Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
E Erecer
+16 / 28

Tylko, że oni myślą, że to my zachód jesteśmy problemem. Tylko mi nie pasuje tutaj, jedna rzecz. Dlaczego mieszkają i pracują w zgniły zachodzie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+2 / 20

@Erecer
Pewnie dlatego, że na ich terenie nielegalni imigranci utorzyli obóz koncentracyjny, w którym są eksterminowni ich pobratyńcy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2023 o 18:22

avatar perskieoko
+19 / 25

To może wszystkich emigrantów którzy ciepło mówią o kraju swojego pochodzenia, odesłać do tych krajów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+29 / 41

A Na Gazę można popatrzeć też jak na obóz, w którym zamknięci są Palestyńczycy. Więc wiele osób zauważa, że Żydzi przejęli część sposobów postępowania od swoich prześladowców sprzed 80 lat.

Nie jestem ani przeciw jednym, ani drugim. Życzę, żeby się jakoś trwale pogodzili, może częściowo zasymilowali.

Po prostu dwa obce dla siebie kulturowo narody chcą żyć na tym samym terenie. W tym problem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2023 o 14:18

avatar Pierdzideuko
+2 / 8

20% obywateli Izraela to Palestyńczycy którzy normalnie funkcjonują mają swoje partie itd. enklawy autonomii (przy czym Gaza oderwała się od antonomi i funkcjonuje pod autorytarnym zarządem Hamas) nie potrafią się ogarnąć bo ciągle chcą walczyć z Izraelem. W Izraelu strach i nienawiść też się dobrze politycznie sprzedają. Więc nie jest tak że się nie da. Politycy z obu stron zdobywają władzę dzięki nienawiści - to opinia Palestyńczyka z którym rozmawiałem w Jerozolimie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiunio1234
+4 / 10

@koszmarek66 Najpierw załączona mapka do rozważenia, a potem mój komentarz do przeczytania.
https://www.kompas.travel.pl/wp-content/uploads/2016/03/jews_stealing_palestine.png
Problem w tym, czego nie rozumie najwyraźniej autor demota, że państwo izrael miało zupełnie inaczej wyglądać po wojnie i zostało sztucznie stworzone na terenie Palestyny. Wyszło nieco inaczej, niż miało, a dodatkowo przez lata Palestyńczykom zagarniano kolejne skrawki ziemi. Nie dziwię się, że walczą o swoje. Ciekaw jestem jak byście się zapatrywali na to, żeby nagle z Polski wykroić spory kawałek dla np. Erytrejczyków, którzy są nam zupełnie obcy kulturowo i etnicznie, a potem ci sami Erytrejczycy by terrorem zagarniali kolejne miasta i wsie, być może i Twój, autorze demota, dom... A właśnie to Palestyńczykom robią izraelici. Nie wiem czemu świat pozwala na to, co tam się dzieje. Choć w zasadzie wiem, bo obecnie "żymianie" siedzą w wielu bardzo wpływowych instytucjach, a do tego wszechobecna poprawność polityczna obecnie nie pozwala powiedzieć czegokolwiek złego na tę nację, by nie dostać łatki "antysemity".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 października 2023 o 11:05

avatar PMY
+1 / 3

@misiunio1234 Sami są sobie winni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+1 / 1

@misiunio1234 Problem w tym że to jest konflikt który sięga czasów daleko przed 1946r. Bardziej bym to porównał do czasów kiedy mieliśmy Krzyżaków na swoich terenach. Nie mniej jednak tak jak napisał @koszmarek66 są to dwa narody chcące mieszkać na jednym terytorium.
Obie strony mają swoje na sumieniu i nie powinniśmy się jako Polska mieszać w ten konflikt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
-1 / 1

@misiunio1234 Z Erytrejczykami nie pasuje. Mogłeś poszukać podobieństw Prusowie - Państwo Krzyżackie. Z tym, że Palestyńczycy pełnią rolę Krzyżaków bo pojawili się na tym samym terenie dużo później jako kultura muzułmańska.

Żydzi są pragmatykami bez skrupułów, Palestyńczycy przypominają bardziej Polaków (Bóg, honor, ojczyzna, najlepsza kawaleria świata).

Tak czy siak trochę głupio kłócić się teraz kto ma większe prawa do terytorium: ci z 5 tys. lat kultury czy ci z 1,5 tys. Doświadczenia europejskie wskazują, że najlepiej jest wygaszać antagonizmy i otwierać granice. Wspólne biznesy i rodziny mieszane wspaniale niwelują nacjonalizmy i fundamentalizmy religijne czyli w efekcie - wojny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar samodzielny68
0 / 10

Zgodne z islamską tradycją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adrin85
+4 / 42

Israel to wymyslony w 1947r twór ktory zostal wymyslony przez Anglikow I zlokalizowany na ziemi Palestynskiej . Israel or dziesiatek lat dokonuje zbrodni na Palestynie nieomal zpychajac ja do morza . W 100% im sie nalezy to co inch teraz spotyka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GramDaniel
+5 / 15

@Adrin85 W sumie nie wiem za co dostajesz minusy, bo masz trochę racje, Izrael faktycznie traktuje Palestyńczyków w ten sposób, że przychodzą na myśl Niemcy podczas 2 wojny światowej, zajmowanie wiosek i wypychanie z nich Palestyńczyków, nielegalne osadnictwo, rządy Netanjahu, to co się regularnie odwala z meczetem Al-aksa, a więc tak Hamas może nie powinien atakować ludności cywilnej(choć w sumie, jeśli każdy ma przeszkolenie wojskowe to czy ktoś jest cywilem?), zwłaszcza tej na tym festiwalu na którym było wielu cudzoziemców, ale nie bez powodu mają poparcie Palestyńczyków i Izraelowi się nie obrywa za niewinność.

Ogólnie polecam kanał "Szewko czyli na Wschód od Bliskiego Wschodu", bo można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o którech wcześniej się nie wiedziało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2023 o 19:53

L lameria
-2 / 18

@Adrin85 Stany Zjednoczone Ameryki Północnej i każde państwo w Ameryce Północnej i Południowej to wymyślone twory. W Zasadzie Polska to też taki wymyślony w 1918 roku twór. Co do Izraela i Palestyny w 1947 roku była propozycja robicie dwa państwa. Izrael powiedział OK. Palestyna powiedziała "Je.ać to, ich jest tylko 35%, wyrżniemy ich". Tylko że to wyrżnięcie im nie pykło i teraz płaczą jacy to oni biedni są. Co do strefy Gazy to przez kilkadziesiąt lat rządzili się tam Egipcjanie po pierwszej wojnie państw arabskich z Izraelem. https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_Gazy#Historia_najnowsza

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GramDaniel
+7 / 11

@lameria Jakby się tak nad tym głębiej zastanowić to każde państwo jest wymyślone, bo to po prostu zbieranina obcych ludzi która mieszka na pewnym określonym terenie i się dogadała że od teraz stanowi wspólnotę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2023 o 19:54

L lameria
+1 / 5

@GramDaniel Jesteśmy jednym gatunkiem zamieszkującym jedną tą samą planetę. O tym należy pamiętać, nie o państwach, krajach, nienawiści, wydarzeniach sprzed X lat (jakkolwiek krwawe i bolesne by nie były). Mamy tylko jedno zadanie przetrwać. I jak na razie idzie nam to problemami, które sami stwarzamy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2023 o 19:59

M MG02
+7 / 9

@lameria
No i masz rację. Osadnicy z europy przyjechali do ameryki i założyli tam swoje państwo. Niestety tamte tereny były zamieszkałe, wiec owi osadnicy skupili się na początku na eksterminacji rdzennych mieszkańców. Dokladnie to samo z loklanymi mieszkańcami robią teraz osadnicy, którzy przybyli w w ostatnim 100 leciu do Palestyny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
-5 / 9

