@JazOOn . To pokazuje poziom wkruwienia społeczeństwa na łajdaków ze Zje**nej Prawicy i determinacji w dążeniu do zmiany. W normalnych okolicznościach takiej frekwencji by nie było. Słusznie porównywano obecne wybory do tych z 1989 roku, bo znów chodziło o wyrwanie Polski z łapsk komunistów i zwrot ku normalności.
@otawa
Mam lokal wyborczy naprzeciw okna. Cały dzień czekałem na mniejszą kolejkę, a i tak czekałem ponad godzinę by w...tą sektę. Nie pamiętam, żeby takie tłumy były jak dziś.
@otawa i to jest kolejne klamatwo w której ludzie uwierzyli względem pisu. Tzn, ze oni są partią prawicową. Nie mieliśmy jeszcze nawet jednego prawicowego rządu odkąd "obalono" komunę.
@otawa
Taka frekwencja powinna być przy każdych wyborach. Dramatem jest, że ludziom się nie chce, bo twierdzą, że nie maja na kogo, a tak naprawdę to mają to w ....e.
@lenazk Skąd ty mozesz wiedzieć dzbanie czy maja to w dupie, czy nie? Naprawdę nie było na kogo głosować, pis, po, konfa i jakieś nonamy z gunwoprogramikami.
@otawa i bardzo kurła dobrze, oni tak szczuli kłamstwa, bez szumienia, bez wstydu, bez honoru, robili wroga z każdego kogo się dało, uciszali obietnicami które miały zupełnie inny cel, jak widzieli biednego w kącie, to obiecali ze pomogą, wiec zaprali nie tylko biednemu to jeszcze uciekli, naszym dobre dla ich dobra, każdy kto to widział poczuł to jak ten który tym oberwał, skończyło się to reakcja łańcuchową, a ta reakcja łańcuchową skończyła się niczym trzask bata elektrycznego która dotknęła ich dupska wypełnionego naszymi wysiłkami, pełny potu, krwi, łez
@VitaCarnis
Były memy, że wybory to nie wybór partnera idealnego, nie załapałeś?
Czasami trudno jest dokonywac wyboru, ale skoro ma się prawa, to ma się i obowiązki.
P.S. jestem zapewne dużo starsza od ciebie, więc nie jesteśmy na per "dzbanie". I właśnie te zalosne teksty : "nie mam na kogo głosować" słyszałam od wielu lat od ludzi, którzy mają gdzieś sprawy ważne, tylko im się zapala, jak cos bezpośrednio ich zaczyna dotyczyć.
@DexterHollandRulez nie, nie tylko. Ale jakiekolwiek poglądy czy to gospodarcze czy światopoglądowe ktore OGRANICZAJĄ wolność obywatela NIE SĄ prawicowe.
@rygl Ty ruski kiepie z dworcowego pisuaru!
Słowo "Polaków" w Polsce ZAWSZE piszemy z wielkiej litery!
Chyba, że ci chodzi o "pisowskie polactwo" wypasione na krwi całych pokoleń, które będą spłacać długi po nie-rządzie.
Niby dobrze, bo nie mają większości (200 + ewentualnie 12), ale przeraża mnie fakt, że wygrali.
Swoją drogą tak historycznie patrząc, to jest szansa, że w tej kadencji będzie normalnie i jednak pora na opozycję? Bo niby wygrali, ale nie dobiorą sobie nikogo,kto im da większość.
@Cammax, no nie będzie całkiem normalnie, bo nawet jeśli będzie rząd z opozycji, to PiS ma prezydenta, TK, sądy i prokuraturę (Ziobro) oraz Glapińskiego w NBP (do bodajże 2018r.). PiS będzie podstawiać nogi i podkładać świnie jak tylko się da, żeby potem głosić, że opozycja nie umie rządzić.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 października 2023 o 21:29
@Cammax wszystko zależy od tego jak poszło w senacie i trzeba pamiętać, że wyniki exit poll na starcie to +-2% niepewności.
Obawiam się jednak, że będzie nijak: stagnacja i dalsza wojna Polsko-Polska. KO+3D+NL nie ma większości kwalifikowanej, aby odrzucać Veta Dudy.
Żadne obietnice wyborcze nie zostaną spełnione przez nikogo. To może być wręcz szkodliwa sytuacja dla kraju.
@Ashera01 młodzież i studenci te ciołki okupowały kolejki długie na 200m w Krakowie o godzinie 20:55. Matoły nie zdążyły zagłosować. Cała kolejka tylko i wyłącznie młodzieży.
@Laviol . Prezydent to najmniejszy problem. On już odlicza dni od końca ostatniej kadencji i nadszedł czas na pytanie co porem: kariera międzynarodowa czy pasiak. Ma czas na częściową przynajmniej rehabilitację, a jako bezkręgowiec jest w stanie dopasować się do nowej sytuacji. Taką mam nadzieję.
@Moim_zdaniem Oczywiście masz rację! To jest gówniane zwycięstwo opozycji, a o pisie nie wspomnę.... będą problemy większe niż jakieś wizy, banasie, błaszczaki ... Za chwilę budżetówka nie będzie miała na wypłaty... prowizoria budżetowe... na końcu nocna zmiana, pewnie już szykują oferty sprzedaży mandatów i przygotowują farby na zmiany barw partyjnych. Taka to demokracja. I co nat wyborcy.... znów muszą czekać 4 lata. Gdy pisałem niedawno, że jesteśmy w czarnej dupie , to niektórzy nie wierzyli . Jak widać , politykom nie zależy na zmianach.
@Ashera01 ja byłam późnym wieczorem, więc wtedy nie było już nikogo w lokalu (oprócz komisji). Ale mieszkam blisko lokalu, więc też widziałam, że szli głównie emeryci i ludzie w średnim wieku, zazwyczaj prosto z kościoła, bo blisko, a im się nie chce jechać/iść drugi raz.
Przeraża mnie to. Niby ci młodzi protestują, narzekają,ale na wybory nie idą. Jeśli już serio nie mają nikogo, kogo poprzeć to mogą nawet jakichś bezpartyjnych kandydatów. Zawsze to lepiej niż nie iść i pozwolić, by emeryci nas przegłosowali.
@Laviol nastepny który wierzy, że prezydent cos zmienia. Kiedy do Was dotrze to, że prezydent w naszym kraju to tylko długopis i nie ma znaczenia z jakiej partii się wywodzi bo MUSI podpisywać WSZYSTKIE ustawy jakie przy mu położy na biurko. Nawet gdyby Trzaskiwski wygrał ostatnie wybory na prezydenta to i tak wszystkie ustawy pisu by podpisywał. Jedynie moze wychodził by na mniejszego debila.
@Wolfi1485 ale nie jest też dobrze, więc chyba jednak ponarzekam. Bo naprawdę przeraża mnie to, że wygrali i nawet jak tej większości nie mają i Konfa nie pomoże (wizerunkowo to lepiej by nawet nie próbowali, bo ani im, ani PISowi to nic nie da), to mogą próbować utworzyć rzad mniejszościowy. W sumie, boję się i cieszę jednocześnie. Bo z jednej strony nie mają tej większości, ale z drugiej mogą mieć ten rząd mniejszościowy. Pytanie tylko,czy będą mieli tyle poparcia? Nie wiem, czego się spodziewać, bo nie pamiętam rządu mniejszościowego. Zawsze te partie/koalicję miały większość.
@Laviol i to mnie przeraża. Boje się też scenariusza, w którym SN widząc, że PIS nie jest w stanie stworzyć rządu mniejszościowego stwierdzi nieważność wyborów, a wtedy będzie jeszcze większą mobilizacja ich elektoratu (w sensie w kolejnych wyborach).
Szkoda, że nie mają tej większości, by najpierw zdePISyfikowac sądy i oba Trybunały, a potem postawić Dudę i resztę przed Trybunałem Stanu.
A TK to się przyda do delegalizacji PIS na podstawie art.13 konstytucji.
@otawa a kiedy do Ciebie dotrze, że ustaw apo powrocie z TK musi zostać podpisana? To, że zostanie wyslana do TK nie znaczy od razu, ze TK uzna ustawę za niezgodną z konstytucją. Suma sumarum prezydent musi podpisać każdą ustawę ktora wyląduje na jego biurku.
@Moim_zdaniem są już jakieś wstępne wyniki z senatu? Bo jakoś mi się nie pojawiają. Do tego do senatu czasem też wchodzą jacyś w miarę niezależni kandydaci, którzy dostali się tam, bo coś dla swojego regionu robili (marzenie, by to dotyczyło wszystkich senatorów...), A nie za to, że zapisali się do największych partii. Więc zależy też, czy oni będą bardziej opozycyjni, czy rządowi,czy może w zależności od swojego zdania na dany temat.
Najbardziej przeraża mnie to, że opozycja niezbyt ma jak zdePISyfikować wszystkie instytucje, rozliczyć i zdelegalizować PIS.
Zastanawia mnie też, jak taki wynik przełoży się na naszą sytuację międzynarodową. Bo niby to, że PIS nie ma tej większości daje jakiś powód do optymizmu, ale to że opozycja też nie ma tej większości i nie ma nic w swoich rękach daje powód do pesymizmu.
@rogeros123 w sumie co w takiej sytuacji, gdy ktoś przyjdzie, stoi w kolejce, ale nie zdąży? Mogą oni zagłosować, czy wypad, bo już po 21? U mnie w domu odkąd pamiętam zawsze szło się bliżej tej "ostatniej chwili" niż godzin południowych, czy nawet porannych i bez problemu zdążyliśmy, ale to jednak wieś. Tu po 16 to w lokalu zazwyczaj jest już tylko komisja i raz na czas przewiną się pojedyncze osoby, które z różnych powodów wcześniej nie poszły.
Ludność miast powinna jednak wiedzieć, że na ostatnią chwilę, to można iść na wsi, bo tu ludzie najczęściej idą zaraz po mszy lub przed.
@Wolfi1485 czyli jest nadzieja, że jednak nie będą rządzić mimo wygranej? Sorki, że zadaje tak durne dla niektórych pytania, ale po prostu nie wiem, jak w praktyce działa taki rząd mniejszościowy, bo chyba nigdy nawet takiego nie mieliśmy, przynajmniej ja nie pamiętam. Mam nadzieję, że im się go nie uda powołać. Jest na to szansa, bo im już nawet Konfederacja nie pomoże. I oby nawet tylko przez wzgląd na wizerunek nie szło z nimi w koalicję. Bo po co? Tylko wizerunków stracą, a PI do tak większości nie będzie mieć.
@Quess, jest jeszcze weto prezydenckie i jeśli Sejm w drodze ponownego uchwalenia ustawy większością 3/5 głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów nie przegłosuje jej ponownie, to ustawa nie przejdzie i nie zostanie podpisana przez prezydenta. Jeśli, więc przyszły Sejm nie będzie w stanie przegłosować weta Dudy, to może im napaskudzić.
@Cammax, no nie wiem czy ponowne wybory nie były lepsze. PiS już nie bardzo ma kogo mobilizować, natomiast jest jeszcze zapas młodych, którzy nie zdążyli zagłosować, bo nie ruszyli się w porę oraz tych, którzy nie głosowali wcale - może by się jednak ruszyli.
@Laviol zawsze jest zagrożenie, że rusza, ale na PIS. Nie wiem już co o tym myśleć. Niezbyt wiem, jak działa taki mniejszościowy rząd i widzę głosy zarówno, że PIS wygrało, jak i że opozycja wygrała.
Powiem tak: jeśli byłaby gwarancja, że te ponowne wybory wygra opozycja,to niech tak się stanie. Jeśli ma wygrać PIS (tak że jednak mieliby mieć ta większość, to już lepiej tak jak jest).
@Cammax, nie jestem pewna, a nie chce mi się już szukać, ale rząd mniejszościowy stworzony przez PiS musiałby dostać votum zaufania od Sejmu, a na to się nie zanosi. Więc niby wybory wstępnie wygrali, ale małe szanse na rządzenie.
@Laviol Nowy rząd Ziobrę wyebie i po problemie. Bruździć może Duda i TK. A sądów PIS tak naprawdę nie miał, ale sam stworzył mechanizmy pozwalające usunąć niepokornych sędziów.
@rogeros123 Jest informacja, że każdy kto przyszedł do godziny 21:00 będzie mógł zagłosować. Czy masz wiadomości o osobach, które nie miały takiej możliwości z powodu zbyt późnego pojawienia się w lokalu?
@Cammax lewica+ bedzie miała ministerstwa i w jakimś stopniu będzie odpowiadać za politykę międzynarodową, łącznie z prezydentem. Nie widziałem żadnych wynikow exit poll do senatu - tam są JOWy i może to być powodem.
Prezydent teraz będzie torpedował wszelkie ustawy - paraliż państwa.
@Cammax Wszyscy widzę zbyt leniwi żeby sprawdzić statystyki zamiast sypać swoimi dowodzikami anegdotycznymi że widzieli dużo starych ludzi więc młodych nie było? 18-29: 69% 30-39: 72%, 40-49: 78,5%, 50-59: 83%, 60+: 67%
Czyli wow, raptem 3% mniej od trzydziestoparolatków, 13% mniej od grupy z najwyższą frekwencją, nie są też grupą o frekwencji najniższej. No rzeczywiście tragedia, no nikogo nie było. A nie, czekaj...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 października 2023 o 1:21
@Quess . Po pierwsze ustawa wysłana do TK może tam ugrzęznąć i nigdy z niego nie wrócić, co faktycznie oznacza jej przepadnięcie. Po drugie może być tak, że Sejm nie zdoła odrzucić weta prezydenta i nie będzie on musiał jej podpisać.
@Laviol obawiam się tylko tego, że jeszcze się coś zmieni (na gorsze), jak podadzą wstępne wyniki. Chociaż o ile mandaty PIS i Konfy nie dadzą tych 231, to oni sobie nikogo nie dobiorą, bo kogo niby?
@PIStozwis dlatego też uważam, że zanim upowszechnione prawa wyborcze, to należało zacząć od edukacji i zmian mentalności ludzkiej. Najpierw te wsie należało ucywilizować, a dopiero potem dawać prawa wyborcze.
Najbardziej przeraża mnie to, że na wsiach mają tak wyprane mózgi, że niby coraz częściej narzekają,że wcale nie jest tak dobrze, jak miało być, ale "przynajmniej Tusk nie rządzi", więc i tak koniec końców głosują na PIS.
@PIStozwis dobrze, młodzi powoli się budzą i są nadzieją, że jeszcze będzie normalnie. Cieszy też, że coraz więcej młodych ma otwarte głowy i nie popiera prawicowych fundamentalizmów. Może jeszcze kiedyś przyjdzie czas, że partie typu PIS nawet nie będą mogły legalnie działać,bo się ich zdelegalizuje za nienawiść. Ale wątpię, czy tego dożyje. Cóż, pozostaje się cieszyć tym, że jednak dożyłam (prawdopodobnie, o ile wyniki aż tak drastycznie się nie zmienią) powrotu normalności.
@Moim_zdaniem byle tylko Lewica nie miał nic związanego z gospodarką. Tam musi iść PO, bo PO zabierze socjal patusom. Lewica nie tylko nie zabierze,ale może podwyższy. Lewicę da się do jakichś kwestii typu państwo-KK. A reszta to już niech się dzielą funkcjami, jak chcą, byle tylko się nie okazało, że te wyniki nie pokrywają się z prawdziwymi (no, chyba że opozycja miałaby mieć więcej %, to wtedy co innego).
@Cammax PO niestety nie zabierze, bo to byłoby polityczne samobójstwo. A jeśli chodzi o gospodarkę to przypominam Ci, że to właśnie lewica za rządów Millera rozruszała gospodarkę. Ale możesz o Tym nie wiedzieć. Za młoda jesteś. W wieku moich dzieci. Bliźniaki zresztą. Parka.
@Cammax racja, "nasza" Lewica jest zlepkiem różnych poglądów i jest niestabilna. PO w obecnym kształcie nie ufam i obawiam się, że mogą wylać dziecko z kąpielą. Trzeba poczekać na oficialne wyniki, bo może się jeszcze różnie zdarzyć.
@PIStozwis i na tym polega nasz problem obecnie. Ostatnie 8 lat doprowadziło do tego, że decyzja o zabraniu czegokolwiek, wpuszczeniu obcych do Polski będzie samobójstwem, za które serio mogą wywieźć na taczkach. No i jakiekolwiek kwestie światopoglądowe też strach ruszać, bo albo ludzie się wkurza za zbyt liberalne podejście, albo odłamy koalicji się nie dogadają. KK i strach odsuwać od władzy, i nie. Z jednej strony jest to potrzebne, bo jeśli wierzymy opiniom z internetu, to KK nie ma już takiego betonu po swojej stronie. Z drugiej, jednak większość lub przynajmniej sporą część narodu stanie za KK.
Dziś aż dziwnie sobie wyobrazić, że kiedyś Lewica nie była aż tak socjalistyczna. Choć z drugiej strony przy przed PISem lub Hitlerem ktoś spodziewał się socjalizmu po skrajnej prawicy?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 października 2023 o 20:15
@Moim_zdaniem ja też, nie chce popadać w jakiś pesymizm, bo jeśli wierzyć wynikom na ten moment, to nie ma do tego powodu. Ale nie chcę też wpadać w przesadny optymizm, bo jeszcze wszystko się może zdarzyć. Przerażają mnie ludzie, którzy już tak świętują, jakby nie tylko nowy, opozycyjny rząd był utworzony, ale też PIS i wszyscy z nimi powiązani rozliczeni, wsadzeni i zdelegalizowani. Ja świętować zacznę po oficjalnych wynikach.
Choć boję się, jak ta koalicja sobie poradzi. Tam są tak różne poglądy, że strach się bać, co będzie jak ktoś ruszy jakąś sprawę światopoglądową. Moim zdaniem na razie w takich kwestiach należy powprowadzać lub poprzywracać kompromisy, naprawa kraju jest ważniejsza. A co do światopoglądu, to niech już wyborcy zadecydują, byle wcześniej udało się posprzątać j byle ewentualne referenda były poprzedzone rzetelną i uczciwą kampanią.
@LowcaStulejarzy SUPER NAPISANE !!! tylko, że wielu zapomniało o 1989, o Magdalence, o grubych kreskach.... "I już po wszystkiemu" ....
Obywatele, Rodacy do pracy, do pracy,..... nie gromadzić się :))))))
Wyniki ciekawe. PiS może zapomnieć i samodzielnym rządzeniu, u Jarka już pewnie spodnie do prania. Ale stworzyć rząd będzie ciężko i jednym i drugim. Opozycja musiałaby mówić jednym głosem, a to mało prawdopodobne. Ale w przeciwieństwie do poprzedniego podziału mandatów, teraz jest realna szansa na pogonienie pisowców od władzy. Zobaczymy, czy będzie również wola, czy jak to zwykle w Polsce bywa, interes prywatny wygra z publicznym.
@rademenes_82 - nie doceniasz pragnienia stołków. W grę wchodzą nie tylko teki ministerialne, ale i tysiące etatów w zarządach i radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa oraz w innych instytucjach. Kiedy chodzi o tak słodki tort to opozycja się dogada - nie ma obawy. Później, już w trakcie rządzenia na pewno byłyby tarcia, a to o aborcję, a to o LGBT i inne tego typu sprawy rozgrzewające opinię publiczną. Ale jeżeli tylko będą łącznie mieli minimum te 231 mandatów w Sejmie, to rząd sformują. O kompromis często jest trudno, ale nie wtedy gdy chodzi o taką stawkę. Rządzenie państwem to ogromne korzyści dla tysięcy odpowiednio ustawionych działaczy. To jest siła, która przełamie każdy impas i wymusi każdy kompromis.
@rademenes_82 Po pierwsze aktualne wyniki nie uwzględniają głosów zza granicy, a jestem przekonany że tam srogo przeje****ł pisland.
Po drugie są to wyniki bardzo wstępne, więc przy mocy propagandowej pislandu i tak, nawet wg tych wstępnych wyników pisland przeje****ł.
Po trzecie. Pisland nie ma władzy samodzielnej i będzie zmuszony tworzyć jakieś koalicje. Jednak by uzyskać większość muszą przekabacić min 2 partie.
Oraz na koniec. Wyniki tych wyborów są takie, jakich się spodziewałem, KO i pisland w okolicach po 30%, a 40% rozłożone po kolejnych partiach.
Spokojnie. Przypomnę że Lewica dostaje zawsze mniej niż sondaże.PiS więcej .Konfederacja ostatnio z sondaży się nie dostała. Spokojnie z tym Hura optymizmem. To jest Polska .Oby niektórzy się z ręką w nocniku nie obudzili.
Pamiętajcie że nie ważne kto głosuje, ważne kto liczy głosy.
Ostatnie wybory były mocno rozjechane względem sądaży, a były przypadki udowodnionych przekrętów.
Innymi słowy ostatnie wybory były sfałszowane, a od tego czasu PiS się już z łamaniem prawa nawet nie ukrywa.
Nie zdziwię się jak nagle ogłoszą że PiS dostał 90% głosów. "I co nam zrobicie".
Oby nie było gorzej. Teraz będzie czas ustalania premiera, za którymś razem może się uda. Później tylko przerzucanie tyłków na stołkach, afery, komisje, zmiany w podatkach - oczywiście znowu na lepsze, a dalej to już kolejna kampania wyborcza.
PiS-dy nie będą rządzić samodzielnie, ale i tak przeraża mnie to, że Polacy dobrze się czują z niekompetentnymi małpami u władzy. Jednak jest jeszcze cień szansy, że kaczka o wyglądzie seniora skapituluje i będziemy mieli pierwiastek normalności.
@Lambdrone jak Tusk był premierem, to miałes normalnośc? Zapomniałeś, że za Tuska paliwo było po 7 zł (ale pensje były dwukrotnie nisze), że Tusk próbował wprowadzić ACTA czyli totalna inwigilację, zapomniałeś, jak Tusk załatał własną dziurę budżetową naszymi pieniędzmi z OFE? Wraca Tusk = wraca totalitaryzm. jeszcze zatęsknisz za kaczorem.
@kamileo Nie mówiłem, że jedyną słuszną partią jest PO. Jednak w tym kraju za bardzo nie ma na kogo głosować, ale gdyby nadal rządził twój kaczorek, to byłby polexit, monopol na władzę PiS-u, dalsze bankructwa nowych i starych przedsiębiorstw, drożyzna niczym w Argentynie, sianie nienawiści do kolejnych grup w społeczeństwie, a także upolitycznienie wszystkich sfer życia społecznego. To wolisz, żeby z Polski nic nie zostało, czy żeby odzyskała dawnych sojuszników?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 października 2023 o 22:53
@kamileo
Co ty gadasz? Czlowieku, takie kłamstwa, że paliwo było po 7 zł za Tuska?
Przecież to łatwo sprawdzić, ale ci się nie chce, bo wierzysz w to, co ci wmawiali przez tyle lat.
Ale bym sie śmiał gdyby PiS zrobił rzad z KO. To byłoby mistrzowskie zagranie z ich strony, ale pewnie nawet i wtedy ludzie by się nie nauczyli by nie głosować ani na jedną kaczkę ani na druga kaczkę
@Pasqdnik82 Owszem jest to scenariusz bardzo mało prawdopodobny, ale nie niemożliwy tak jak Tobie sie wydaje. Poza tym jeśli wszystkim Wam sie wydaje, że rządy PO beda lepsze od PiSu to przypominam, że po pierwsze ostate dwie kadencję PO były tak kiepskie, że ludzie wybrali PiS żeby odsunac ich od władzy, a przez d kadencję PiSu PO głosowało zgodnie z pisem. Także marzenie ściętej głowy, ze cos się zmieni. Wyniki wyborów parlamentarnych dobitnie pokazują, ze większość ludzi nie ma zielonego pojęcia o polityce i za czym przede wszystkich powinni patrzeć przy wyborze partii.
Do wszystkich entuzjastów tego wyniku: to są wyniki sondażu exit pol. Sam IPSOS, który przeprowadził ten sondaż zaznacza, że margines możliwego błędu w stosunku do wyników końcowych, wynosi do 3%. Wynika to z tego, że wielu ludzi odmawia udziału w ankiecie, a tak się składa, że tych odmów jest tradycyjnie najwięcej w elektoracie PiSu. Może być tak, że w exit pol PiS jest niedoszacowany. Wyobraźmy sobie teraz, że te 3% możliwego błędu pójdzie na korzyść PiSu. 3% więcej dla PiSu oznacza te same 3% mniej po stronie opozycji i po przeliczeniu na mandaty może się okazać, że wspólnie z Konfederacją PiS może sformować rząd większościowy. Co prawda akurat taki scenariusz jest na szczęście stosunkowo mało prawdopodobny, bo błąd exit pol raczej rozłoży się na wszystkie partie, ale jednak nie chwalmy Słońca przed zachodem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 października 2023 o 4:41
@Docent_Deptula nie sprawdziło się ale to było do przewidzenia że będą w sejmie...chociaż jak dla nich porażka bo liczyli na dwucyfrowy wynik i w niektórych sondażach nawet byli wysoko :) Ale jak to bywa.... sondaże nie zawsze odzwierciedlają wyniki wyborów. Widziałem sonadaże że PiS ma 40% a KO poniżej 30% i że Nowa Lewica poza sejmem
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 października 2023 o 3:23
Cząstkowe wyniki:W wyborach do Sejmu PiS zdobyło 39,81 proc. głosów, KO - 27,55 proc., Trzecia Droga - 12,97 proc., Lewica - 8,53 proc., Konfederacja - 7,17 proc. - wynika z danych z 5,17 proc. obwodowych komisji wyborczych podanych na stronie PKW. Bezpartyjni Samorządowcy otrzymali 1,77 proc. głosów.
Powinniście zdawać sobie sprawę z tego, że kasę kontroluje PIS i za milionowe pensje spokojnie kilkudziesięciu posłów ściągnie do siebie :)
No to teraz porządzi bardzo wykształcone, młode, zdrowe, częściowo bezdzietne społeczeństwo miejskie. I wreszcie UE otworzy się szeroko na Polskę i Polska na UE. I rządzący zmienią idiotyczne prawa, może zlikwidują złodziejską składkę zdrowotną, obniżą podatki, .... . A na koniec zrewolucjonizują tzw służbę zdrowia, tzw. wymiar sprawiedliwości będzie apolityczny i błyskawiczny, i dzieci będą uczone odpowiednich przedmiotów przez docenianych nauczycieli. Wreszcie kobiety odżyją pełną....
W tym uroczystym dniu, nie będę pisał o rzeczach, które się nie zmienią....
A Ukraina? E, co tam Ukraina....
Tylko czy starczy na to wszystko czasu?
Piękna frekwencja
@JazOOn Chyba wreszcie dorastamy(całe społeczeństwo), do demokracji.
@JazOOn . To pokazuje poziom wkruwienia społeczeństwa na łajdaków ze Zje**nej Prawicy i determinacji w dążeniu do zmiany. W normalnych okolicznościach takiej frekwencji by nie było. Słusznie porównywano obecne wybory do tych z 1989 roku, bo znów chodziło o wyrwanie Polski z łapsk komunistów i zwrot ku normalności.
@otawa
Mam lokal wyborczy naprzeciw okna. Cały dzień czekałem na mniejszą kolejkę, a i tak czekałem ponad godzinę by w...tą sektę. Nie pamiętam, żeby takie tłumy były jak dziś.
@otawa i to jest kolejne klamatwo w której ludzie uwierzyli względem pisu. Tzn, ze oni są partią prawicową. Nie mieliśmy jeszcze nawet jednego prawicowego rządu odkąd "obalono" komunę.
@otawa
Taka frekwencja powinna być przy każdych wyborach. Dramatem jest, że ludziom się nie chce, bo twierdzą, że nie maja na kogo, a tak naprawdę to mają to w ....e.
@lenazk Skąd ty mozesz wiedzieć dzbanie czy maja to w dupie, czy nie? Naprawdę nie było na kogo głosować, pis, po, konfa i jakieś nonamy z gunwoprogramikami.
@otawa i bardzo kurła dobrze, oni tak szczuli kłamstwa, bez szumienia, bez wstydu, bez honoru, robili wroga z każdego kogo się dało, uciszali obietnicami które miały zupełnie inny cel, jak widzieli biednego w kącie, to obiecali ze pomogą, wiec zaprali nie tylko biednemu to jeszcze uciekli, naszym dobre dla ich dobra, każdy kto to widział poczuł to jak ten który tym oberwał, skończyło się to reakcja łańcuchową, a ta reakcja łańcuchową skończyła się niczym trzask bata elektrycznego która dotknęła ich dupska wypełnionego naszymi wysiłkami, pełny potu, krwi, łez
@Quess Tak bo tylko poglądy gospodarcze determinują co jest na prawo a co na lewo...
@VitaCarnis
Były memy, że wybory to nie wybór partnera idealnego, nie załapałeś?
Czasami trudno jest dokonywac wyboru, ale skoro ma się prawa, to ma się i obowiązki.
P.S. jestem zapewne dużo starsza od ciebie, więc nie jesteśmy na per "dzbanie". I właśnie te zalosne teksty : "nie mam na kogo głosować" słyszałam od wielu lat od ludzi, którzy mają gdzieś sprawy ważne, tylko im się zapala, jak cos bezpośrednio ich zaczyna dotyczyć.
@DexterHollandRulez nie, nie tylko. Ale jakiekolwiek poglądy czy to gospodarcze czy światopoglądowe ktore OGRANICZAJĄ wolność obywatela NIE SĄ prawicowe.
No to pora na zmiane wladzy, poszli w PiS-du! Witamy w kraju osmiogwiazdkowym :-)
@Xar chyba że 3droga się sprzeda za stołki i działki. Już był taki podstarzały rockowiec "antysystemowiec" zwany szmatą
@hokek a po co? Przeciez i tak je dostana :D
@Xar pytanie kto zaoferuje więcej. to jest polska polityka, tu się każdy zeszmaci za właściwą cenę
@Xar To kogo teraz będą " j***ć " kulturalni i dobrze wychowani wyborcy?
@swosek Nadal można PiS, nawet jak nie będzie rządził.
@hokek a być może nawet wystarczą posłowie PSLu (a jak wiemy, PSL ma nieskończone możliwości koalicyjne :) ).
@rygl @LowcaStulejarzy w czym niby problem? Sejm to 460 glosow, wiekszosc to 231. Czyli PiS i Konfa maja mniej. Czas na zmiane rzadow!
@rygl Ty ruski kiepie z dworcowego pisuaru!
Słowo "Polaków" w Polsce ZAWSZE piszemy z wielkiej litery!
Chyba, że ci chodzi o "pisowskie polactwo" wypasione na krwi całych pokoleń, które będą spłacać długi po nie-rządzie.
Konfederacja. xD
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 października 2023 o 21:52
@ppavloww no co, wywrocili sie o stolik xD
@ppavloww Władimir Władimirowicz zakręci kurek z kasą...
@Xar
Kopnęli w nogę od stolika i złamali sobie palec
Niby dobrze, bo nie mają większości (200 + ewentualnie 12), ale przeraża mnie fakt, że wygrali.
Swoją drogą tak historycznie patrząc, to jest szansa, że w tej kadencji będzie normalnie i jednak pora na opozycję? Bo niby wygrali, ale nie dobiorą sobie nikogo,kto im da większość.
@Cammax syn był z mężem koło południa głosować i było pełno seniorów. Ja poszłam popołudniu i byli 40-50 lat, młodzieży jak na lekarstwo
@Ashera01, no niestety, młodzi znów zawiedli.
@Cammax Nie narzekaj, jest nieźle :)
@Cammax, no nie będzie całkiem normalnie, bo nawet jeśli będzie rząd z opozycji, to PiS ma prezydenta, TK, sądy i prokuraturę (Ziobro) oraz Glapińskiego w NBP (do bodajże 2018r.). PiS będzie podstawiać nogi i podkładać świnie jak tylko się da, żeby potem głosić, że opozycja nie umie rządzić.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 października 2023 o 21:29
@Cammax wszystko zależy od tego jak poszło w senacie i trzeba pamiętać, że wyniki exit poll na starcie to +-2% niepewności.
Obawiam się jednak, że będzie nijak: stagnacja i dalsza wojna Polsko-Polska. KO+3D+NL nie ma większości kwalifikowanej, aby odrzucać Veta Dudy.
Żadne obietnice wyborcze nie zostaną spełnione przez nikogo. To może być wręcz szkodliwa sytuacja dla kraju.
@Ashera01 młodzież i studenci te ciołki okupowały kolejki długie na 200m w Krakowie o godzinie 20:55. Matoły nie zdążyły zagłosować. Cała kolejka tylko i wyłącznie młodzieży.
@Moim_zdaniem do kolejnych wyborow tylko
@Laviol . Prezydent to najmniejszy problem. On już odlicza dni od końca ostatniej kadencji i nadszedł czas na pytanie co porem: kariera międzynarodowa czy pasiak. Ma czas na częściową przynajmniej rehabilitację, a jako bezkręgowiec jest w stanie dopasować się do nowej sytuacji. Taką mam nadzieję.
@Xar planowo 4 lata - no nie fajna perspektywa.
@Moim_zdaniem Oczywiście masz rację! To jest gówniane zwycięstwo opozycji, a o pisie nie wspomnę.... będą problemy większe niż jakieś wizy, banasie, błaszczaki ... Za chwilę budżetówka nie będzie miała na wypłaty... prowizoria budżetowe... na końcu nocna zmiana, pewnie już szykują oferty sprzedaży mandatów i przygotowują farby na zmiany barw partyjnych. Taka to demokracja. I co nat wyborcy.... znów muszą czekać 4 lata. Gdy pisałem niedawno, że jesteśmy w czarnej dupie , to niektórzy nie wierzyli . Jak widać , politykom nie zależy na zmianach.
@Ashera01 ja byłam późnym wieczorem, więc wtedy nie było już nikogo w lokalu (oprócz komisji). Ale mieszkam blisko lokalu, więc też widziałam, że szli głównie emeryci i ludzie w średnim wieku, zazwyczaj prosto z kościoła, bo blisko, a im się nie chce jechać/iść drugi raz.
Przeraża mnie to. Niby ci młodzi protestują, narzekają,ale na wybory nie idą. Jeśli już serio nie mają nikogo, kogo poprzeć to mogą nawet jakichś bezpartyjnych kandydatów. Zawsze to lepiej niż nie iść i pozwolić, by emeryci nas przegłosowali.
@otawa, zobaczymy.
@adamis62, jak się młodym wkłada do głowy, że gdyby wybory mogły coś zmienić, to byłyby zakazane, to co się dziwić.
@Laviol nastepny który wierzy, że prezydent cos zmienia. Kiedy do Was dotrze to, że prezydent w naszym kraju to tylko długopis i nie ma znaczenia z jakiej partii się wywodzi bo MUSI podpisywać WSZYSTKIE ustawy jakie przy mu położy na biurko. Nawet gdyby Trzaskiwski wygrał ostatnie wybory na prezydenta to i tak wszystkie ustawy pisu by podpisywał. Jedynie moze wychodził by na mniejszego debila.
@otawa Po podpisaniu ustawy powołującej komisję antytuskową, Duda raczej nie ma szans na karierę międzynarodową, chyba że w bloku wschodnim.
@Quess . A kiedy do ciebie dotrze, że prezydent może ustawę zawetować albo wysłać do TK?
@Wolfi1485 ale nie jest też dobrze, więc chyba jednak ponarzekam. Bo naprawdę przeraża mnie to, że wygrali i nawet jak tej większości nie mają i Konfa nie pomoże (wizerunkowo to lepiej by nawet nie próbowali, bo ani im, ani PISowi to nic nie da), to mogą próbować utworzyć rzad mniejszościowy. W sumie, boję się i cieszę jednocześnie. Bo z jednej strony nie mają tej większości, ale z drugiej mogą mieć ten rząd mniejszościowy. Pytanie tylko,czy będą mieli tyle poparcia? Nie wiem, czego się spodziewać, bo nie pamiętam rządu mniejszościowego. Zawsze te partie/koalicję miały większość.
@Laviol i to mnie przeraża. Boje się też scenariusza, w którym SN widząc, że PIS nie jest w stanie stworzyć rządu mniejszościowego stwierdzi nieważność wyborów, a wtedy będzie jeszcze większą mobilizacja ich elektoratu (w sensie w kolejnych wyborach).
Szkoda, że nie mają tej większości, by najpierw zdePISyfikowac sądy i oba Trybunały, a potem postawić Dudę i resztę przed Trybunałem Stanu.
A TK to się przyda do delegalizacji PIS na podstawie art.13 konstytucji.
@otawa a kiedy do Ciebie dotrze, że ustaw apo powrocie z TK musi zostać podpisana? To, że zostanie wyslana do TK nie znaczy od razu, ze TK uzna ustawę za niezgodną z konstytucją. Suma sumarum prezydent musi podpisać każdą ustawę ktora wyląduje na jego biurku.
@Cammax Tak, mogą utworzyć rząd mniejszościowy. I co z tego? Zaproponują jakiś bubel, pozostali powiedzą "nie".
@Moim_zdaniem są już jakieś wstępne wyniki z senatu? Bo jakoś mi się nie pojawiają. Do tego do senatu czasem też wchodzą jacyś w miarę niezależni kandydaci, którzy dostali się tam, bo coś dla swojego regionu robili (marzenie, by to dotyczyło wszystkich senatorów...), A nie za to, że zapisali się do największych partii. Więc zależy też, czy oni będą bardziej opozycyjni, czy rządowi,czy może w zależności od swojego zdania na dany temat.
Najbardziej przeraża mnie to, że opozycja niezbyt ma jak zdePISyfikować wszystkie instytucje, rozliczyć i zdelegalizować PIS.
Zastanawia mnie też, jak taki wynik przełoży się na naszą sytuację międzynarodową. Bo niby to, że PIS nie ma tej większości daje jakiś powód do optymizmu, ale to że opozycja też nie ma tej większości i nie ma nic w swoich rękach daje powód do pesymizmu.
@rogeros123 w sumie co w takiej sytuacji, gdy ktoś przyjdzie, stoi w kolejce, ale nie zdąży? Mogą oni zagłosować, czy wypad, bo już po 21? U mnie w domu odkąd pamiętam zawsze szło się bliżej tej "ostatniej chwili" niż godzin południowych, czy nawet porannych i bez problemu zdążyliśmy, ale to jednak wieś. Tu po 16 to w lokalu zazwyczaj jest już tylko komisja i raz na czas przewiną się pojedyncze osoby, które z różnych powodów wcześniej nie poszły.
Ludność miast powinna jednak wiedzieć, że na ostatnią chwilę, to można iść na wsi, bo tu ludzie najczęściej idą zaraz po mszy lub przed.
@Wolfi1485 czyli jest nadzieja, że jednak nie będą rządzić mimo wygranej? Sorki, że zadaje tak durne dla niektórych pytania, ale po prostu nie wiem, jak w praktyce działa taki rząd mniejszościowy, bo chyba nigdy nawet takiego nie mieliśmy, przynajmniej ja nie pamiętam. Mam nadzieję, że im się go nie uda powołać. Jest na to szansa, bo im już nawet Konfederacja nie pomoże. I oby nawet tylko przez wzgląd na wizerunek nie szło z nimi w koalicję. Bo po co? Tylko wizerunków stracą, a PI do tak większości nie będzie mieć.
@Quess, jest jeszcze weto prezydenckie i jeśli Sejm w drodze ponownego uchwalenia ustawy większością 3/5 głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów nie przegłosuje jej ponownie, to ustawa nie przejdzie i nie zostanie podpisana przez prezydenta. Jeśli, więc przyszły Sejm nie będzie w stanie przegłosować weta Dudy, to może im napaskudzić.
@Cammax, no nie wiem czy ponowne wybory nie były lepsze. PiS już nie bardzo ma kogo mobilizować, natomiast jest jeszcze zapas młodych, którzy nie zdążyli zagłosować, bo nie ruszyli się w porę oraz tych, którzy nie głosowali wcale - może by się jednak ruszyli.
@Laviol zawsze jest zagrożenie, że rusza, ale na PIS. Nie wiem już co o tym myśleć. Niezbyt wiem, jak działa taki mniejszościowy rząd i widzę głosy zarówno, że PIS wygrało, jak i że opozycja wygrała.
Powiem tak: jeśli byłaby gwarancja, że te ponowne wybory wygra opozycja,to niech tak się stanie. Jeśli ma wygrać PIS (tak że jednak mieliby mieć ta większość, to już lepiej tak jak jest).
@Cammax, nie jestem pewna, a nie chce mi się już szukać, ale rząd mniejszościowy stworzony przez PiS musiałby dostać votum zaufania od Sejmu, a na to się nie zanosi. Więc niby wybory wstępnie wygrali, ale małe szanse na rządzenie.
@Cammax Głównie dzięki głosom wsi. Teraz wiem dlaczego słowo wieśniak ma wydźwięk pejoratywny.
@Laviol
Niestety, ale też tak to widzę.
@Laviol Nowy rząd Ziobrę wyebie i po problemie. Bruździć może Duda i TK. A sądów PIS tak naprawdę nie miał, ale sam stworzył mechanizmy pozwalające usunąć niepokornych sędziów.
@rogeros123 Jest informacja, że każdy kto przyszedł do godziny 21:00 będzie mógł zagłosować. Czy masz wiadomości o osobach, które nie miały takiej możliwości z powodu zbyt późnego pojawienia się w lokalu?
@Cammax Młodzi wbrew temu głosowali. To właściwie dzięki Nim PIS stracił władzę. Poczytaj sobie.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=jak+g%C5%82osowali+m%C5%82odzi
@PIStozwis, masz rację, Ziobry można się pozbyć. Ale prezydent. TK i NBP, mogą mocno nabruzdzić.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 października 2023 o 23:33
@Quess, P. S. Prezydent może też blokować nominacje sędziowskie i generalskie.
@swosek otóż to. To będzie chaosl, a walka polityczna dopiero się zaczyna - niestety.
@Cammax lewica+ bedzie miała ministerstwa i w jakimś stopniu będzie odpowiadać za politykę międzynarodową, łącznie z prezydentem. Nie widziałem żadnych wynikow exit poll do senatu - tam są JOWy i może to być powodem.
Prezydent teraz będzie torpedował wszelkie ustawy - paraliż państwa.
@Cammax Wszyscy widzę zbyt leniwi żeby sprawdzić statystyki zamiast sypać swoimi dowodzikami anegdotycznymi że widzieli dużo starych ludzi więc młodych nie było? 18-29: 69% 30-39: 72%, 40-49: 78,5%, 50-59: 83%, 60+: 67%
Czyli wow, raptem 3% mniej od trzydziestoparolatków, 13% mniej od grupy z najwyższą frekwencją, nie są też grupą o frekwencji najniższej. No rzeczywiście tragedia, no nikogo nie było. A nie, czekaj...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2023 o 1:21
@Quess . Po pierwsze ustawa wysłana do TK może tam ugrzęznąć i nigdy z niego nie wrócić, co faktycznie oznacza jej przepadnięcie. Po drugie może być tak, że Sejm nie zdoła odrzucić weta prezydenta i nie będzie on musiał jej podpisać.
@Laviol obawiam się tylko tego, że jeszcze się coś zmieni (na gorsze), jak podadzą wstępne wyniki. Chociaż o ile mandaty PIS i Konfy nie dadzą tych 231, to oni sobie nikogo nie dobiorą, bo kogo niby?
Też mam nadzieję, że ta wygrana im nic nie da.
@PIStozwis dlatego też uważam, że zanim upowszechnione prawa wyborcze, to należało zacząć od edukacji i zmian mentalności ludzkiej. Najpierw te wsie należało ucywilizować, a dopiero potem dawać prawa wyborcze.
Najbardziej przeraża mnie to, że na wsiach mają tak wyprane mózgi, że niby coraz częściej narzekają,że wcale nie jest tak dobrze, jak miało być, ale "przynajmniej Tusk nie rządzi", więc i tak koniec końców głosują na PIS.
@PIStozwis dobrze, młodzi powoli się budzą i są nadzieją, że jeszcze będzie normalnie. Cieszy też, że coraz więcej młodych ma otwarte głowy i nie popiera prawicowych fundamentalizmów. Może jeszcze kiedyś przyjdzie czas, że partie typu PIS nawet nie będą mogły legalnie działać,bo się ich zdelegalizuje za nienawiść. Ale wątpię, czy tego dożyje. Cóż, pozostaje się cieszyć tym, że jednak dożyłam (prawdopodobnie, o ile wyniki aż tak drastycznie się nie zmienią) powrotu normalności.
@Moim_zdaniem byle tylko Lewica nie miał nic związanego z gospodarką. Tam musi iść PO, bo PO zabierze socjal patusom. Lewica nie tylko nie zabierze,ale może podwyższy. Lewicę da się do jakichś kwestii typu państwo-KK. A reszta to już niech się dzielą funkcjami, jak chcą, byle tylko się nie okazało, że te wyniki nie pokrywają się z prawdziwymi (no, chyba że opozycja miałaby mieć więcej %, to wtedy co innego).
@Cammax PO niestety nie zabierze, bo to byłoby polityczne samobójstwo. A jeśli chodzi o gospodarkę to przypominam Ci, że to właśnie lewica za rządów Millera rozruszała gospodarkę. Ale możesz o Tym nie wiedzieć. Za młoda jesteś. W wieku moich dzieci. Bliźniaki zresztą. Parka.
@Cammax racja, "nasza" Lewica jest zlepkiem różnych poglądów i jest niestabilna. PO w obecnym kształcie nie ufam i obawiam się, że mogą wylać dziecko z kąpielą. Trzeba poczekać na oficialne wyniki, bo może się jeszcze różnie zdarzyć.
@PIStozwis i na tym polega nasz problem obecnie. Ostatnie 8 lat doprowadziło do tego, że decyzja o zabraniu czegokolwiek, wpuszczeniu obcych do Polski będzie samobójstwem, za które serio mogą wywieźć na taczkach. No i jakiekolwiek kwestie światopoglądowe też strach ruszać, bo albo ludzie się wkurza za zbyt liberalne podejście, albo odłamy koalicji się nie dogadają. KK i strach odsuwać od władzy, i nie. Z jednej strony jest to potrzebne, bo jeśli wierzymy opiniom z internetu, to KK nie ma już takiego betonu po swojej stronie. Z drugiej, jednak większość lub przynajmniej sporą część narodu stanie za KK.
Dziś aż dziwnie sobie wyobrazić, że kiedyś Lewica nie była aż tak socjalistyczna. Choć z drugiej strony przy przed PISem lub Hitlerem ktoś spodziewał się socjalizmu po skrajnej prawicy?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2023 o 20:15
@Moim_zdaniem ja też, nie chce popadać w jakiś pesymizm, bo jeśli wierzyć wynikom na ten moment, to nie ma do tego powodu. Ale nie chcę też wpadać w przesadny optymizm, bo jeszcze wszystko się może zdarzyć. Przerażają mnie ludzie, którzy już tak świętują, jakby nie tylko nowy, opozycyjny rząd był utworzony, ale też PIS i wszyscy z nimi powiązani rozliczeni, wsadzeni i zdelegalizowani. Ja świętować zacznę po oficjalnych wynikach.
Choć boję się, jak ta koalicja sobie poradzi. Tam są tak różne poglądy, że strach się bać, co będzie jak ktoś ruszy jakąś sprawę światopoglądową. Moim zdaniem na razie w takich kwestiach należy powprowadzać lub poprzywracać kompromisy, naprawa kraju jest ważniejsza. A co do światopoglądu, to niech już wyborcy zadecydują, byle wcześniej udało się posprzątać j byle ewentualne referenda były poprzedzone rzetelną i uczciwą kampanią.
no ładnie, ale jarosław już się nazwał "Zwycięzcą"
@Koniot no a kto wygrał wybory? To że "zwyciężyli" nie oznacza, że będą rządzić.
@Koniot Pyrrusowe zwycięstwo.
Ponad 1/3 Polaków lubi być dymana, albo propaganda już mózgi wyżarła. Ciągle się źle dzieje w tym kraju.
@mariu89 Chyba chciałeś powiedzieć 3/4 lubi być dymana! Od 89 wybierają te same mordy a potem się dziwią, że jest źle.
@mariu89 Nie dymana, tylko lubi być na garnuszku państwa.
@mariu89 jest na odwrót ta 1/3 dyma normalnych ludzi, nic nie robią i dostają za to kasę...
@LowcaStulejarzy SUPER NAPISANE !!! tylko, że wielu zapomniało o 1989, o Magdalence, o grubych kreskach.... "I już po wszystkiemu" ....
Obywatele, Rodacy do pracy, do pracy,..... nie gromadzić się :))))))
@LowcaStulejarzy A są matołku nowi na których można by było głosować. Dlaczego nie założyłeś partii i nie ogłosiłeś jej programu?
@mariu89 To wina pajaców twojego pokroju głosując na POpaprańców czy jak oni się teraz zwą. Widać WY bardzo lubicie to bez mydła.
Wyniki ciekawe. PiS może zapomnieć i samodzielnym rządzeniu, u Jarka już pewnie spodnie do prania. Ale stworzyć rząd będzie ciężko i jednym i drugim. Opozycja musiałaby mówić jednym głosem, a to mało prawdopodobne. Ale w przeciwieństwie do poprzedniego podziału mandatów, teraz jest realna szansa na pogonienie pisowców od władzy. Zobaczymy, czy będzie również wola, czy jak to zwykle w Polsce bywa, interes prywatny wygra z publicznym.
@rademenes_82 - nie doceniasz pragnienia stołków. W grę wchodzą nie tylko teki ministerialne, ale i tysiące etatów w zarządach i radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa oraz w innych instytucjach. Kiedy chodzi o tak słodki tort to opozycja się dogada - nie ma obawy. Później, już w trakcie rządzenia na pewno byłyby tarcia, a to o aborcję, a to o LGBT i inne tego typu sprawy rozgrzewające opinię publiczną. Ale jeżeli tylko będą łącznie mieli minimum te 231 mandatów w Sejmie, to rząd sformują. O kompromis często jest trudno, ale nie wtedy gdy chodzi o taką stawkę. Rządzenie państwem to ogromne korzyści dla tysięcy odpowiednio ustawionych działaczy. To jest siła, która przełamie każdy impas i wymusi każdy kompromis.
@rademenes_82 Po pierwsze aktualne wyniki nie uwzględniają głosów zza granicy, a jestem przekonany że tam srogo przeje****ł pisland.
Po drugie są to wyniki bardzo wstępne, więc przy mocy propagandowej pislandu i tak, nawet wg tych wstępnych wyników pisland przeje****ł.
Po trzecie. Pisland nie ma władzy samodzielnej i będzie zmuszony tworzyć jakieś koalicje. Jednak by uzyskać większość muszą przekabacić min 2 partie.
Oraz na koniec. Wyniki tych wyborów są takie, jakich się spodziewałem, KO i pisland w okolicach po 30%, a 40% rozłożone po kolejnych partiach.
No to ch.... w d..... kotwics w plecy.....
@porschegt3 byle pogoda była dobra
No i będzie druga "nocna zmiana", Endriu się sprzeda, albo głowa w piasek...
Co to oznacza dalej? Będzie tak, żeby się nic nie zmieniło...
jeszcze ci co poza Polską głosowali. jeszcze faktyczne liczenie głosów...
Może i nie mają większości, ale... kto ją niby ma, aby być w stanie zawiązać rząd?
https://i.imgflip.com/3pne4m.png
To teraz tylko 3mac kciuki, żeby lewica poniżej 8 nie spadła.
Brawo Polacy
@SalomonMowi Mogą spadać i do 5% Mogą sobie na to (w przeciwieństwie do 3D), pozwolić a i tak będą w sejmie zasiadać.
Ciekawe kto będzie teraz bronił Jarka Niezdarka gdy przyjdą odwiedzić go te wszystkie kobiety?
Na jesień ich wykopiemy, a na wiosnę posadzimy.
Spokojnie. Przypomnę że Lewica dostaje zawsze mniej niż sondaże.PiS więcej .Konfederacja ostatnio z sondaży się nie dostała. Spokojnie z tym Hura optymizmem. To jest Polska .Oby niektórzy się z ręką w nocniku nie obudzili.
Szkoda strzępić język. Ten naród niczego się nie nauczy.
Pamiętajcie że nie ważne kto głosuje, ważne kto liczy głosy.
Ostatnie wybory były mocno rozjechane względem sądaży, a były przypadki udowodnionych przekrętów.
Innymi słowy ostatnie wybory były sfałszowane, a od tego czasu PiS się już z łamaniem prawa nawet nie ukrywa.
Nie zdziwię się jak nagle ogłoszą że PiS dostał 90% głosów. "I co nam zrobicie".
@hubertnnn Polacy to durnie ale jakby tak nagle wyszło... to myślę że na protestach by się nie skończyło
no to kot będzie miał ciężką noc...
A jednak Polacy potrafia sie przeciwstawic zlodziejstwu, KK, patologii i glupocie. Brawo!
Oby nie było gorzej. Teraz będzie czas ustalania premiera, za którymś razem może się uda. Później tylko przerzucanie tyłków na stołkach, afery, komisje, zmiany w podatkach - oczywiście znowu na lepsze, a dalej to już kolejna kampania wyborcza.
PiS-dy nie będą rządzić samodzielnie, ale i tak przeraża mnie to, że Polacy dobrze się czują z niekompetentnymi małpami u władzy. Jednak jest jeszcze cień szansy, że kaczka o wyglądzie seniora skapituluje i będziemy mieli pierwiastek normalności.
@Lambdrone jak Tusk był premierem, to miałes normalnośc? Zapomniałeś, że za Tuska paliwo było po 7 zł (ale pensje były dwukrotnie nisze), że Tusk próbował wprowadzić ACTA czyli totalna inwigilację, zapomniałeś, jak Tusk załatał własną dziurę budżetową naszymi pieniędzmi z OFE? Wraca Tusk = wraca totalitaryzm. jeszcze zatęsknisz za kaczorem.
@kamileo W porównaniu z obecnymi rządami Tusk to była światowa elita. Żaden rząd nie spartolił tyle co PiS.
@kamileo Nie mówiłem, że jedyną słuszną partią jest PO. Jednak w tym kraju za bardzo nie ma na kogo głosować, ale gdyby nadal rządził twój kaczorek, to byłby polexit, monopol na władzę PiS-u, dalsze bankructwa nowych i starych przedsiębiorstw, drożyzna niczym w Argentynie, sianie nienawiści do kolejnych grup w społeczeństwie, a także upolitycznienie wszystkich sfer życia społecznego. To wolisz, żeby z Polski nic nie zostało, czy żeby odzyskała dawnych sojuszników?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 października 2023 o 22:53
@kamileo Zapomniałeś tylko, że wtedy był ogólnoświatowy kryzys, a cena za baryłkę ropy biła rekordy. Pieniądze z OFE trafiły do ZUSu.
@kamileo
Co ty gadasz? Czlowieku, takie kłamstwa, że paliwo było po 7 zł za Tuska?
Przecież to łatwo sprawdzić, ale ci się nie chce, bo wierzysz w to, co ci wmawiali przez tyle lat.
Ale bym sie śmiał gdyby PiS zrobił rzad z KO. To byłoby mistrzowskie zagranie z ich strony, ale pewnie nawet i wtedy ludzie by się nie nauczyli by nie głosować ani na jedną kaczkę ani na druga kaczkę
@Quess Ale doskonale wiesz że tak nie będzie, więc śmiać to się można, ale z Twojego durnego wpisu :)
@Pasqdnik82 Owszem jest to scenariusz bardzo mało prawdopodobny, ale nie niemożliwy tak jak Tobie sie wydaje. Poza tym jeśli wszystkim Wam sie wydaje, że rządy PO beda lepsze od PiSu to przypominam, że po pierwsze ostate dwie kadencję PO były tak kiepskie, że ludzie wybrali PiS żeby odsunac ich od władzy, a przez d kadencję PiSu PO głosowało zgodnie z pisem. Także marzenie ściętej głowy, ze cos się zmieni. Wyniki wyborów parlamentarnych dobitnie pokazują, ze większość ludzi nie ma zielonego pojęcia o polityce i za czym przede wszystkich powinni patrzeć przy wyborze partii.
Do wszystkich entuzjastów tego wyniku: to są wyniki sondażu exit pol. Sam IPSOS, który przeprowadził ten sondaż zaznacza, że margines możliwego błędu w stosunku do wyników końcowych, wynosi do 3%. Wynika to z tego, że wielu ludzi odmawia udziału w ankiecie, a tak się składa, że tych odmów jest tradycyjnie najwięcej w elektoracie PiSu. Może być tak, że w exit pol PiS jest niedoszacowany. Wyobraźmy sobie teraz, że te 3% możliwego błędu pójdzie na korzyść PiSu. 3% więcej dla PiSu oznacza te same 3% mniej po stronie opozycji i po przeliczeniu na mandaty może się okazać, że wspólnie z Konfederacją PiS może sformować rząd większościowy. Co prawda akurat taki scenariusz jest na szczęście stosunkowo mało prawdopodobny, bo błąd exit pol raczej rozłoży się na wszystkie partie, ale jednak nie chwalmy Słońca przed zachodem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2023 o 4:41
@Quant_ nie, konfederaci są zawstydzani, oni będą mieć więcej
@Quant_ mało prawdopodobny wariant dla rządów pisu byłby przy" PIS vs Wspólna Lista Opozycji...;)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2023 o 9:50
@Quant_ Prawo i Sprawiedliwość - 35,70 proc
Koalicja Obywatelska 30,43 proc.
Trzecia Droga - 14,43 proc.
Lewica - 8,55 proc.
Konfederacja - 7,14 proc.
Najnowsze wyniki. Znów miałem rację.
a taki byłem ciekaw jak wypadłby Giertych podczas rozliczeń pisiorków i Zera, a teraz to nie wiem kto się będzie tym zajmował
,,HEJ CZY NIE WIECIE NIE MACIE WŁADZY NA ŚWIECIE!''
@Adasmialczynski777 Kazik zawsze jest na topie... kiedy sie go nie załączy to pasuje do sytuacji w Polsce. Tylko kawałki trzeba zmieniać
i tak armia starych niewykształconych ludzi ze wsi zagłosowała na swoją drugą religie. 30% to i tak dużo za dużo jak na mój gust.
Do rana na szczęście poparcie Konfederacji będzie poniżej 5% i wynocha z parlamentu!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2023 o 0:41
@Docent_Deptula nie sprawdziło się ale to było do przewidzenia że będą w sejmie...chociaż jak dla nich porażka bo liczyli na dwucyfrowy wynik i w niektórych sondażach nawet byli wysoko :) Ale jak to bywa.... sondaże nie zawsze odzwierciedlają wyniki wyborów. Widziałem sonadaże że PiS ma 40% a KO poniżej 30% i że Nowa Lewica poza sejmem
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 października 2023 o 3:23
no i w PiSdu!
Cieszy mnie w końcu wysoka frekwencja wyborcza i wydaje mi się, że dzięki temu PiS nie ma większości do rządzenia samodzielnie
@Moim_zdaniem czy ja wiem czy to takie szkodliwe może lepiej że nie będą nowego gówna wprowadzać
@Asravaf ale stare będzie coraz bardziej smierdziec.
Nikt nie będzie miał siły tego zmienić.
Cząstkowe wyniki:W wyborach do Sejmu PiS zdobyło 39,81 proc. głosów, KO - 27,55 proc., Trzecia Droga - 12,97 proc., Lewica - 8,53 proc., Konfederacja - 7,17 proc. - wynika z danych z 5,17 proc. obwodowych komisji wyborczych podanych na stronie PKW. Bezpartyjni Samorządowcy otrzymali 1,77 proc. głosów.
Powinniście zdawać sobie sprawę z tego, że kasę kontroluje PIS i za milionowe pensje spokojnie kilkudziesięciu posłów ściągnie do siebie :)
@NowyXxX Serio w to wierzysz? bo kilku być może... ale kilkudziesięciu?
No to teraz porządzi bardzo wykształcone, młode, zdrowe, częściowo bezdzietne społeczeństwo miejskie. I wreszcie UE otworzy się szeroko na Polskę i Polska na UE. I rządzący zmienią idiotyczne prawa, może zlikwidują złodziejską składkę zdrowotną, obniżą podatki, .... . A na koniec zrewolucjonizują tzw służbę zdrowia, tzw. wymiar sprawiedliwości będzie apolityczny i błyskawiczny, i dzieci będą uczone odpowiednich przedmiotów przez docenianych nauczycieli. Wreszcie kobiety odżyją pełną....
W tym uroczystym dniu, nie będę pisał o rzeczach, które się nie zmienią....
A Ukraina? E, co tam Ukraina....
Tylko czy starczy na to wszystko czasu?