Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Ukrainka mieszkająca w Polsce od początku wojny ze swoim dzieckiem, opowiada piękną, jak na dwa lata pobytu, polszczyzną jak doświadcza dyskryminacji i szowinistycznych ataków ze strony Polaków

2:19

www.demotywatory.pl
+
202 224
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
D DeltaTango
+4 / 50

Dobrze gada. Tak gnoicie ukraińców najblizszych nam kulturowo, że zaraz będziecie mieć hindusów i pakistańców. Jeszcze tego nie rozumiecie, ale za 5 lat ukraińcy beda budować niemiecką gospodarkę, francuską, brytyjską, a Polak ze swoją dumą i zawzięciem zawsze w czarnej d.......

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-4 / 18

@DeltaTango
Dziś z Ukrainy nie jest nam bliska kulturowo (no chyba że innym sowieckim sierotom) a stawiana alternatywa jest fałszywa i to podwójnie. Po pierwsze, zalew niekontrolowany imigracją - w tym Azjatami - JUŻ mamy. Po drugie, to sugerowanie że MUSIMY mieć jednych albo drugich. Nie, nie musimy. Nawet gdybyśmy potrzebowali imigrantów ( przy połowie Polaków w wieku produkcyjnym którzy nie pracują ) to nie jest ani typ potrzebnej imigracji ani kierunek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eules
+1 / 1

@DeltaTango
A niech buduje i dobrze im życzę.
Ludzie są rózni. Dotyczy to i ukrainy i polaków.
Nagłaśnianie takich spraw raczej nie działa dobrze dla obu stron.

Wmawianie nam że mamy im pomagać bo "tak należy". Mogę pomóc i pomagam, bo chcę !
Nie dlatego, że tak należy, albo do tego mnie przymuszają. Tylko dlatego że chcę.
Jakoś oni skorzy do wyjaśnienia śmierci 2 polaków w Przewodowie nie są.
"Minister odniósł się również do współpracy ze stroną ukraińską w tej kwestii. „Bardzo ubolewam nad tym, ale od wielu miesięcy nie ma takiej współpracy w tej sprawie” – stwierdził szef MS."
My im 500 plus, opieke medyczna, zakwaterowanie, a oni nam kij w dupe wsadzają, abśmy przed nimi na baczność stali. Czy tak wyglądają zdrowe relacje z sąsiadem ? Skoro mają nas w dupie, lekceważą nas to chyba nie ? Pojawił się ktoś na ceremoni, dał jakiś pakiet wsparcia poszkodowanym ? Tylko dej dej dej im się należy bo nas bronią. Bronią siebie przede wszystkim.

I kolega @KapitanPajk dobrze pisze, mówi. Wmawianie nam że potrzebujemy kogoś jest błędne. Bo niby jakim prawem ? Skoro Polacy nie chcą się rozmnażać to proszę rozwiązać ten problem a nie sprowadzać kogoś zza oceanu do rozwiązania tego problemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2024 o 0:11

I irulax
+12 / 20

@Cammax Widzę, że nienawiść to Tobie mózg wypala. Rejon w którym obecnie mieszkam to zagłębie PISiorów. Jest tu sporo Ukraińców pracujących i mieszkających od lat. Nikt ich nie szykanuje. Pamiętam organizowane zbiórki pomocowe również w kościele.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
-2 / 6

@irulax wiesz, w niektórych bastionach PIS nienawidzą też Rosji. Jest to możliwe, jak najbardziej. Po prostu ludzie ci myślą, że PIS to antyrosyjska partia (osobiście znam wielu takich). U mnie idzie to do tego stopnia, że niektórzy byliby w stanie osobiście iść po stronie innego kraju walczyć z Rosją. Aż tak, że nawet byli za akcesja Szwecji do NATO...

Wiesz, do nich może się już ludzie przyzwyczaili. Ale na początku na pewno Ukraińcy nie mieli lekko. Choć PISowcy bardziej zaczęli nagonkę na nich po wybuchu wojny o zboże.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar komivoyager
-1 / 1

@Cammax A najlepsze jest to, że wg. fachowców, znawców tematu od podszewki, zboże z Ukrainy ma minimalny wpływ na nasz rynek. Niestety, ale zadziałał wolny rynek, tona pszenicy kosztuje teraz na giełdach ok. 900 loco port, a rok temu było to ponad 1200 zł. Niech protestujący rolnicy idą/jadą pod siedziby firm które tak radośnie cenami spekulują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
0 / 2

@Cammax "też rosji?" - no proszę, już myślałem, że "rosji" napiszesz na samym końcu rankingu. xD
Trzy lata temu pszenica była po ok. 1600-1800 zł/t, obecnie po 850 zł - myślisz, że taka różnica nie wywołuje złości w rejonie, gdzie rolnictwo jest bardzo ważne? Ktoś jeszcze pamięta o akacjach naszych przewoźników na granicy, czy już wszyscy la_chę położyli?
Dodatkowo uprawa wielu roślin w ogóle przestaje mieć rację bytu i to na obszarze tzn. Polski B, która jest i tak zadoopiem przemysłowym. PO od dawna miało ich w pompie, przecie prawdziwy POwiec jest postępowy i wieśniakiem gardzi.
Kilka lat temu wysyłali masę płodów rolnych do rosji - blokada granic przez putlerka bardzo uderzyła w niektórych rolników.
----
Zapominasz również o takim "detaliku" jak Rzeź Wołyńska - dla wielu mieszkańców wschodnich terenów jest to całkiem bliska historia, ponieważ ich rodziny tam zginęły, a oni sami nigdy nie doczekali się wyjaśnienia sprawy.
-------
Moim zdaniem, dla PISiorów to woda na młyn. Do protestu rolników też ochoczo się podłączyli. Zwyczajnie ktoś zbija interes polityczny bazując na niezadowoleniu ludzi i szczując ich na siebie, m.in. TY.
Jakoś mnóstwo Ukraińców u nas pracowało, część pracuje nadal. A że sporo się wyniosło świadczy tylko o ujowych zarobkach w rolnictwie, a nie poczuciu zagrożenia jak próbujesz wmówić.
edycja: literówki i koszmarki słowne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 marca 2024 o 14:13

avatar Cammax
0 / 0

@komivoyager według mnie to wszelkie protesty, nie tylko rolników powinny się odbywać pod domami polityków. Ewentualnie niech im zablokują wyjazd z sejmu. Co im zwykli ludzie zrobili, zwłaszcza, że nie wszyscy popierali dany rząd, przeciwko któremu jakąś grupa protestuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
0 / 0

@irulax wiesz, zależy jakich PISowców pytasz. W moim regionie jakbyś zrobił ranking znienawidzonych krajów, to nie wiem, czy być zgadł, że to bastion PIS. Bo Niemcy byłoby tu daleko. Czołówka wyglądałaby tak: 1. Rosja, 2. Szwecja, 3. Białoruś, 4. Pewnie ktoś pokroju Iranu, czy innej Korei Północnej (przy czym na dwóch pierwszych miejscach przed wojną byłaby odwrotna kolejność). A tymczasem... PIS ma tu 90%.
Zastanawia mnie tylko, czemu nikt nie protestował za czasów PIS? Wtedy ukraińskie zboże też napływało do Polski.
Cóż, tak było od setek lat. Polska B istniała już w czasach zaborów. Tu to musiałby być ktoś inny w samorządzie, by coś zmienić. No i nie chodzi też o to, by ładowac kasę tylko w wschód Polski, a o to, by nauczyć tamtejszą ludność tej zachodniej mentalności, która "Polsce A" dała bogactwo. Na zachodzie to nawet wieś jest bogatsza niż przeciętne miasto wschodu Polski.

Pamiętam, często ten temat poruszam, tylko bardziej przy tematach historycznych, czy jak ktoś mówi o odnowie relacji z Ukrainą. Cóż, ten rząd obchodzą tylko rosyjskie zbrodnie. PIS zajmowało się tylko niemieckimi zbrodniami.
Ukraińcy mają Banderę za bohatera i niczego nie żałują (może tego, że nie każdy z nas zginął). Już w związku z protestami zapowiadali "powtórkę". A dopóki kult Bandery żywy, to pojednanie z Ukrainą jest niemożliwe. Wyobrażasz sobie pojednanie z Niemcami, gdyby był tam kult Hitlera? Ja nie.

PIS wszystko potrafi wykorzystać jak wodę na młyn. Ale Wołyń to oni raczej mieli gdzieś. Nic nie zrobili żeby upamiętnić ofiary. Wiem, Ukraińcy też nie pozwalali, ale musieliśmy mieć ich zezwolenia, by w Polsce postawić pomnik ofiarom? PISowców obchodzą tylko niemieckie zbrodnie.
A pod protest rolników się podpinają, bo rolnicy zawsze są za PIS. Zwykle strajki padały po tym jak podpinali się pod nie politycy. Tak samo było z strajkami kobiet. Podpięła się skrajną lewica, różne oszołomy (tak jak ten rolnik od Putina i interwencji) i było po strajku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lameria
-1 / 1

@irulax "Zapominasz również o takim "detaliku" jak Rzeź Wołyńska - dla wielu mieszkańców wschodnich terenów jest to całkiem bliska historia, ponieważ ich rodziny tam zginęły, a oni sami nigdy nie doczekali się wyjaśnienia sprawy." Około 50 tysięcy ofiar.
A teraz Rosja, 123 lata zaborów, rusyfikacja, wywózka na Syberię, represyjna polityka, wojna polsko - bolszewicka, 2 wojna światowa, zabór połowy kraju, Katyń, Ostaszkowo, Miednoje, wywózki na Syberię setek tysięcy Polaków, NKWD, egzekucje, PRL, rabunkowa wymiana dóbr z ZSRR.
Ukraina siedzi grzecznie, Rosja co chwilę z czołgami wpierdziela się do sąsiadów (Czeczenia, Gruzja, Abchazja) i cały czas pierd.li o odbudowie imperium.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 marca 2024 o 21:53

I irulax
0 / 0

@lameria Mieszkam na wschodzie - nie dalekim, ale już w dawnym zaborze ruskim. Członek mojej rodziny zginął w Katyniu. Mojego stryjka zabili ruscy zołnierze - był zwykłym chłopakiem ze wsi, żadnym działaczem.
Odpowiadałem na sugestię: jak to niby na wschodzie PISiory kochają rosję i czemu Ukraińcy boją się tu przyjeżdżać.
Widać przyszła nowa moda: zupełnie obrzucali się nawzajem "szurami" - dziś "ruskimi onucami". Ale to przecie nic nowego: wszelkie bojówki starają się najpierw odczłowieczyć swojego przeciwnika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@Cammax
I to jest dopiero dysonans poznawczy - nienawidzić Rosjan jednocześnie wielbiąc Ukrainców :D takie samo antypolskie było, ale Pato-ryj-otom z PiS od "Sługów Ukrainy" to nie przeszkadza. Tak samo jak nazwanie ich royjskimi agentami przez Komika :D Polacy - 80% słudzy Ukrainy, 20% słudzy Rosji, 100% autodestrukcji i antypatriotyzmu i krótkowzroczności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@lameria
Ludobójstwo to ludobójstwo, a ofiar było znacznie wiecej na przestrzeni lat. Poza tym, ślicznie wypiąłeś Ukraińców z uczestnictwa w Rosyjskich zbrodniach od Umowy Perejesławskiej licząc i tych za czasów ZSRR. Katyń? Ukraińczy byli w Armii Czerwonej i nawet NKWD. Zaś drobny detal - ŻYJĄCYCH sprawców obecna Ukraina nadal odznacza, a na kulicie i historii organizacji buduje całą tożsamość państwową.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
0 / 0

@KapitanPajk szczerze mówiąc mi najbliżej do neutralności w tej wojnie. Wiadomo, nie popieram ataków na inny kraj, tak samo jak nie popieram atakowania losowych obywateli innych krajów, którzy akurat nic złego nie robią, a jedynie tu mieszkają.

No i teraz PIS pięknie się wycofuje z dawnej proukraińskiej polityki. Podczas gdy nawet po ich polityce historycznej widać hipokryzję w tym temacie. Przez tyle lat mieli gdzieś Wołyń.
Jakby Ukraińcy przestali czcić Banderę, wyzywać nas na każdym kroku, zezwolili na ekshumację i jakikolwiek pomnik, to można rozważać pojednanie z nimi. W przeciwnym razie nawet jeśli na chwilę uda się zawiesić broń, to będzie to krótkotrwałe.
Rosja mimo wszystko też musi mocno zmienić swoją politykę,.odciąć się od Putina jeśli się chce z kimkolwiek pojednać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@Cammax
Mnie również. Im mniej jednych i drugich, tym lepiej dla nas. Zaś ostatnie 30 lat polskiej polityki to była jednostronna wazelina wobec Ukrainy - zero wzajemności. Zero żądań rozliczenia, foch na Nord Stream skoro nie miał iść przez Ukrainę, lobbowanie za Euro 2012, umowy o pomocy - my im wszystko, oni nam środkowy palec. Przed wojną i w trakcie. A tutaj jak widzisz, jest mnóstwo ludzi zgadzających się z generałem Skrzypczakiem - za każdą myślozbrodnię wobec Rasy Panów by własnych rodaków w obozach zamykali. Całe 3 dekady III RP to miała być integracja z Zachodem - a integracja z postsowieckimi sierotami jest z tym celem sprzeczna. Mmay dość włąsnych homosovieticusów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

@KapitanPajk najbardziej wkurza to, że większość nie rozumiem że to że nie popierasz ślepej pomocy Ukrainie, to nie znaczy, że popierasz atak na nich. Niektórzy zaś nie rozumieją, że to że nie popierasz ataków na zwykłych Ukraińców, którzy być może od dawna tu mieszkają i zachowują się normalnie, to nie znaczy, że popierasz Banderę. I znowu, najbardziej obrywa się tym, którzy są pośrodku.

Cóż, ten rząd to prędzej zabroni wymawiania słowa Wołyń niż coś ruszy w tym temacie. PIS znowu interesują tylko niemieckie zbrodnie. Nawet jak Tokarczuk dostała Nobla, to niby byli oburzeni, ale coś tam powiedzieli o stratach z Potopu, tylko po to by stwierdzić, że to wina Niemców i Tuska (w sensie Nobel dla niej) i oni byli najgorsi. Ale za to o Wołyniu nic.
Cóż, Banderowcy też robili podobnie. Wystarczyło by jakiś Ukrainiec z jakiegokolwiek powodu odmówił zabicia jakiegoś Polaka, to kończył podobnie jak ten Polak. W sumie taka "taktyka" była w wszystkich systemach totalitarnych. A u nas najagresywniej atakuje się tych, którzy nie popierają żadnej strony. A jak już powiesz cokolwiek o Wołyniu (nie po to, by chcieć jakiegoś odwetu, czy obwiniać losowego Ukraińca), to już się z automatu jest na równi z Putinem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@Cammax
Taka Polska bipolarka; brak zaufania społecznego i do siebie przekłada się na wiele zachowań, w tym szukanie protektora (dziś są to Ukraińcy) i wroga (tu: Polacy którzy trzeźwo patrzą na stosunek Ukrainy do nas).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+9 / 25

Pamiętam jak 20-30 lat temu Polacy pysznili się tolerancją wobec obcych. Mówiono nawet że zawsze tacy byliśmy, niemalże mamy to w genach. Tam na zachodzie i w Ameryce to gnębią murzynów,a u nas nosimy ich na rękach. Owszem, było spokojnie, ale tylko dlatego że obcokrajowców było w Polsce bardzo mało. Teraz widzimy jacy tak naprawdę jesteśmy.
@DeltaTango słusznie pisze że za 20 lat będziemy z łezką w oku wspominać jakich to fajnych mieliśmy imigrantów z Ukrainy. To że jakieś głąby krzyczą za Ukraińcami: Sp3rdalajci stąd" to nie jest dziwne, w każdym kraju jest jakiś margines społeczny. Dziwią mnie natomiast głosy ludzi ze świecznika politycznego, którzy wręcz napędzają tę nienawiść. Czy naprawdę jest to nie do ogarnięcia, że ta sytuacja Na Ukrainie, to dla nas wygrany na loterii los? Przecież my Polacy, wymieramy! Aby utrzymać rozwój gospodarczy kraju, potrzebujemy, i to bardzo, napływu imigrantów. Te 2-3 miliony Ukraińców w Polsce to viagra dla naszej gospodarki. Powinniśmy zapewnić im jak najlepsze warunki pobytu, aby nie chcieli spi3rdalać dalej, na zachód. Jak słyszę członków Konfederacji krzyczących: "Stop Ukrainizacji Polski" (w kontekście nauki języka ukraińskiego w polskich szkołach), to myślę sobie "Czy oni chcą islamizacji Polski?" (bo taka jest alternatywa). Inna sprawa że ich głos dziwnie współbrzmi z głosem Kremla.
Następna sprawa: dwa duże, sąsiadujące z Polską kraje, biorą się za łby. To też nam sprzyja - osłabiają się wzajemnie. W przyszłości (20-30 lat) będą mniej groźni dla nas.
No i to zagrożenie ze strony Rosji bardzo fajnie otrzeźwiło rządzących w Polsce i innych krajach. Mam tylko nadzieję że zwiększanie możliwości naszego wojska nie będzie nabijało kabzy tylko Amerykanom czy Koreańczykom, ale też będzie impulsem do inwestycji w nasz przemysł zbrojeniowy (rozumiem te pospieszne bieżące zakupy, jako chęć nadrobienia straconych lat).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DeltaTango
+5 / 7

@KapitanPajk jak ty się nie znasz na gospodarce i na innych krajach to aż w oczy szczypie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+2 / 4

@KapitanPajk taaaak i dlatego socjal rośnie... by ich aktywizować a PiS pięknie rękę do tego przyłożył i ruszył tą lawinę... PO dołożyło... bo inaczej by wyborów nie wygrali.... bo się Polakom w du...ach poprzewracało :) Ale ja i tak wolę Ukraińca od Konfederaty :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-1 / 3

@Pasqdnik82
Widać lubisz dzielić włosa na czworo i szukać w homosovieticusach człowieczeństwa. Jest go tam tyle, co diabłów na końcu szpilki, ale...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eules
+1 / 1

@KapitanPajk

A wtłumacz mi po co nam imigranci ?
Z wielkąchęcia wysłucham.

Bo moim zdaniem rząd polski powinien działać tak, aby nam polakom dobrze się tutaj żyło i żebyśmy sami zadbali o swoją narodowość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@eules
Pytaj tych, którzy są za imigracją w dodatku niekontrolowaną i to z krajów i narodów budujących całą tożsamość na wściekłym antypoloniźmie i ideologiach które Polsce i Polakom niosly śmierć i zniszczenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P panna_zuzanna_i_wanna
0 / 0

@perskieoko Eeee a nie lepiej by było, żeby zamiast cieszyć, że z napływu imigrantów, po prostu robić wszystko, aby Polacy chcieli mieć dzieci? I bynajmniej nie mam na myśli socjalu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
0 / 0

@panna_zuzanna_i_wanna
Nie, ponieważ zapaść populacyjną mamy tu i teraz, a polityka zachęcania Polaków do posiadania większej liczby dzieci, nawet jeśli będzie skuteczna, rezultaty przyniesie za kilka lat (w najlepszym razie).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eules
0 / 0

@perskieoko
Pobawie sie troche w monolog. Chcialbym zrozumiec Twoj punkt widzenia, bo go totalnie nie rozumiem.
No wiec mowisz, ze lepiej jest sprowadzic osoby, ktore nie szanuja tego kraju, nie czuja z nim wiezi, ani nie zamierzaja budowac tutaj przyszlosci ?
A co oznacza ta "zapasc populacyjna" ?
I skoro 500+ bylo wzorowane, na czeskim, albo slowackim programie, ktory sie nie sprawdzil, nie jest to czasami usilnie udowodnienie, ze system nie dziala i trzeba sprowadzac na sile imigrantow ?
Czyli nie oplaca sie poczekac 2 dekad, az to sie wyprostuje bo trzeba dzialac juz tu i teraz ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
0 / 0

@eules
Niestety nie mam czasu aby rozwinąć mój tok myślenia. Nie da się tego wytłumaczyć w paru słowach; jest to bardzo obszerny temat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eules
0 / 0

@perskieoko jak każdy temat.Szkoda, że nie chcesz poświęcić na ten temat czasu.
Dzięki i do usłyszenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wzt377
+4 / 6

A okulary skąd?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
+4 / 20

Nie za bardzo wierzę tej pani, nie wiem nawet skąd takie wrażenie. Znam wielu Ukraińców i nie skarżą się, a wręcz przeciwnie - chwalą sobie pobyt tutaj. Tak - czasem trafiają na chamskie zachowanie (ale i "swoich" również). Pani może z tych wysoce roszczeniowych i nic jej się nie podoba, bo w pas się nie kłaniają i nie zachwycają się bohaterstwem Matki-Ukrainki. Może jest niemiła i nieuprzejma, więc jak odnosi się do ludzi, tak sama jest traktowana.
Oczywiście - mogła trafić na chamskie zachowanie jednego czy drugiego chama, ale i człowiek pod pokoleń tu żyjący na takiego trafi i to pomimo uprzejmego obejścia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Slawa238
+17 / 21

@katem Babka u mnie w pracy opowiadając o swoich problemach ze zdrowiem i problemach w dostaniu się do lekarzy: "Ja myslałam na początku, że oni mnie tak źle traktują, bo jestem Ukrainką... a teraz widzę, że oni tak wszystkich traktują ... i Polaków też..." Nie wiedziałam czy się śmiać czy płakać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiunio1234
0 / 6

@katem Pani ma syndrom Szczura Jerzego, który żonie za granicą mówi "tylko nie za głośno po polsku". Ja w swoim otoczeniu nie widzę żadnej dyskryminacji nikogo ze względu na płeć czy pochodzenie etniczne. W każdej grupie można spotkać jakiegoś idiotę, który sam ma gorszy dzień i w kogoś rzuci argumentem z dupy, w tym przypadku narodowościowym. Nie znam też tej pani ani jej podejścia do życia, ale być może reakcja jakiej się doczekała jest także czymś związanym z jej zachowaniem, które nas jako naród może razić, zaś dla niej jest zupełnie naturalne.
Swoją drogą pani chyba też tego nie wie, czego doświadczali nasi rodacy w krajach zachodu ze strony lokalnych społeczności, gdy śmieli porozmawiać ze sobą w pracy czy na ulicy w ojczystym języku. Idioci zdarzają się wszędzie i taka jest pointa mojej wypowiedzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-1 / 3

@Slawa238
Ja od dawna powtarzam, że oskarżenia Polaków o dyskryminacją obcych są bezpodstawne; w tak chaotycznym kraju faszyzm nie ma szans, a nienawidzimy wszystkich po równo - może z wyjątkiem siebie samych, tu trochę bardziej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+23 / 29

Warto pamiętać, że agresywne postawy Polaków wobec Ukraińców są rzadkie. Tak samo jak agresywne postawy Ukraińców.

Kiedy jest dobrze nikt nie robi o tym demota. Stąd to przekonanie, że to powszechne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Babadora
+4 / 8

Trudno mi współczuć tak wyglądającej ofierze wojny. Tak, to bardo powierzchowne. Niech sobie ludzie układają życie tam, gdzie im dobrze, nietolerancja i tak zawsze była i będzie. Z ciekawostek, w Niderlandach byłam wyzywana od Ukraińców, i, że mam go to hell, na Ukrainę, prze kogo? A no przez islamistow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rob116
0 / 14

Co ona pieprzy, Ukraińcy mają u nas jak w raju, może raz na czas się trafi jakiś cham który ją obrazi za to że jest Ukrainką, ale niech nie generalizuje i obwinia za to całego kraju bez którego nie mieli by dokąd pójść i skończyli jak tarcze strzelnicze putina

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A askson
+5 / 11

Pfff, słabizna. Będąc urodzoną w Polsce mówiącą po polsku Polką dowiedziałam się, że mam z Polski wypi3rdalać, bo nie jestem katoliczką. Tak się od maszerujących 'patriotów'' dowiedziałam 11 listopada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+6 / 10

Brwi zrobione, usta zrobione - widać, że przyszła "w gorsze"...

Do tego jakaś "podmoka", jakby za chwilę się miała przełączyć na konto na onlyfans...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 marca 2024 o 9:37

E eofen
+1 / 9

Dwa mieszkania obok mnie wprowadziła się tak z 1.5 roku temu rodzina z ukrainy (Pani z dzieckiem i mężem/konkubentem)
Co dzień na korytarzu przed drzwiami są śmieci, wózek, buty. Bywały też dywany, mop i wiado z wodą, kradziony wózek z lidla itp.
Chyba każdy sąsiad w bloku został już przez nich zwyzywany (ja dwukrotnie) za cokolwiek. Od zwrócenia uwagi za syf pod na korytarzu, przez nawracanie autem w ich okolicy gdy szli na spacer. Nawet zwyzywała sąsiada z parteru bo jej zwrócił uwagę jak zamiatała balkon zrzucając śmieci na dół.
Co jakiś czas z mieszkania są wrzaski i łupanie drzwiami jak ktoś wybiega z mieszkania w godzinach dowolnych. Z balkonu na całe osiedle wydzierają się na siebie od chu***, kur***, skur*** (bo przekleństwa polskie są spoko) oraz we własnym języku którego nie rozumiem.
Nie wiem czy pracują, bo w domu są chyba 24h/7 (szacuje to po wydzieraniu się i bluzgach), a z racji że na początku po wprowadzeniu byli kilkukrotnie o pomoc z komputerem nie sądzę że pracują zdalnie.

Sorry ale ja mam takie doświadczenie, moja tolerancja w takim przypadku jak była tak się skończyła

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar idj95
+2 / 4

@eofen masakra, ja też mam takich sąsiadów - polaków

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@idj95
I popierasz importowanie kolejnych zamiast pacyfikacji bieżących? Gratulacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
+1 / 9

Cóż, z jednej strony Ojczyzna wzywa ochotników wszystkich płci, bo nie ogłasza mobilizacji. Z drugiej może pojechać na lepszy socjal do Niemiec. Z trzeciej jej rodacy jeżdą na Wielkanoc i regularnie do domu. Ktoś ją tu przemocą trzyma?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-2 / 6

Mimo naprawdę serdecznej i otwartej postawy większości Polaków wobec Ukraińców, jeśli się trafi jakiś jeden debil i bezmózgi głupek, to niestety, rzutuje na odbiór całości. Bo w sercu podle potraktowanej osoby pojawią się ból, gorycz i ogromne poczucie krzywdy i niesprawiedliwości, a to potrafi mocno wykrzywić obraz całości.

Nasamowicie mi wstyd przed ukraińcami, kiedy zdarzało mi się wysłuchiwać podobnych opowieści. Bardziej zostają w pamięci niż 100 historii pozytywnych.

Dlatego jestem zły na takich głupich rodaków. Jestem zły na władzę, że pozwala siać nienawiść w internecie, że nic nie robi z jawnymi agentami Kremla typu braun.
Nawet tu, na demotywatorach pełno jest głupich ludzi siejących od lat swoje chore kłamstwa o Ukrainie. To co robią jest mega podłe!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+2 / 8

@adamis62 A może po prostu czas przestać uważać, że jak jestem z Ukrainy, to mi się należy, bo tam wojna?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-2 / 6

@Ashardon, KAŻDEMU się należy szacunek i pomoc. Ta kobieta nie żąda niczego niezwykłego. Niczego nie żąda. Boli ja tylko ludzka podłość. Ona nie jest zła, bo ktoś nie spełnia jej oczekiwań. Jest jej po prostu bardzo przykro, że jakaś świnia tak ją traktuje, jakby przyjechała sobie do Polski na wczasy z walizkami pełnymi dolarów. Bo ma czelność być umalowana i zadbana, bo ma czeleność mieć samochód, zapewne lepszy od tej świni, bo ma czelność mówić w swoim języku. Może nawet była wesoła, kiedy ten idiota do niej podskoczył i wyładował na niej swoją frutracje za nieudane życie.

A co do "należy sie"... Uważasz, że komuś, komu rozwalono dom, pozbawiono dorobku życia, a może i zabito kogoś bliskiego nic się nie należy?
A właśnie się należy. Nawet więcej wrażliwości, więcej troski, więcej współczucia. Należy się otrzymanie ubrań za darmo, żywności i dachu nad głową. Bo tego wymaga człowieczeństwo. Jeśli ktoś tego nie rozumie jest jak dzikus z rosji.

A ta kobieta, jak i ogromna większość Ukraińców, pracuje i chce normalnie żyć, być normalnie traktowana i akceptowana. Przez takie gnidy jak ci, o których mówi tylko wstyd na cały świat.
Jakim trzeba być padalcem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 4

@adamis62
No to niech sobie WŁASNY KRAJ urządza, jak chce. Miała na to tylko 30 lat i o niebo lepsze waruniki startowe niż Polska

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
+1 / 1

@KapitanPajk, wiesz, co? to co napisałeś jest podłe, głupie i konfederackie, i świadczy tylko jakim jesteś złym człowiekiem.
I pewnie uważasz się za patriotę.
Żenada i wysługiwanie się ruskim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
0 / 0

@adamis62 No tak, bo każdy, kto teraz nie kocha bezwarunkowo Ukraińców, to musi być od razu onuca...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
0 / 0

@adamis62 "A co do "należy sie"... Uważasz, że komuś, komu rozwalono dom, pozbawiono dorobku życia, a może i zabito kogoś bliskiego nic się nie należy?"

Należy się dach nad głową (obóz dla uchodźców - broń Boże mieszkanie "za frajer"), ciepły posiłek i woda. Na resztę proszę samemu zapracować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GRIZZLEE80
0 / 0

@adamis62 A co powiesz o Ukraińskich młodych chłopakach obstawiam 18 - 25 lat zalanych w trupa którzy mnie i moich znajomych zaczepiają po lokalach? Piją tyle że nawet między sobą się tłuką, a jak próbujesz ich rozdzielać to słyszysz obelgi. Co powiesz o tych którzy nocami w moim mieście zaczepiają pojedyńczych przechodniów? Chodzą w grupach po 4, 5 osób i krzyczą "je#$ne poljaki"? Im też należy się szacunek i pomoc? Mam również sąsiadów Ukraińców. Są mili i grzeczni, pracują wychowują dzieci. I tu szacunek i pomoc jak najbardziej. Ale jak się tłuką po ryjach w barach i chcą bić nas, to zapraszam wypi... na front skoro maja cheć do bitki. Pomoc już dostają i to ogromną, a na szacunek trzeba zasłużyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2024 o 12:50

A adamis62
0 / 0

@Ashardon, a skąd na początku miały być te obozy dla uchodźców? Dobrze, że Polacy pokazali klasę i przejęli prawie cały ciężar pomocy na siebie.

Widzę że wiesz co i jak należy. Takie to u ciebie wszystko proste. Ciekawe jaką pracę zaproponował byś matce z dziećmi? Oczywiście musiała by też zarobić na przedszkole dla tych dzieci, na czynsz, na lekarza i leki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
+1 / 1

@GRIZZLEE80, nigdy takich nie spotkałem choć mam dość szerokie kontakty wśród Ukraińców. Niemniej absolutnie nie neguję, że i tacy się trafiają.
Rozwiązanie jest banalnie proste - deportacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
0 / 0

@Ashardon, nie musi być ruską onucą. I tak jest dla Polski dramat, że tylu głupich ludzi u nas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@adamis62
Jedynymi głupimi są wierzący w przyjaźń polsko-ukraińską, możliwość reformowania homosovieticusów i nie widzący, co Ukraina - na poziomie tak rządu i jak i ludzi - wyprawia z Polską, bez której pomocy w początkowym okresie wojny już by ich dawno nie było. I nie widzą jak się zachowywali wobec nas choćby ostatnich 30 lat, bo wcześniejszą historię 400 lat antypolskiej kooperacji z Rosjanami wparli :D Rosja rozegrała to koncertowo - zaorała Polskę bez jednego strzału, od środka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
0 / 0

@KapitanPajk , nigdzie nie pisze o przyjaźni polsko ukraińskiej, choć taka opcja ja była by najlepsza.
Zapomniałeś, że dokładnie, ale to w 100% dokładnie tak samo, jak ty teraz piszesz o ukraincach, zachodnie media pisały o Polsce przed naszym wejściem do UE. Występowaliśmy tam jako niereformowalna dzicz, pijacy, złodzieje, kombinatorzy i lenie, którzy rozwalą UE w 5 lat.
Ty też zgadzasz się z tą opinią?
Pewnie tak, bo w twoim przekonaniu nie można zmienić mentalności narodu.

Poza tym z sąsiadami trzeba żyć jak najlepiej. Tylko zadufany w sobie głupek nie potrafi wybaczyć i dać szansy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@adamis62
Pomijając zupełnie nieadekwatny przykład, bo Polska musiała wyprzedać się a ponad wszystko wykonać szereg REFORM zanim w ogóle doszło do negocjacji, a co dopiero akcesji i nie budowała tożsamości narodowej na historii ludzi skazanych za zbrodnie wojenne w Norymberdze i ludobójstwie. Oczywiście, że mentalności narodu nie można zamienić, a szczególnie mentalności człowieka sowieckiego. Co do zadufania - popatrz na Ukrianę :D
Tak długo, jak nie zrozumiesz, że destabilizacja Polski Ukraińcami jest na rękę tak samo Rosji jak i Ukrainie, jak długo będziesz uważał że to tylko my mamy wybaczać i prosić o wybaczenie - nie ma dla tego kraju ratunku.
PS: wiesz, skąd pochodzi cynicznie małpowane przez Ukraińćów hasło "nie wybaczymy i nie zapomnimy" ? Z nimi o tym pogadaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GRIZZLEE80
+1 / 1

@adamis62 Dokładnie. Tak powinno być.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
0 / 0

@GRIZZLEE80 , dziękuję za głos normalności. To bardzo cenne w zalewie tego jadu i pychy tych pożal się Boże "patriotów".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
+1 / 9

To jest cholernie smutne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aniulek1985
-3 / 3

@13Puchatek że przyjeżdża na nasze utrzymanie i zamiast pomagać swoim braciom finansowo robi sobie pontony z ust? Tak smutne nawet bardzo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aniulek1985
-2 / 4

Wojna jest tylko w małym kawałku Ukrainy. Zamiast przyjeżdżać do tych strasznych Polaków mogła poprosić o lokum swoich braci na zachodzie Ukrainy. Napewno wzięliby ją na utrzymanie bezinteresownie tak jak Polacy to robili.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
+3 / 3

@Aniulek1985

Gdybyś zamiast leczyć swoje frustracje posłuchała, co ona mówi, usłyszałabyś może, że nie żyje na naszym utrzymaniu, tylko pracuje.

O tym, że pracujący Ukraińcy zwiększają nasze, POLSKIE PKB, już nawet nie będę pisał, bo jakoś nie widzę w tek kwestii partnera do dyskusji.

Co więcej - ona nie mówi o "tych strasznych Polakach", ona mówi o konkretnych palantach (to JA używam tego słowa, nie ona).

Ale nawet gdyby była tu na naszym utrzymaniu, albo była zwykłą turystką, albo cokolwiek - robienie afery z tego, że kobieta na ulicy rozmawia z własnym dzieckiem w swoim języku jet NIEPRAWDOPODOBNYM BURACTWEM i CHAMSTWEM. Wiele razy w życiu bywałem za granicą, zjeździłem spory kawałek świata i jakoś nigdy nie miałem problemu z tym, że np z moją Żoną rozmawiałem po polsku.

I nie, nie zamierzam na ten temat dyskutować, więc nie wysilaj się z odpowiadaniam - jak tego nie rozumiesz, to świadczy wyłącznie o Tobie.

Bez odbioru.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 marca 2024 o 23:06

A Aniulek1985
-2 / 2

@13Puchatek ja też za granicą rozmawiam po polsku i nikt nigdy nie zwrócił mi uwagi ale różnica jest jedna - jadę tam za swoje pieniądze a ta panią utrzymuje wbrew mojej woli płacę jej za mieszkanie daje 800 plus… ot taka różnica

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
+2 / 2

@Aniulek1985

On tu PRACUJE (nie umiesz czytać?) więc też żyje za swoje pieniądze.

Idź leżysz swoje kompleksy gdzie indziej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aniulek1985
-2 / 2

@13Puchatek pracuje ale mieszkanie ma za darmo. Pracuje ale od roku czy dwóch a ma pesel i warunki jak prawdziwy Polak. Nie widzisz różnicy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
+2 / 2

@Aniulek1985

Mieszkanie ma za darmo? Byłaś, sprawdzałaś? Pracuje od roku czy dwóch - i odprowadza podatki. W POLSCE.

A, pesel jej dali, no skandal po prostu.

Dziewczyno, posłuchaj siebie - naprawdę aż tak Ci różne Brauny i inne pajace zrobiły wodę z mózgu?!

Ta dyskusja nie ma sensu. Krótko:

Jeśli W JAKIEJKOLWIEK sytuacji usprawiedliwiasz chama i buraka, który czepia się kobiety, że z własnym dzieckiem rozmawia we własnym języku (NIEZALEŻNIE czy jest to ukraiński, niemiecki, włoski czy suahili), to świadczy to WYŁĄCZNIE o Tobie.

Fatalnie świadczy, gdybyś nie załapała.

EOT z mojej strony, jak odczuwasz głęboką potrzebę napisania czegoś jeszcze, to się nie krępuj, ale ja już tego raczej nie przeczytam, bo czuję, że zaczynam się wkurzać - a tego wolałbym uniknąć (jak powiedział Ernest Hemingway - "Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych").

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-3 / 3

@13Puchatek
Tia, Ukraińcy i praca xD więcej zepsują niż wyrobią. Polska nie ma żadnego obowiązku zapewniania pracy Ukraincom, bo więszkosć z nich nie wystąpila o status uchodźcy - to normalna roszczniowa imigracj ekonomiczna, a o ich pracy to szkoda nawet opowiadać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
+2 / 2

@KapitanPajk

Jasne, wszyscy się lenią i nic nie robią.

Nie oceniaj innych ludzi według własnych priorytetów.

I jaki "obowiązek zapewniania pracy", osiołku? Czy TY sobie zdajesz sprawę, że w Polsce obecnie bezrobocie jest zupełnie minimalne, a w wielu sektorach brakuje rąk do pracy? MOże poczytaj coś poza propagandowymi ulotkami kretynów z KonfedeRosji…

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 marca 2024 o 10:21

P panna_zuzanna_i_wanna
+1 / 1

@KapitanPajk Za to prawdziwy Polak, a już w szczególności prawdziwa Polka doją kasę z socjalu siedząc na d*pach na bezrobociu, bo "ja jestę matkom i mnje siem nalerzy" i wtedy jest super. Polsko i patriotycznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-3 / 3

@13Puchatek
W Polsce pracuje połowa Polaków w wieku produkcyjnym. No, minimalnie ponad. A Ty jak się nauczysz co to jest współczynnik zatrudnienia, ile wynosi w PL a ile wynosił w krajach zachodu gdy się dorabiały, i czym się różni od bezrobocia i jaka jest definicja tego ostatniego.... ale tak, wymyślaj sobie sloganiki o Konfedeczymśtam :D Imigrantów nie potrzebujemy, a już najmniej z Ukrainy. Tym kogo potrzebujemy, to są wysokowykwalifikowani pracownicy i lektorzy z Europy Zachodniej, wykładowcy akademiccy na poziomie i tak dalej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-4 / 4

@panna_zuzanna_i_wanna
Obywatele Polscy są z definicji odpowiedzialnością Państwa i społeczeństwa Polskiego. Ukraińcy nie.
I dlatego też patologii, w dodatku wrogiej, sprowadzać nie wolno; mamy dość własnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
+2 / 2

@KapitanPajk

"Imigrantów nie potrzebujemy, a już najmniej z Ukrainy."

A Ty zawsze o sobie piszesz w liczbie mnogiej? Ktoś Ci dał prawo wypowiadania się w imieniu wszystkich Polaków?

Skończ się ośmieszać, bo o ekonomii wiesz tyle co przeciętny wyborca Konfederacji, czyli zero.

I powtórzę to, co napisałem koleżance wyżej:

Jeśli W JAKIEJKOLWIEK sytuacji usprawiedliwiasz chama i buraka, który czepia się kobiety, że z własnym dzieckiem rozmawia we własnym języku (NIEZALEŻNIE czy jest to ukraiński, niemiecki, włoski czy suahili), to świadczy to WYŁĄCZNIE o Tobie.

Fatalnie świadczy, gdybyś nie załapał.

EOT z mojej strony, jak odczuwasz głęboką potrzebę napisania czegoś jeszcze, to się nie krępuj, ale ja już tego raczej nie przeczytam, bo czuję, że zaczynam się wkurzać - a tego wolałbym uniknąć (jak powiedział Ernest Hemingway - "Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych").

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
0 / 0

@Aniulek1985, masz jak widzę zerową wiedzę o obecnych realiach na Ukrainie. Wewnątrz Ukrainy przesiedlonych jest kilka milionów ludzi. Tam nie ma gdzie upychać kolejnych. Mają gigantyczne problemy lokalowe.

Najlepiej, nic nie wiedzieć, o niczym nie mieć pojęcia, ale pluć na ludzi tylko dlatego, że im się zachciało uciekać przed wojną, choć pracują
na swoje utrzymanie, a z ich składek i ja mam emeryturę.

Myślisz, że twoja nienawiść jest lepsza od nienawiści banderowców do Polaków? Nie! Jest dokładnie taka sama, tyle że oni już zabijali, a ty jeszcze nie.

Właśnie spośród takich ludzi, przepełnionych nienawiścią, ogłupionych propagandą, w każdym narodzie rekrutuje się najlepszych donosicieli i zdrajców. Właśnie tacy sprzedawali Niemcom Żydów.
Ty byś sprzedawała Ukraińców. Masz ku temu wszelkie predyspozycje.

Nie rozumiem jak tacy ludzie mogą spać spokojnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P panna_zuzanna_i_wanna
0 / 0

@KapitanPajk Zdrowi i sprawni polscy obywatele NIE SĄ moją odpowiedzialnością.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@panna_zuzanna_i_wanna
Otóż są; no, chyba że z UPA jesteś :>
@13Puchatek
Ja o ekonomii i wielu inny sprawach zapomniałem więcej, niż Ty - śmieszny troll który widzi wszędzie Konfederację - będziesz w stanie się w życiu dowiedzieć :) Także i tam sobie i krzycz #SalvaWUkrainie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
0 / 0

@KapitanPajk

Ty o ekonomii wiesz mniej więcej tyle, co Janusz Kowalski o fizyce kwantowej, ptysiu. Widać to z każdego Twojego wpisu, niestety.

Ale nie przeszkadza sobie, napisz jeszcze kilka równie głębokich komentarzy, niech wszyscy widzą :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@13Puchatek
No waszej sowieckiej nie chcę znać :-) a ukraiński przyrost naturalny, komfort białursinów czy prosperity Rosjan absolutnie nie leży w moim interesie. Co do znania się- nie jest niespodzianką, że mam odmienne opinie. Różnica jest taka, że ja mam ją popartą argumentami i danymi. Oraz jawnie zdefiniowanym polskim interesem. Ty - masz tylko swoje prosowieckie frustracje. Za co, notabene, w funkcjonującym kraju ponióśłbyś konsekwencje. Niestety - to Polska :D #SalvaUkrainie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
0 / 0

@KapitanPajk

Troll nadający przeciwko Ukrainie w sytuacji rosyjskiego najazdu wyzywa mnie od "sowietów" :-)

Zawsze jak człowiek czytając komentarze myśli, że już nic głupszego napisać się nie da, to pojawia się kolejny idiota i mówi "potrzymaj mi piwo"...

Wiesz, dyskusja z Tobą ma mniej więcej tyle sensu, co uczenie mojego psa tabliczki mnożenia, więc pozwól, że na koniec napiszę w krótkich punktach:

1. Mam w… no, właśnie tam, co leży w Twoim interesie :-) Natomiast interesem Polski sobie gęby nie wycieraj.

2. Odmienne opinie… Jak wiadomo, "opinia jest jak dupa - każdy jakąś ma". Problem polega na tym, że - tak samo, jak w przypadku dupy - są takie, które warto pokazywać i takie, które wywołują jedynie zażenowanie.

3. Nie, nie masz opinii "popartej argumentami" a już na pewno nie DANYMI (bo jakbyś miał, to byś je przytoczył, zamiast kretyńsko odbijać piłeczkę). Po prostu - jak większość komentujących - bezmyślnie powtarzasz głupkowate frazesy, które Ci wciskają Twoi polityczni idole.

4. Mówienie o postawie "prosowieckiej" komuś, kto jednoznacznie występuje przeciwko Rosji i ma jakieś pojęcie o ekonomii jest już tak głupie, że właściwie jakiekolwiek komentowanie tego nie ma większego sensu.

Podsumowując: dyskutować mogę, nie mam nic przeciwko ostrej dyskusji, ale na przepychanie się z trollami o ilorazie inteligencji rozwielitki nie mam ani czasu, ani ochoty. Więc kończę, do (nie)widzenia. Jeśli Twoje przerośnięte ego wymaga od Ciebie wywalenia kolejnych kilkunastu linijek bełkotu, żeby broń Boże nie wyszło, że nie miałeś ostatniego zdania - baw się dobrze, tylko miej świadomość, że ja już tego nie przeczytam.

Miłego dnia :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 marca 2024 o 10:53

K KapitanPajk
-2 / 2

@13Puchatek
Widzisz, twoje prostactwo polega między innymi na uważaniu Ukrainę za będącą poza podejrzeniem żonę Cezara, retorytka odwołująca się do trollingu czy kompleks Metzena. Owszem, tak długo jak nie mam alternatywy dla obywatelstwa Polskiego, interes Polski mnie interesuje. I nie zmienisz ani faktów, ani historii - Ukraina jest tak samo sowiecka, jak reszta sierot po tym tworze. I tak sam anytpolska. I jeżlei myślisz, że twoja mentalność Sługi Narodu / Sonderkommando Ciebie uchroni przed skutkami - mylisz się. Co najwyżej, ułatwi wyparcie :) Dane - np. o współczynniku zatrudnienia - przytoczyłem; ale nie zrozumiałeś. Zresztą ogólnie fakty historyczne i bieżące interpretujesz pod tezę. Więc kwicz nadal :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C corsair1984
0 / 8

Zawsze może wrócić do siebie, na co czeka ? tam nie będzie miała takich problemów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-1 / 3

@corsair1984 , to samo w 1940 mówili niektórzy na zachodzie Polakom."Wracajcie do Polski, tam już nie ma wojny".

Jesteś złym, zepsutym egoistą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Szoszony_do_szoszoni66
-2 / 10

Pakuj się i adios na wschód skoro tak się źle u nas, nasz parchaty rząd wlazł wam w tyłek tak głęboko że bardziej się nie da a i tak jakież żałosne lumpy na socjalu mają czelność wstawiać taki chłam.... Powtarzam pakować się szoszony i do swojego pięknego kraju. A tak przy okazji... Demotywatory ... Przecież tu każdy jest pseudo eko lewako gendero inne dziadostwo to jak tu można prawdy posłuchać....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mario391978
0 / 4

Dzięki Mediom społecznościowym każdy drobny incydent jest jest rozdmuchiwany do rozmiarów XXL

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V veraclixuk
+1 / 5

Kurcze... Gdzieś já już widziałem. Hmmm chyba gdzieś pod Lublinem zbierała grzyby. Tak, dokładnie, pod Lublinem. Zajmuje się zbieractwem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H himera515
0 / 8

Niech weźmie te swoje walizki i jedzie tam gdzie jej lepiej,. Nie musiała tu przyjeżdża, nie w całej Ukrainie toczy się wojna,przyjechała bo myślała że tu będzie eldolaro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M madass07
+4 / 10

myślę, że nie działo się tak do póki ukraińcy nie przyjęli rozczeniowej postawy, Mam w rodzinie osoby o tym pochodzeniu i fiiiuuu bratankami to my nigdy nie będziemy bo serio mentalnie im bliżej do ruskich. Poza tym ludzie też ślepi nie są w mediach non stop info o wojnie w ukrainie i jakie mają problemy na froncie a w tym samym czasie w każdym większym mieście banda 20 i 30 latków ukraińskich młodych chłopów zamiast walczyć za swój kraj idzie wieczorem na du....y odstawieni jak stróż w boże ciało albo wożą się furami za miliony i traktują polaków z góry. Plus jeśli obywatel danego kraju jest gorzej traktowany od przyjezdnych no to sory ale czego innego się spodziewać? ta Pani pojedzie do Niemiec i wyjdzie wieczorem na miasto to zobaczymy gdzie miała tak naprawdę źle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kul159
-3 / 3

Biedna kobieta. Ludzila sie, ze w Polsce spokojnie przeczeka wojne z dziecmi. Pewnie wyjedzie do Anglii albo Niemiec.
Emigrantow bedzie w calej Europie duzo wiecej ze wzgledu na globalne ocieplenie. I co bedzie, jak zamiast ladnej Ukrainki przyjdzie 10 Murzynow? Warto sie juz teraz zastanowic, jak tych ludzi asimilowac, a nie robic sobie wrogow.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lavern
0 / 4

A może by tak Ukraińcy zauważyli, że Polacy nie rozmawiają przez telefony w komunikacji miejskiej, i zaczęli się do tego stosować? Każdy, kto gada w komunikacji przez telefon albo puszcza muzykę jest burakiem niezależnie od narodowości. Więc może nie chodzi wcale o język tylko zwyczajne prostactwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GRIZZLEE80
-2 / 2

@lavern Kiedy dzwoni mój telefon to go odbieram. Na ulicy w autobusie, tramwaju. Po to go mam żeby można było się ze mną skontaktować i odwrotnie. Rozmowa to coś innego niż darcie ryja do telefonu na głośnomówiącym. Żadna norma społeczna ani przepis tego nie zabrania. Jeśli nazywasz człowieka prostakiem dlatego że rozmawia przez telefon, to myślę że powinieneś/aś zastanowić się nad własną osobą. Mam nie odebrać telefonu od matki? Czy żony, dziecka, przyjaciela który może mnie potrzebować dlatego że jadę autobusem? A jeśli coś się stało? Stara matka się przewróciła i nie może wstać? Puknij się w głowę człowieku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@GRIZZLEE80
Stać Cię na słuchawki? Możesz wysiąć z tramwaju? Odebrać zapytać o co i powiedzieć że oddzwonisz za 5-10 min?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GRIZZLEE80
0 / 0

@KapitanPajk do rozmowy nie są potrzebne słuchawki. Nie używam trybu głośnomówiącego. A To co ja mówię usłyszysz nawet jeśli będę je miał. Więc najlepszym sposobem będzie jeśli sam je założysz. A jeśli już jadę tramwajem to mam raczej jakiś cel i czas na jego wykonanie, raczej słabo wysiadać np. w połowie drogi. Poza tym skoro pytasz o to czy mnie stać na słuchawki to możesz sam kupić samochód wtedy nikt Ci nie będzie przeszkadzał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KapitanPajk
-2 / 2

@GRIZZLEE80
O, cześć Mykoła! :D a regulamin przewozów czytał?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lavern
0 / 0

@GRIZZLEE80 Akurat wszyscy popalający przez telefon bez sensu w tramwaju rozmawiają ze starą matką xD. Właśnie takie egoizm jaki prezentujesz sprawia, że ludzie gadający przez telefon w komunikacji miejskiej to zwykłe buraki. Bo Ty masz telefon, to masz prawo zakłócać innym podróż? Oświecę Cię, każdy ma telefon, ale kulturalni ludzie jeśli jadą tramwajem, to potrafią odebrać i powiedzieć, że oddzwonią. Sama tak robię i nie raz taką sytuację widziałam, więc da się.
I tak się składa, że w komunikacji miejskiej jest zakaz zakłócania spokoju innych pasażerów, a rozmowa przez telefon, podobnie jak odtwarzanie z niego muzyki, się w to wpisuje. Norma społeczna dotycząca takich rozmów również obowiązuje. Doradzam zobaczyć coś więcej niż koniec własnego nosa, to może dostrzeżesz, że jesteś w błędzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GRIZZLEE80
0 / 0

@lavern A wymaganie od innych żeby siedzieli cicho bo Tobie przeszkadza czym jest jeśli nie egoizmem? Widzę czubek własnego nosa i go pilnuję. Ty pilnuj swojego a nie ustawiasz ludziom życia bo Tobie się coś nie podoba. Ja nie używam telefonu do gadania o pierdołach z psiapsiułkami więc 90% telefonów do mnie to istotne sprawy. Praca, rodzina. I nie zakłócam spokoju w żadnym środku transportu publicznego. Rozmowa (nie darcie ryja czy muzyka) to nie zakłócanie spokoju. Jeśli uważasz inaczej to informuję że zakłócanie spokoju z powodzeniem można zgłaszać na policję. Próbuj zobaczysz co Ci powiedzą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 marca 2024 o 9:38

L lavern
-1 / 1

@GRIZZLEE80 nie jest egoizmem, jest wymaganiem podstawowej kultury osobistej w miejscy publicznym. Nie wymagam od innych więcej niż od siebie. Szanuję to, że ktoś chce w spokoju wrócić do domu po pracy, bez wysłuchiwania moich rozmów przez telefon. A jeśli rozmowa jest ważna, służbowa albo prywatna, to tym bardziej z szacunku dla rozmówcy nie należy jej prowadzić w tramwaju. Na policję nie mogę zgłosić, bo prostactwo nie jest przestępstwem.
Zabawne, jak każdym swoim komentarzem potwierdzasz, że ludzie roszczący sobie prawo do gadania przez telefon w komunikacji miejskiej to buraki xD Teraz do argumentu, że masz telefon, jest dodana ważność Twoich rozmów, które są oczywiście ważniejsze od wszystkich innych pasażerów xD

Dzisiaj w tramwaju również jedna osoba gadała przez telefon prawie pół godziny i oczywiście była to Ukrainka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kris999
0 / 0

Obok mnie mieszkają rodziny z Ukrainy i nie zauważyłam by ktoś traktowal ich inaczej jak Polaków, po prostu się mieszka. Kawałek dalej mieszkają pracownicy i też nie ma problemów. Myślę że Pani ma pecha i tak trafia .
Może zmienić otoczenie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 1989kuba
0 / 2

Skoro jej tak zle, to niech wroci na ukraine, chyba nie jest tu przymusowo. A przeciez na zachodzie ukrainy nie ma wojny, moze mieszkac np we Lwowie. Ale po co skoro tu dostaje pelny socjal... zauwazyliscie jakimi furami jezdza ci uchodzcy ktorzy przyjechali do nas po wybuchu wojny?( oczywiscie nie mam nic do tych ktorzy sa tutaj zeby pracowac i normalnie zyc, ale pelno jest takich ktorzy przyjechali zeby wyciagnac ile sie da z naszego kraju)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem