@barteku
Rozdzielono ponownie edukację (podstawówki, technika, licea) i szkolnictwo wyższe. To akurat dobrze. Poprzedni ekipa wpakowała wszystko do teczki Czarnka i uczelnie wyższe były zaniedbane, a szkoły podstawowe i ponadpodstawowe doświadczyły, aż za dużego zainteresowania (np. hit).
@kurdybanek Żaden minister nie zajmuje się sam swoja działką, ma cały sztab doradców. Tu raczej sytuacja wygląda na zobowiązania co do obsady stołków dla po i koalicjantów.
@barteku To nadal mniej niż Morawieckiego: https://demagog.org.pl/wypowiedzi/polska-ma-najliczniejszy-rzad-w-europie-sprawdzamy-dane/
Zapewne koalicyjna matematyka wymogła stworzenie paru nowych stanowisk dla mniejszych partii. Poczekajmy, jak to będzie wyglądało za jakiś czas i jaki będzie budżet Kancelarii w przyszłych latach. Morawiecki dobił do 2 mld zł w budżecie na 2024 r. Tusk wydawał niecałe 150 mln.
Masz rację, mea culpa. Nie widziałem wcześniej tych danych które wrzuciłeś. W takim razie mamy spadek o jednego ministra. To nadal nie jest zapowiadana ZMIANA, tylko taka bardziej zmianeczka statystyczna i nie zmienia optyki.
A tłumaczenia że to wina kolacji nie przyjmuję, bo koalicja była też po drugiej stronie. A dwa - polityka należy rozliczać za skuteczność.
Natomiast zgadzam się też że powinniśmy poczekać na więcej decyzji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 grudnia 2023 o 13:41
@Obiektywny1
Ależ zdaje sobie sprawę, ze ministersto to nie tylko minister :). Uważam po prostu, że dla dobra całego systemu edukacji (programu oraz finansowania) lepiej oddzielić szkolnictwo wyższe od "podstawowego".
@barteku - liczba ministrów nie ma aż takiego znaczenia. Znacznie większym obciążeniem dla podatnika jest całkowita liczba osób zatrudnionych w administracji rządowej. To są tysiące ludzi, a ich liczba systematycznie rośnie od 30 lat. W porównaniu z pensjami wszystkich pracowników wszystkich ministerstw i kancelarii Rady Ministrów, pensje samych ministrów to grosze.
@kurdybanek To raczej chodziło o oddzielenie edukacji nie od szkolnictwa wyższego, ale od nauki. Badania naukowe, innowacje, transwery wiedzy, współprace naukowe, instytuty PAN czy Centra Łukasiewicz nie mają absolutnie nic wspólnego z finansowaniem podstawówek czy podręcznikami szkolnymi. Bardzo słusznie że oddzielono.
@barteku Krótko, ale głośno: PO OWOCACH!
Dodam tylko, że to "drzewo" już owocowało przeszło osiem lat temu i owoce były cierpkie. Czy podójne cięcie w poprzednich wyborach sprawiło, że zacznie owocować jak chcemy... zobaczymy. Nadzieje są widać ogromne.
@Ashardon Taaa, Tusku kupił nowego garniacza na tą okazję, a Wielgus garsonkę. Hmmm, kiedyś już widziałem podobne nazwiska w sejmie/rządzie. Może to jedynie nowe wcielenia. ;)
@Ashardon wystarczy że zajmą się porządnie edukacją i służbą zdrowia, nie będą wpajać żadnych chorych ideologii, a ludziom pozwolą na siebie pracować. Czy tak będzie? Nie wiem, problem w tym, że jeszcze przed wyborami było jasne, że nie będzie żadnej nowej wielkiej siły politycznej, która byłaby specjalnie różna od tego co do tej pory było w Sejmie, więc skąd zdziwienie, że rotacja rządowa ma zamknięty obieg?
@Elandiel1 nie bedzie 4 lub 8 lat jesli prawo veta bedzie jako karta przetargowa w uni. Moze byc ostatni rząd,bo w sumie nie wiadomo jak by to wyglądało jak unia by decydowala we wszystkim
@Ashardon Oni tego nie wiedzą, bo w czasach kiedy rządziły poprzednie partie, nie mieli jeszcze praw wyborczych i jedną rzeczą o którą się martwili było "czy obrobiłem lekcję z Polskiego". Im tak naprawdę zależało na odsunięciu PiS-u od władzy bo źle mieli...
No, to teraz przekonają się kogo sobie wybrali...
@Ashardon Mam nadzieję, że obecny rząd zdaje sobie sprawę, że wyborcy nie chcieli powrotu PO tylko chcieli się pozbyć PIS. Czas pokaże czy porażkę sprzed 8 lat wzięli sobie do serca czy nie...
@Ashardon bo wybrali nową Polskę. Oczywiście tobie może się wydawać, że autokratyczna władza, która chciała wypisać Polskę z Unii, była dobra. Jednak 11,5 miliona wyborców wybrała partie demokratyczne i proeuropejskie. Większość Polaków chce być w Unii.
@marekmarecki123 " wystarczy że zajmą się porządnie edukacją i służbą zdrowia, nie będą wpajać żadnych chorych ideologii, a ludziom pozwolą na siebie pracować. Czy tak będzie? Nie wiem" A ja wiem i już ci mówię: nic się nie zmieni. Zobacz jakimi ministrami byli Kopacz i Arłukowicz. Czy ludziom pozwolą pracować? A jakże, niech pracują, tylko niech płacą coraz większy haracz, bo patologicznego socjalu nie ukrócą a ile jeszcze naobiecywali...
@niuniek2000 Sikorski walczył z Rosjanami, jak połowy jego wyborców jeszcze na świecie nie było. Zdecyduj się, czy ten rząd jest proniemiecki, czy prorosyjski.
@korn82 - oczywiście, że tak było. Co więcej, tak było w każdych wyborach po 1989 roku. Polacy nie głosują za tym, co ma być, tylko przeciwko temu, co jest. Dokładnie w każdych wyborach.
@korn82 Była jakieś pytanie czy Tusk ma być premierem? Bo widać przegapiłem. Powszechnie stosowany zwyczaj jest taki, że premierem zostaje szef największego ugrupowania w koalicji. Biorąc pod uwagę, że przez 8 lat PiS szczuł na Tuska w TVP, w radiu, w mediach orlenowskich i zatrudniał tysiące trolli w sieci, to i tak KO osiągnęła świetny wynik. A sam Tusk rekordowy w Polsce - ponad 500 tysięcy głosów.
Gdy już skończy się szczucie, a przerażeni wyborcy PiS zobaczą, że nikt im nie odbiera pińcetplusów, ani 13 i 14 emerytur, że Tusk i jego ministrowie nie mają rogów, które pokazywała TVP, to wtedy zobacz sondaże.
I z czego się tak cieszycie. Niedawno wszyscy krzyczeli o rozdawnictwie i nieumiarkowaniu tamtej ekipy a nowa już ma więcej ministerstw. Czuć tą skromność. Podtrzymanie rozdawnictwa pisowskiego i dokładanie nowego.
@thomaszeksw Więc uważasz że wyborcy głosują tylko i wyłącznie na partię która ma najwięcej % a reszta partii, która jest w Sejmie, to tak losuje się z kapelusza i nikt na nich nie głosuje?
@thomaszeksw Nie, po prostu dałeś się nabrać na kolejną partię krzak, która ląduje na trzecim miejscu podium. Tak było z Palikotem, Nowoczesną, Kukizem i tak będzie teraz z trzecią drogą.
Kur...a co cztery lata tacy jak Ty dają się nabierać na takie "trzecie drogi" i są potem zdziwieni...
I akurat taka partia wydmuszka to jest specjalność PO, a Ty żeś zapewne po raz kolejny dał się nabrać...
Bo niech zgadnę... na nowoczesną i kukiza też pewnie głosowałeś...
I fakt, że do Trzeciej Drogi należy PSL też Ci nie przeszkadzało... mimo, że to właśnie oni przez 8 lat z Tuskiem u boku rządzili...
Właśnie cały myk polega na tym, że Trzecia Droga miała zgromadzić elektorat przeciwny PiSowi, ale nielubiący Tuska...
Teraz oddali władzę Tuskowi, a wszyscy zdziwieni...
Boże chłopie...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 grudnia 2023 o 18:40
@thomaszeksw widzę, ze masz pojęcie o zasadach demokracji takie, jakie wpoił ci Kaczyński. PiS ma 194 posłów razem chyba z Kukizem. Jak byś nie kombinował to nie daje potrzebnej większości parlamentarnej 231 posłów. Morawiecki udawał, że namówi taką większość, ale nie chciała się dołączyć nawet Konfederacja (a to i tak za mało). PL2050 i PSL wyśmieli kłamczucha Morawieckiego. A teraz sobie policz, kto ma większość i dlaczego to się nazywa koalicja.
@thomaszeksw skoro się nie liczyłeś z tym, że to będzie koalicja złożona z PL2050, PSL, Lewicy i KO, to sorry Winnetou, ale chyba nie masz dobrego kontaktu z rzeczywistością.
@KENJI512 No cóż. Wczoraj facet z maturą (Hołownia) zaorał prawnika po studiach (niejaki Jabłoński z PiS) w zakresie znajomości regulaminu sejmu. Głupich magistrów jest jak kusych psów, a i głupich doktorów sporo. O tym, jakim ktoś będzie ministrem, nie decyduje kierunek jego wykształcenia. Znam wybitnych fachowców w różnych dziedzinach, którzy kończyli całkiem inne studia. Czasami dlatego, że wtedy, gdy je kończyli to nie było studiów o ich obecnej specjalizacji. Ministrowie powinni też mieć ekspertów, którzy będą doradzać w sprawie konkretów. Tak jest w większości rozwiniętych krajów demokratycznych. Tylko PiSowski minister Fogiel potrafił powiedzieć: "nie zatrudniamy ekspertów, bo oni nie chcieli realizować naszych pomysłów".
@Bimbol wybranie Sikorskiego ponownie na ministra spraw zagranicznych to potwarz dla wyborców. Tusk zaśmiał się własnym wyborcom w twarz. Radek powinien być skończony w polityce. Po reszcie ministrów można się spodziewać jeszcze czegoś nowego, oby pozytywnego.
@mariuszem Po których? Po Sienkiewiczu? Siemoniaku? Ci panowie juz pokazywali co potrafią. Zresztą Siemoniak i teraz po wyborach potrafił błysnąć inteligencją.
Czy po "ministrach" które dostały jakieś wymyślone ministerstwa z d..? Połowa jest z odzysku. Wraca stare. Może Kosiniak będzie miał jakieś jaja i kręgosłup moralny.
@agalaura nie zdecydował. PiS otrzymał około 7,6 mln głosów, opozycja demokratyczna od początku zapowiadająca chęć stworzenia wspólnego rządu 11,6 mln głosów. Dla mnie to o ponad 50% więcej.
@agalaura Koalicja PiS, Suwerenna Polska, Partia Republikańska, Kukiz 15: 7,6 mln oddanych głosów Koalicja KO, PSL, Polska 2050, Lewica: 11,6 mln oddanych głosów. Biadol sobie dalej kto powinien rządzić a kto nie - im więcej takiego biadolenia tym realne zwycięstwo bardziej smakuje.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 grudnia 2023 o 16:02
Nie byłoby Budki, Sikorskiego i Nowackiej i całkiem niezły skład byłby tego rządu.
Aczkolwiek ilość ministerstw i stołków to trzeba przyznać chyba nawet w ostatnich czasach rządów pis, gdzie mnożyli stołki dla odpraw chyba nie była tak duża.
Niestety cztery podmioty koalicyjne to trzeba stołków narobić dla wszystkich
26 ministrów nie 25. Rekord. Rząd Suchockiej miał 25.
W tym mamy trzech ministrów CZŁONKÓW od niczego w tym Siemioniaka naczelnego Członka.
Ministrów od :
-polityki senioralnej
-równości
-społeczeństwa obywatelskiego
-rodziny i polityki społecznej.
To powinno byś jedno ministerstwo polityki społecznej a nie 4 żeby "ministry" miały gdzie być "prawdziwymi liderkami".
Do tego Sienkiewicz- "Polska istnieje tylko teoretycznie" i wisienka na torcie Radziu Sikorski oficjalny agent obcego wywiadu walący kacapoły w stylu gratulacji dla USA za wysadzenie Nord Stream.
Te same mordy co 8-10 lat temu próbowały zrobić z Polski burdel...te same ryje co już nie raz się skompromitowały...brawo Polacy...brawo postępowa młodzież...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 grudnia 2023 o 16:10
@bio88 A ilu pis miał wiceministrów? Ponad 100. 2 miliardy na KPRM w roku 2024 zaplanowali, za czasów Tuska było to kolo 150 mln. A ile nagród sobie przyznali? Nie pamiętasz wrzeszczącej Szydło" "Nam się te pieniądze należały".
@starydziad KPRM za czasów Tuska to 150 teraz 300. Reszta to składniki których nie było wcześniej.
W KPRM jest teraz przede wszystkim dotacja dla Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, która stanowi aż 1,3 mld zł. Drugim elementem budżetu są finanse na działalność instytucji podległych i nadzorowanych, np. Krajową Szkołę Administracji Publicznej, Polski Instytut Ekonomiczny czy Narodowy Instytut Wolności – będzie to 350,1 mln zł.
Natomiast wydatki na funkcjonowanie KPRM jako urzędu, w tym pionu odpowiedzialnego za członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, wyniosą 345,5 mln zł
Było wyjaśniane setki razy.
Wykorzystali młodych ludzi żeby dostać się do żłobu bo młodzi nic nie pamiętają jak kiedyś razwalali Polske,a wy się cieszycie i wierzycie w te kłamstwa które Tusk opowiada,jak można być tak naiwnym,widać jak facebook,twitter,instagram i inne media wyprały wam mózgi.
No ja bym nie szalał z tą wolą wyborców. Do wyborów poszło 6 opcji (takich poważnych mających sznse osiągnąć jakikolwiek wynik) i wygrał pis, to że cztery inne komitety sie po wyborach zgadały żeby przejąć władzę to już inna kwestia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 grudnia 2023 o 21:52
@krzysio6666 tylko że od początku było wiadomo że oni wejdą w koalicję jeśli sami nie będą mieli większości, a to było mało prawdopodobne. Nie pi**dol mi że "po wyborach się zgadali" bo planowali to dawno temu
Dobra, jak już ktoś usuwa niewygodne komentarze to niech przynajmniej będzie uprzejmy napisać dlaczego bo nie widze w tym nic złego poza brakiem kisielu w majtkach na myśl o tym rządzie. Otóż ta wola wyborców nie była taka jak twierdzicie, na 6 liczących się komitetów wygrał pis, to że po wyborach cztery inne komitety zgadały się (legalnie w zgodzie z prawem) by przejąć władzę nie jest wolą wyborców bo ci nie dali żadnej partii opozycyjnej wygranej. Jedynym co łaczy te partie jest tylko nienawiść do pisu - nie twierdzę że to złe spoiwo ale zdecydowanie jedyne prawdziwe.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 grudnia 2023 o 22:25
@krzysio6666 W tą nienawiść to bym powątpiewał. To politycy. W kuluarach beda się klepać po plecach i pić razem. Tak jak Solidarnościowcy z komuchami przy okrągłym stole.
Ciekawi mnie jedno.
Kiedy był potrzebny (Tusk) uciekł do Brukseli żeby zarobić sobie na ciepłą emeryturkę, zamiast ratować PO, teraz ogłaszają go wszyscy niemal zbawcą narodu. Dla mnie nie jest to człowiek godny zaufania. Wiatr powieje w inną stronę i znowu ucieknie. Ciekawe, że nikt z jego wyborców tego nie pamięta....
Liczba członków rządu (nie wliczając premiera) zmieniła się z 23 na 25. To jak? Czuć już tę skromność i umiarkowanie nowej władzy?
Dane mogą być trochę niedokładne, ale posiłkowałem się tym:
https://demagog.org.pl/wypowiedzi/ilu-ministrow-i-wiceministrow-liczy-polski-rzad/
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 11:03
@barteku
Rozdzielono ponownie edukację (podstawówki, technika, licea) i szkolnictwo wyższe. To akurat dobrze. Poprzedni ekipa wpakowała wszystko do teczki Czarnka i uczelnie wyższe były zaniedbane, a szkoły podstawowe i ponadpodstawowe doświadczyły, aż za dużego zainteresowania (np. hit).
@barteku ale pamiętaj, że aż ministrów jest bez teki, czyli bez podległych resortów a w roli bardziej koordynatorów.
@kurdybanek Żaden minister nie zajmuje się sam swoja działką, ma cały sztab doradców. Tu raczej sytuacja wygląda na zobowiązania co do obsady stołków dla po i koalicjantów.
@barteku To nadal mniej niż Morawieckiego:
https://demagog.org.pl/wypowiedzi/polska-ma-najliczniejszy-rzad-w-europie-sprawdzamy-dane/
Zapewne koalicyjna matematyka wymogła stworzenie paru nowych stanowisk dla mniejszych partii. Poczekajmy, jak to będzie wyglądało za jakiś czas i jaki będzie budżet Kancelarii w przyszłych latach. Morawiecki dobił do 2 mld zł w budżecie na 2024 r. Tusk wydawał niecałe 150 mln.
@jonaszewski
Masz rację, mea culpa. Nie widziałem wcześniej tych danych które wrzuciłeś. W takim razie mamy spadek o jednego ministra. To nadal nie jest zapowiadana ZMIANA, tylko taka bardziej zmianeczka statystyczna i nie zmienia optyki.
A tłumaczenia że to wina kolacji nie przyjmuję, bo koalicja była też po drugiej stronie. A dwa - polityka należy rozliczać za skuteczność.
Natomiast zgadzam się też że powinniśmy poczekać na więcej decyzji.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 13:41
@Obiektywny1
Ależ zdaje sobie sprawę, ze ministersto to nie tylko minister :). Uważam po prostu, że dla dobra całego systemu edukacji (programu oraz finansowania) lepiej oddzielić szkolnictwo wyższe od "podstawowego".
@barteku - liczba ministrów nie ma aż takiego znaczenia. Znacznie większym obciążeniem dla podatnika jest całkowita liczba osób zatrudnionych w administracji rządowej. To są tysiące ludzi, a ich liczba systematycznie rośnie od 30 lat. W porównaniu z pensjami wszystkich pracowników wszystkich ministerstw i kancelarii Rady Ministrów, pensje samych ministrów to grosze.
@kurdybanek To raczej chodziło o oddzielenie edukacji nie od szkolnictwa wyższego, ale od nauki. Badania naukowe, innowacje, transwery wiedzy, współprace naukowe, instytuty PAN czy Centra Łukasiewicz nie mają absolutnie nic wspólnego z finansowaniem podstawówek czy podręcznikami szkolnymi. Bardzo słusznie że oddzielono.
@barteku Dla mnie może być ich nawet 50 byle nie dyła tam bydła z pis
@karuzelczyk
Właśnie o to między innymi mi chodziło :)
@barteku Krótko, ale głośno: PO OWOCACH!
Dodam tylko, że to "drzewo" już owocowało przeszło osiem lat temu i owoce były cierpkie. Czy podójne cięcie w poprzednich wyborach sprawiło, że zacznie owocować jak chcemy... zobaczymy. Nadzieje są widać ogromne.
@barteku dodaj Morawieckiemu jeszcze rekordową liczbę wiceministrów, których teraz tylu nie będzie.
@Elathir Ale za to z dietami.
Stare ryje...
Wiecie co się zmieni? G**no się dla nas zmieni. Zmienili się tylko ludzie przy korycie. Ale głupi ludzie myśleli, że wybierają NOWĄ POLSKĘ!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 11:09
@Ashardon Taaa, Tusku kupił nowego garniacza na tą okazję, a Wielgus garsonkę. Hmmm, kiedyś już widziałem podobne nazwiska w sejmie/rządzie. Może to jedynie nowe wcielenia. ;)
@Ashardon i za 4 lub 8 lat wyborcy z płaczem zagłosują znowu na PiS i tak w kółko.
@Ashardon wystarczy że zajmą się porządnie edukacją i służbą zdrowia, nie będą wpajać żadnych chorych ideologii, a ludziom pozwolą na siebie pracować. Czy tak będzie? Nie wiem, problem w tym, że jeszcze przed wyborami było jasne, że nie będzie żadnej nowej wielkiej siły politycznej, która byłaby specjalnie różna od tego co do tej pory było w Sejmie, więc skąd zdziwienie, że rotacja rządowa ma zamknięty obieg?
@Elandiel1 nie bedzie 4 lub 8 lat jesli prawo veta bedzie jako karta przetargowa w uni. Moze byc ostatni rząd,bo w sumie nie wiadomo jak by to wyglądało jak unia by decydowala we wszystkim
@marekmarecki123 Nie. Nie wystarczy. To tak nie działa.
@Ashardon Oni tego nie wiedzą, bo w czasach kiedy rządziły poprzednie partie, nie mieli jeszcze praw wyborczych i jedną rzeczą o którą się martwili było "czy obrobiłem lekcję z Polskiego". Im tak naprawdę zależało na odsunięciu PiS-u od władzy bo źle mieli...
No, to teraz przekonają się kogo sobie wybrali...
@Elandiel1 Pewnie chętnie głosowałeś na brauna ?
@TheSnorlax pisior się odezwał
@Ashardon Jak czytam takie pieprzenie, to niedobrze mi się robi. Było założyć partię, ogłosić program, to może byłbyś nowym ryjem.
@abaddon81 to pochwal się jak zatem działa
@Ashardon Mam nadzieję, że obecny rząd zdaje sobie sprawę, że wyborcy nie chcieli powrotu PO tylko chcieli się pozbyć PIS. Czas pokaże czy porażkę sprzed 8 lat wzięli sobie do serca czy nie...
@Ashardon bo wybrali nową Polskę. Oczywiście tobie może się wydawać, że autokratyczna władza, która chciała wypisać Polskę z Unii, była dobra. Jednak 11,5 miliona wyborców wybrała partie demokratyczne i proeuropejskie. Większość Polaków chce być w Unii.
@chrisde46 pudło
@marekmarecki123 " wystarczy że zajmą się porządnie edukacją i służbą zdrowia, nie będą wpajać żadnych chorych ideologii, a ludziom pozwolą na siebie pracować. Czy tak będzie? Nie wiem" A ja wiem i już ci mówię: nic się nie zmieni. Zobacz jakimi ministrami byli Kopacz i Arłukowicz. Czy ludziom pozwolą pracować? A jakże, niech pracują, tylko niech płacą coraz większy haracz, bo patologicznego socjalu nie ukrócą a ile jeszcze naobiecywali...
@Elandiel1 Widzę że płacą ci za pracowanie na przynajmniej na dwóch kontach...
Sikorski Ministrem Spraw Zagranicznych. Witaj Ruski Mirze.
@niuniek2000 Sikorski walczył z Rosjanami, jak połowy jego wyborców jeszcze na świecie nie było. Zdecyduj się, czy ten rząd jest proniemiecki, czy prorosyjski.
@Myslaca_istota Patrząc na Nord Stream, będąc proniemieckim jest się prorosyjskim, bo widać kto z kim lody kręci
Moze się mylę, ale wolą wyborców było odsunięcie PiS od władzy a nie zrobienie Tuska premierem, na co wskazują sondaże przedwyborcze i te nowsze np.: https://www.wnp.pl/parlamentarny/wydarzenia/polacy-ocenili-jakim-premierem-bedzie-donald-tusk,783035.html
@korn82 albo tutaj: https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykuly/8618449,tusk-premier-sondaz-wybory.html
@korn82 nie, Wola wyborców była 3 kadencja PiS, jako że to ta partia wygrała wybory
@korn82 - oczywiście, że tak było. Co więcej, tak było w każdych wyborach po 1989 roku. Polacy nie głosują za tym, co ma być, tylko przeciwko temu, co jest. Dokładnie w każdych wyborach.
@korn82 Była jakieś pytanie czy Tusk ma być premierem? Bo widać przegapiłem. Powszechnie stosowany zwyczaj jest taki, że premierem zostaje szef największego ugrupowania w koalicji. Biorąc pod uwagę, że przez 8 lat PiS szczuł na Tuska w TVP, w radiu, w mediach orlenowskich i zatrudniał tysiące trolli w sieci, to i tak KO osiągnęła świetny wynik. A sam Tusk rekordowy w Polsce - ponad 500 tysięcy głosów.
Gdy już skończy się szczucie, a przerażeni wyborcy PiS zobaczą, że nikt im nie odbiera pińcetplusów, ani 13 i 14 emerytur, że Tusk i jego ministrowie nie mają rogów, które pokazywała TVP, to wtedy zobacz sondaże.
@Quant_ chyba nie do konca zrozumiałes co napisałem.
@starydziad no były, masz 2 linki do badań.
A gdzie ministerstwo szczęścia i wszystkiego najlepszego?
Widać, że nie była ich u władzy przez lata bo trochę nowych stołków utworzyli a to jeszcze nie koniec
Ale se natworzyli tych ministerstw. Jeszcze stwórzcie ministerstwongier planszowych i koniecznie ministra tramwajów.
I z czego się tak cieszycie. Niedawno wszyscy krzyczeli o rozdawnictwie i nieumiarkowaniu tamtej ekipy a nowa już ma więcej ministerstw. Czuć tą skromność. Podtrzymanie rozdawnictwa pisowskiego i dokładanie nowego.
Jak to wola wyborców? Wydaje mi się, że wybory wgrało PiS. Koalicja to chyba inny temat.
@thomaszeksw Więc uważasz że wyborcy głosują tylko i wyłącznie na partię która ma najwięcej % a reszta partii, która jest w Sejmie, to tak losuje się z kapelusza i nikt na nich nie głosuje?
@thomaszeksw
"Jak to wola wyborców?"
A pozostałych wybrali Marsjanie?
Chcesz mi wmówić, że głosując na Trzecią moim marzeniem był Tusk jako premier? Taka to moja wola?
@thomaszeksw Nie, po prostu dałeś się nabrać na kolejną partię krzak, która ląduje na trzecim miejscu podium. Tak było z Palikotem, Nowoczesną, Kukizem i tak będzie teraz z trzecią drogą.
Kur...a co cztery lata tacy jak Ty dają się nabierać na takie "trzecie drogi" i są potem zdziwieni...
I akurat taka partia wydmuszka to jest specjalność PO, a Ty żeś zapewne po raz kolejny dał się nabrać...
Bo niech zgadnę... na nowoczesną i kukiza też pewnie głosowałeś...
I fakt, że do Trzeciej Drogi należy PSL też Ci nie przeszkadzało... mimo, że to właśnie oni przez 8 lat z Tuskiem u boku rządzili...
Właśnie cały myk polega na tym, że Trzecia Droga miała zgromadzić elektorat przeciwny PiSowi, ale nielubiący Tuska...
Teraz oddali władzę Tuskowi, a wszyscy zdziwieni...
Boże chłopie...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 18:40
@thomaszeksw chcesz mi wmówić że głosowałeś na 3D i nie wiedziałeś że wejdą w koalicję z PO żeby rządzić?
@thomaszeksw widzę, ze masz pojęcie o zasadach demokracji takie, jakie wpoił ci Kaczyński. PiS ma 194 posłów razem chyba z Kukizem. Jak byś nie kombinował to nie daje potrzebnej większości parlamentarnej 231 posłów. Morawiecki udawał, że namówi taką większość, ale nie chciała się dołączyć nawet Konfederacja (a to i tak za mało). PL2050 i PSL wyśmieli kłamczucha Morawieckiego. A teraz sobie policz, kto ma większość i dlaczego to się nazywa koalicja.
@thomaszeksw skoro się nie liczyłeś z tym, że to będzie koalicja złożona z PL2050, PSL, Lewicy i KO, to sorry Winnetou, ale chyba nie masz dobrego kontaktu z rzeczywistością.
Wolą większości wyborców było odsunięcie PiS od władzy, co nie oznacza, że ta wiekszość automatycznie woli Tuska.
Proponuję obok nazwisk dawać tytuły zawodowe/naukowe ze studiów, wraz z kierunkiem ukończonym.
By nie okazało się, że ministrem klimatu jest mgr historii ;)
@KENJI512 minister zdrowia: mgr filologii polskiej UJ
@KENJI512 nie wymagaj tego, bo marszałek sie popłacze.
@picasa Myślałem, że żartujesz, ale potem sprawdziłem...
@KENJI512 No cóż. Wczoraj facet z maturą (Hołownia) zaorał prawnika po studiach (niejaki Jabłoński z PiS) w zakresie znajomości regulaminu sejmu. Głupich magistrów jest jak kusych psów, a i głupich doktorów sporo. O tym, jakim ktoś będzie ministrem, nie decyduje kierunek jego wykształcenia. Znam wybitnych fachowców w różnych dziedzinach, którzy kończyli całkiem inne studia. Czasami dlatego, że wtedy, gdy je kończyli to nie było studiów o ich obecnej specjalizacji. Ministrowie powinni też mieć ekspertów, którzy będą doradzać w sprawie konkretów. Tak jest w większości rozwiniętych krajów demokratycznych. Tylko PiSowski minister Fogiel potrafił powiedzieć: "nie zatrudniamy ekspertów, bo oni nie chcieli realizować naszych pomysłów".
Sikorski ministrem spraw zagranicznych - zamiast dyplomaty debil który zawsze chlapnie coś głupiego.
@Bimbol Powinieneś być zadowolony , bo wiele was łączy
@Bimbol wybranie Sikorskiego ponownie na ministra spraw zagranicznych to potwarz dla wyborców. Tusk zaśmiał się własnym wyborcom w twarz. Radek powinien być skończony w polityce. Po reszcie ministrów można się spodziewać jeszcze czegoś nowego, oby pozytywnego.
@mariuszem Po których? Po Sienkiewiczu? Siemoniaku? Ci panowie juz pokazywali co potrafią. Zresztą Siemoniak i teraz po wyborach potrafił błysnąć inteligencją.
Czy po "ministrach" które dostały jakieś wymyślone ministerstwa z d..? Połowa jest z odzysku. Wraca stare. Może Kosiniak będzie miał jakieś jaja i kręgosłup moralny.
"..a każda jednaka myśl marna
każdy polityk to świnia czarna,"
Wola narodu? Wolne żarty. Naród zdecydował, że rządzić dalej powinien PiS, którego poparło najwięcej głosujących. Ten system jest chory
@agalaura nie zdecydował. PiS otrzymał około 7,6 mln głosów, opozycja demokratyczna od początku zapowiadająca chęć stworzenia wspólnego rządu 11,6 mln głosów. Dla mnie to o ponad 50% więcej.
@agalaura Koalicja PiS, Suwerenna Polska, Partia Republikańska, Kukiz 15: 7,6 mln oddanych głosów Koalicja KO, PSL, Polska 2050, Lewica: 11,6 mln oddanych głosów. Biadol sobie dalej kto powinien rządzić a kto nie - im więcej takiego biadolenia tym realne zwycięstwo bardziej smakuje.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 16:02
@agalaura jednak za mało, by mieć większość, a tak działa demokracja. Pewnie w TVP wam tego zapomnieli powiedzieć.
Nie byłoby Budki, Sikorskiego i Nowackiej i całkiem niezły skład byłby tego rządu.
Aczkolwiek ilość ministerstw i stołków to trzeba przyznać chyba nawet w ostatnich czasach rządów pis, gdzie mnożyli stołki dla odpraw chyba nie była tak duża.
Niestety cztery podmioty koalicyjne to trzeba stołków narobić dla wszystkich
@AndPaw
-Siemoniak. I temu "inteligentowi" dali służby specjalne. Specjalny to on jest.
26 ministrów nie 25. Rekord. Rząd Suchockiej miał 25.
W tym mamy trzech ministrów CZŁONKÓW od niczego w tym Siemioniaka naczelnego Członka.
Ministrów od :
-polityki senioralnej
-równości
-społeczeństwa obywatelskiego
-rodziny i polityki społecznej.
To powinno byś jedno ministerstwo polityki społecznej a nie 4 żeby "ministry" miały gdzie być "prawdziwymi liderkami".
Do tego Sienkiewicz- "Polska istnieje tylko teoretycznie" i wisienka na torcie Radziu Sikorski oficjalny agent obcego wywiadu walący kacapoły w stylu gratulacji dla USA za wysadzenie Nord Stream.
quiz: znajdź na zdjęciu Fionę
Te same mordy co 8-10 lat temu próbowały zrobić z Polski burdel...te same ryje co już nie raz się skompromitowały...brawo Polacy...brawo postępowa młodzież...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 16:10
Nie chcę być złym prorokiem, ale 13 grudnia to data niezbyt dobrze kojarząca się w polskiej polityce.
Jest błąd:
Minister funduszy i polityki regionalnej to Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, która nota bene bardziej nadawałby się do MSZ
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 17:16
Wola wyborców?
Wola wyborców była taka, że wygrał PiS.
"Wola wyborców była taka, że wygrał PiS."
Jaki procent wyborców zagłosował na PiS, @C1VenomMX321?
Szkoda że nadal nie mamy Prezydenta.
26 ministerstw - przebili PiS i to zdecydowanie. To ma byc to tanie panstwo?
@bio88 A ilu pis miał wiceministrów? Ponad 100. 2 miliardy na KPRM w roku 2024 zaplanowali, za czasów Tuska było to kolo 150 mln. A ile nagród sobie przyznali? Nie pamiętasz wrzeszczącej Szydło" "Nam się te pieniądze należały".
@starydziad KPRM za czasów Tuska to 150 teraz 300. Reszta to składniki których nie było wcześniej.
W KPRM jest teraz przede wszystkim dotacja dla Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, która stanowi aż 1,3 mld zł. Drugim elementem budżetu są finanse na działalność instytucji podległych i nadzorowanych, np. Krajową Szkołę Administracji Publicznej, Polski Instytut Ekonomiczny czy Narodowy Instytut Wolności – będzie to 350,1 mln zł.
Natomiast wydatki na funkcjonowanie KPRM jako urzędu, w tym pionu odpowiedzialnego za członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, wyniosą 345,5 mln zł
Było wyjaśniane setki razy.
@abaddon81 to i tak więcej o 100% niż za Tuska.
naprawdę sądzieice,że będzie lepiej? jego też już pzreciez przerabialismy ;D
Andziej zrób Downa,dobra dobra już wystarczy
Wykorzystali młodych ludzi żeby dostać się do żłobu bo młodzi nic nie pamiętają jak kiedyś razwalali Polske,a wy się cieszycie i wierzycie w te kłamstwa które Tusk opowiada,jak można być tak naiwnym,widać jak facebook,twitter,instagram i inne media wyprały wam mózgi.
@PiotrM2 Tobie mózg wyprała kacza propaganda.
https://i.ytimg.com/vi/7UySbQu0Y2o/sddefault.jpg Mimo wszystko szacun dla tych Panów za bochaterksą obronę koryta
To były dobre wybory dla jego XD
No ja bym nie szalał z tą wolą wyborców. Do wyborów poszło 6 opcji (takich poważnych mających sznse osiągnąć jakikolwiek wynik) i wygrał pis, to że cztery inne komitety sie po wyborach zgadały żeby przejąć władzę to już inna kwestia.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 21:52
@krzysio6666 tylko że od początku było wiadomo że oni wejdą w koalicję jeśli sami nie będą mieli większości, a to było mało prawdopodobne. Nie pi**dol mi że "po wyborach się zgadali" bo planowali to dawno temu
Dobra, jak już ktoś usuwa niewygodne komentarze to niech przynajmniej będzie uprzejmy napisać dlaczego bo nie widze w tym nic złego poza brakiem kisielu w majtkach na myśl o tym rządzie. Otóż ta wola wyborców nie była taka jak twierdzicie, na 6 liczących się komitetów wygrał pis, to że po wyborach cztery inne komitety zgadały się (legalnie w zgodzie z prawem) by przejąć władzę nie jest wolą wyborców bo ci nie dali żadnej partii opozycyjnej wygranej. Jedynym co łaczy te partie jest tylko nienawiść do pisu - nie twierdzę że to złe spoiwo ale zdecydowanie jedyne prawdziwe.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 grudnia 2023 o 22:25
@krzysio6666 W tą nienawiść to bym powątpiewał. To politycy. W kuluarach beda się klepać po plecach i pić razem. Tak jak Solidarnościowcy z komuchami przy okrągłym stole.
Ciekawi mnie jedno.
Kiedy był potrzebny (Tusk) uciekł do Brukseli żeby zarobić sobie na ciepłą emeryturkę, zamiast ratować PO, teraz ogłaszają go wszyscy niemal zbawcą narodu. Dla mnie nie jest to człowiek godny zaufania. Wiatr powieje w inną stronę i znowu ucieknie. Ciekawe, że nikt z jego wyborców tego nie pamięta....
Kobuszewski-skecz o mózgu
historyczna data...i znów nie było teleranka. czarno to widzę
@gieroj777 mam podobne skojarzenia...
Część ministerstw już dziś spokojnie bym zlikwidowała. Marzena, Katarzyna i Agnieszka ministrzynie do pobierania diet.