@MG02 Niby tak, tylko że na to miejsce osadnicy przyjeżdżali non stop od czasów neandertalczyków. I to właśnie neandertalczycy są pierwszymi osadnikami, których szczątki można tam znaleźć. Na naszych ziemiach w Polsce byli Homo erectus, neandertalczycy, później my Homo sapiens, kultury łużyckie, Goci, Prusowie, Słowianie, żydzi, Niemcy, Rosjanie Austro-Węgry. To że wcześniej byli tam Palestyńczycy, nie daje im żadnych praw do ataków terrorystycznych bo tak chcą. W 1947 złożono Palestynie i Izraelowi propozycję, zróbcie sobie po państwie. I Palestyna wtedy stwierdziła, że nie, bo żydów jest tylko 35% więc ich wyrżniemy. No i nie pykło, a teraz płaczą, jacy oni biedni.
Nazywanie Palestyńczyków rdzenną ludnością świadczy o ignorancji. Arabowie przybyli na te tereny dopiero w VII wieku, kiedy to muzułmanie zaczęli swą misję "nawracania", zajmując tereny będące Cesarstwem Wschodniorzymskim zamieszkałych przez obywateli Bizancjum:P I przez dobre kilkaset lat współżyli w miarę pokojowo z żydami i chrześcijanami zamieszkującymi te tereny, prowadząc wspólne interesy. W czasach epoki brązu żyli tam Fenicjanie, więc może założyć państwo Republika Fenicka i będzie pozamiatane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+9 / 11

@lameria
Tak w 1947 roku złożono propozycję żeby z 54% powierzchni obszaru palestyny urządzić państwo izrael storzone przez 35% populacji tego regionu. A wiesz czemu było ich w 1947 roku 35%? Bo na początku wieku zaczeli prowadzić masowe osadnictow na tych terenach. Przed nielegalnym osadnictwem żydów na terenach palestyny, które rozpoczeło się około 1880 roku ich polulacja wyniła zaledwie 10%. A czemu ich było tylko tyle? Bo kraj, za którego kontyuację uważają się teraz obywatele izraela upadł na początku Xwieku. Częśc ludzi emigrowała, a ludnośc, która tam został albo przeszła na islam, albo na karolicyzm albo pozostali przy swoim orginalnym wyznaniu. Przez wieki te ziemie przechodziły z pod panowania jednego imperium pod panowanien innego. Do momentu, aż gdzieś około 1920 roku na te tereny z europy zaczeli sprowadzać się osadnicy twierdzący, że są potomkamo ludzi, którzy 900lat temu mieszkali na tamtych terenach. Zaczeli oni przejmować kolejne ziemie i pola uprawne od lokalnycj mieszkańców. W zasadzie od tego momentu trwa tam nieprzerwanje wojna między tymi którzy mieszkali tam przez ostatnie dwadziescia kilka wieków, a tymi którzy przyjechali niewiadomo skąd i twierdzą, że to jest ich bo ich przodkowie przed 11wiekami się stamtąd wyprowadzili szukając lepszego życia. Nie jest prawdą, że palestyńczycy zaczeli przenosić się na tamte tereny w VII wieku. W VII wieku zaczeli sprowadzać się na tamte tereny arabowie. Obecni palestyńczycy ro mieszanka ludności która ukształtowała się tam przez jakieś XX wieków. Tak ciekawostka, jest też spora grupa chrześcijan mieszkająca w palestynie. Tak więc eybacz, ale jak dla mnie społeczność która kształtowała się naturalnie na tamtych terenach od wieków ma większe prawo do danej ziemi niż imigranci twierdzący, że 1.100lat temu ich przodkowie mieli na tamtych terenach swje królestwo. 1.100 lst to są ok 44 pokolenia. Czyli obecni obywatele izreala twordzą, że to ich ziemia bo ich praprapraprapra... (i tak w sumie 44 razy) wypasał tam owce. Przez taką kolonizację z 10% populacji żydowskiej w 1890 roku na tamtych terenach zrobiło się ich około 75% w 2023. Tym czasem rodzima ludność mieszka w ogrodzonych murami gettach, a imigranci przejeli wszytskie pola uprawne i źródła wody pitnej. Jeszcze przed tymi zamachami żydzi ustlili kontyngent wody pitnej przpyadający dla palestyńczyków. W porównaniu z mieszkancami zreala palestyńczycy dostają tylko niewielki procent wody, pomimo tego, że jej złoza są ulokowane pod teretrium teoretycznje nalezącym do palestyńczyków.

Nie bronie hamasu. Bo to jest organizacja terrorystyczna, ale dokładnke taki sam terroryzm stosuje izreale wobec palestyńczyków, roszczac sobie grubo naciągane prawo do tamtych ternów. Powoli ich eksterminują stosując bardzo podobne metody jakie stosowali wobec żydów niemcy. Jeśli izrael wysadza w powietrze cały wielopientrwoy blok pełny cywilów tylko po ton żeby dopaśc jednego terorystę to niech się nie dziwi, że ludzi decydują sie na walkę wiedząc, że nie mają najmniejszy szans. Tak pewnie mniej więcej wygładało powstanie w gettcie warszawakim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3krop
+3 / 5

@MG02
Jeden z niewielu komentarzy na poziomie (z którym zgadzam się w 100%) pod niestety tragicznymi wydarzeniami które się dzieją. Od siebie dodam tylko, że izraelici roszczą sobie prawo do tego terenu ze względu na państwo (królestwo) Dawida które obejmowało te tereny. Problem polega na tym, że występuje jedynie w Starym Testamencie (historycy i archeologowie nie potwierdzili istnienia takiego państwa). Niestety praktycznie żadne media nie podnoszą i nie przedstawiają początków konfliktu, a obwiniają jedynie jedną stronę. Dodatkowo żadne państwo i organizacja nie próbują nawet rozwiązać tego konfliktu, a zwłaszcza wielka Brytania, USA i ONZ które swoimi działaniami doprowadziły do tego co się dzieje na tych terenach. Polecam zapoznać się z raportami Amnesty International w sprawie Palestyny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 października 2023 o 4:35

M MG02
+4 / 4

@3krop
Dzięki. Jeśli mam być brutalnie szczery, to nie widzę najmniejszej różnicy między tym co się teraz dzieje w strefie gazy, a powstaniem w gettcie warszawskim. Wyznaczyli niewielki obszar ziemi, przesedlili na jego teren ludzi która od wieków mieszkała na tamtych terenach, odgrodzil to murem, odcieli dostęp prądu, kontrolują dostawy jedzenia i wody. Zdesperowani ludzie postawili się zbrojnie wiedząc, że nie mają najmniejszej szansy na przeżycie. W zamian za to żydzi równają z ziemią całą strefę gazy nie patrząc czy ludzie, którzy giną od icha taków mają w ręce karabin, czy dziecko. Rozwiązują "problem palestański".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
-2 / 4

@MG02 "Powoli ich eksterminują stosując bardzo podobne metody jakie stosowali wobec żydów niemcy. Jeśli izrael wysadza w powietrze cały wielopientrwoy blok pełny cywilów tylko po ton żeby dopaśc jednego terorystę to niech się nie dziwi, że ludzi decydują sie na walkę wiedząc, że nie mają najmniejszy szans. Tak pewnie mniej więcej wygładało powstanie w getcie warszawskim."
Powstanie w getcie warszawskim nie wyglądało tak jak piszesz. Po pierwsze żydzi w powstaniu w getcie warszawskim nie atakowali cywili niemieckich, nie strzelali losowo w powietrze licząc że trafią jakiegoś losowego Niemca. Co więcej uczestnicy powstania w getcie warszawskim atakowali tylko i wyłącznie Niemców i osoby z Niemcami współpracujące. Palestyńczycy z pełną świadomością i premedytacją atakują cywili bez rozróżniania czy to obywatele Izraela, czy obcokrajowcy. Ci sami Palestyńczycy później chowają się między cywilami. Powstańcy w getcie warszawskim nie chowali się walczyli, żeby zginąć jak ludzie, a nie jak bydło na rzeź. Niemcy natomiast mordowali wszystkich jak leci i bojowników i cywili, dzieci, kobiety, wszystkich jak leci. Izraelczycy wysadzają ten szpital dopiero jak wiedzą że w środku siedzi chociaż jeden terrorysta. Jeżeli siedzą same baby i dzieci, szpitala nikt nie rusza. Tak że jedyne podobieństwo między powstaniem w getcie warszawskim a Hamasem jest jedynie takie że Hamas stosuje metody Niemców.
To co opisujesz wypisz wymaluj można zastosować do Polski, 123 lat rozbiorów ludność rusyfikowana i germanizowana, przechodzenie z katolicyzmu na prawosławie i protestantyzm i inne analogie. Co do Strefy Gazy pretensje proszę mieć do Egiptu, to on od czasów pierwszej wojny arabsko izraelskiej zawiadywał przez kilkadziesiąt lat Strefą Gazy głęboko w odwłoku mając problemy Palestyńczyków.
P.S. Dochodzenie i ustalanie kto ma prawo a kto nie ma prawa nazywać tamte tereny swoją ojczyzną jest totalną głupotą. Przez te tereny przewaliła się taka masa ludów, kultur i cywilizacji, że równie dobrze można mówić że Polska to państwo Gotów bo kultura wielbarska sobie tam siedziała więc oddajmy Polskę Norwegom, Austriakom czy tam innym spadkobiercom Gotów. W tego typu ustaleniach patrzymy na oficjalne ostatnie ustalenia i umowy międzynarodowe i uznanie danego państwa przez ONZ, a nie chciejstwo i dane historyczne. I dopóki ONZ tego nie zmieni Palestyńczycy mają to co mają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 października 2023 o 15:14

M MG02
+3 / 3

@lameria
Ja i tak stoje w przekonaniu, że izraelska armia zachwowuje się tak samo jak niemcy podczas II wojny światowej. Ofiary z II wojny stały się katami i jedyna róznica polega na tym, że wtedy cały cywilizowany świat popierał ofiary zbrodni nazistowskich a teraz stoi za ich oprawcami palestyńczyków. Izrael został zaatakowany przez hamas i hezbollach, a nie przez naród palestyński. Tym czasem izraelici nie patrzą czy w odpowiedzi giną cywile czy terroryści. Dla żydów życie palestyńczyków się nie liczy tak wiec nie ma znaczenia czy w bombardowaniu zginie kobieta z dzieckiem, czy terrorysta z bronią. Dokładnie tak samo jest im to obojętne jak obijętne jest to dla terrorystów z hamasu. Dlatego uważam izrael za państwo terrorystyczne. Stąd też moje porównanie do powstania w gettcie warszawskim. Palestyńczykom ze strefy gazy jest w sumienobojętne, czy zginą jako cywile pod gruzami własnego domu, czy raczej z bronią w ręku próbując zabić chociaż jednego okupanta. Hamas cały czas będzie miał nowych członków, którzy będą chcieli przed śmiercią pomścić życie przynajmniej jednej osoby ze swojej rodziny.
Taka sytuacja będzie trwała opóki, żydzi ich nie wytną do pnia, albo wreszcie ONZ spełni błagania cywilów palestyńskich o obecność sił międzynarodowych i przestrzeganie prawa międzynarodowego. Ja się bardziej obawiam, że to gówno rozleje się po całym swiecie. Zaraz do wojny przystąpi Iran, stany zjednodczone już się zaangażowały w ten konfliktn tak wiec tylko czekać na kolejny 9 wrześlnia. Turcja pewnie opowie się po stronie arabów i mamy wojnę wewnątrz nato, na którą tylko czekają chiny i rosja. Chyba, że ktoś znajdzie sposób żeby przerwć to szaleństwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 października 2023 o 16:51

L lameria
0 / 2

@MG02 "Ja i tak stoje w przekonaniu, że izraelska armia zachwowuje się tak samo jak niemcy podczas II wojny światowej. Ofiary z II wojny stały się katami i jedyna róznica polega na tym, że wtedy cały cywilizowany świat popierał ofiary zbrodni nazistowskich a teraz stoi za ich oprawcami palestyńczyków."
Więc według Ciebie Niemcy to wieczni kaci z 2 wojny światowej, amerykanie to wieczni zbrodniarze nuklearni, Japończycy to wieczni mordercy chińczyków, Polacy to wieczne ofiary okupacji itd. itp. Zauważ delikatną różnicę, żydzi w czasie 2WŚ byli ofiarami zbrodniczego reżimu, który na drodze zbrojnej podbił Europę. Konflikt Izrael i Palestyna po pierwsze jest lokalny, po drugie Palestyńczycy od samego początku mieli w du.pie ustalenia ONZ i od początku chcieli i wyżynali żydów, wraz z sąsiednimi arabskimi państwami. Ponadto burdel w Strefie Gazy jest skutkiem wieloletniej okupacji Strefy Gazy przez Egipt, który w du.pie miał Palestyńczyków prowadząc tam bandyckie reguły reguły. Nijak się ma to do 2WŚ. Turcja napadnie Izrael i NATO będzie musiało walczyć. Takie teksty były już o Iraku w latach 90'tych. Żadne arabskie państwo nie będzie ryzykowało dla bandy amatorów z Hamasu. Owszem, zasponsorują, przeszkolą, wyposażą, wyrażą oburzenie, poparcie, ale nawet tureckie władze, nie są aż tak durne by ładować się w konflikt licząc że NATO się w końcu przyłączy żeby spacyfikować Izrael. w NATO to USA trzyma wszystkich za mordy i wszystkich ochrania i to USA ma najwięcej do powiedzenia, było nie było USA generuje 25% całkowitego PKB generowanego przez cały świat. Chiny 18% Unia Europejska 16% i te Twoje superimperium tureckie 0,9% (Polska około 0,6%, Rosja 2,2%)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 października 2023 o 19:39

M MG02
0 / 0

@lameria
Gdzie napisałem że niemcy to wieczni kaci? Niemcy byli(!) katami w drugiej połowie XX wieku. Teraz już nie są. Nie bardzo rozumiem o co ci z tym chodzi. Napisałem, że żydzi nauczyli się od swoich niemieckich katów ( ktorymi już nie są!) jak ekterminować cały naród i wykorzystują dokładnie te same metody co do eksterminacji ludnosci która przez wieki zamieszkiwała tereny uważane przez żydów za ich. Brakuje tylko obozów śmierci, chociaż właśnie w taki zamieniają getto w strefie gazy.
"Zauważ delikatną różnicę, żydzi w czasie 2WŚ byli ofiarami zbrodniczego reżimu, który na drodze zbrojnej podbił Europę." To jedno zdanie zawiera dokładnie to samo co powiedziałem. Zamień słowo "żydzi" na słowo "palestyńczycy", "2WŚ" na żydowskie "Jiszuw", a słowo europa na "palestyna". Analogia aż bije po oczach.

Wcale nie pisze też, że turcja to jakieś super mocarstwo i jak przyłączy się do obrony palestyny to NATO zaatakuje izrael. Bardziej że izrael zaatakuje turcję i w efekcie turcja będzie walczyć z usa. Może ich PKB jest bardzo niskie, ale jakby nie patrzyć turcja do druga siła militar a w NATO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
-1 / 3

@MG02 Problem z Twoim rozumowaniem polega na małym detalu. Wszystkie działania Izraela w stosunku do Hamasu opierają się zawsze według pewnego schematu. Najpierw Hamas dokonuje ataku na cywili i dopiero wtedy Izrael spuszcza wpier.ol Hamasowi. Natomiast Hamas, Palestyńczycy i Ty próbujecie wmówić całemu światu, że Palestyńczycy z Hamasem siedzą sobie grzecznie w domu, na koncercie i nagle z nieba spadają izraelskie bomby, rakiety, izraelscy komandosi, zabijają i gwałcą biednych Palestyńczyków. I biedny Hamas zmuszony jest wtedy podjąć pewne działania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@lameria
To nie jest problme w moim rozumowaniu, tylko problem w tym, że ataki hamasu są bardzo szumne i medialnie nagłośnionen, a eksterminacja palestyńczyków przez izrael jest powolna, systematyczna i przechodzi przez niezuważona przez opinię publiczną. Powtorzę to co napisałem: wojnę z izrealem prowadzi organizacja terrorystyczna hamas, który jest a nie naród palestyński. Tym czasem dla żydów obojętne jest czy ginie cywil czy terrorysta. Moim zdaniem to izreal jest odpowiedzialny za powstanie hamasu. Takie jest dokładnienmoje zdanie, bo jak palestyńsy cywile siedzą sobie spokojnie w domu, albo w szkole albo uprawiają skrawek ziemi który im jeszcze pozostał to przyjeżdza izraelski okupat i zakręcam i dostępd do wody, wyburza szkolę, wyburza dom, przegania ich poraz kolejny w inne miejsce o na tym terenie buduje swoje osiedla. Żeby nie być gołosłowny przytoczę Ci kilka arykułów:

https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-onz-izrael-wyburza-coraz-wiecej-palestynskich-domow,nId,2251370#crp_state=1

https://tvn24.pl/swiat/izrael-rzad-zatwierdzil-budowe-5700-mieszkan-dla-zydowskich-osadnikow-na-zachodnim-brzegu-jordanu-7192296

https://www.amnesty.org.pl/izrael-przykr%C4%99ca-kurek-z-wod%C4%85-palesty%C5%84czykom/

https://salamlab.pl/pl/sily-izraela-zrownaly-z-ziemia-palestynska-podstawowke/

https://www-nrc-no.translate.goog/news/2023/august/west-bank-entire-palestinian-communities-disappeared-due-to-israeli-settler-violence/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adrin85
0 / 0

@lameria Polska w 1918 odzyskala niepodległosc a nie została wymyślona . A jaki Kraj wcześniej lezał na terenie dzisiejszych Stanów Zjednoczonych? Czy Jakie to kraje zostały zastapione dzisiejszymi w Ameryce Poludniowej.?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
0 / 0

@Adrin85 Więc jak widzisz Stany Zjednoczone i wszystkie kraje w obydwu Amerykach zostały wymyślone. Imperium Azteków i Inków były pełnoprawnymi państwami tak przy okazji. Królestwo Izraela też kiedyś istniało. Więc Twój argument jest inwalidą.
Po za tym sam sobie zaprzeczasz. Skoro państwo Izrael zostało wymyślone w 1948 przez ONZ, to Palestyna została wtedy tak samo wymyślona, bo nigdy nie istniało żadne formalne państwo o nazwie Palestyna. Jeżeli będziesz upierał się, że przecież kraina Palestyna istniała to równie dobrze używając takiego argumentu Mazury też są państwem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+6 / 10

W sumie nie dziwię się im. Jak Rosja po tyłku dostaje to pewnie Ukraińcy też się cieszą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RosomakPL
+1 / 5

Niezależnie od sytuacji, narodowości czy wyznania idioci pojawiają się zawsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+1 / 5

Z taką ciemną karnacją to szybko by poznał miłość "ludzi ze sfastykami".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trolik1
-1 / 3

@mudia i różnicę między Gazą, a gazem 8)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Nidwer
-4 / 6

jeśli mam być szczery nie pałam jakąś wielka miłością do Żydów i do twego co robią ,,u siebie,, wojujących w imię Allacha Arabów też szczególnie nie lubię. Więc dla typowo myślącego Polaka to taka 2 Ukraina (walczą ze sobą 2 narody nam nie koniecznie miłe sercu). PS. Nie dla mnie oczywiście bo Ukraińcy mają moje 100 % poparcie i tylko im kibicuję w ich konflikcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar U99
-5 / 7

Samolotami. Wyładowywać w locie. Na spadochronach można oszczędzić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pan_grajek92
+4 / 12

A gdzie był świat gdy Izrael zajmował ziemie Palestyny? Teraz nagle zrobiło się głośno

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Janekzbelgii
+6 / 10

Jak Wam ktoś na siłę zainstaluje na podwórku rodzinę która będzie się rozrastać. Robić co chce i jeszcze Wam na złość to inaczej będziecie rozmawiać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sawes82
-2 / 4

@Janekzbelgii Czyli będę miał prawo ich zgwałcić i zarżnąć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FanFiction
0 / 2

@sawes82
Skoro oni zamkną cię w twojej piwnicy i będą dawać 2 posiłek dziennie to zanim umrzesz może będziesz chciał zabrać kogoś z nich że sobą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Janekzbelgii
-1 / 1

@sawes82 A kogo zainstalowali w Palestynie ? To ich gwałć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KudlatyRyj
+3 / 7

A dlaczego mają nie wspierać? Zachód zabrał po II wojnie światowej część ziemi Palestyny i dał Żydom ot tak. Z pogwałceniem wszystkich zasad międzynarodowych. Czemu im nie oddali np. Irlandii albo Danii?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Crollo
+6 / 6

Ogólnie to Palestyńczycy w większej części są potomkami tych Izraelitów którzy mieli tam swoje królestwo 2 tysiące lat temu. Oni są tymi którzy zostali a po podboju arabskim w większości przeszli na islam. Ci którzy teraz się uważają za tych prawdziwych Żydów są potomkami uciekinierów którzy opuścili Izrael tysiąc lat temu a powracać zaczęli pod koniec XIX wieku i na początku XX. Dlatego to jest śmieszne, że oni uważają, że to ich ziemia bo co, zachowali wyznanie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C C1VenomMX321
+5 / 5

Ukraińców, którzy wspierają swoich też proponujesz odesłać na Ukrainę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem