Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar OP2000
+1 / 11

Jak to? Znowu niemiecka zielona energia nie wyrabia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+8 / 18

Poczeakjmy do zimy, wtedy dopiero beda jaja :D
Dlatego najlepszym rozwiazaniem jest wlasny samochod - wyjezdzasz o ktorej chcesz, jedziesz trasa ktora Ci najbardziej pasuje, masz gwarancje miejsca siedzacego i jak nie chcesz to nie bedzie zaden pijany czy brudny typek ci nad uchem sapal

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P prohmat
-1 / 3

@Xar Oj oj, ekoterrorystom się to nie spodoba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iasafaer
+10 / 12

Mnie intryguje cena 4 miliony za sztukę.
To się wydaje doprawdy kwota totalnie absurdalna.
Co oprócz baterii jest w tym autobusie czego nie ma w wersji spalinowej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 8

@Iasafaer Ty myslisz ze jak samochod nowka kosztuje od 100tysiecy w gore, to ile ma kosztowac autobus? 500tysiecy? 700? Tak bylo z 10 lat temu pewnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iasafaer
+6 / 8

@Xar Tak się składa, że jestem kierowcą zawodowym i to w dodatku też na co dzień użytkuję MANa.
Oczywiście autobus, a ciągnik siodłowy to różne samochody, ale jednak mam "nieco" pojęcia.
Nowy, spalinowy MAN Lions City kosztuje mniej, niż 2 miliony. "Używka" mająca nastukane 4k kosztuje 1,4 miliona.
MAN uchodzi raczej za markę budżetową. Z resztą użytkuję już drugiego TGXa i wiem, że klamka potrafi zostać w ręce w stosunkowo nowym aucie. To nie jest Scania, czy Volvo, które są rzeczywiście na ogół droższe. Nie sądzę, by autobusy były wykonane znacznie lepiej, niż ciągniki siodłowe, bo sama przestrzeń obejmująca kabinę kierowcy i wiele podzespołów jest wręcz zamienna z ciągnikami TGX.

Wiadomo, że jest to pojazd znacznie większy, ale przecież nie mówimy tutaj o jakichś wybitnych luksusach. To autobus miejski, a nie dalekobieżny autokar. Tanie, proste w utrzymaniu siedzenia, tanie obicia, tanie plastiki... wiadomo, że ludzie o to nie dbają, więc nikt normalny nie będzie pakował tam drogich materiałów.

Jeśli natomiast nowy, spalinowy nie przekracza dwóch milionów to dlaczego elektryczny kosztuje 4 miliony, czyli ponad dwa razy tyle?
To albo miasto zamawiając ten chłam srogo przepłaca, albo ktoś po drodze przytulił kasę.

Bo auta elektryczne generalnie nie są jakoś wybitnie droższe od spalinowych wersji, a już na pewno nie dwukrotnie. Elektryki są droższe, ale nie dwukrotnie. I to nawet takie modele jak BMW, czy Audi. Jeśli spalinowa wersja kosztuje powiedzmy 300 tysięcy to elektryczna kosztuje 400-450.
Dziwi to tym bardziej, że miasto jest klientem, który zamawia większą ilość na ogół wraz z jakimś zapleczem serwisowym (chociażby w postaci szkolenia pracowników (mechaników) klienta)
Domniemam, że klient, który zamawia 18 sztuk dostaje jakiś "rabacik".

Więc nie, nic nie uzasadnia ceny 4 milionów za sztukę. To jest cena chora, z dupy i sugerująca, że ktoś wziął w łapę, albo dał się zrobić w ch...a i przepłacił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-2 / 2

@Iasafaer czemu zakladasz ile kosztuje autobus? Znalazlem oferte uzywki z 2022 za 1,5miliona, liczac ze nowka bedzie kosztowala co najmniej x1,5 to cena bedzie okolo 2,25 za sam pojazd. Ale takie przedsiebiorstwa nie kupuja samego pojazdu tylko pakiet wraz z roznymi dodatkami od wsparcia serwisu po kursy obslugi/naprawy konczac na jakiejs ofercie czesci zamiennych. Wiec moim zdaniem spokojnie 2,5-2,75 mozna za taki liczyc. Biorac przelicznik ceny z samochodow osobowych 1,5 dla elektryka, mamy wlasnie okolo 4milionow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P prohmat
-2 / 2

@Iasafaer Po prostu na "eko" się zarabia, bo to biznes zarabiania na idiotach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nolag85
0 / 4

Gdańsk jest taki super ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+22 / 22

Jeżeli w warunkach przetargu był zasięg 300-400km a ten autobus tego nie spełnia. To odesłać elektroschrott do producenta i zarządać zwrotu kasy i odszkodowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Albandur
+2 / 2

@kikurenty uważaj bo któryś z tych mózgów pomyślał o podpięciu karty wymogów i specyfikacji do umowy przetargowej... miały być elektryczne i czerwone, a niemiec płakał jak sprzedawał... ze śmiechu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N next_1
+3 / 7

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rex4
+6 / 6

@next_1 z jednej strony racja z drugiej wymagania, grzanie, klima, jaśniej, więcej informacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 1

@next_1 jaka ladownosc?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N next_1
+2 / 2

@Xar w Ikarusie ile wlezie. Najezdzilem sie nimi to wiem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
+7 / 7

Zawsze można było kupić/wypozyczyć ze cztery sztuki, puścić na trasę i sprawdzić samemu czy dają radę. ale po co skoro wydaje się nie swoja kasę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
+8 / 8

Jeśli zasięg nie jest taki jaki był reklamowany, to producent ma obowiązek zastąpić innym, które spełnia wymagania. Czemu nie zareklamowano?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N naimnaim
0 / 0

@Sok__Jablkowy Bo pewnie jak to elektrykach - zasięg do... . U nas kupili autobusy które miały miej palić okazało się że ni jak ma się to do rzeczywistości. Reklamacji nie uznano bo niby przystanki były za gęsto ;)
Kupujemy samochód w salonie który pali niby 5 litrów i jak życie pokazuje nie pala tyle co w katalogu. Nik z tego afery nie robi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
+1 / 1

@naimnaim

I dlatego mogą oszukiwać, bo nikt z tego afery nie robi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N naimnaim
0 / 0

@Sok__Jablkowy bardziej chodziło mi o to że nikt już na to się nie nabiera. Przyszła elektromobilność i znów jest zaskoczenie. A przecież już to przerabialiśmy. No może nie to ale podobne.
Ciekawe czy ten komentarz też mi usuną za to że nie hołubię elektryki ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Nidwer
-1 / 1

dobra inwestycja. teraz proponuje zutylizować je bo i tak nie potrzebne firmę która to ogarnie poleci Pani Moskwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zelalem
+1 / 1

Stwierdzono 17 takich przypadków, a średni niedobór przejechanych kilometrów wyniósł 19 km.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U UFO_ludek
0 / 6

Oh, i niektórzy znów mogą mieć ból o elektryczne autobusy. Co Wy byście bez nich zrobili? Na szczęście w Warszawie jedźą od lat, nie palą się na każdym rogu, wyjeżdżają z zajezdni o czasie, nie ładują się przez tydzień zeby zrobić 10 km ani nic z czego moglibyście się cieszyć. macie choć to!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
-2 / 2

@UFO_ludek niepotrzebnie użyłeś nazwy miasta. Niektórych to denerwuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U UFO_ludek
0 / 0

@sl4w3x A co jest denerwującego dla Ciebie w Warszawie? Jest jaka jest. To nie Voldemort, ze imienia sie nei wymawia na glos.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinm1
0 / 0

Absurdem jest to, że nie egzekwuje się sytuacji gdy informacja w katalogu jest nieprawdziwa. kłamliwe informacje w katalogu powinny być traktowane jako oszustwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar grzechotek
-1 / 1

Zapewne zasięg policzyli, gdy autobus był cały czas w ruchu. Przy ruszaniu idzie więcej prądu, a autobus w mieście często się zatrzymuje, stąd mniejszy zasięg.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar balard
-1 / 3

autor się doinformuje. autobusy miały mieć zasieg 400 a mają 300, a nawet 200. jazda w korkach i pod górę znacznie wyczerpują baterie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N naimnaim
0 / 0

Bo elektryk to dla elyt .nie zwykłego chłopa i baby. Zwykła baba i zwykły chłop to by zara chcieli włączyć klymę latem a zimą się ogrzewać. Kto to słyszał takie rzeczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fahrmass
0 / 0

Na szczęście miasto Gdańsk nalicza kary umowne. Póki co wynoszą one 0,07% wartości kontraktu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem