@Adrian1234 Mylisz się. Pod tym mostem przepływają wszystkie statki kierujące się do i z portu Baltimore. Jeżeli w tamtą stronę dał radę, to i z powrotem by się zmieścił :) Statek właśnie stamtąd wypływał gdy nadał sygnał mayday informując że stracił napęd. A takiej łajby przecież na zawołanie w miejscu nie zatrzymasz
@Grish
To może wytłumacz dlaczego się tak śmiejesz? Statek miał bardzo niewielką prędkość zbliżając się do mostu. Początkowo to było 8 węzłów, kilometr przed mostem zaczął zwalniać i w momencie uderzenia miał poniżej 1 węzła. Spokojnie można było rzucać kotwicę. W przypadku utraty napędu i ryzyka uderzenia w coś, przy tak małej prędkości rzucanie kotwicy ma sens.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 marca 2024 o 0:53
@GramDaniel
Osoba z którą konsultowałem mój wpis pływała ponad 20 lat. I potwierdziła, że w takiej sytuacji, przy tak małej prędkości rzucenie kotwicy powinno zostać wykonane. Jeżeli uważasz, że prędkość 1 węzła to za szybko na rzucenie kotwicy, to nie mam więcej uwag.
@mooz Już Ci kolego odpowiadam dlaczego mnie rozbawiłeś. Ewidentnie spałeś na fizyce, gdy omawiany był temat pędu masy. Jak pociąg przywali w samochód na przejeździe, to też będziesz mówił że przecież mógł zaciągnąć ręczny i spokojnie wyhamować? A kierowca ciężarówki jak straci hamulce, to wystarczy że wyskoczy z kabiny i zahamuje nogami jak Fred Flintstone? Jeżeli nie rozumiesz że tak ogromna masa nie jest fizycznie w stanie wytracić nawet niewielkiej prędkości w tak krótkim czasie (zwłaszcza w wodzie, która pod naporem kontenerowca stawia relatywnie bardzo mały opór), to ja już tu nie pomogę.
"Osoba z którą konsultowałem mój wpis pływała ponad 20 lat"
Pływanie kajakiem po miejscowym stawie się niestety nie liczy :)
@Grish
To ja Cię kolego informuję, że Dali opuścił kotwice. Powtarzając za Maritime and Port Authority of Singapore: " the vessel dropped its anchors as part of emergency procedures before impact".
Amatorzy pracują na tym statku, nie wiedzieli że według Grisha nie powinni tego robić.
@mooz To ja Cię kolego informuję że zaczynasz się plątać w zeznaniach i zaprzeczać samemu sobie. Najpierw piszesz że powinni opuścić kotwice, tylko trzeba to zrobić natychmiast, teraz piszesz że to zrobili.
Ponadto, pokaż mi w którym momencie napisałem, że statek nie powinien opuścić kotwicy, najlepiej przytocz cytat żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.
@Grish
Gdy robiłem wcześniejsze wpisy nic nie wiedziałem nic o działaniach załogi. Dziś je poznałem i tutaj przytoczyłem, były zgodne z tym co wczoraj proponowałem. Wiadomo, statek nie stanie jak wryty, ale przy niewielkiej prędkości kotwica będzie miała działanie hamujące, które może być różnicą między przywaleniem w coś, a uniknięciem katastrofy.
A Ty się teraz plączesz w zeznaniach. Najpierw wyśmiewasz mój wpis o tym że powinni rzucić kotwicę, a teraz twierdzisz że nic takiego nie miało miejsca. Konkretny cytat? Proszę:
> Nie mogę skomentować tego inaczej niż salwą niekontrolowanego śmiechu :D
@Grish
A nie zatrzymałoby? Próbuj dalej. Wskaż miejsce gdzie napisałem iż stanie jak wryty. Owszem, przyjmuje się że rzucanie kotwicy ma sens dopiero poniżej 5 węzłów, bo przy większej prędkości będzie podskakiwała, ślizgała się po dnie i nie wkopie się w nie, jednak nie zmienia to faktu, iż przy odpowiednio małej prędkości będzie w pewnym stopniu hamowała statek.
@Nidwer A co tu kapitan zawinił jak wysiadło sterowanie? Łatwo jest tak pisać z daleka z ciepłego domku ale tak naprawdę nigdy nie wiadomo czy nam się coś nie przytrafi więc wstrzymałbym się z takimi komentarzami. Trochę refleksji.
@Elandiel1 to był sarkazm ale na filmie pechowo skręcił w ostatnim momencie, w domku nie mam za ciepło, ciężko mi pisać bo mam dysortografię, mi raczej nie przytrafi się rozj..ć most w USA - czyli wszystkie twoje teorie ch..j strzelił - to żart.
dokładnie mówiąc udzerzył w przęsło.
@Koniot
Dokładnie mówiąc uderzył w filar.
Ciekawe czy miał kasko od kolizji z mostem
@Edward31 Będzie drogo, ciekawe czy mu stawka za OC wzrośnie.
Powiedzcie mi, że to tylko jakieś AI.
@Tomek59 Niestety nie. Podobno stracili kontrolę.
Po co on tam w ogóle podpływał? Nie wygląda na to by był w stanie przepłynąć pod tym mostem nawet gdyby podpłynął prawidłowo bez zderzania się.
@Adrian1234 podobno był problem z napędem.
@Adrian1234 Mylisz się. Pod tym mostem przepływają wszystkie statki kierujące się do i z portu Baltimore. Jeżeli w tamtą stronę dał radę, to i z powrotem by się zmieścił :) Statek właśnie stamtąd wypływał gdy nadał sygnał mayday informując że stracił napęd. A takiej łajby przecież na zawołanie w miejscu nie zatrzymasz
@Adrian1234 Z innej perspektywy, wygląda na to, że byłby w stanie:
https://www.youtube.com/watch?v=JebyNOvJmCM
Przynajmniej, "na oko".
@Grish
Kotwice w dół i zatrzymasz. Tylko trzeba to zrobić natychmiast, a nie kombinować.
@mooz "Kotwice w dół i zatrzymasz."
Nie mogę skomentować tego inaczej niż salwą niekontrolowanego śmiechu :D
@mooz od Ilu lat pływasz statkami takich gabarytów?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2024 o 15:44
@Grish
To może wytłumacz dlaczego się tak śmiejesz? Statek miał bardzo niewielką prędkość zbliżając się do mostu. Początkowo to było 8 węzłów, kilometr przed mostem zaczął zwalniać i w momencie uderzenia miał poniżej 1 węzła. Spokojnie można było rzucać kotwicę. W przypadku utraty napędu i ryzyka uderzenia w coś, przy tak małej prędkości rzucanie kotwicy ma sens.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2024 o 0:53
@GramDaniel
Osoba z którą konsultowałem mój wpis pływała ponad 20 lat. I potwierdziła, że w takiej sytuacji, przy tak małej prędkości rzucenie kotwicy powinno zostać wykonane. Jeżeli uważasz, że prędkość 1 węzła to za szybko na rzucenie kotwicy, to nie mam więcej uwag.
@mooz Już Ci kolego odpowiadam dlaczego mnie rozbawiłeś. Ewidentnie spałeś na fizyce, gdy omawiany był temat pędu masy. Jak pociąg przywali w samochód na przejeździe, to też będziesz mówił że przecież mógł zaciągnąć ręczny i spokojnie wyhamować? A kierowca ciężarówki jak straci hamulce, to wystarczy że wyskoczy z kabiny i zahamuje nogami jak Fred Flintstone? Jeżeli nie rozumiesz że tak ogromna masa nie jest fizycznie w stanie wytracić nawet niewielkiej prędkości w tak krótkim czasie (zwłaszcza w wodzie, która pod naporem kontenerowca stawia relatywnie bardzo mały opór), to ja już tu nie pomogę.
"Osoba z którą konsultowałem mój wpis pływała ponad 20 lat"
Pływanie kajakiem po miejscowym stawie się niestety nie liczy :)
@Grish
To ja Cię kolego informuję, że Dali opuścił kotwice. Powtarzając za Maritime and Port Authority of Singapore: " the vessel dropped its anchors as part of emergency procedures before impact".
Amatorzy pracują na tym statku, nie wiedzieli że według Grisha nie powinni tego robić.
@mooz To ja Cię kolego informuję że zaczynasz się plątać w zeznaniach i zaprzeczać samemu sobie. Najpierw piszesz że powinni opuścić kotwice, tylko trzeba to zrobić natychmiast, teraz piszesz że to zrobili.
Ponadto, pokaż mi w którym momencie napisałem, że statek nie powinien opuścić kotwicy, najlepiej przytocz cytat żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.
@Grish
Gdy robiłem wcześniejsze wpisy nic nie wiedziałem nic o działaniach załogi. Dziś je poznałem i tutaj przytoczyłem, były zgodne z tym co wczoraj proponowałem. Wiadomo, statek nie stanie jak wryty, ale przy niewielkiej prędkości kotwica będzie miała działanie hamujące, które może być różnicą między przywaleniem w coś, a uniknięciem katastrofy.
A Ty się teraz plączesz w zeznaniach. Najpierw wyśmiewasz mój wpis o tym że powinni rzucić kotwicę, a teraz twierdzisz że nic takiego nie miało miejsca. Konkretny cytat? Proszę:
> Nie mogę skomentować tego inaczej niż salwą niekontrolowanego śmiechu :D
@mooz Tak nieudolnie odwracasz kota ogonem że nadawałbyś się do polityki :)
Wyśmiałem stwierdzenie że rzucenie kotwicy byłoby w stanie w tej sytuacji zatrzymać kontenerowiec, ale próbuj dalej :)
@Grish
A nie zatrzymałoby? Próbuj dalej. Wskaż miejsce gdzie napisałem iż stanie jak wryty. Owszem, przyjmuje się że rzucanie kotwicy ma sens dopiero poniżej 5 węzłów, bo przy większej prędkości będzie podskakiwała, ślizgała się po dnie i nie wkopie się w nie, jednak nie zmienia to faktu, iż przy odpowiednio małej prędkości będzie w pewnym stopniu hamowała statek.
to się nazywa przypał, Ukraińcy może powinni zatrudnić tego kapitana most Krymski mógłby być następny.
@Nidwer A co tu kapitan zawinił jak wysiadło sterowanie? Łatwo jest tak pisać z daleka z ciepłego domku ale tak naprawdę nigdy nie wiadomo czy nam się coś nie przytrafi więc wstrzymałbym się z takimi komentarzami. Trochę refleksji.
@Elandiel1 to był sarkazm ale na filmie pechowo skręcił w ostatnim momencie, w domku nie mam za ciepło, ciężko mi pisać bo mam dysortografię, mi raczej nie przytrafi się rozj..ć most w USA - czyli wszystkie twoje teorie ch..j strzelił - to żart.
PS. nie znam się ale czy most powinien się tak złożyć jak domek z kart? czy nie powinna to być bardziej odporna konstrukcja?
@Nidwer Niestety, ale tak został zaprojektowany. Że jak je_bnie jeden fragment, to pociągnie za sobą pozostałe.
No to na parę tygodni amerykanie muszą się pożegnać z portem w Baltimore bo udało mu się zablokować ruch na całej szerokości
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 marca 2024 o 22:31
a potem ludzie narzekaja, że zamówienia z ALLIEXPRESS nie docierają...