Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M MG02
+15 / 19

Tak z cielawości.... jaki samochód ma opcję bezprzewodowego ładowania?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
-4 / 10

@MG02 już niebawem, jeszcze jakieś pytania ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lutego 2024 o 16:28

M MG02
+8 / 8

@dokturbasen
"Już niebawem" jest odpowiedzią na pytanie "Kiedy?", a nie na pytanie "Który".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+7 / 13

@MG02 Parafrazując: Ekoterroryzm rozwiązuje dzielnie problemy, które sam wcześniej stworzył.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
0 / 6

@MG02 zachowujesz się tak jakbyś nie zdawał sobie sprawy że technologia się rozwija i to rozwiązuje pojawiające się problemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ricochet69
+3 / 3

@MG02 Jeżeli trzymać się ściśle Twojego pytania, z tego co udało mi się znaleźć, to prace nad zastosowaniem ładowania bezprzewodowego w ruchu, prowadzą Toyota, BMW, Ford Stellantis oraz Tesla. Gotowymi rozwiązaniami jakoś nikt się jednak nie chwali.
Opcję bezprzewodowego ładowania miały także testowe autobusy wyprodukowane przez Solaris dla Niemców. W tym przypadku jednak ładowanie odbywało się nie podczas jazdy lecz stacjonarnie, a same testy w Berlinie zakończyły się niepowodzeniem.
Wygląda to trochę jak ślepa uliczka w rozwoju motoryzacji i szczerze dziwię się Szwedom, że pakują pieniądze w tak niepewny projekt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+5 / 9

@Ricochet69
Jako, że pracuję w jednej z tej firm w dziale R&D to przynajmniej w jednym przypadku mogę powiedzieć, że to co znalazłeś w internecie nie odzwierciedla rzeczywistość. Moja firm stanowczo odrzuciła pracę nad taką technologią ze zwględu na między innymi: cenę, szacowaną skuteczność takiego ładowania, straty prądu, skomplikowanie technologii, a przede wszytskim możliwość zapalenia się samochodu w czasie jazdy ze względu na uszkodzenie infrastruktury drogowej, czy zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów, w tym np. osób z rozrusznikami serca, bądź implantami. Może ktoś kiedyś wpadnie na genialny pomysł jak bezpiecznie zrobić bezprzewodowe ładowanie w trakcje jazdy, ale póki na drogach nie pojawi się pierwszy milion takich samochodów to nie ma sensu budować dróg. Co innego naładować bezprzewodowo telefon przy napięciu 5V, a co innego jadący samochód przy napięciu 400V. Jak dla mnie jest to technicznie nie możliwe, dlatego pytam jaki samochód będzie korzytsał z takiej drogi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+3 / 3

@dokturbasen
Jeszcze. Ja się nie pytam, czy technologia się rozwija, tylko o to, który samochód ma opcję bezprzewodowego ładowania podczas jazdy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Maryusz
+7 / 7

@MG02 Jak widać na obrazku - Opel Meriva 1,7 CDTI z 2004r ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
-5 / 5

@MG02 wiesz co ? chyba każdy - już jest coś takiego jak ładowarka indukcyjna do samochodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+7 / 7

@dokturbasen
Ładowarka indukcyjna w samochodzie jest do ładowania telefonu. Obecnie żaden seryjny samochód nie ma opcji ładowania indukcyjnego baterii.
A moje pytanie o to jaki samochód ma taką opcję sprowadza się do tego, że nie da się zaprojektować ładowarki, bez wiedzy co się będzie ładować. Z tego co wyczytałem to sami szwedzi tego nie wiedzą i dlatego nie zdecydowali nawet czy to ma być ładowanie indukcyjne, z szyny zamonotwanej w asfalcie, czy jak trolejbus poprzez pantograf. Jeśli to ostatnie to wcale nie będzie to piersza autostrada, bo taka już jest w miemczech. W takim wypadku to te gromkie zapowiedzi można sobke wsadzić gdzies głęboko, bo będą mogły korzystać z tego tylko ciężarówki. Takie trolejbusy to jeżdżą po Lublinie od lat 50 ubiegłego wieku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Agitana
0 / 0

@dokturbasen Tym pojawiajacym sie problemem byly samochody przystosowane do ladowania indukcyjnego ktore nie mialy jak sie naladowac?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aldocaldo
-1 / 3

@dokturbasen Acha, jedno, bo widzem, żem na prawdziwego znafce trafieł. Czy nie budują tego dlatego, bo w czasie ich zimy te całe cuda elektryczne zostają praktycznie unieruchomione, gdyż wydajność akumulatorów drastycznie spada, zmniejszając zasięg nawet o 70%?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PitBull9010
-2 / 2

@MG02 takie coś (JEŚLI OCZYWIŚIE ZADZIAŁĄ, a z tym może być różnie, zwłaszcza, że to SZWECJA...) będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż obecne systemy i samochody elektryczne, bo w praktyce wyeliminuje większość bolączek dzisiejsyh topornych elektryków...

...a system ładowania nie będie taki znowu bezprzewodowy i innowacyjny, będzie polegał na indukcji między kołami a nawierzhnią...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2024 o 0:21

O outlaws13
+2 / 4

w Polsce było by 100 mln euro za km

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
+2 / 4

Szwedzi powinni budować autostrady w Polsce, gdzie km autostrady kosztuje ok 28 mln zł...nie muszą być elektryczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+1 / 3

Czy na pewno nie było łatwiej i ekonomiczniej zaprojektować w ten sposób napęd pojazdów a nie doładowywanie aku, które muszą rozpędzać także siebie (kilkaset kg) oraz silnik elektryczny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ala_nina
+7 / 7

Jak bardzo to nie jest ekologiczne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rogeros123
+4 / 4

@Ala_nina w skrócie w ch...j ze względu na straty energii. Czysty idiotyzm do ratowania technologii elektryków, która na ten czas jest lekko mówiąc beznadziejna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
-4 / 6

Moim zdaniem to świetny pomysł, gdyby 100 dróg i parkingów było w takiej technologii i nikt nie musiał by tankować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A abaddon81
+4 / 8

@Sok__Jablkowy Tak. Założmy że będa samochody elektryczne faktycznie z łądowaniem indukcyjnym. Wiesz jaka jest sprawność? Świetny pomysł zaiste.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
-3 / 3

@abaddon81

Nie wiem ale zakładam, że na tych drogach będą auta elektryczne ładowane indukcja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S smirnofaus
+3 / 5

Za milion euro za kilometr to wybudują co najwyżej ścieżkę rowerową

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mmosiek1
+3 / 3

Wracamy do idei trolejbusów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ricochet69
0 / 0

@mmosiek1 Albo Szwedzi próbują "ponownie wymyślić koło", albo co bardziej prawdopodobne, pismaki jak to zwykle bywa, sklecili dziennikarskiego gniota na podstawie nierzetelnie zebranych informacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+2 / 2

Ciekawe w jaki sposób kierowca będzie za to płacił i jak podłoże będzie rozróżniać auta, które zapłaciły, od tych, które nie zapłaciły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rogeros123
+3 / 3

@solarize to akurat najmniejszy problem przy całej masie idiotyzmów towarzyszącym tej inicjatywie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Koruptos
+2 / 2

Czy autor wie ile to jest 25% "wszystkich szwedzkich dróg"? Rozmawiamy o dziesiątkach miliardów Euro na samą elektryfikację dróg. A ile będzie kosztowało utrzymanie takiej drogi? Ile będzie kosztowało wytworzenie i przesłanie prądu do takiej instalacji?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W WhiteD
0 / 0

Czyli co? Jakiś Szwedzki Sasin postanowił zrobić potrzymaj mi piwo w kategorii jak przerżnąć miliony ojro?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomek59
0 / 0

W polsce to nawet zwykłych autostrad tak tanio nie mamy.

Proponuje robić tylko elektryczne, wyjdzie taniej a nóż się przydadzą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H humman
0 / 0

Ciekawa ile zużywa odcinek takiej drogi w stanie włączonym ale bezczynnym, w trasach kolejowych nie dość że maja dużo efektywniejsze ładowanie przez styk dwóch metalowych elementów to jeszcze praktywcznie całą dobę jest tam chociaż jeden pociąg

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cagenicolas
+2 / 2

wow, tera bedo wybuchać podczas jazdy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A abaddon81
+4 / 8

Ale bzdura. Efektywnośc bezprzewodowego ładowania. Samochód el jadąc tempem autostradowym zyżywa jakieś 17 kwh/100 km. CZyli powiedzmy 20 kWh w ciągu godziny - potrzebujemy ładować 20 kW. Proste. Sprawność ładowania to 80-90%. To już mamy 24 kW. Sprawnośc ładowarki Indukcyjnej gdzy cewki leżą na sobie praktycznie dochodzi do 50%. Tu nie dośc że szczelina będzie duża a nawet ogromna - przy ładowarce 150W przy 2 cm przestaje działać a sprawnośc to jakies 5%. + przerzucanie się się miedzy kolejnymi cewkami - większość czasu cewki nie będą centralnie nad sobą to nawet przy wymyśleniu jakiejs cudownej technologi, zawieszenia na kołkach drewnianych i podwozia 1 cm nad powierzchnia nie wróże więcej niż 20% sprawności.
Żeby dostarczyć 20kWh do samochodu bedzie trzeba zużyć 120 kWh? 140?. Chyba że mają jakieś kosmiczne technologie o których jeszcze nikt nie słyszał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2024 o 21:21

S sinusoida789
-2 / 2

Świat buduje elektryczne autostrady a mu kur* nie opanowaliśmy jeszcze jak porządnie łatać dziury w asfalcie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

Jaki świat, @sinusoida789?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Riesling
0 / 0

To będzie coś jak tramwaj dla kilku zaledwie osób :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem