediach i społeczności międzynarodowej cisza. Nie znam drugiego takiego państwa które może walić w terytorium innego kraju rakietami bezkarnie. Do tego nie przestrzegają rezolucji ONZ i sukcesywnie wysiedlają Palestyńczyków z zachodniego brzegu chociaż nie mają do tego absolutnie prawa i Palestyńczycy w Izraelu wbrew jakimkolwiek prawom międzynarodowym traktuje są traktowani jak obywatele 2 kategorii i za te same przewinienia Palestyńczykom grożą znacznie większe kary

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SzamanSlonca
+1 / 1

A ja mam ich gdzieś.
Od dziesięcioleci się tłuką między sobą więc niech się tłuką dalej.
Ani jedni ani drudzy nie szanują innych narodów i religii i chętnie opanowali by cały świat gdyby im się udało.
To są ludy semickie więc jeśli sami się nie potrafią porozumieć to niech się wyniszczają wzajemnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jasiokoz
+1 / 1

Wszyscy się tu kłócą kto był pierwszy na tych terenach, i ma prawo tam mieszkać!!!
"Głupich nie sieją"
Na tych terenach mają prawo mieszkać ludzie.
Kto uważa że wojna się skończy, gdy zginie ostatni żyd, człowiekiem nie jest.
Powyższe twierdzenie to słowa ekstremistów Hamas (Islamistów którym bliżej do Arabów, niż Palestyńczyków.
Wielu podpiera się Historią, więc historyczna geneza walk w XX i XXI wieku, to starcie interesów Rosji dawniej ZSRR z zachodnimi wartościami. Obecny atak więc jest wypadkową wojny prowadzonej przez Rosję. Prawdopodobnie Izrael przekazał coś Ukraińcom, więc przekaz jest prosty!
Brońcie własnego podwórka!!!
W latach 1946-1948 Brytyjczycy pomagali Arabom, a ZSRR Żydom. W latach sześćdziesiątych, gdy wpływy ruskich w Izraelu spadły prawie do zera, Rosjanom udało się dogadać z Arabami.
Od tej pory cały Rosyjski(przestarzały już) sprzęt lądował w krajach arabskich. Pech chciał że kryzys naftowy, dał więcej pieniędzy Arabom niż Ruskim, i nie wykończył USA. Od tej pory stać ARABÓW na nowocześniejszą broń, ale wpływy Rosji w regionie są ogromne!
Nie mylić więc proszę Palestyńczyków z islamskimi fundamentalistami z Hamas, bo to mentalnie Arabowie!
Właśnie oni przyszli na te tereny, "niosą pokój na ustach" (żeby ci mniej kumaci zrozumieli, to żart), i hasła że inni niż oni nie mają prawa do życia.
Kto więc jest najeźdźcą?!!!
Arabowie (arab. ‏عرب‎ ’Arab, w pierwotnym znaczeniu: „koczownik”) – grupa ludów pochodzenia semickiego zamieszkująca od czasów starożytnych Półwysep Arabski. Arabowie to ludzie biali. W Afryce można też spotkać zarabizowanych Chamitów o negroidalnym wyglądzie.

Pierwsze wzmianki o Arabach pojawiają się w Biblii już ok. 1000 r. p.n.e., a w kronikach asyryjskich ok. VII wieku p.n.e. – przez ok. 1600 lat zamieszkiwali głównie rejon Półwyspu Arabskiego, aby w VII wieku n.e. rozpocząć ekspansję i zmieszać się z ludnością mieszkającą na zajętych przez nich terenach, która uległa w znacznej części arabizacji. Najczęstszym wyznaniem wśród Arabów jest islam sunnicki, ale jest również wielu szyitów (głównie w Iranie, Jemenie, Syrii i Libanie) oraz chrześcijan (głównie w Libanie, Syrii i Egipcie).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C csnrdi
-2 / 4

ktoś jeszcze się orientuje jak często pokój miłujący Izraelici dokonują nalotów na tereny sąsiednich państw?

lotnictwem wojskowym.. w barwach Izraela.. od lat.. i nie nazywa się tego wojną z Syrią czy Libanem?

ktoś pamięta czasy kiedy wprowadzili do użytku czołgi Merkava 3 i sprawdzili je bojowo w roli burzącej na libańskich osiedlach mieszkalnych? zamieszkałych osiedlach mieszkalnych ?

i nie zaczynajmy nawet ze strefą Gazy i Palestyńczykami

tak, Arabowie mają miliony powodów aby kochać Izraelitów ale zamiast tego ci niewdzięcznicy wolą im zasadzić ostrzał z RPG-7 i moździerzy, co Izrael klasyfikuje jako "atak rakietowy.."

natomiast ostrzeliwanie bazaru pełnego ludzi w dzień targowy rakietami niekierowanymi przez Izraelski śmigłowce to walka z terroryzmem, tak uważa Izrael

owszem, na 70+ zabitych trafili jednego z listy terrorystów ale STWORZYLI kolejnych 10 żądnych odwetu po stracie bliskich

Odpowiedz Komentuj obrazkiem