Bo Niemcy budowali ich od czasu powstania transportu kolejowego a my dopiero po odzyskaniu niepodlogłości. Różnica jest wielka. Gdyby Polskę nie rozebrano i w XIX w. ona była niepodległa, mielibyśmy podobną sieć kolrjową
patrząc po komentarzach, znaczna część nie zrozumiała demota. Niemcy, pomimo represji dbali o polskie tereny jak o
swoje i w związku z tym budowali tory kolejowe i drogi. Natomiast ruscy ciągnęli z Polski tyle ile się dało,
budując jedynie to co było niezbędne, z odpowiednią (jak na ruskich przystało) jakością. Jeśli dodamy do
tego najostrzejsze represje, spośród wszystkich trzech zaborców, to niema się co dziwić, że większość powstań
wybuchała w zaborze rosyjskim.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
1 sierpnia 2011 o 18:32
Matecka Rosyja zostawila slad u nas na zawsze ;-)
ale hitlerowska tez...bo chcieli "swój przyszły kraj"rozwinąć...
smutne,ale prawdziwe..
większość linii kolejowych na zachodzie Polski wybudowano przed I wojną, ale tak czy tak racja,
plusik
Bo Niemcy budowali ich od czasu powstania transportu kolejowego a my dopiero po odzyskaniu niepodlogłości. Różnica jest wielka. Gdyby Polskę nie rozebrano i w XIX w. ona była niepodległa, mielibyśmy podobną sieć kolrjową
ZABORY widać nie tylko na sieci kolejowej widać je także na rozkładzie głosów w czasie wyborów.
k***a było powstań nie robić tylko budować to by było
na początku myślałam że to przedwojenne autostrady Polski, ale potem ogarnął mnie smutek po zobaczeniu napisu w lewym dolnym rogu ...
patrząc po komentarzach, znaczna część nie zrozumiała demota. Niemcy, pomimo represji dbali o polskie tereny jak o
swoje i w związku z tym budowali tory kolejowe i drogi. Natomiast ruscy ciągnęli z Polski tyle ile się dało,
budując jedynie to co było niezbędne, z odpowiednią (jak na ruskich przystało) jakością. Jeśli dodamy do
tego najostrzejsze represje, spośród wszystkich trzech zaborców, to niema się co dziwić, że większość powstań
wybuchała w zaborze rosyjskim.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 sierpnia 2011 o 18:32
Wielkopolska i Śląsk pracuje na żebraków ze wschodu.
Silesia rules!
Na mapie jest nieczynna obecnie linia kolejowa nr 304 Brzeg-Strzelin ;(