Ja nie mogę. Naprawdę dla autora to trudne? Przecież to wręcz podstawówka. Czas leci od 0 z krokiem 2, prędkość od 0 z krokiem 1, czyli wykres jest liniowy, na każdy przedział czasu podnosi (2) się o 1, czyli wykres B.
A - nie przędkość stała w czasie
C - nie, sytuacja odwrotna, na każdą jednostkę czasu przedkość podnosi się z krokiem 2
D - nie prędkośc w t(0) nie jest równa 0
Chyba, że źle zrozumiałem demot i autor nie może nadziwić się nad banalnością zadania. Ale musi popracować nad wyrażeniem tego.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 marca 2024 o 15:35
Sorry, ale naprawę nie potrafisz rozwiązać tego zadania? Jestem totalnym humanistą, maturę zdawałem ponad 30 lat temu - i nie mam najmniejszego problemu z odpowiedzią…
@13Puchatek To ja chyba jestem humanistą do sześcianu, bo nawet pytania nie rozumiem :) Fizyka, to tak nie moja bajka, że nawet porównanie ciężko znaleźć. Z matematyki ogarniam, dużo więcej.
Trudne nie jest. Odpowiedź B.
Wyjaśnienie:
1. linia musi zaczynać się w punkcie (0,0), czyli A i D odpadają
2. jednostka prędkości przyrasta wolniej niż jednostka czasu, czyli B
@ps11111ps Masz rację. Zwróciłem uwagę na to uwagę po udzieleniu odpowiedzi, ale uznałem, że nie ma już co poprawiać. Ale rzeczywiście jestem debilem, bo nie przyszło mi do głowy, że to ktoś wykorzysta to, by dać upust swojej agresji. Trzeba było poprawić.
Ale z drugiej strony, jeśli Ci to poprawiło humor, to chyba było warto.
Miłego weekendu.
Chcesz powiedzieć, że odrzucasz wykres C bo jest za bardzo nachylony????
A nie dostrzegasz, że to jest wykres DROGI w funkcji czasu co jest tu zasandniczym problemem?
Czyli na podstawie absolutnie błędnych założeń doszedłeś do właściwej odpowiedzi?
Zatem można tylko współczuć
Zwracanie uwagi na nachylenie przy braku jakiejkolwiek skali jest kompletnie bez sensu.
Spójrz np na ponizsze wykresy
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
15 marca 2024 o 16:24
@rz_in_tfi
Ok, moze faktycznie mnie emocje poniosły, przepraszam. Po prostu odezwało się wrodzone zamiłowanie do perfekcjonizu zwlaszcza w dziedzinach matematyki i fizyki.
Ale nie bierz tego aż tak do siebie. Czyli jak Pani na klasówce da uczniowi pałę to znaczy że daje upust swojej agresji? Może po prostu popisał się brakiem wiedzy i został stosownie oceniony
@rz_in_tfi poprawnie narysowane osie zawsze krzyżują się w punkcie (0,0). Odpowiedzi A i C odpadają, bo przedstawiają zależność drogi od czasu, a ona nie jest liniowa. B musi być poprawną odpowiedzią.
Odpowiedź B jest prawidłowa, ponieważ w tabelce na dole mamy dane: t - czas, v - prędkość... a jak już ktoś zauważył, odpowiedź A i D odpadają z automatu. Jeśli się mylę, to tylko dlatego, że już weekend ;)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 marca 2024 o 18:34
Ale że co? Trudne? Ja bym zdał :-P
Ja nie mogę. Naprawdę dla autora to trudne? Przecież to wręcz podstawówka. Czas leci od 0 z krokiem 2, prędkość od 0 z krokiem 1, czyli wykres jest liniowy, na każdy przedział czasu podnosi (2) się o 1, czyli wykres B.
A - nie przędkość stała w czasie
C - nie, sytuacja odwrotna, na każdą jednostkę czasu przedkość podnosi się z krokiem 2
D - nie prędkośc w t(0) nie jest równa 0
Chyba, że źle zrozumiałem demot i autor nie może nadziwić się nad banalnością zadania. Ale musi popracować nad wyrażeniem tego.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2024 o 15:35
@goomisch Pomijając, że w pełni się zgadzam bo
A- ciało w spoczynku
C - V = constans
D Vo różne od 0
Tylko B daje ruch przyspieszony liniowo
to chciałbym tylko zauważyć, że autor demota ma wstawionych ponad 1000 demotów i... zero komentarzy. Kurtyna.
Sorry, ale naprawę nie potrafisz rozwiązać tego zadania? Jestem totalnym humanistą, maturę zdawałem ponad 30 lat temu - i nie mam najmniejszego problemu z odpowiedzią…
@13Puchatek To ja chyba jestem humanistą do sześcianu, bo nawet pytania nie rozumiem :) Fizyka, to tak nie moja bajka, że nawet porównanie ciężko znaleźć. Z matematyki ogarniam, dużo więcej.
Trudne nie jest. Odpowiedź B.
Wyjaśnienie:
1. linia musi zaczynać się w punkcie (0,0), czyli A i D odpadają
2. jednostka prędkości przyrasta wolniej niż jednostka czasu, czyli B
@ps11111ps Masz rację. Zwróciłem uwagę na to uwagę po udzieleniu odpowiedzi, ale uznałem, że nie ma już co poprawiać. Ale rzeczywiście jestem debilem, bo nie przyszło mi do głowy, że to ktoś wykorzysta to, by dać upust swojej agresji. Trzeba było poprawić.
Ale z drugiej strony, jeśli Ci to poprawiło humor, to chyba było warto.
Miłego weekendu.
Chcesz powiedzieć, że odrzucasz wykres C bo jest za bardzo nachylony????
A nie dostrzegasz, że to jest wykres DROGI w funkcji czasu co jest tu zasandniczym problemem?
Czyli na podstawie absolutnie błędnych założeń doszedłeś do właściwej odpowiedzi?
Zatem można tylko współczuć
Zwracanie uwagi na nachylenie przy braku jakiejkolwiek skali jest kompletnie bez sensu.
Spójrz np na ponizsze wykresy
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2024 o 16:24
@ps11111ps A nie dostrzegasz, że nie ma absolutnie żadnych informacji w jakim punkcie krzyżują się osie. Nie musi być to w puncie zero/zero.
Zatem wykresy B i D są w zasadzie takie same.
Zatem można nam tylko współczuć.
@rz_in_tfi
Ok, moze faktycznie mnie emocje poniosły, przepraszam. Po prostu odezwało się wrodzone zamiłowanie do perfekcjonizu zwlaszcza w dziedzinach matematyki i fizyki.
Ale nie bierz tego aż tak do siebie. Czyli jak Pani na klasówce da uczniowi pałę to znaczy że daje upust swojej agresji? Może po prostu popisał się brakiem wiedzy i został stosownie oceniony
@rz_in_tfi poprawnie narysowane osie zawsze krzyżują się w punkcie (0,0). Odpowiedzi A i C odpadają, bo przedstawiają zależność drogi od czasu, a ona nie jest liniowa. B musi być poprawną odpowiedzią.
@rz_in_tfi
No to żeś mi zaimponował :)
Czapki z głów
Idąc dalej można powiedzieć, że C by też mogło być, bo kto powiedział, że skala musi być liniowa ... To się robi coraz bardziej zakręcone
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2024 o 16:46
@rz_in_tfi Coś czuję, że autor demota aż tak daleko nie zaszedł w słusznie zauważonym przez Ciebie fakcie.
@rz_in_tfi @BrickOfTheWall @rssr chyba B lub C. Na wykresach brak skali, a z tego co pamiętam osie X i Y nie muszą posiadać tych samych jednostek.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2024 o 10:43
Odpowiedź B jest prawidłowa, ponieważ w tabelce na dole mamy dane: t - czas, v - prędkość... a jak już ktoś zauważył, odpowiedź A i D odpadają z automatu. Jeśli się mylę, to tylko dlatego, że już weekend ;)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2024 o 18:34
Ale z czym masz problem?
zależność prędkości (V) od czasu(t) przechodząca przez punkt (0,0) - odpowiedź B