ale każdy przycik fizyczny kosztuje ok 2 dolarów a radio z nimi 50 dolarów - a wirtualny może 5 centów podczas gdy radio z nimi 200 dolarów - czego nie rozumiesz?
@next_1 dlatego proponuję pójść dalej i usunąć fizyczną kierownicę - ona na pewno kosztuje z 1000 $ - i w zamian dać ekran dotykowy.
I wajchę od biegów wyrzucić jak już to zrobili z ręcznym hamulcem.
Biegi będzie można wymiziać na ekranie.
Przy okazji znikną też artykuły w necie o tym jak to źle jest trzymać rękę na dźwigni zmiany biegów ;)))
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
26 grudnia 2023 o 10:30
Trudniej takie coś wymieniać.
Zresztą, czemu w statkach kosmicznych, przyciski są ciężkie w wciskaniu i wyglądają jakby dalej były lata 50te? Aby nie nastąpiło przypadkowe wciśnięcie i kaput.
Jak się popsuje pilot, to wyciągasz wtyczkę z gniazdka 230V.
W czym problem? Poza tym nie widziałem jeszcze nigdy telewizora, który nie ma przycisku zasilania na obudowie.
@zeeltom Dokładnie. Obecnie telewizory posiadają przynajmniej przycisk zasilania, a prawdopodobnie zdecydowana większość posiada przycisk wielofunkcyjny służący do obsługi menu ekranowego.
Jedna rzecz była z nimi nie tak - były droższe niż badziewny chiński ekran z jeszcze badziewniejszym wiecznie wieszającym się oprogramowaniem. A Twoją wygodę i bezpieczeństwo to księgowi wielkich koncernów mają w głębokim poważaniu.
@rozdupcewas Do czasu aż przerżną w sądzie w USA. To ważne gdzie bo w USA sądy się nie patyczkują - potrafią walnąc takie odszkodowanie, że nawet posiadacz najgłębszego poważania zacznie się zastanawiać.
Jak się pilot bez przycisków rozładuje albo zepsuje to zrobisz z nim dokładnie to samo co z takim z przyciskami. Wymienisz baterię lub kupisz nowy. A na pokrętło w aucie też patrzysz, choćby po to żeby zamiast głośności nie podkręcić niechcący klimy albo nie zmienić stacji.
@lolo7 Badania pokazują że w aucie z ekranami i dotykowymi przyciskami drastycznie wzrósł czas zmiany podstawowych funkcji w porównaniu z autami z poprzedniej epoki. Czyli bezpieczeństwo spadło. Widzę mnóstwo kierowców w nowych autach wiecznie patrzących się w ekrany samochodów. Powinni mandaty za to dawać jak za telefon.
@lolo7 Nie masz takiego samochodu, prawda? Regulacja klimy jest zwykle w innym miejscu. Po kilkunastu przejazdach i minimum chęci żeby to przyswoić jesteś w stanie obsługiwać radio bez patrzenia.
@lameria kiedyś w autach bez bajerów i bez płaskich telefonów kierowca się skupiał na drodze, jedynie ładna dziewczyna obok albo na chodniku mogła go rozproszyć. Ale teraz kiedy auta to laptopy na kółka plus telefon, to musimy liczyć na dalszy rozwój systemów bezpieczeństwa, które w porę ostrzegą rozproszonego kierowcę o niebezpieczeństwie. Nie stety im auto bardziej świeci się w środku tym lepsze ma branie. Tego pewnie niezatrzymamy. Ale czy nowe prostokątne wyświetlacze na pół deski w nowych BMW są ładniejsze o poprzednich stylizacji? Motoryzacja moim zdaniem traci to coś, przez te tandetne, brudzące się wyświetlacze i dotykowe przyciski. Ciekawe czy te elementy wytrzymają próbę czasu, przy takich wachaniach temperatury w naszym klimacie. Już pierwsze najprostsze wyswietlacze w np. Audi a4/a6 z przed lat 20 siadają po jakimś czasie. Ale w ich przypadku wymiana to parę groszy w porównaniu z wyświetlaczem wielkości tableta w nowych autach.
Dlatego wolę swoje stare auto. Do tego ma normalny silnik 5-cylindrów, turbo w benzynie, manualną skrzynię i wszystkie przyciski fizyczne.
Niestety obawiam się, że za 2-3 lata nie wjadę nim do centrum miasta, mimo, że technicznie niczego mu nie brakuje. Ma katalizator i bez problemu spełnia normy Euro 5, niestety w momencie jego produkcji, nie obowiązywała jeszcze norma Euro5, podobnie jak w przypadku Seicento.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
26 grudnia 2023 o 22:43
Debilne ekrany dotykowe to nie jedyne "ulepszenie" samochodów. Mnie okropnie męczą te starsznie mocne światła ledowe. W nocy po prostu nic nie widzę jak mi takie coś wali po oczach. Za każdym takim razem zyczę wszystkiego najgorszego co tylko możliwe tym, którzy za to odpowiadają.
Jest tylko jeden sposób by radykalnie ten problem rozwiązać ale na ile mi wiadomo to się na to nie zanosi. Mianowicie polaryzacja światła. Niech reflektory świecą z polaryzacją pionową a szyby przednie w samochodach mają polaryzację poziomą. I po problemie oślepiania.
Ale jaki macie problem z kupowaniem sprzętu z przyciskami? Popyt generuje podaż. Jeśli urządzenia z przyciskami będą sprzedawały się lepiej to producenci wrócą do ich stosowania. Ja nie wyobrażam sobie radia w samochodzie bez pokrętła i takie właśnie kupiłem.
ale każdy przycik fizyczny kosztuje ok 2 dolarów a radio z nimi 50 dolarów - a wirtualny może 5 centów podczas gdy radio z nimi 200 dolarów - czego nie rozumiesz?
@next_1 dlatego proponuję pójść dalej i usunąć fizyczną kierownicę - ona na pewno kosztuje z 1000 $ - i w zamian dać ekran dotykowy.
I wajchę od biegów wyrzucić jak już to zrobili z ręcznym hamulcem.
Biegi będzie można wymiziać na ekranie.
Przy okazji znikną też artykuły w necie o tym jak to źle jest trzymać rękę na dźwigni zmiany biegów ;)))
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 grudnia 2023 o 10:30
Nie masz guzików od radia na kierownicy?
A płacisz abonament rtv za radio w samochodzie?
Trudniej takie coś wymieniać.
Zresztą, czemu w statkach kosmicznych, przyciski są ciężkie w wciskaniu i wyglądają jakby dalej były lata 50te? Aby nie nastąpiło przypadkowe wciśnięcie i kaput.
tez jestem za..... a już nie wspomnę o tym że rozwal telefon i słuchaj Budzika przez tydzień czasu o różnych godzinach zanim nie naprawisz smarftofona
Jak się popsuje pilot, to wyciągasz wtyczkę z gniazdka 230V.
W czym problem? Poza tym nie widziałem jeszcze nigdy telewizora, który nie ma przycisku zasilania na obudowie.
@zeeltom Dokładnie. Obecnie telewizory posiadają przynajmniej przycisk zasilania, a prawdopodobnie zdecydowana większość posiada przycisk wielofunkcyjny służący do obsługi menu ekranowego.
Jedna rzecz była z nimi nie tak - były droższe niż badziewny chiński ekran z jeszcze badziewniejszym wiecznie wieszającym się oprogramowaniem. A Twoją wygodę i bezpieczeństwo to księgowi wielkich koncernów mają w głębokim poważaniu.
@rozdupcewas Ale dla mnie cena nie jest kryterium bezwzględnym, mogę dopłacić za wygodę. Sęk w tym, że często nie ma takiej opcji.
@rozdupcewas Do czasu aż przerżną w sądzie w USA. To ważne gdzie bo w USA sądy się nie patyczkują - potrafią walnąc takie odszkodowanie, że nawet posiadacz najgłębszego poważania zacznie się zastanawiać.
@jeszczeNieZajety
To wtedy to zmienią - na rynek USA.
@rozdupcewas Ale to duży rynek i nie będzie się opłącać produkować samochodów w dwu wersjach.
Jak się pilot bez przycisków rozładuje albo zepsuje to zrobisz z nim dokładnie to samo co z takim z przyciskami. Wymienisz baterię lub kupisz nowy. A na pokrętło w aucie też patrzysz, choćby po to żeby zamiast głośności nie podkręcić niechcący klimy albo nie zmienić stacji.
@lolo7 Badania pokazują że w aucie z ekranami i dotykowymi przyciskami drastycznie wzrósł czas zmiany podstawowych funkcji w porównaniu z autami z poprzedniej epoki. Czyli bezpieczeństwo spadło. Widzę mnóstwo kierowców w nowych autach wiecznie patrzących się w ekrany samochodów. Powinni mandaty za to dawać jak za telefon.
@neo1neo . Mandaty dla kierowców to nie, ale tak wyposażone samochody nie powinny dostawać homologacji czyli dopuszczenia na rynek.
@neo1neo To może niech kierowcy skupią się na jeździe i patrzeniu na drogę, a nie na wszystkim innym, to może bezpieczeństwo wtedy nie spadnie.
@lolo7 Nie masz takiego samochodu, prawda? Regulacja klimy jest zwykle w innym miejscu. Po kilkunastu przejazdach i minimum chęci żeby to przyswoić jesteś w stanie obsługiwać radio bez patrzenia.
@lameria kiedyś w autach bez bajerów i bez płaskich telefonów kierowca się skupiał na drodze, jedynie ładna dziewczyna obok albo na chodniku mogła go rozproszyć. Ale teraz kiedy auta to laptopy na kółka plus telefon, to musimy liczyć na dalszy rozwój systemów bezpieczeństwa, które w porę ostrzegą rozproszonego kierowcę o niebezpieczeństwie. Nie stety im auto bardziej świeci się w środku tym lepsze ma branie. Tego pewnie niezatrzymamy. Ale czy nowe prostokątne wyświetlacze na pół deski w nowych BMW są ładniejsze o poprzednich stylizacji? Motoryzacja moim zdaniem traci to coś, przez te tandetne, brudzące się wyświetlacze i dotykowe przyciski. Ciekawe czy te elementy wytrzymają próbę czasu, przy takich wachaniach temperatury w naszym klimacie. Już pierwsze najprostsze wyswietlacze w np. Audi a4/a6 z przed lat 20 siadają po jakimś czasie. Ale w ich przypadku wymiana to parę groszy w porównaniu z wyświetlaczem wielkości tableta w nowych autach.
@neo1neo Wychodzi więc na to że kierowca to taka małpa, którą durne światełko jest w stanie rozproszyć
Dlatego wolę swoje stare auto. Do tego ma normalny silnik 5-cylindrów, turbo w benzynie, manualną skrzynię i wszystkie przyciski fizyczne.
Niestety obawiam się, że za 2-3 lata nie wjadę nim do centrum miasta, mimo, że technicznie niczego mu nie brakuje. Ma katalizator i bez problemu spełnia normy Euro 5, niestety w momencie jego produkcji, nie obowiązywała jeszcze norma Euro5, podobnie jak w przypadku Seicento.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 grudnia 2023 o 22:43
@elefun 2.5 R; 2521ccm; 300 KM (221 kW)/5500 obr/min; 400Nm /1950-5250 obr/min.?
Debilne ekrany dotykowe to nie jedyne "ulepszenie" samochodów. Mnie okropnie męczą te starsznie mocne światła ledowe. W nocy po prostu nic nie widzę jak mi takie coś wali po oczach. Za każdym takim razem zyczę wszystkiego najgorszego co tylko możliwe tym, którzy za to odpowiadają.
Jest tylko jeden sposób by radykalnie ten problem rozwiązać ale na ile mi wiadomo to się na to nie zanosi. Mianowicie polaryzacja światła. Niech reflektory świecą z polaryzacją pionową a szyby przednie w samochodach mają polaryzację poziomą. I po problemie oślepiania.
Ale jaki macie problem z kupowaniem sprzętu z przyciskami? Popyt generuje podaż. Jeśli urządzenia z przyciskami będą sprzedawały się lepiej to producenci wrócą do ich stosowania. Ja nie wyobrażam sobie radia w samochodzie bez pokrętła i takie właśnie kupiłem.